
Având în vedere prevederile art. XII(1)(a)(vii)(2) şi ale art. XII(1)(a)(viii) din Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), la care România a aderat prin Legea nr. 107/1992,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1Se publică amendamentele la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart, adoptată la Londra la 7 iulie 1978 (STCW 1978), aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.396(95) a Comitetului de siguranţă maritimă din 11 iunie 2015, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc ANEXĂREZOLUŢIA MSC.396(95) (adoptată la 11 iunie 2015) Amendamente la Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW), aşa cum a fost amendată Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului, amintind, în continuare, articolul XII din Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (Convenţia), referitor la procedurile de amendare a Convenţiei, luând în considerare, în cadrul celei de-a nouăzeci şi cincea sesiuni a sa, amendamentele la Convenţie propuse şi difuzate în conformitate cu articolul XII(1)(a)(i) din aceasta: 1 adoptă, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(vii)(2) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2016, cu excepţia cazului în care până la această dată mai mult de o treime din părţi sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave de 100 TRB sau mai mult au notificat secretarului general al Organizaţiei obiecţiile lor la aceste amendamente; 3 invită părţile să ia notă că, în conformitate cu articolul XII(1)(a)(viii) din Convenţie, amendamentele anexate la prezenta vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2017, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 invită, de asemenea, părţile să ia notă că, în absenţa navelor care fac obiectul Codului IGF la momentul intrării în vigoare a acestor amendamente, se ia în considerare experienţa acumulată la bordul navelor, în conformitate cu Liniile directoare interimare privind siguranţa instalaţiilor cu motoare alimentate cu gaz natural de la bordul navelor, aşa cum au fost adoptate prin Rezoluţia MSC.285(86); 5 solicită secretarului general, în sensul articolului XII(1)(a)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor părţilor la Convenţie; şi 6 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Convenţie. ANEXĂla Rezoluţia MSC.396(95) Amendamente la Convenţia internaţională din 1978 privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW), aşa cum a fost amendată Capitolul I - PREVEDERI GENERALERegula I/1 - Definiţii şi clarificări 1 În paragraful 1, după subparagraful existent .40, se adaugă următoarea nouă definiţie: .41 Codul IGF înseamnă Codul internaţional privind siguranţa navelor care utilizează gaze sau alţi combustibili cu punct de aprindere scăzut, aşa cum a fost definit în regula II-1/2.29 din SOLAS. Regula I/11 - Reconfirmarea certificatelor 2 Paragraful existent 1 se modifică şi se va citi: 1 Fiecare comandant, ofiţer şi operator radio care deţine un certificat emis sau recunoscut în conformitate cu oricare capitol din Convenţie, altul decât regula V/3 sau capitolul VI, şi care execută serviciul pe mare sau intenţionează să revină în serviciu pe mare după o perioadă petrecută la uscat, pentru a-şi menţine dreptul de a efectua serviciul pe mare, va trebui ca, la intervale de cel mult cinci ani: .1 să îndeplinească standardele privind starea de sănătate prescrise prin regula I/9; şi .2 să dovedească continuitatea competenţei profesionale în conformitate cu secţiunea A-1/11 din Codul STCW. Capitolul V - CERINŢE SPECIALE DE INSTRUIRE PENTRU PERSONALUL DE PE ANUMITE TIPURI DE NAVE3 După regula existentă V/2 se adaugă următoarea nouă regulă V/3: Regula V/3 Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de pe navele care fac obiectul Codului IGF 1 Această regulă se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF. 2 Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, navigatorii trebuie să fi terminat pregătirea cerută prin paragrafele de la 4 la 9 de mai jos, în conformitate cu funcţia, sarcinile şi responsabilităţile lor. 3 Toţi navigatorii care execută serviciul la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF trebuie, înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, să beneficieze de o familiarizare corespunzătoare cu nava şi cu echipamentul specific, astfel cum este specificat în paragraful 1.5 din regula I/14. 4 Navigatorii responsabili cu sarcini specifice legate de siguranţă, asociate cu măsurile de precauţie privind utilizarea sau ca răspuns în caz de urgenţă în ceea ce priveşte combustibilul de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, trebuie să deţină un certificat de pregătire de bază pentru serviciul pe navele care fac obiectul Codului IGF. 5 Fiecare candidat pentru un certificat de pregătire de bază pentru serviciu pe navele care fac obiectul Codului IGF trebuie să fi terminat pregătirea de bază în conformitate cu paragraful 1 din secţiunea A-V/3 din Codul STCW. 6 Navigatorii responsabili cu sarcini specifice legate de siguranţă asociate cu măsurile de precauţie privind utilizarea sau ca răspuns în caz de urgenţă în ceea ce priveşte combustibilul de la bordul navelor care fac obiectul Codului IGF, care au fost calificaţi şi certificaţi în conformitate cu paragrafele 2 şi 5 din regula V/1-2 sau paragrafele 4 şi 5 din regula V/1-2 pe navele care transportă gaze lichefiate, se consideră că au îndeplinit cerinţele enunţate în paragraful 1 din secţiunea A-V/3 pentru pregătirea de bază pentru serviciul pe navele care fac obiectul Codului IGF. 7 Comandanţii, ofiţerii mecanici şi tot personalul cu responsabilităţi directe privind măsurile de precauţie şi utilizare a combustibililor şi a instalaţiilor de combustibil de pe navele care fac obiectul Codului IGF trebuie să deţină un certificat de pregătire de nivel avansat pentru serviciul pe navele care fac obiectul Codului IGF. 8 Fiecare candidat pentru obţinerea unui certificat de pregătire de nivel avansat pentru serviciul pe navele care fac obiectul Codului IGF trebuie, în timp ce deţine certificatul de aptitudini descris la paragraful 4: .1 să fi terminat forma de pregătire aprobată de nivel avansat pe navele care fac obiectul Codului IGF şi să îndeplinească standardele de competenţă specificate în paragraful 2 din secţiunea A-V/3 din Codul STCW; şi .2 să fi efectuat cel puţin o lună de stagiu de îmbarcare aprobat care include cel puţin trei operaţiuni de buncherare, la bordul navelor maritime care fac obiectul Codului IGF. Două dintre cele trei operaţiuni de buncherare pot fi înlocuite printr-o pregătire aprobată pe simulator privind operaţiunile de buncherare, ca parte a pregătirii din paragraful 8.1 de mai sus. 9 Comandanţii, ofiţerii mecanici şi orice persoană cu responsabilităţi directe privind măsurile de precauţie şi utilizare a combustibililor pe navele care fac obiectul Codului IGF, care au fost calificaţi şi certificaţi în conformitate cu standardele de competenţă specificate în paragraful 2 din secţiunea A-V/1-2 pentru serviciul pe navele care transportă gaze lichefiate, se consideră că au îndeplinit cerinţele enunţate în paragraful 2 din secţiunea A-V/3 pentru pregătirea de nivel avansat pentru navele care fac obiectul Codului IGF, cu condiţia ca aceştia să aibă de asemenea: .1 îndeplinite cerinţele de la paragraful 6; şi .2 îndeplinite cerinţele de la paragraful 8.2 privind buncherarea sau au participat la efectuarea a trei operări de marfă la bordul unui nave care transportă gaze lichefiate; şi .3 efectuat stagiu de îmbarcare de trei luni la bordul navelor maritime, în cursul ultimilor cinci ani de serviciu la bordul: .1 navelor care fac obiectul Codului IGF; .2 navelor care transportă ca marfă combustibili care fac obiectul Codului IGF; sau .3 navelor care utilizează gaze sau combustibili cu punct de aprindere scăzut drept combustibil. 10 Fiecare parte va compara standardele de competenţă cerute de aceasta personalului care execută serviciu pe navele care utilizează gaz drept combustibil înainte de 1 ianuarie 2017 cu standardele de competenţă din secţiunea A-V/3 din Codul STCW şi va stabili necesitatea, dacă este cazul, de a solicita acestor persoane să îşi actualizeze calificarea. 11 Administraţiile se vor asigura că un certificat de aptitudini este emis navigatorilor care sunt calificaţi în conformitate cu paragraful 4 sau 7, după caz. 12 Navigatorii care deţin certificate de aptitudini în conformitate cu paragraful 4 sau 7 de mai sus trebuie, la intervale care nu depăşesc cinci ani, să efectueze un curs de perfecţionare corespunzător sau să dovedească faptul că au atins standardul de competenţă necesar în cursul ultimilor cinci ani.