ORDIN Nr. 28
din 5 martie 2008
pentru aprobarea
Regulamentulului Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind
implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a
anumitor dispozitii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligatiilor
de transparenta in ceea ce priveste informatiile referitoare la emitentii ale
caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata
ACT EMIS DE:
COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 187 din 11 martie 2008
In conformitate cu prevederile
art. 1 şi 2 şi ale art. 7 alin. (3), (10) şi (15) din Statutul Comisiei
Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 25/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările şi
completările ulterioare,
Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, în şedinţa din data de 28 februarie 2008, a hotărât emiterea
următorului ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Comisiei Naţionale a
Valorilor Mobiliare nr. 1/2008 privind implementarea Directivei 2007/14/CE de
stabilire a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei
2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de transparenţă în ceea ce
priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale căror valori mobiliare sunt
admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Regulamentul menţionat la art. 1 intră în
vigoare la data publicării acestuia şi a prezentului ordin în Monitorul Oficial
al României, Partea I, şi va
fi publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, precum şi
pe site-ul acesteia (www.cnvmr.ro).
Art. 3. - Direcţia reglementare din cadrul Direcţiei
generale autorizare reglementare împreună cu Secretariatul general şi cu
directorul general executiv vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor
prezentului ordin.
Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare,
Gabriela Anghelache
ANEXĂ
REGULAMENTUL COMISIEI
NAŢIONALE A VALORILOR MOBILIARE Nr. 1/2008
privind implementarea Directivei 2007/14/CE de stabilire
a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor de
transparenţă în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale căror valori mobiliare sunt admise la
tranzacţionare pe o piaţă reglementată
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte norme în
vederea aplicării unor prevederi ale Regulamentului Comisiei Naţionale a
Valorilor Mobiliare nr. 1/2006 privind emitenţii şi operaţiunile cu valori
mobiliare, aprobat prin Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale a Valorilor
Mobiliare nr. 23/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în
continuare Regulamentul nr. 1/2006, precum şi ale Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu
modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 297/2004.
Art. 2. - In aplicarea art. 122 alin. (11) lit. i) pct.
2 din Regulamentul nr. 1/2006, în cazul în care emitentul alege un stat membru
de origine, această alegere se publică în conformitate cu aceeaşi procedură
aplicabilă rapoartelor întocmite potrivit regulamentului menţionat anterior.
Art. 3. - (1) In aplicarea art. 113 lit. D alin. (1)
lit. a) ultimul paragraf din Regulamentul nr. 1/2006, conţinutul minim al
raportării contabile semestriale, în cazul în care aceasta nu este întocmită în
conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate adoptate în
conformitate cu procedura prevăzută la art. 6 din Regulamentul (CE) nr.
1.606/2002, este în conformitate cu alin. (2) şi (3) ale prezentului articol.
(2) Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor
proprii (bilanţul) şi contul de profit şi pierdere simplificate cuprind fiecare
dintre titlurile şi subtotalurile incluse în cele mai recente situaţii
financiare anuale ale emitentului. Se includ informaţii suplimentare
în cazul în care, dacă acestea ar fi omise, raportările contabile semestriale
ar oferi o imagine deformată cu privire la activele, pasivele, poziţia
financiară şi rezultatul financiar ale emitentului. In plus, se includ
următoarele informaţii comparative:
a) situaţia activelor,
datoriilor şi capitalurilor proprii de la încheierea primelor 6 luni ale anului
financiar curent şi bilanţul comparativ de la încheierea anului financiar
precedent;
b) contul de profit şi pierdere
pentru primele 6 luni ale anului financiar curent, precum şi, după 2 ani de la
data intrării în vigoare a prezentului regulament, informaţii comparative
pentru perioada similară a anului financiar precedent.
(3) Notele explicative includ următoarele:
a) informaţii suficiente pentru
a asigura comparabilitatea raportării contabile semestriale cu situaţiile
financiare anuale;
b) informaţii şi explicaţii
suficiente pentru a asigura înţelegerea corectă de către utilizator a oricăror
modificări semnificative ale sumelor şi a oricăror evoluţii apărute pe durata
semestrului în cauză, care se reflectă în situaţia activelor, datoriilor şi
capitalurilor proprii şi în contul de profit şi pierdere.
Art. 4. - (1) In rapoartele prevăzute la pct. 4 din
anexa nr. 31 la Regulamentul nr. 1/2006, emitenţii de acţiuni precizează ca
tranzacţii majore încheiate de emitent cu persoanele cu care acţionează în mod
concertat cel puţin următoarele:
a) tranzacţiile încheiate de
emitent cu persoanele cu care acţionează în mod concertat, care au avut loc în
primele 6 luni ale anului financiar curent şi care au afectat substanţial
poziţia financiară sau rezultatele emitentului în acea perioadă;
b) orice modificări ale tranzacţiilor încheiate de
emitent cu persoanele cu care acţionează în mod concertat, descrise în ultimul
raport anual care ar putea avea un efect substanţial asupra poziţiei financiare
sau a rezultatelor emitentului în primele 6 luni ale anului financiar curent.
(2) In cazul în care emitentul de acţiuni nu trebuie să
întocmească conturi consolidate, acesta trebuie să precizeze cel puţin
tranzacţiile încheiate de emitent cu persoanele cu care acţionează în mod
concertat, inclusiv valoarea acestor tranzacţii, natura relaţiei cu persoanele
cu care acţionează în mod concertat, precum şi alte informaţii referitoare la
tranzacţii, necesare pentru o înţelegere a poziţiei financiare a emitentului,
dacă asemenea tranzacţii sunt semnificative şi nu au fost încheiate în condiţii
normale de piaţă. Informaţiile referitoare la tranzacţiile individuale pot fi
agregate după natura lor, cu excepţia cazului în care informaţia separată este
necesară pentru o înţelegere a efectelor tranzacţiilor cu persoanele cu care
acţionează în mod concertat asupra poziţiei financiare a emitentului.
Art. 5. -In aplicarea art. 116 alin. (7) lit. a) din
Regulamentul nr. 1/2006, durata maximă a ciclului de decontare obişnuit este de
3 zile de tranzacţionare de la data tranzacţiei.
Art. 6. - (1) Formatorul de piaţă care intenţionează să
beneficieze de excepţia prevăzută la art. 116 alin. (7) lit. b) din
Regulamentul nr. 1/2006 notifică Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM), în cazul în care România este
statul membru de origine al emitentului, cel târziu în termenul prevăzut la
art. 116 alin. (11)
din regulamentul menţionat anterior, că desfăşoară sau că intenţionează să
desfăşoare activităţi de formator de piaţă pentru un anumit emitent. In cazul
în care formatorul de piaţă încetează să desfăşoare activităţi de formator de
piaţă pentru emitentul în cauză, notifică în mod corespunzător CNVM.
(2) Fără a aduce atingere
aplicării prevederilor privind competenţele CNVM, în cazul în care formatorului
de piaţă care intenţionează să beneficieze de excepţia prevăzută la art. 116
alin. (7) lit. b) din Regulamentul nr. 1/2006 i se solicită de către CNVM, în
calitate de autoritate competentă a emitentului, să identifice acţiunile sau
instrumentele financiare deţinute în scopul activităţii de formator de piaţă,
acestuia i se permite să efectueze identificarea prin orice mijloace
verificabile. Doar în cazul în care formatorul de piaţă nu are capacitatea de a
identifica acţiunile sau instrumentele financiare în cauză, i se poate solicita
să le menţină într-un cont separat în scopul acelei identificări.
(3) Fără a aduce atingere
aplicării prevederilor privind competenţele CNVM, în cazul în care un acord de
formare de piaţă între formatorul de piaţă şi operatorul de piaţă şi/sau
emitent este obligatoriu în temeiul reglementărilor în vigoare, formatorul de
piaţă furnizează CNVM, la cererea acesteia, respectivul acord.
Art. 7. - (1) Pentru aplicarea art. 116 alin. (11) şi (4) din Regulamentul nr. 1/2006 şi a art. 228 alin. (3) din
Legea nr. 297/2004 se utilizează calendarul zilelor de tranzacţionare din
statul membru de origine al emitentului.
(2) CNVM publică pe website-ul propriu calendarul
zilelor de tranzacţionare ale diferitelor pieţe reglementate situate sau care
funcţionează pe teritoriul României.
Art. 8. - (1) In sensul art. 116 alin. (11)
din Regulamentul nr. 1/2006, obligaţia de notificare
care apare imediat ce procentul de drepturi de vot deţinut atinge, depăşeşte
sau scade sub pragurile aplicabile, ca urmare a unor tranzacţii de tipul celor
prevăzute la art. 116 alin. (2) din Regulamentul nr. 1/2006, constituie o obligaţie individuală ce
revine fiecărui acţionar sau fiecărei persoane fizice ori juridice prevăzute la
acelaşi alineat sau ambelor categorii, în cazul în care procentul de drepturi
de vot deţinute de fiecare parte atinge, depăşeşte sau scade sub pragul
aplicabil. In cazurile prevăzute la art. 116 alin. (2) lit. c) şi i) din
Regulamentul nr. 1/2006, obligaţia de notificare este o obligaţie colectivă ce
revine tuturor părţilor la acord.
(2) In cazurile prevăzute la
art. 116 alin. (2) lit. h) din Regulamentul nr. 1/2006, în cazul în care un
acţionar acordă procură pentru o adunare a acţionarilor, notificarea se poate
face sub forma unei notificări unice în momentul acordării procurii, cu
condiţia ca notificarea să specifice în mod clar situaţia care rezultă în urma
operaţiunii, în privinţa drepturilor de vot, la momentul în care mandatarul
(reprezentantul) nu va mai putea exercita drepturile de vot cum doreşte. Dacă,
în cazurile prevăzute la art. 116 alin. (2) lit. h) din Regulamentul nr.
1/2006, mandatarul primeşte una sau mai multe procuri pentru o adunare a
acţionarilor, notificarea se poate face sub forma unei notificări unice la
momentul primirii procurilor, cu condiţia specificării în mod clar în cadrul
notificării a situaţiei ce va rezulta în privinţa drepturilor de vot, la
momentul în care mandatarul nu va mai putea exercita drepturile de vot cum
doreşte.
(3) Atunci când obligaţia de a efectua o notificare
revine mai multor persoane fizice sau juridice, notificarea se poate face sub
forma unei notificări comune unice. Cu toate acestea, utilizarea unei
notificări comune unice nu poate exonera niciuna dintre persoanele fizice sau
juridice în cauză de răspunderile care îi revin în legătură cu notificarea.
Art. 9. -In sensul art. 116 alin. (11) lit.
a) din Regulamentul nr. 1/2006, acţionarul ori
persoana fizică sau juridică menţionată la art. 116 alin. (2) din regulamentul
precizat anterior se consideră că ia cunoştinţă despre achiziţia, înstrăinarea
sau posibilitatea de exercitare a drepturilor de vot în cel mult două zile de
tranzacţionare de la data tranzacţiei.
Art. 10. - (1) In vederea aplicării excepţiei de la
consolidarea participaţiilor prevăzute la art. 116 alin. (9) primul paragraf şi
alin. (10) primul paragraf din Regulamentul nr. 1/2006, o entitate-mamă
(societate-mamă) a unei societăţi de administrare a investiţiilor sau a unei
firme de investiţii respectă următoarele condiţii:
a) nu trebuie să intervină prin
acordarea de instrucţiuni directe sau indirecte ori prin orice alte mijloace în
exercitarea drepturilor de vot deţinute de respectiva societate de administrare
a investiţiilor sau firmă de investiţii;
b) respectiva societate de
administrare a investiţiilor sau firmă de investiţii trebuie să fie liberă să
exercite, independent de entitatea-mamă, drepturile de vot aferente activelor
pe care le administrează.
(2) O entitate-mamă care doreşte să beneficieze de
excepţie notifică, fără întârziere, CNVM, dacă România este statul membru de
origine al emitenţilor ale căror drepturi de vot sunt aferente participaţiilor
administrate de societăţile de administrare a investiţiilor sau de firmele de
investiţii, următoarele informaţii:
a) o listă a denumirilor
societăţilor de administrare a investiţiilor şi ale firmelor de investiţii
respective, indicând autorităţile competente care le supraveghează sau lipsa
unei autorităţi competente de supraveghere, dar fără referire la emitenţii în
cauză;
b) o declaraţie potrivit
căreia, în cazul fiecărei asemenea societăţi de administrare a investiţiilor
sau firme de investiţii, entitatea-mamă îndeplineşte condiţiile prevăzute la
alin. (1). Entitatea-mamă trebuie să actualizeze continuu lista menţionată la
lit. a).
(3) In cazul în care
entitatea-mamă intenţionează să beneficieze de excepţie numai cu privire la
instrumentele financiare prevăzute la art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr.
1/2006, aceasta notifică CNVM, în calitate de autoritate competentă din statul membru de origine
al emitentului, numai lista prevăzută la alin. (2) lit. a).
(4) Fără a aduce atingere
aplicării prevederilor privind competenţele CNVM, o entitate-mamă a unei
societăţi de administrare a investiţiilor sau a unei firme de investiţii
trebuie să poată demonstra la cerere CNVM, în cazul în care România este statul
membru de origine al emitentului, că:
a) structurile organizatorice ale entităţii-mamă şi
societăţii de administrare a investiţiilor sau firmei de investiţii sunt de aşa
natură încât permit exercitarea drepturilor de vot independent de
entitatea-mamă;
b) persoanele care decid asupra
modalităţii de exercitare a drepturilor de vot acţionează independent;
c) în cazul în care entitatea-mamă este un client al
propriei societăţi de administrare a investiţiilor sau firme de investiţii ori
deţine participaţii în activele administrate de societatea de administrare a
investiţiilor ori de firma de investiţii, există un mandat clar, în scris,
pentru o relaţie de independenţă reciprocă între entitatea-mamă şi societatea
de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii.
Obligaţia prevăzută la lit. a) implică cel puţin faptul
că entitatea-mamă şi societatea de administrare a investiţiilor sau firma de
investiţii trebuie să instituie politici şi proceduri scrise, concepute în mod
rezonabil pentru a preveni distribuirea de informaţii între entitatea-mamă şi
societatea de administrare a investiţiilor sau firma de investiţii în ceea ce
priveşte exercitarea drepturilor de vot.
(5) In sensul alin. (1) lit. a), instrucţiune directă înseamnă orice
instrucţiune transmisă de entitatea-mamă sau de o altă entitate controlată de
entitatea-mamă, care specifică modalitatea de exercitare a drepturilor de vot
de către societatea de administrare a investiţiilor sau de către firma de
investiţii în anumite situaţii, iar instrucţiune indirectă înseamnă
orice instrucţiune generală sau particulară, indiferent de forma acesteia, care
este transmisă de entitatea-mamă sau de o altă entitate controlată de
entitatea-mamă şi care limitează libertatea societăţii de administrare a
investiţiilor sau a firmei de investiţii în ceea ce priveşte exercitarea
drepturilor de vot pentru a sprijini interesele de afaceri specifice ale
entităţii-mamă sau ale altei entităţi controlate de entitatea-mamă.
Art. 11. - (1) In sensul art. 116 alin. (6) din
Regulamentul nr. 1/2006, se consideră instrumente
financiare valorile mobiliare şi opţiunile,
contractele futures, swapurile, contractele forward pe rata dobânzii şi orice
alte contracte derivate, în conformitate cu prevederile
art. 7 alin. (1) pct. 141 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea
capitalului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 227/2007, cu condiţia ca
acestea să confere dreptul de a achiziţiona, exclusiv din propria iniţiativă a
deţinătorului, în temeiul unui acord formal, acţiuni cărora le sunt ataşate
drepturi de vot şi care sunt deja emise ale unui emitent ale cărui acţiuni sunt
admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată. Deţinătorul instrumentului
trebuie să posede la scadenţă fie dreptul necondiţionat de a achiziţiona acţiunile-suport,
fie libertatea de a achiziţiona sau nu asemenea acţiuni. Prin acord formal se înţelege un acord în
baza căruia se nasc drepturi şi obligaţii pentru părţi, conform legii
aplicabile.
(2) In sensul art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr.
1/2006, deţinătorul consolidează şi notifică toate instrumentele financiare
potrivit alin. (1) cu privire la acelaşi emitent de activ-suport.
(3) Notificarea prevăzută la
art. 116 alin. (6) din Regulamentul nr. 1/2006 cuprinde următoarele informaţii:
a) situaţia care rezultă în
urma operaţiunii, în ceea ce priveşte drepturile de vot;
b) după caz, lanţul entităţilor
controlate prin intermediul cărora instrumentele financiare sunt deţinute
efectiv;
c) data atingerii sau depăşirii pragului;
d) pentru instrumentele cu o perioadă
de exercitare, o indicare a datei sau a perioadei de timp în care acţiunile vor
fi sau vor putea fi achiziţionate, după caz;
e) data maturităţii sau
scadenţa instrumentului;
f) identitatea deţinătorului;
g) denumirea emitentului activului-suport.
In sensul lit. a), procentul de drepturi de vot se
calculează în funcţie de numărul total de drepturi de vot şi capital (acţiuni
emise), conform ultimului anunţ realizat de emitent în temeiul art. 116 alin.
(5) din Regulamentul nr. 1/2006.
(4) Perioada în care se realizează notificarea coincide
cu cea prevăzută la art. 116 alin. (11 ) din Regulamentul nr. 1/2006 şi în dispoziţiile de punere în
aplicare a acestui articol.
(5) Notificarea se face către emitentul acţiunii-suport
şi către CNVM, în cazul în care România este statul membru de origine al
acestui emitent. In cazul în care un instrument financiar se referă la mai
multe acţiuni-suport, se face o notificare separată către fiecare emitent al
acţiunilor-suport.
Art. 12. - (1) Difuzarea, în sensul prevederilor
referitoare la transmiterea către entităţile care asigură publicarea,
diseminarea sau difuzarea rapoartelor din Legea nr. 297/2004, cu modificările
şi completările ulterioare, şi Regulamentul nr. 1/2006, a rapoartelor întocmite
de emitenţi, în conformitate cu actele normative anterior menţionate, denumite
în continuare rapoarte, se efectuează conform standardelor minime prevăzute la alin.
(2)-(5).
(2) Rapoartele se difuzează
astfel încât să se asigure difuzarea către un public cât mai larg posibil şi pe
cât posibil simultan în statul membru de origine sau, după caz, în statul
membru gazdă, dacă valorile mobiliare sunt admise la tranzacţionare numai pe
piaţa reglementată din acest stat membru, fără a fi admise şi în statul membru
de origine, precum şi în celelalte state membre.
(3) Rapoartele se comunică
către entităţile care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora,
sub forma unui text integral, needitat. Cu toate acestea, în cazul rapoartelor
şi situaţiilor menţionate la art. 1121, art. 113 lit. C şi D şi la art. 117 lit. B din Regulamentul nr.
1/2006, această obligaţie se consideră îndeplinită dacă anunţul referitor la
rapoarte este comunicat către entitatea care asigură publicarea, diseminarea
sau difuzarea şi indică, pe lângă sistemul oficial de stocare centralizată a
rapoartelor, menţionat la art. 105 alin. (2) din Regulamentul nr. 1/2006,
website-ul pe care sunt disponibile documentele
respective.
(4) Rapoartele se comunică
entităţilor care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora, într-o
manieră care asigură securitatea comunicării, reduce la minimum riscul de
deteriorare a datelor şi de acces neautorizat şi oferă siguranţă în privinţa
sursei rapoartelor. Securitatea primirii rapoartelor este garantată prin
remedierea cât mai rapid posibil a oricăror erori sau întreruperi din fluxul
comunicării rapoartelor. Emitentul sau persoana care a solicitat admiterea la
tranzacţionare pe o piaţă reglementată fără acordul emitentului nu este
responsabilă de erorile sistemice sau de deficienţele din sistemele entităţilor
care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor şi către care au
fost comunicate rapoartele.
(5) Rapoartele se comunică
entităţilor care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea acestora, într-o
manieră prin care se menţionează în mod clar că rapoartele sunt întocmite
conform legislaţiei pieţei de capital, care identifică în mod clar emitentul în
cauză, subiectul rapoartelor, ora, minutul, precum şi data transmiterii
informaţiilor de către emitent sau de către persoana care a solicitat admiterea
la tranzacţionare pe o piaţă reglementată fără acordul emitentului. La cerere,
emitentul sau persoana care a solicitat admiterea la tranzacţionare pe o piaţă reglementată fără acordul
emitentului comunică CNVM, în ceea ce priveşte orice divulgare de rapoarte,
următoarele:
a) numele persoanei care a
transmis informaţiile către entităţile care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor;
b) detaliile privind validarea securităţii;
c) ora, minutul şi data transmiterii informaţiilor
către entităţile care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea
rapoartelor;
d) mijlocul prin care informaţiile au fost transmise;
e) după caz, detaliile privind
orice restricţie impusă de emitent asupra rapoartelor.
(6) In înţelesul prezentului articol, prin entitate
care asigură publicarea, diseminarea sau difuzarea rapoartelor se înţelege
entitatea care dispune de şi utilizează mijloace tehnice pentru comunicarea
către public a informaţiilor, inclusiv operatorul pieţei reglementate care
publică pe site-ul propriu rapoartele transmise de emitenţi.
Art. 13. - (1) In aplicarea art. 1231 alin.
(2) din Regulamentul nr. 1/2006, se consideră că o
ţară terţă stabileşte condiţiile de independenţă echivalente celor prevăzute la
art. 116 alin. (9) şi (10) din regulamentul anterior menţionat în cazul în
care, conform legislaţiei ţării respective, o societate de administrare a
investiţiilor sau o firmă de investiţii de tipul celor la care se face referire
la art. 1231 alin.
(2) din regulamentul anterior menţionat trebuie să îndeplinească următoarele
condiţii:
a) societatea de administrare a
investiţiilor sau firma de investiţii trebuie să fie liberă, în orice situaţie,
să exercite, independent de entitatea-mamă, drepturile de vot aferente
activelor pe care le administrează;
b) societatea de administrare a
investiţiilor sau firma de investiţii trebuie să ignore interesele
entităţii-mamă sau ale oricărei alte entităţi controlate de entitatea-mamă ori
de câte ori apar conflicte de interese.
(2) Entitatea-mamă respectă
obligaţiile de notificare prevăzute la art. 10 alin. (2) lit. a) şi alin. (3).
In plus, aceasta face o declaraţie că, în cazul fiecărei societăţi de
administrare a investiţiilor sau firme de investiţii în cauză, entitatea-mamă
respectă condiţiile prevăzute la alin. (1).
(3) Fără a aduce atingere
aplicării prevederilor privind competenţele CNVM, entitatea-mamă trebuie să
poată demonstra la cerere CNVM, în cazul în care România este stat membru de
origine al emitentului, că obligaţiile prevăzute la art. 10 alin. (4) sunt
respectate.
Art. 14. - (1) Prezentul regulament transpune Directiva
2007/14/CE de stabilire a normelor de aplicare a
anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind armonizarea obligaţiilor
de transparenţă în ceea ce priveşte informaţiile referitoare la emitenţii ale
căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată,
publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 69 din 9 martie 2007.
(2) CNVM transmite Comisiei Europene textul prezentului
regulament, adoptat în vederea implementării Directivei 2007/14/CE de stabilire
a normelor de aplicare a anumitor dispoziţii ale Directivei 2004/109/CE privind
armonizarea obligaţiilor de transparenţă în ceea ce priveşte informaţiile referitoare
la emitenţii ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacţionare pe o
piaţă reglementată.
Art. 15. - Prezentul regulament intră în vigoare la
data publicării acestuia şi a ordinului de aprobare în Monitorul Oficial al
României, Partea I, şi va fi
publicat şi în Buletinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, precum şi pe
pagina de internet a CNVM.