Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2215 din 22.05.2019

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea înfiinţării Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 509 din 24 iunie 2019



SmartCity1

Având în vedere:prevederile art. 7 lit. A pct. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile art. 25 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare;

prevederile art. 7 lit. w), x) şi y), ale art. 202, 222, 231, 241 şi 771 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: Articolul I Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.663/2008 pentru aprobarea înfiinţării Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13 din 8 ianuarie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4 Se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A «Alte transferuri», cod 55.01.44, directorului general al Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. 2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 5 În lipsa directorului general, se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A «Alte transferuri», cod 55.01.44, directorului general adjunct al Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. 3. În anexă, la punctul 2, după subpunctul 2.3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.4, cu următorul cuprins: 2.4. Verificarea în amplasament a realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare
(1) În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul producerii volumelor de 810.000 automobile şi 1.500.000 motoare, beneficiarul se angajează ca în perioada 2016-31.12.2019 să realizeze investiţiile suplimentare distincte faţă de cele prezentate la acelaşi articol la lit. s) şi ş), în valoare totală de minimum 130 milioane euro, echivalent în lei, din care minimum 100 milioane euro pentru producerea de automobile noi şi minimum 30 milioane euro pentru producerea de motoare. Conform art. 121 din acelaşi act normativ, realizarea celor două proiecte se va face exclusiv din surse proprii sau atrase, fără implicarea vreunei intervenţii a statului român.
(2) Conform prevederilor art. 771 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, până cel târziu la 29 februarie 2020, Societatea FORD ROMÂNIA - S.A. are obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare, iar până la finele anului 2020, Ministerul Finanţelor Publice prin Unitatea de implementare a ajutorului de stat va verifica în amplasament realitatea şi conformitatea informaţiilor prezentate.
(3) Raportul de realizare a proiectului de investiţii suplimentare va fi întocmit şi auditat de o firmă independentă, recunoscută în domeniu.
(4) La primirea raportului de realizare a proiectului de investiţii suplimentare însoţit de documentele justificative, directorul general/directorul general adjunct al Unităţii de implementare a ajutorului de stat îl repartizează şefului de serviciu/şefului de birou, iar acesta mai departe către responsabilii de dosar.
(5) Raportul, împreună cu documentele justificative, este analizat şi verificat de responsabilii de dosar:a)la sediul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual; b)în amplasamentul realizării investiţiei suplimentare de către beneficiar, în conformitate cu prevederile art. 771 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
(6) Echipa de control mixtă care verifică în amplasament realizarea proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare se va constitui şi îşi va desfăşura activitatea în baza prevederilor pct. 2 subpct. 2.2 alin. (8), (9) şi (10).
(7) Echipa de control mixtă verifică în amplasament realitatea şi exactitatea operaţiunilor economico-financiare legate de realizarea proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare, conform evidenţei contabile.
(8) În amplasament, echipa mixtă de control va verifica, în special, următoarele elemente:a)natura surselor de finanţare şi valoarea proiectului de investiţii suplimentare realizat în conformitate cu prevederile art. 121 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv termenul de finalizare a acestui proiect, conform aceluiaşi act normativ; b)existenţa fizică a activelor corporale şi necorporale aferente investiţiei suplimentare destinate producţiei de automobile şi motoare; c)conformitatea documentelor justificative, conform înregistrărilor în evidenţa contabilă; d)documentele justificative privind înregistrarea în evidenţa contabilă a producţiei declarate de automobile şi motoare; e)orice altă informaţie şi documente necesare pentru a verifica respectarea prevederilor art. 7 lit. w), ale art. 121 alin. (1) şi ale art. 771 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
(9) Echipa mixtă de control va solicita beneficiarului punerea la dispoziţie a unei copii după inventarul anual al patrimoniului, semnată, ştampilată şi cu menţiunea «conform cu originalul».
(10) În cazul când, în baza verificărilor efectuate şi a procesului-verbal de constatare (formularul 7), Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual constată că beneficiarul se află în una dintre situaţiile care, potrivit legii, determină recuperarea ajutorului de stat, întocmeşte o notă care cuprinde constatările legate de această situaţie, precum şi solicitarea de elaborare a deciziei de recuperare parţială a ajutorului de stat acordat, pe care o transmite Direcţiei generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare.
(11) Deciziei de recuperare emise de Direcţia generală ajutor de stat din Ministerul Finanţelor Publice îi sunt aplicabile prevederile art. 12-18 din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, precum şi prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.096/2018*) pentru aprobarea procedurii operaţionale privind «Mecanisme de stopare/ recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual» conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 324/2016. *) Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.096/2018 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
4. În anexă, la punctul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1) Nerespectarea de către beneficiar ori de către Ford Motor Company a condiţiilor şi obligaţiilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de legislaţia aplicabilă în domeniu determină aplicarea de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat individual în tot sau în parte, după caz, în conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare, şi Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, cu modificările ulterioare. 5. În anexă, la punctul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Procedurile de recuperare sunt iniţiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford Motor Company. 6. În anexă, la punctul 5, după a şasea liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:

formularul nr. 7 «Proces-verbal de constatare» privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament 7. În anexă, după formularul nr. 6 se introduce un nou formular, formularul nr. 7, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 8. În tot cuprinsul ordinului şi al anexei la acesta, următoarele denumiri se înlocuiesc după cum urmează: a)„Ministerul Economiei şi Finanţelor" se înlocuieşte cu „Ministerul Finanţelor Publice"; b)„Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate" se înlocuieşte cu „Direcţia generală ajutor de stat"; c)„Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj" se înlocuieşte cu „Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Craiova"; d)„Direcţia generală resurse umane şi management" se înlocuieşte cu „Direcţia generală managementul resurselor umane". Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanţelor publice,Eugen Orlando TeodoroviciBucureşti, 22 mai 2019.Nr. 2.215.ANEXĂ (Formularul 7 la procedură) MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili PROCES-VERBAL DE CONSTATARE privind îndeplinirea de către beneficiar a obligaţiilor asumate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament Nr. ........ ............./........ ........... 1. În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) şi y), art. 121 alin. (1), art. 231, 241 şi art. 771 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare: 1.1. Echipa mixtă de control din cadrul Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deţinut/exploatat de Societatea FORD ROMÂNIA - S.A. - CIF 6488696, cu sediul social în Craiova, str. Henry Ford (1863-1947) nr. 29, judeţul Dolj, pentru verificarea operaţiunilor economico-financiare aferente realizării proiectului de investiţii suplimentare şi a volumului de producţie de automobile şi motoare. 1.2. Echipa mixtă de control a Unităţii de implementare a ajutorului de stat individual este formată din: ........ ................ ................ ........ ........, având Legitimaţia de serviciu nr. ........ ........., în baza ordinelor (nume, prenume, funcţia) de serviciu nr. ........ ................ ............... . 1.3. Beneficiarul a fost reprezentat de ........ ................ ........., cu împuternicire din partea reprezentantului (nume, prenume, funcţia) legal al societăţii în vederea semnării procesului-verbal, precum şi de prezentare/întocmire a eventualelor documente solicitate de echipa de control pe parcursul desfăşurării verificărilor. 1.4. Acţiunea de verificare s-a desfăşurat în perioada ........ ................ ........ ............... . 2. Constatări: 2.1. Existenţa fizică a activelor corporale şi necorporale aferente investiţiei suplimentare destinate producţiei de automobile şi motoare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.2. Conformitatea documentelor justificative aferente realizării investiţiei suplimentare conform înscrisurilor din evidenţa contabilă ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.3. Analiza înregistrării în contabilitate a operaţiunilor aferente realizării investiţiei suplimentare şi modul de reflectare a acestora în situaţiile financiare depuse de societate ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.4. Analiza rapoartelor de producţie de automobile şi motoare reflectate în contabilitatea operativă şi în evidenţa contabilă în conturile aferente ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.5. Analiza surselor de finanţare a proiectului de investiţii suplimentare şi a termenului de finalizare a acestuia, conform actului normativ în vigoare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.6. Existenţa unei situaţii de înlocuire a activelor corporale şi necorporale pe perioada realizării investiţiei suplimentare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 2.7. Verificarea oricăror alte situaţii care contravin prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările şi completările ulterioare 3. Concluzii: Pe baza constatărilor menţionate ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi, ........ ................ ........ ........, în ............... exemplare. Prezentul proces-verbal conţine ................ file şi ......... anexe, cu un total de ............. file. Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual Echipa de control, ........ ................ ................ ......... ........ ................ ................ ......... Beneficiar, ........ ........ .............. ........ ........ ..............



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2215/2019

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2215 din 2019
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu