Având în vedere dispoziţiile cap. VI art. 2 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul culturii şi identităţii naţionale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind aplicarea prevederilor cap. VI art. 2 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 3 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.132/2011 pentru aprobarea Criteriilor privind aplicarea prevederilor cap. VI lit. B din anexa nr. IV la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 21 martie 2011, se abrogă. Ministrul culturii şi identităţii naţionale, Lucian Romaşcanu ANEXĂ REGULAMENT privind aplicarea prevederilor cap. VI art. 2 din anexa nr. III la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice Articolul 1Persoanele încadrate în unităţile de cultură, care au rezultate valoroase în activitatea artistică, pot ocupa, în condiţiile legii, în mod cu totul excepţional, funcţii de specialitate vacante, fără a avea studiile necesare postului, cu aprobarea nominală a ministrului culturii şi identităţii naţionale, numai la solicitarea conducătorului instituţiei, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele criterii: 1. Criterii de bază: a)să fie încadrat cu contract individual de muncă; b)să aibă o vechime de cel puţin 10 luni în cadrul instituţiei solicitante; c)să aibă calificativul „foarte bine" la evaluarea performanţelor profesionale din anul anterior celui în care se transmite solicitarea; d)să existe în statul de funcţii al instituţiei solicitante un post vacant corespunzător funcţiei pentru care se face solicitarea.2. Criterii specifice: prezentarea unui portofoliu, specific fiecărui domeniu de activitate, conţinând documente care să susţină valoarea excepţională, în plan profesional, respectiv: articole de presă, critici favorabile, cronici elogiative, afişe spectacol, flyere, programe sală, diplome de excelenţă, premii sau orice alt înscris din care să rezulte participarea persoanei pentru care se solicită aprobarea. Articolul 2În vederea obţinerii aprobării nominale prevăzute la art. 1, instituţia solicitantă va depune la Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale un dosar care va cuprinde următoarele documente: a)solicitarea din partea instituţiei, certificată prin semnătură de către reprezentantul legal al acesteia; b)copia actului de identitate al persoanei pentru care se solicită aprobarea nominală; c)copia contractului individual de muncă, precum şi copia ultimului act adiţional la contractul individual de muncă; d)recomandarea temeinic fundamentată, din partea şefului ierarhic superior persoanei pentru care se solicită aprobarea nominală; e)copia ultimului stat de funcţii aprobat de ordonatorul de credite, cu indicarea poziţiei funcţiei de specialitate vacante pe care să o poată ocupa persoana pentru care se solicită aprobarea nominală; f)cel puţin o recomandare din partea uniunilor de creaţie recunoscute la nivel naţional, internaţional, a reprezentanţilor unor instituţii de profil sau a unor colaboratori în proiecte artistice sau din partea unei personalităţi cu activitate de notorietate în domeniu. Articolul 3Solicitarea din partea instituţiei trebuie să conţină următoarele informaţii: a)denumirea instituţiei publice de cultură; b)datele de identificare ale persoanei juridice:1. sediul social; 2. adresa de corespondenţă; 3. codul fiscal; 4. telefon/fax; 5. e-mail/adresa web; 6. reprezentantul legal al persoanei juridice; c)datele persoanei pentru care se solicită aprobarea nominală:1. numele şi prenumele; 2. funcţia ocupată în prezent, cu specificarea treptei profesionale deţinute, precum şi a gradaţiei corespunzătoare; 3. precizarea funcţiei pentru care se solicită aprobarea de ocupare în mod excepţional, precum şi indicarea poziţiei acesteia în statul de funcţii aprobat instituţiei solicitante; 4. vechimea în muncă/în domeniu. Articolul 4Documentaţia prevăzută la art. 2 lit. b)-c) şi e) va fi certificată, pentru conformitatea cu originalul, de către persoana abilitată din cadrul compartimentului resurse umane al instituţiei solicitante. Articolul 5(1) Dosarul prevăzut la art. 2 se va depune la Registratura Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, de unde va fi transmis compartimentului de specialitate coordonator al subdomeniului culturii în care se încadrează instituţia solicitantă, denumit în continuare compartiment de specialitate.(2) În cazul în care documentaţia transmisă nu este concludentă sau este incompletă, compartimentul de specialitate solicită instituţiei informaţii sau documente suplimentare, cu indicarea termenului de depunere a acestora.(3) În urma analizării documentelor, compartimentul de specialitate va întocmi un referat prin care va propune aprobarea sau respingerea solicitării, după caz.(4) Referatul prin care se propune aprobarea va însoţi proiectul de ordin pe circuitul avizării, la compartimentul juridic, compartimentul resurse umane, secretar general, respectiv subsecretar de stat sau secretar de stat coordonator al domeniului respectiv, după caz.(5) După parcurgerea circuitului prevăzut la alin. (4), referatul prin care se propune aprobarea solicitării însoţit de proiectul de ordin, respectiv referatul prin care se propune respingerea solicitării se transmit la cabinetul ministrului, în vederea aprobării. Articolul 6Compartimentul de specialitate va comunica instituţiei solicitante, după caz, ordinul privind aprobarea nominală sau înştiinţarea cu privire la respingerea solicitării aprobării nominale, cu precizarea motivului pentru care a fost respinsă solicitarea. Articolul 7Evidenţa ordinelor privind aprobările nominale, precum şi a înştiinţărilor/referatelor de respingere a acestora se realizează de către compartimentul de specialitate care a elaborat referatul din cadrul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale. Articolul 8(1) Aprobarea nominală obţinută potrivit dispoziţiilor prezentului regulament este acordată pe durata valabilităţii contractului individual de muncă, în condiţiile respectării criteriilor stabilite mai sus.(2) În cazul în care persoana pentru care s-a obţinut aprobarea nominală nu mai obţine calificativul „foarte bine" la evaluarea performanţelor profesionale, instituţia solicitantă cere Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale în scris şi motivat, în termen de 10 zile de la finalizarea evaluării, revocarea ordinului prevăzut la art. 6.(3) În cazul prevăzut la alin. (2) răspunderea pentru încetarea efectelor ordinului pentru aprobarea nominală revine instituţiei solicitante.