Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 287 din 6 martie 2008

privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru dezvoltare regionala prin crearea si dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din cadrul Programului operational regional 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI LOCUINTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 249 din 31 martie 2008



Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007,

în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,

ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, se aprobă Schema de ajutor de stat pentru dezvoltare regională prin crearea şi dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din   cadrul   Programului  operaţional   regional  2007-2013, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării.

p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Anna Horvath,

secretar de stat

ANEXA

SCHEMĂ   DE  AJUTOR   DE   STAT

pentru dezvoltare regională prin crearea şi dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor din cadrul Programului operaţional regional 2007-2013

CAPITOLUL I

Baza legală

Art. 1. -Acordarea ajutoarelor de stat pentru investiţii în structuri de sprijinire a afacerilor, în cadrul prezentei scheme, se face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat, stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE privind ajutorul naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006, denumit în continuare Regulament.

Art. 2. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu prevederile următoarelor acte normative:

a) Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  Recomandarea Comisiei Europene 361 din 6 mai 2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 124 din 20 mai 2003;

c) Decizia Comisiei Europene C (2007) nr. 3.470 din 12 iulie 2007 privind adoptarea Programului operaţional regional 2007-2013 (POR).

Art. 3. - Prezenta schemă de ajutor de stat este exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 3 din Regulament.

CAPITOLUL II

Necesitatea implementării schemei

Art. 4. - (1) Structurile de sprijinire a afacerilor reprezintă un factor vital pentru creşterea atractivitătii regiunilor ca locaţii pentru investiţii în activităţi economice şi sociale şi un instrument cheie pentru impulsionarea mediului de afaceri regional şi local.

(2)   Structurile de sprijinire a afacerilor contribuie la dezvoltarea economică a localităţilor, întrucât oferă condiţii adecvate pentru localizarea întreprinderilor, în special a IMM-urilor productive şi a serviciilor de sprijinire a acestora. Ele contribuie în acest fel la crearea de noi locuri de muncă, diversificarea activităţilor economice din zonă şi, prin urmare, la creşterea PIB-ului regional.

(3)  Structurile moderne de sprijinire a afacerilor permit regiunilor să beneficieze de avantaje competitive prin utilizarea resurselor lor specifice, neutilizate sau subutilizate până în prezent, şi mobilizarea întregului potenţial productiv, în special pentru regiunile rămase în urmă, contribuind astfel la convergenţa regiunilor din punct de vedere economic şi social.

(4)  Condiţiile pentru localizarea afacerilor sunt insuficient dezvoltate în cele mai multe regiuni, numărul structurilor de sprijinire a afacerilor fiind insuficient, iar acolo unde există, lipsesc echipamentele, utilităţile şi chiar spaţiul necesar desfăşurării în bune condiţii a activităţilor economice. In acelaşi timp, unele structuri de afaceri nu funcţionează la capacitate maximă şi necesită asistenţă pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite IMM-urilor.

Art. 5. - Obiectivul schemei de ajutor de stat constă în stimularea unei dezvoltări locale şi regionale durabile, prin sprijinirea creării şi dezvoltării unor structuri moderne de sprijinire a afacerilor de interes local şi/sau regional.

CAPITOLUL III

Definiţii

Art. 6. - In sensul prezentei scheme, următorii termeni se definesc astfel:

1.   structurile de sprijinire a afacerilor de importanţă regională/locală - reprezintă structuri clar delimitate, care asigură o serie de facilităţi şi/sau spaţii pentru operatorii economici care desfăşoară activităţi economice de producţie şi de prestare servicii în structura de afaceri: parcuri industriale, tehnologice, de afaceri, logistice, incubatoare de afaceri;

2.   întreprindere reprezintă orice entitate implicată într-o activitate economică, indiferent de forma juridică a acesteia, inclusiv persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent, asociaţii familiale, parteneriate sau asociaţii care desfăşoară activităţi economice, în conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 124 din 20 mai 2003, denumită în continuare Recomandarea CE 361/2003;

3.  categoria microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) este formată din întreprinderi care au sub 250 de angajaţi şi a căror cifră anuală de afaceri nu depăşeşte 50 milioane euro şi/sau al căror rezultat al bilanţului anual nu depăşeşte 43 milioane euro (echivalent în lei), în conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003;

4.  microîntreprinderea este definită ca fiind o întreprindere care are sub 10 angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei rezultat al bilanţului anual nu depăşeşte 2 milioane euro (echivalent în lei), în conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003;

5.  întreprinderea mică este definită ca fiind o întreprindere care are sub 50 de angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală şi/sau al cărei rezultat al bilanţului anual nu depăşeşte 10 milioane euro (echivalent în lei), în conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003;

6. întreprinderea mijlocie este definită ca fiind o întreprindere care are sub 250 angajaţi şi a cărei cifră anuală de afaceri nu depăşeşte 50 milioane euro şi/sau al cărei rezultat al bilanţului anual nu depăşeşte 43 milioane euro (echivalent în lei), în conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003;

7.  unităţi administrativ-teritoriale reprezintă consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ca autorităţi deliberative, primarii ca autorităţi executive, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ca autorităţi ale administraţiei publice locale, pentru coordonarea activităţii consiliilor comunale, orăşeneşti şi municipale, în vederea realizării serviciilor publice de interes judeţean, în conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 20 februarie 2007;

8. investiţia iniţială este definită ca fiind:

a)   o investiţie în active corporale şi/sau necorporale referitoare la înfiinţarea unei noi unităţi, la extinderea unei unităţi existente, la diversificarea producţiei unei unităţi prin realizarea de produse noi, suplimentare, sau la o schimbare fundamentală a procesului global de producţie a unei unităţi existente; sau

b)  achiziţionarea unor active, în corelaţie directă cu un amplasament de producţie, în cazul în care amplasamentul respectiv este închis sau ar fi fost închis în condiţiile în care nu ar fi fost cumpărat, iar activele au fost achiziţionate de către un investitor independent.

Achiziţionarea de acţiuni sau părţi sociale emise de către o întreprindere nu constituie investiţie iniţială. Investiţia de înlocuire nu este considerată investiţie iniţială;

9.   activele corporale sunt terenuri, clădiri şi instalaţii/ echipamente/utilaje;

10.  activele necorporale sunt activele care rezultă dintr-un transfer de tehnologie sub forma achiziţiei de drepturi de brevet, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate;

11. costuri eligibile sunt costurile legate de investiţia iniţială, respectiv costurile cu active corporale şi active necorporale;

12. începerea lucrărilor înseamnă fie începerea lucrărilor de construcţie, fie prima comandă fermă de echipamente, excluzând studiile de fezabilitate preliminare;

13.  intensitatea ajutorului reprezintă valoarea actualizată a ajutorului exprimată ca procent din valoarea actualizată a costurilor eligibile ale investiţiei;

14. contribuţia proprie a beneficiarului la valoarea eligibilă a proiectului reprezintă diferenţa dintre totalul costurilor eligibile ale proiectului şi totalul finanţării nerambursabile acordate;

15. rata de actualizare este rata de referinţă stabilită de către Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

16.  regiunile de dezvoltare sunt entităţi teritoriale specifice, fără statut administrativ şi fără personalitate juridică, şi corespunzătoare diviziunilor de nivel NUTS 2 în Nomenclatorul unităţilor statistice teritoriale ale Uniunii Europene, constituite în conformitate cu prevederile Legii privind dezvoltarea regională în România nr. 315/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 29 iunie 2004, cu modificările şi completările ulterioare;

17.  autoritatea responsabilă pentru implementarea acestei scheme este Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (MDLPL), prin intermediul Autorităţii de management, creată la nivelul acestuia pentru gestionarea Programului operaţional regional (AMPOR);

18.   Programul' operaţional regional 2007-2013 (POR) reprezintă un document strategic de programare elaborat de România, în calitate de stat membru, şi aprobat de Comisia Europeană, care implementează, printr-un set de priorităţi coerente, strategia naţională de dezvoltare regională a Cadrului naţional strategic de referinţă.

CAPITOLUL IV

Domeniul de aplicare

Art. 7. - (1) Prezenta schemă se aplică tuturor celor 8 regiuni de dezvoltare ale României.

(2) Prezenta schemă se aplică structurilor de sprijinire a afacerilor finanţate în cadrul următoarelor axe prioritare şi domenii de intervenţie din POR:

a) axa prioritară 1: Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere: Domeniul major de intervenţie 1.1.: Planuri integrate de dezvoltare;

b) axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional şi local:

Domeniul major de intervenţie 4.1.: Dezvoltarea durabilă a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanţă regională şi locală;

Domeniul major de intervenţie 4.2.: Reabilitarea siturilor industriale poluate şi neutilizate şi pregătirea pentru noi activităţi.

CAPITOLUL V

Beneficiarii ajutorului de stat

Art. 8. - (1) Beneficiarii acestei scheme de ajutor de stat sunt:

- unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale), definite conform Legii nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare;

-  operatori economici: operatori economici înregistraţi conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, care se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii;

- camere de comerţ şi industrie înfiinţate în conformitate cu Legea camerelor de comerţ din România nr. 335/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 6 decembrie 2007;

- asociaţii care reprezintă mediul de afaceri, constituite în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, şi a Legii patronatelor nr. 356/2001, cu modificările ulterioare;

- parteneriate între unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale).

(2)  Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie să completeze modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la încadrarea unei întreprinderi în categoria IMM, prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile Comunicării CE, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene C 118 din 20 mai 2003.

(3) Pentru a beneficia de ajutor de stat, solicitanţii trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) să dovedească calitatea de proprietar sau să aibă în concesiune infrastructura şi/sau terenul care fac obiectul proiectului, pe o perioadă de 5 ani de la încheierea operaţiunii sau de 3 ani în cazul IMM-urilor, în conformitate cu prevederile art. 57 paragraful 1 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 care stabileşte reglementările generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune; în cazul parteneriatelor, acest criteriu se aplică şi partenerilor. In cazul unităţilor administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale), acestea au calitatea de proprietar sau de administrator ori au în concesiune infrastructura şi/sau terenul care fac obiectul proiectului;

b) să facă dovada capacităţii de finanţare şi a capacităţii de a implementa proiectul; în cazul parteneriatelor, acest criteriu se aplică şi partenerilor;

c) indiferent de forma juridică de organizare, să nu se afle în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, închidere operaţională, dizolvare şi să nu aibă activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;

d)    indiferent de forma juridică de organizare, să îndeplinească condiţiile de eligibilitate stabilite prin Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene nr. 1.605/2002 în art. 93, respectiv:

-  nu se află în stare de faliment sau nu fac obiectul unei proceduri de lichidare ori de administrare specială, nu au încheiat concordate, nu şi-au suspendat activitatea economică sau nu fac obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii ori nu se află în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementările naţionale;

- nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita lor profesională;

-  nu au comis în conduita lor profesională greşeli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractantă le poate justifica;

- şi-au îndeplinit obligaţiile de plată a contribuţiilor la fondul asigurărilor sociale sau de achitare a impozitelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în care este stabilit ori ale ţării autorităţii contractante sau ale ţării unde se execută contractul;

- nu au fost condamnaţi printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţilor Europene;

- în urma altei proceduri de achiziţionare sau în urma unei proceduri de alocare a unei subvenţii finanţate de la bugetul comunitar, nu au fost găsiţi vinovaţi de încălcarea gravă a contractului datorită nerespectării obligaţiilor contractuale;

e)  să nu poată fi considerat ca fiind firmă în dificultate, în conformitate cu Liniile directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene C 244 din 1 octombrie 2004;

f)  la data depunerii cererii de finanţare, să-şi fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România;

g) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în Ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

Art. 9. - Solicitanţii care sunt subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare de stat declarate ilegale şi incompatibile sau utilizate abuziv nu sunt eligibili pentru a primi finanţare în cadrul schemei, cu excepţia cazului în care acestea au fost restituite în integralitate, împreună cu dobânzile aferente.

Art. 10. -In cadrul prezentei scheme, nu se acordă ajutor de stat pentru următoarele domenii de activitate:

a) pescuit şi acvacultura;

b) construcţii de nave;

c) industria carbonieră;

d) industria siderurgică;

e) sectorul fibre sintetice;

f)   activităţile legate de producţia primară a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

g)  procesarea şi marketingul produselor care imită sau substituie laptele ori a produselor din lapte, în conformitate cu Regulamentul (CEE) nr. 1.898/1987;

h) ajutoarele în favoarea activităţilor legate de export către state terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

i) ajutoarele subordonate utilizării produselor naţionale în detrimentul celor importate.

Art. 11. - Pentru a fi eligibile, proiectele trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

1.  investiţia iniţială să fie realizată pe teritoriul României;

2. să aibă plan de afaceri;

3.  activităţile propuse spre finanţare în cadrul proiectului să nu fi fost finanţate din fonduri publice în ultimii 5 ani şi să nu beneficieze de fonduri publice din alte surse de finanţare;

4.   valoarea totală a proiectului să se încadreze între 1.700.000 şi 85.000.000 lei (echivalentul a aproximativ 500.000 şi 25.000.000 euro);

5.  durata de implementare a proiectului să nu depăşească data de 31 iulie 2012;

6.  investiţia iniţială trebuie să fie menţinută pe o durată de minimum 5 ani, cu excepţia beneficiarilor care se încadrează în categoria IMM-urilor - minimum 3 ani de la finalizarea proiectului de investiţie;

7.  să respecte legislaţia în domeniul egalităţii de şanse, protecţiei mediului, eficienţei energetice, ajutorului de stat şi achiziţiilor publice.

CAPITOLUL VI

Modalităţi de acordare a ajutorului de stat

Art. 12. - (1) In cadrul prezentei scheme, ajutorul de stat se acordă sub formă de finanţare nerambursabilă, eşalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizată folosindu-se o rată egală cu rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană la momentul acordării ajutorului de stat.

(2) Finanţarea proiectelor va fi diferenţiată pe categorii de beneficiari, după cum urmează:

1. Unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale); parteneriate între unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale):

a) finanţare nerambursabilă, în proporţie de maximum 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu excepţia Regiunii Bucureşti-Ilfov, care beneficiază de o intensitate maximă de 40% din cheltuielile eligibile ale proiectului;

b)  contribuţia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minimum 50%, respectiv 60%.

In conformitate cu prevederile Recomandării CE 361/2003, „o întreprindere nu poate fi considerată IMM dacă 25% sau mai mult din capitalul sau drepturile de vot ale acesteia sunt controlate direct sau indirect, individual sau în comun, de una sau mai multe organisme publice, cu excepţia autorităţilor locale care au un buget anual mai mic de 10 milioane euro şi mai puţin de 5.000 locuitori".

2.   Operatori economici, camere de comerţ şi industrie, asociaţii care reprezintă mediul de afaceri, în funcţie de categoria de întreprinderi în care se încadrează:

- întreprinderi mijlocii:

a) finanţare nerambursabilă, în proporţie de maximum 60% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu excepţia Regiunii Bucureşti-Ilfov, care beneficiază de o intensitate maximă de 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului;

b)  contribuţia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minimum 40%, respectiv 50%.

- întreprinderi mici şi microîntreprinderi:

a) finanţare nerambursabilă, în proporţie de maximum 70% din cheltuielile eligibile ale proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu excepţia Regiunii Bucureşti-Ilfov, care beneficiază de o intensitate maximă de 60% din cheltuielile eligibile ale proiectului;

b) contribuţia proprie a beneficiarului la cheltuielile eligibile ale proiectului este de minimum 30%, respectiv 40%.

(3) In sectorul transporturilor, finanţarea nerambursabilă este de maximum 50% din valoarea eligibilă a proiectului, pentru toate regiunile de dezvoltare, cu excepţia Regiunii Bucureşti- Ilfov, care beneficiază de o intensitate maximă de 40% din valoarea eligibilă a proiectului.

Art. 13. - Contribuţia proprie a beneficiarului poate proveni din surse proprii, credite bancare negarantate de stat, aport al acţionarilor, alţii decât organisme ale statului, sau din alte surse private. Nu sunt considerate contribuţie proprie fondurile obţinute din măsuri de sprijin financiar din partea statului sau care sunt obţinute ca efect al unor astfel de măsuri.

CAPITOLUL VII

Activităţi şi cheltuielii eligible

Art. 14. -Activităţile eligibile pentru această schemă sunt:

a)  construirea/modernizarea/extinderea de clădiri şi anexe aferente, care vor fi utilizate de operatori economici, cu precădere IMM-uri, pentru activităţi de producţie şi/sau servicii;

b) construirea/modernizarea/extinderea infrastructurii rutiere/ feroviare din interiorul structurii de sprijinire a afacerilor şi a drumurilor de acces - aceste activităţi sunt eligibile numai în cazul în care se poate argumenta că valorificarea proiectului care face obiectul investiţiei este afectată de infrastructura de acces deficitară;

c) crearea/ modernizarea/ extinderea utilităţilor de bază din interiorul structurii de sprijinire a afacerilor: staţiile de tratare a apei, unităţile de furnizare a energiei şi a gazului, sistemul de canalizare, cablarea clădirii, conectarea la reţele broadband (internet);

d)  dotarea cu echipamente a structurilor de sprijinire a afacerilor construite/ modernizate/ extinse.

Art. 15. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile legate de terenuri, clădiri, echipamente/instalaţii şi active necorporale numai dacă sunt incluse în valoarea activului şi se regăsesc înregistrate în contabilitatea beneficiarului în conturile de imobilizări corporale şi necorporale respective. Pentru unităţile administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale) şi, respectiv, parteneriatele între unităţi administrativ-teritoriale (autorităţi ale administraţiei publice locale), cheltuielile eligibile sunt determinate luând în considerare şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestora.

(2) In cadrul schemei se finanţează exclusiv proiecte care prevăd realizarea de investiţii iniţiale. Nu sunt eligibile proiectele care reprezintă, în fapt, simple investiţii de înlocuire sau reabilitare a unor active fixe existente, iar lucrările de modernizare trebuie să conducă la creşterea valorii adăugate a acestora.

(3)  Nu se finanţează acele proiecte a căror implementare a fost deja demarată de către beneficiar înainte de semnarea contractului de finanţare.

(4)   Activele achiziţionate trebuie să fie noi. Pentru întreprinderile mari, aceste costuri sunt eligibile numai în limita a 50% din totalul cheltuielilor de investiţii eligibile ale proiectului.

(5)   Pentru a fi incluse în investiţia iniţială, activele necorporale trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a)  să fie utilizate în exclusivitate în cadrul obiectivului de investiţie care a beneficiat de ajutor de stat naţional regional;

b) să fie considerate active amortizabile;

c) să fi fost achiziţionate de la terţi, în condiţii de piaţă;

d)   să fie incluse în categoria activelor proprii ale beneficiarului şi să rămână în cadrul obiectivului de investiţie care a beneficiat de ajutor de stat naţional regional, pentru o perioadă de cel puţin 5 ani, calculată din momentul în care investiţia a fost finalizată, cu excepţia IMM-urilor - minimum 3 ani, şi să fie utilizate pentru derularea operaţiunii finanţate.

CAPITOLUL VIII

Durata de aplicare a schemei

Art. 16. - Schema de ajutor de stat este valabilă pentru perioda 2008-2010.

CAPITOLUL IX

Bugetul schemei

Art. 17. - (1) Valoarea maximă estimată a ajutorului de stat care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de 833,99 milioane lei, din care 602,89 milioane lei din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR) şi 231,10 milioane lei de la bugetul de stat.

(2) Repartizarea anuală, orientativă, a sumelor acordate se prezintă astfel:

Ani

Sume alocate din FEDR

(milioane lei)

Sume alocate de la bugetul de stat

(milioane lei)

2008

182,65

70,03

2009

195,26

74,82

2010

224,98

86,25

TOTAL:

602,89

231,10

Art. 18. - Numărul estimat al beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat este de 15.

CAPITOLUL X

Regula de cumul

Art. 19. -Ajutoarele de stat acordate prin prezenta schemă nu se cumulează cu alte ajutoare de stat, în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul instituind Comunitatea Europeană, şi nici cu ajutoarele de minimis, acordate pentru aceleaşi costuri eligibile, în cazul în care acest cumul duce la o intensitate a ajutorului care depăşeşte nivelul stabilit în prezenta schemă de ajutor de stat. Plafonul maxim al intensităţii ajutorului de stat stabilit în prezenta schemă trebuie respectat, indiferent dacă finanţarea provine din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.

Art. 20. - Pentru respectarea regulilor de cumul, beneficiarul de ajutor de stat prezintă o declaraţie pe propria răspundere, din care să reiasă dacă a mai beneficiat sau este în curs de solicitare a altor ajutoare de stat sau ajutoare de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile. Autoritatea responsabilă va monitoriza sumele pentru a nu depăşi intensitatea maximă admisă.

Art. 21. -Ajutorul de stat se calculează pe baza investiţiilor în active corporale sau necorporale, cu respectarea intensităţii maxime stabilite pentru regiunea respectivă.

CAPITOLUL XI

Procedura de implementare a schemei

Art. 22. - MDLPL, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, va asigura respectarea procedurilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 23. - Pentru a beneficia de ajutorul de stat prevăzut de această schemă, solicitanţii depun  la sediul organismului intermediar din cadrul agenţiei pentru dezvoltare regională din regiunea în care se va implementa proiectul o cerere de finanţare, împreună cu documentele stabilite în Ghidul solicitantului, în vederea parcurgerii etapelor procesului de evaluare şi selecţie, după cum urmează:

a) verificarea conformităţii administrative;

b) verificarea eligibilităţii beneficiarilor şi proiectelor;

c) evaluarea tehnică şi financiară.

Art. 24. - Ajutorul de stat se acordă numai după parcurgerea etapelor prevăzute la art. 23 şi după constatarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate. In situaţia în care lucrările au început anterior semnării contractului de finanţare, întregul proiect nu este eligibil.

Art. 25. - MDLPL, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, furnizează Consiliului Concurenţei o fişă de informare completată potrivit anexei nr.1 la Regulament, în vederea transmiterii la Comisia Europeană, în maximum 20 de zile lucrătoare de la aprobarea schemei prin ordin al ministrului.

CAPITOLUL XII

Reguli privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea

Art. 26. - In vederea asigurării transparenţei şi a monitorizării ajutoarelor de stat, la nivel european şi naţional, MDLPL, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme, are obligaţia să păstreze evidenţe detaliate referitoare la alocările individuale acordate către beneficiari, pe o perioadă de minimum 10 ani de la acordarea ultimului ajutor în cadrul schemei. Aceste evidenţe trebuie să includă toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 27. - MDLPL, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, are obligaţia să furnizeze informaţii necesare pentru verificarea respectării prevederilor comunitare în domeniul ajutorului de stat, la solicitarea scrisă a Comisiei Europene sau a Consiliului Concurenţei, în maximum 20 de zile lucrătoare.

Art. 28. - MDLPL, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat, transmite Consiliului Concurenţei raportarea anuală privind implementarea schemei, în conformitate cu Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007, precum şi cu Regulamentul CE nr. 794/2004.

Art. 29. - MDLPL monitorizează respectarea condiţiilor şi a criteriilor de eligibilitate pe toată durata de derulare a schemei şi pe o perioadă de 5 ani de la finalizarea acesteia, iar în situaţia în care constată nerespectarea acestor criterii, MDLPL întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare în vigoare.

CAPITOLUL XIII

Dispoziţii finale

Art. 30. - Schema aprobată se trimite spre informare Comisiei Europene prin Sistemul interactiv de notificare a ajutoarelor de stat (SANI). Textul schemei şi Ghidul solicitantului se publică integral pe pagina de internet a Programului operaţional regional 2007-2013, la adresele:

http://www.inforegio.ro/index.php?page=STATE_AID

http://www.inforegio.ro/indexphp?page=PUBLICATIONS_GUIDE_ DOC


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 287/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 287 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu