Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3663 din 15 decembrie 2008

pentru aprobarea infiintarii Unitatii de implementare a ajutorului de stat individual in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual avand ca obiectiv dezvoltarea regionala

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 13 din 8 ianuarie 2009



Luând în considerare Nota nr. 328.632 din 30 septembrie 2008, prin care a fost aprobată propunerea ca Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, să fie desemnată la nivelul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,

având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) pct. 71 din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

ţinând cont de dispoziţiile art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 53 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, precum şi al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se desemnează ca Unitate de implementare a ajutorului de stat individual, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 2. -Intocmirea şi parcurgerea etapelor premergătoare plăţii ajutorului de stat se realizează de către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.

Art. 3. - Verificările la faţa locului prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 se efectuează de către o echipă mixtă, formată din reprezentanţi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj şi din reprezentanţi ai Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, potrivit procedurii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - Se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonantarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A „Alte transferuri", cod 55.01.44, domnului Victor Pătrulescu, directorul general al Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

Art. 5. -In lipsa domnului Victor Pătrulescu, se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonantarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A,',Alte transferuri", cod 55.01.44, domnului Dan Pantea, director general adjunct al Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate.

Art. 6. - Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate va asigura din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor corespondenţa cu Consiliul concurenţei şi cu Comisia Europeană privind modul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008.

Art. 7. - In aplicarea art. 6 din prezentul ordin, trimestrial sau la cerere Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj vor informa Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate cu privire la modul de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008.

Art. 8. - Regulamentele de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj şi Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate se vor completa corespunzător cu sarcinile şi atribuţiile ce decurg din aplicarea prezentului ordin.

Art. 9. - Fişele posturilor persoanelor care fac parte din Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, din echipele de control care efectuează verificările la faţa locului, precum şi ale persoanelor nominalizate la art. 4 şi 5 din prezentul ordin se vor actualiza în mod corespunzător.

Art. 10. - Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj, Direcţia generală de organizare şi resurse umane din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate şi Direcţia generală resurse umane şi management din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 11. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA

PROCEDURĂ

privind verificarea în amplasamentul unde se realizează investiţia în condiţiile prevăzute prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

1. Definiţii

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

Unitate de implementare a ajutorului de stat individual

Prin prezentul ordin al ministrului economiei şi finanţelor, direcţia desemnată ca Unitate de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea'de ajutor de'stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională este Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili

Şef de serviciu

Persoana care ocupă funcţia de conducere a serviciului care coordonează   activitatea'  de analiză şi verificare a documentaţiilor, urmărirea respectării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, precum şi verificarea în amplasament

Responsabil de dosar

Persoana desemnată în cadrul serviciului care se ocupă de analiza şi verificarea documentaţiilor, de urmărirea respectării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a    Guvernului nr. 109/2008, precum şi de verificarea în amplasament

Ajutor de stat individual

Ajutor de stat regional, acordat beneficiarului pentru două proiecte de investiţii constând în proiectul de investiţii destinat producerii de automobile, respectiv proiectul de investiţii destinat producerii de motoare, ca sumă nerambursabilâ, plătită în mai multe tranşe şi care constituie o rambursare parţială a cheltuielilor eligibile realizate efectiv de beneficiar, în termenii si condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 109/2008

Dosar de cerere de eliberare

Dosarul de cerere de eliberare a sumei nerambursabile, depus de beneficiar, care conţine şi documentele întocmite de către responsabilul de dosar si de către persoanele responsabile   care   întocmesc   documentele   necesare efectuării plăţii

Decizie

Documentul prin care echipa de control asigură că se respectă condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, în urma verificării dbcumentelor şi a verificării în amplasamentul unde se realizează investiţia. Acest document stă la baza operaţiunilor de decontare a tranşelor de ajutor de stat, în cazul in care sunt respectate prevederile legale.

2. Descrierea procedurii

2.1. Generalităţi

(1) In baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, Ministerul Economiei şi Finanţelor acordă ajutor de stat individual regional pentru implementarea proiectului de investiţii destinat producerii de automobile şi a proiectului de investiţii destinat producerii de motoare.

(2)  Ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 este acordat după ce se analizează cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat, însoţită de documentele justificative, de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual şi după ce se efectuează verificarea în amplasamentul unde' beneficiarul a realizat investiţia.

(3) Această verificare în amplasament se realizează ulterior depunerii de către beneficiar a cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat, însoţită de documentele justificative, şi analizării acestora de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual.

(4)  Verificarea în amplasament a realizării investiţiei se efectuează în conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008.

(5) In conformitate cu prevederile art. 60 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual verifică îndeplinirea de către Ford Motor Company şi beneficiar a condiţiilor impuse de aceasta şi de reglementările comunitare relevante.

2.2. Verificarea în amplasament a stadiului fizic de realizare a investiţiei pentru care beneficiarul a depus cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat

(1) La termenele prevăzute de art. 54 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul, prin persoanele autorizate conform art. 53 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, depune la Registratura generala a furnizorului o cerere de eliberare a tranşei de ajutor de stat, conform anexei nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008. Beneficiarul va completa câte o cerere de eliberare pentru fiecare proiect de investiţii.

(2) In cazul în care cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat nu este depusă la termenele prevăzute de art. 54 lit. c) şi d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul o va depune de îndată ce acest lucru va fi posibil; furnizorul va derula procedura de verificare şi control, precum şi eliberarea tranşei de ajutor de stat în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat de către beneficiar.

(3) După înregistrarea cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat, însoţită de documentele justificative, la Registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, aceasta este transmisă la Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, unde directorul general/directorul general adjunct o repartizează şefului de serviciu. Şeful de serviciu repartizează mai departe cererea către responsabilii de dosar.

(4) La primirea cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat, responsabilii de dosar întocmesc pentru beneficiar o listă de control al fluxului documentelor, prevăzută în formularul nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.

(5)  Lista însoţeşte dosarul de cerere de eliberare pe tot traseul acestuia, până la întocmirea deciziei de acordare totală/parţială/neacordare a tranşei de ajutor de stat individual, prevăzuta în formularul nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură, în care se propune modul în care se vor deconta tranşele de ajutor de stat beneficiarului.

(6) Cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat, însoţită de documentele justificative, este verificată şi analizată de către responsabilii de dosar:

a)  la sediul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu art. 56, prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008;

b) în amplasament.

(7) In conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 se efectuează şi o verificare în amplasamentul unde se realizează investiţia de către Ford Motor Company şi beneficiar.

(8)  Directorul general adjunct al Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, împreună cu şeful de serviciu care răspunde de ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, desemnează pe baza unui ordin de serviciu reprezentanţii din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual ce vor face parte din echipa de control care va realiza verificarea în amplasamentul unde Ford Motor Company şi beneficiarul au realizat investiţia şi stabilesc perioada în care se va realiza verificarea. Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor", care face parte integrantă din prezenta procedură, formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenţei, urmăririi şi înregistrării documentelor de achiziţie, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidenţa operativă şi contabilă a beneficiarului pentru Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională", care face parte integrantă din prezenta procedură.

(9)  Echipa de control mixtă care realizează verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinelor de deplasare semnate de directorul general/directorul general adjunct şi de directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj şi va include: unul dintre responsabilii de dosar'care au analizat documentaţia depusă de beneficiar, 2 experţi din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual şi 2 experţi din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj. Directorul executiv al Direcţiei Generale a'Finanţelor Publice Dolj va desemna cei 2 experţi care fac parte din cadrul echipei de control.

(10)  Echipa de control întocmeşte o adresă, transmisă prin fax şi prin poştă cu confirmare de primire către beneficiar, care se semnează de către directorul general adjunct din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, prin care beneficiarul este înştiinţat că se vor realiza verificări în amplasament într-o perioadă determinată, în conformitate cu art. 58 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008.

(11) Echipa de control verifică în amplasament realitatea şi exactitatea operaţiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile şi existenţa activelor corporale, conform înscrierilor contabile.'

(12) In amplasament echipa de control efectuează, în special, o verificare a următoarelor elemente:

a) existenţa fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranşei de ajutor de stat;

b) existenţa fizică a activelor corporale achiziţionate şi pentru care s-au eliberat anterior tranşe ale ajutorului de stat;'

c) conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat;

d) corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţarea cu cheltuielile cuprinse în proiectele de investiţii;

e) oricare alte informaţii şi documente necesare pentru a se verifica respectarea prevederilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 109/2008.

(13) Echipa de control solicită beneficiarului să i se pună la dispoziţie o copie după Inventarul anual al patrimoniului întreprinderii, semnată, ştampilată şi cu menţiunea „conform cu originalul".

(14)  După verificarea în amplasament, echipa de control întocmeşte un proces-verbal de constatare (formularul nr. 2), care se semnează de către membrii echipei şi reprezentanţii beneficiarului, în două exemplare, câte unui pentru fiecare parte semnatară, responsabilitatea asupra realităţii constatărilor cuprinse în procesul-verbal de constatare aparţinând membrilor echipei de control.

In baza verificărilor efectuate şi a procesului-verbal de constatare, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual va emite o decizie: a) de acordare, totală sau parţială, a tranşei de ajutor de stat; b) de neacordare a tranşei de ajutor de stat; sau c) de recuperare totală sau parţială a tranşelor de ajutor de stat acordate pentru unul sau mai mulţi ani investiţionali anteriori, precum şi a dobânzilor aferente, calculate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. Decizia se semnează de către echipa de control, se verifică de către şeful de serviciu, se avizează de către directorul general adjunct, apoi se transmite spre aprobare directorului general.

(15) Decizia emisă de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual în baza art. 61 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 constituie titlu de creanţă, se motivează şi se comunică beneficiarului.

(16) In conformitate cu art. 64 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, la sfârşitul fiecărui an investiţional', pe lângă analiza Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, în baza documentelor contabile şi verificării la faţa locului, se realizează o auditare independenta externă, ale cărei concluzii vor fi cuprinse într-un raport de audit, privind următoarele aspecte:

- financiar-contabile;

- tehnic-operaţionale, la faţa locului;

- certificarea faptului că achiziţiile efectuate au fost realizate în condiţii de piaţă.

Acest raport de audit se comunică Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în termen de până la 3 luni de la data încheierii anului investiţional.

2.3. Verificarea în amplasament, prin care se urmăreşte îndeplinirea condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, privind durata minimă de menţinere a investiţiei

(1) In conformitate cu reglementările comunitare şi cu art. 35 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul este obligat să menţină investiţia în amplasament pe o perioadă de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiţii.

(2)  Potrivit cap. XII art. 74 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul are' obligaţia de a transmite Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, anual, timp de 5 ani de la data finalizării fiecăruia dintre cele două proiecte de investiţii, un raport auditat, întocmit de o firmă independentă, recunoscută în domeniu, privind modul de executare a obligaţiei de menţinere a investiţiilor realizate, precum şi efectele economice ale proiectelor de investiţii realizate.

(3)  Transmiterea raportării se realizează până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.

(4) In vederea verificării îndeplinirii condiţiei de menţinere a investiţiei, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual efectuează anual câte o verificare în amplasament, timp de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiţii.

(5) Aceste verificări anuale în amplasament se realizează de către o echipă de control mixtă desemnată conform pct. 2.2 alin. (8) şi (9) (Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1, formularul nr. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de'stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menţinere a investiţiei", care face parte integrantă din prezenta procedură).

(6)  Echipa mixtă de control care va realiza verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinului de serviciu semnat de directorul general/directorul general adjunct şi directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj şi va include unul dintre responsabilii de dosar. Echipa de control va avea componenţa menţionată la pct. 2.2 alin. (9).

(7)  Echipa de control întocmeşte o adresă către beneficiar, conform pct. 2.2 alin. (10).

(8) In cadrul acestor verificări, beneficiarul are obligaţia de a pune la dispoziţia Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual toate documentele necesare acesteia pentru constatarea existenţei în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectelor de investiţii.

(9)  In urma verificării în amplasament, echipa de control întocmeşte un proces-verbal de constatare (formularul nr. 6), semnat ' de către echipa de control şi reprezentanţii beneficiarului, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.

(10) In cazul în care beneficiarul nu respectă obligaţia de menţinere a investiţiilor pe o perioadă de 5 ani, conform prevederilor cap. VII secţiunea a 2-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite o decizie de recuperare totală sau parţială a ajutorului de stat individual acordat pentru investiţiile nemenţinute, precum şi a dobânzilor aferente.

3.  Recuperarea ajutoarelor de stat

(1) Nerespectarea de către beneficiar ori de către Ford Motor Company a condiţiilor şi obligaţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, precum şi de legislaţia aplicabilă în domeniu, determină aplicarea de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat individual în tot sau în parte, după caz, în conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 şi Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.133/2008 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a prevederilor art. 18 din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile materiale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

(2)  Ford Motor Company şi beneficiarul răspund solidar şi individual pentru toate angajamentele şi obligaţiile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, inclusiv pentru cele care rezultă din procedura de recuperare a ajutorului de stat individual.

(3)  Procedurile de recuperare sunt iniţiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.133/2008 fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford Motor Company.

(4) Inainte de a dispune recuperarea, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual informează beneficiarul despre aceasta şi acordă beneficiarului şi Ford Motor Company un termen de 30 de zile de la data comunicării informării, în vederea remedierii situaţiei.

(5)   Dacă beneficiarul şi/sau Ford Motor Company nu remediază situaţia în termenul de 30 de zile, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite decizia de recuperare totală sau parţială a ajutorului de stat individual, inclusiv dobânzile aferente.

4.  Responsabilităţi

4.1. Responsabilul de dosar:

1. întocmeşte Lista de control al fluxului documentelor, conform formularului nr. 1;

2. întocmeşte o adresă către beneficiar;

3. transmite originalul adresei prin fax şi prin poştă;

4. analizează şi verifică cererea de eliberare a tranşelor de ajutor de stat;

5. urmăreşte respectarea prevederilor legale;

6. efectuează verificarea în amplasament a realităţii şi exactităţii operaţiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile şi existenţa activelor corporale conform înscrierilor contabile;

7.  întocmeşte procesul-verbal de constatare şi Lista de verificare a evidenţei, urmăririi şi înregistrării documentelor de achiziţie, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidenţa operativă şi contabilă a beneficiarului pentru Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, conform formularelor nr. 2 şi 3;

8. verifică anual, în perioada în care beneficiarul este obligat să menţină investiţia, respectarea prevederilor legale;

9. întocmeşte Lista de verificare a evidenţei în amplasament în vederea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menţinere a investiţiei şi Procesul-verbal de constatare privind durata minimă de menţinere a investiţiei aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare, conform formularelor nr. 5 şi 6;

10.  întocmeşte o decizie, pe care o semnează, în care prezintă tot ce s-a constatat în urma verificării în amplasament, şi propune acordarea totală/parţială/neacordarea tranşei de ajutor de stat individual.

4.2. Şeful de serviciu:

1. repartizează cererea de eliberare a tranşelor de ajutor de stat depusă de beneficiar responsabilului de dosar;

2. desemnează membrii echipei care vor face parte din echipa care va efectua verificarea în amplasament;

3. verifică decizia întocmită în urma verificării în amplasament.

4.3. Directorul general adjunct al Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual:

1. repartizează cererea de eliberare a tranşelor de ajutor de stat depusă de beneficiar şefului de serviciu;

2.  la propunerea şefului de serviciu desemnează membrii echipei care vor efectua verificarea în amplasament;

3.  avizează decizia întocmită în urma verificării în amplasament.

4.4. Directorul general al Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual:

-    aprobă decizia întocmită în urma verificării în amplasament.

5. Formulare

- formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor";

-  formularul nr. 2 „Proces-verbal de constatare privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.' 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament";

- formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenţei, urmăririi şi înregistrării documentelor de achiziţie, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidenţa operativă si contabilă a beneficiarului pentru Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională";

-  formularul nr. 4 „Decizie de acordare totală/parţială/ neacordare a tranşei de ajutor de stat individual";

- formularul nr. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menţinere a investiţiei";

-  formularul nr. 6 „Proces-verbal de constatare privind durata minimă de menţinere a investiţiei aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare".

Formularul nr. 1 la procedură

LISTA

de control al fluxului documentelor

Denumirea beneficiarului de ajutor de stat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională:

Adresa:

Nr. de înregistrare la registrul comerţului:

Codul de identificare fiscală:

Nr. crt.

Activitatea

Funcţia

Timp maxim

de procesare

- zile lucrătoare -

Numele

Data intrării

Data ieşirii

Semnătura

1.

Intocmirea deciziei:

Responsabili dosar

11

- primirea cererii şi analiza documentaţiei

3

- pregătirea deplasării

1

- control în amplasamentul unde se realizează investiţia

5

- întocmirea deciziei

2

2.

Avizarea deciziei

Şef serviciu

2

3.

Aprobarea deciziei

Director general adjunct

2

4.

Intocmirea documentaţiei în vederea efectuării plăţii

2

5.

Obţinerea semnăturilor pe documente

1

6.

Semnarea documentelor DGTCP1 (contabilitate)

2

7.

Avizarea CFPP2 - DGTCP       

3

8.

Avizarea CFPP - UCASMFC3

3

9.

Semnarea documentelor de către ordonator

2

10.

Efectuarea plăţii de către DGTCP

2

Şef serviciu,

........................................................

Data:

Responsabili dosar,

........................................................

1 DGTCP- Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică.

2 CFPP- Control financiar propriu preventiv.

3 UCASMFC- Unitatea centrală de armonizare a sistemelor de management financiar şi control.

Formularul nr. 2 la procedură

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

PROCES-VERBAL DE CONSTATARE

privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament

Nr......../........

1.  Ca urmare a Cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat nr...............................aferente proiectului de investiţii destinat producerii de automobile/motoare, depusă de beneficiar la sediul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual, unde a fost înregistrată cu nr.......:

1.1.  Echipa de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deţinut şi/sau exploatat de beneficiar, cu sediul social în Craiova, şos. Caracal km 3, judeţul Dolj, pentru verificarea operaţiunilor economico-financiare aferente cheltuielilor eligibile realizate de beneficiar pentru implementarea proiectului de investiţii destinat producerii de........., precum şi a existenţei fizice a activelor corporale, conform înscrierilor contabile.

1.2. Valoarea cheltuielilor eligibile efectuate de beneficiar în perioada .... (se completează conform cap. X secţiunea 1), prevăzută în Cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat nr......., este de.......

1.3.   Echipa de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual este formată din(numele, prenumele, funcţia).............................................................................................................................. având legitimaţiile nr............., în baza ordinului de serviciu nr........

1.4. Beneficiarul a fost reprezentat de(numele, prenumele, funcţia).............................................................................................................................  cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societăţii, în vederea semnării procesului-verbal, precum şi a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfăşurării verificărilor.......................................................................................

1.5. Acţiunea de verificare s-a desfăşurat în perioada...............................

2. CONSTATĂRI:

2.1. existenţa fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranşei de ajutor de stat.........;

2.2. existenţa fizică a activelor corporale achiziţionate, pentru care s-au eliberat anterior tranşe de ajutor de stat.......;

2.3. conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat.....;

2.4.  corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţarea cu cele cuprinse în proiectul de investiţii destinat producerii de automobile/motoare;

2.5. analiza situaţiilor financiare aferente ultimului exerciţiu financiar (contul de profit şi pierdere);

2.6. verificarea situaţiei bunurilor achiziţionate şi decontate în tranşele anterioare înregistrate în contabilitate;

2.7. analiza înregistrării în contabilitate a bunurilor achiziţionate pentru care solicită decontul;

2.8. alte informaţii si documente necesare pentru a se stabili respectarea prevederilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 109/2008;

3. CONCLUZII:

Pe baza constatărilor sus-menţionate,

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi,......................, în......exemplare.

Prezentul proces-verbal conţine......file şi.......anexe, cu un total de......file.

Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual

Echipa de control,

............................................................

Beneficiar,

............................................................

Formularul nr. 3 la procedură

LISTA

de verificare a evidenţei, urmăririi şi înregistrării documentelor de achiziţie, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidenţa operativă şi contabilă a beneficiarului pentru Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

Nr crt.

Denumire documente

Da

Nu

Observaţii

1.

Factura:

- data

- denumire furnizor

- număr factură

- denumire bunuri recepţionate

- cantitate

- preţ

- valoare

2.

Nota de intrare recepţie (cod4 14-3-1A):

- data

- denumire furnizor

- număr factură

- denumire bunuri recepţionate

- cantitate

- preţ

- valoare

(se vor verifica să fie conforme cu factura)

3.

Fişa mijlocului fix (cod 14-3-1A)

4.

Proces-verbal de recepţie (cod 14-3-1A)

5.

Proces-verbal de recepţie provizoriu (cod 14-3-1A)

6.

Proces-verbal de punere în funcţiune (cod 14-3-1 A)

7.

Proces-verbal de scoatere din funcţiune (cod 14-3-1A)

8.

Proces-verbal de recepţie/Devizul lucrării de construcţie

9.

Fişa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutul exerciţiului financiar până la data efectuării verificării:

- numărul facturii

- data facturii

- valoare factură (fără TVA)

10.

Chitanţa:

- data

- denumire furnizor

- suma achitată

- valoare factură

11.

Instrumentul bancar de plată al achiziţiei:

- data

- denumire furnizor (CIF)

- suma achitată

12.

Extras de cont:

- data

- denumire furnizor (CIF)

- suma achitată

13.

Contracte de leasing financiar:

- data

- preţ

- suma

- denumire bun

- cantitate

14.

Alte documente relevante

Echipa de control

............................................................

4 Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile, cu modificările ulterioare.

Formularul nr. 4 la procedură

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR

Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională

In temeiul:

- art. 3 alin. (1) pct. A.69 din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, în aplicarea prevederilor:

- Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regionala;

- Deciziei Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, prin care se autorizează ajutorul de stat individual;

- liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, adoptate de Comisia Europeană şi publicate în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene nr. C54 din 4 martie 2006, cu aplicabilitate în Uniunea Europeană de la data de 1 ianuarie 2007,

emite următoarea

DECIZIE

de acordare totală/parţială/neacordare a tranşei de ajutor de stat individual

Având în vedere că:

1.  Ford Motor Company şi beneficiarul, definiţi în art. 7 lit. e) din cap. II, respectiv în cap. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, s-au obligat să implementeze două proiecte de investiţii în amplasament (proiectul de investiţii destinat producerii de automobile şi, respectiv, proiectul de investiţii destinat producerii de motoare), pentru care se acordă ajutor de stat individual, cu respectarea termenilor şi condiţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională;

2. In structura juridică a beneficiarului ajutorului de stat individual au intervenit următoarele modificări............................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

                                                                                                              se detaliază

conform......................................................................................................................................................................................................................

                                                                                                        se arată documentele

3. Proiectul de investiţii destinat producerii de automobile/motoare a   demarat   în/se află în stadiul se descrie etapa realizată

4.  Beneficiarul a depus la sediul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual Cererea de eliberare a tranşei de ajutor de stat, înregistrată cu nr......., pentru cheltuielile eligibile efectuate de beneficiar până la data de......., aferente proiectului de investiţi destinat producerii de automobile/motoare, pentru perioada..........., corespunzătoare anului investiţional.......

5. In urma analizei a cererii de eliberare a tranşei de ajutor de stat, echipa de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual a verificat documentele depuse de beneficiar în vederea eliberării tranşei de ajutor de stat, respectiv (se detaliază)..............................................................................................................

6. In fapt, s-au constatat următoarele (conform cap. X secţiunea a 2-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională): (se detaliază)...............................................

7. In urma verificării în amplasament s-a încheiat Procesul-verbal de constatare nr......., anexă la prezenta decizie, prin care s-au concluzionat următoarele:(se detaliază)...........................................................................................

Pentru considerentele arătate mai sus, în baza Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008, directorul general al Unităţii de implementare a ajutorului de stat indiviudal, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională,

DECIDE:

Art. 1. -Acordarea totală /parţială/ neacordarea tranşei de ajutor de stat, în sumă de(se detaliază).................................................

Art. 2. - Prezenta decizie devine aplicabilă de la data..............................

Art. 3. - Prezenta decizie poate fi contestată la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ şi fiscal, în termenul prevăzut de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Directorul general al Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual,

.................................................................................

Avizat

Director general adjunct,

.................................................................................

Verificat

Şef serviciu,

.................................................................................

Intocmit

Echipa de control,

.................................................................................

Formularul nr. 5 la procedură

LISTA

de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menţinere a investiţiei

Nr. crt.

Denumire documente

Da

Nu

Observaţii

1.

Fişa mijlocului fix (cod 14-3-1A)

2.

Proces-verbal de recepţie (cod 14-3-1A)

3.

Proces-verbal de recepţie provizoriu (cod 14-3-1A)

4.

Proces-verbal de punere in funcţiune (cod 14-3-1A)

5.

Proces-verbal de scoatere din funcţiune (cod 14-3-1A)

6.

Fişa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutul exerciţiului financiar până la data efectuării verificării:

- numărul facturii

- data facturii

- valoare factură (fără TVA)

7.

Alte documente relevante

Echipa de control,

.................................................................................

Formularul nr. 6 la procedură

PROCES-VERBAL   DE   CONSTATARE

privind durata minimă de menţinere a investiţiei aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare

Incheiat astăzi......................

1. Având în vedere că proiectul de investiţii destinat producerii de automobile/motoare a fost finalizat la data de.............., având în vedere raportul beneficiarului transmis furnizorului, potrivit art. 74 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regionala, înregistrat la Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual cu nr...........................:

1.1.  Echipa de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deţinut de beneficiar, cu sediul social în Craiova, şos. Caracal km 3, judeţul Dolj, pentru verificarea îndeplinirii obligaţiei de menţinere a investiţiei, precum şi constatarea existenţei în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectului destinat producerii de automobile/motoare.

1.2.  Echipa de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual este formată din ......(numele, prenumele, funcţia, având legitimaţiile nr. ..., în baza delegaţiilor nr.......).

1.3. Din partea beneficiarului au participat.........(numele, prenumele, funcţia, cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societăţii în vederea semnării procesului-verbal, precum şi a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfăşurării verificărilor)..................................

1.4. Acţiunea de verificare s-a desfăşurat în perioada...............................

2. CONSTATĂRI:

2.1. Analiza situaţiilor financiare aferente ultimului exerciţiu financiar:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2.2. Existenţa fizică şi în documentele contabile a bunurilor care au făcut obiectul planului de investiţii susţinut prin ajutor de stat:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2.3.  Existenţa unei situaţii de înlocuire a investiţiei, dacă este cazul:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2.4. Verificarea documentelor contabile, pentru a stabili dacă nu a mai primit şi alte ajutoare de stat pe aceleaşi costuri eligibile:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

3. CONCLUZII:

Pe baza constatărilor sus-menţionate,............

4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi,.................................., în......exemplare.

Prezentul proces-verbal conţine...........file şi..........anexe, cu un total de.........file.

Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual:                                     

Beneficiar,

....................................................

Echipa de control,

....................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3663/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3663 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3663/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu