Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.258 din 17.02.2014

privind aprobarea sistemelor de sancţiuni pentru măsura 215 „Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachet b) - păsări“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 128 din 21 februarie 2014



SmartCity1

În conformitate cu Referatul comun de aprobare nr. 4.083 din 6 februarie 2014 al Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA),În baza prevederilor:

Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 (PNDR), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 3837 din 16 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie 2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (UE) nr. 65/2011 al Comisiei din 27 ianuarie 2011 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului în ceea ce priveşte punerea în aplicare a procedurilor de control şi a ecocondiţionalităţii în cazul măsurilor de sprijin pentru dezvoltare rurală;

Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003;

Regulamentului (CE) nr. 1.122/2009 al Consiliului din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol;

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, prin reorganizarea Agenţiei SAPARD, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 198/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 243/2006 privind stabilirea măsurilor finanţate din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, care vor fi implementate de către Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi, respectiv, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

Acordul-cadru de delegare nr. 74 din 13 octombrie 2010 încheiat între APDRP şi APIA pentru implementarea măsurilor privind plăţile compensatorii cuprinse în axa II în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul 1Pentru cererile de ajutor depuse de beneficiari începând cu anul 2012 aferente măsurii 215 „Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachet b) - păsări“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 se aprobă sistemul de sancţiuni specifice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat
ANEXĂSISTEMUL DE SANCŢIUNI pentru măsura 215 „Plăţi privind bunăstarea animalelor“ - pachet b) - păsări din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 Sistemul de sancţiuni, aplicabil pentru cererile de ajutor aferente măsurii 215 „Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachete b) - păsări“ depuse de beneficiari în sesiunea 2012 conform
Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 239/2012 pentru aprobarea modelului Cererii de ajutor privind măsura 215 - Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachetul b) - păsări, se stabileşte ţinându-se cont de următoarele aspecte ale neconformităţilor constatate:

neglijenţa - presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalităţi, chiar dacă beneficiarului i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancţiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acţiunii neintenţionate a beneficiarului;

intenţia - presupune prevederea de către beneficiar a rezultatului faptei sale în condiţiile în care fie urmăreşte producerea lui prin intermediul faptei, fie, deşi nu îl urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat. Aceste cazuri se pot referi, dar nu sunt limitate la: inducerea în eroare cu bună-ştiinţă a autorităţilor cu atribuţii în verificarea documentelor justificative, furnizarea de date sau documente false şi orice altă încercare de fraudă comisă în scopul obţinerii unor plăţi din fonduri europene nerambursabile. A doua repetiţie este considerată intenţie;

repetiţia:

pentru condiţii superioare - presupune nerespectarea aceleiaşi norme, cerinţe sau obligaţii, în cazul în care aceasta se constată la verificarea anuală (verificare administrativă + control la faţa locului + supracontrol) de mai multe ori în cursul unei perioade de 3 ani consecutivi, în condiţiile în care beneficiarul a fost informat despre cazul precedent de nerespectare şi a avut posibilitatea, după caz, să ia măsurile necesare pentru a remedia situaţia;

pentru ecocondiţionalitate - presupune nerespectarea aceleiaşi norme, cerinţe sau obligaţii, în cazul în care aceasta se constată de mai multe ori în cursul unei perioade de 3 ani consecutivi, în condiţiile în care beneficiarul a fost informat despre cazul precedent de nerespectare şi a avut posibilitatea, după caz, să ia măsurile necesare pentru a remedia situaţia;

amploarea (extinderea) - presupune cazul de nerespectare care este determinat luându-se în calcul, în special, dacă aceasta are un efect răspândit în afara fermei respective sau dacă se limitează la ferma respectivă;

gravitatea - presupune cazul de nerespectare care depinde în special de importanţa consecinţelor acestuia, ţinându-se seama de obiectivele cerinţei sau normei respective;

persistenţa - presupune cazul de nerespectare care depinde în special de durata pe parcursul căreia se manifestă efectele acestuia sau de posibilitatea de a pune capăt acestor efecte prin mijloace rezonabile.Pentru calcularea sancţiunilor, următorii termeni vor avea semnificaţiile de mai jos: Definiţii pentru stabilirea sancţiunilor de supradeclarare (A) Efectiv estimat - efectivele de păsări estimate de beneficiar a fi livrate/transferate/mutate/efective medii anuale etc. conform anexei nr. 1 la Cererea de ajutor, pentru o singură fermă de creştere a păsărilor, pe cele 4 categorii (transformate în UVM şi cumulate), valabile pe perioada de angajament (minimum 5 ani). Efectivul estimat din cererea de ajutor (anul I de angajament) rămâne bază de referinţă pentru întreaga perioadă de angajament de la care se calculează supradeclararea. Efectiv livrat - efectivele livrate/efectiv mediu anual etc. conform calculelor realizate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) după depunerea tuturor deconturilor justificative aferente fiecărei ferme de creştere a păsărilor, pe cele 4 categorii (pentru calcularea sancţiunilor efectivele vor fi transformate în UVM şi cumulate). Calcularea sancţiunilor se realizează pe fiecare subpachet. Definiţii şi formule de calcul pentru calcularea sancţiunilor de nerespectare a criteriilor de eligibilitate generale şi specifice: N O T Ă: (P1, P2, P3, P4 = perioada 1, perioada 2, perioada 3, perioada 4 aferentă decontului justificativ sau perioada pentru care au fost depuse documente justificative dacă nu au avut loc livrări.) Efective livrate cf. doc. (nr. capete) = Efective livrate cf. doc. P1 (nr. capete) + Efective livrate cf. doc. P2 (nr. capete) + Efective livrate cf. doc. P3 (nr. capete) + Efective livrate cf. doc. P4 (nr. capete) Efective livrate anual (nr. capete) = Efective livrate cf. doc. (nr. capete) – Efectivul afectat anual det. cond. min. (nr. capete) (calculat pe subpachet şi pe categorii). De la acest efectiv se vor calcula sumele datorate provizorii, la care se aplică eventualele sancţiuni. Efectiv afectat anual det. cond. min. (nr. capete) = Efective livrate cf. doc. (nr. capete) x Acond.min.(%) Acond.min. (%) - procentul de abatere privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare: Acond.min. (%) = efectiv afectat anual cond. min./(efectiv realizat – efectiv afectat anual cond. min.) x 100 (în cazul în care rezultatul este mai mare de 100% se va calcula cu 100%) ATENŢIE!: La subpachetul 3b) se va lua în considerare numărul de păsări transportat la abatorizare. Astfel formula va fi: A*cond.min. (%) = efectiv afectat anual cond. min./(efectiv transportat – efectiv afectat anual cond. min.) x 100 Efectiv realizat = Stoc iniţial la început an + intrări total an – mortalităţi total an Efectiv afectat anual condiţii minime (număr capete) = efectiv afectat cond. min. P1 + efectiv afectat cond. min. P2 + efectiv afectat cond. min. P3 + efectiv afectat cond. min. P4 + efectivul afectat condiţii minime rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + supracontrolului (dacă este cazul). Observaţie: eliminarea efectivelor care nu respectă condiţiile minime de bunăstare (conform formulei de mai sus) se va face înainte de aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. A cond. sup.(%) - „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor superioare de bunăstare: A cond. sup.(%) = efectiv afectat cond. sup./(efectiv realizat – efectiv afectat cond. sup. – efectiv afectat cond. min.) x 100 ATENŢIE!: La subpachetul 3b) se va lua în considerare numărul de păsări transportate la abatoarele amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale a exploataţiilor. Astfel formula va fi: A* (%) = efectivul afectat anual condiţii superioare/(total efectiv transportat – efectiv afectat anual care nu respectă condiţii superioare – efectiv afectat care nu respectă condiţii minime) x 100. Efectiv afectat cond. sup. anual = efectiv afectat cond. sup. P1 + efectiv afectat cond. sup. P2 + efectiv afectat cond. sup. P3 + efectiv afectat cond. sup. P4 + efectiv afectat care nu respectă condiţiile superioare rezultat în urma vizitei la faţa locului (dacă este cazul) + supracontrolului (dacă este cazul). Există 5 categorii de sancţiuni, care se aplică în următoarea ordine, prin calcularea din suma rămasă, după etapa anterioară de calculare:

A. sancţiuni pentru supradeclararea efectivelor
B. sancţiuni pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate generale şi specifice
C. sancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată/decontului justificativ
D. sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii
E. sancţiuni multianuale

Beneficiarul nu va fi sancţionat în cazurile de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare. Prin forţă majoră se înţelege acel eveniment imprevizibil şi imposibil de înlăturat, independent de voinţa omului, intervenit după data semnării angajamentului, care împiedică executarea lui şi care exonerează de răspundere partea care o invocă. Următoarele situaţii sunt considerate cazuri de forţă majoră sau circumstanţe excepţionale: a)decesul beneficiarului; b)incapacitatea profesională de lungă durată a solicitantului; c)exproprierea unei părţi importante a exploataţiei, în cazul în care această expropriere nu era previzibilă la data subscrierii la respectivul angajament; d)o catastrofă naturală gravă care afectează foarte mult suprafeţele agricole ale exploataţiei; e)distrugerea accidentală a clădirilor destinate creşterii animalelor/păsărilor, aflate pe exploataţie; f)o epizootie care afectează parţial sau integral şeptelul, efectivul de păsări sau familii de albine ale solicitantului.Fără a aduce atingere circumstanţelor concrete, care trebuie examinate în fiecare caz în parte, se pot recunoaşte, în special, următoarele circumstanţe naturale: a)moartea unui animal ca urmare a unei boli; b)moartea unui animal ca urmare a unui accident pentru care beneficiarul nu poate fi considerat responsabil.A. Sancţiuni pentru supradeclararea efectivelor Având în vedere că efectivul livrat anual (UVM) poate fi diferit pentru fiecare subpachet, se vor aplica sancţiuni pentru fiecare subpachet în parte, astfel: a)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual pe fiecare subpachet este mai mică sau egală cu 20% din efectivul livrat anual, se va calcula ajutorul pentru efectivul livrat anual pe fiecare subpachet, dar nu se vor impune sancţiuni pentru supradeclarare. b)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual pe fiecare subpachet este mai mare de 20%, dar mai mică sau egală cu 40% din efectivul livrat anual, plata se efectuează pentru efectivul livrat anual pe fiecare subpachet, la care se aplică o sancţiune de supradeclarare de 2% din suma cuvenită, înainte de calcularea altor sancţiuni. c)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual pe fiecare subpachet este mai mare de 40%, dar mai mică sau egală cu 60% din efectivul livrat anual, plata se efectuează pentru efectivul livrat anual pe fiecare subpachet, la care se aplică o sancţiune de supradeclarare de 5% din suma cuvenită, înainte de calcularea altor sancţiuni. d)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual este mai mare de 60% faţă de efectivul livrat anual, plata se efectuează pentru efectivul livrat anual pe fiecare subpachet, la care se aplică o sancţiune de supradeclarare de 10% din suma cuvenită, înainte de calcularea altor sancţiuni. e)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual depăşeşte efectivul livrat anual cu un procent mai mare de 5% din efectivul livrat anual, ca urmare a neregulilor comise intenţionat, exploataţia este exclusă de la plată pentru anul respectiv, pe subpachetul respectiv. f)Dacă diferenţa dintre efectivul estimat (UVM) şi efectivul livrat anual depăşeşte efectivul livrat anual cu un procent mai mare de 20 % din efectivul livrat anual, ca urmare a neregulilor comise intenţionat, exploataţia este exclusă de la plată pentru întregul subpachet pe anul în cauză şi, în plus, beneficiarul este sancţionat până la o valoare egală cu valoarea corespunzătoare diferenţei dintre efectivul estimat şi efectivul livrat anual. Suma rezultată din excluderi se recuperează din plăţile ce urmează să fie efectuate în cadrul oricărei măsuri de ajutor, pe baza cererilor de plată ce urmează a fi depuse de beneficiar în următorii ani, după anul constatării.În cazul în care se identifică două nereguli pentru aceeaşi exploataţie (de exemplu: procentul de supradeclarare este cuprins între 20% şi 30% şi supradeclararea efectivelor din cadrul exploataţiei a fost realizată din intenţie), se va aplica sancţiunea cea mai mare dintre cele două sancţiuni aferente neregulilor constatate. La calculul sancţiunilor pentru supradeclarare se va lua în considerare întregul efectiv livrat/transferat/efectiv mediu anual etc. fără a se lua în considerare neregulile privind respectarea condiţiilor superioare de bunăstare. Pentru acestea se vor aplica sancţiunile prevăzute la punctul B. B. Sancţiuni pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate, generale şi specifice

Codul sancţiunii Tipul sancţiunii
1 Se aplică o sancţiune de 3% din valoarea sprijinului pe subpachet pe anul respectiv de angajament.
2 Se aplică o sancţiune de 5% din valoarea sprijinului pe subpachet pe anul respectiv de angajament.
3 Se aplică o sancţiune de 10% din valoarea sprijinului pe subpachet pe anul respectiv de angajament.
4 Se aplică o sancţiune de 50% din valoarea sprijinului pe subpachet.
5 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe subpachet, exploataţia fiind exclusă de la plata sprijinului pe subpachet în anul respectiv.
6 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe subpachet, exploataţia fiind exclusă de la plata sprijinului pe subpachet în anul respectiv, iar, în plus, beneficiarul este obligat să returneze toţi banii primiţi pe subpachetul respectiv până în acel moment (pentru anii anteriori, pentru exploataţia respectivă).
7 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe anul respectiv pe măsură, exploataţia fiind exclusă de la toată măsura pe anul respectiv, iar, în plus, se returnează toţi banii primiţi pe subpachetul respectiv pentru acea exploataţie până în acel moment (pentru anii anteriori).
8 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe anul respectiv pe măsură, exploataţia fiind exclusă de la plată de la toată măsura pe anul respectiv şi, în plus, pentru anul următor pe toată măsura. Beneficiarul returnează pentru această exploataţie toţi banii primiţi pe pachetul respectiv b) - păsări până la acel moment. În acest caz, se consideră că din intenţie beneficiarul nu a respectat condiţiile.

La calculele efectuate se va ţine cont de toleranţa specifică fiecărui aparat de măsurat, conform datelor din cartea tehnică. Sistemul de sancţiuni este unul progresiv: în cazul în care în primul an a fost aplicată o sancţiune (de exemplu: 1), iar în al doilea an se constată aceeaşi condiţie nerespectată, atunci pentru anul 2 se va aplica sancţiunea următoare (de exemplu: 2). Sancţiunea se aplică pentru fiecare condiţie nerespectată în parte. Dacă în cadrul unui subpachet nu sunt îndeplinite mai multe condiţii, pentru exploataţia respectivă se aplică pe subpachet cea mai mare sancţiune dintre sancţiunile aplicate pentru fiecare condiţie în parte. În cazul codurilor 6, 7 şi 8 ale sancţiunilor pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate generale şi specifice, recuperarea sumelor acordate beneficiarului până la momentul respectiv nu presupune şi aplicarea sancţiunilor de supradeclarare.

Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Sancţiune
Generale Beneficiarul deţine autorizaţie sanitară veterinară pentru întreaga exploataţie pe toată perioada de angajament (minimum 5 ani). Control administrativ (vizual) al cererii de ajutor - Nu se permite primirea cererii de ajutor/plată. Este exclus de la plată aplicantul care nu îndeplineşte acest criteriu.
Beneficiarul se angajează să menţină condiţiile de bunăstare şi să respecte cerinţele specifice subpachetelor pentru care aplică pe o perioadă de minimum 5 ani de la data depunerii solicitării. Control administrativ (vizual) al cererii de ajutor - Nu se permite primirea cererii de ajutor. Este exclus de la plată aplicantul care nu îndeplineşte acest criteriu.
Exploataţia deţine abator în acelaşi UAT cu spaţiile de creştere a păsărilor (subpachetul 3). Control administrativ/control la faţa locului 8
Exploataţia utilizează apă din reţeaua publică de apă potabilă în fluxurile tehnologice de creştere. Control administrativ/control la faţa locului 8
Cerinţa minimă Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Sancţiune
Subpachetul 1b
Asigurarea intensităţii iluminatului artificial cu minimum 30 lucşi - iluminare artificială cu intensitate de 20 lucşi Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Încălcarea cerinţelor minime În cazul în care se constată o încălcare a cerinţelor minime se calculează „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare şi se diminuează efectivul livrat cu efectivul afectat anual determinat condiţii minime (pe categorii). Calculul supradeclarărilor, al sancţiunilor pentru nerespectarea condiţiilor superioare etc. va avea în vedere acest efectiv livrat diminuat.
Subpachetul 2b
Reducerea densităţii păsărilor cu 10% faţă de densitatea rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii privind suprafaţa minimă alocată pentru fiecare categorie de păsări Suprafaţă disponibilă minimă obligatorie: • pui de carne - 33 kg/m2; • pui de carne - 39 kg/m2; • pui de carne - 42 kg/m2; • găini ouătoare • 1.111 cm2/cap sistem alternativ (9 găini ouătoare/m2 în sistem alternativ); - 750 cm2/cap - sistem cuşti îmbunătăţite: • găini reproducţie rase grele; - 25 kg/m2; • pui de curcă: - masculi: 55 kg/m2; - femele: 50 kg/m2; Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Încălcarea cerinţelor minime În cazul în care se constată o încălcare a cerinţelor minime, se calculează „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare şi se diminuează efectivul livrat cu efectivul afectat anual determinat condiţii minime (pe categorii). Calculul supradeclarărilor, al sancţiunilor pentru nerespectarea condiţiilor superioare etc. va avea în vedere acest efectiv livrat diminuat.
Subpachetul 3b
Îmbunătăţirea condiţiilor de bunăstare a păsărilor pe durata transportului Suprafaţa minimă obligatorie în timpul transportului păsărilor: - 200 cm2/kg păsări cu greutatea <1,6 kg/cap; - 160 cm2/kg, păsări cuprinse între 1,6-<3kg/cap; - 115 cm2/kg păsări cuprinse între 3-<5 kg/cap; - 105 cm2/kg păsări cu greutatea > 5 kg/cap Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Încălcarea cerinţelor minime În cazul în care se constată o încălcare a cerinţelor minime se calculează „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare şi se diminuează efectivul livrat cu efectivul afectat anual determinat condiţii minime (pe categorii). Calculul supradeclarărilor, al sancţiunilor pentru nerespectarea condiţiilor superioare etc. va avea în vedere acest efectiv livrat diminuat.
Cerinţa minimă Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Sancţiune
Subpachetul 4b
Corectarea nivelului nitriţilor şi nitraţilor în apa utilizată Indicator pentru cerinţa minimă obligatorie: - nitraţi - 100 (mg/l); - nitriţi - 1 (mg/l). Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Încălcarea cerinţelor minime În cazul în care se constată o încălcare a cerinţelor minime se calculează „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare şi se diminuează efectivul livrat cu efectivul afectat anual determinat condiţii minime (pe categorii). Calculul supradeclarărilor, al sancţiunilor pentru nerespectarea condiţiilor superioare etc. va avea în vedere acest efectiv livrat diminuat.
Subpachetul 5b
Reducerea noxelor cu 30% faţă de nivelul minim obligatoriu prin menţinerea în limite optime a parametrilor de microclimat Nivelul noxelor din adăpost în condiţii minime obligatorii: - 20 ppm amoniac (NH3); - 3.000 ppm dioxid de carbon (CO2) Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/Control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Încălcarea cerinţelor minime În cazul în care se constată o încălcare a cerinţelor minime se calculează „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor minime de bunăstare şi se diminuează efectivul livrat cu efectivul afectat anual determinat condiţii minime (pe categorii). Calculul supradeclarărilor, al sancţiunilor pentru nerespectarea condiţiilor superioare etc. va avea în vedere acest efectiv livrat diminuat.

Pentru determinarea codului sancţiunii pentru nerespectarea condiţiilor superioare se va folosi A cond.sup.(%) - „procentul de abatere“ privind nerespectarea condiţiilor superioare de bunăstare.

Valoarea plăţii compensatoare Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Codul sancţiunii
Subpachetul 1b
Asigurarea intensităţii iluminatului artificial cu minimum 30 lucşi Pui de carne 15,99 euro/UVM Pui de curcă 45,06 euro/UVM Găini ouătoare 11,91 euro/UVM Găini rase grele 26,79 euro/UVM 1.1. Indicator pentru cerinţa superioară Iluminarea artificială cu intensitate de 30 lucşi - timp de minimum 18 ore/zi pentru categoriile: pui de carne, pui de curcă şi găini de reproducţie rase grele; - timp de 16 ore/zi pentru categoria găini ouătoare. Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Control administrativ verificare documente din deconturile trimestriale/anuale Nerespectarea cerinţelor de bunăstare superioare pentru un „procent de abatere“ calculat mai mic de 10% 1
Nerespectarea cerinţelor de bunăstare superioare pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 10% până la 20% 2
Nerespectarea cerinţelor de bunăstare superioare pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 20% până la 35% 3
Nerespectarea cerinţelor de bunăstare superioare pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 35% până la 50% 4
Nerespectarea cerinţelor de bunăstare superioare pentru un „procent de abatere“ calculat mai mare de 50% 5
Prima repetiţie 2/3/4/5/6
Intenţie 8
1.2. Păstrarea evidenţelor pentru a fi prezentate autorităţii de control privind: - utilizarea şi întreţinerea sistemelor de iluminat artificial - - programul de iluminare din care reiese intervalul orar de timp de minimum 18 ore/zi pentru categoriile: pui de carne, pui de curcă şi găini de reproducţie rase grele şi timp de minimum 16 ore/zi pentru categoria găini ouătoare, după caz - este afişat? Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care a fost controlat şi au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 3
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care nu a fost controlat în anii precedenţi/a fost controlat şi nu au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 4
Valoarea plăţii compensatoare Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Codul sancţiunii
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anul în curs, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care au existat în anii precedenţi) 5
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anul în curs şi anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora) 6
Repetiţie 4/5/6/7
Intenţie 8
Subpachetul 2b
Reducerea densităţii păsărilor cu 10% faţă de densitatea rezultată din aplicarea cerinţelor minime obligatorii privind suprafaţa minimă alocată pentru fiecare categorie de păsări Pui de carne 42,82 euro/UVM Pui de curcă 263,53 euro/UVM Găini ouătoare 114,29 euro/UVM Găini rase grele 134,45 euro/UVM 2.1. Indicatori pentru cerinţă superioară: - pui de carne - 30 kg/m2; - pui de carne - 35,45 kg/m2; - pui de carne - 38,18 kg/m2; - găini ouătoare: - 1.222 cm2/cap în sistem alternativ; - 825 cm2/cap în sistem cuşti îmbunătăţite; - găini reproducţie rase grele - 22,73 kg/m2; - pui de curcă: - masculi: 50 kg/m2; - femele: 45,45 kg/m2. Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat mai mic de 10% 1
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 10% până la 20% 2
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 20% până la 35% 3
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 35% până la 50% 4
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat mai mare de 50% 5
Prima repetiţie 2/3/4/5/6
Intenţie 8
2.2. Păstrarea pentru control a evidenţelor privind respectarea suprafeţei de pardoseală disponibilă şi a greutăţii în condiţii superioare de bunăstare Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care a fost controlat şi au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 3
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care nu a fost controlat în anii precedenţi/a fost controlat şi nu au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 4
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anul în curs, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care au existat în anii precedenţi) 5
Nerespectarea criteriului (lipsa evidenţelor pentru anul în curs şi anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora) 6
Repetiţie 4/5/6/7
Intenţie 8
Valoarea plăţii compensatoare Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Codul sancţiunii
Subpachetul 3b
Îmbunătăţirea condiţiilor de bunăstare a păsărilor pe durata transportului Pui de carne 14,29 euro/UVM Pui de curcă 35,36 euro/UVM Găini ouătoare 3,64 euro/UVM Găini rase grele 3,64 euro/UVM 3.1. Suprafaţa superioară în timpul transportului păsărilor, de minimum: - 260 cm2/kg pentru păsări cu greutate < 1,6 kg/cap; - 208 cm2/kg pentru păsări cu greutate cuprinsă între 1,6- < 3 kg/cap; - 150 cm2/kg pentru păsări cu greutate cuprinsă între 3-< 5 kg/cap; - 137 cm2/kg pentru păsări cu greutate de > 5 kg/cap. Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat mai mic de 10% 1
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 10% până la 20% 2
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 20% până la 35% 3
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat cuprins între 35% până la 50% 4
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ calculat mai mare de 50% 5
Prima repetiţie 2/3/4/5/6
Intenţie 8
3.2. Păstrarea pentru control a registrelor privind transporturile către sau dinspre fermă Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion) Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care a fost controlat şi au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 3
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care nu a fost controlat în anii precedenţi/a fost controlat şi nu au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 4
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anul în curs, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care au existat în anii precedenţi) 5
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anul în curs şi anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora) 6
Repetiţie 4/5/6/7
Intenţie 8
Subpachetul 4b
Corectarea nivelului nitriţilor şi nitraţilor în apa utilizată Pui de carne 29,49 euro/UVM Pui de curcă 25,82 euro/UVM Găini ouătoare 28,01 euro/UVM Găini rase grele 33,80 euro/UVM 4.1a. Beneficiarul a prezentat minimum 14 buletine de analiză la sursă Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) - se vor verifica buletinele de analiză ca număr Nerespectarea criteriului (beneficiarul nu a făcut un număr suficient de analize) 5
Repetiţie 6
Intenţie 8
Valoarea plăţii compensatoare Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Codul sancţiunii
4.1b. Beneficiarul a prezentat minimum 1 buletin de analiză de la intrarea în fiecare hală pe serie pentru puii de carne şi de curcă, faţă de 2 analize pe/an şi 4 probe/an la găini ouătoare şi găini de reproductive, faţă de 2 probe/an în practica curentă, iar analizele confirmă respectarea condiţiilor superioare: Maximum: - nitraţi - 50 (mg/l); - nitriţi - 0,5 (mg/l); [nitraţi/50] + [nitriţi/3] ≤ 1 Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion, numai pentru puii de carne şi de curcă) Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) - se vor verifica buletinele de analiză ca număr şi rezultate Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ mai mic de 10% 1
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 10% până la 20% 2
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 20% până la 35% 3
Nerespectarea criteriului pentru un „procent de abatere“ cuprins între 35% până la 50% 4
Nerespectarea criteriului pentru un „procent de abatere“ mai mare de 50% 5
Prima repetiţie 2/3/4/5/6
Intenţie 8
4.2. Păstrarea pentru control a registrelor privind analizele efectuate Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/ Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor şi/sau necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care a fost controlat şi au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 3
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care nu a fost controlat în anii precedenţi/a fost controlat şi nu au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 4
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anul în curs, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora, în cazul în care au existat în anii precedenţi) 5
Nerespectarea criteriului (lipsa registrelor pentru anul în curs şi anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestora) 6
Repetiţie 4/5/6/7
Intenţie 8
Subpachetul 5b
Reducerea noxelor cu 30% faţă de nivelul minim obligatoriu prin menţinerea în limite optime a parametrilor de microclimat Pui de carne 19,52 euro/UVM Pui de curcă 37,43 euro/UVM Găini ouătoare 20,47 euro/UVM Găini rase grele 40,93 euro/UVM 5.1. Nivelul noxelor din adăpost în condiţii superioare de bunăstare: - 14 ppm amoniac (NH3); - 2100 ppm dioxid de carbon (CO2). Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/ Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ mai mic de 10% 1
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 10% până la 20% 2
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 20% până la 35% 3
Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru un „procent de abatere“ cuprins între 35% până la 50% 4
Nerespectarea criteriului pentru un „procent de abatere“ mai mare de 50% 5
Prima repetiţie 2/3/4/5/6
Intenţie 8
Valoarea plăţii compensatoare Criterii de eligibilitate Indicator (modalitatea de control*) Condiţia de aplicare a sancţiunii Codul sancţiunii
5.2. Păstrarea pentru control a registrului sau a documentului asimilat privind măsurătorile efectuate pentru monitorizarea permanentă a microclimatului, precum şi a noxelor pentru demonstrarea condiţiilor de bunăstare Vizită pe teren (în cazul includerii în eşantion)/ Control administrativ (verificare documente din deconturile trimestriale/anuale) Nerespectarea criteriului (lipsa registrului şi/sau necompletarea sau prezentarea incompletă a acestuia, în cazul în care a fost controlat şi au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 3
Nerespectarea criteriului (lipsa registrului pentru anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestuia, în cazul în care nu a fost controlat în anii precedenţi/a fost controlat şi nu au existat în anii precedenţi, în condiţiile în care evidenţele pentru anul în curs există şi sunt complete) 4
Nerespectarea criteriului (lipsa registrului pentru anul în curs, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestuia, în cazul în care au existat în anii precedenţi) 5
Nerespectarea criteriului (lipsa registrului pentru anul în curs şi anii precedenţi, dar şi necompletarea sau prezentarea incompletă a acestuia) 6
Repetiţie 4/5/6/7
Intenţie 8

* Modalitatea de control este detaliată în procedurile de lucru ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură - APIA. C. Sancţiuni pentru depunerea cu întârziere/ nedepunerea cererii de plată/decontului justificativ Decontul justificativ se depune trimestrial/anual (conform termenelor prevăzute în ghidul solicitantului), iar, la sfârşitul fiecărui an de angajament, se depune cererea de plată de la 16 octombrie 2013 pentru subpachetele 1b), 3b), 4b) şi 5b) şi 13 decembrie 2013 pentru subpachetul 2b), în primul an de aplicare [data aprobării versiunii X a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 de către Comisia Europeană conform Notificării Ref. Ares (2012) 1490530 din 13 decembrie 2012]. Depunerea cu întârziere a cererilor de plată/deconturilor justificative nu este sancţionată în cazurile de forţă majoră şi în circumstanţe excepţionale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Nu se acceptă depunerea cu întârziere a documentelor (decont justificativ/cerere de plată). În cazul prezentării de deconturi justificative incomplete se vor solicita documentele lipsă. În situaţia în care, în urma notificării, nu se vor prezenta documentele solicitate se va proceda astfel:

în cazul neprezentării registrelor obligatorii sau altor documente pentru care s-au prevăzut sancţiuni la punctul B se vor aplica sancţiunile pentru nerespectarea criteriilor de eligibilitate generale şi specifice acestea.

în cazul neprezentării documentelor solicitate, altele decât cele sus-menţionate, se va elimina de la plată subpachetul/le pentru care nu s-au prezentat documente pentru anul în curs.Nedepunerea deconturilor justificative/documentelor justificative (în cazul în care nu au fost făcute livrări într-o perioadă) şi/sau a cererilor de plată în intervalele menţionate conduce la nerespectarea angajamentelor asumate, ceea ce presupune rezilierea angajamentelor şi recuperarea plăţilor efectuate. Se exceptează cazurile în care ferma nu a fost populată şi solicitantul a anunţat APIA şi Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Animalelor (ANSVSA) de această situaţie. O cerere poate fi retrasă total sau parţial în orice moment, cu excepţia cazului în care beneficiarul a fost înştiinţat despre neregulile pe care le conţine cererea de plată (inclusiv notificarea beneficiarului pentru supradeclarare) sau a fost înştiinţat cu privire la intenţia Agenţiei (APIA, APDRP, ANSVSA) de a întreprinde un control la faţa locului. Dacă în urma acestui control au fost constatate nereguli, beneficiarul nu mai poate retrage părţile din cererea de plată la care se referă aceste nereguli. Dacă în urma controlului realizat nu se identifică nereguli, beneficiarul poate retrage cererea de plată. În perioada dintre înştiinţarea beneficiarului cu privire la efectuarea controlului pe teren şi stabilirea concluziei finale ca urmare a controlului pe teren, beneficiarul nu îşi poate retrage cererea de plată. În urma retragerilor efectuate, beneficiarul revine la situaţia în care se afla înainte de a depune cererea de ajutor/plată pentru partea respectivă din cererea de plată. Beneficiarul care a depus cererea de ajutor/plată şi a fost selectat pentru controlul pe teren şi care nu permite inspectarea fermei de către reprezentanţii organismelor abilitate se consideră că nu a respectat angajamentul. În acest caz beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru măsura respectivă pentru anul în curs şi, în plus, i se vor recupera toate sumele acordate până la momentul respectiv pentru toate subpachetele solicitate în cererea de ajutor. Recuperarea sumelor acordate beneficiarului până la momentul respectiv nu presupune şi aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. D. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii În cazul măsurii 215 „Plăţi privind bunăstarea animalelor - pachet B - păsări“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, ecocondiţionalitatea cuprinde următoarele norme:

cerinţele legale în materia de gestionare (SMR 1 - SMR 5), în domeniul „Mediu“;

cerinţele legale în materia de gestionare (SMR 6 - SMR 8), în domeniul „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“;

bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC-uri), în domeniul „Bune condiţii agricole şi de mediu“.În cazul în care cerinţele privind ecocondiţionalitatea nu sunt respectate oricând în cadrul unui an calendaristic stabilit şi dacă neconformitatea respectivă este rezultatul unei acţiuni ori al unei omiteri direct imputabile beneficiarului care a depus cererea de plată pentru schemele de sprijin pe suprafaţă în anul calendaristic vizat, suma totală a plăţilor efectuate sau care urmează să fie efectuate trebuie să fie redusă ori exclusă. În cazul neglijenţei, sancţiunea aplicată nu trebuie să depăşească 5% din suma totală, iar, în cazul primei repetiţii, sancţiunea nu trebuie să depăşească 15% din suma totală. În cazurile de nerespectare intenţionată, reducerea procentului nu trebuie să fie mai mică de 20% din plată şi poate merge până la excluderea totală din măsura de sprijin pentru unul sau mai mulţi ani calendaristici. Valoarea sancţiunilor pentru un an calendaristic nu trebuie să depăşească suma totală cuvenită beneficiarului în cadrul măsurii. Toate cazurile de neconformitate sunt aduse la cunoştinţa beneficiarilor în scris. Nerespectarea datorată neglijenţei Dacă nerespectarea se datorează neglijenţei unui beneficiar, sancţiunea calculată la suma totală este de 3% din suma totală. Astfel, pe baza rezultatelor din raportul de control, se decide să se reducă acest procent la 1%, să se crească până la 5% din suma totală sau să nu se aplice nicio sancţiune în cazul în care este definită o toleranţă printr-o zonă-tampon stabilită şi aplicabilă perimetrului parcelei agricole. Cu toate acestea, toleranţa maximă pentru fiecare parcelă agricolă nu trebuie să depăşească 1 ha în valoare absolută. Dacă au fost stabilite nereguli repetate, cu excepţia celor considerate intenţionate, sancţiunea stabilită în cazul primei nerespectări repetate va fi multiplicată cu factorul 3. În cazul repetiţiilor viitoare ale aceleiaşi nereguli, factorul 3 de multiplicare va fi aplicat de fiecare dată la rezultatul sancţiunii stabilite pentru neregulile repetate anterioare. Sancţiunea maximă nu va depăşi 15% din suma totală. Nerespectarea intenţionată Dacă beneficiarul nu a respectat intenţionat o condiţie, sancţiunea aplicată va fi, ca regulă generală, de 20% din suma totală (conform tabelelor nr. 1 şi 3). Astfel, pe baza rezultatelor din raportul de control, se decide să se reducă procentul în cauză până la maximum 15% sau, după caz, să îl mărească până la 100% din suma totală (conform tabelelor nr. 1 şi 3). În cazul nerespectării intenţionate, beneficiarul este exclus de la măsură pentru anul calendaristic în cauză (conform tabelelor nr. 1 şi 3). Dacă amploarea, gravitatea şi/sau persistenţa nerespectării intenţionate este majoră sau au fost detectate repetate nerespectări intenţionate, beneficiarul va fi exclus de la măsura respectivă şi în anul calendaristic următor. I. Sancţiuni pentru nerespectarea SMR-urilor Cerinţele legale în materia de gestionare (SMR) sunt definite conform legislaţiei comunitare şi naţionale în vigoare. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi neglijenţă situaţia în care în rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani nu apare acea condiţie ca fiind neconformă. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi repetiţie situaţia în care în cel puţin unul dintre rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani apare acea condiţie ca fiind neconformă. Sancţiunile pentru nerespectarea SMR-urilor sunt prevăzute în tabelul nr. 1 Tabelul nr. 1 - Sancţiunile pentru nerespectarea SMR-urilor

Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Neglijenţă*) Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă (rectificabilă) N/A N/A N/A N/A N/A
Nepermanentă 3% 9% 15% + Notificare 2 81% + Notificare 3 100%
Permanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% 100%
Medie Nepermanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% + Notificare 3 100%
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Medie Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Intenţie Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă 15% 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 20%
Medie Nepermanentă 20%
Permanentă 30%
Înaltă Nepermanentă 50%
Permanentă 100%
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 30%
Permanentă 40%
Medie Nepermanentă 40%
Permanentă 60%
Înaltă Nepermanentă 80%
Permanentă 100%

*) Notificări pentru nerespectarea cerinţelor SMR: Notificarea 2 reprezintă avertismentul către beneficiar cu privire la consecinţele care vor apărea în cazul nerespectării cerinţelor SMR şi în anul următor. Notificarea 3 reprezintă înştiinţarea beneficiarului cu privire la declararea ca intenţie a nerespectării cerinţelor SMR. **) Definirea acestor criterii se regăseşte în tabelul nr. 2. Tabelul nr. 2 - Criterii - nivel şi descriere

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate Scăzută 0-30% din suprafaţa determinată a fermei (SMR 1-5) 0-10% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Medie >30-50% din suprafaţa determinată a fermei (SMR 1-5) >10-20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Înaltă >50% din suprafaţa determinată a fermei (SMR 1-5) >20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Persistenţă Nepermanentă (rectificabilă) N/A
Nepermanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul angajamentului (nerespectările descoperite în ultimul an de angajament se consideră a fi permanente)

Observaţie SMR-urile 1-5 din domeniul „Mediu“ şi SMR-urile 6-8 din domeniul „Identificarea şi înregistrarea animalelor“ se aplică începând cu 1 ianuarie 2012. SMR-urile 9-12 din domeniul „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor“ şi SMR-urile 13-15 din domeniul „Notificarea bolilor la animale“ se aplică începând cu 1 ianuarie 2014. SMR-urile 16-18 din domeniul „Bunăstarea animalelor“ se aplică începând cu 1 ianuarie 2016. Sancţiunea se aplică pentru fiecare SMR în parte, conform tabelului nr 1, iar beneficiarului i se aplică cea mai mare sancţiune din cele aferente tuturor SMR-urilor nerespectate pentru domeniul respectiv. II. Sancţiuni pentru nerespectarea GAEC-urilor Bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC) sunt definite conform legislaţiei naţionale în vigoare. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi neglijenţă situaţia în care în rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani nu apare acea condiţie ca fiind neconformă. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi repetiţie situaţia în care în cel puţin unul din rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani apare acea condiţie ca fiind neconformă. Sancţiunile pentru nerespectarea GAEC-urilor şi a măsurilor privind menţinerea sau reconstituirea suprafeţelor de pajişti permanente sunt prezentate în tabelul nr. 3. Tabelul nr. 3 - Sancţiuni pentru nerespectarea GAEC-urilor

Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Neglijenţă*) Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă (rectificabilă) 0% + Notificare 1 N/A N/A N/A N/A
Nepermanentă 3% 9% 15% + Notificare 2 81% + Notificare 3 100%
Permanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% 100%
Medie Nepermanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% + Notificare 3 100%
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Medie Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Intenţie Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă 15% 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 20%
Medie Nepermanentă 20%
Permanentă 30%
Înaltă Nepermanentă 50%
Permanentă 100%
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 30%
Permanentă 40%
Medie Nepermanentă 40%
Permanentă 60%
Înaltă Nepermanentă 80%
Permanentă 100%

*) Notificări pentru nerespectarea GAEC-urilor: Notificarea 1 reprezintă avertismentul către beneficiar cu privire la problemele identificate şi care pot fi remediate până la data de 30 iunie a anului următor celui pentru care a solicitat sprijinul. Notificarea 2 reprezintă avertismentul către beneficiar cu privire la consecinţele care vor apărea în cazul nerespectării cerinţelor şi în anul următor. Notificarea 3 reprezintă înştiinţarea beneficiarului cu privire la declararea ca intenţie a nerespectării cerinţelor. **) Definirea acestor criterii se regăseşte în tabelul nr. 4. Tabelul nr. 4 - Criterii - nivel şi descriere

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate Scăzută 0-30% din suprafaţa determinată a fermei
Medie >30-50% din suprafaţa determinată a fermei
Înaltă >50% din suprafaţa determinată a fermei
Persistenţă Nepermanentă (rectificabilă) Condiţii nerespectate care pot fi rectificate până la data de 30 iunie a anului următor celui pentru care a solicitat sprijinul*
Nepermanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul angajamentului (nerespectările descoperite în ultimul an de angajament se consideră a fi permanente)

* În cazul în care beneficiarului i se transmite notificarea 1, acesta trebuie să înştiinţeze APIA cu privire la remedierea sau neremedierea problemelor semnalate de către APIA, dar nu mai târziu de data de 30 iunie a anului următor celui pentru care a solicitat sprijinul. În cazul în care beneficiarul nu înştiinţează APIA în termen/înştiinţează APIA că nu a remediat problemele semnalate, acesta va fi sancţionat. În cazul în care beneficiarul înştiinţează APIA în termen cu privire la remedierea problemelor semnalate de către APIA, experţii APIA vor reface vizita în teren pentru confirmarea celor semnalate de către beneficiar. Observaţie Sancţiunea se aplică pentru fiecare GAEC în parte, conform tabelului nr 3, iar beneficiarului i se aplică cea mai mare sancţiune din cele aferente tuturor GAEC-urilor nerespectate. III. I+II. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii A)„Sancţiunea pe domeniu“ aferentă beneficiarului care a depus cererea de plată se calculează prin aplicarea celei mai mari sancţiuni dintre cele stabilite în cadrul fiecăruia dintre domeniile „Mediu“, „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „Bune condiţii agricole şi de mediu“.Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)pentru domeniul „Mediu“ este cea mai mare sancţiune dintre cea aplicată pentru SMR-urile 1-5 şi cea aplicată pentru cerinţele minime pentru utilizarea îngrăşămintelor; b)pentru domeniul „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ este cea mai mare sancţiune dintre cea aplicată pentru SMR-urile 6-8 şi cea aplicată pentru cerinţele minime pentru utilizarea produselor de protecţie a plantelor; c)pentru domeniul „Bune condiţii agricole şi de mediu“ este cea mai mare sancţiune din cele aplicate pentru GAEC-uri. B)„Sancţiunea calculată“ aferentă beneficiarului care a depus cererea de plată se calculează prin însumarea sancţiunilor finale pentru fiecare din domeniile „Mediu“, „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „Bune condiţii agricole şi de mediu“.Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „Mediu“, „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „Bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate neglijenţei este:

„sancţiunea calculată“, dacă „Sancţiunea calculată“ este < = 5%;

5%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 5%; b)în cazul în care cel puţin o sancţiune finală stabilită pentru nerespectarea cerinţelor din unul din domeniile „Mediu“, „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ sau „Bune condiţii agricole şi de mediu“ este datorată repetiţiei este: • pentru prima repetiţie:

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 15%;

15%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 15%;• de la a doua repetiţie:

„sancţiunea calculată“, conform tabelelor nr. 1 şi 3, după notificarea fermierului; c)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „Mediu“, „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „Bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate intenţiei este:

20%, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 20%;

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este > 20%, dar nu mai mult de 100%.E. Sancţiuni multianuale Sumele rezultate din sancţiunile prevăzute la pct. A - Sancţiuni pentru supradeclararea efectivelor - lit. d) şi f) se recuperează în conformitate cu prevederile art. 5b din Regulamentul (CE) nr 885/2006 al Comisiei din 21 iunie 2006 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 în ceea ce priveşte autorizarea agenţiilor de plăţi şi a altor entităţi, precum şi lichidarea conturilor FEGA şi FEADR, respectiv se reţin din orice plată viitoare care urmează să fie efectuată de agenţia responsabilă cu recuperarea creanţei de la respectivul beneficiar. În cazul în care suma nu poate fi recuperată integral în decursul celor 3 ani calendaristici ulteriori anului în care s-a constatat neregula, soldul se anulează, respectiv se anulează datoria beneficiarului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 258/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 258 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 258/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu