ORDIN Nr. 3409
din 18 decembrie 2009
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind situatiile financiare ce se întocmesc de autoritatile si
institutiile publice care se reorganizeaza potrivit prevederilor Legii nr.
329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice,
rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar
International
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 908 din 23 decembrie 2009
Având în vedere dispoziţiile art. 3 şi 5 din Legea nr.
329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional,
în baza prevederilor art. 4 din Legea contabilităţii
nr. 82/1991, republicată,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
situaţiile financiare ce se întocmesc de autorităţile şi instituţiile publice
care se reorganizează potrivit prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de metodologie contabilă
instituţii publice va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA
NORME METODOLOGICE
privind situaţiile financiare ce se întocmesc de
autorităţile şi instituţiile publice care se reorganizează potrivit
prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi
instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului
de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul
Monetar Internaţional
CAPITOLUL I
Intocmirea bilanţului de închidere şi a celorlalte
componente ale situaţiilor financiare
1. Instituţiile publice au obligaţia să efectueze
inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor
proprii deţinute, în cazul fuziunii sau al încetării activităţii, potrivit prevederilor
Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura
activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 704 din 20 octombrie 2009.
2. (1) Autorităţile şi instituţiile publice care se
reorganizează prin modalităţile prevăzute la art. 3 lit. a)-d) şi f) din Legea
nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional şi care predau structuri sau activităţi au obligaţia să
întocmească bilanţul contabil de închidere la data predării/preluării, cu
datele privind „Soldul la începutul anului" (coloana 1) şi „Soldul la data
predării/preluării" (coloana 2). Pe baza datelor înscrise în coloana 2 şi
a protocoalelor de predare-primire se scad din evidenţa contabilă drepturile şi
obligaţiile structurii sau activităţii predate, inclusiv bunurile mobile şi
imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea acestora,
astfel:
892 „Bilanţ de închidere"
|
=
|
%
Conturi de activ
|
si
|
%
Conturi de pasiv
|
=
|
892 „Bilanţ de închidere"
|
(2) Soldurile conturilor în afara bilanţului se predau,
de asemenea, prin protocoalele de predare-primire.
3. (1) Autorităţile şi instituţiile publice care preiau
structuri sau activităţi, precum şi instituţiile publice persoane juridice
nou-constituite prin modalităţile prevăzute la art. 3 lit. a)-d) şi f) din
Legea nr. 329/2009 înregistrează în evidenţa contabilă drepturile şi
obligaţiile instituţiei, structurii sau activităţii preluate, inclusiv bunurile
mobile şi imobile aflate în administrare sau, după caz, în proprietatea
acestora, pe baza datelor înscrise în coloana 2 din bilanţul contabil de
închidere întocmit la data predării/preluării şi a protocoalelor de
predare-primire, astfel:
%
Conturi de activ
|
=
|
891 „Bilanţ de deschidere"
|
şi
|
891 „Bilanţ de deschidere"
|
=
|
%
Conturi de pasiv
|
(2) Soldurile conturilor în afara bilanţului se
înregistrează pe baza protocoalelor de predare-primire.
4. Datele din coloana 1 „Soldul la începutul
anului" se raportează în bilanţul autorităţilor sau instituţiilor publice
care au preluat structuri sau activităţi, precum şi în bilanţul instituţiilor
publice persoane juridice nou-constituite.
5. Bilanţul contabil de închidere va fi însoţit de
balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia
fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la sfârşitul
exerciţiului financiar.
6. Autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai căror conducători aveau
calitatea de ordonatori principali de credite până la intrarea în vigoare a
Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia
situaţiei prevăzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada până la
data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind înfiinţarea noii
entităţi rezultate din reorganizare, au obligaţia să prezinte ordonatorului de
credite în subordinea/structura căruia vor funcţiona după apariţia acestei legi
bilanţul contabil de închidere, însoţit de balanţa de verificare sintetică,
contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte
anexe ce se întocmesc la sfârşitul exerciţiului financiar, împreună cu
protocolul de predare-primire, până cel mai târziu la data de 31 decembrie
2009.
7. Autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai căror conducători aveau
calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite până la intrarea
în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de reorganizare, cu
excepţia situaţiei prevăzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru
perioada până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind
înfiinţarea noii entităţi rezultate din reorganizare, au obligaţia să prezinte
ordonatorului de credite în subordinea căruia au funcţionat până la apariţia
acestei legi, dar şi ordonatorului de credite în subordinea/ structura căruia
vor funcţiona după apariţia acestei legi, după caz, bilanţul contabil de
închidere, însoţit de balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat
patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc
la sfârşitul exerciţiului financiar, împreună cu protocolul de predare-primire,
până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
CAPITOLUL II
Intocmirea conturilor de execuţie pentru venituri şi
cheltuieli
1. Autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai căror conducători aveau
calitatea de ordonatori principali de credite până la intrarea în vigoare a
Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de reorganizare, cu excepţia
situaţiei prevăzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru perioada până la
data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind înfiinţarea noii
entităţi rezultate din reorganizare, au obligaţia să prezinte Ministerului
Finanţelor Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii
publice conturile de execuţie întocmite în structura bugetelor aprobate pentru
activitatea finanţată din bugetul de stat, credite externe, credite interne,
fonduri externe nerambursabile, instituţii şi activităţi finanţate integral sau
parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7 din Normele metodologice privind
întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor
publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate
prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi execuţia bugetului pe programe, după caz,
până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
2. Autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral din bugetul de stat, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la
bugetul de stat, integral din veniturile proprii, ai căror conducători aveau
calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite până la intrarea
în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de reorganizare, cu
excepţia situaţiei prevăzute la art. 3 lit. e) din aceeaşi lege, pentru
perioada până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind
înfiinţarea noii entităţi rezultate din reorganizare, au obligaţia să prezinte
ordonatorului de credite în subordinea căruia au funcţionat până la apariţia
acestei legi conturile de execuţie întocmite în structura bugetelor aprobate
pentru activitatea finanţată din bugetul de stat, credite externe, credite
interne, fonduri externe nerambursabile, instituţii şi activităţi finanţate
integral sau parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7 din Normele
metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare
trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare
lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi execuţia bugetului
pe programe, după caz, la termenul stabilit de ordonatorul superior de credite.
3. Autorităţile şi instituţiile publice care şi-au
schimbat regimul de finanţare au obligaţia să întocmească conturi de execuţie
potrivit surselor de finanţare avute până la data intrării în vigoare a
hotărârii Guvernului privind înfiinţarea noii entităţi rezultate din
reorganizare. După această dată, conturile de execuţie se întocmesc conform
noilor surse de finanţare.
4. Autorităţile şi instituţiile publice reorganizate
depun situaţiile financiare trimestriale şi anuale la ordonatorul de credite
principal/secundar căruia i se subordonează după reorganizare.
5. (1) Intocmirea conturilor de execuţie în structura
bugetelor aprobate pentru activitatea finanţată din bugetul de stat, credite
externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, instituţii şi
activităţi finanţate integral sau parţial din venituri proprii, potrivit pct. 7
din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi execuţia bugetului pe programe se efectuează
pentru perioada până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind
înfiinţarea noii entităţi rezultate din reorganizare, astfel:
a) coloana 1 „Prevederi iniţiale" din anexa nr. 5
„Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri" şi coloana
2 „Credite bugetare iniţiale" din anexa nr. 6 „Contul de execuţie a
bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa nr. 7 „Contul de
execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" se completează cu
sumele aprobate prin Legea bugetului de stat nr. 18/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, sau prin hotărâre a Guvernului, după caz;
b) coloana 2 „Prevederi definitive" din anexa nr.
5 „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri" şi
coloana 3 „Credite bugetare definitive" din anexa nr. 6 „Contul de
execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa nr. 7
„Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli" se
completează cu sumele aprobate la finele perioadei de raportare;
c) coloana „Angajamente legale" din anexa nr. 6
„Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi anexa
nr. 7 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli"
(încheiate în limita creditelor bugetare şi/sau a creditelor de angajament,
după caz) se completează la nivelul plăţilor efectuate până la data intrării în
vigoare a hotărârii Guvernului privind înfiinţarea noii entităţi rezultate din
reorganizare.
(2) In acest sens, autorităţile şi instituţiile publice
reorganizate urmează să corecteze angajamentele bugetare şi legale până la
nivelul bugetului aprobat la data reorganizării şi să angajeze din nou
cheltuielile, în limita bugetului aprobat după data reorganizării.
CAPITOLUL III
Intocmirea raportărilor financiare lunare
1. Autorităţile şi instituţiile publice ai căror
conducători aveau calitatea de ordonatori principali de credite până la
intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de
reorganizare, prezintă Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală de
metodologie contabilă instituţii publice, pentru perioada până la data intrării
în vigoare a hotărârii Guvernului privind înfiinţarea noii entităţi rezultate
din reorganizare, raportările financiare lunare (conturile de execuţie)
întocmite potrivit Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea
situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor
raportări financiare lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare,
până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
2. Autorităţile şi instituţiile publice ai căror
conducători aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite
până la intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de
reorganizare, prezintă ordonatorului de credite în subordinea căruia au
funcţionat, pentru perioada până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului
privind înfiinţarea noii entităţi rezultate din reorganizare, raportările
financiare lunare (conturile de execuţie) întocmite potrivit Normelor
metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare
trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare
lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009, cu modificările şi completările ulterioare, la termenul stabilit de
ordonatorul superior de credite.
3. Autorităţile şi instituţiile publice care şi-au
schimbat regimul de finanţare au obligaţia să întocmească raportările
financiare lunare (conturile de execuţie), potrivit surselor de finanţare avute
până la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului privind înfiinţarea
noii entităţi rezultate din reorganizare. După această dată, raportările
financiare lunare (conturile de execuţie) se întocmesc pe noile surse de
finanţare.
4. Autorităţile şi instituţiile publice ai căror
conducători aveau calitatea de ordonatori principali de credite până la
intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de
reorganizare, au obligaţia să întocmească şi să depună la Ministerul Finanţelor
Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice
raportările financiare lunare pentru luna noiembrie, prevăzute în Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 2.941/2009 pentru modificarea şi completarea
Normelor metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare
trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare
lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009, la pct. 22 referitor la raportarea lunară a plăţilor
restante (anexa nr. 30) şi la pct. 23 referitor la raportarea lunară
a unor indicatori din bilanţ, până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2009.
5. Autorităţile şi instituţiile publice ai căror
conducători aveau calitatea de ordonatori secundari şi/sau terţiari de credite
până la intrarea în vigoare a Legii nr. 329/2009, indiferent de modalitatea de
reorganizare, au obligaţia să prezinte ordonatorului de credite în subordinea
căruia au funcţionat raportările financiare lunare pentru luna noiembrie,
prevăzute în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.941/2009, la pct. 22
referitor la raportarea lunară a plăţilor restante (anexa nr. 30) şi la
pct. 23 referitor la raportarea lunară a unor indicatori din bilanţ,
la termenul stabilit de ordonatorul superior de credite.
6. Raportările financiare lunare întocmite începând cu
luna decembrie 2009 de către autorităţile şi instituţiile publice reorganizate
se depun la ordonatorul de credite principal/ secundar căruia i se subordonează
după reorganizare.
7. (1) Autorităţile şi instituţiile publice care
şi-au schimbat regimul de finanţare urmând a se finanţa integral de la bugetul
de stat, pentru lunile noiembrie şi decembrie 2009, întocmesc „Situaţia privind
operaţiunile de încasări şi plăţi efectuate de instituţiile finanţate integral
sau parţial din venituri proprii, care se reorganizează ca instituţii finanţate
integral din bugetul de stat, conform Legii nr. 329/2009", al cărei model
este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme
metodologice.
(2) Autorităţile şi instituţiile publice transmit
această situaţie Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia generală de sinteză
a politicilor bugetare, în format electronic, însoţită de o adresă de înaintare
scanată şi semnată de conducătorul instituţiei publice şi de conducătorul
compartimentului financiar-contabil sau de altă persoană împuternicită să
îndeplinească această funcţie, până la data de 11 ianuarie 2010.
CAPITOLUL IV
Inregistrarea în contabilitate
1. Inregistrarea veniturilor obţinute de autorităţile
şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii,
care sunt reorganizate ca instituţii publice finanţate integral de la bugetul
de stat, şi care se fac venit la bugetul de stat (art. 1 şi 2 din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009 pentru aprobarea Normelor
metodologice privind virarea la bugetul de stat a veniturilor obţinute de
autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral sau parţial din
venituri proprii, care s-au reorganizat ca instituţii publice finanţate
integral de la bugetul de stat potrivit Legii nr. 329/2009 privind
reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional):
- Inregistrarea obligaţiei de plată către bugetul de
stat:
117.10
„Rezultatul reportat
- instituţii publice şi activităţi finanţate integral sau parţial din
venituri proprii"
|
=
|
4481
„Alte datorii faţă de buget"
|
- Virarea la bugetul de stat a disponibilităţilor
reprezentând venituri nronrii:
4481
|
=
|
%
|
Alte datorii faţă de
buget"
|
|
560
„Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din
venituri proprii"
|
|
|
561
„Disponibil al instituţiilor publice finanţate din venituri
proprii si subvenţii"
|
|
|
5121
„Disponibil la bănci în lei" etc.
|
- Virarea subvenţiilor la bugetul de stat:
772
„Venituri din subvenţii"
|
=
|
561
„Disponibil al instituţiilor publice finanţate din venituri
proprii si subvenţii"
|
2. Virarea la bugetul de stat a sumelor care au fost
gestionate ca venituri proprii de instituţiile publice şi care se încasează în
continuare de către acestea în contul de disponibilităţi 50.32 „Disponibil din
sume colectate pentru bugetul de stat", deschis pe numele acestor
instituţii publice la unităţile Trezoreriei Statului (art. 10 din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 3.156/2009):
a) In situaţia în care se emit facturi:
- Emiterea facturii:
|
411
„Clienţi"
|
=
|
4481
„Alte datorii fată de buget"
|
- Inregistrarea sumelor încasate de la clienţi:
|
5291
„Disponibil din
sumele colectate pentru bugetul de stat"
|
=
|
411
„Clienţi"
|
- Virarea sumelor încasate la bugetul de stat:
|
4481 Alte datorii
faţă de buget"
|
=
|
5291
„Disponibil din sumele colectate pentru bugetul de stat"
|
b) In situaţia în care nu se emit facturi:
- Inregistrarea sumelor încasate şi crearea obligaţiei
de virare la bugetul de stat:
5291
„Disponibil din sumele colectate pentru bugetul de
stat"
|
=
|
4481
„Alte datorii faţă de buget"
|
- Virarea sumelor încasate la bugetul de stat:
4481
„Alte datorii faţă de buget"
|
=
|
5291
„Disponibil din sumele colectate
pentru bugetul de stat"
|
3. Transferarea de către unităţile Trezoreriei Statului
în contul de venituri al bugetului de stat 20.36.01.17 „Venituri ale bugetului
de stat - Venituri din sume virate eronat în conturile de disponibilităţi ale
instituţiilor publice reorganizate" a sumelor virate eronat în conturile
de disponibilităţi ale instituţiilor publice reorganizate până la 31 decembrie
2009 [art. 8 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
3.156/2009]:
a) In situaţia în care au fost emise facturi:
- Crearea obligaţiei de virare a sumelor la buget:
117.10
„Rezultatul reportat - instituţii publice şi
activităţi finanţate integral sa parţial din venituri proprii"
|
=
|
4481
„Alte datorii faţă de
buget"
|
- Stingerea datoriei faţă de buget şi a creanţei, pe
baza extrasului de cont eliberat de unităţile Trezoreriei Statului:
4481
„Alte datorii faţă de buget"
|
=
|
411
„Clienţi"
|
b) In situaţia în care nu au fost emise facturi:
- Crearea obligaţiei de virare a sumelor la buget:
117.10
„Rezultatul reportat - instituţii publice şi
activităţi finanţate integral sau parţial din venituri proprii"
|
=
|
4481
„Alte datorii faţă de
buget"
|
- Stingerea datoriei faţă de buget şi a creanţei, pe
baza extrasului de cont eliberat de unităţile Trezoreriei Statului:
4481
„Alte datorii faţă de buget"
|
=
|
117.10
„Rezultatul reportat - instituţii publice şi activităţi finanţate
integral sau parţial din venituri proprii"
|
4. Incepând cu data intrării în vigoare a hotărârii
Guvernului privind înfiinţarea noii entităţi rezultate din reorganizare,
autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii
sau din venituri proprii şi subvenţii, care s-au reorganizat ca instituţii
publice finanţate integral de la bugetul de stat, utilizează contul 7701
„Finanţarea de la bugetul de stat" pentru evidenţierea plăţilor efectuate
din bugetul de stat în locul conturilor: 560 „Disponibil al instituţiilor
publice finanţate integral din venituri proprii" şi 561 „Disponibil al
instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii".
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
1. Autorităţile şi instituţiile publice care s-au
reorganizat şi nu se regăsesc în niciuna dintre situaţiile prevăzute în
prezentele norme metodologice urmează să se adreseze Ministerului Finanţelor
Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice pentru
precizări suplimentare.
ANEXĂ la normele metodologice
SITUAŢIA
privind operaţiunile de încasări şi plăţi efectuate
de instituţiile finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care se
reorganizează ca instituţii finanţate integral din bugetul de stat, conform
Legii nr. 329/2009
Explicaţii
|
Cod rând
|
Noiembrie 2009
|
Decembrie 2009
|
Sume virate la bugetul de stat din conturile de disponibilităţi,
conform art. 1 şi 2 din Normele metodologice privind virarea la bugetul de
stat a veniturilor obţinute de autorităţile şi instituţiile publice finanţate
integral sau parţial din venituri proprii, care s-au reorganizat ca
instituţii publice finanţate integral de la bugetul de stat potrivit Legii
nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice,
raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi
respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
3.156/2009 - total, din care:
|
01
|
|
|
- din sold la 31 decembrie 2008 reportat în 2009
|
02
|
|
|
Sume virate la bugetul de stat din venituri proprii conform art.
7 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi
instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului
de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul
Monetar Internaţional
|
03
|
|
|
Plăţi efectuate din bugetul instituţiei care preia finanţarea
conform prevederilor Legii nr. 329/2009
|
04
|
|
|
Conducătorul instituţiei,
.................................................................................
Conducătorul compartimentului
financiar-contabilitate,
.................................................................................