Ordinul Nr.303 din 07.03.2017pentru publicarea acceptării amendamentelor la Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.397(95) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 iunie 2015 ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 212 din 28 martie 2017
Având în vedere prevederile art. XII(1)(a)(vii)(2) şi ale art. XII(1)(a)(ix) din Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), la care România a aderat prin Legea nr. 107/1992, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1Se publică amendamentele la Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.397(95) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 iunie 2015, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc ANEXĂREZOLUŢIA MSC.397(95) (adoptată la 11 iunie 2015) Amendamente la Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind, în continuare, articolul XII şi regula I/1.2.3 din Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (Convenţia), referitor la procedurile de amendare a părţii A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), luând în considerare, în cadrul celei de-a nouăzeci şi cincea sesiuni a sa, amendamentele la partea A din Codul STCW, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul XII(1)(a)(i) din Convenţie: 1 adoptă, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul STCW, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că respectivele amendamente la Codul STCW se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2016, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave de 100 TRB sau mai mult au notificat secretarului general al organizaţiei obiecţiile lor la aceste amendamente; 3 invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(ix) din Convenţie, amendamentele la Codul STCW anexate vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2017, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 solicită secretarului general, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor părţilor la Convenţie; şi 5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţie. ANEXĂ la Rezoluţia MSC.397(95) Amendamente la partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW) Capitolul V - STANDARDE PRIVIND CERINŢELE DE PREGĂTIRE SPECIALĂ PENTRU PERSONALUL DE PE ANUMITE TIPURI DE NAVE1 Următoarea nouă secţiune A-V/3 se adaugă după secţiunea A-V/2 existentă: Secţiunea A-V/3 Cerinţe minime obligatorii pentru pregătirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de pe navele care fac obiectul Codului IGF Pregătirea de bază pentru navele care fac obiectul Codului IGF 1 Fiecare candidat, pentru un certificat de pregătire de bază pentru serviciu pe navele care fac obiectul Codului IGF, trebuie: .1.1 să fi terminat cu succes forma aprobată de pregătire de bază cerută de paragraful 5 din regula V/3, în conformitate cu capacitatea, sarcinile şi responsabilităţile lor, astfel cum sunt prevăzute în tabelul A-V/3-1; şi .1.2 să prezinte dovada că standardul de competenţă cerut a fost realizat în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţei cuprinse în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/3-1; sau .2 să fi beneficiat de pregătire şi certificare corespunzătoare în conformitate cu cerinţele pentru serviciu pe navele care transportă gaze lichefiate, astfel cum sunt prevăzute în paragraful 6 din regula V/3. Pregătirea de nivel avansat pentru navele care fac obiectul Codului IGF 2 Fiecare candidat, pentru un certificat de pregătire de nivel avansat pentru serviciu pe navele care fac obiectul Codului IGF, trebuie: .1.1 să fi terminat cu succes forma aprobată de pregătire de nivel avansat cerută de paragraful 8 din regula V/3 în conformitate cu capacitatea, sarcinile şi responsabilităţile lor, astfel cum sunt prevăzute în tabelul A-V/3-2; şi .1.2 să prezinte dovada că standardul de competenţă cerut a fost realizat în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţei cuprinse în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/3-2; sau .2 să fi beneficiat de pregătire şi certificare corespunzătoare în conformitate cu cerinţele pentru serviciu pe navele care transportă gaze lichefiate astfel cum sunt prevăzute în paragraful 9 din regula V/3. Scutiri 3 Administraţia poate, în ceea ce priveşte navele cu un tonaj brut mai mic de 500 tone, cu excepţia navelor de pasageri, în cazul în care consideră că dimensiunea navei şi durata sau tipul voiajului sunt de aşa natură încât punerea în aplicare a tuturor cerinţelor din această secţiune nu ar fi rezonabilă sau nu ar fi posibilă în practică, să acorde scutire navigatorilor, care servesc la bordul unei astfel de nave sau clase de nave, de la aplicarea unora dintre aceste cerinţe, ţinând cont de siguranţa personalului de la bord, a navei şi a bunurilor şi de protecţia mediului marin. Tabelul A-V/3-1 Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea de bază pentru navele care fac obiectul Codului IGF
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
Contribuie la operarea în siguranţă a navei care face obiectul Codului IGF. |
Caracteristicile de proiectare şi operaţionale ale navelor care intră sub incidenţa Codului IGF Cunoştinţe de bază despre navele care fac obiectul Codului IGF, instalaţiile lor de combustibil şi sistemele lor de stocare a combustibilului: .1 combustibilii care fac obiectul Codului IGF .2 tipurile de instalaţii de combustibil care fac obiectul Codului IGF .3 stocarea la presiune atmosferică, criogenică sau prin comprimare a combustibililor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF .4 dispunerea generală a sistemelor de stocare a combustibilului la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF .5 zone cu risc .6 planul tipului de protecţie împotriva incendiului .7 sistemele de monitorizare, control şi siguranţă la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF Cunoştinţe de bază despre combustibili şi operaţiunile legate de sistemele de stocare a combustibilului de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF: .1 sistemele de conducte şi valvule .2 stocarea la presiune atmosferică, prin comprimare sau criogenică .3 dispozitive de decompresie şi ecrane de protecţie .4 operaţiuni de bază de buncherare şi sisteme de buncherare .5 protecţie împotriva accidentelor legate de fluidele criogenice .6 monitorizarea şi detectarea scurgerilor de combustibil Cunoştinţe de bază privind proprietăţile fizice ale combustibililor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 proprietăţi şi caracteristici .2 presiunea şi temperatura, inclusiv raportul dintre presiunea vaporilor şi temperatură Cunoştinţe şi înţelegere a cerinţelor de siguranţă şi de management al siguranţei la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Comunicaţiile din domeniul de responsabilitate sunt clare şi eficiente. Operaţiunile legate de navele care fac obiectul Codului IGF sunt efectuate în conformitate cu principiile şi procedurile acceptate pentru a garanta siguranţa operaţiunilor. |
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
Luarea de măsuri pentru a preveni riscurile la bordul unei nave care face obiectul Codului IGF |
Cunoştinţe de bază ale riscurilor asociate cu operaţiunile de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 riscuri pentru sănătate .2 riscuri pentru mediu .3 riscuri de reactivitate .4 riscuri de coroziune .5 riscuri de aprindere, explozie şi inflamabilitate .6 surse de aprindere .7 riscuri electrostatice .8 riscuri de toxicitate .9 nori şi scurgeri de vapori .10 temperaturi joase extreme .11 riscuri legate de presiune .12 diferenţe între loturile de combustibil Cunoştinţe de bază pentru controlul riscurilor: .1 tehnici de golire, inertare, uscare şi monitorizare .2 măsuri antistatice .3 ventilare .4 segregare .5 inhibare .6 măsuri de prevenire a aprinderii, a incendiului şi a exploziei .7 controlul atmosferei .8 testare gaz .9 protecţia împotriva avariilor criogenice (LNG) Înţelegerea caracteristicilor combustibililor de pe navele care fac obiectul Codului IGF aşa cum se găsesc în Fişa cu date de securitate (SDS) |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţa aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Identifică corect pe o fişă cu date de securitate (SDS) riscurile relevante legate de navă şi personal şi ia măsurile adecvate în concordanţă cu procedurile stabilite. Identifică o situaţie potenţial riscantă şi primele măsuri luate sunt conforme cu procedurile stabilite şi cele mai bune practici. |
Aplicarea de măsuri şi precauţii privind sănătatea şi siguranţa în muncă |
Cunoaşterea funcţiei instrumentelor de măsurare a gazelor şi a echipamentului similar: .1 testarea gazului Utilizarea corectă a echipamentului de siguranţă specializat şi a dispozitivelor de protecţie, incluzând: .1 aparatele de respirat .2 îmbrăcămintea de protecţie .3 resuscitatorul .4 echipamentul de salvare şi evacuare Cunoştinţe de bază ale procedurilor şi practicilor de lucru în siguranţă în conformitate cu legislaţia şi orientările industriei şi siguranţa personalului de la bord, relevante pentru navele care fac obiectului Codului IGF, incluzând: .1 precauţiile care trebuie luate atunci când se intră în spaţii şi zone de risc .2 precauţiile care trebuie luate înainte şi în timpul reparaţiilor şi lucrărilor de întreţinere .3 măsuri de siguranţă pentru muncă la cald şi la rece Cunoştinţe de bază de prim ajutor cu referire la Fişa cu date de securitate (SDS) |
Examinarea sau evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţa aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Sunt respectate tot timpul procedurile şi practicile de lucru în siguranţă concepute pentru protejarea personalului şi a navei. Este utilizat corect echipamentul adecvat pentru siguranţă şi protecţie. Primul ajutor - ce trebuie şi ce nu trebuie făcut |
Desfăşurarea operaţiunilor de stingere a incendiilor pe o navă care face obiectul Codului IGF |
Organizarea şi măsurile care trebuie luate în stingerea incendiilor pe navele care fac obiectul Codului IGF Riscurile speciale asociate cu instalaţiile de combustibil şi manipularea combustibilului pe navele care fac obiectul Codului IGF Agenţi de stingere ai incendiilor şi metode utilizate pentru controlul şi stingerea incendiilor asociate cu diferiţii combustibili prezenţi la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF Operarea instalaţiei de stins incendiu |
Exerciţii practice şi instruire efectuate în condiţii de pregătire aprobate şi adevărat realiste (exemplu, condiţii simulate de la bordul navei) şi, ori de câte ori este posibil şi practicabil, în întuneric |
Luarea măsurilor iniţiale la descoperirea unei situaţii de urgenţă şi măsurile luate după sunt conforme cu practicile şi procedurile stabilite. Acţiunea luată la identificarea semnalelor de adunare este |
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
|
|
|
corespunzătoare situaţiei de urgenţă indicate şi conformă procedurilor stabilite. Îmbrăcămintea şi echipamentul sunt adecvate naturii operaţiunilor de stingere a incendiului. Acţiunile individuale sunt luate în momentul şi în ordinea corespunzătoare în funcţie de circumstanţele şi condiţiile predominante. Stingerea focului este realizată folosind proceduri, tehnici şi agenţi de stingere a incendiilor adecvate. |
Răspunsul în situaţii de urgenţă |
Cunoştinţe de bază privind procedurile de urgenţă, inclusiv închiderea de urgenţă |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţa aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Tipul şi impactul urgenţei sunt prompt identificate şi acţiunea de răspuns este conformă cu procedurile şi planurile de urgenţă. |
Precauţii luate pentru prevenirea poluării mediului datorită evacuării combustibilului prezent la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Cunoştinţe de bază privind măsurile care urmează să fie luate în caz de scurgere/deversare/degajare de combustibili de la navele care fac obiectul Codului IGF, inclusiv necesitatea pentru: .1 raportarea informaţiilor relevante către persoanele responsabile .2 cunoaşterea procedurilor de intervenţie în caz de deversare/scurgere/degajare de combustibili de la bordul navei .3 cunoaşterea echipamentului de protecţie individual corespunzător atunci când se intervine la o deversare/scurgere de combustibili menţionaţi de Codul IGF |
Examinarea sau evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Procedurile concepute de protejare a mediului sunt tot timpul respectate. |
Tabelul A-V/3-2 Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea de nivel avansat pentru navele care fac obiectul Codului IGF
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
Familiarizarea cu proprietăţile fizice şi chimice ale combustibililor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Cunoştinţe de bază şi înţelegerea principiilor simple ale chimiei şi fizicii, precum şi definiţiile relevante referitoare la siguranţa operaţiunilor de buncherare şi la utilizarea de combustibili folosiţi la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 structura chimică a diferiţilor combustibili utilizaţi la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF .2 proprietăţile şi caracteristicile combustibililor utilizaţi la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .2.1 legile simple ale fizicii .2.2 stările materiei .2.3 densităţile lichidelor şi vaporilor .2.4 vaporizarea şi alterarea combustibililor criogenici .2.5 compresiunea şi expansiunea gazelor .2.6 presiunea şi temperatura critică ale gazelor .2.7 punctul de aprindere, limitele superioare şi inferioare de explozie, temperatura de autoaprindere .2.8 presiunea vaporilor saturaţi/temperatura de referinţă .2.9 punctul de rouă şi punctul iniţial de fierbere .2.10 formarea de hidraţi .2.11 proprietăţi ale combustiei; puteri calorice .2.12 cifră metanică /detonare .2.13 caracteristicile poluante ale combustibililor vizaţi de Codul IGF .3 proprietăţile lichidelor simple .4 natura şi proprietăţile soluţiilor .5 unităţi termodinamice .6 legi şi scheme termodinamice de bază .7 proprietăţi ale materialelor .8 efectul temperaturilor scăzute, inclusiv fractura friabilă pentru combustibili criogenici lichizi Înţelegerea informaţiilor conţinute în Fişa cu date de securitate (SDS) cu privire la combustibilii vizaţi de Codul IGF |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Utilizarea eficientă a resurselor de informare pentru identificarea proprietăţilor şi caracteristicilor combustibililor menţionaţi de Codul IGF şi impactul lor asupra siguranţei, protecţiei mediului şi a operării navei |
Operarea comenzilor de combustibil ale instalaţiei de propulsie şi ale sistemelor şi serviciilor mecanice, precum şi operarea dispozitivelor de siguranţă de pe navele care fac obiectul Codului IGF |
Principiile de funcţionare a instalaţiilor de propulsie navală Maşinile auxiliare ale navei Cunoaşterea termenilor de mecanică navală |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Operarea instalaţiei de propulsie, a maşinilor auxiliare şi a echipamentului se execută în permanenţă în conformitate cu specificaţiile tehnice şi se încadrează în limitele funcţionării în siguranţă. |
Abilitatea de a efectua şi de a monitoriza în siguranţă toate operaţiunile privind combustibilii utilizaţi la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Proiectare şi caracteristici ale navelor care fac obiectul Codului IGF Cunoştinţe de proiectare a navei şi a sistemelor şi echipamentelor aflate pe navele care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 instalaţiile de combustibil pentru diferite motoare de propulsie .2 dispunerea generală şi construcţie .3 sistemele pentru stocarea combustibililor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând materiale de construcţii şi de izolaţie .4 echipamentele şi instrumentele pentru manipularea combustibilului de la bordul navelor: .4.1 pompele de combustibil şi echipamentele de pompare .4.2 conductele de combustibil .4.3 dispozitivele de expansiune .4.4 ecranele antiflamă |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe din următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Comunicaţiile sunt clare şi bine înţelese. Operarea navei care utilizează combustibili sub Codul IGF este efectuată într-o manieră sigură, luând în considerare proiectarea, sistemele şi echipamentul navei. |
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
|
.4.5 sistemele de monitorizare temperatură .4.6 sistemele de măsurare nivel combustibil din tanc .4.7 sistemele de control şi monitorizare presiune tanc .5 menţinerea temperaturii şi a presiunii în tancurile de combustibil criogenic .6 sistemele de control al atmosferei în instalaţiile de combustibil (gaz inert, azot), incluzând sisteme de stocare, de generare şi de distribuţie .7 sistemele de detecţie gaz toxic şi inflamabil .8 sistemul de închidere de urgenţă (ESD) a combustibilului Cunoaşterea principiilor de funcţionare şi a caracteristicilor instalaţiei de combustibil, incluzând tipurile de pompe de combustibil, şi operarea acestora în siguranţă la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF .1 pompe de joasă presiune .2 pompe de înaltă presiune .3 vaporizatoare .4 încălzitoare .5 unităţi de stabilizare presiune Cunoaşterea procedurilor de siguranţă şi a listelor de control pentru punerea în funcţiune şi scoaterea din funcţiune a tancurilor de combustibil, incluzând: .1 inertizarea .2 răcirea .3 încărcarea iniţială .4 controlul presiunii .5 încălzirea combustibilului .6 sistemele de golire |
|
Operaţiunile de pompare sunt efectuate în conformitate cu principiile şi procedurile acceptate şi sunt relevante pentru tipul combustibilului. Operaţiunile sunt planificate, evaluate din punctul de vedere al riscului şi efectuate în conformitate cu principiile şi procedurile acceptate pentru a asigura siguranţa operaţiunilor şi a evita poluarea mediului marin. |
Planifică şi monitorizează în siguranţă operaţiunile de buncherare, depozitare şi securizare a combustibilului la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF. |
Cunoştinţe generale despre navele care fac obiectul Codului IGF Abilitatea de a utiliza toate datele disponibile de la bord legate de buncherare, stocare şi securizare a combustibililor care fac obiectul Codului IGF Abilitatea de a stabili comunicări clare, şi concise între navă şi terminalul, vehiculul sau nava care aprovizionează cu buncăr Cunoaşterea procedurilor de siguranţă şi de urgenţă pentru operarea maşinilor, a instalaţiilor de combustibil şi de control ale navelor care fac obiectul Codului IGF Competenţă în funcţionarea sistemelor de buncherare la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 procedurile de buncherare .2 procedurile de urgenţă .3 interfaţa navă-uscat/navă-navă .4 prevenirea înclinării Competenţă pentru a efectua măsurători şi calcule privind instalaţia de combustibil, incluzând: .1 cantitatea maximă de umplere .2 cantitatea de la bord (OBQ) .3 minimum rămas la bord (ROB) .4 calcule privind consumul de combustibil Abilitatea de a asigura gestionarea în condiţii de siguranţă a buncherării şi a altor operaţiuni legate de combustibilii care intră sub incidenţa Codului IGF, în paralel cu alte operaţiuni de la bord, atât în port, cât şi pe mare |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 instruire aprobată pe simulator .3 program aprobat de instruire .4 instruire aprobată pe echipamente de laborator sau asistenţă la operaţiunea de buncherare |
Calitatea şi cantitatea de combustibil sunt determinate ţinând cont de condiţiile existente şi sunt luate măsurile corective de siguranţă necesare. Procedurile pentru monitorizarea sistemului de securitate asigură că totalitatea alarmelor sunt detectate prompt şi că măsurile luate sunt în conformitate cu procedurile stabilite. Operaţiunile sunt planificate şi efectuate în conformitate cu manualele şi procedurile |
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
|
|
|
de transfer de combustibil pentru a asigura siguranţa operaţiunilor şi pentru a evita daunele datorate scurgerii şi poluarea mediului înconjurător. Personalul are alocate sarcini şi este informat despre proceduri şi standardele de lucru de urmat, într-o manieră adecvată pentru persoanele în cauză şi în conformitate cu procedurile de siguranţă a muncii. |
Luarea de precauţii pentru prevenirea poluării mediului în urma evacuării de combustibili de la navele care fac obiectul Codului IGF |
Cunoştinţe privind efectele poluării asupra omului şi a mediului Cunoştinţe privind măsurile care urmează să fie luate în caz de scurgere/deversare/degajare |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 serviciu la bord aprobat .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Procedurile destinate protejării mediului sunt tot timpul respectate. |
Monitorizarea şi controlul conformităţii cu prevederile legislative |
Cunoştinţe şi înţelegerea dispoziţiilor relevante ale Convenţiei internaţionale pentru prevenirea poluării de către nave (MARPOL), aşa cum a fost amendată, şi ale altor instrumente IMO relevante, orientărilor industriei şi reglementărilor portuare, aplicate în mod obişnuit Competenţă în utilizarea Codului IGF şi a documentelor relevante |
Evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 instruire aprobată |
Manipularea combustibililor la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF este conformă cu instrumentele IMO relevante şi cu standardele industriale şi codurile de lucru în siguranţă stabilite. Operaţiunile sunt planificate şi efectuate conform cu procedurile aprobate şi prevederile legislative. |
Coloana 1 |
Coloana 2 |
Coloana 3 |
Coloana 4 |
Competenţă |
Cunoaştere, înţelegere şi competenţă |
Metode pentru demonstrarea competenţei |
Criterii pentru evaluarea competenţei |
Măsuri de precauţie pentru prevenirea riscurilor |
Cunoştinţe şi înţelegerea riscurilor şi măsurilor de control asociate cu operaţiunile privind instalaţia de combustibil de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, incluzând: .1 inflamabilitatea .2 explozia .3 toxicitatea .4 reactivitatea .5 coroziunea .6 riscuri pentru sănătate .7 compoziţia gazului inert .8 riscurile electrostatice .9 gaze sub presiune .10 temperatura scăzută Competenţă în calibrarea şi utilizarea sistemelor de monitorizare şi detectare a combustibilului, a instrumentelor şi echipamentelor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF Cunoştinţe şi înţelegerea pericolelor de nerespectare a regulilor/reglementărilor relevante Cunoştinţe şi înţelegerea analizei metodei de evaluare a riscurilor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF Abilitatea de a elabora şi dezvolta analiza riscurilor legate de riscurile de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF Abilitatea de a elabora şi de a dezvolta planuri de siguranţă şi instrucţiuni de siguranţă pentru navele care fac obiectul Codului IGF Cunoştinţe despre lucru la temperaturi ridicate, intrare în spaţii închise şi tanc, incluzând proceduri de autorizare |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute dintre una sau mai multe din următoarele: .1 serviciu la bord aprobat .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Sunt identificate corect riscurile relevante pentru navă şi personal, asociate operaţiunilor de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, şi sunt luate măsuri adecvate de control. Utilizarea dispozitivelor de detectare a gazelor inflamabile şi toxice este conformă cu manualele şi bunele practici. |
Aplicarea de precauţii şi măsuri privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Utilizarea corectă a echipamentului de securitate şi a dispozitivelor de protecţie, incluzând: .1 aparatele de respiraţie şi echipamentul de evacuare .2 îmbrăcămintea şi echipamentul de protecţie .3 resuscitatorul .4 echipamentul de salvare şi evacuare Cunoştinţe privind practicile şi procedurile de lucru în siguranţă în conformitate cu legislaţia şi orientările industriei şi siguranţa personalului de la bord, incluzând: .1 precauţiile care trebuie luate înainte, în timpul şi după lucrările de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor de combustibil care fac obiectul Codului IGF .2 siguranţă electrică (referire la CEI 600079-17) .3 listă de control de siguranţă navă/uscat Cunoştinţe de bază de primajutor cu referire la Fişa cu date de securitate (SDS) pentru combustibilii care intră sub incidenţa Codului IGF |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Echipamentul de protecţie şi siguranţă adecvat este corect folosit. Procedurile concepute pentru a proteja personalul şi nava sunt respectate în orice moment. Practicile de lucru sunt în conformitate cu cerinţele legislative, codurile de practică, permisele de lucru şi cu preocupările legate de mediu. Primul ajutor - ce trebuie şi ce nu trebuie făcut. |
Cunoştinţe privind prevenirea, controlul şi stingerea incendiului şi sisteme de stingere la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF |
Cunoştinţe despre metodele de stingere a incendiilor şi aparatele pentru detectarea, controlul şi stingerea incendiilor cauzate de combustibilii vizaţi de Codul IGF |
Examinarea şi evaluarea dovezilor obţinute din una sau mai multe dintre următoarele: .1 experienţă aprobată de serviciu la bord .2 experienţă aprobată la bordul unei nave-şcoală .3 instruire aprobată pe simulator .4 program aprobat de instruire |
Tipul şi amploarea problemei sunt prompt identificate şi acţiunile iniţiale sunt conforme cu procedurile de urgenţă prevăzute pentru combustibilii vizaţi de Codul IGF. Procedurile de evacuare, închidere de urgenţă şi izolare sunt adecvate pentru combustibilii vizaţi de Codul IGF. |
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 303/2017
|