ORDIN Nr. 3713
din 18 decembrie 2008
privind aprobarea
institutiilor publice cu sediul in municipii si orase si a categoriilor de
persoane pentru care institutiile publice sunt exceptate de la prevederile art.
5 si 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor
masuri in domeniul finantelor publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 9 ianuarie 2009
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor
măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu
modificările ulterioare,
ministrul economiei
şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Lista instituţiilor publice
exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice,
aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, prevăzută în
anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Lista categoriilor de persoane
pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor
măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu
modificările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 3. - In scopul ridicării
sumelor în numerar cuvenite persoanelor prevăzute în anexa nr. 2, instituţiile
publice au obligaţia de a
prezenta unităţilor Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile
Solicitarea de ridicare a drepturilor salariale în numerar, conform modelului
întocmit potrivit anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - La data publicării prezentului ordin se
abrogă Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 938/2008 pentru
aprobarea categoriilor de instituţii publice cu sediul în municipii şi oraşe,
care sunt exceptate de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice, publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din
3 aprilie 2008.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
LISTA
instituţiilor publice exceptate de la prevederile
art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în
domeniul finanţelor publice
1. Senatul României
2. Camera Deputaţilor
3. Curtea Constituţională
4. Serviciul de Informaţii Externe
5. Serviciul Român de Informaţii - structuri centrale
şi unităţi teritoriale
6. Consiliul Economic şi Social
ANEXA Nr. 2
LISTA
categoriilor de persoane pentru care instituţiile
publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007
privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanţelor publice*)
1. Angajaţii unor instituţii publice cu sediul în
municipii şi oraşe cărora, ca urmare a unor afecţiuni fizice, mentale sau
senzoriale, le lipseşte abilitatea de a desfăşura în mod normal activităţi
cotidiene
2. Noii angajaţi ai
instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe, până la intrarea
acestora în posesia cârdurilor, pe o perioadă de maximum două luni de la momentul angajării
3. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
- au domiciliul în mediul rural;
- îşi desfăşoară activitatea în mediul rural.
*) Răspunderea privind stabilirea sumelor în numerar
aferente drepturilor salariale ale personalului exceptat de la prevederile art.
5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea
unor măsuri în domeniul finanţelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008,
cu modificările ulterioare, revine ordonatorilor de credite.
4. Colaboratorii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe, în situaţia în care se încadrează în una dintre următoarele
situaţii:
a) sumele cuvenite acestora se situează sub limita a
200 lei/lună/instituţie;
b) activitatea de bază se desfăşoară în mediul rural;
c) activitatea de bază se desfăşoară în afara
graniţelor ţării.
5. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe care au calitatea de agenţi statistici, în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii
oficiale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
6. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând indemnizaţii de delegare,
detaşare, transfer şi instalare
7. Angajaţii instituţiilor
publice cu sediul în municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând pensii
alimentare sau reţineri de orice natură, în condiţiile legii, asupra
veniturilor salariale
8. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe trimişi în misiune permanentă la misiunile diplomatice, la
oficiile consulare şi la
institutele culturale româneşti din străinătate, pentru sumele care se acordă
în ţară, în moneda autohtonă, în conformitate cu prevederile legale, pe durata
misiunii permanente în străinătate
9. Foştii angajaţi ai instituţiilor publice cu sediul
în municipii şi oraşe, pentru sumele reprezentând drepturi salariale restante
10. Angajaţii instituţiilor publice cu sediul în
municipii şi oraşe, până la împlinirea vârstei majoratului
11. Personalul Direcţiei generale de informaţii a
apărării şi structurile din subordinea acesteia din cadrul Ministerului
Apărării
12. Personalul Direcţiei generale de informaţii şi
protecţie internă, personalul Serviciului special din cadrul Direcţiei Generale
Anticorupţie şi personalul Serviciului investigatori acoperiţi aparţinând
Inspectoratului General al Poliţiei Române din cadrul Ministerului Internelor
şi Reformei Administrative
13. Personalul care desfăşoară activităţi
informativ-operative din cadrul Serviciului de Protecţie si Pază.
ANEXA Nr. 3
DENUMIREA INSTITUŢIEI PUBLICE
Adresa........................................
Nr. telefon...................................
Fax..............................................
Aprobat
Conducerea trezoreriei
|
Către
Trezoreria...................................................................................................
SOLICITARE DE RIDICARE A DREPTURILOR SALARIALE ÎN
NUMERAR*)
In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului
economiei şi finanţelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituţiilor publice
cu sediul în municipii şi oraşe şi a categoriilor de persoane pentru care
instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 şi 6 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul
finanţelor publice, vă rugăm a dispune eliberarea în numerar a sumei
de.......................lei, reprezentând drepturi salariale cuvenite, astfel:
Nr. crt.
|
Numele/prenumele angajatului care
poate beneficia de acordarea sumelor în numerar**)
|
Punctul din anexa nr. 2 la Ordinul
ministrului economiei şi
finanţelor nr. 3.713/2008 în baza
căruia se solicită eliberarea
numerarului
|
Suma (lei)
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
etc.
|
|
|
|
|
TOTAL
|
-
|
|
Ordonator de credite,
.........................................................
LS
Contabil-şef,
.........................................................
LS
*) Se utilizează de instituţiile publice cu sediul în
municipii şi oraşe, pentru categoriile de persoane enumerate în anexa nr. 2 la
Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea
instituţiilor publice cu sediul în municipii şi oraşe şi a categoriilor de
persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile art.
5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea
unor măsuri în domeniul finanţelor publice.
**) In cazul persoanelor prevăzute la pct 11, 12 şi 13
din anexa nr. 2 se va înscrie denumirea direcţiei/serviciului din care aceste
persoane fac parte.