Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2562 din 15 noiembrie 2006

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiilor de consilier de probatiune si inspector de probatiune

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 938 din 20 noiembrie 2006



Având în vedere dispoziţiile art. 19 alin. (2) şi ale art. 21 alin. 2 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probatiune,

în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de consilier de probatiune şi inspector de probatiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată la care se abrogă dispoziţiile Ordinului ministrului justiţiei nr.  1.296/C/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea cursurilor de reintegrare socială şi supraveghere şi a concursului pentru ocuparea funcţiei de consilier de reintegrare socială şi supraveghere, şef al serviciului de reintegrare socială şi supraveghere sau inspector de reintegrare socială şi supraveghere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 16 iulie 2002, şi ale ordinului ministrului justiţiei nr. 1.532/C/2005. Art. 3. - Direcţia pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii, Direcţia de probaţiune, tribunalele şi serviciile de probaţiune vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.

Ministrul justiţiei,

Monica Luisa Macovei

ANEXA

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de consilier de probaţiune si inspector de probaţiune

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Poate fi consilier de probaţiune sau inspector de probaţiune persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 20, respectiv la art. 16 şi 21 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, denumită în continuare lege.

CAPITOLUL II

Organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor de consilier de probaţiune

Art. 2. - (1) Pentru înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor de consilier de probaţiune, candidaţii vor prezenta un dosar de înscriere care va conţine:

a)  copie a actului de identitate;

b)   copie a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;

c)   copie de pe diploma de licenţă sau adeverinţa provizorie;

d)   declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi a celor fiscale sau certificatele de cazier judiciar şi cazier fiscal, în original;

e)  o recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la universitatea absolvită;

f)  curriculum vitae (format european);

g)  cerere-tip de înscriere la concurs;

h) chitanţa de plată a taxei de înscriere la concurs, emisă de casieria tribunalului în raza căruia se află domiciliul candidatului.

(2)  Vor fi luate în considerare diplomele ori adeverinţele care atestă studiile absolvite, indiferent de formă sau emitent.

(3)   In momentul repartizării pe posturi, candidaţii declaraţi admişi îşi completează dosarul cu certificatele de cazier judiciar şi fiscal, dacă acestea nu au fost depuse în momentul înscrierii, şi prezintă originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere, pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.

(4)  Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte de către  ministrul justiţiei  prin  ordin,  astfel încât să acopere costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului.

Art. 3. - Concursul pentru ocuparea posturilor de consilier de probaţiune cuprinde următoarele etape:

a)  selecţia dosarelor;

b)  proba de interviu;

c)  proba scrisă de verificare a cunoştinţelor generale şi specifice;

d)  testarea medicală şi psihologică;

e)  repartizarea pe posturi.

Art. 4. - (1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, bibliografia, numărul şi distribuţia geografică a posturilor vacante în funcţie de specialitatea de bază, categoriile de posturi vacante, cerinţele generale ale fiecărui post, regulamentul şi probele de concurs, datele de contact, termenul limită de depunere a actelor de concurs, precum şi cuantumul taxei de înscriere la concurs vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizării concursului.

(2)  Anunţul de concurs, publicat prin intermediul mass-media, cuprinde data şi locul desfăşurării concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul.

(3)   In situaţia în care se modifică data sau locul desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevăzute la alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii primei probe de concurs.

Art. 5. - Tematica, bibliografia de concurs, precum şi criteriile de interviu se elaborează de Direcţia de probaţiune, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei. Se menţionează temele, capitolele şi subcapitolele care fac parte din tematică, cu indicarea autorilor şi a materialelor aferente bibliografiei (inclusiv ediţia).

Art. 6. - (1) Cererea pentru înscrierea la concurs, împreună cu actele prevăzute la art. 2 alin. (1), se adresează ministrului justiţiei şi se depun, cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, la tribunalul în raza căruia îşi are domiciliul candidatul.

(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziţie candidaţilor la momentul înscrierii, fiind publicat şi pe site-ul Ministerului Justiţiei. Pe aceeaşi pagină se publică şi modelul de curriculum vitae (format european), ce trebuie ataşat la dosarul candidatului.

(3)  Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care îşi anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima etapă de concurs.

(4)   Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs sunt transmise de îndată de tribunale, după finalizarea perioadei de înscriere, Ministerului Justiţiei - Direcţia de probaţiune.

Art. 7. - (1) Pentru fiecare concurs organizat, în raport cu specificul posturilor scoase la concurs, cu numărul candidaţilor şi cu probele susţinute, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin:

a)  comisia de organizare a concursului;

b)  comisia de interviu;

c)  comisia de verificare a cunoştinţelor;

d)  comisia de soluţionare a contestaţiilor;

e)   comisia de repartizare pe posturi, precum şi preşedinţii acestor comisii.

(2)    Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.

(3)  In funcţie de numărul şi distribuţia posturilor vacante în acord cu specialitatea de bază, în vederea intervievării candidaţilor, pot exista mai multe comisii de interviu.

(4)   Din comisii fac parte reprezentanţi ai direcţiei şi serviciilor de probaţiune, ai altor direcţii din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi colaboratori externi, cum ar fi cadre universitare sau reprezentanţi ai organizaţiilor partenere.

Art. 8. - Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:

a)   verifică cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 şi 6, şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului;

b)   asigură afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;

c)  asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;

d)   asigură transmiterea rezultatelor concursului Direcţiei de probaţiune;

e)   îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

Art. 9. - Comisia de interviu are următoarele atribuţii principale:

a)  stabileşte întrebările şi baremul pentru interviu;

b)  stabileşte planul interviului şi realizează interviul;

c)   comunică în scris rezultatele interviului comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora.

Art. 10. - Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii principale:

a)    stabileşte subiectele pentru proba scrisă şi corectează lucrările scrise;

b)  stabileşte baremul pentru fiecare subiect;

c)   corectează lucrările candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de fiecare membru al comisiei;

d)  recorectează şi stabileşte nota finală acordată fiecărui subiect al probei, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între corectori;

e)   comunică în scris rezultatele probei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora.

Art. 11. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:

a)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor candidaţilor;

b)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la interviu;

c)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea lucrării scrise;

d)    comunică în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora.

Art. 12. - Comisia de repartizare pe posturi are ca atribuţie principală repartizarea candidaţilor pe posturile de consilieri de probaţiune scoase la concurs.

Art. 13. - (1) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la art. 7 alin. (1) acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.

(2)    Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate semnează o declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:

a)     nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1);

b)   va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.

(3)   Membrii comisiilor prevăzute la art. 7 alin. (1), precum şi persoanele care vor asigura supravegherea desfăşurării probei scrise vor fi retribuiţi pentru munca depusă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul Justiţiei a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii.

(4)   Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor de către persoanele menţionate la alin. (3) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei plătite pentru contribuţia la desfăşurarea concursului.

Art. 14. - (1) Lista cu candidaţii admişi sau respinşi după selecţia dosarelor este afişată pe site-ul Ministerului Justiţiei şi la sediile tribunalelor în termen de maximum 5 zile de la ultima zi de înscriere.

(2)   Candidaţii declaraţi respinşi în urma selecţiei dosarelor pot depune la Direcţia de probaţiune, personal sau prin fax, contestaţie în termen de două zile lucrătoare de la afişarea listelor.

(3)   Contestaţiile candidaţilor respinşi în urma selecţiei dosarelor sunt soluţionate în termen de maximum 3 zile de la sesizare de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(4)   Lista finală cu candidaţii admişi după selecţia dosarelor, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a interviului vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediile tribunalelor în termenul prevăzut la alin. (3).

Art. 15. - (1) A doua etapă de concurs constă în susţinerea unui interviu în vederea evaluării motivaţiei, abilităţilor de comunicare, atitudinii şi experienţei profesionale ale candidaţilor, după caz. Comisia de interviu va acorda un punctaj fiecărui candidat. La finalizarea interviurilor se va afişa grila de interviu pe uşa sălii de examinare şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

(2)  Interviul are caracter eliminatoriu.

(3)  Intrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.

(4)     Rezultatele la interviu se exprimă prin „admis"/„respins". Vor fi consideraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum nota 7 la interviu. Rezultatele interviului vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor, în maximum două zile de la ultima zi a probei.

(5)   Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune la Direcţia de probaţiune din cadrul Ministerului Justiţiei.

(6)    Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5).

(7)   Lista cu candidaţii admişi după proba interviului, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor, în termenul prevăzut la alin. (6).

Art. 16. - (1) Candidaţii declaraţi admişi în urma interviului se vor prezenta la proba scrisă.

(2)   Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat.

(3)   Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul. Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţă, computere personale, PDA-uri etc.

(4)   In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră.

(5)  Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică ştampila Direcţiei de probaţiune şi semnătura unuia dintre membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor.

(6)   Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei.

(7)   Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor; candidaţii predau lucrările nu mai târziu de expirarea timpului stabilit pentru proba scrisă, iar delegatul care a supravegheat desfăşurarea acesteia strânge toate lucrările şi le predă cu număr comisiei de verificare a cunoştinţelor, care le înscrie într-un borderou.

(8)   Dacă examinarea se face în mai multe săli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.

(9)   Lucrarea se consideră predată de candidat după verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului şi după semnarea de către candidat în borderou.

(10)   Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea temporară a sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu însoţitor.

(11)   Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supraveghează desfăşurarea probei pot reaşeza candidaţii în sală.

(12)   Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs; în aceste cazuri, delegaţii care supraveghează desfăşurarea probei îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează, cu menţiunea „fraudă".

(13)   La finalizarea probei scrise, baremul de corectare se va afişa la locaţia de desfăşurare a acesteia şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Art. 17. - (1) Comisia de verificare a cunoştinţelor corectează lucrările în termen de maximum 10 zile de la data susţinerii probei scrise. Comisia de verificare a cunoştinţelor apreciază lucrările cu note de la 0 la 10, întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, trimite rezultatele comisiei de organizare a concursului în vederea afişării acestora şi predă întregul material de concurs Direcţiei de probaţiune.

(2)   Comisia de organizare a concursului ia măsurile necesare pentru afişarea rezultatelor concursului pe site-ul Ministerului Justiţiei, la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.

(3)   Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisă pot depune, personal sau prin fax, contestaţii la Direcţia de probaţiune, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor.

(4)  Contestaţiile se soluţionează, în termen de maximum 5 zile de la depunerea acestora, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 18. - Rezultatele probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.

Art. 19. - Prin derogare de la prevederile art. 4 şi 6, în cazul în care între data anunţării concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacantează posturi, acestea pot fi ocupate de către candidaţi, în condiţiile art. 20 şi 21.

Art. 20. - (1) Candidaţii pentru posturile de consilier de probaţiune care au obţinut minimum media 5 la proba scrisă sunt supuşi unei testări medicale şi psihologice, cu caracter eliminatoriu.

(2)   Rezultatele testării medicale şi psihologice şi data stabilită pentru repartizarea pe posturi a candidaţilor pentru posturile de consilier de probaţiune vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.

(3)    Candidaţii pentru posturile de consilier de probaţiune, declaraţi apţi în urma testării medicale şi psihologice, vor participa la repartizarea pe posturi.

Art. 21. - (1) Repartizarea candidaţilor pe posturile de consilier de probaţiune se face în maximum 5 zile de la comunicarea rezultatelor prevăzute la art. 20 alin. (2).

(2)   Repartizarea pe posturi se va face în funcţie de:

a)   numărul şi categoriile de posturi vacante în funcţie de specialitatea de bază;

b)   mediile obţinute la proba scrisă; departajarea candidaţilor cu note egale, care optează pentru posturile vacante din cadrul aceluiaşi serviciu, se face în funcţie de mediile de la examenul de licenţă.

(3)  Sunt declaraţi admişi candidaţii repartizaţi pe posturi, în condiţiile prezentului articol.

(4)  Lista candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării pe posturi va fi publicată pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişată la sediul Ministerului Justiţiei si la sediul tribunalelor în termen de 24 de ore de la finalizarea procedurii de repartizare.

Art. 22. - (1) Candidaţii admişi în condiţiile prezentului regulament trebuie să se prezinte la post în maximum 15 zile de la data afişării listei candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării pe posturi. In cazul în care candidaţii admişi nu pot respecta termenul menţionat, aceştia înaintează o cerere motivată, în scris, directorului Direcţiei de probatiune, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se pot prezenta la post.

(2) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următorului candidat posibilitatea de a-şi exprima opţiunea în vederea ocupării postului respectiv, în condiţiile prezentului regulament.

CAPITOLUL III

Organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor de inspector de probatiune

Art. 23.- (1) Pentru înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor de inspector de probatiune, candidaţii vor prezenta un dosar de înscriere care va conţine:

a)  copie a actului de identitate;

b)   copie a certificatului de căsătorie, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;

c)  copie de pe carnetul de muncă din care să rezulte calitatea de consilier de probatiune şi gradul profesional necesar înscrierii la concurs;

d)   declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi a celor fiscale sau certificatele de cazier judiciar şi cazier fiscal, în original;

e)  curriculum vitae (format european);

f)  cerere-tip de înscriere la concurs;

g)   chitanţa de plată a taxei de înscriere la concurs, emisă de casieria tribunalului pe lângă care funcţionează serviciul de probatiune unde îşi desfăşoară activitatea candidatul.

(2)  Inaintea numirii pe post candidaţii declaraţi admişi îşi completează dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi fiscal, dacă acestea nu au fost depuse în momentul înscrierii, şi prezintă originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformităţii acestor copii cu originalul.

(3)   Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte de către ministrul justiţiei, prin ordin, astfel încât să acopere costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului.

Art. 24. - Concursul pentru ocuparea posturilor de inspector de probatiune cuprinde următoarele etape:

a)  selecţia dosarelor;

b)  proba de interviu;

c)  testarea medicală şi psihologică;

d)  proba scrisă de verificare a cunoştinţelor generale şi specifice.

Art. 25. - (1) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, bibliografia, numărul posturilor vacante, cerinţele generale ale postului, regulamentul şi probele de concurs, datele de contact, termenul limită de depunere a actelor de concurs, precum şi cuantumul taxei de înscriere vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor cu cel puţin 30 de zile înainte de data organizării concursului.

(2)  Anunţul de concurs publicat prin intermediul mass-media cuprinde data şi locul desfăşurării concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legătură cu concursul.

(3)   In situaţia în care se modifică data sau locul desfăşurării concursului, se va publica un nou anunţ prin mijloacele prevăzute la alin. (1), cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii primei probe de concurs.

Art. 26. - Tematica, bibliografia de concurs, precum şi criteriile de interviu se elaborează de Direcţia de probatiune, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei. Se menţionează temele, capitolele şi subcapitolele care fac parte din tematică, cu indicarea autorilor şi a materialelor aferente bibliografiei (inclusiv ediţia).

Art. 27. - (1) Cererea pentru înscrierea la concurs, împreună cu actele prevăzute la art. 23 alin. (1), se adresează ministrului justiţiei şi se depun, cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, la tribunalul pe lângă care funcţionează serviciul de probatiune unde îşi desfăşoară activitatea candidatul.

(2)   Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziţia candidaţilor la momentul înscrierii, fiind publicat şi pe site-ul Ministerului Justiţiei. Pe aceeaşi pagină se publică şi modelul de curriculum vitae (format european), ce trebuie ataşat la dosarul candidatului.

(3)   Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care îşi anunţă retragerea cu cel puţin 5 zile înainte de prima etapă de concurs.

(4)   Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs sunt transmise de îndată de tribunale, după finalizarea perioadei de înscriere, Ministerului Justiţiei - Direcţia de probatiune.

Art. 28. - (1) Pentru fiecare concurs organizat ministrul justiţiei numeşte, prin ordin:

a)  comisia de organizare a concursului;

b)  comisia de interviu;

c)  comisia de verificare a cunoştinţelor;

d)  comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(2)    Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.

(3)   Din comisii fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probatiune, ai altor direcţii din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi colaboratori externi, cum ar fi cadre universitare sau reprezentanţi ai organizaţiilor partenere.

(4)  In cazul în care concursul pentru ocuparea posturilor de inspector de probatiune se desfăşoară simultan cu cel pentru ocuparea posturilor de consilier de probatiune, se pot stabili comisii comune de concurs.

Art. 29. - Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:

a)   verifică cererile de înscriere şi actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 23 şi 27, şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 23 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului;

b)  asigură afişarea rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;

c)  asigură afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;

d)  asigură transmiterea rezultatelor concursului Direcţiei de probatiune;

e)  îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

Art. 30. - Comisia de interviu are următoarele atribuţii principale:

a)  stabileşte întrebările şi baremul pentru interviu;

b)  stabileşte planul interviului şi realizează interviul;

c)   comunică în scris rezultatele interviului comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora.

Art. 31. - Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii principale:

a)    stabileşte subiectele pentru proba scrisă şi corectează lucrările scrise;

b)  stabileşte baremul pentru fiecare subiect;

c)   corectează lucrările candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de fiecare membru al comisiei;

d)  recorectează şi stabileşte nota finală acordată fiecărui subiect al probei, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între corectori;

e)   comunică în scris rezultatele probei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora.

Art. 32. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:

a)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor candidaţilor;

b)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la interviu;

c)   soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea lucrării scrise;

d)    comunică în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora.

Art. 33. - (1) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la art. 28 alin. (1) acele persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.

(2)    Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate semnează o declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:

a)   nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1);

b)   va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.

(3)   Membrii comisiilor prevăzute la art. 28 alin. (1), precum şi persoanele care vor asigura supravegherea desfăşurării probei scrise vor fi retribuiţi pentru munca depusă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005.

(4)   Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor de către persoanele menţionate la alin. (3) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei plătite pentru contribuţia la desfăşurarea concursului.

Art. 34. - (1) Lista cu candidaţii admişi sau respinşi după selecţia dosarelor este afişată pe site-ul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor, în termen de maximum 5 zile de la ultima zi de înscriere.

(2) Candidaţii declaraţi respinşi în urma selecţiei dosarelor pot depune la Direcţia de probatiune, personal sau prin fax, contestaţie în termen de două zile lucrătoare de la afişarea listelor.

(3)   Contestaţiile candidaţilor respinşi în urma selecţiei dosarelor sunt soluţionate în termen de maximum 3 zile de la sesizare, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(4)   Lista finală cu candidaţii admişi după selecţia dosarelor, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a interviului vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor de la care provin candidaţii, în termenul prevăzut la alin.(3).

Art. 35. - (1) A doua etapă de concurs constă în susţinerea unui interviu în vederea evaluării motivaţiei, abilităţilor de comunicare, atitudinii şi experienţei profesionale ale candidaţilor. Comisia de interviu va acorda un punctaj fiecărui candidat. La finalizarea interviurilor se va afişa grila de interviu pe uşa sălii de examinare şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

(2)  Interviul are caracter eliminatoriu.

(3)  Intrebările şi răspunsurile la interviu se înregistrează audio. In acest sens, în cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidaţii îşi vor exprima acordul în vederea înregistrării interviului, urmând ca această înregistrare să fie pusă la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor, dacă este cazul.

(4)  Rezultatele la interviu se exprimă prin „admis"/„respins". Vor fi consideraţi admişi candidaţii care au obţinut minimum nota 7 la interviu. Rezultatele interviului vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor de la care provin candidaţii, în maximum două zile de la ultima zi a probei.

(5)   Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune la Direcţia de probatiune din cadrul Ministerului Justiţiei.

(6)   Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5).

(7)   Lista cu candidaţii admişi după proba interviului, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a testării medicale şi psihologice vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor de la care provin candidaţii, în termenul prevăzut la alin. (6).

Art. 36. - (1) Candidaţii admişi după proba interviului sunt supuşi unei testări medicale şi psihologice, cu caracter eliminatoriu.

(2) Rezultatele testării medicale şi psihologice vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor de la care provin candidaţii.

Art. 37. - (1) Candidaţii declaraţi apţi în urma testării medicale şi psihologice se vor prezenta la proba scrisă.

(2) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu o jumătate de oră înainte de începerea probei scrise.  Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat.

(3)   Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul. Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţă, computere persoanele, PDA-uri etc.

(4)   In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră.

(5)  Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică ştampila Direcţiei de probaţiune şi semnătura unuia dintre membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor.

(6)   Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei.

(7)   Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor; candidaţii predau lucrările nu mai târziu de expirarea timpului stabilit pentru proba scrisă, iar delegatul care a supravegheat desfăşurarea acesteia strânge toate lucrările şi le predă cu număr comisiei de verificare a cunoştinţelor, care le înscrie într-un borderou.

(8)   Dacă examinarea se face în mai multe săli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.

(9)   Lucrarea se consideră predată de candidat după verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea concursului şi după semnarea de către candidat în borderou.

(10)   Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea temporară a sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu însoţitor.

(11)   Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supraveghează desfăşurarea probei pot reaşeza candidaţii în sală.

(12)   Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs; în aceste cazuri, delegaţii care supraveghează desfăşurarea probei îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează, cu menţiunea „fraudă".

(13)   La finalizarea probei scrise, baremul de corectare se va afişa la locaţia de desfăşurare a acesteia şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Art. 38. - (1) Comisia de verificare a cunoştinţelor corectează lucrările în termen de maximum 10 zile de la data susţinerii probei scrise. Comisia de verificare a cunoştinţelor apreciază lucrările cu note de la 0 la 10, întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, trimite rezultatele comisiei de organizare a concursului, în vederea afişării acestora, şi predă întregul material de concurs Direcţiei de probaţiune.

(2)   Comisia de organizare a concursului ia măsurile necesare pentru afişarea rezultatelor concursului pe site-ul Ministerului Justiţiei, la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor.

(3)   Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisă pot depune personal sau prin fax contestaţii la Direcţia de probaţiune în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor.

(4)  Contestaţiile se soluţionează în termen de maximum 5 zile de la depunerea acestora de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(5)  Sunt admişi, în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita posturilor vacante, candidaţii pentru posturile de inspector de probaţiune care au obţinut cel puţin media 7 la proba scrisă.

Art. 39. - Prin derogare de la prevederile art. 25 şi 27, în cazul în care între data anunţării concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacantează posturi, acestea pot fi ocupate de către candidaţii pentru posturile de inspector de probaţiune care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (5), cu respectarea celorlalte condiţii prevăzute de prezentul regulament.

Art. 40. - Rezultatele probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei şi afişate la sediul Ministerului Justiţiei şi la sediul tribunalelor de la care provin candidaţii.

Art. 41. - (1) Candidaţii admişi pentru posturile de inspector de probaţiune trebuie să se prezinte la post la data numirii în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei. In cazul în care candidaţii admişi nu se pot prezenta la post la data precizată în ordinul de numire, înaintează o cerere motivată, în scris, directorului Direcţiei de probaţiune, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul la care se pot prezenta la post.

(2) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următorului candidat, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezentul regulament, posibilitatea ocupării postului respectiv.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 42. - Candidaţii admişi în urma concursului vor fi numiţi în funcţia de consilier de probaţiune, respectiv inspector de probaţiune, prin ordin al ministrului justiţiei.

Art. 43. - Lucrările scrise ale candidaţilor admişi şi procesele-verbale privind rezultatele concursului sunt transmise Direcţiei pentru resurse umane şi relaţii cu Consiliul Superior al Magistraturii pentru a fi incluse la dosarul profesional al candidaţilor. Dosarele, procesele-verbale, lucrările scrise referitoare la ceilalţi candidaţi şi orice alte documente în legătură cu concursul se arhivează şi se păstrează la Direcţia de probaţiune.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2562/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2562 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2562/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu