Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 276 din 29 noiembrie 2006

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de autorizare sanitara veterinara a unitatilor care produc alimente de origine animala

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1007 din 19 decembrie 2006



Având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza Hotărârii Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 925/2005 pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sănătate şi de protecţie a animalelor, care reprezintă transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene nr. 882/2004/CE,

văzând Referatul de aprobare nr. 12.337 din 29 noiembrie 2006, întocmit de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc alimente de origine animală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezenta normă sanitară veterinară a fost elaborată în vederea stabilirii procedurii de autorizare a activităţilor din unităţile care produc alimente de origine animală, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2005 pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sănătate şi de protecţie a animalelor.

Art. 3. - Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 5. - La data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 139/2004 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de aprobare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor desfăşurate de persoanele juridice definite conform art. 2 din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 din 2 februarie 2005.

Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 10 zile de la publicare.

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Avram

ANEXĂ

NORMĂ SANITARĂ VETERINARĂ

privind procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc alimente de origine animală

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă sanitară veterinară stabileşte procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc alimente de origine animală.

Art. 2. - In înţelesul prezentei norme sanitare veterinare, următorii termeni se definesc astfel:

a) autoritatea sanitară veterinară centrală - serviciul sanitar veterinar central al României, care are responsabilitatea elaborării şi implementării strategiilor guvernamentale în domeniul sanitar veterinar, a stabilirii, gestionării şi controlului activităţilor sanitare veterinare din unităţile care produc alimente de origine animală pe întreg teritoriul ţării; este reprezentată de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor;

b) autoritatea sanitară veterinară judeţeană - serviciile sanitare veterinare publice descentralizate, subordonate tehnic şi administrativ autorităţii sanitare veterinare centrale, având autoritatea şi responsabilitatea aplicării strategiilor guvernamentale în domeniul sanitar veterinar pe teritoriul judeţului respectiv, a gestionării, realizării şi controlului activităţii sanitare veterinare publice la acest nivel, precum şi alte competenţe delegate de autoritatea sanitară veterinară centrală; sunt reprezentate de direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti;

c)   activităţi supuse autorizării sanitare veterinare - activităţile din unităţile care produc alimente de origine animală, care înainte de a fi desfăşurate, trebuie autorizate de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, după caz, de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, prevăzute în anexa nr. 1;

d)  autorizaţie sanitară veterinară - documentul emis de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, după caz, de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, care atestă că activităţile din unităţile prevăzute în anexa nr. 1, care produc alimente de origine animală supuse controlului sanitar veterinar, îndeplinesc condiţiile sanitare veterinare de funcţionare stabilite de legislaţia veterinară naţională şi de cea a Uniunii Europene;

e)   număr de autorizare sanitară veterinară - numărul acordat de autoritatea sanitară veterinară competentă pentru activităţile din unităţile supuse controlului sanitar veterinar, care este compus din:

(i) indicativul judeţului, urmat de codul cifric acordat de autoritatea sanitară veterinară teritorială pentru unităţile care valorifică produse de origine animală numai pe piaţa naţională; sau

(ii) din codul cifric pentru unităţile autorizate pentru export în Uniunea   Europeană sau pentru schimburi intracomunitare după data aderării, acordat de autoritatea sanitară veterinară centrală. Numerele de autorizare sanitară veterinară acordate de autoritatea veterinară centrală pot conţine, pe lângă codul cifric, şi indicativul activităţii care a fost autorizată;

f)    marcă de sănătate - ştampila pe care este inscripţionat numărul de autorizare sanitară veterinară şi care atestă că produsele au fost obţinute cu respectarea condiţiilor sanitare veterinare prevăzute de legislaţia în vigoare, ştampilă aplicată direct pe produsele de origine animală sau pe ambalajul acestora, produse care au fost fabricate în unităţi autorizate sanitar veterinar;

g)   marcă de identificare - ştampila pe care este inscripţionat numărul de autorizare sanitară veterinară aplicată de operator pe produsele de origine animală fabricate în unitatea producătoare şi care atestă că acestea au fost obţinute în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 954/2005 privind aprobarea Regulilor specifice de igienă pentru alimente de origine animală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 805 din 5 septembrie 2005;

h) înregistrare sanitară veterinară - înregistrarea unităţilor care produc alimente de origine animală, altele decât cele cuprinse în anexa nr. 1, în listele unităţilor cu vânzare cu amănuntul sau cu vânzare directă de către autoritatea sanitară veterinară judeţeană;

i) activităţi supuse înregistrării sanitare veterinare - activităţile din unităţile cu vânzare directă sau vânzare cu amănuntul de produse de origine animală, care sunt înregistrate de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;

j) document de înregistrare sanitară veterinară - documentul emis de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru activităţile din unităţile supuse înregistrării.

CAPITOLUL II

Autorizarea sanitară veterinară a activităţilor din unităţile care produc alimente de origine animală

Art. 3. - (1) Unităţile desfăşoară activităţile precizate în anexa nr. 1 numai după autorizarea emisă de autoritatea sanitară veterinară competentă.

(2)  Autorizarea sanitară veterinară a activităţilor care se desfăşoară în unităţile precizate în anexa nr. 1 se acordă de către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.

(3)  In vederea obţinerii avizului de principiu, înainte de începerea construcţiei, reamenajării, retehnologizării şi măririi capacităţii în cazul unităţilor prevăzute în anexa nr. 1, reprezentantul legal al unităţii trebuie să înainteze direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea verificării, documentaţia care va conţine următoarele documente:

(i) cerere din partea unităţii;

(ii) schiţa unităţii, cu fluxurile tehnologice;

(iii) memoriul tehnic justificativ;

(iv) planul de realizare a construcţiei pentru fiecare etapă;

(v) proiectul de amplasare.

(4)   In cazul în care, în urma verificării documentaţiei prevăzute la alin. (3), precum şi a verificării la faţa locului a conformităţii datelor înscrise, se constată neconformităţi faţă de reglementările sanitare veterinare în vigoare, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, va întocmi o notă în care va cuprinde toate deficienţele constatate şi va emite către solicitant o adresă oficială în care se precizează următoarele: „In urma verificării din partea autorităţii sanitare veterinare competente s-a constatat că documentaţia nu corespunde prevederilor legislaţiei sanitare veterinare în vigoare".

(5)   Tariful perceput pentru verificarea documentaţiei prevăzute la alin. (3) este reprezentat de jumătate din tariful de autorizare sanitară veterinară, conform anexei nr. 7.

(6)   Autorizarea sanitară veterinară a activităţilor din unităţile cuprinse în anexa nr. 1 este condiţionată de asigurarea supravegherii sanitare veterinare de către medicii veterinari oficiali, precum şi de personalul ajutător, în număr suficient, avându-se în vedere specificul unităţii.

Art. 4. - (1) Autorizarea sanitară veterinară a acestor activităţi se acordă în baza solicitării scrise din partea reprezentantului legal al unităţii către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;

(2) Orice modificări ulterioare ale fluxului tehnologic, precum şi orice modernizări şi extinderi ale unităţii trebuie autorizate de către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, după caz, de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară.

Art. 5. - (1) In vederea obţinerii autorizării sanitare veterinare pentru activităţile care se desfăşoară în unităţile prevăzute în anexa nr. 1, reprezentantul legal al unităţii depune la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, documentaţia care va cuprinde:

(i) cererea din partea solicitantului, cu precizarea activităţilor şi a codului CAEN;

(ii) schiţa unităţii, cu fluxurile tehnologice;

(iii) planul de amplasare a obiectivului;

(iv) memoriul tehnic justificativ;

(v) copia certificatului unic de înregistrare;

(vi) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului.

(2) Inainte de începerea activităţii, reprezentantul legal al unităţii are obligaţia de a obţine autorizarea sanitară veterinară sau, după caz, autorizarea sanitară veterinară condiţionată.

Art. 6. - (1) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, are obligaţia de a soluţiona cererea în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, prin personalul sanitar veterinar de specialitate din cadrul serviciului de igienă şi sănătate publică veterinară.

(2) Personalul sanitar veterinar de specialitate din cadrul serviciului de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, are obligaţia de a completa, după finalizarea evaluării în unitatea ce solicită autorizarea sanitară veterinară, referatul de evaluare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, şi fişa de evaluare, conform modelului stabilit de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, pentru fiecare tip de unitate.

Art. 7. - (1) In situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele sanitare veterinare, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data completării referatului de evaluare şi a fişei de evaluare, autorizaţia sanitară veterinară conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

(2)   In situaţia în care personalul sanitar veterinar de specialitate de la serviciul de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, constată neîndeplinirea condiţiilor sanitare veterinare, trebuie înscrise în nota de constatare şi în fişa de evaluare deficienţele, măsurile dispuse şi, după caz, termenele de remediere. Nota de constatare şi fişa de evaluare urmează a fi aduse la cunoştinţă reprezentantului legal al unităţii.

(3)   La expirarea termenului de remediere prevăzut la alin. (2), dar numai după remedierea deficienţelor, reprezentantul legal al unităţii solicită în scris direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, reverificarea unităţii.

(4)   Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia să monitorizeze unităţile autorizate sanitar-veterinar privind denumirea, adresa, activităţile pentru care s-a acordat autorizarea, numărul referatului de evaluare şi numărul şi data autorizării acestora.

(5)   In baza datelor transmise de direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa  Alimentelor întocmeşte lista unităţilor de industrie alimentară în care se desfăşoară activităţi autorizate sanitar-veterinar.

Art. 8. - (1) Autorizarea sanitară veterinară a activităţii îşi păstrează valabilitatea atât timp cât sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare prevăzute de legislaţia în vigoare.

(2)   Autorizarea sanitară veterinară a activităţii pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală care corespund prevederilor legislaţiei în vigoare trebuie întocmită în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 4.

(3)   Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot acorda o autorizare condiţionată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, pentru unităţile care produc alimente de origine animală, dacă se constată că unitatea asigură securitatea alimentară a produselor obţinute, chiar dacă nu sunt îndeplinite toate condiţiile legate de construcţie, dotare cu echipamente şi/sau programele proprii de autocontrol sunt în curs de implementare. Autoritatea sanitară veterinară competentă poate acorda autorizarea definitivă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, numai dacă se constată că, în cadrul unui nou control al unităţii efectuat în decurs de 3 luni de la acordarea autorizării condiţionate, unitatea îndeplineşte toate condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare. Dacă în urma controlului se constată că s-a realizat un progres clar, dar unitatea nu îndeplineşte în totalitate condiţiile sanitare veterinare prevăzute de legislaţia în vigoare, autoritatea sanitară veterinară competentă poate prelungi autorizarea condiţionată. Autorizarea condiţionată nu poate depăşi o perioadă totală de 6 luni. Pentru eliberarea autorizării condiţionate se va achita jumătate din tariful perceput pentru autorizarea sanitară veterinară.

(4)   Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, menţionează în autorizarea sanitară veterinară a mijloacelor de transport activitatea pentru care acestea au fost autorizate.

CAPITOLUL III

Autorizarea activităţii de export/comerţ intracomunitar

Art. 9. - (1) După data aderării României la Uniunea Europeană, activităţile de export în statele membre sunt considerate activităţi de comerţ intracomunitar.

(2) In vederea obţinerii autorizării pentru efectuarea unor activităţi de export/comerţ intracomunitar,  unităţile autorizate sanitar-veterinar depun la direcţia sanitară veterinară şi  pentru  siguranţa  alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a cărei rază unitatea îşi desfăşoară activitatea următoarea documentaţie:

(i) cererea din partea unităţii;

(ii) copii de pe certificatul unic de înregistrare;

(iii) certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului;

(iv) proiectul de amplasare;

(v) proiectul construcţiei şi al dotării, cu identificarea fluxului tehnologic şi/sau a utilităţilor;

(vi) memoriul tehnic justificativ;

(vii) copia autorizaţiei sanitare veterinare, eliberată de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru piaţa naţională.

Art.  10.  -  (1) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, prin personalul sanitar veterinar de specialitate din cadrul serviciului de igienă şi sănătate publică veterinară, verifică dosarul şi procedează la evaluarea unităţii în funcţie de activitatea pentru care se solicită autorizarea pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar şi condiţiile sanitare veterinare pe care aceasta le îndeplineşte, în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare.

(2)  In baza rezultatului evaluării efectuate, reprezentantul din cadrul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte referatul de evaluare cu propunerea de autorizare sau, după caz, de neautorizare a acesteia pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar.

(3)  In vederea acordării autorizării pentru desfăşurarea activităţii de export/comerţ intracomunitar, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, înaintează Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor documentaţia prevăzută la art. 9 alin. (2), avizată favorabil de directorul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

(4)   Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, înaintează documentaţia prevăzută la alin. (3), referatul de evaluare, cu propunerea de autorizare, fişa de evaluare şi notă de constatare, printr-o adresă în care se precizează faptul că unitatea îndeplineşte condiţiile sanitare veterinare, şi solicită verificarea de către specialiştii Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în vederea autorizării activităţii de export/ comerţ intracomunitar.

(5)  In baza rezultatului evaluării, specialistul din partea Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor care a verificat unitatea întocmeşte o notă de control cu propunerea de autorizare sau, după caz, de neautorizare a activităţilor de export/comerţ intracomunitar.

(6)   In cazul în care unitatea îndeplineşte condiţiile sanitare veterinare, Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor stabileşte numărul de autorizare sub care aceasta îşi poate desfăşura activitatea de export/comerţ intracomunitar, înscrie în registrul unităţilor de export datele referitoare la denumirea unităţii, adresa unităţii, activitatea autorizată, numărul seriilor de certificate pentru export/comerţ intracomunitar şi eliberează autorizaţia sanitară veterinară pentru schimburi intracomunitare cu produse alimentare de origine animală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.

(7)   Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor transmite în scris direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi solicitantului numărul de autorizare, activitatea, modelul de certificat de sănătate care trebuie să însoţească produsele la export/comerţ intracomunitar, seriile ce trebuie aplicate pe certificat împreună cu autorizaţia sanitară veterinară de export/comerţ intracomunitar eliberată de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

(8)  Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor transmite lista unităţilor autorizate pentru export administraţiei veterinare din ţările terţe importatoare, punctelor de inspecţie la frontieră, precum şi altor organisme interesate.

(9)    Unităţile care au solicitat autorizarea pentru export/comerţ intracomunitar şi care în urma controlului sanitar veterinar se constată că nu îndeplinesc condiţiile sanitare veterinare pentru export nu sunt autorizate pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar de produse de origine animală. Personalul sanitar veterinar de specialitate din cadrul Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor menţionează în nota de constatare motivele justificative pentru neacordarea autorizării sanitare veterinare.

(10)   In cazul exportului în ţările terţe, altele decât statele membre ale Uniunii Europene, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor deleagă competenţele autorităţii sanitare veterinare judeţene.

(11)  In vederea informării publice, Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor va publica pe site-ul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor lista cuprinzând unităţile autorizate sanitar-veterinar.

Art. 11. - Exportul/comerţul intracomunitar al produselor de origine animală se efectuează numai din unităţi înscrise în lista celor autorizate pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar de către Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

Art. 12. - (1) Comerţul intracomunitar cu produse de origine animală cu statele membre ale Uniunii Europene se poate efectua numai după transmiterea autorizaţiei sanitare veterinare de export de către Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.

(2) Exportul produselor de origine animală către ţările terţe se realizează condiţionat de verificarea prealabilă a unităţilor de către reprezentanţii administraţiei veterinare a ţărilor importatoare, atunci când autoritatea veterinară a ţării importatoare solicită aceasta.

Art. 13. - (1) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, comunică Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor atunci când constată că activitatea unităţilor autorizate pentru export/comerţ intracomunitar nu mai corespunde condiţiilor iniţiale de autorizare şi propune suspendarea sau retragerea autorizării.

(2) Suspendarea sau, după caz, retragerea autorizării pentru export/comerţ intracomunitar a unităţilor se dispune de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în baza propunerii scrise formulate de direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau în urma verificării directe de către personalul sanitar veterinar de specialitate din cadrul Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară.

Art. 14. - (1) Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor verifică ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe an unităţile autorizate pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar.

(2) In funcţie de rezultatul verificării şi evaluării, aceasta dispune menţinerea autorizării pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar de produse de origine animală a unităţilor sau, după caz, suspendarea ori retragerea respectivei autorizări.

Art. 15. - (1) Reluarea activităţii de export/comerţ intracomunitar se dispune de către Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor numai după ce unitatea garantează în scris la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, remedierea deficienţelor constatate. Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, verifică remedierea deficienţelor, întocmeşte nota de constatare şi informează Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor privind remedierea deficienţelor.

(2) Unităţile cărora li s-a dispus suspendarea sau retragerea autorizării pentru activitatea de export de produse de origine animală pot solicita în scris după remedierea deficienţelor, la Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, reverificarea în vederea reluării activităţii de export/comerţ intracomunitar.

Art. 16. - Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor comunică decizia de retragere a autorizării, pentru activitatea de export/comerţ intracomunitar de produse de origine animală, a unităţilor respective direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, punctelor de inspecţie la frontieră, administraţiei veterinare a ţărilor importatoare şi Comisiei Europene.

CAPITOLUL IV

Controale, măsuri şi sancţiuni

Art. 17. - (1) Toate activităţile din unităţile prevăzute în anexa nr. 1 sunt supuse controlului sanitar veterinar efectuat de către autoritatea sanitară veterinară centrală şi judeţeană.

(2) In cazul în care, la controalele efectuate, autoritatea sanitară veterinară judeţeană constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale de funcţionare, notifică acest fapt reprezentantului legal al unităţii verificate şi poate dispune următoarele măsuri:

a)   sancţionarea contravenţională, în conformitate cu prevederile legale;

b)   sancţionarea contravenţională complementară, astfel: (i) suspendarea autorizării activităţii pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare; (ii) retragerea autorizării activităţii pentru care nu sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare.

Art.   18.   -   Prevederile   referitoare   la  contravenţii cuprinse  în   art.   17  se   completează  cu   prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001  privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea   nr. 180/2002,   cu   modificările   şi   completările ulterioare.

Art. 19. - (1) In cazul suspendării autorizării activităţii, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau, după caz, Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, prin personalul sanitar-veterinar, consemnează în nota de control întocmită la unitate motivaţia tehnică a suspendării autorizării activităţii şi propune directorului emiterea ordonanţei privind suspendarea autorizării activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

(2)   Termenul de remediere a deficienţelor curge de la data remiterii notificării reprezentantului legal al unităţii şi poate fi prelungit la cererea expresă a solicitantului, adresată autorităţii sanitare veterinare.

(3)  In cazul în care neconformităţile nu sunt remediate, autoritatea sanitară veterinară competentă notifică oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunalul teritorial actul prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei, în termen de 3 zile de la data emiterii acesteia.

(4)   Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, retrage autorizaţia sanitară veterinară şi emite o ordonanţă privind retragerea autorizaţiei, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, atunci când în cadrul acţiunilor de control efectuate de personalul veterinar de specialitate se constată nerespectarea prevederilor legale pentru care acestea au fost autorizate.

(5)    Reluarea activităţii supuse controlului sanitar veterinar din unităţile pentru care s-a emis ordonanţa privind retragerea autorizaţiei sanitare veterinare se realizează prin parcurgerea procedurii de autorizare conform prevederilor legale.

(6)   Reprezentantul legal al unităţilor trebuie să aplice toate măsurile pentru corectarea deficienţelor constatate şi să solicite reverificarea de către autoritatea sanitară veterinară competentă, atunci când deficienţele au fost corectate.

(7)  In cazul în care se constată că activităţile cuprinse în anexa nr. 1 se desfăşoară fără autorizarea sanitară veterinară, autoritatea sanitară veterinară judeţeană va dispune măsuri în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi va comunica autorităţilor teritoriale din cadrul Ministerului Justiţiei, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 20. - Activităţile supuse controlului sanitar-veterinar se pot derula atât timp cât sunt îndeplinite condiţiile sanitare veterinare, conform cerinţelor legislaţiei specifice.

Art. 21. - Pentru autorizarea sanitară veterinară a activităţii, tarifele stabilite în anexa nr. 7 trebuie plătite de către solicitant la ridicarea autorizării de la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.

Art. 22. - (1) Unităţile prevăzute în anexa nr. 1 şi ale căror activităţi au fost aprobate în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 139/2004 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de aprobare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor defăşurate de persoanele juridice definite conform art. 2 din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare urmează a fi reevaluate, în conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, fără aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 7.

(2) Pentru unităţile autorizate în conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, în termen de 30 de zile de la eliberarea autorizării sanitare veterinare, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, va înainta la Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor o documentaţie completă în conformitate cu art. 10 din prezenta normă sanitară veterinară.

Art. 23. - (1) Până la data de 30 aprilie 2007, activităţile din unităţile care produc alimente de origine animală cuprinse în anexa nr. 1, cu excepţia unităţilor cu perioada de tranziţie până la data de 31 decembrie 2009, trebuie să fie autorizate sanitar-veterinar de către autoritatea sanitară veterinară centrală, în conformitate cu prevederile cap. III.

(2) Unităţile care produc alimente de origine animală, care până la data de 30 aprilie 2007 sau 31 decembrie 2009, în cazul celor care beneficiază de perioada de tranziţie, nu au fost autorizate în conformitate cu prevederile alin. (1), după această dată vor putea să desfăşoare numai activităţi de vânzare cu amănuntul.

Art. 24. - Autorizaţiile sanitare veterinare care nu au fost ridicate de la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de la Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, de către solicitanţi, în termen de 30 de zile de la data eliberării, vor fi anulate.

Art. 25. - In cazul în care unităţile care produc alimente de origine animală supuse autorizării sanitare veterinare solicită înregistrarea în lista unităţilor cu vânzare directă sau cu vânzare cu amănuntul, în conformitate cu dispoziţiile Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, va dispune următoarele măsuri:

a)   retrage aprobarea/autorizarea sanitară veterinară de funcţionare a unităţii;

b)   retrage personalul sanitar-veterinar care asigură supravegherea sanitară veterinară a unităţii şi redistribuirea acestuia în alte unităţi, după verificarea în prealabil a cunoştinţelor referitoare la igiena produselor de origine animală;

c)   retrage oficial marca de sănătate şi certificatele sanitare veterinare de transport al produselor de origine animală;

d)   delistează unitatea din lista unităţilor aprobate/ autorizate sanitar-veterinar;

e)  procedează la eliberarea documentului de înregistrare sanitară veterinară;

f)  include unitatea în catagrafia celor cu vânzare directă sau cu vânzare cu amănuntul;

g)   comunică Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară despre modificările operate;

h) reduce aria de distribuţie, precum şi cantităţile de produse de origine animală obţinute în unitate;

i) dispune verificarea unităţii în conformitate cu prevederile din Programul strategic.

Art. 26. - Incepând cu data intrării în vigoare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare se acceptă funcţionarea în România a următoarelor categorii de unităţi care produc produse de origine animală, astfel:

a)  unităţi care corespund standardelor Uniunii Europene şi care pot derula schimburi intracomunitare cu produse de origine animală (marcă de sănătate/identificare ovală);

b)  unităţi care beneficiază de perioada de tranziţie până la 31 decembrie 2009 care nu pot să deruleze schimburi intracomunitare şi care valorifică produse de origine animală numai pe piaţa naţională (marcă de sănătate/identificare de formă rotundă);

c)  unităţi care corespund din punct de vedere structural şi tehnologic standardelor Uniunii Europene şi care procesează produse de origine animală care nu respectă cerinţele impuse de Uniunea Europeană. Aceste unităţi nu pot să deruleze schimburi intracomunitare şi valorifică produsele de origine animală numai pe piaţa naţională (marcă de sănătate/identificare de formă rotundă);

d)   unităţi cu vânzare cu amănuntul (fără marcă de sănătate/identificare);

e)  unităţi şi mici producători, care vor comercializa local numai producţia primară din sectorul laptelui, cărnii de pasăre, cărnii de vânat, peştelui proaspăt, ouălor şi mierii de albine (fără marcă de sănătate/identificare).

Art. 27. - Producerea de alimente în unităţi neautorizate/neînregistrate sanitar-veterinar sau comercializarea produselor de origine animală care poartă marcă de sănătate falsă se pedepseşte conform legislaţiei naţionale cu privire la apărarea sănătăţii publice.

Art. 28. - (1) Unităţile care produc alimente de origine animală care nu se încadrează în cele prevăzute în anexa nr. 1 se înregistrează la autoritatea sanitară veterinară judeţeană şi se supun controlului sanitar-veterinar în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.

(2) Unităţile înregistrate în conformitate cu prevederile lit. a) trebuie monitorizate separat faţă de unităţile prevăzute în anexa nr. 1 şi trebuie înscrise în listele unităţilor cu vânzare directă sau vânzare cu amănuntul.

Art. 29. - (1) După data de 30 aprilie 2007 autoritatea veterinară judeţeană va autoriza unităţile care produc alimente de origine animală cuprinse în anexa nr. 1, numai în conformitate cu prevederile din art. 8 alin. (3).

(2)   După data de 30 aprilie 2007 autorizarea sanitară veterinară a activităţii unităţilor cuprinse în anexa nr. 1 la lit. A pct. 3, lit. H pct. 1, lit. I pct. 5, 6, lit. J pct. 1, lit. K pct. 1, lit. M pct. 1, lit. O pct. 1, lit. P pct. 1 şi lit. R pct. 2 se realizează de către autoritatea veterinară judeţeană, conform procedurii stabilite la art. 3.

(3)   In vederea autorizării sanitare veterinare în conformitate cu prevederile alin. (1), autoritatea sanitară veterinară judeţeană trebuie să solicite în scris Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor acordarea numărului de autorizare veterinară.

(4)   Unităţile autorizate în conformitate cu prevederile alin. (1) trebuie verificate de către personalul sanitar-veterinar din cadrul Direcţiei de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi vor fi autorizate definitiv în conformitate cu prevederile cap. III, numai dacă se constată că sunt respectate prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare.

Art. 30. - Anexele nr. 1-10*) fac parte integrantă din prezenta normă sanitară veterinară.

*) Anexele nr. 1-10 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1 la norma sanitară veterinară

I. CATEGORIILE DE UNITĂŢI CARE PRODUC ALIMENTE DE ORIGINE ANIMALĂ CARE SE SUPUN AUTORIZĂRII SANITARE VETERINARE

A.  Unităţi cu activităţi generale:

1.  Depozit frigorific (independent): unitate cu spaţii şi instalaţii de frig adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi livrarea produselor de origine animală congelate şi/sau refrigerate;

2.  Unitate de reambalare: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, porţionarea, reambalarea produselor de origine animală, depozitarea şi livrarea acestora;

3.  Piaţa en-gros (hală pentru desfacerea produselor de origine animală): spaţiu cu amenajări care include mai multe unităţi separate ce au în comun instalaţii şi secţii în care alimentele sunt vândute către operatorii cu activitate în domeniul alimentar.

B. Carne de ongulate domestice (cabaline, bovine, suine, ovine şi caprine):

1. Abator: unitate cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, cazarea şi tăierea de animale, precum şi pentru livrarea produselor comestibile şi necomestibile rezultate;

2.   Unitate de tranşare: unitate cu spaţii şi echipamente adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi tranşarea şi/sau dezosarea cărnii, precum şi pentru livrarea produselor rezultate;

C.   Carne de pasare şi de logomorfe:

1. Abator: unitate cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, tăierea de păsări sau lagomorfe şi livrarea produselor rezultate;

2.   Unitate de tranşare: unitate cu spaţii şi echipamente adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi tranşarea cărnii, precum şi livrarea produselor rezultate;

D. Carne de vânat de crescătorie:

1. Abator: unitate cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, tăierea vânatului de crescătorie şi livrarea produselor rezultate;

2.   Unitate de tranşare carne de vânat de crescătorie: unitate cu spaţii şi echipamente adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi tranşarea cărnii de vânat de crescătorie, precum şi livrarea produselor rezultate;

E.  Carne de vânat sălbatic:

1.  Unităţi care manipulează carne de vânat sălbatic: unitate cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi prelucrarea vânatului sălbatic şi livrarea produselor rezultate;

2.  Unitate de tranşare carne vânat sălbatic: unitate cu spaţii şi echipamente adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi tranşarea cărnii de vânat sălbatic, precum şi livrarea produselor rezultate;

F. Carne tocată, preparată şi carne separată mecanic:

1.  Unităţi carne tocată: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, tranşarea, marunţirea cărnii, depozitarea şi livrarea acesteia;

2.  Unităţi carne preparată: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea cărnii, prepararea cărnii, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

3. Unităţi carne separată mecanic: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea cărnii, separarea mecanică a cărnii, depozitarea şi livrarea acesteia;

G. Produse din carne:

Unităţi de procesare: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, tranşarea cărnii, fabricarea produselor din carne şi tratarea termică a acestora, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

H. Moluşte bivalve vii:

1.  Centru de colectare: unitate cu dotări specifice în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, condiţionarea, curăţarea, sortarea, ambalarea şi livrarea moluştelor bivalve vii;

2.  Centru de purificare: unitate cu dotări specifice în care se desfăşoară activităţi pentru plasarea în bazine a moluştelor bivalve vii, precum şi stocarea acestora un timp necesar pentru reducerea contaminării şi pentru a le face proprii consumului uman;

I. Peşte şi produse din pescuit:

1.   Vas fabrica: orice ambarcaţiune cu dotări specifice la bordul căreia se desfăşoară operaţiuni de filetare, feliere, jupuire, decorticare ori îndepărtarea cochiliei, tocare sau prelucrare, urmate de ambalare, depozitare şi livrare a peştelui şi produselor din pescuit;

2.   Vas congelator: orice ambarcaţiune cu dotări specifice la bordul căreia se congelează produsele din pescuit, iar dacă este cazul se realizează sângerarea, decapitarea, eviscerarea şi îndepărtarea aripioarelor, urmată de ambalare, depozitare şi livrare;

3.  Unitate produse proaspete din pescuit (Cherhana): unitate cu dotări specifice în care se desfăşoară activităţi de recepţie, răcire, depozitare, preparare, ambalare şi livrare a produselor din pescuit proaspete, provenite direct din pescuit sau din centrele de colectare peşte;

4.  Unitate procesare produse din pescuit: unitate cu dotări specifice în care se desfăşoară activităţi de recepţie, depozitare, preparare, transformare a peştelui şi produselor din pescuit, ambalare şi livrarea produselor finite;

5.  Piaţa de licitaţie: unitate cu dotări specifice în care se desfăţşara activităţi de debarcare, recepţie, depozitare, si vânzarea prin licitarea a peştelui şi produselor din pescuit proaspete către agenţi economici;

6.  Piaţa de desfacere: unitate cu dotări specifice în care se desfăşoară activităţi de recepţie, depozitare şi comercializare a produselor din pescuit proaspete;

J. Lapte crud şi produse din lapte:

1.  Centru de colectare: unitate independentă sau aparţinând unei unităţi de procesare lapte materie prima cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru colectarea, răcirea, depozitarea şi livrarea laptelui crud către unităţile de procesare;

2.   Unitate de procesare a laptelui materie prima: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia laptelui materie primă provenit de la centre de colectare independente, centre de colectare proprii sau direct de la ferme, depozitarea, tratarea şi prelucrarea laptelui materie prima în lapte de consum şi/sau produse lactate, depozitarea şi livrarea acestora;

3. Unitate de procesare a produselor lactate: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia produselor obţinute în alte unităţi autorizate sanitar veterinar, depozitarea, tratarea şi procesarea acestora, depozitarea şi livrarea produselor finite;

K. Ouă şi produse din ouă:

1.  Centru de ambalare a ouălor: unitate cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru colectarea, ambalarea, depozitarea şi livrarea de ouă pentru consum;

2.   Unităţi producere ouă lichide: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, spargerea ouălor şi obţinerea produselor din ouă lichide, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

3. Unităţi de procesare ouă: unităţi cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, spargerea oualor, tratarea şi procesarea produselor din ouă, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

L. Picioare de broasca şi melci:

Unitate de procesare: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, uciderea, prelucrarea sau procesarea acestora, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

M. Grăsimi animale, untură, jumări:

1.  Centru de colectare grăsimi animale: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru colectarea, depozitarea şi livrarea produselor;

2.  Unitate de procesare grăsimi animale: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, prelucrarea sau procesarea acestora, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

N. Stomace prelucrate, vezici şi intestine:

Unitate de procesare stomace, vezici şi intestine: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea, calibrarea, procesarea, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

O.   Gelatină:

1.  Centru de colectare materii prime pentru gelatină: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru colectarea, depozitarea oaselor şi pieilor, livrarea acestora;

2.   Unitate de procesare gelatină: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia materiilor prime (oase, piei, etc) de la centrele de colectare, procesarea acestora, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

P. Colagen:

1.  Centre de colectare materii prime pentru colagen: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru colectarea, depozitarea oaselor şi pieilor, livrarea acestora;

2.   Unităţi de procesare colagen: unitate cu spaţii, dotări şi instalaţii adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, procesarea, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

R. Alte activităţi:

1.  Unităţi de prelucrare a mierii de albine şi/sau a altor produse apicole: unităţi cu spaţii şi dotări adecvate în care se desfăşoară activităţi pentru recepţia, depozitarea şi prelucrarea mierii de albine şi/sau a produselor apicole, depozitarea şi livrarea produselor rezultate;

2.  Mijloc de transport: orice nava, aeronava, mijloc auto etc. inregistrate ca mijloace de transport dotate corespunzător pentru ca produsele de origine animala pe timpul transportului sa nu isi modifice caracteristicile prevăzute în documentele insotitoare;

II. ACTIVITĂŢILE DIN UNITĂŢILE CARE PROCESEAZĂ ALIMENTE DE ORIGINE ANIMALA

Nr.

SECTOARELE PRINCIPALE

CODURILE ACTIVITĂŢILOR CARE VOR FI

ÎNSCRISE ÎN AUTORIZAREA SANITARA

VETERINARA DE FUNCŢIONARE

1.

CARNE

CC, CP, CS, GHE, MM, MSM, PP, RW, SH

2.

LAPTE

CC, CS, PP, RW

3.

OUA

CC, CS, EPC, LEP, PP, RW

4.

PRODUSE DE PESCĂRIE / MOLUŞTE BIVALVE VII

AH, CS, DC, FFPH, FV, PC, MSM. PP. RW. WM. ZV

Legenda :

CATEGORIE / ACTIVITATE

SPECII

OBSERVAŢII

AH = hala de licitaţie

A = pasăre

bl = produse din sânge

CC = centru de colectare

B = bovine

mp = produse din carne

CP = unitate de tranşare

C = caprine

pap = extracte din carne şi toate

CS = depozit frigorific

L = lagomorfe

produsele pulbere derivate din

DC = centru de expediere

0 = ovine

carne

EPC = centru de ambalare ouă

P = porcine

st = stomace, vezici şi intestine,

FFPP = unitate de produse

S = solipede

prelucrate

proaspete din pescuit

-------------------------------

fl = picioare de broasca

FV = vas fabrică

fG = alte mamifere de

sn = melci

GHE = unitate care manipulează

crescătorie decât ungulatele

ap = alte produse apicole

vânat

domestice

LEP = unitate pentru ou lichid

R = ratite

MM = unitate pentru carne tocată

wA = păsări sălbatice

MSM = unitate pentru carne

wL = lagomorfe sălbatice

separată mecanic

wU = ongulate sălbatice

MP = unitate pentru carne

wG = mamifere terestre sălbatice

preparată

altele decât ongulatele sălbatice

PC = centru de purificare

şi lagomorfele sălbatice

PP = unitate de procesare

RW = unitate de reambalare

SH = abator

WM = piaţa en gros

ZV = vas congelator

HP= unitate miere

ANEXA Nr. 2 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor

AUTORIZARE SANITARĂ VETERINARĂ A ACTIVITĂŢII DIN UNITĂŢILE CARE PROCESEAZĂ ALIMENTE DE ORIGINE ANIMALA

Nr............din.............

Directorul executiv al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor ..................., având în vedere cererea şi documentaţia înregistrată la nr................, din ............, a .............., din ............ (adresa completă)................................................., în  baza Raportului de evaluare şi    a fisei de evaluare întocmita de dr........................., cu nr. ........................,  medic  veterinar  din  cadrul  Serviciului  de  Igiena  şi  Sănătate  Publică Veterinară în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2005 şi ale normelor şi măsurilor sanitare veterinare în vigoare:

Dispune:

AUTORIZAREA SANITARĂ VETERINARĂ cu numărul de autorizare....... (indicativul judeţului urmat de numărul de autorizare).........pentru unitatea: ..............................................................................................................................................) din localitatea .............., strada .......... nr......, sectorul ....., codul ........, judeţul .............., pentru următoarele activităţi:

Cod CAEN

Obiectiv

Capacitate totala de

producţie autorizată

(tone/saptămână produse

finite)

Activitate*

Specie**

Observaţii***

1

2

3

4

* se vor înscrie toate activităţile pentru care se acorda autorizarea sanitară veterinară conform normelor sanitare veterinare în vigoare ca de exemplu: AH, CC, CP, FV etc;

** se vor înscrie toate speciile pentru care se acorda autorizarea sanitară veterinară conform normelor sanitare veterinare în vigoare ca de exemplu: A, B, C, L, O etc;

*** se vor înscrie observaţiile: bl, pap, st etc;

Nerespectarea condiţiilor care au stat la baza emiterii prezentei autorizări sanitare veterinare, schimbarea profilului sau efectuarea altor activităţi atrage, după caz, suspendarea sau retragerea autorizării sanitare veterinare, precum şi sancţionarea contravenţională sau penală, conform legislaţiei în vigoare.

Director executiv,

.......................................

(semnătura şi stampila)

ANEXA Nr. 3 la norma sanitară veterinară

DIRECŢIA SANITARĂ VETERINARĂ

ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR......................

Nr.......data............

REFERAT DE EVALUARE

pentru autorizarea sau neautorizarea sanitară veterinară a activităţii din unităţile care procesează alimente de origine animală

Subsemnatul............................, medic veterinar la serviciul de igiena şi sănătate publică veterinară având funcţia de........................, având în vedere documentaţia înregistrată la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa  alimentelor.................. sub nr....., din data de ......., privind solicitarea emiterii autorizării sanitare veterinare a unităţii............................ pentru obiectivul............................, din   .................................,  

                                                                                 (localitatea, strada şi numărul)  şi activitatea ................................,    clasa CAEN ..............., în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 925/2005, am verificat unitatea, constatând următoarele:

1. Clădiri şi amenjari în funcţiune:

a) nr. clădiri....................................................................

b) nr. încăperi /suprafaţă......................................................

2. Caracteristici constructive:

a) materiale de construcţie: pavimente, pereţi, plafoane.........................

b)  sisteme de aprovizionare cu apă rece şi caldă................................

c) canalizare.....................................................................

d) staţii de epurare..............................................................

3. Condiţii de microclimat:

a) ventilaţie.....................................................................

b) temperatură....................................................................

c) umiditate......................................................................

d) luminozitate...................................................................

e) dotarea cu aparatură de măsură şi control, sisteme de înregistrare a temperaturii, umidităţii etc.....................................................

f) condiţii de depozitare şi de transport, care să asigure conservarea materiilor prime şi produselor finite............................................

4. Fluxul tehnologic:

a) spaţii pentru recepţie, producţie, depozitare..................................

b) dotarea cu utilaje.............................................................

c)  dotarea cu ustensile...........................................................

d) circulaţia materiilor prime şi a produselor finite.............................

e)  ambalaje, circuitul acestora...................................................

f) sisteme de evacuare din incintă a produselor confiscate, a deşeurilor etc............................

5. Capacităţi în funcţiune:

a) de producţie (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc.)

b) de depozitare (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc), din care:

c) pentru materii prime (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc);

d) pentru semifabricate (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc);

e) pentru produse finite (unitatea de măsură/timp: ton e/zi, litri/zi, doze/zi etc);

f) pentru materii prime, produse sechestrate (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc);

g) pentru deşeuri tehnologice (unitatea de măsură/timp: tone/zi, litri/zi, doze/zi etc.);

6.    Dotarea    cu    materiale    şi    mijloace    pentru    dezinfecţie,    combaterea    insectelor şi rozătoarelor:............

7.  Asigurarea ustensilelor şi materialelor pentru igiena personalului:

a)  spălătoare pentru mâini........................................................

b)  sterilizatoare pentru cuţite...................................................

c)  săpun lichid, substanţe dezinfectante, prosop din hârtie etc..........................................

8.  Grupuri sanitare:

a) nr. cabine................................................................................

b) dotare.......................................................................................

9. Vestiare:

a)   nr. vestiare...............................................................................

b)   nr. încăperi vestiar...................................................................

c)   dotare.........................................................................................

10. Personal muncitor încadrat:

a) nr. total muncitori......................................................................

b) nr. total muncitori /schimb........................................................

c) echipa de igienizare /nr. muncitori............................................

11.  Organizare, funcţionare, încadrare laborator uzinal:

a) nr. spaţii.....................................................................................

b) nr. secţii (profil).........................................................................

c) dotare/secţie..............................................................................

d) nr.  personal........................specialitatea................................

12.   Elaborarea şi aplicarea programelor în conformitate cu procedurile operaţionale standard de sanitaţie (SSOP) şi analiza riscului în punctele critice de control (HACCP), a altor proceduri de autocontrol specifice în unităţi şi cu regulile de bună practică de fabricaţie (GMP)- în cazul producătorilor de medicamente şi de alte produse de uz veterinar:

a)  program.................................................................................

b) responsabil cu aplicarea.......................................................

13. Asistenţa sanitară veterinară:

de stat.................. nr............. pregătire.................................

14. Amplasare, noxe, vecinătăţi:

a) distanţa faţă de perimetrele locuibile....................................

b) surse poluante în vecinătate...................................................

15. Autorizaţii de funcţionare emise de alte organe abilitate:..................................

16. Alte aspecte:.........................................................................................................

17. PROPUNERI:

a) ÎNDEPLINEŞTE CONDIŢIILE  pentru autorizarea sanitară veterinară pentru activitatea (ile)............................................................................................................. obiectiv......................,clasa CAEN, specificate în cererea de înregistrare................. .

b)   NU   ÎNDEPLINEŞTE   condiţiile   de   autorizare   sanitară  veterinară   conform prevederilor legislaţiei sanitare veterinare în vigoare

c)   NU CORESPUNDE activităţii.............., clasei CAEN, declarate................

Medic veterinar S.I.S.P.V.,                                Reprezentantul legal al unităţii,

...............................................                           ...........................................

(semnătura, parafa, ştampila)                             (numele în clar, semnătura, ştampila)

VERIFICAT:

Şef serviciu igienă

.......................................................

18. CONCLUZII:

a) ÎNDEPLINEŞTE condiţiile şi se emite AUTORIZAREA SANITARĂ

VETERINARA CU numărul de autorizare........(indicativ judeţ şi  număr autorizare).........., pentru activitatea (ile) ................................................, obiectivul.........................................., clasa CAEN.......................................................... .

b)    NU   ÎNDEPLINEŞTE    condiţiile    de    autorizare    sanitară    veterinară conform prevederilor legislaţiei sanitare veterinare în vigoare

c)    NU CORESPUNDE activităţii........................................, clasei CAEN, declarate...............................................

Director executiv,

………………………………

(semnătura, parafa, ştampila)

Şef serviciu igienă şi sănătate publica veterinara,

………………………………………………..

ANEXA Nr. 4 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor

AUTORIZARE SANITARĂ VETERINARĂ

pentru mijloacele de transport al produselor de origine animală

Nr.........din..........

Mijlocul de transport .............. seria ............, capacitatea ..........., nr. de înmatriculare ................., proprietatea................., adresa ..................

II. Condiţii de                     III. Condiţii de

temperatură:                   transport:

1. fără regim termic               1. agăţat

2. T de refrigerare                 2. vrac

3. T de congelare

4. alt regim termic

5. preambalat

Capacitatea de transport:..............

Se vor avea în vedere condiţiile sanitare veterinare specifice inscrise în fisa tehnica a produsului eliberata de producător.

Nerespectarea condiţiilor sanitare veterinare atrage, după caz, retragerea autorizării şi sancţionarea în conformitate cu prevederile legale.

Mijlocul de transport se autorizează pentru..............*).

Director executiv,

........................................

(semnătura şi ştampila)

*) Se va preciza activitatea autorizată pentru mijlocul de transport.

(verso) - Viza anuală.

ANEXA Nr. 5 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor

ORDONANŢĂ

privind suspendarea autorizării   activităţii din unităţile supuse autorizării sanitare veterinare

Nr...............din......................

Directorul executiv al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.............. .............................................., având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2005 cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare şi Nota de control înregistrata la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor sub nr................., din data de ..............., întocmita de ......................., medic veterinar la serviciul de igiena şi sănătate publica veterinara/serviciul de inspecţie din direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în baza verificării efectuate la unitatea   .............................................,   din   ........................................................................ (adresa  completa), proprietar...................................................................................................................,

Dispune:

suspendarea autorizării, începând cu data de..............................................., până la data de.....................a desfăşurării activităţii de........................, desfăşurata în baza autorizării nr............................. din data de ............................ de către unitatea ..........................., proprietar..........................................

Reluarea activităţii se efectuează la solicitarea proprietarului, numai după remedierea deficienţelor şi verificarea unităţii privind asigurarea condiţiilor sanitare veterinare de funcţionare, conform prevederilor legale, pentru activitatea solicitată.

Neaplicarea măsurilor corespunzătoare la termenul stabilit atrage, după caz, sancţionarea contravenţională şi retragerea autorizării sanitare veterinare a activităţii.

Director executiv,

..............................................

(semnătura, ştampila oficială)

Reprezentantul legal al unităţii,

................................................

(semnătura, ştampila oficială)

ANEXA Nr. 6 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor

ORDONANŢĂ

privind retragerea autorizării activităţii din unităţile supuse autorizării sanitare veterinare

Nr...........din......................

Directorul executiv al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor.............. ......................, având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevederile Hotărârii Guvernului nr. 925/2005 cu modificările şi completările ulterioare şi Nota de control înregistrata la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor sub nr............., din data de..............., întocmit de......................., medic veterinar la serviciul de igiena şi sănătate publică veterinară/serviciul de inspecţie din direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, ......................., în baza verificării efectuate la unitatea............................................................................................., din  ...............................................................................................................(adresa  completa) , proprietar ..............................................................................,

Dispune:

Incepând cu data de........................interzicerea desfăşurării activităţii de.....................*, desfăşurată în baza autorizării nr......................din data de .....................................................   de către unitatea.................................., proprietar..........................................;

Acordarea autorizării sanitare veterinare şi reluarea activităţii se efectuează la solicitarea proprietarului, după remedierea deficienţelor şi asigurarea condiţiilor sanitare veterinare de funcţionare, conform prevederilor legale.

Nerespectarea prezentelor măsuri atrage, după caz, sancţionarea contravenţională sau penală, conform normelor legale în vigoare.

* Se va trece codul activităţii pentru care s-a emis ordonanţa de retragere a autorizării sanitare veterinare, înscris în autorizaţia sanitară veterinară.

Director executiv,

.................................................

(semnătura, ştampila oficială)

Reprezentantul legal al unităţii,

...................................................

(semnătura, ştampila oficială)

ANEXA Nr. 7 la norma sanitară veterinară

TARIFE

pentru autorizarea activităţilor din unităţile careprocesează alimente de origine animala

Partea

Unitate

Tarif de autorizare RON/Unitate/Obiectiv

I

Unităţi cu activităţi generale:

Depozit frigorific....................................................................

Unitate de reambalare............................................................

Piaţa en-gros (hala desfacere produse de origine animala)....

300

500

300

II

Carne de ongulate domestice:

Abator....................................................................................

Unitate de tranşare..............................................................

500

400

III

Carne de pasare şi logomorfe:

Abator de pasări.....................................................................

Unitate de tranşare carne pasare.............................................

500

400

IV

Carne de vânat de crescătorie:

Abator vânat de crescătorie....................................................

Unitate de manipulare sau/si tranşare carne de vânat............

500

400

V

Carne de vânat sălbatic:

Unitate de tranşare carne vânat sălbatic..............................

Unitate de manipulare sau/si tranşare carne de vânat............

300

400

VI

Carne tocata, preparata şi carne separata mecanic:

Unităţi pentru producerea cărnii tocate.................................

Unităţi carne preparata..........................................................

Unităţi carne separata mecanic..............................................

400

400

400

VII

Produse din carne:

Unitate de procesare...............................................................

500

VIII

Moluşte bivalve vii:

Centru de colectare moluşte bivalve vii.................................

Centru de purificare moluşte bivalve vii................................

300

300

IX

Peste şi produse din pescuit:

Vas fabrica.............................................................................

Vas congelator........................................................................

Unitate produse proaspete din pescuit...................................

Unitate procesare produse din pescuit...................................

Piaţa de licitaţie......................................................................

Piaţa de desfacere...................................................................

500

500

500

500

400

400

X

Lapte şi produse din lapte

Centru de colectare a laptelui.................................................

Unitate de procesare...............................................................

100

500

XI

Oua şi produse din oua

Centru de ambalare a oualor..................................................

Unitate producere oua lichide................................................

Unitate procesare oua.............................................................

300

500

500

XII

Picioare de broasca şi melci

Unitate de procesare pulpe broasca şi melci..........................

500

XIII

Grăsimi animale şi untura:

Centru de colectare grăsimi animale......................................

Unitate de procesare grăsimi animale....................................

300

500

XIV

Stomace prelucrate, vezici şi intestine:

Unitate de procesare stomace, vezici şi intestine....................

500

XV

Gelatina:

Centru de colectare materie prima pentru gelatina................

Unitate de procesare...............................................................

300

500

XVI

Colagen:

Centru de colectare materii prime pentru colagen.................

Unităţi procesare colagen.......................................................

300

500

XVII

Alte activităţi:

Unităţi de prelucrare miere şi produse apicole.......................

Şlep.........................................................................................

Vagon frigorific......................................................................

Nava pescador........................................................................

Aeronava...............................................................................

Mijoace auto specializate.......................................................

300

300

300

300

300

200

ANEXA Nr. 8  la norma sanitară veterinară

INDICATIVELE JUDEŢELOR

JUDEŢUL

INDICATIVUL

ALBA

AB

ARAD

AR

ARGEŞ

AG

BACĂU

BC

BIHOR

BH

BISTRIŢA

BN

BOTOŞANI

BT

BRAŞOV

BV

BRĂILA

BR

BUZĂU

BZ

CARAS

CS

CĂLĂRAŞI

CL

CLUJ

CJ

CONSTANŢA

CT

COVASNA

CV

DAMBOVITA

DB

DOLJ

DJ

GALAŢI

GL

GIURGIU

GR

GORJ

GJ

HARGHITA

HR

    

JUDEŢUL

INDICATIVUL

HUNEDOARA

HD

IALOMIŢA

IL

IAŞI

IS

ILFOV

IF

MARAMUREŞ

MM

MEHEDINŢI

MH

MUREŞ

MS

NEAMŢ

NT

OLT

OT

PRAHOVA

PH

SATU MARE

SM

SĂLAJ

SJ

SIBIU

SB

SUCEAVA

SV

TELEORMAN

TR

TIMIŞ

TM

TULCEA

TL

VASLUI

VS

VÂLCEA

VL

VRANCEA

VR

BUCUREŞTI

B

ANEXA Nr. 9 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor

AUTORIZARE CONDIŢIONATĂ PENTRU UNITĂŢILE CARE PRODUC ALIMENTE DE ORIGINE ANIMALĂ

Nr............din.............

Directorul   executiv   al  direcţiei  sanitare  veterinare  şi  pentru   siguranţa   alimentelor ..................., având în vedere cererea şi documentaţia înregistrată la nr................, din ............, a.............., din.....................................................................(adresa completă), în baza Raportului de evaluare şi   a fisei de evaluare întocmita de dr........................., cu nr........................., medic veterinar din cadrul Serviciului de Igiena şi Sănătate Publica Veterinara în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii de Guvern nr. 925/2005, , şi ale normelor şi măsurilor sanitare veterinare în vigoare:

Dispune:

AUTORIZAREA CONDIŢIONATA, pana la data de.....(nu mai mult de 6 luni).............cu numărul de autorizare.......(numărul de autorizare acordat de A.N.S.V.S.A., D.I.S.P.V.)......... pentru unitatea: .......................................................................................................................................... din localitatea .............., strada .......... nr......, sectorul ....., codul ........, judeţul .............., pentru următoarele activităţi:

Cod CAEN

Obiectiv

Capacitate totala de

producţie autorizată

(tone/săptămână produse

finite)

Activitate*

Specie**

Observaţii***

1

2

3

4

* se vor înscrie toate activităţile pentru care se acorda autorizarea sanitară veterinară conform normelor sanitare veterinare în vigoare ca de exemplu: AH, CC, CP, FV etc;

** se vor înscrie toate speciile pentru care se acorda autorizarea sanitară veterinară conform normelor sanitare veterinare în vigoare ca de exemplu: A, B, C, L, O etc;

*** se vor înscrie observaţiile: bl, pap, st etc; Motivele acordării autorizării condiţionate: .........................................................................................................................................................................................................................................................;

Data următoarei verificări:....................................................................................;

Nerespectarea condiţiilor care au stat la baza emiterii prezentei autorizări condiţionate, schimbarea profilului sau efectuarea altor activităţi în perioada de timp menţionata în prezentul document,  atrage, după  caz,  retragerea  autorizării condiţionate,  precum  şi sancţionarea contravenţională sau penală, conform legislaţiei în vigoare.

Director executiv,

..................................

(semnătura şi stampila)

ANEXA Nr. 10 la norma sanitară veterinară

AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR

Direcţia de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară

AUTORIZARE SANITARĂ VETERINARĂ

PENTRU SCHIMBURI INTRACOMUNITARE CU PRODUSE ALIMENTARE DE ORIGINE ANIMALA

Nr............din.............

Directorul Direcţiei de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară, având în vedere adresa din partea Direcţiei   Sanitare   Veterinare   si   Pentru   Siguranţa   Alimentelor ......................, înregistrată la D.I.S.P.V. cu nr...................................................., din data de .........................,  în  baza  Notei  de  control întocmita  de  dr................................,  cu  nr. ........................, expert in cadrul Direcţiei de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară în temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004, şi Hotărârii de Guvern nr. 925/2005 cu modificările şi completările ulterioare şi ale normelor şi măsurilor sanitare veterinare în vigoare:

Dispune:

AUTORIZAREA SANITARĂ VETERINARĂ PENTRU SCHIMBURI INTRACOMUNITARE CU PRODUSE ALIMENTARE DE ORIGINE ANIMALA cu numărul de autorizare..........................pentru unitatea: ......................................................................................................... din localitatea .............., strada .......... nr......, sectorul ....., codul ........, judeţul .............., pentru următoarele activităţi:

Cod

CAEN

Obiectiv

Capacitate totala de

producţie autorizată

(tone/saptămână produse

finite)

Activitate

Specie

Observaţii

1

2

3

4

Incepând cu data de..............................marca de sanatate/marca de identificare care va fi aplicata pe produsele destinate schimburilor intracomunitare sau comercializării pe piaţa naţionala este o stampila de forma ovala cu dimensiunile de 6,5/4,5 cm, care conţine următoarele informaţii:

- in partea superioara ROMÂNIA, cu litere majuscule;

- in centru numărul de aprobare al unităţii, respectiv.........................;

- in partea inferioara abrevierea: EC cu litere majuscule.

Caracterele literelor au inaltimea de 0,8 cm, iar ale cifrelor de 1 cm. Dimensiunile si caracterele mărcii pot fi reduse in conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare in vigoare.

Marca de sănătate si certificatele de sănătate pentru produsele destinate schimburilor intacomunitare in Uniunea Europeana, vor fi gestionate de către medicul veterinar oficial care asigura supravegherea sanitara veterinara a unităţii.

Nerespectarea condiţiilor care au stat la baza emiterii prezentei autorizări sanitare veterinare, schimbarea profilului sau efectuarea altor activităţi atrage, după caz, suspendarea sau retragerea autorizării sanitare veterinare, precum şi sancţionarea contravenţională sau penală, conform legislaţiei în vigoare.

Director,

...................................

(semnătura şi stampila)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 276/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 276 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu