Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2856 din 02.10.2017

privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în cazul înregistrării şi anulării înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 780 din 03 octombrie 2017



SmartCity1

În temeiul art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere dispoziţiile art. 316 alin. (8), (9), alin. (11) lit. h) şi alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 7, 56, 58, art. 342 alin. (1), art. 346 şi art. 352 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul 1Dispoziţiile generale la prezentul ordin sunt prevăzute în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 3Se aprobă Procedura de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prevăzută în anexa nr. 3. Articolul 4Se aprobă Procedura de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prevăzută în anexa nr. 4. Articolul 5Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal sunt prevăzute în anexa nr. 5. Articolul 6Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul anulării înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal sunt prevăzute în anexa nr. 6. Articolul 7(1) Pentru persoanele impozabile care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care procedura de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA nu a fost finalizată până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, este aplicabilă procedura în vigoare la data depunerii solicitării de înregistrare în scopuri de TVA.(2) Pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care fac obiectul anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care procedura de evaluare nu a fost finalizată, este aplicabilă procedura de evaluare anterioară intrării în vigoare a prezentului ordin, respectiv procedura de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA.(3) Prin procedură de evaluare nefinalizată se înţelege situaţia în care, până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, referatul cu propunerea de aprobare/respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, respectiv de anulare/menţinere a calităţii de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA nu a fost aprobat de conducătorul unităţii fiscale.(4) Persoanele impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în baza procedurii de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, după data intrării în vigoare a prezentului ordin, sunt supuse prevederilor anexelor nr. 2 şi 3. În cazul acestor persoane impozabile criteriile pentru evaluarea riscului fiscal sunt cele prevăzute în anexa nr. 5. Articolul 8(1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată" al Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Referirile la Codul de procedură fiscală reprezintă trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 9Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu luna octombrie 2017. Articolul 11La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 605/2017 privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a persoanelor impozabile, societăţi, cu sediul activităţii economice în România, înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, supuse înmatriculării la registrul comerţului şi pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a persoanelor impozabile, societăţi, cu sediul activităţii economice în România, înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, supuse înmatriculării la registrul comerţului care nu justifică intenţia şi capacitatea de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni în sfera de aplicare a TVA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 1 februarie 2017. Articolul 12 Direcţia generală de informaţii fiscale, Direcţia generală antifraudă fiscală, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi unităţile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,Mirela CălugăreanuANEXA Nr. 1Dispoziţii generale 1. Organ fiscal central este Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin structurile de specialitate cu atribuţii de administrare a creanţelor fiscale, inclusiv unităţile subordonate acesteia. 2. Organ fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidenţa căruia aceasta se află înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe. 3. Direcţia regională antifraudă fiscală competentă este direcţia regională antifraudă fiscală care are sediul în aria de competenţă teritorială a direcţiei generale regionale a finanţelor publice din care face parte organul fiscal competent. 4. Evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, precum şi în cazul persoanelor înregistrate în scopuri de TVA se efectuează de către compartimentul cu atribuţii în evaluarea riscului fiscal, din cadrul organului fiscal competent, respectiv structurile de informaţii fiscale de la nivel judeţean/regional, denumit în continuare compartiment de evaluare. 5. Înregistrarea, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, precum şi anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat se efectuează de către compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale, din cadrul organului fiscal competent, denumit în continuare compartiment de specialitate. 6. În sensul procedurilor, prin conducătorul unităţii fiscale se înţelege, după caz: a)directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili; b)şeful administraţiei judeţene a finanţelor publice; c)şeful administraţiei sectorului a finanţelor publice, din municipiul Bucureşti; d)şeful serviciului fiscal municipal; e)şeful serviciului fiscal orăşenesc; f)şeful biroului fiscal comunal; g)şeful administraţiei fiscale pentru contribuabili mijlocii.7. În sensul procedurilor, prin conducătorul adjunct al unităţii fiscale se înţelege, după caz: a)directorul general adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili; b)şeful administraţiei adjunct - colectare din cadrul administraţiei judeţene a finanţelor publice, după caz; c)şeful administraţiei adjunct - colectare din cadrul administraţiei sectorului a finanţelor publice, din municipiul Bucureşti; d)şeful administraţiei adjunct - colectare din cadrul administraţiei pentru contribuabili mijlocii.8. În sensul procedurilor, persoana impozabilă este cea definită la art. 269 din Codul fiscal. ANEXA Nr. 2Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 1. (1) Persoanele impozabile, societăţi cu sediul activităţii economice în România, înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, supuse înmatriculării la registrul comerţului, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) din Codul fiscal, precum şi persoanele impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal după data intrării în vigoare a prezentului ordin, sunt supuse evaluării riscului fiscal potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 5 la ordin.(2) Persoanele impozabile, societăţi cu sediul activităţii economice în România, înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, supuse înmatriculării la registrul comerţului, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, sunt supuse analizei pentru a stabili dacă au încetat situaţiile care au condus la anularea codului de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, respectiv dacă persoana impozabilă nu mai prezintă risc fiscal ridicat potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 6 la ordin.(3) Sucursalele din România ale persoanelor impozabile care au sediul activităţii economice în afara României, care au obligaţia înregistrării în scopuri de TVA în România, conform prevederilor art. 316 alin. (2) din Codul fiscal, nu fac obiectul prevederilor prezentului ordin.2.(1) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, trebuie, în aceeaşi zi cu depunerea la oficiul registrului comerţului a cererii de înmatriculare în registrul comerţului, să depună la organele fiscale competente cererea de înregistrare în scopuri de TVA, conform modelului aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. (2) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, trebuie să depună la organele fiscale competente declaraţia de menţiuni, conform modelului aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(3) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, trebuie să depună la organul fiscal competent cererea de înregistrare în scopuri de TVA, conform modelului aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.3. La primirea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate verifică dacă administratorii şi/sau asociaţii persoanei impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, înregistraţi fiscal în România, şi nici persoana impozabilă însăşi în cazul persoanei care solicită înregistrarea, conform art. 316 alin. (1) lit. c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, nu au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau faptele prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare. 4.(1) Situaţia prevăzută la pct. 3 se referă la: a)administratori, în cazul societăţilor pe acţiuni sau în comandită pe acţiuni înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)asociaţi majoritari sau, după caz, asociatul unic şi/sau administratori, în cazul altor societăţi decât cele menţionate la lit. a), înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Prin asociat majoritar se înţelege persoana fizică sau juridică ce deţine părţi sociale în procent de minimum 50% din capitalul social al societăţii. (2) În cazul în care administratorii şi/sau asociaţii persoanei impozabile, definiţi la alin. (1), nu sunt înregistraţi fiscal în România, aceştia trebuie să prezinte o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu au comis/au comis infracţiuni şi/sau fapte de natura celor prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare.5.(1) În cazul în care solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA nu are anexată declaraţia prevăzută la pct. 4 alin. (2), compartimentul de specialitate notifică, în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii solicitării incomplete, persoana impozabilă în vederea completării documentaţiei. (2) În situaţia în care persoana impozabilă nu transmite declaraţia prevăzută la pct. 4 alin. (2) în termenul stabilit prin notificare, compartimentul de specialitate îi transmite, în termen de 3 zile lucrătoare, o înştiinţare cu privire la imposibilitatea soluţionării cererii.(3) Compartimentul de specialitate transmite către compartimentul de evaluare solicitările de înregistrare în scopuri de TVA depuse potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal care au anexată, după caz, declaraţia prevăzută la pct. 4 alin. (2), în vederea evaluării riscului fiscal, respectiv analizării încetării situaţiei care a condus la anularea codului de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal.(4) Pentru soluţionarea cererilor de înregistrare în scopuri de TVA depuse potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate verifică şi dacă persoana impozabilă nu se regăseşte în altă situaţie de anulare dintre cele prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. a)-e) din Codul fiscal.(5) Solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA este respinsă de compartimentul de specialitate dacă:a)administratorii şi/sau asociaţii persoanei impozabile, astfel cum sunt definiţi la pct. 4 alin. (1), sau persoana impozabilă însăşi, în cazul persoanei care solicită înregistrarea, conform art. 316 alin. (1) lit. c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau faptele prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare; b)administratorii şi/sau asociaţii persoanei impozabile, astfel cum sunt definiţi la pct. 4 alin. (1), care nu sunt înregistraţi fiscal în România, prezintă o declaraţie pe propria răspundere din care rezultă că au comis infracţiuni şi/sau fapte de natura celor prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare; c)persoana impozabilă care solicită înregistrarea conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal se regăseşte într-o altă situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA dintre cele prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. a) - e) din Codul fiscal. (6) Înainte de luarea deciziei de respingere a cererii de înregistrare, compartimentul de specialitate asigură exercitarea de către contribuabil a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală.6.(1) În cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) din Codul fiscal, precum şi al persoanelor impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal după data intrării în vigoare a prezentului ordin, compartimentul de evaluare procedează la analiza criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal prevăzute la anexa nr. 5 la ordin, în vederea determinării nivelului riscului fiscal. (2) În cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, compartimentul de evaluare procedează la analiza criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal prevăzute la anexa nr. 6 la ordin, în vederea stabilirii încetării situaţiei care a condus la anularea codului de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, respectiv dacă persoana impozabilă nu mai prezintă risc fiscal ridicat.(3) Fiecărui criteriu prevăzut la anexele nr. 5 şi 6 la ordin îi corespunde un punctaj negativ. Punctajul final care determină nivelul riscului fiscal se calculează prin însumarea punctajelor aferente fiecărui criteriu de risc la care se adaugă 100 de puncte.(4) Persoana impozabilă prevăzută la alin. (1) şi (2) prezintă risc fiscal ridicat dacă punctajul obţinut este mai mic de 51 de puncte.7.(1) Solicitările de înregistrare în scopuri de TVA depuse conform art. 316 alin. (1) lit. a) şi c), precum şi solicitările de înregistrare depuse potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, care nu se află în situaţiile de la pct. 5 alin. (5), sunt supuse analizei prevăzute la pct. 6. (2) Analiza se efectuează de către compartimentul de evaluare şi are ca scop:a)evaluarea riscului fiscal al persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni taxabile şi/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum şi operaţiuni pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate dacă taxa ar fi deductibilă în cazul în care aceste operaţiuni ar avea loc în România; b)stabilirea încetării situaţiilor care au condus la anularea codului de TVA, respectiv dacă persoana impozabilă nu mai prezintă risc fiscal ridicat (3) După efectuarea analizei prevăzute la alin. (1), dacă:a)persoana impozabilă care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal se află în situaţia prevăzută la pct. 6 alin. (4), înainte de transmiterea către compartimentul de specialitate a referatului cu propunerea de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, compartimentul de evaluare asigură persoanei impozabile posibilitatea de a-şi exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptată conform prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală; b)persoana impozabilă care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal nu se află în situaţia prevăzută la pct. 6 alin. (4), compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de aprobare a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se aprobă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA.8.(1) În situaţia prevăzută la pct. 7 alin. (3) lit. a), compartimentul de evaluare transmite persoanei impozabile o notificare prin care invită la sediul său reprezentantul legal al persoanei impozabile. Notificarea cuprinde data, ora şi locul la care reprezentantul legal al persoanei impozabile este obligat să se prezinte, precum şi motivele care au condus la soluţia care urmează să fie adoptată. În cadrul audierii reprezentantul legal al persoanei impozabile are dreptul să îşi exprime, în scris, punctul de vedere şi să prezinte documente cu privire la faptele şi împrejurările relevante în luarea deciziei sau să notifice despre renunţarea la acest drept. (2) La stabilirea termenelor înscrise în notificarea prevăzută la alin. (1) se vor avea în vedere prevederile art. 6 alin. (3) din Codul de procedură fiscală.(3) Persoana impozabilă poate solicita, o singură dată, pentru motive justificate, amânarea datei de prezentare. În cazul în care se admite cererea de amânare, persoana impozabilă va fi informată cu privire la data la care a fost reprogramată audierea. Persoana impozabilă va fi informată şi în cazul în care nu se admite cererea de amânare.(4) Termenul de soluţionare a cererii de înregistrare în scopuri de TVA se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data comunicării notificării şi data la care reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la sediul organului fiscal competent.(5) Procedura de audiere se consideră îndeplinită în situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (3) din Codul de procedura fiscală.(6) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile nu se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA.(7) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, furnizează date şi informaţii, precum şi documente relevante în susţinerea cauzei din care să rezulte că persoana impozabilă nu se încadrează în categoria persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat, respectiv a încetat situaţia care a condus la anulare, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de aprobare a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se aprobă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA.(8) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, dar nu furnizează date şi informaţii, precum şi documente sau acestea nu sunt relevante în susţinerea cauzei astfel încât să rezulte că persoana impozabilă nu se încadrează în categoria persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat, respectiv a încetat situaţia care a condus la anularea codului de TVA, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA.(9) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, furnizează date şi informaţii, precum şi documente, dar acestea nu sunt concludente pentru reevaluarea nivelului riscului fiscal, respectiv pentru a justifica încetarea situaţiei care a condus la anularea codului de TVA, compartimentul de evaluare transmite motivat solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA şi documentaţia care a stat la baza analizei direcţiei regionale antifraudă fiscală care are sediul în aria de competenţă teritorială a direcţiei generale regionale a finanţelor publice din care face parte organul fiscal competent.(10) În urma verificărilor efectuate, direcţia regională antifraudă fiscală transmite compartimentului de evaluare un raport care cuprinde motivele de fapt şi de drept care stau la baza propunerii de aprobare sau de respingere a înregistrării în scopuri de TVA. Compartimentul de evaluare întocmeşte, în baza raportului primit de la direcţia regională antifraudă fiscală competentă, referatul cu propunere de aprobare sau respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se aprobă sau se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA.(11) Referatul întocmit în situaţiile prevăzute la alin. (6), (8) şi (10) care cuprinde propunerea de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA conţine motivele de fapt şi de drept care stau la baza propunerii.9. Pentru înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. a)-d) sunt aplicabile reglementările aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. 10.(1) Soluţionarea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA se finalizează prin emiterea deciziei de aprobare/respingere a înregistrării în scopuri de TVA, în termenul prevăzut la art. 77 din Codul de procedură fiscală. Decizia va cuprinde, în concret, motivele de fapt şi de drept care au stat la baza soluţiei adoptate. (2) Decizia de aprobare/respingere a înregistrării în scopuri de TVA se comunică persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile art. 47 din Codul de procedură fiscală.(3) În cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, decizia de aprobare sau de respingere a înregistrării în scopuri de TVA se emite în termenele prevăzute la alin. (1), dar nu înainte de data la care se comunică certificatul de înmatriculare în registrul comerţului.11. Împotriva deciziei privind respingerea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din acelaşi act normativ. ANEXA Nr. 3Procedura de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 1. Persoanele impozabile, societăţi cu sediul activităţii economice în România, înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, supuse înmatriculării la registrul comerţului, cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA în temeiul art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, întrucât prezentau risc fiscal ridicat, precum şi persoanele impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal după data intrării în vigoare a prezentului ordin, depun cererea de înregistrare în scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal. 2. După primirea cererii de înregistrare, corect completată, compartimentul de specialitate verifică dacă persoana impozabilă se încadrează în altă situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) a)-e) din Codul fiscal. 3. Compartimentul de specialitate verifică în Registrul contribuabililor sau Registrul comerţului electronic (RECOM), după caz, datele de identificare ale administratorilor şi ale asociaţilor persoanei impozabile, precum şi ponderea deţinută de aceştia din urmă în capitalul social la data depunerii cererii de înregistrare în scopuri de TVA. 4. Dacă persoana impozabilă se încadrează în altă situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) a)-e) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte referatul şi proiectul de decizie privind respingerea cererii de înregistrare în scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante. 5. Persoana impozabilă poate depune o nouă cerere de înregistrare în scopuri de TVA de îndată ce remediază situaţia care a condus la respingerea cererii de înregistrare în scopuri de TVA. 6. Înainte de luarea deciziei de respingere a cererii de înregistrare, compartimentul de specialitate asigură exercitarea de către contribuabil a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală. 7. Dacă persoana impozabilă nu se încadrează în nicio altă situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) lit. a)-e) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate transmite cererea de înregistrare, însoţită, după caz, de declaraţia prevăzută la pct. 4 alin. (2) din anexa nr. 2 la ordin, către compartimentul de evaluare, în vederea aplicării procedurii de evaluare a riscului fiscal, respectiv de stabilire a încetării situaţiei care a condus la anularea codului de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin. Ca urmare a aplicării procedurii, compartimentul de evaluare întocmeşte referatul motivat care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, în baza căruia compartimentul de specialitate întocmeşte proiectul de decizie prin care se aprobă sau, după caz, se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA. 8. În cazul în care, la data primirii referatului prevăzut la pct. 7 cu propunerea de aprobare a înregistrării în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate constată că, între timp, persoana impozabilă se încadrează într-o situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) lit. a)-e) din Codul fiscal, acesta întocmeşte referatul şi decizia de respingere a cererii de înregistrare în scopuri de TVA. Modelul şi conţinutul referatului şi deciziei sunt stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, potrivit art. 316 alin. (12) din Codul fiscal. 9. Referatul care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a cererii de înregistrare, prevăzut la pct. 7, se avizează de şeful compartimentului de evaluare şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 10. Decizia prin care se aprobă sau, după caz, se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzută la pct. 7 şi 8, precum şi referatul prin care se propune respingerea cererii de înregistrare, prevăzut la pct. 8, se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale. 11. (1) Deciziile prevăzute la pct. 7 şi 8 se întocmesc în două exemplare, dintre care un exemplar, semnat numai de conducătorul unităţii fiscale, se comunică persoanei impozabile, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile.(2) Deciziile cuprind, în concret, motivele de fapt şi de drept care au stat la baza soluţiei adoptate.12. Împotriva deciziilor prevăzute la pct. 7 şi 8 se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din acelaşi act normativ. 13. După comunicarea deciziei privind înregistrarea în scopuri de TVA către persoana impozabilă, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor înregistrarea în scopuri de TVA şi emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. 14. Certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, având înscrisă data înregistrării, se comunică persoanei impozabile în condiţiile prevăzute de art. 47 din Codul de procedură fiscală. 15. După finalizarea procedurii, toate documentele primite de la persoana impozabilă, precum şi cele emise de compartimentul de specialitate se arhivează la dosarul fiscal al persoanei impozabile. ANEXA Nr. 4Procedura de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 1. Organul fiscal competent anulează, din oficiu, în temeiul art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată dacă persoana impozabilă, societate, cu sediul activităţii economice în România, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, supusă înmatriculării la registrul comerţului, prezintă risc fiscal ridicat. 2. (1) Procedura se aplică persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat, în urma selecţiei efectuate periodic, în mod automat, prin intermediul aplicaţiei informatice dezvoltate la nivel central, în baza criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal prevăzute în anexa nr. 6 la ordin.(2) Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal prevăzute în anexa nr. 6 la ordin au alocat un punctaj negativ. Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor aferente fiecărui criteriu de risc, la care se adaugă 100 de puncte.(3) Persoana impozabilă prezintă risc fiscal ridicat dacă punctajul obţinut este mai mic de 51 de puncte.(4) Selecţia prevăzută la alin. (1) nu cuprinde persoanele impozabile care se regăsesc în listele întocmite de compartimentul de specialitate, cu ajutorul aplicaţiei informatice, în aplicarea procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA aprobată prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru anularea înregistrării în scopuri de TVA, şi nici persoanele impozabile care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. a) din Codul fiscal.3. (1) Dacă pe parcursul procedurii de evaluare au fost identificate persoane impozabile care îndeplinesc cel puţin una dintre condiţiile de scoatere din evidenţă prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. a)-e) din Codul fiscal, compartimentul de evaluare procedează la sistarea procedurii şi transmiterea către compartimentul de specialitate a listei cuprinzând persoanele impozabile respective. (2) Compartimentul de evaluare procedează potrivit dispoziţiilor alin. (1) şi în situaţia în care la nivelul organului fiscal au fost identificate persoane impozabile care îndeplinesc condiţiile de scoatere din evidenţă prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. f) şi g) din Codul fiscal.(3) Înainte de luarea deciziei de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate asigură exercitarea de către contribuabil a dreptului de a fi ascultat, potrivit prevederilor art. 9 din Codul de procedură fiscală.4. (1) Persoanele impozabile aflate în situaţia prevăzută la pct. 2 alin. (1), care nu se regăsesc într-o altă situaţie de anulare a înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, sunt invitate de către compartimentul de evaluare la sediul organului fiscal pentru a-şi exprima punctul de vedere cu privire la decizia de anulare ce va fi adoptată. (2) În vederea îndeplinirii obligaţiei prevăzute la alin. (1), compartimentul de evaluare aplică dispoziţiile pct. 8 alin. (1)-(5) din anexa nr. 2 la ordin.(3) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile nu se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de anulare a înregistrării în scopuri de TVA.(4) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, furnizează date şi informaţii, precum şi documente relevante în susţinerea cauzei din care să rezulte că persoana impozabilă nu se încadrează în categoria persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de menţinere a calităţii de persoana înregistrată în scopuri de TVA(5) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, dar nu furnizează date şi informaţii, precum şi documente sau acestea nu sunt relevante în susţinerea cauzei din care să rezulte că persoana impozabilă nu se încadrează în categoria persoanelor impozabile care prezintă risc fiscal ridicat, compartimentul de evaluare întocmeşte un referat care cuprinde propunerea de anulare a înregistrării în scopuri de TVA.(6) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la locul şi data stabilite prin notificare, furnizează date şi informaţii, precum şi documente, dar acestea nu sunt concludente pentru reevaluarea nivelului riscului fiscal, compartimentul de evaluare transmite motivat documentaţia care a stat la baza analizei direcţiei regionale antifraudă fiscală care are sediul în aria de competenţă teritorială a direcţiei generale regionale a finanţelor publice din care face parte organul fiscal competent.(7) În urma verificărilor efectuate, direcţia regională antifraudă fiscală transmite compartimentului de evaluare un raport care cuprinde motivele de fapt şi de drept care stau la baza propunerii de anulare sau de menţinere a calităţii de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA. Compartimentul de evaluare va întocmi, în baza raportului primit de la direcţia regională antifraudă fiscală competentă, referatul cu propunere de anulare sau de menţinere a calităţii de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA.5. În urma aplicării dispoziţiilor pct. 4, compartimentul de evaluare transmite către: a)compartimentul de specialitate referatul cu propunere de anulare, în vederea emiterii de către acesta a deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA. Referatul trebuie să cuprindă motivele de fapt şi de drept care stau la baza acestei propuneri; b)persoana impozabilă analizată înştiinţarea cu privire la menţinerea calităţii de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA.6. Compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte următoarele documente: a)referatul prin care propune, pentru persoana impozabilă identificată potrivit pct. 3 alin. (1) şi pct. 3 alin. (2), anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA; b)proiectul Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare. Decizia se întocmeşte pe baza referatului elaborat potrivit lit. a), respectiv pct. 5 lit. a), cu menţionarea motivelor de fapt şi de drept care au stat la baza deciziei adoptate. Modelul şi conţinutul deciziei sunt stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care se aprobă procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA.7. Documentele prevăzute la pct. 6 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale, în situaţia în care în structura unităţii fiscale este aprobat postul de conducător adjunct. Referatul şi decizia se înaintează spre aprobare conducătorului unităţii fiscale. 8. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data comunicării deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA. Cu aceeaşi dată se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA. 9. Decizia privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar, semnat numai de conducătorul unităţii fiscale, se comunică persoanei impozabile, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 10. Împotriva deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 272 alin. (6) din Codul de procedură fiscală, în termen de 45 de zile de la data comunicării, potrivit art. 270 alin. (1) din acelaşi act normativ. 11. După anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate procedează la înscrierea persoanei impozabile în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, a fost anulată şi aplică, potrivit reglementărilor legale în vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, în cazul persoanelor impozabile care figurează în acest registru la data anulării înregistrării în scopuri de TVA. ANEXA Nr. 5Criterii pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

1. SEDIU
1.1. Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului şi este utilizat în cadrul unui contract de asistenţă juridică, iar persoana impozabilă analizată nu deţine sediu/sedii secundare.
1.2. Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfăşoară profesii liberale (exclusiv avocat), unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum şi la proprietatea unei persoane fizice şi este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an şi persoana impozabilă analizată nu deţine sediu/sedii secundare.
1.3. Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfăşoară profesii liberale, unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum şi la proprietatea unei persoane fizice şi este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an şi persoana impozabilă analizată deţine sediu/sedii secundare în cadrul unor contracte de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an.
1.4. Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul unei persoane fizice care desfăşoară profesii liberale, unei persoane fizice autorizate (PFA), unei întreprinderi individuale (ÎI), unei întreprinderi familiale (ÎF), unei persoane juridice, precum şi la proprietatea unei persoane fizice şi este utilizat în cadrul unui contract de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an şi persoana impozabilă analizată deţine sediu/sedii secundare în cadrul unor contracte de comodat/închiriere/subînchiriere pe o perioadă mai mare de 1 an.
2. INSOLVENŢĂ/FALIMENT
2.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţine sau a deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) la cel puţin o persoană impozabilă5) la care a fost declanşată procedura insolvenţei/falimentului în ultimii 5 ani fiscali încheiaţi şi persoana impozabilă înregistrează obligaţii fiscale principale restante.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator, la data la care a fost declanşată procedura insolvenţei/falimentului, conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de titulari, respectiv membri la data la care a fost declanşată procedura insolvenţei/falimentului, conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare; - persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
3. INACTIVATE FISCALĂ
3.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţine calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) la cel puţin o persoană impozabilă5) declarată inactivă fiscal în ultimii 5 ani fiscali încheiaţi, fără a fi reactivate.
3.2. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate a deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) la cel puţin 3 persoane impozabile5) declarate inactive fiscal în ultimii 5 ani fiscali încheiaţi.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator, la data la care a fost declarată inactivitatea fiscală; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de titulari, respectiv de membri, la data la care a fost declarată inactivitatea fiscală.
4. INACTIVITATE TEMPORARĂ LA REGISTRUL COMERŢULUI
4.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţine calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) la cel puţin două persoane impozabile5) la care a expirat termenul legal de inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului fără ca acestea să fie reactivate.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator, la data la care inactivitatea temporară a fost înscrisă la registrul comerţului; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de titulari, respectiv de membri, la data la care inactivitatea temporară a fost înscrisă la registrul comerţului.
5. RESPINGERE/ANULARE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
5.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţine sau a deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) la cel puţin o persoană impozabilă5) la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c)-e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în ultimii 5 ani fiscali încheiaţi.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social este ≥ 25%. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator, la data la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA. - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de titulari, respectiv de membri, la data la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA.
5.2. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţine sau a deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2) la cel puţin o persoană impozabilă3) pentru care începând cu 01.02.2015 a fost respinsă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA sau a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în urma aplicării procedurii de evaluare, situaţie care se menţine în prezent.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator, la data la care a fost respinsă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA sau a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA. Din categoria persoanelor impozabile este exclusă persoana impozabilă analizată.
6. OBLIGAŢII FISCALE RESTANTE
6.1. Suma totală a obligaţiilor fiscale principale restante6) înregistrate de persoanele impozabile5) la care asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) şi de asociaţii1) (persoane juridice) şi/sau administratorii2) (persoane juridice) persoanei impozabile analizate este mai mare sau egală cu 50.000 lei.
6.2. Suma totală a obligaţiilor fiscale principale restante7) înregistrate de persoanele impozabile5) la care asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate au deţinut, în ultimii 5 ani fiscali încheiaţi, calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) este mai mare sau egală cu 50.000 lei.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de titulari, respectiv de membri; - persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru situaţia prevăzută la pct. 6.1. 6) În categoria obligaţiilor fiscale principale restante sunt incluse obligaţiile fiscale principale, cu termen scadent, care sunt definite în cadrul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au fost achitate până la data depunerii solicitării de înregistrare în scopuri de TVA. 7) În categoria obligaţiilor fiscale principale restante sunt incluse obligaţiile fiscale principale, cu termen scadent, care sunt definite în cadrul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi care nu au fost achitate până la sfârşitul perioadei în care asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate au deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) în cadrul persoanelor impozabile5) respective.
7. CONTRAVENŢII
7.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) şi/sau administratorii2) persoanei impozabile analizate şi/sau cel puţin una dintre persoanele impozabile5) la care aceştia deţin sau au deţinut calitatea de acţionar1)/asociat1)/administrator2)/titular3)/membru4) au înscrise în prezent în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2015 privind faptele pentru care se înscriu informaţii în cazierul fiscal al contribuabililor, potrivit legislaţiei în vigoare.
1) Prin asociat/acţionar se înţelege persoana fizică şi persoana juridică, înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile este ≥ 25%. 2) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 3) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 4) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 5) Prin persoană impozabilă se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (cota de participare la capitalul social este ≥ 25%), respectiv de administrator; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de titulari, respectiv de membri; - persoana impozabilă analizată, în cazul în care aceasta solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Faptele de natură contravenţională înscrise în cazierul fiscal sunt cele constatate şi sancţionate înainte de data retragerii asociaţilor/administratorilor din cadrul persoanei impozabile respective.
8. INFRACŢIUNI
8.1. Cel puţin unul dintre asociaţii1) persoanei impozabile analizate şi/sau cel puţin una dintre persoanele impozabile6) la care asociaţii2) şi/sau administratorii3) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de acţionar2)/asociat2)/administrator3)/titular4)/membru5) au înscrise în prezent în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau fapte prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015.
1) Prin asociat se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, a căror cotă de participare la capitalul social al persoanei impozabile analizate este < 50%. 2) Prin asociat/acţionar se înţelege atât persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, indiferent de cota de participare la capitalul social al persoanei impozabile şi indiferent de forma de organizare a asociaţilor/acţionarilor. 3) Prin administrator se înţelege persoana fizică şi persoana juridică înfiinţată în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia administratorilor societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, precum şi a reprezentanţilor legali ai persoanelor juridice. 4) Prin titular se înţelege persoana fizică titulară a unei persoane fizice autorizate (PFA), respectiv a unei întreprinderi individuale (ÎI). 5) Prin membru se înţelege persoana fizică membră în cadrul unei întreprinderi familiale (IF). 6) Prin persoane impozabile se înţelege: - societăţile înfiinţate în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia societăţilor la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale deţin participaţii, în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice sau juridice) persoanei impozabile analizate deţin sau au deţinut calitatea de asociat/acţionar (indiferent de cota de participare la capitalul social), respectiv de administrator; - PFA, ÎI, IF în cadrul cărora asociaţii/administratorii (persoane fizice) persoanei impozabile analizate deţin calitatea de titulari, respectiv de membri. Infracţiunile şi/sau faptele prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015, cu modificările ulterioare, sunt cele constatate şi sancţionate înainte de data retragerii asociaţilor/administratorilor din cadrul persoanei impozabile respective.
9. VENITURI
9.1. Administratorii1) persoanei impozabile analizate nu au obţinut venituri în ultimele 12 luni anterioare celei în care se depune cererea de înregistrare în scopuri de TVA, respectiv în anul fiscal precedent, după caz.
9.2. Administratorii1) persoanei impozabile analizate au obţinut, în ultimele 12 luni anterioare solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, venituri exclusiv salariale preponderent ca valoare, din ocupaţii corespunzătoare grupei majore 9 (conform COR ISCO08)
1) Prin administrator se înţelege persoana fizică rezidentă.
10. REZIDENŢĂ FISCALĂ
10.1. Cel puţin unul dintre administratorii1) persoanei impozabile analizate este cetăţean străin care nu deţine rezidenţă fiscală în România şi capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.
1) Prin administrator se înţelege persoana fizică.
11. CONT BANCAR
11.1. Persoana impozabilă analizată nu deţine cont bancar1) sau cel puţin una dintre persoanele împuternicite2) de persoana impozabilă analizată pentru a desfăşura operaţiuni pe conturile bancare1) ale acesteia nu au calitatea de administrator/asociat/salariat.
1) Sunt excluse conturile bancare dedicate încasării şi plăţii TVA potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA. 2) Prin împuternicit se înţelege persoana fizică care are dreptul de a desfăşura operaţiuni pe conturile bancare ale persoanei impozabile analizate.
12. ACTIVITATE DESFĂŞURATĂ
12.1. Persoana impozabilă analizată nu desfăşoară activităţi economice în spaţiul destinat sediului social şi/sau sediilor secundare şi nici în afara acestora.
13. TERŢI
13.1. Persoana impozabilă analizată desfăşoară exclusiv activităţi economice în afara sediului social/profesional şi a sediilor secundare (punctelor de lucru).
14. SERVICII CONTABILE
14.1. Persoana impozabilă analizată nu are desemnată o persoană care să conducă compartimentul de contabilitate sau are desemnată o persoană care nu îndeplineşte prevederile art. 10 alin. (2) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care contabilitatea este organizată şi condusă în compartimente distincte, inclusiv situaţia în care persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte de prestări de servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, în cazul în care contabilitatea este organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii.
15. SALARIAŢI
15.1. Persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte individuale de muncă1) la data efectuării analizei.
1) Din cadrul contractelor de muncă sunt excluse contractele încheiate cu persoanele angajate în funcţia de director economic, contabil-şef.

NOTE: În cazul în care persoana impozabilă care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) şi alin. (12) lit. e) din Codul fiscal se află în procedura insolvenţei prevăzută de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, se vor avea în vedere asociaţii şi/sau administratorii care deţineau această calitate la data declanşării procedurii insolvenţei. Persoanele impozabile cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Codul fiscal în baza procedurii de evaluare a intenţiei şi capacităţii de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA, care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal după data intrării în vigoare a prezentului ordin, sunt supuse evaluării riscului fiscal potrivit criteriilor prevăzute în prezenta anexă. ANEXA Nr. 6Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în cazul anulării înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru evaluarea riscului fiscal în cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

1. SEDIU
1.1. Sediul social al persoanei impozabile analizate este stabilit la sediul profesional al avocatului şi este utilizat în cadrul unui contract de asistenţă juridică, iar persoana impozabilă analizată nu deţine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
1.2. Sediul social al persoanei impozabile este utilizat în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică sau egală cu 1 an şi persoana impozabilă analizată nu deţine sediu/sedii secundare (puncte de lucru).
2. SALARIAŢI
2.1. Media numărului de salariaţi este mai mică de 1 salariat1).
1) Prin salariat se înţelege persoana pentru care au fost declarate cel puţin 20 de ore efectiv lucrate în lună, indiferent de tipul de asigurat din punctul de vedere al contractului de muncă. Din cadrul contractelor de muncă sunt excluse contractele încheiate cu persoanele angajate în funcţia de director economic, contabil-şef.
3. SERVICII CONTABILE
3.1. Persoana impozabilă analizată nu are desemnată o persoană care să conducă compartimentul de contabilitate, inclusiv situaţia în care persoana impozabilă analizată nu are încheiate contracte de prestări de servicii cu persoane fizice/juridice membre active CECCAR, în cazul în care contabilitatea este organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii.
4. NECONCORDANŢE
4.1. Persoana impozabilă analizată înregistrează neconcordanţe semnificative1) între informaţiile înscrise în declaraţiile fiscale/informative/recapitulative proprii, respectiv între informaţiile înregistrate în declaraţiile fiscale/informative/recapitulative proprii în relaţia cu partenerii săi (furnizori/clienţi), inclusiv neconcordanţe semnificative constatate în urma analizării informaţiilor furnizate de terţi, altele decât cele care privesc declaraţiile fiscale/informative/recapitulative.
5. REZIDENŢĂ FISCALĂ
5.1. Cel puţin unul dintre administratorii1) persoanei impozabile analizate este cetăţean străin care nu deţine rezidenţă fiscală în România şi capitalul social al persoanei impozabile analizate este sub 45.000 lei.
1) Prin administrator se înţelege persoana fizică.

NOTE: Perioada ce face obiectul analizei criteriilor 2.1, 3.1, 4.1 şi 5.1, precum şi parametrii utilizaţi pentru determinarea neconcordanţelor şi pragurile de semnificaţie în cazul criteriului 4.1 se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. În cazul persoanelor impozabile prevăzute la pct. 1 alin. (2) din cadrul anexei nr. 2 la ordin care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (12) lit. e) din Codul fiscal, analiza criteriilor 1.1, 1.2, 2.1, 3.1 şi 5.1 se face la data solicitării înregistrării.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2856/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2856 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2856/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu