Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3782 din 06.05.2015

privind aprobarea Metodologiei de primire la studii şi şcolarizare a cetăţenilor străini din state terţe UE în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu, în anul şcolar/universitar 2015-2016
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 394 din 05 iunie 2015



SmartCity1

În conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în baza Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.171/2015 privind aprobarea Calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2015-2016,având în vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, aprobată cu modificări, prin Legea nr. 1/2010,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin: Articolul 1Se aprobă Metodologia de primire la studii şi şcolarizare a cetăţenilor străini din state terţe UE în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu, în anul şcolar/universitar 2015-2016, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală relaţii internaţionale şi afaceri europene, Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală învăţământ universitar şi Direcţia generală buget-finanţe, salarizare şi resurse umane vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu
ANEXĂ METODOLOGIE de primire la studii şi şcolarizare a cetăţenilor străini din state terţe UE în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior acreditate/autorizate provizoriu, în anul şcolar/universitar 2015-2016 Capitolul ICondiţii de admitere la studii în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior din România Secţiunea 1Condiţii de eligibilitate Articolul 1Cetăţenii din statele terţe UE sunt admişi la studii în România pe baza actelor de studii, prin concurs de dosare. Articolul 2Cuantumul minim al taxelor de şcolarizare pentru cetăţenii străini din statele terţe este prevăzut în
Ordonanţa Guvernului nr. 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, aprobată cu modificări prin Legea nr. 1/2010.Articolul 3Pot accede în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior din România persoanele din state terţe Uniunii Europene (UE), care: a)au documente care atestă cetăţenia statului respectiv; b)au pregătirea necesară, dovedită prin acte de studii eliberate de instituţii de învăţământ recunoscute în ţara de provenienţă; c)şi-au depus dosarul potrivit calendarului fiecărei instituţii de învăţământ şi în termenul stabilit prin prezenta metodologie; d)au acceptul unităţii de învăţământ preuniversitar/instituţiei de învăţământ superior acreditate sau autorizate provizoriu unde doresc să studieze. Articolul 4Condiţiile specifice sunt: a)promovarea testelelor de aptitudini, organizate pentru învăţământul preuniversitar de artă şi sportiv; b)promovarea testelor de aptitudini organizate pentru învăţământul universitar de artă, sportiv şi de arhitectură; c)promovarea examenului de admitere la doctorat. Secţiunea a 2-aCriterii de selecţie Articolul 5În procesul de admitere a cetăţenilor străini în unităţile de învăţământ preuniversitar/instituţiile de învăţământ superior din România, se vor aplica următoarele criterii de selecţie: a)respectarea condiţiilor de eligibilitate; b)rezultatele obţinute pe parcursul studiilor anterioare; c)activitatea academică a candidatului în domeniul pentru care a optat; d)oferta anuală de şcolarizare a instituţiilor de învăţământ superior, în conformitate cu prevederile art. 138 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 6În cazul în care solicitarea candidatului nu poate fi onorată de unitatea de învăţământ preuniversitar/instituţia de învăţământ superior pentru care acesta a optat, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS) îşi rezervă dreptul de a propune candidatului o altă repartizare în acelaşi profil, conform disponibilităţilor existente în acel moment. Capitolul II Admiterea la studii Secţiunea 1 Anul pregătitor Articolul 7Cetăţenii străini din state terţe UE sunt înscrişi la studii universitare în limba română după absolvirea anului pregătitor, în cadrul căruia îşi însuşesc cunoştinţele necesare de limbă, precum şi cunoştinţele specifice, în corelare cu profilul viitoarei pregătiri (anatomie, fizică, chimie, desen tehnic etc.). Articolul 8Durata cursului pregătitor pentru studii preuniversitare şi pentru studii universitare de licenţă este de un an şcolar/academic, iar pentru studii universitare de masterat, doctorat şi studii postuniversitare de rezidenţiat este de cel puţin 6 luni. Articolul 9Unităţile şcolare în care se organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române vor fi nominalizate de inspectoratele şcolare judeţene (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). Articolul 10Instituţiile de învăţământ superior acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române sunt prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 11Sunt exceptate de la obligaţia de a prezenta certificatul de absolvire a anului pregătitor, la înscrierea la programe de studii cu predare în limba română, următoarele categorii de persoane: a)persoanele care prezintă acte de studii româneşti (diplome şi certificate) sau acte de studii, situaţii şcolare atestând cel puţin patru ani de studii consecutivi urmaţi într-o unitate şcolară din sistemul naţional din România; b)cei care, în vederea înscrierii în învăţământul preuniversitar (cu excepţia învăţământului primar), promovează testul de limba română, în urma examinării de către o comisie formată din directorul şcolii/liceului şi din doi profesori de limba română; c)cei care, în vederea înscrierii în învăţământul universitar, promovează testul de limba română, în urma examinării de către o comisie de specialitate formată din cadre didactice având cel puţin funcţia didactică de lector. Examinarea poate fi făcută în instituţia de învăţământ superior la care candidatul doreşte să studieze, dacă această instituţie de învăţământ superior desfăşoară o specializare/program de studii de limba şi literatura română autorizat provizoriu sau acreditat ori în cadrul altei instituţii de învăţământ superior acreditate care desfăşoară o astfel de specializare/program de studii. În urma acestei examinări se va elibera un certificat de competenţă lingvistică. Secţiunea a 2-aStudii în limbi străine Articolul 12La programele de studii în care procesul didactic se desfăşoară în limbi străine, admiterea este condiţionată de promovarea unui test de cunoştinţe lingvistice. Sunt exceptate de la acest test persoanele care provin din ţări unde limba oficială a statului este limba în care se efectuează cursurile şi care dovedesc, cu documente şcolare, că au urmat cursurile în acea limbă. Secţiunea a 3-a Înscrierea în învăţământul preuniversitar Articolul 13Pot fi înscrişi în învăţământul preuniversitar din România elevii din state terţe UE dacă unul dintre părinţi, tutori sau susţinători legali se încadrează în una dintre următoarele situaţii: a)este repatriat; b)are, prin căsătorie, domiciliul în România; c)este posesorul unui permis de şedere în România; d)desfăşoară, în conformitate cu prevederile legale, activităţi pe teritoriul României; e)se află la studii în învăţământul universitar sau postuniversitar de stat/particular acreditat din România. Articolul 14Dosarul elevului se transmite la MECS - Direcţia generală relaţii internaţionale şi afaceri europene (DGRIAE) de către ISJ/ISMB pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea unitatea de învăţământ pentru care se optează şi conţine următoarele documente: a)copii ale documentelor de identitate ale elevului şi ale părinţilor/tutorelui/susţinătorului legal (certificat de naştere elev, paşaport elev, paşaport părinţi, permis de şedere elev, permis de şedere părinţi, dacă posedă); b)copie şi traducere legalizată a certificatului de naştere al elevului; c)copie a hotărârii judecătoreşti privind încredinţarea copilului minor, după caz; d)copii şi traduceri legalizate ale situaţiilor şcolare; e)cerere de înscriere la studii, avizată de conducerea unităţii de învăţământ la care se va face înscrierea. Articolul 15Înscrierea se realizează prin aprobarea emisă de către MECS - DGRIAE, în baza actelor de studii din dosarul personal, fără examene de diferenţă. Articolul 16Înscrierea elevilor din state terţe UE, în baza perioadelor de studii efectuate în străinătate, dovedite prin situaţii şcolare, se poate realiza şi pe parcursul anului şcolar, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.115/2014. Articolul 17La solicitarea părinţilor/tutorelui, înscrierea elevului se poate realiza şi într-o clasă inferioară nivelului de studii rezultat din acte. Articolul 18Elevii din state terţe UE sunt înscrişi în formaţiunile şcolare existente în limita a 1-2 elevi/clasă peste efectivele maxime prevăzute de lege, inclusiv în clasa a IX-a. Articolul 19Elevii din state terţe UE, care nu sunt de origine română şi care au absolvit clasele a VII-a şi a VIII-a în România, se pot înscrie în clasa a IX-a, în limita a 1-2 elevi/clasă peste efectivele maxime prevăzute de lege, cu avizul conducerii unităţii de învăţământ preuniversitar, în condiţiile prevăzute de art. 63 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 20În învăţământul obligatoriu, elevii străini beneficiază de şcolarizare în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români. Articolul 21În învăţământul liceal secundar superior, elevii din state terţe UE plătesc taxe de şcolarizare, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 1/2010.Articolul 22În învăţământul preuniversitar de toate gradele pot fi şcolarizaţi cetăţeni străini care au obţinut o formă de protecţie în România, în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români. Clasa în care pot fi înscrişi elevii din această categorie, care nu au acte de studii, va fi stabilită în urma evaluării realizate de către unitatea şcolară nominalizată de ISJ/ISMB. Articolul 23Cetăţenii din state terţe UE care au finalizat studiile liceale în alt sistem de învăţământ şi nu sunt posesori ai unei diplome de bacalaureat sau echivalentul acesteia pot susţine, la cerere, examenul naţional de bacalaureat, în funcţie de profilul studiilor preuniversitare absolvite, într-un centru de examen stabilit de către comisia de bacalaureat judeţeană/ a municipiului Bucureşti. Articolul 24Susţinerea examenului naţional de bacalaureat de către cetăţenii din state terţe UE care au finalizat studiile liceale în alt sistem de învăţământ şi nu sunt posesori ai unei diplome de bacalaureat sau echivalentul acesteia este condiţionată de achitarea taxei de şcolarizare, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 1/2010.Secţiunea a 4-aCiclul I - Înscrierea la studii universitare de licenţă Articolul 25Pot fi înscrişi în ciclul I de studii universitare de licenţă absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat sau diplomă echivalentă. Articolul 26Dosarul de candidatură conţine următoarele documente: a)cererea de eliberare a scrisorii de acceptare de studii, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta metodologie, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)actul de studii - copie şi traducere legalizată - care califică persoana în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia); c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate şi programa analitică, în cazul candidaţilor care solicită recunoaşterea unor perioade de studii; d)diploma de absolvire a anului pregătitor sau certificatul de competenţă lingvistică, după caz; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie după paşaport; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 27Procedura de aplicaţie se desfăşoară astfel: a)Candidaţii transmit dosarele direct la instituţiile de învăţământ superior acreditate sau autorizate provizoriu pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarele conform reglementărilor în vigoare şi comunică MECS - DGRIAE lista persoanelor (în limita a 10% peste numărul de locuri aprobat, conform reglementărilor în vigoare) propuse pentru eliberarea scrisorii de acceptare. b)Lista candidaţilor va fi transmisă MECS până cel târziu la 1 septembrie 2015 şi va fi însoţită de o copie a documentelor de studii, de o copie a paşaportului şi de cererile pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii, completate de candidaţi. c)Scrisoarea de acceptare, emisă de MECS, este documentul final, necesar şi obligatoriu accesului la studii în România a cetăţenilor străini din state terţe ale Uniunii Europene. d)MECS transmite scrisorile de acceptare la studii instituţiei de învăţământ superior şi, după caz, misiunilor diplomatice. Articolul 28Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de instituţia de învăţământ superior, până cel târziu la sfârşitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea, potrivit legislaţiei în vigoare. Articolul 29La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, după caz, împreună cu Scrisoarea de acceptare la studii şi paşaportul cu viză valabilă în scop „studii“. Secţiunea a 5-a Ciclul II - înscrierea la studii universitare de master Articolul 30Pentru ciclul de studii universitare de master, admiterea se realizează la programele de studii acreditate în cadrul instituţiei de învăţământ superior, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Articolul 31La admiterea în ciclul II de studii universitare de master pot candida absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă. Articolul 32Studiile universitare de master se derulează pe o perioadă de 1-2 ani şi se încheie cu susţinerea unei disertaţii şi obţinerea unei diplome de master. Articolul 33Dosarul de candidatură conţine următoarele documente: a)cererea de eliberare a scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)actele de studii - copie şi traducere legalizată - care califică persoana în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de bacalaureat şi diploma de licenţă sau echivalentul acestora); c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; d)diploma de absolvire a anului pregătitor sau certificatul de competenţă lingvistică, după caz; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie după paşaport; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori de alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 34Procedura de aplicaţie se desfăşoară astfel: a)Candidaţii transmit dosarele direct la instituţiile de învăţământ superior pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarele conform reglementărilor în vigoare şi comunică MECS - DGRIAE lista persoanelor (în limita a 10% peste numărul de locuri aprobat, conform reglementărilor în vigoare), propuse pentru eliberarea scrisorii de acceptare. b)Lista candidaţilor va fi transmisă MECS până cel târziu la 1 septembrie 2015 şi va fi însoţită de o copie a documentelor de studii, de o copie a paşaportului şi de cererile pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii completate de candidaţi. c)Scrisoarea de acceptare, emisă de MECS, este documentul final, necesar şi obligatoriu accesului la studii în România a cetăţenilor străini din state terţe ale UE. d)MECS transmite scrisorile de acceptare la studii instituţiei de învăţământ superior şi, după caz, misiunilor diplomatice. Articolul 35Înmatricularea la studii universitare de master se va realiza conform calendarului stabilit de instituţia de învăţământ superior primitoare, până cel târziu la sfârşitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea, potrivit legislaţiei în vigoare. Articolul 36La înmatriculare, candidaţii vor prezenta dosarul cu documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, după caz, împreună cu Scrisoarea de acceptare la studii şi paşaportul cu viză valabilă în scop „studii“. Secţiunea a 6-a Ciclul III - Înscrierea la studii universitare de doctorat Articolul 37Pentru ciclul de studii universitare de doctorat, admiterea se realizează în domeniile de studii universitare de doctorat aprobate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Articolul 38La admiterea la studii universitare de doctorat pot candida absolvenţii cu diplomă de master sau echivalentă acesteia (diploma de absolvire sau de licenţă a absolvenţilor învăţământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna). Articolul 39Programul se derulează pe o perioadă de 3 ani, cu excepţia doctoratului în ştiinţe medicale şi medical-veterinare care are o durată de 4 ani şi se încheie cu susţinerea publică a tezei şi dobândirea titlului de doctor. Articolul 40Admiterea la studii universitare de doctorat este condiţionată de promovarea examenului organizat de instituţia organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD). Articolul 41Dosarul de candidatură conţine următoarele documente: a)cererea de eliberare a scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)actele de studii - copie şi traducere legalizată - care califică persoana în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia, diploma de licenţă şi diploma de master); c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; d)diploma de absolvire a anului pregătitor sau certificatul de competenţă lingvistică, după caz; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie după paşaport; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 42Procedura de aplicaţie se desfăşoară astfel: a)Candidaţii transmit dosarele direct la instituţiile de învăţământ superior acreditate pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarele conform reglementărilor în vigoare şi comunică MECS - DGRIAE lista persoanelor (în limita a 10% peste numărul de locuri aprobat conform reglementărilor în vigoare) propuse pentru eliberarea scrisorii de acceptare. b)Lista candidaţilor va fi transmisă MECS până cel târziu la 1 septembrie 2015 şi va fi însoţită, în mod obligatoriu, de o copie a documentelor de studii, de o copie a paşaportului şi de cererile pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii completate de candidaţi. c)Scrisoarea de acceptare, emisă de MECS, este documentul final, necesar şi obligatoriu accesului la studii în România a cetăţenilor străini din state terţe ale UE. d)MECS transmite scrisorile de acceptare la studii instituţiei de învăţământ superior şi, după caz, misiunilor diplomatice. Articolul 43Înmatricularea se va realiza conform calendarului stabilit de fiecare IOSUD. Articolul 44La înmatriculare, candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, după caz, împreună cu scrisoarea de acceptare la studii şi paşaportul cu viză valabilă în scop „studii“. Secţiunea a 7-aÎnscrierea la studii postuniversitare de specializare în domeniul medical (rezidenţiat) Articolul 45Rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai programelor de studii medicină, medicină dentară şi farmacie. Articolul 46Rezidenţiatul se efectuează numai în limba română şi se derulează pe perioade între 3 şi 6 ani, potrivit Nomenclatorului de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.509/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Se încheie cu susţinerea unui examen, prin promovarea căruia se obţine certificatul de medic specialist.Articolul 47Dosarul de candidatură conţine următoarele documente: a)cererea de eliberare a scrisorii de acceptare la studii, prevăzută în anexa nr. 2, completată la toate rubricile, în două exemplare; b)actele de studii - copie şi traducere legalizată - care califică persoana în cauză pentru forma respectivă de învăţământ (diploma de bacalaureat sau echivalentul acesteia, diploma de licenţă şi diploma de master, după caz); c)foile matricole - copii şi traduceri legalizate - aferente studiilor efectuate; d)diploma de absolvire a anului pregătitor sau certificatul de competenţă lingvistică, după caz; e)certificatul de naştere - copie şi traducere legalizată; f)copie după paşaport; g)certificatul medical (într-o limbă de circulaţie internaţională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase ori alte afecţiuni incompatibile cu viitoarea profesie. Articolul 48Procedura de aplicaţie se desfăşoară astfel: a)Candidaţii transmit dosarele direct la instituţiile de învăţământ superior acreditate pentru care optează. Instituţiile de învăţământ superior evaluează dosarele conform reglementărilor în vigoare şi comunică MECS - DGRIAE lista persoanelor, propuse pentru eliberarea scrisorii de acceptare. b)Lista candidaţilor va fi transmisă MECS şi va fi însoţită, în mod obligatoriu, de o copie a documentelor de studii, de o copie a paşaportului şi de cererile pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii completate de candidaţi. c)Scrisoarea de acceptare, emisă de MECS - este documentul final, necesar şi obligatoriu accesului la studii în România al cetăţenilor străini din state terţe ale UE. d)MECS transmite scrisorile de acceptare la studii instituţiei de învăţământ superior şi, după caz, misiunilor diplomatice. Articolul 49Înmatricularea la studiile de specializare postuniversitară în domeniul medical se va realiza până cel târziu la 31 martie 2016. Articolul 50La înmatriculare candidaţii vor prezenta documentele din dosarul de candidatură, în original, vizate spre autentificare de ambasada României din ţara emitentă sau apostilate Haga, după caz, împreună cu scrisoarea de acceptare la studii şi paşaportul cu viză valabilă în scop „studii“. Secţiunea a 8-aOrganizarea şi desfăşurarea concursului pentru acordarea granturilor de studii în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 288/1993 privind şcolarizarea în România a cetăţenilor din alte ţări, republicată, cu modificările ulterioare, privind şcolarizarea în România a cetăţenilor din alte ţări şi a Legii nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioareArticolul 51Fiecare instituţie de învăţământ superior acreditată care şcolarizează studenţi din state terţe UE (cu excepţia cetăţenilor moldoveni, a cetăţenilor străini de etnie română şi a cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate) înmatriculaţi pe locuri cu taxă (în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 22/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 1/2010), cu rezultate profesionale şi ştiinţifice deosebite va înainta MECS - DGRIAE:a)maximum 6 dosare de candidatură; b)adresa oficială, semnată de rectorul instituţiei de învăţământ; c)centralizatorul care conţine clasamentul candidaţilor, în ordinea descrescătoare a mediilor. Articolul 52Dosarul de concurs va conţine: a)situaţia şcolară pe fiecare an de studiu (exceptând anul pregătitor), pentru candidaţii care solicită continuarea studiilor universitare de licenţă; b)copie după diploma de licenţă şi suplimentul la diplomă (foaia matricolă) sau adeverinţă din care să reiasă situaţia şcolară pe toţi anii de studiu, precum şi rezultatele obţinute la examenul de licenţă (pentru absolvenţii 2015), pentru candidaţii care solicită continuarea studiilor universitare de master, doctorat sau studii postuniversitare de rezidenţiat, de specializare (domeniul medical), după caz; c)curriculum vitae, lista lucrărilor ştiinţifice, publicaţii de specialitate, referate, recomandări de la cel puţin două cadre didactice universitare sau specialişti ai domeniului - pentru candidaţii la studii universitare de doctorat; d)copie legalizată după actul de naştere; e)copie după paşaport; f)copie după permisul de şedere în România. Articolul 53Procedura de aplicaţie se desfăşoară astfel: a)Senatele instituţiilor de învăţământ superior acreditate vor stabili criteriile pe baza cărora se formulează propunerile de candidaturi şi le vor aduce la cunoştinţa potenţialilor candidaţi prin afişarea acestora pe site-ul oficial al fiecărei instituţii de învăţământ superior. b)Lista nominală a propunerilor de candidaturi va fi aprobată de senatul instituţiei de învăţământ superior acreditate şi va fi afişată pe site-ul oficial. c)Lista nominală şi dosarele candidaţilor vor fi înaintate MECS - DGRIAE, până la data de 1 noiembrie 2015. Articolul 54Pentru obţinerea acestor burse, pot candida studenţii, cetăţeni străini (cu excepţia celor care se află într-un an terminal) care au absolvit cel puţin un an de studii (în afara anului pregătitor) într-o instituţie de învăţământ superior acreditată de stat din România şi au obţinut media minimum 8,00 şi absolvenţii cetăţeni străini ai universităţilor de stat acreditate care au obţinut o medie generală de cel puţin 8,00. Articolul 55Bursele se acordă în ordinea descrescătoare a mediilor, selectându-se primele candidaturi de la fiecare universitate, în limita numărului de granturi disponibile şi avându-se în vedere o repartizare echilibrată pe universităţi şi, în cadrul acestora, pe domenii de studii. Articolul 56În cazul în care doi candidaţi au aceeaşi medie, departajarea se va face în funcţie de ciclul de studii, întâietate având, în ordine, candidatul de la ciclul de studii universitare de doctorat, masterat şi, în cele din urmă, licenţă. Articolul 57Candidaţii astfel selecţionaţi devin beneficiari ai granturilor prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice. Rezultatele finale ale selecţiei vor fi comunicate instituţiilor de învăţământ superior şi publicate pe site-ul oficial al ministerului. Articolul 58Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur ciclu de studii, un al doilea program de studii putând fi urmat doar în regim cu taxă în valută. Articolul 59Beneficiarul unui grant de studii care, la finele anului universitar, nu realizează numărul de 60 de credite, pierde calitatea de bursier al statului român. În aceste condiţii, continuarea studiilor se poate realiza în regim cu taxă în valută. ANEXA Nr. 1LISTA instituţiilor de învăţământ superior acreditate care organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române INSTITUŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR DE STAT 1. Universitatea din Bacău 2. Universitatea „Politehnica“ din Bucureşti 3. Universitatea din Bucureşti 4. Universitatea „1 decembrie 1918“ din Alba Iulia 5. Universitatea „Transilvania“ din Braşov 6. Universitatea „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca 7. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca 8. Universitatea „Ovidius“ din Constanţa 9. Universitatea din Craiova 10. Universitatea „Dunărea de Jos“ din Galaţi 11. Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi 12. Universitatea din Oradea 13. Universitatea din Piteşti 14. Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti 15. Universitatea „Lucian Blaga“ din Sibiu 16. Universitatea „Ştefan cel Mare“ din Suceava 17. Universitatea de Vest din Timişoara 18. Universitatea „Valahia“ din Târgovişte 19. Universitatea „Constantin Brâncuşi“ din Târgu Jiu 20. Academia de Studii Economice din Bucureşti 21. Universitatea „Petru Maior“ din Târgu Mureş INSTITUŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR PARTICULAR 22. Universitatea „Dimitrie Cantemir“ din Bucureşti 23. Universitatea „Spiru Haret“ din Bucureşti 24. Universitatea Româno-Americană din Bucureşti NOTĂ: Pentru învăţământul preuniversitar, şcolile în care se organizează cursul pregătitor pentru învăţarea limbii române vor fi nominalizate de inspectoratele şcolare judeţene/ISMB. ANEXA Nr. 2*) *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3782/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3782 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3782/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu