Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 279 din 7 decembrie 2009

pentru aprobarea Regulamentului privind recrutarea, promovarea în functii de executie si de conducere si evaluarea personalului de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Ministerului Public

ACT EMIS DE: PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 856 din 9 decembrie 2009



In temeiul art. 62 alin. (1), art. 70 alin. (1), (2) şi (4), art. 76 şi art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând şi art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind recrutarea, promovarea în funcţii de execuţie şi de conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi va fi disponibil spre consultare publicului la sediile parchetelor, prin grija compartimentelor de informare publică şi relaţii cu presa.

(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul nr. 236/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie va lua măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.

p. Procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie,

Gabriela Scutea

ANEXA

REGULAMENT

privind recrutarea, promovarea în funcţii de execuţie şi de conducere şi evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

CAPITOLUL I

Dispoziţii comune

Art. 1. - (1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public este numit prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pe bază de concurs, organizat în condiţiile Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.

(2) Posturile vacante de execuţie de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi parchetelor de pe lângă curţile de apel se ocupă prin concurs organizat de către Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie si Justiţie.

Art. 2. - (1) Ocuparea funcţiilor de conducere de către personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.

(2) Posturile de conducere care urmează a se vacanta se publică pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu 10 de zile înainte de data expirării mandatelor.

(3) Promovarea şi evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public se fac în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.

CAPITOLUL II

Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

Art. 3. - (1) Recrutarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din cadrul Ministerului Public se face numai prin concurs, conform legii şi prezentului regulament.

(2) Concursul se organizează ori de câte ori este cazul.

(3) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, constând în: data şi locul organizării concursului, numărul posturilor vacante stabilite pentru concurs, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, tematica şi bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi alte date necesare desfăşurării acestuia, se aprobă prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului.

(4) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului se afişează de îndată la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se publică pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a parchetelor de pe lângă curţile de apel, prin grija Secţiei de resurse umane şi documentare.

(5) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de organizare a concursului şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu cel puţin 40 de zile înainte de data desfăşurării concursului.

(6) Comisiile sunt formate din câte 4 membri, desemnaţi din rândul procurorilor, personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor sau personalului de instruire al Institutului Naţional al Magistraturii, la propunerea procurorului şef al Secţiei de resurse umane şi documentare. Pentru comisia de organizare a concursului se va numi şi un preşedinte supleant, care va înlocui preşedintele numit în cazul prevăzut la art. 12 alin. (16).

(7) Secretariatul comisiei de elaborare a subiectelor, comisiei de organizare a concursului şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Art. 4. - Poate fi numită într-o funcţie de execuţie de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenie română şi domiciliul în România;

b) are studii superioare juridice;

c) are o vechime de cel puţin 8 ani în funcţiile de judecător, procuror, magistrat-asistent, judecător financiar, judecător financiar inspector, procuror financiar, procuror financiar inspector, avocat, notar, asistent judiciar, jurisconsult, consilier juridic sau în funcţii de specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi, Consiliului Legislativ;

d) are o bună reputaţie;

e) este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei;

f) nu are antecedente penale;

g) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită aceasta prin lege;

h) a promovat concursul organizat potrivit prezentului regulament.

Art. 5. - Concursul constă în 3 etape, după cum urmează:

a) verificarea dosarelor de înscriere;

b) proba scrisă, constând în verificarea cunoştinţelor teoretice la următoarele discipline: drept civil, dreptul muncii, drept procesual civil, drept procesual penal, drept administrativ şi organizare judiciară;

c) interviul.

Art. 6. - (1) In vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului cuprinzând condiţiile de desfăşurare a concursului, candidaţii depun la secretariatul comisiei de organizare a concursului dosarul de înscriere, care va conţine în mod obligatoriu:

a) copia actului de identitate;

b) formularul de înscriere;

c) copiile diplomelor de studii, ale foilor matricole şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;

d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, respectiv, în specialitate;

e) curriculum vitae;

f) cazierul judiciar;

g) adeverinţa medicală de la medicul de familie care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;

h) declaraţia pe propria răspundere autentificată la notar sau adeverinţa care să ateste că nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică.

(2) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică spre conformitate de secretariatul comisiei de concurs.

(3) Formularul de înscriere la concurs se pune la dispoziţia candidaţilor prin secretariatul comisiei de organizare a concursului.

Art. 7. - (1) In termen de 5 zile de la data expirării termenului de depunere prevăzut la art. 6 alin. (1), comisia de organizare a concursului verifică dosarele de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare prevăzute la art. 4 şi 6.

(2) Rezultatele verificării dosarelor de înscriere se afişează, cu menţiunea „admis" sau „respins", la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe site-ul acestuia, în termenul prevăzut la alin. (1).

(3) In termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor, candidaţii respinşi pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Contestaţiile se soluţionează în termen de 24 de ore.

(4) Rezultatele soluţionării contestaţiilor sunt definitive şi se afişează, în termen de 24 de ore de la soluţionare, la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe site-ul acestuia.

(5) Pot susţine proba scrisă candidaţii ale căror dosare de înscriere au fost admise de către comisia de organizare a concursului şi cei ale căror contestaţii au fost admise.

(6) Comisiile de elaborare a subiectelor au următoarele atribuţii:

1. elaborează subiectele pentru testele-grilă, care trebuie să respecte următoarele criterii:

a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate;

b) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;

c) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;

d) să asigure o repartizare echilibrată a răspunsurilor corecte şi a numărului de răspunsuri corecte între variantele de răspuns;

e) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs;

2. predau comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probelor scrise, subiectele şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate.

Art. 8. - (1) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări sau în rezolvarea unorteste-grilă.

(2) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc de comisia de elaborare a subiectelor cu cel mult o zi lucrătoare înaintea susţinerii probei, pe baza tematicii şi a bibliografiei de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu specificul posturilor pentru care se organizează concursul.

(3) Se stabilesc cel puţin 3 seturi de subiecte, care se semnează de fiecare membru al comisiei de elaborare a subiectelor şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.

(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de organizare a concursului în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 4 ore.

Art. 9. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se va face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate.

(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

(3) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare. Se va putea folosi numai cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră.

(4) Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.

(5) Plicul cu subiectele de concurs va fi desfăcut de un candidat care va semna şi procesul-verbal încheiat la sfârşitul susţinerii probei scrise.

(6) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiilor.

(7) La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii sunt obligaţi să predea lucrarea, semnând borderoul special întocmit în acest sens. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.

(8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu un însoţitor dintre membrii comisiilor.

(9) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri, comisia de organizare a concursului consemnează în procesul-verbal întocmit conform art. 13 constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".

Art. 10. - (1) Corectarea lucrărilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza baremului stabilit de membrii comisiei de elaborare a subiectelor.

(2) Baremul de corectare pentru proba scrisă se afişează cu 15 minute înainte de încheierea probei, la sediul parchetului.

(3) In termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se afişează de îndată la sediul parchetului şi se publică pe pagina web.

(4) Proba scrisă se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.

(5) Nota finală la proba scrisă este media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de organizare a concursului.

(6) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7,00 (şapte).

(7) Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea interviului.

Art. 11. - (1) Rezultatele obţinute la proba scrisă, cu menţiunea „admis" sau „respins", se afişează la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe pagina web a acestuia, în termen de 48 de ore, dar care să asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la susţinerea următoarei probe, după rezolvarea unor eventuale contestaţii.

(2) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisă pot depune contestaţie la secretariat în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatelor.

(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţul lucrării se lipeşte din nou.

(4) Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinută la contestaţii nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(5) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.

Art. 12. - (1) Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice vor susţine un interviu, în cel mult 5 zile de la data susţinerii probei scrise, în baza planului de interviu.

(2) Planul de interviu se stabileşte de membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi va conţine elemente care să evidenţieze în persoana candidatului:

a) abilităţile de comunicare;

b) factorii care motivează sau demotivează candidatul;

c) gândirea sintetică;

d) rezistenţa la stres şi comportamentul în situaţiile de criză;

e) cunoştinţele teoretice.

(3) Pentru verificarea cunoştinţelor teoretice, tematica şi bibliografia sunt aceleaşi ca şi pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice.

(4) Planul de interviu se întocmeşte în termen de două zile de la publicarea rezultatelor probei scrise şi va conţine pentru fiecare element cel puţin 5 întrebări, iar pentru cunoştinţele teoretice minimum 3 întrebări pentru fiecare candidat.

(5) Planul de interviu va cuprinde posibile variante de răspuns susceptibile de punctaj maxim, respectiv variantele de răspuns susceptibile de punctaj minim.

(6) Se vor întocmi bilete de concurs, semnate de preşedintele şi secretarul comisiei de elaborare a subiectelor, cuprinzând întrebări legate de fiecare obiectiv al interviului.

(7) Planul de interviu şi biletele de concurs se păstrează până în ziua interviului în plic sigilat, semnat de toţi membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi purtând ştampila Secţiei de resurse umane şi documentare.

(8) Desigilarea plicului se efectuează în prezenţa comisiei de elaborare a subiectelor şi a unui reprezentant al candidaţilor, ales ad-hoc.

(9) Interviul se înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul formularului de înscriere la concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.

(10) Planul interviului se afişează la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi pe pagina web a instituţiei după încheierea interviului.

(11) Interviul se notează cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de organizare a concursului. Nota finală a interviului este media aritmetică a notelor acordate.

(12) Candidaţii sunt consideraţi admişi la proba interviului dacă obţin minimum nota 7.

(13) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, conform art. 3 alin. (7).

(14) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (13).

(15) Contestaţiile se soluţionează în baza actelor întocmite - planul de interviu, biletele de concurs şi procesul-verbal privind finalizarea interviului prevăzut la art. 13 - şi înregistrării interviului. Comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică respectarea dispoziţiilor privind organizarea şi desfăşurarea interviului, precum şi temeinicia notelor acordate, în limita motivelor criticate în contestaţie. Nota obţinută la contestaţii nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(16) Dacă neregulile constatate nu pot fi îndreptate în procedura contestaţiei, se dispune refacerea interviului, doar pentru candidaţii ale căror contestaţii au fost admise. Prevederile alin. (1)-(12) se aplică în mod corespunzător. Rezultatul noului interviu este definitiv.

(17) Prevederile art. 7 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.

Art. 13. - La finalizarea fiecărei probe şi la finalizarea concursului se întocmeşte un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de organizare a concursului, care conţine descrierea modului de desfăşurare a concursului, măsurile luate şi rezultatele obţinute de candidaţi, după caz.

Art. 14. - (1) Media generală de promovare a concursului este cel puţin 7,00 (şapte).

(2) Media generală a concursului reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice şi la interviu.

(3) Candidaţii care au obţinut media generală 7,00 (şapte) vor fi declaraţi admişi.

(4) Rezultatele finale ale concursului se afişează la sediul parchetului şi se publică pe pagina web a acestuia în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere ori de soluţionare a contestaţiilor prevăzut la art. 12 alin. (13), respectiv la art. 12 alin. (14), după caz, sau de la susţinerea noului interviu potrivit art. 12 alin. (16).

Art. 15. - (1) Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi în posturile vacante scoase la concurs, în condiţiile legii, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în ordinea descrescătoare a mediilor generale (notelor) de promovare obţinute şi în funcţie de opţiune.

(2) La medii egale vor fi numiţi cu prioritate, în următoarea ordine: candidaţii care au obţinut nota cea mai mare la proba scrisă, candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept, cei care au vechime mai mare în funcţie sau în magistratură.

Art. 16. - (1) In cazul existenţei unor posturi de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor vacante temporar, poate fi numită în funcţie o altă persoană, prin concurs, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, încadrat pe bază de concurs pe posturi vacante temporar, poate fi definitivat, la data încetării cauzei de vacantare temporară, într-o funcţie similară, pe baza unor criterii de apreciere a performanţelor profesionale, avându-se în vedere competenţa profesională şi activitatea profesională deosebită, evaluată cu calificativul „foarte bine", dar nu mai devreme de 6 luni de la numirea în funcţie în condiţiile prezentului articol.

CAPITOLUL III

Promovarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

Art. 17. - Promovarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul parchetelor de pe lângă curţile de apel în funcţii de execuţie la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face numai prin concurs, în limita posturilor vacante existente.

Art. 18. - Poate participa la concursul de promovare în funcţii de execuţie vacante personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care are vechime de cel puţin 3 ani în funcţie şi care la ultima evaluare a avut calificativul „foarte bine".

Art. 19. - (1) Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, constând în: data şi locul organizării concursului, numărul posturilor vacante stabilite pentru concurs, modul de desfăşurare a concursului, calendarul de desfăşurare, precum şi tematica şi bibliografia de concurs, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi alte date necesare desfăşurării acestuia, se aprobă prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, şi se publică pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a parchetelor de pe lângă curţile de apel, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării concursului.

(2) In termen de 5 zile de la data publicării datelor prevăzute la alin. (1), cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la registratura Secţiei de resurse umane şi documentare, cu precizarea specializării pentru care optează, în vederea stabilirii materiilor de concurs.

Art. 20. - (1) Comisia de organizare a concursului, comisiile de elaborare a subiectelor şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, cu cel puţin 25 de zile înainte de data desfăşurării concursului, cu avizul Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(2) In componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi.

(3) Secretariatul comisiei de organizare a concursului, comisiilor de elaborare a subiectelor şi comisiilor de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către Secţia de resurse umane şi documentare din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Art. 21. - (1) Fiecare comisie este alcătuită din preşedinte şi 2-3 membri, desemnaţi dintre procurorii de la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(2) Pentru fiecare dintre materiile de concurs prevăzute la art. 26 alin. (2) se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor şi o comisie de contestaţii la barem.

(3) Pentru jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor şi, respectiv, o comisie de contestaţii la barem, comune, în condiţiile alin. (1).

(4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este unică pentru ambele probe scrise.

Art. 22. - Comisia de organizare a concursului are următoarele atribuţii:

1. primeşte cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişează lista finală a candidaţilor;

2. preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru testele-grilă şi baremele de evaluare şi notare, în plicuri sigilate, şi le păstrează în condiţii de deplină siguranţă;

3. distribuie candidaţilor materialele pentru susţinerea testelor-grilă;

4. afişează baremele de evaluare şi notare, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

5. asigură afişarea şi publicarea simultană pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie a listelor cu rezultatele concursului;

6. calculează mediile generale şi întocmeşte listele finale;

7. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile conducerii Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

8. propune conducerii Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;

9. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.

Art. 23. - (1) Comisiile de contestaţii la barem constituite pentru disciplinele de concurs examinează, sub coordonarea preşedintelui comisiilor, contestaţiile la bareme şi adoptă baremele definitive, care se publică pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor reevaluează rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs şi lucrările scrise ale căror note iniţiale au fost contestate şi acordă note conform baremelor de evaluare şi notare definitive.

Art. 24. - (1) Comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de contestaţii la barem şi de soluţionare a contestaţiilor au un preşedinte comun, membru al comisiei de elaborare a subiectelor. Preşedintele veghează la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor pentru testele-grilă şi coordonează activitatea comisiilor. Preşedintele nu poate soluţiona contestaţii.

(2) Aceeaşi persoană, cu excepţia preşedintelui comisiilor, nu poate face parte din mai mult de o comisie.

(3) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.

(4) Membrii comisiilor sunt numiţi, de regulă, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare.

Art. 25. - (1) Cu cel puţin 20 de zile înainte de data desfăşurării concursului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs, o afişează la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi o publică simultan pe pagina web a acestuia.

(2) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listelor prevăzute la alin. (1).

(3) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, conform art. 20 alin. (3).

(4) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore.

(5) Comisia de organizare a concursului întocmeşte, de îndată după pronunţarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se afişează la sediul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se publică simultan pe pagina web a acestuia.

Art. 26. - (1) Concursul constă în susţinerea unor probe scrise cu caracter teoretic şi practic.

(2) Probele scrise cu caracter teoretic şi practic se susţin la:

a) una dintre următoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;

b) drept procesual civil pentru materiile de specialitate: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii şi drept procesual penal;

c) jurisprudenţa Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale, jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene, indiferent de opţiune.

Art. 27. - (1) Testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice cuprinde 100 de întrebări din materiile de concurs prevăzute la art. 26 alin. (2), astfel:

a) 50 de întrebări din următoarele materii, în funcţie de opţiunea candidatului: drept civil, drept administrativ, dreptul muncii;

b) 20 de întrebări din dreptul procesual civil şi 10 întrebări din dreptul procesual penal;

c) 5 întrebări din jurisprudenţa Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi 5 întrebări din jurisprudenţa Curţii Constituţionale;

d) 5 întrebări din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi 5 întrebări din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene.

(2) La testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice fiecare răspuns corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare delaO la 10.

(3) Testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor practice cuprinde 10 subiecte din materiile de concurs prevăzute la art. 26 alin. (2).

(4) La testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor practice fiecare răspuns corect primeşte 1 punct în sistemul de notare delaO la 10.

(5) Nota lucrărilor care au primit notări între 0 şi 1 va fi 1.

(6) Evaluarea răspunsurilor la întrebările testului-grilă se realizează prin procesare electronică.

(7) Testele-grilă se susţin în aceeaşi zi, cu o pauză de o oră între acestea.

Art. 28. - (1) Dispoziţiile art. 9 se aplică în mod corespunzător.

(2) Baremele de evaluare şi notare se afişează la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. In termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se depun la secretariatul comisiei de organizare a concursului şi se soluţionează în termen de 24 de ore potrivit art. 23 alin. (1). Baremele definitive stabilite în urma soluţionării contestaţiilor se publică de îndată pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Art. 29. - Rezultatele concursului de promovare se publică simultan pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se afişează la sediul acestuia.

Art. 30. - (1) Candidaţii pot contesta notele obţinute la probele scrise tip grilă.

(2) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor.

(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.

(4) Lucrările se predau comisiei de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare-primire în care se menţionează numărul de ordine al lucrărilor.

Art. 31. - (1) Nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.

(2) Nota obţinută la concurs este media aritmetică a notelor de la cele două probe scrise tip grilă.

(3) După primirea rezultatelor de la comisia de soluţionare a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului recalculează, după caz, mediile generale ale candidaţilor.

Art. 32. - (1) In urma calculării mediilor generale ale candidaţilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.

(2) Rezultatele finale ale concursului se publică simultan pe pagina web a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se afişează la sediul acestuia.

Art. 33. - Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin media generală 7 şi nu mai puţin de 5 la fiecare dintre cele două probe de concurs menţionate la art. 27.

Art. 34. - (1) Rezultatele finale se prezintă procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(2) In termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie dispune, prin ordin, promovarea candidaţilor declaraţi admişi.

(3) Promovarea în funcţii de execuţie vacante a candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea mediilor obţinute, în limita numărului de posturi aprobate.

Art. 35. - La medii egale se aplică în mod corespunzător prevederile art. 15 alin. (2).

Art. 36. - (1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 33, dar care nu au fost promovaţi ca urmare a lipsei posturilor vacante, pot fi promovaţi în posturile ce se vacantează în termen de 6 luni de la data comunicării rezultatelor finale ale concursului.

(2) Dispoziţiile art. 34 alin. (3) şi ale art. 35 se aplică în mod corespunzător.

Art. 37. - (1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afişarea, anunţul respectiv se afişează de îndată pe sau lângă uşa de intrare a Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(2) Procurorul şef al Secţiei de resurse umane şi documentare transmite documentele grefierului-şef ori grefierului însărcinat cu activitatea de registratură, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. In momentul afişării, precum şi al retragerii documentului, grefierul notează ora şi data afişării sau a retragerii pe document, sub semnătura sa, transmiţând de îndată documentul retras procurorului-şef.

CAPITOLUL IV

Ocuparea funcţiilor de conducere de către personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

Art. 38. - (1) Numirea personalului de specialitate juridică în funcţii de conducere se face de către procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea procurorului şef al Secţiei de resurse umane şi documentare, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.

(2) Pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care:

a) au o vechime în funcţie de cel puţin 4 ani;

b) au obţinut calificativul „foarte bine" la ultima evaluare;

c) nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani;

d) îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 48 alin. (12) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Indeplinirea acestei condiţii se stabileşte de Secţia de resurse umane şi documentare prin solicitarea de a efectua verificările la Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii.

(3) Nu pot fi numiţi în funcţii de conducere membrii personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care au făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 sau au colaborat cu acestea ori au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege.

(4) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor care candidează este obligat să dea o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu a făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu a colaborat cu acestea, precum şi o declaraţie de interese care se actualizează anual ori în termen de 15 zile de la apariţia unei schimbări sau de la data la care a luat cunoştinţă despre aceasta.

Art. 39. - (1) Personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor interesat îşi depune la Secţia de resurse umane şi documentare candidatura însoţită de declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 5 zile de la publicarea anunţului privind ocuparea postului.

(2) Candidaturile vor conţine:

a) curriculum vitae;

b) scrisoare de intenţie;

c) ultimul raport de evaluare;

d) orice alte acte considerate relevante de candidat pentru aprecierea performanţelor profesionale.

Art. 40. - Revocarea din funcţiile de conducere a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se dispune de procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru motivele prevăzute în art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, din oficiu sau la propunerea Colegiului de conducere al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Art. 41. - Dispoziţiile art. 16 privind numirea în funcţie pe posturi vacante temporar se aplică în mod corespunzător şi pentru funcţiile de conducere. Definitivarea persoanelor numite într-o funcţie de conducere vacantă temporar se poate face pe funcţiile de execuţie vacante.

Art. 42. - Delegarea în funcţii de conducere sau execuţie se poate face de către procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu acordul scris al persoanei delegate, pe o perioadă de cel mult 6 luni, şi poate fi prelungită cel mult încă 6 luni.

CAPITOLUL V

Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Ministerului Public

Art. 43. - Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor este supus la fiecare 3 ani unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii şi integritatea, obligaţia de formare profesională continuă şi absolvirea unor cursuri de specializare. In cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale.

Art. 44. - Indicatorii de evaluare a performanţelor profesionale pentru personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor sunt cei prevăzuţi în art. 4-24 din Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 676/2007, care se aplică în mod corespunzător.

Art. 45. - (1) Evaluarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor se face de către comisiile constituite pentru evaluarea procurorilor la parchetele de pe lângă curţile de apel, respectiv de către comisia de evaluare a procurorilor din cadrul compartimentelor subordonate direct procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie si Justiţie.

(2) Dispoziţiile art. 26 alin. (1), (2), (4)-(11), art. 27, 28, art. 29 alin. (1),' art. 30, 31, art. 32 alin. (1) şi (5), art. 33-36 din Regulamentul privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor se aplică în mod corespunzător.

Art. 46. - (1) Personalul nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la colegiul de conducere al parchetului, în termen de 30 de zile de la comunicare.

(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de evaluare, care, în cursul aceleiaşi zile, o transmite colegiului de conducere al parchetului, împreună cu raportul de evaluare, însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi de punctul de vedere al comisiei faţă de contestaţia formulată.

(3) Pentru soluţionarea contestaţiei, colegiul de conducere al parchetului poate cere comisiei de evaluare orice informaţii pe care le consideră necesare. Contestaţia se soluţionează cu citarea obligatorie a persoanei care a formulat-o. Audierea persoanei care a formulat contestaţia nu este obligatorie.

(4) Procurorii care au făcut parte din comisia de evaluare nu pot participa la soluţionarea contestaţiei.

(5) Hotărârile colegiului de conducere sunt definitive.

Art. 47. - (1) Persoanele care primesc calificativul „Nesatisfăcător" sunt obligate să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.

(2) Persoanele care primesc calificativul „Satisfăcător" în urma a două evaluări consecutive sunt obligate să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al Magistraturii.

Art. 48. - (1) Cursurile prevăzute la art. 47 alin. (1) şi (2) se încheie cu susţinerea unui examen.

(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de persoanele care au primit calificativul „Nesatisfăcător" sau care au primit la două evaluări consecutive calificativul „Satisfăcător", precum şi tematica şi bibliografia examenului prevăzut la alin. (1) se aprobă de Colegiul de conducere al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare, în funcţie de recomandarea comisiilor de evaluare.

(3) Comisia de examinare este formată din 2 procurori şi un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, numiţi prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea Secţiei de resurse umane şi documentare.

Art. 49. - (1) Absenţa nejustificată echivalează cu nepromovarea examenului.

(2) Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum o lună de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste situaţii, persoana în cauză are obligaţia de a înştiinţa Secţia de resurse umane şi documentare atât cu privire la motivul neprezentării la examen, cât şi referitor la data încetării acestuia, prezentând dovada motivelor invocate.

Art. 50. - Pentru persoanele care primesc în urma a două evaluări consecutive calificativul „Nesatisfăcător" sau care nu au promovat examenul prevăzut la art. 48 alin. (1), comisia de examinare propune procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie eliberarea din funcţie, pentru incapacitate profesională.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 51. - Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 101 şi următoarele din Codul de procedură civilă.

Art. 52. - Lucrările scrise, procesele-verbale şi celelalte lucrări privind rezultatele concursurilor de recrutare şi de promovare se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi, respectiv ale candidaţilor.

Art. 53. - Dosarele de înscriere şi lucrările scrise ale candidaţilor respinşi, precum şi procesele-verbale şi alte lucrări privind concursul de recrutare, documentele prevăzute la art. 39 alin. (1) şi (2), lucrările privind concursul de promovare şi documentele comisiilor de evaluare se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice, în arhiva Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin grija Secţiei de resurse umane şi documentare, respectiv în arhivele parchetelor de pe lângă curţile de apel.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 279/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 279 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu