Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3152 din 15.10.2013

pentru aprobarea Procedurii de control al statului cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare - indicativ PCC 001-2013
ACT EMIS DE: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 639 din 16 octombrie 2013



SmartCity1

În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare,potrivit dispoziţiilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată,în temeiul art. 30 alin. (1) din Legea nr. 372/2005, republicată, al art. 12 alin. (7) şi al art. 14 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu modificările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Procedura de control al statului cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare - indicativ PCC 001-2013, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Iulian Matache, secretar de stat
ANEXĂPROCEDURĂ de control al statului cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare - indicativ PCC 001-2013 Capitolul IScopul procedurii Articolul 1Prezenta procedură are drept scop crearea sistemului unic de control al certificatelor de performanţă energetică, al rapoartelor de audit energetic, precum şi al rapoartelor de inspecţie a sistemelor tehnice ale clădirilor, pentru respectarea şi aplicarea de către toţi factorii responsabili a legislaţiei specifice privind creşterea performanţei energetice a clădirilor, proiectarea noilor clădiri cu consumuri reduse de energie, reabilitarea termică a clădirilor existente, informarea corectă a proprietarilor/administratorilor clădirilor prin certificatul de performanţă energetică, ca acţiune de interes public major şi general pentru realizarea şi menţinerea cerinţei esenţiale de „economie de energie şi izolare termică“, precum şi a celorlalte cerinţe esenţiale prevăzute de
Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare. Capitolul IIDomeniul de aplicare Articolul 2

– (1) Prezenta procedură stabileşte regulile generale de exercitare a controlului de stat cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor, în scopul verificării respectării cerinţelor prevăzute de Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare, a cerinţelor de performanţă energetică ale clădirilor noi, respectiv ale clădirilor existente la care s-au executat lucrări de creştere a performanţei energetice, al elaborării certificatelor de performanţă energetică, denumite în continuare certificate, precum şi pentru realizarea programelor de inspecţie a sistemelor de încălzire şi a sistemelor de climatizare.
(2) Sunt exceptate de la prevederile prezentei proceduri categoriile de clădiri prevăzute la
art. 7 din Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată. Capitolul IIICadrul legal Articolul 3Cadrul legal de aplicare a prezentei proceduri:

Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată;

Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;

Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C.;

Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994;

Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273/1994, cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995;

Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 1.072/2003 privind avizarea de către Inspectoratul de Stat în Construcţii a documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare;

Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007 pentru aprobarea reglementării tehnice „Metodologie de calcul al performanţei energetice a clădirilor“, cu modificările şi completările ulterioare;

Reglementări tehnice în vigoare, normative, regulamente, specificaţii tehnice, instrucţiuni tehnice, ghiduri, metodologii, manuale privind calitatea lucrărilor de construcţii la clădiri noi şi de reabilitare termică a clădirilor existente. Capitolul IVTermeni utilizaţi şi abrevieri Articolul 4 (1) În contextul prezentei proceduri, termenii şi expresiile utilizate cu referire la performanţa energetică a clădirilor au înţelesul prevăzut la art. 3 din Legea nr. 372/2005, republicată, denumită în continuare Lege.
(2) În tot cuprinsul procedurii se utilizează următoarele abrevieri:MDRAP - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice; ISC - Inspectoratul de Stat în Construcţii; IRC - Inspectoratul Regional în Construcţii; IJC - Inspectoratul Judeţean în Construcţii; ANCPI - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; PVRTL - procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor; SMQ - Sistemul de Management al Calităţii. Capitolul VDescrierea procedurii Articolul 5(1) ISC exercită controlul statului cu privire la performanţa energetică a clădirilor şi la inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare.(2) Activităţile de control şi inspecţie curente, prin sondaj, tematice şi ca urmare a sesizărilor adresate ISC se efectuează pe baza programelor de control şi inspecţie aprobate de către conducerea ISC, respectiv din dispoziţia conducerilor IRC şi IJC, de către inspectori de specialitate, care pot fi însoţiţi de specialiştii nominalizaţi la art. 31 din Lege.(3) Activităţile de control şi inspecţie vizează:a)verificarea certificatelor şi a rapoartelor de audit energetic privind:

(i) încadrarea în rezistenţele termice corectate, pentru clădiri noi;
(ii) aplicarea cerinţelor minime de performanţă energetică la clădirile existente;
(iii) completitudinea şi corectitudinea informaţiilor conţinute în acestea;

b)verificarea rapoartelor de inspecţie a sistemelor de încălzire şi climatizare privind:

(i) inspecţia periodică a cazanelor;
(ii) inspecţia periodică a sistemelor de încălzire;
(iii) inspecţia periodică a instalaţiilor de climatizare;

c)verificarea şi dispunerea de măsuri privind respectarea obligaţiei proprietarilor/administratorilor de afişare a certificatului, conform prevederilor art. 22 din Lege, la clădirile:

(i) aflate în proprietatea/administrarea autorităţilor administraţiei publice;
(ii) instituţiilor care prestează servicii publice de interes sau utilitate publică;

d)sancţionarea contravenţională a factorilor responsabili, potrivit art. 26 alin. (1) lit. h) şi alin. (2) din Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia constatării emiterii certificatului de urbanism de către autorităţile administraţiei publice locale/judeţene competente, în vederea emiterii autorizaţiei de construire, cu încălcarea prevederilor art. 9 alin. (1) din Lege. Articolul 6(1) Activitatea de control şi inspecţie privind verificarea existenţei certificatelor şi a rapoartelor de audit energetic, precum şi a documentaţiei tehnice care a stat la baza elaborării acestora va avea în vedere următoarele:a)competenţele de elaborare (specialitate, grad profesional), semnare şi ştampilare a certificatelor şi/sau rapoartelor de audit energetic ale auditorului energetic pentru clădiri, conform prevederilor legale în vigoare; b)termenul de valabilitate al atestatului auditorului energetic; c)înscrierea în registrul propriu de evidenţă a activităţii al auditorului energetic pentru clădiri a documentelor prevăzute la art. 28 alin. (1) din Lege; d)transmiterea, în format electronic, sau transmiterea incompletă de către auditorul energetic pentru clădiri, în termen de maximum 30 de zile de la data întocmirii acestora, a conţinutului documentelor prevăzute la art. 28 alin. (2) din Lege; e)încadrarea indicatorilor de performanţă energetică a clădirii în cerinţele minime stabilite prin Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, cu modificările şi completările ulterioare, acolo unde aceasta este cerută prin reglementările tehnice în vigoare; f)forma şi conţinutul certificatului de performanţă energetică, conform conţinutului-cadru prevăzut de Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv anexa la acesta, precum şi datele de identificare ale clădirii sau a părţii de clădire, valorile calculate, încadrarea construcţiei în categoriile de clădiri, valabilitatea certificatului şi recomandările de reducere a consumurilor de energie ale clădirii, potrivit prevederilor art. 18 din Lege; g)aplicarea măsurilor şi sancţiunilor contravenţionale, după caz, potrivit legislaţiei aplicabile, în vigoare.(2) Pentru clădirile existente, activitatea de control şi inspecţie va avea în vedere, suplimentar faţă de prevederile de la alin. (1):a)existenţa rapoartelor de expertiză tehnică a clădirii la cerinţele „rezistenţă mecanică şi stabilitate“, respectiv „economie de energie şi izolare termică“ şi a concluziilor clare cu recomandarea lucrărilor de izolare termică a anvelopei clădirilor; b)existenţa raportului de audit energetic şi a certificatului de performanţă energetică corespunzătoare consumurilor iniţiale de energie ale clădirilor; c)existenţa certificatului de performanţă energetică corespunzătoare consumurilor finale de energie ale clădirilor cuprinse în programele naţionale de creştere a performanţei energetice. Articolul 7Activitatea de control şi inspecţie privind verificarea rapoartelor de inspecţie a sistemelor de încălzire şi climatizare va avea în vedere următoarele: a)competenţele de elaborare, semnare şi ştampilare a rapoartelor de inspecţie de către expertul tehnic atestat, conform prevederilor legale în vigoare; b)înscrierea în registrul propriu de evidenţă a activităţii expertului tehnic atestat, a rapoartelor de inspecţie a sistemelor de încălzire/climatizare; c)transmiterea, în format electronic, sau transmiterea incompletă de către expertul tehnic atestat, în termen de maximum 30 de zile de la data întocmirii acestora, a rapoartelor de inspecţie a sistemelor de încălzire şi climatizare; d)încadrarea indicatorilor de performanţă energetică a sistemelor de încălzire în cerinţele minime stabilite prin Metodologia de calcul al performanţei energetice a clădirilor, aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 157/2007, cu modificările şi completările ulterioare; e)forma şi conţinutul raportului de inspecţie, corectitudinea valorilor calculate, încadrarea construcţiei în categoriile de clădiri, valabilitatea inspecţiei, potrivit prevederilor art. 23 alin. (1) şi art. 25 din Lege, precum şi respectarea reglementărilor tehnice relevante în vigoare la data efectuării inspecţiei; f)aplicarea măsurilor şi sancţiunilor contravenţionale, după caz, potrivit legislaţiei aplicabile, în vigoare. Articolul 8 (1) Activitatea de control şi inspecţie privind respectarea obligaţiei proprietarilor/administratorilor de afişare a certificatului de performanţă energetică va avea în vedere respectarea obligaţiei afişării certificatului, în valabilitate, la loc accesibil şi vizibil publicului, pentru clădirile cu o suprafaţă utilă de peste 500 m2, aflate în proprietatea/administrarea autorităţilor publice, precum şi pentru clădirile în care funcţionează instituţii care prestează servicii publice, prin grija proprietarului/ administratorului clădirii.(2) Începând cu 9 iulie 2015, prevederile alin. (1) se aplică şi clădirilor cu o suprafaţă utilă totală de peste 250 m2, aflate în proprietatea/administrarea autorităţilor publice sau în care funcţionează instituţii care prestează servicii publice. (3) Verificarea respectării prevederilor de la alin. (1) şi (2) se va aplica în mod corespunzător şi celorlalţi proprietari sau administratori ai clădirilor definite ca fiind de interes ori de utilitate publică în sensul Legii. Articolul 9 (1) Constatările şi măsurile aplicabile ca urmare a verificărilor efectuate de inspectorii de specialitate din cadrul ISC se consemnează în procesul-verbal de control încheiat.(2) Schema logică a modului de exercitare a controlului privind aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare şi de dispunere a măsurilor, recomandărilor şi sancţiunilor prevăzute de Lege este prevăzută în anexa nr. 1.(3) Structura-cadru a procesului-verbal de control este prevăzută în anexa nr. 2. Capitolul VIMăsuri şi sancţiuni aplicabile Articolul 10 (1) Nerespectarea obligaţiilor ce revin factorilor implicaţi în realizarea lucrărilor de creştere a performanţei energetice a clădirilor se constată şi se consemnează în cap. I „Constatări“ şi cap. II „Neconformităţi constatate“ din structura-cadru a procesului-verbal de control.(2) Măsurile şi termenele dispuse factorilor responsabili pentru ducerea la îndeplinire a acestora se consemnează la cap. III „Măsuri dispuse pentru neconformităţile constatate“ din structura-cadru a procesului-verbal de control. Articolul 11(1) În urma constatărilor înscrise în actul de control încheiat, inspectorul de specialitate va dispune şi asupra măsurilor de sancţionare contravenţională aplicabile, prevăzute de lege.(2) Procesele-verbale de control urmează a fi arhivate la cartea tehnică a construcţiei, prin grija proprietarului/ beneficiarului/administratorului construcţiei. Articolul 12(1) În toate situaţiile în care inspectorul de specialitate constată faptul că încheierea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor s-a făcut fără a avea certificatul de performanţă energetică, în actul de control încheiat se va face menţiunea încadrării faptei în situaţia prevăzută de art. 20 alin. (2) din Lege.(2) Actul de control încheiat urmează a fi comunicat administraţiei publice locale, respectiv ANCPI, pentru conformare.(3) Modelul de comunicare este prevăzut în anexa nr. 3. Articolul 13În cazul în care se constată încălcări ale Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995, ale reglementării tehnice „Îndrumător pentru atestarea tehnico-profesională a specialiştilor cu activitate în construcţii“, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 777/2003, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale Regulamentului privind atestarea auditorilor energetici pentru clădiri, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 2.237/2010, cu modificările ulterioare, inspectorii de specialitate vor înainta conducerii ISC raportul de constatare însoţit de procesul-verbal de control, precum şi copii ale documentelor care au stat la baza întocmirii acestuia, cu propunerile de aplicare a măsurilor prevăzute de lege. Articolul 14Pentru fapte constatate care, potrivit legii, constituie infracţiuni, vor fi sesizate organele de urmărire penală. Capitolul VIIDispoziţii finale Articolul 15 (1) IJC, prin IRC, vor prezenta periodic rapoarte cu privire la activitatea de control desfăşurată în domeniul performanţei energetice a clădirilor, cu măsurile dispuse.(2) Pe baza acestor rapoarte, ISC va elabora şi va înainta MDRAP raportul anual sau ori de câte ori i se solicită, cu privire la activitatea de control desfăşurată, precum şi la măsurile dispuse.(3) Modelul de raport al ISC către MDRAP este prevăzut în anexa nr. 4. Articolul 16Participarea specialiştilor desemnaţi din cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare în construcţii şi al asociaţiilor profesionale de profil reprezentative, respectiv a inginerilor constructori şi a inginerilor de instalaţii în construcţii, a auditorilor energetici pentru clădiri, a arhitecţilor, precum şi a producătorilor de materiale de construcţii, atestaţi ca auditori energetici pentru clădiri şi/sau experţi tehnici atestaţi pentru specialitatea încălzire/climatizare, se va face în baza protocoalelor de colaborare încheiate cu ISC. Articolul 17Prezenta procedură se va revizui ori de câte ori se justifică din punct de vedere tehnic, dar cel puţin la 5 ani, şi se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice. Articolul 18ISC scanează procesele-verbale şi, după caz, documentele anexate acestora în vederea arhivării electronice. Articolul 19Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.la procedură Schema logică a modului de exercitare a controlului privind aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare şi de dispunere a măsurilor, recomandărilor şi sancţiunilor prevăzute de Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată

În toate situaţiile în care se constată încălcări ale reglementărilor tehnice în construcţii, care pot afecta cerinţele esenţiale ale clădirii, se vor dispune măsuri de evaluare şi expertizare a lucrărilor de către specialiştii reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale, cu care ISC a încheiat protocoale de colaborare. ANEXA Nr. 2la procedură PROCES-VERBAL DE CONTROL încheiat astăzi ........ ............ FACTORI RESPONSABILI SEMNATARI: Proprietar/Beneficiar/Administrator Numele şi prenumele ........ ................ ............ Funcţia ........ ................ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........... Auditor energetic Numele şi prenumele ........ ................ ............ Funcţia ........ ................ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........... Expert tehnic Numele şi prenumele ........ ................ ............ Funcţia ........ ................ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........... Reprezentant asociaţii profesionale Numele şi prenumele ........ ................ ............ Funcţia ........ ................ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ................ ........... Inspectoratul Regional în Construcţii/Inspectoratul Judeţean în Construcţii ........ ........ ........ Inspectori de specialitate Numele şi prenumele ........ ................ ................ ........ ............ Semnătura ........ ................ ................ ........ ............ Numele şi prenumele ........ ................ ........ ........ Semnătura ........ ................ ........ ......... ANEXA Nr. 3la procedură Model -Către ........ ........ ........ 1 Comunicarea nr. ............... din ........ ........ În temeiul art. 30 din Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, având în vedere prevederile art. 19 alin. (2) din aceeaşi lege, Inspectoratul Judeţean în Construcţii ........ .............. a constatat faptul că la data efectuării controlului, Procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor nr. ....... din .........., pentru obiectivul ........ ........ ........ situat în ........ ................ ................, aflat în proprietatea/administrarea ........ ................ ................ ........., având destinaţia ........ ................ ........ .............., a fost încheiat fără a fi însoţit de copia certificatului de eficienţă energetică, fapt pentru care procesul-verbal de recepţie se încadrează în prevederile art. 20 alin. (2) din Legea nr. 372/2005, republicată. Vă comunicăm Procesul-verbal de control nr. ............... din ........ ........, pentru a dispune pe cale de consecinţă, în conformitate cu prevederile legii. Inspector general, ........ ........ .............. 1 Comunicarea se face către autoritatea administraţiei publice locale, respectiv Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. ANEXA Nr. 4la procedură Model -Către: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Raport nr. ........ ............ din ........ ........... În temeiul art. 30 alin. (3) din Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, Inspectoratul de Stat în Construcţii, prin inspectoratele regionale şi judeţene în construcţii, a efectuat, în perioada ........ ............, controlul statului cu privire la aplicarea unitară a prevederilor legale privind performanţa energetică a clădirilor şi inspecţia sistemelor de încălzire/climatizare, după cum urmează: a)verificarea afişării certificatului de performanţă energetică la un nr. de ................ clădiri; b)verificarea, prin sondaj, a certificatelor de performanţă energetică elaborate: ...............; c)verificarea îndeplinirii măsurilor dispuse la controlul anterior: ........ ........; d)verificarea, prin sondaj, a competenţelor auditorilor energetici pentru clădiri/experţilor tehnici pentru rapoartele întocmite; e)alte controale/verificări.La controlul realizat au fost încheiate ............. procese-verbale de control şi au fost aplicate sancţiuni în cuantum total de ........ ......... lei. Inspector general, ........ ........ ..............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3152/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3152 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3152/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu