Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2853 din 29.09.2017

privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare
ACT EMIS DE: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 783 din 03 octombrie 2017



SmartCity1

În temeiul dispoziţiilor art. 342 alin. (1) şi (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 32, art. 36 şi art. 91 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Avizul conform al Ministerului Finanţelor Publice comunicat prin Adresa nr. 735.911 din 28.09.2017,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Articolul I Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 8 ianuarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 11 , cu următorul cuprins: Articolul 11 Se aprobă Procedura de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, prevăzută în anexa nr. 1.1. 2. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31 , cu următorul cuprins: Articolul 31 Se aprobă Procedura de modificare a domiciliului fiscal pentru persoanele fizice care deţin cod numeric personal, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la domiciliu, prevăzută în anexa nr. 3.1. 3. La anexa nr. 1 „Procedura de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului", punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: 1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane juridice, persoane fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderilor individuale şi familiale, precum şi altor entităţi care, potrivit legii, au obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi care au obligaţia înregistrării/modificării domiciliului fiscal, potrivit legii, dacă:a)se solicită înregistrarea domiciliului fiscal la locul unde se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor sau la locul în care se află majoritatea activelor; b)se solicită înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de către entităţile autorizate potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016; c)se solicită modificarea domiciliului fiscal, cu excepţia cazului în care acesta este stabilit la sediul social. 4. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. 5. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1.1 , al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin. 6. După anexa nr. 3 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3.1 , al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul ordin. Articolul IIAnexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul IV Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum şi direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi unităţile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,Mirela CălugăreanuANEXA Nr. 1(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 3.845/2015) PROCEDURA de modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal 1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal, atribuit potrivit legii speciale, şi îşi stabilesc domiciliul fiscal la adresa unde locuiesc efectiv, dacă: a)adresa unde locuiesc efectiv este diferită de domiciliu, stabilit potrivit legii; b)se solicită modificarea domiciliului fiscal, cu excepţia cazului în care acesta este stabilit la domiciliul persoanei fizice.2. Competenţa de administrare a contribuabililor prevăzuţi la pct. 1 revine, până la finalizarea procedurii de înregistrare/ modificare a domiciliului fiscal, organului fiscal de la ultimul domiciliu fiscal. 3. Pentru înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun, la organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează a se stabili domiciliul fiscal, formularul 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului", însoţit de documente doveditoare ale informaţiilor înscrise în acesta. Copiile de pe documente se certifică pe fiecare pagină de contribuabil, pentru conformitate cu originalul. 4. Cererea se soluţionează în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea Deciziei de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunică contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală. 5. Cererea se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către organul fiscal prevăzut la pct. 3 către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalităţilor de transfer al dosarului fiscal. 6. Dosarul fiscal se transmite în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii şi va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor. 7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent. 8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează să se stabilească domiciliul fiscal emite, în termen de maximum două zile lucrătoare, Decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5a) la ordin. 9. Decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal se întocmeşte în 3 exemplare şi se aprobă de conducătorul organului fiscal. 10. Exemplarul Deciziei de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului se semnează de către persoanele implicate potrivit competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin prezenta procedură. 11. Un exemplar al deciziei se comunică contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală. 12. Înregistrarea în registrul contribuabililor la noul organ fiscal, precum şi radierea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se operează cu data comunicării deciziei. 13. De la data comunicării deciziei, competenţa pentru administrarea contribuabililor revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal. 14. Un exemplar al Deciziei de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal se transmite, însoţit de o copie a documentului care atestă data comunicării deciziei, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal. 15. Dosarul solicitării de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului şi cuprinde: a)formularul 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului"; b)documentaţia depusă de contribuabil; c)decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal; d)orice alte documente emise sau primite în cadrul derulării procedurii. ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 1.1 la Ordinul nr. 3.845/2015) PROCEDURA de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supuşi înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social 1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane juridice care, potrivit legii, au obligaţia înregistrării în registrul comerţului şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a)sediul social reprezintă şi domiciliul fiscal; b)au solicitat înregistrarea menţiunilor privind modificarea sediului social în registrul comerţului.2. Competenţa de administrare a contribuabililor prevăzuţi la pct. 1 trece la noul organ fiscal începând cu ziua următoare expirării termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunilor privind modificarea sediului social. 3. În cazul contribuabililor care îşi modifică sediul social, iar adresa noului sediu social este în raza teritorială a organului fiscal în a cărui rază teritorială se află şi ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de către Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după primirea informaţiilor de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu data înscrierii menţiunii în registrul comerţului. 4. Pentru ceilalţi contribuabili care îşi modifică sediul social, pe baza informaţiilor primite de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală transmite electronic atât organului fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social informaţia privind adresa noului sediu social precum şi data înscrierii acestei menţiuni în registrul comerţului. 5. Informaţia privind modificarea sediului social se transmite organelor fiscale implicate în ziua când a fost comunicată de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau cel târziu în a doua zi lucrătoare, în vederea demarării formalităţilor de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului. 6. În termen de 12 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal pregăteşte dosarul fiscal al contribuabilului pentru a fi transferat către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social. 7. Dosarul fiscal al contribuabilului va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor. 8. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent. 9. Înainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifică în Registrul contribuabililor dacă respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, după modificarea sediului social, prin depunerea formularului 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului". 10. Dacă respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sistează. 11. Dacă respectivul contribuabil nu a făcut o altă solicitare de modificare a domiciliului fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal transferă dosarul fiscal al contribuabilului organului fiscal de la noul sediu social. 12. La împlinirea termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind modificarea sediului social, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite electronic, atât organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informaţia privind împlinirea termenului legal pentru modificarea competenţei de administrare a contribuabilului. 13. La primirea informaţiei, organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul sediu social înregistrează contribuabilul în evidenţa sa fiscală, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiază contribuabilul din evidenţa proprie. 14. Toate documentele emise sau primite în cadrul derulării procedurii se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 15. Dacă pe parcursul derulării procedurii contribuabilul se radiază, compartimentul de specialitate sistează procedura în derulare. În acest sens se întocmeşte un referat motivat, care se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 3.1 la Ordinul nr. 3.845/2015) PROCEDURA de modificare a domiciliului fiscal pentru persoanele fizice care deţin cod numeric personal, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la domiciliu 1. Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane fizice care deţin cod numeric personal, atribuit potrivit legii speciale, al căror domiciliu reprezintă şi domiciliul fiscal şi au înregistrat modificarea domiciliului în registrele în care sunt înregistraţi, potrivit legii. 2. Competenţa de administrare a contribuabililor prevăzuţi la pct. 1 trece la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul domiciliu, în termen de 15 zile lucrătoare de la data modificării domiciliului. 3. În cazul contribuabililor care îşi modifică domiciliul, potrivit legii, iar adresa noului domiciliu este în raza teritorială a organului fiscal în a cărui rază teritorială se află şi ultimul domiciliu fiscal al contribuabilului, schimbarea domiciliului fiscal se face de către Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, după primirea informaţiilor de la Ministerul Afacerilor Interne, cu data înscrierii menţiunii în registrele în care sunt înregistraţi, potrivit legii. 4. Pentru ceilalţi contribuabili care îşi modifică domiciliul, pe baza informaţiilor primite de la Ministerul Afacerilor Interne, Direcţia generală de tehnologia informaţiei din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală transmite electronic atât organului fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal în a cărui rază teritorială a fost stabilit noul domiciliu informaţia privind adresa noului domiciliu, precum şi data înscrierii acestei menţiuni în registrele în care sunt înregistraţi, potrivit legii. 5. Informaţia privind modificarea domiciliului se transmite organelor fiscale implicate în ziua în care a fost primită de la Ministerul Afacerilor Interne sau în ziua lucrătoare imediat următoare, în vederea demarării formalităţilor de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului. 6. În termen de 12 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrele în care sunt înregistraţi, potrivit legii, a menţiunii privind modificarea domiciliului contribuabilului, organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal pregăteşte dosarul fiscal al contribuabilului, pentru a fi transferat către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul domiciliu al persoanei fizice. 7. Dosarul fiscal al contribuabilului va fi însoţit de un exemplar al certificatului de atestare fiscală, precum şi de fişa de evidenţă pe plătitor. 8. Un exemplar al certificatului de atestare fiscală se comunică şi contribuabilului de către organul fiscal emitent. 9. Înainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifică în Registrul contribuabililor dacă respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, după modificarea domiciliului, prin depunerea formularului 050 „Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului". 10. Dacă respectivul contribuabil a depus un formular 050 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sistează. 11. Dacă respectivul contribuabil nu a făcut o altă solicitare de modificare a domiciliului fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal transferă dosarul fiscal al contribuabilului organului fiscal de la noul domiciliu. 12. La împlinirea termenului de 15 zile lucrătoare de la data înscrierii în registrele în care sunt înregistraţi, potrivit legii, a menţiunii privind modificarea domiciliului contribuabilului, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite electronic, atât organului fiscal de la vechiul domiciliu fiscal, cât şi organului fiscal de la noul domiciliu fiscal, informaţia privind împlinirea termenului legal pentru modificarea competenţei de administrare a contribuabilului. 13. La primirea informaţiei, organul fiscal în a cărui rază teritorială se află noul domiciliu înregistrează contribuabilul în evidenţa sa fiscală, iar organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal radiază contribuabilul din evidenţa proprie. 14. Toate documentele emise sau primite în cadrul derulării procedurii se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2853/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2853 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2853/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu