Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2406 din 4 octombrie 2006

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 912 din 9 noiembrie 2006



In baza dispoziţiilor art. 33 din cap. I secţiunea a 6-a din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 146/2005, cu modificările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul culturii şi cultelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor cap. I secţiunea a 6-a din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 146/2005, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr. 2.365/2005 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor cap. I secţiunea a 6-a din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 146/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.089 din 2 decembrie 2005, se abrogă.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul culturii şi cultelor,

Adrian Iorgulescu

ANEXĂ

NORME   METODOLOGICE

pentru aplicarea prevederilor cap. I secţiunea a 6-a din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 146/2005, cu modificările ulterioare

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Finanţarea nerambursabilă a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, denumite în continuare programe culturale, definite potrivit art. 12 alin. (2) din cap. I secţiunea a 6-a din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 146/2005, cu modificările ulterioare, se acordă din  Fondul Cultural Naţional, denumit în continuare Fond.

Art. 2. - Operatorii culturali care pot beneficia de finanţări nerambursabile potrivit art. 1 pentru programele culturale organizate în ţară şi/sau în străinătate sunt:

a)   persoanele fizice sau persoanele fizice autorizate care desfăşoară activităţi culturale;

b)   persoanele juridice de drept privat care, potrivit actelor constitutive, desfăşoară activităţi culturale;

c)   instituţiile publice care organizează programe culturale, altele decât cele stabilite ca obligaţii sau programe minimale anuale.

Art. 3. - (1) Finanţarea nerambursabilă se acordă numai în condiţiile existenţei unor surse de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţării, altele decât cele primite sub forma finanţărilor nerambursabile, în cuantum de cel puţin 10% din costul total al programului cultural.

(2) Sursele de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţării pot fi în numerar şi/sau în natură; aportul în natură se cuantifică prin documente justificative şi/sau declaraţie pe propria răspundere.

Art. 4. - (1) Finanţarea nerambursabilă a programelor culturale se aprobă pentru întreaga perioadă de derulare a programului şi se asigură anual, potrivit contractului de finanţare.

(2)  Finanţarea nerambursabilă a programelor culturale se aprobă pentru întreaga perioadă de derulare a acestora şi poate sprijini una sau mai multe componente ale acestora.

(3)  Finanţarea nerambursabilă a programelor culturale se aprobă numai pentru nevoi culturale temeinic justificate prin solicitarea de finanţare.

Art. 5. - (1) Finanţarea nerambursabilă se acordă pe bază de selecţie de oferte realizată de comisii de evaluare şi selecţie, special constituite, formate dintr-un număr impar de experţi independenţi.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), finanţările nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenţă se acordă prin atribuire directă de către directorul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, după consultarea comisiei de evaluare şi selecţie din domeniul cultural vizat, conform criteriilor stabilite prin prezentele norme metodologice.

Art. 6. - (1) Programele culturale care participă la concursuri sau selecţii pentru finanţare nerambursabilă din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internaţionale similare pot beneficia de finanţări nerambursabile din Fond în condiţiile în care au fost selecţionate de comisia de evaluare şi selecţie, conform dispoziţiilor prezentelor norme metodologice.

(2)   Finanţarea nerambursabilă a programelor culturale care participă la concursuri sau selecţii pentru finanţare nerambursabilă din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internaţionale similare poate fi acordată sub condiţia încheierii contractului de finanţare nerambursabilă cu finanţatorii enumeraţi mai sus.

(3)  Contractul de finanţare a programelor culturale se va încheia numai după prezentarea de către operatorul cultural a documentelor din care să reiasă că a câştigat concursul internaţional pentru finanţare.

Art. 7. - (1) Sumele atribuite sub forma finanţărilor nerambursabile vor fi folosite de către operatorii culturali beneficiari ai finanţării numai pentru acoperirea cheltuielilor aferente desfăşurării programelor culturale pentru care au fost acordate.

(2) Finanţările nerambursabile nu pot fi utilizate pentru obţinere de profit.

Art. 8. - Controlul asupra desfăşurării programelor culturale, precum şi asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finanţărilor nerambursabile se exercită de reprezentanţii Administraţiei Fondului Cultural Naţional şi/sau ai serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi de organele cu atribuţii în domeniul controlului fiscal.

CAPITOLUL II

Publicitatea selecţiei de oferte

Art. 9. - Acordarea de finanţări nerambursabile se realizează pe bază de selecţie de oferte, care se organizează de minimum două ori în cadrul unui exerciţiu financiar.

Art. 10. - Organizarea selecţiei de oferte va fi anunţată pe site-ul finanţatorului şi/sau în presă, după caz, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea/transmiterea solicitărilor.

Art. 11. - Anunţul public va conţine informaţii cu privire la:

a)   cuantumul total al finanţării pentru fiecare sesiune, în funcţie de disponibilităţile finanţatorului;

b)   aria tematică a programelor culturale ce vor fi finanţate în sesiunea respectivă;

c)   termenul limită pentru depunerea/transmiterea documentaţiilor în vederea solicitării finanţării;

d)   condiţii de participare.

CAPITOLUL III

Procedura de solicitare a finanţărilor nerambursabile

Art. 12. - (1) Procesul de selecţie se desfăşoară în două etape, prevăzute la art. 14, 26 şi următoarele.

(2) Pentru a participa la selecţia de oferte, operatorii culturali trebuie să depună documentaţia de solicitare a finanţării.

Art. 13. - (1) Documentaţia de solicitare a finanţării se depune la registratura finanţatorului până la data limită prevăzută în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte, dovedită prin data înregistrării acesteia.

(2) Documentaţia de solicitare a finanţării poate fi transmisă şi prin poştă, cu confirmare de primire, în plic închis, până la data limită prevăzută în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte, dovedită prin data ştampilei oficiului poştal de expediere.

Art. 14. - Pentru prima etapă de selecţie, documentaţia solicitanţilor trebuie să conţină următoarele:

a)  formularul-tip de solicitare a finanţării nerambursabile pentru programe culturale, prevăzut în anexa nr. 1, care se completează, obligatoriu, în 3 exemplare;

b)   formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli, prevăzut în anexa nr. 2, care se completează obligatoriu în 3 exemplare;

c)  documentaţia privind fundamentarea devizului general al programului, proiectului sau acţiunii culturale propuse (oferte din partea agenţilor economici care pot presta servicii de orice natură, necesare realizării programului, proiectului sau acţiunii culturale propuse, precum şi alte asemenea documente);

d)   dovada existenţei altor surse de finanţare proprii, astfel:

-   declaraţii pe propria răspundere ale solicitantului privind contribuţia proprie, însoţite de extrase de cont bancar, după caz;

-   după caz, documente privind contribuţia în natură sau declaraţii pe propria răspundere ale solicitantului privind alte contribuţii în realizarea programului cultural, prevăzute la art. 3 alin. (2);

-   contracte de sponsorizare;

e)   dovada existenţei altor surse de finanţare atrase, astfel:

-  scrisori de intenţie, după caz;

-  extrase de cont bancar, după caz;

-  alte forme de sprijin financiar din partea unor terţi;

-  documente privind eventualele parteneriate, în vederea realizării programului cultural pentru care se solicită finanţare;

-  raportul de activitate a operatorului cultural pe ultimul an; pentru operatorii culturali care au derulat activităţi pe o perioadă mai scurtă de un an, se va depune un raport de activitate pentru perioada respectivă;

-  alte documente pe care operatorul cultural le consideră relevante privind activitatea sa.

CAPITOLUL IV

Criterii de acordare a finanţărilor nerambursabile

Art. 15. - Finanţările nerambursabile se acordă numai în condiţiile în care programele culturale urmăresc realizarea unei nevoi culturale identificate, necesare pentru satisfacerea grupului-ţintă.

Art. 16. - Vor fi supuse evaluării numai solicitările care îndeplinesc următoarele condiţii:

a)    documentele depuse conţin toate elementele prevăzute la art. 14;

b)   programele culturale corespund ariei tematice pentru care a fost organizată sesiunea de selecţie;

c)   programul cultural este prezentat succint şi explicit;

d)   programele culturale sunt altele decât obligaţiile ori programele minimale care urmează să fie aprobate anual de ordonatorii principali de credite pentru activităţile proprii şi pentru cele organizate de instituţiile din subordinea acestora.

Art. 17. - (1) Criteriile generale care vor sta la baza acordării finanţărilor nerambursabile sunt:

a)   calitatea şi anvergura (internaţională, naţională, regională sau locală) programului cultural;

b)   numărul, diversitatea şi distribuţia geografică a beneficiarilor direcţi ale căror nevoi culturale urmează a fi satisfăcute prin aceste programe culturale;

c)   diversitatea şi caracterul multicultural şi multidisciplinar al rezultatelor programelor culturale care vor fi finanţate;

d)   capacitatea organizatorică şi funcţională a operatorului cultural de realizare a programelor culturale, dovedită prin:

-   programele culturale derulate anterior;

-   calitatea programelor culturale organizate;

-   calificări relevante ale echipei de proiect pentru derularea programului cultural;

-   colaborările şi parteneriatele anterioare la nivel regional, naţional şi internaţional cu autorităţile publice, cu organizaţii guvernamentale ori neguvernamentale, după caz;

-   cercetări şi studii întreprinse privind impactul programelor derulate sau alte activităţi adiacente programului, după caz.

(2) Toate solicitările declarate eligibile ca urmare a aplicării prevederilor art. 14 şi următoarele sunt evaluate pe baza următoarelor criterii şi punctaje:

Criterii

Punctaj maxim

1. Calitatea artistică şi originalitatea programului/proiectului sau acţiunii culturale

0-10

1.1. Claritatea viziunii artistice şi adecvarea activităţilor în funcţie de obiectivele programului cultural

0-5

1.2. Caracterul inovator al programului cultural şi/sau originalitatea ideii/temei/subiectului abordat

0-5

II. Relevanţă

0-20

2.1. Este proiectul relevant pentru obiectivele şi priorităţile de finanţare ale AFCN? (inovaţie şi experiment, calitate artistică, diversificarea formelor de expresie artistică etc.)

0-5

2.2. Este proiectul relevant în raport cu contextul cultural local/regional/naţional?

0-5

2.3. Este relevantă propunerea în raport cu necesităţile grupurilor-ţintă? In ce măsură activităţile prevăzute în proiect conduc la satisfacerea/rezolvarea nevoilor culturale identificate ale grupurilor-ţintă alese? Este relevantă alegerea grupurilor-ţintă în raport cu nevoile culturale identificate?

0-5

2.4. Măsura în care programul, proiectul sau acţiunea culturală conţine elemente concrete de valoare adăugată (abordări inovatoare, modele de bună practică)

0-5

III. Fezabilitate

0-60

3.1. Experienţă managerială şi capacitate de implementare

0-15

3.1.1. Solicitantul şi/sau partenerii au suficientă experienţă în management de proiect şi capacitate de administrare a programului, proiectului sau acţiunii culturale (analize relevante, cercetări sau alte studii cu privire la programele derulate etc.)

0-5

3.1.2. Solicitantul şi/sau partenerii au suficientă competenţă în ariile cărora li se adresează programul cultural?

0-5

3.1.3. Solicitantul are surse de finanţare suficiente şi stabile? Prezenţa altor surse de finanţare

0-5

3.2. Metodologie

0-20

3.2.1. Concepţia generală a proiectului dovedeşte coerenţă? (coerenţa activităţilor în concordanţă cu obiectivele propuse, perioada de desfăşurare şi anvergura programului)

0-5

3.2.2. Adecvarea activităţilor programului cultural la resursele existente

0-3

3.2.3. Participarea grupurilor-ţintă şi a beneficiarilor finali la programul cultural

0-5

3.2.4. Gradul de implicare/participare, activitatea şi rolul partenerilor în programul cultural

0-2

3.2.5. Evaluarea activităţilor şi a rezultatelor programului cultural (evaluarea prin indicatori fundamentaţi ştiinţific sau verificabili)

0-5

3.3. Rezultatele şi impactul programului cultural propus

0-15

3.3.1. Impactul asupra grupului/grupurilor-ţintă.

Modalităţile de promovare a programului asigură vizibilitatea acestuia în cadrul unui public

cât mai larg?

0-4

3.3.2. Poate programul să constituie un model de bună practică?

0-4

Criterii

Punctaj maxim

3.3.3. Rezultatele aşteptate sunt durabile şi contribuie la:

- dezvoltarea socioculturală şi comunitară

0-1

- promovarea diversităţii culturale

0-1

- durabilitatea („sustenabilitatea") financiară a acestuia

0-1

- implementarea strategiilor şi politicilor culturale la nivel regional, naţional şi european

0-1

- cooperarea europeană

0-1

- protejarea identităţilor culturale şi a formelor de expresie culturală ale colectivităţilor

0-1

- creşterea calităţii vieţii şi/sau dezvoltarea coeziunii sociale la nivelul colectivităţilor, în special în mediul rural şi urban mic, prin creşterea accesului la oferta culturală

0-1

3.4. Buget

0-10

3.4.1. Raportul dintre cheltuielile estimate şi rezultatele aşteptate este realist şi în concordanţă cu activităţile planificate?

0-5

3.4.2. Cheltuielile propuse reflectă în mod real raportul valoare-cost

0-5

IV. Capacitatea de a asigura continuitatea programului/proiectului sau a acţiunii culturale

0-5

4.1. Programul cultural are efecte multiplicatoare (inclusiv posibilitatea reaplicării şi extinderii rezultatelor şi diseminarea informaţiei)

0-3

4.2. Programul cultural contribuie la dezvoltarea capacităţii organizaţionale a solicitantului şi/sau a partenerilor

0-2

V. Contribuţia la diversificarea ofertei culturale

0-5

5.1. Programul cultural este susţinut fundamentat şi răspunde unei nevoi identificate de organizator, pentru care nu s-au oferit până acum programe culturale

0-5

Punctaj total maxim

0-100

PUNCTAJ ACORDAT

Art. 18. - (1) Finanţările nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenţă se acordă prin atribuire directă de către directorul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, din fondul de rezervă constituit în acest scop, în limita disponibilului.

(2) Criteriile de acordare a finanţărilor prevăzute la alin. (1) sunt următoarele:

-   evitarea deteriorării sau a distrugerii imediate a unui bun cultural de importanţă naţională, în cazul în care pentru bunul respectiv nu au fost obţinute fonduri de la alţi finanţatori interni;

-   nesatisfacerea produsului ori serviciului cultural poate prejudicia interesele imediate ale beneficiarilor direcţi ai programului, proiectului sau acţiunii culturale;

-   asigurarea cofinanţării programelor culturale care participă la concursuri ori selecţii pentru finanţare nerambursabilă din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internaţionale similiare;

-   asigurarea cofinanţării programelor culturale de importanţă internaţională şi a celor prioritare pentru strategia culturală naţională.

Art. 19. - (1) Solicitarea de acordare a finanţării nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenţă trebuie să conţină documentaţia prevăzută la art. 14, precum şi următoarele:

-   declaraţia pe propria răspundere a operatorului cultural prin care se atestă lipsa surselor proprii de finanţare, urgenţa solicitării şi justificarea acesteia;

-   actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale operatorului cultural, precum şi actele adiţionale, după caz;

-   certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalităţii juridice;

-   situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a exerciţiului financiar precedent, înregistrate la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; bilanţul contabil sau, în cazul entităţilor care organizează contabilitatea în partidă simplă, decizia finală de impunere;

-   certificatul de înregistrare fiscală;

-   actele din care să rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care programele culturale nu se organizează la sediul solicitantului.

(2) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se depune la Administraţia Fondului Cultural Naţional, care va formula un răspuns în termen de două zile lucrătoare.

Art. 20. - Solicitările de finanţări nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenţă nu se acordă în următoarele situaţii:

a)   dacă programele culturale pot fi înscrise în timp util într-o sesiune de selecţie de oferte deja anunţată de Administraţia Fondului Cultural Naţional;

b)   dacă programele culturale puteau fi înscrise la o selecţie de oferte abia închisă de către Administraţia Fondului Cultural Naţional, în condiţiile în care solicitantul nu poate face dovada imposibilităţii depunerii cererii la selecţia respectivă din motive independente de voinţa sa.

CAPITOLUL V

Organizarea şi funcţionarea comisiilor de evaluare şi selecţie

Art. 21. - (1) Evaluarea şi selecţia programelor culturale ce vor fi finanţate se fac de comisii de evaluare şi selecţie, constituite de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

(2) In cazul în care în cadrul unei sesiuni vor fi finanţate programe culturale din mai multe arii tematice, se va organiza câte o comisie de evaluare şi selecţie pentru fiecare dintre acestea.

Art. 22. - (1) Membrii comisiilor de evaluare şi selecţie sunt desemnaţi de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, pe baza propunerilor, formulate în scris, de operatorii culturali care desfăşoară activităţi legate de ariile tematice pentru care vor fi acordate finanţări în sesiunea respectivă.

(2)  Propunerile formulate potrivit dispoziţiilor alin. (1) vor avea în vedere personalităţi şi specialişti de prestigiu din domeniile de referinţă şi vor fi însoţite de curriculum vitae al persoanei propuse pentru a face parte din comisiile de evaluare şi selecţie.

(3)   Fiecare membru al comisiei de evaluare şi selecţie va semna, la începutul fiecărei sesiuni, o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4.

(4)  In situaţia în care, în cursul acţiunii de selecţie şi evaluare, un membru al comisiei de evaluare şi selecţie constată că are un interes patrimonial în legătură cu cererile de acordare a finanţărilor programelor culturale înaintate comisiei din care face parte, acesta are obligaţia să declare imediat acest lucru, să se retragă de la deliberările asupra proiectului respectiv şi să nu îl noteze.

Art. 23. - (1) Comisiile de evaluare şi selecţie sunt formate din 3 - 7 membri având calitatea de expert independent, fiind numiţi pentru fiecare sesiune de finanţare.

(2)  Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiilor de evaluare şi selecţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.

(3)  Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei de evaluare şi selecţie prin vot deschis.

(4)  Comisia de evaluare şi selecţie adoptă hotărâri prin votul majorităţii simple a membrilor.

(5)   Secretariatul fiecărei comisii de evaluare şi selecţie este asigurat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

CAPITOLUL VI

Prima etapă a procedurii de evaluare şi selecţie

Art. 24. - (1) Documentaţia prevăzută la art. 14 se predă secretarului comisiei de evaluare şi selecţie, care verifică dacă aceasta este completă.

(2)  In situaţia în care documentaţia nu este completă, secretarul comisiei de evaluare şi selecţie va solicita operatorului cultural, în scris sau prin poştă electronică, transmiterea documentelor lipsă.

(3)    Documentele solicitate în completare trebuie transmise sau depuse în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării de completare, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a participa la selecţie.

(4)  Solicitările de finanţare transmise sau depuse ulterior datei limită prevăzute în anunţul public de organizare a selecţiei nu vor participa la procedura de selecţie.

Art. 25. - (1) Fiecare ofertă va fi analizată de membrii comisiei de evaluare şi selecţie şi notată potrivit dispoziţiilor art. 17 alin. (2).

(2) Pentru fiecare ofertă vor fi întocmite cel puţin două rapoarte preliminare de către 2 membri ai comisiei de evaluare şi selecţie, care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevăzute la art. 17 alin. (2).

Art. 26. - (1) Prin hotărârea comisiei de evaluare şi selecţie se vor stabili programele culturale selectate, precum şi cuantumul finanţării acordate pentru fiecare dintre acestea.

(2)   Lista cuprinzând programele culturale selectate pentru acordarea finanţărilor, punctajul obţinut, precum şi cuantumul finanţării acordate va fi transmisă Administraţiei Fondului Cultural Naţional în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii comisiei de evaluare şi selecţie.

(3)   Lista cuprinzând programele culturale selectate pentru acordarea finanţărilor, punctajul obţinut, cuantumul finanţării acordate, precum şi lista cuprinzând programele care nu au fost selectate spre finanţare şi punctajul obţinut de acestea vor fi publicate pe site-ul finanţatorului în termen de 3 zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii comisiei de evaluare şi selecţie, conform prevederilor art. 14 şi următoarele.

Art. 27. - (1) Operatorii culturali nemulţumiţi de hotărârea comisiei de evaluare şi selecţie pot depune contestaţie în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data publicării listei.

(2)   Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie special constituită în acest scop, în termen de 5 zile lucrătoare de la data scurgerii termenului de depunere a contestaţiilor.

(3)   Membrii comisiei special constituite sunt desemnaţi de consiliu.

(4)  Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiilor de contestaţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.

(5)   Rezultatele finale ale selecţiei de oferte, după soluţionarea contestaţiilor depuse, vor fi făcute publice potrivit art. 26 alin. (3).

CAPITOLUL VII

A doua etapă a procedurii de evaluare şi selecţie

Art. 28. - Administraţia Fondului Cultural Naţional va cere solicitanţilor ale căror dosare au fost selecţionate în prima etapă de selecţie completarea documentaţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, cu următoarele:

a)   actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale operatorului cultural, precum şi actele adiţionale, după caz;

b)  certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalităţii juridice;

c)  situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a exerciţiului financiar precedent, înregistrate la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; bilanţul contabil sau, în cazul entităţilor care organizează contabilitatea în partidă simplă, decizia finală de impunere;

d)  certificatul de înregistrare fiscală;

e)  actele din care să rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care programele culturale nu se organizează la sediul solicitantului.

Art. 29. - (1) Sunt considerate eligibile dosarele înscrise în sesiunea de finanţare care îndeplinesc următoarele condiţii:

-   sunt întocmite cu respectarea prevederilor art. 28;

-   respectă termenul de depunere a documentaţiei prevăzut la art. 28.

(2)   Lista dosarelor care nu îndeplinesc aceste condiţii şi sunt considerate neeligibile va fi publicată pe site-ul finanţatorului.

(3)   Dosarele sunt considerate neeligibile în situaţia în care documentele sunt incomplete şi/sau din conţinutul lor rezultă faptul că solicitantul nu îndeplineşte condiţiile anunţate de finanţator.

(4)   Nu vor putea fi selectate ofertele operatorilor culturali care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finanţare anterior ori au prezentat declaraţii inexacte, de natură să influenţeze acordarea finanţării.

Art. 30. - (1) Administraţia Fondului Cultural Naţional va prezenta comisiilor de evaluare şi selecţie rezultatul analizării documentaţiei conform prevederilor art. 29, pentru a se stabili lista finală a solicitanţilor.

(2)   In cazul în care în urma analizei prevăzute la art. 29 sunt declarate neeligibile unul sau mai multe dosare, solicitanţii care întrunesc punctajul imediat următor în ordine descrescătoare vor fi contactaţi pentru îndeplinirea procedurilor prevăzute la art. 28.

(3)   Dispoziţiile art. 28 şi 29 se aplică corespunzător solicitanţilor prevăzuţi la alin. (2).

(4)   Lista finală a rezultatelor sesiunii de finanţare se publică pe site-ul finanţatorului în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea procedurilor prevăzute la art. 28 şi următoarele.

Art. 31. - (1) Operatorii culturali nemulţumiţi de hotărârea comisiei de evaluare şi selecţie stabilită conform prevederilor art. 30 pot depune contestaţie în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data publicării listei finale.

(2)   Contestaţiile vor fi soluţionate de o comisie special constituită în acest scop, în termen de 5 zile lucrătoare de la data scurgerii termenului de depunere a contestaţiilor.

(3)   Membrii comisiei special constituite sunt desemnaţi de consiliu.

(4)   Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiilor de contestaţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, în condiţiile legii.

(5)   Rezultatele finale ale selecţiei de oferte, după soluţionarea contestaţiilor depuse, vor fi făcute publice, prin publicarea pe site-ul finanţatorului.

CAPITOLUL VIII

Acordarea finanţării nerambursabile

Art. 32. - (1) Finanţarea nerambursabilă a programelor culturale se acordă prin încheierea unui contract, care, în funcţie de specificul programului cultural, poate fi un contract civil sau de comandă, contract de producţie ori contract de cesiune a drepturilor de autor etc, după caz, încheiat între Administraţia Fondului Cultural Naţional şi operatorul cultural selecţionat.

(2)   Dacă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării rezultatului selecţiei, operatorul cultural nu se prezintă pentru încheierea contractului de finanţare, se consideră că oferta finanţatorului nu a fost acceptată, iar programele culturale în cauză se elimină de la finanţare, locurile acestora fiind preluate de următoarele, în ordinea descrescătoare a punctajului.

(3)  Contractul-cadru de finanţare este prevăzut în anexa nr. 5.

Art. 33. - (1) Finanţările nerambursabile se acordă în tranşe, conform contractelor încheiate potrivit art. 32, prima tranşă reprezentând avansul care nu poate depăşi 30% din totalul finanţării aprobate.

(2)  Tranşele de finanţare ulterioare avansului se acordă în baza documentelor justificative şi a raportului de evaluare intermediară a programului, proiectului sau acţiunii culturale, privind tranşa anterioară, prezentate de beneficiarul finanţării nerambursabile.

(3)   In cazul în care din finanţările nerambursabile acordate urmează a se satisface drepturile băneşti ale titularilor de drepturi de autor sau drepturi conexe, aceasta se face prin încheierea de contracte negociate în condiţiile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, titularii de astfel de drepturi putând beneficia de avansuri băneşti de cel mult 50% din valoarea negociată a contractelor încheiate.

(4)   In situaţia prevăzută la alin. (3) vor fi prezentate contractele încheiate în condiţiile Legii nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

(5)   Ultima tranşă a finanţării este de cel puţin 15% şi se acordă numai după încheierea programelor culturale şi prezentarea documentelor justificative şi a raportului de evaluare finală a acestora.

(6)  Formularul pentru raportări intermediare şi finale este prevăzut în anexa nr. 6.

Art. 34. - (1) Din finanţările nerambursabile acordate se pot acoperi cheltuieli de natura cheltuielilor de cazare, transport şi masă ale participanţilor, cheltuieli funcţionale aferente programului, proiectului sau acţiunii culturale, precum şi alte cheltuieli specifice acestor manifestări, precum: realizarea de studii şi cercetări, organizarea de întâlniri preliminare, seminarii, conferinţe, ateliere de lucru etc, stagii de formare, achiziţionarea de dotări necesare derulării programului cultural, închirieri de spaţii şi aparatură, acţiuni promoţionale şi de publicitate, tipărituri, remuneraţii, onorarii, salarii, acordarea de premii, burse, granturi individuale şi altele asemenea.

(2)  Finanţările nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru cheltuieli salariale ale instituţiilor publice, pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor de finanţare ori pentru efectuarea de plăţi care nu sunt aferente programului, proiectului sau acţiunii culturale, către instituţii publice şi regii autonome, companii naţionale ori societăţi comerciale care au ca asociat sau ca acţionar statul, o autoritate a administraţiei publice ori o instituţie publică.

(3)  Din categoria cheltuielilor funcţionale fac parte:

-   cheltuielile cu energia electrică, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau acţiunii culturale;

-   cheltuieli cu chiria, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau acţiunii culturale;

-   cheltuieli pentru convorbiri telefonice, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau acţiunii culturale;

-   cheltuieli pentru corespondenţă şi internet, precum şi orice alte cheltuieli cu caracter administrativ, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau acţiunii culturale.

(4)  Cheltuielile funcţionale pot fi acoperite într-un procent de maximum 8% din valoarea totală a cheltuielilor aprobate pentru a fi finanţate prin contractul încheiat.

Art. 35. - Anexele nr. 1-6*) fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

*) Anexele nr. 1 -6 la normele metodologice sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR

ADMINISTRAŢIA FONDULUI CULTURAL NAŢIONAL

FORMULAR

de solicitare a finanţării nerambursabile pentru finanţarea programelor culturale

Sesiunea de finanţare nr.  ........ / an

|_| proiect nou

|_| proiect reînnoit

Numele solicitantului........................................................

Denumirea programului cultural........................................................

Aria tematică

|_| Patrimoniu cultural naţional mobil şi imobil

|_| Patrimoniu imaterial

|_| Arte vizuale şi arhitectură

|_| Dans

|_| Teatru

|_| Muzică

|_| Management cultural şi formare profesională

|_| Activităţi muzeale

Domenii interdisciplinare :

|_| intervenţie culturală

|_| educaţie culturală

|_| altele (specificaţi)

.....................................................................................................................

Nr.dosar...........................................

( nu se completează de către solicitant)

Denumirea programului cultural.......................................................................

Locul desfăşurării programului cultural..............................................................

Numele solicitantului_______________________________________________

Adresa completă____________________________________________________

Telefon _______________Fax_______________E- mail____________________

Persoană de contact________________________________________________

                                            (nume, funcţie)

Menţionaţi dacă solicitaţi pentru prima oară o finanţare nerambursabilă de la AFCN

|_| DA |_| NU

SECŢIUNEA A.

DATE GENERALE DESPRE   PROGRAMUL CULTURAL

Costul total al programului cultural

Suma solicitată de la AFCN

% din costul total al programului cultural

<LEI>

<LEI>

%

1. Justificarea şi oportunitatea programului cultural (maxim 1 pagină)

a) Faceţi o scurtă descriere a contextului cultural, identificând caracteristicile şi oferta de servicii culturale în prezent.

b) Descrieţi valoarea adăugată a programului cultural (de exemplu: originalitatea, experimentul, diversificarea ofertei culturale, localizarea în medii în care oferta culturală este dezechilibrată).

2. Denumirea / titlul programului cultural:

....................................................................................................................................

3.  Sumarul programului cultural (maximum 1 pagină).   Vă rugăm să descrieţi   următoarele aspecte ale programului dvs.:

a)   obiectivele

b)   grupul ţintă

c)   activităţile programului

d)   rezultatele scontate

e)   alte elemente pe care le consideraţi relevante.

4. Durata şi planul de activităţi ale programului cultural:

Proiectul se va desfăşura de la data de..........până în data de ............................

An

Semestrul 1

Semestrul 2

Activitatea

Luna 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Organizaţia care implementează

Exemplu

exemplu

Exemplu

Pregătirea activităţii 1 (titlul)

Partener 1

Realizarea activităţii 1 (titlul)

Partener 1

Pregătirea activităţii 2 (titlul)

Partener 2

Etc.

5. Descrierea detaliată a activităţilor

Planul de acţiune trebuie să fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregătirea şi implementarea fiecărei activităţi, sprijinindu-vă şi în realizarea eficientă a bugetului. Vă rugăm să identificaţi clar următoarele aspecte ale proiectului dvs.: numele activităţii propuse şi descrierea detaliată a fiecărei activităţi avute în vedere pentru obţinerea rezultatelor, specificând, unde este cazul, rolul fiecărui partener în proiect.

6. Metodologie si evaluare

Maximum 3 pagini.

a) metodele de implementare;

b) motivarea metodologiei propuse;

c) evaluarea participării grupurilor ţintă şi a beneficiarilor finali în programul cultural;

d) nivelul de implicare şi activitatea altor organizaţii (parteneri sau alţii) în programul cultural;

e) echipa propusă pentru implementarea programului cultural (pe funcţii: nu este nevoie să se includă aici numele persoanelor);

f) procedurile de evaluare internă.

7. Rezultatele scontate şi impactul programului cultural

Maximum 3 pagini.

Descrieţi rezultatele imediate, precum şi efectele pe termen mediu şi lung ale programului, aşa cum le preconizaţi.

8. Promovarea şi continuitatea programului cultural

8.1. Faceţi o scurtă descriere a modului în care intenţionaţi să promovaţi şi să asiguraţi vizibilitatea programului cultural propus.

8.2.Prezentaţi succint posibilităţile de reluare şi extindere ale rezultatelor programului cultural.

8.3. Menţionaţi riscurile / dificultăţile care ar putea influenţa negativ continuarea proiectului şi menţionaţi câteva măsuri de reducere a lor.

SECŢIUNEA B. 

BUGETUL PROGRAMULUI CULTURAL

Inainte de a completa această secţiune, vă rugăm să citiţi cu atenţie Formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli (Anexa 2).

SECŢIUNEA C

PARTENERIAT şi PARTICIPARE LOCALĂ

1. Organizaţii partenere în realizarea programului cultural Partener nr. 1....

Numele întreg al instituţiei / organizaţiei

Acronim (unde este cazul):

Statut juridic:

Cod fiscal:

Adresa oficială:

Adresa poştală:

Persoana de contact:

Număr de telefon:

Număr de fax:

Adresa e-mail:

Web site:

Vă rugăm să multiplicaţi tabelul pentru fiecare partener în parte, dacă este cazul.

Atenţie: indiferent de numărul partenerilor, se va depune o singură Declaraţie de parteneriat semnată, datată şi ştampilată de toţi partenerii, conform modelului prevăzut în Anexa nr.3.

SECŢIUNEA D.

Declaraţie pe propria răspundere

DECLARAŢIE

Subsemnatul........, domiciliat în localitatea.............., str......nr. ..., bl....., ap. ..., sectorul/judeţul ......, codul poştal ........., posesor al actului de identitate ......... seria ...... nr....., codul numeric personal....., în calitate de reprezentant al operatorului cultural....., declar că am luat cunoştinţă de prevederile Ordonanţei Guvernului nr.................., aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr..........., ale ordinului ministrului culturii şi cultelor nr........pentru aprobarea Normelor metodologice .

Declar pe propria răspundere că nu mă aflu / persoana juridică pe care o reprezint nu se află în nici una dintre următoarele situaţii:

a) în incapacitate de plată;

b) cu plăţile / conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive;

c) nu am încălcat /a încălcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;

d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică;

e)  nu am / nu are arierate către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale sau fondurile speciale;

f)  nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.

Cunoscând pedeapsa prevăzută de art.  292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă.

Denumirea organizaţiei / numele artistului

Numele şi semnătura coordonatorului de proiect:

Ştampila organizaţiei solicitante:

Data

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

Formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli

1. Veniturile programului cultural

Denumirea indicatorilor Venituri, din care:

Valoarea contribuţiei

(LEI)

% din

valoarea

totală

Total contribuţie

(LEI)

1.Contribuţia beneficiarului (proprie)

2. Alte surse (se vor nominaliza)

3. Finanţare nerambursabilă solicitată de la AFCN

TOTAL GENERAL

2. Devizul general al programului cultural

Denumirea indicatorilor (categorii de cheltuieli)

Total

Contribuţia solicitantului

Alte surse

Suma solicitată de la AFCN

1. Onorarii

2. Remuneraţii colaboratori

3. Cheltuieli materiale şi servicii

3.1. cazare şi masă sau diurnă pentru participanţi, invitaţi, echipa de proiect

3.2. transport local şi / sau internaţional participanţi, invitaţi, echipa de proiect

4. Cheltuieli specifice:

4.1. închirieri de spaţii, aparatură, mijloace de transport

4.2. acţiuni promoţionale şi de publicitate

4.3. tipărituri

4.4. altele asemenea (producţie / închiriere decoruri, costume, standuri, simeze, vitrine etc.)

5. Cheltuieli funcţionale (maximum 8% din totalul finanţării acordate)

5.1 .cheltuieli cu energia electrică

5.2 .cheltuieli cu chiria

5.3. cheltuieli pentru convorbiri telefonice

5.4. cheltuieli pentru corespondenţă şi Internet

6. Cheltuieli dotări independente

(de regulă, nu vor depăşi 15% din totalul finanţării acordate)

6.1. echipamente birotică

6.2. mobilier

6.3. consumabile birotică

7. Alte cheltuieli specifice care derivă din implementarea programului

(se vor nominaliza)

- Premii

- Burse de cercetare

- Stagii de formare

8. Cheltuieli neprevăzute (maximum 2% din totalul finanţării acordate)

TOTAL

Denumirea organizaţiei / numele artistului

Numele şi semnătura coordonatorului de proiect:

Ştampila organizaţiei solicitante:

Data

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

Declaraţie de Parteneriat

Un parteneriat este o relaţie esenţială între două sau mai multe organizaţii, care presupune împărţirea responsabilităţilor în derularea proiectului finanţat de către Administraţia Fondului Cultural Naţional, denumit în continuare Finanţator. Pentru a înlesni o derulare uşoară a proiectului, Finanţatorul solicită tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului, denumit în continuare Beneficiar, care semnează contractul) să recunoască acest lucru, consimţind la principiile de bună practică a parteneriatului, stipulate mai jos:

Principiile de Bună Practică a Parteneriatului

1.    Toţi partenerii au citit formularul de cerere şi au înţeles care va fi rolul lor în cadrul proiectului înainte ca cererea de finanţare nerambursabilă să fie înaintată Finanţatorului.

2.    Toţi partenerii au citit contractul de finanţare nerambursabilă şi au înţeles care vor fi obligaţiile care le revin în cadrul contractului. Ei autorizează Beneficiarul să semneze contractul cu Finanţatorul şi să îi reprezinte în relaţiile cu acesta privind punerea în aplicare a programului.

3.    Solicitantul trebuie să se consulte permanent cu partenerii săi şi să-i informeze în totalitate asupra evoluţiei proiectului.

4.    Toţi partenerii trebuie să primească copiile rapoartelor - narative şi financiare - elaborate de Beneficiar şi înaintate către Finanţator.

5.    Modificările importante propuse în cadrul programului (ex. activităţi, parteneri etc.) vor trebui să fie aprobate de parteneri, anterior înaintării acestora către Finanţator. In cazul în care aceste modificări nu au putut fi aprobate de către toţi partenerii, Beneficiarul trebuie să informeze pe Finanţator cu privire la acest lucru, atunci când înaintează spre aprobare propunerea de modificare.

Declaraţie de parteneriat

Am citit şi consimţit asupra conţinutului programului cultural înaintat AFCN. Ne angajăm să acţionăm în conformitate cu principiile practicii unui bun parteneriat.

Nume

Organizaţie

Funcţie

Semnătura

Data şi locul

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE

Subsemnatul ......... deţin, ca membru al Comisiei de evaluare şi selecţie a

programelor culturale care solicită finanţare nerambursabilă din Fondul Cultural Naţional, calitatea de evaluator al programelor culturale înaintate Comisiei.

Declar prin prezenta că nu am un interes patrimonial în legătură cu cererile de acordare a finanţărilor programelor culturale înaintate Comisiei pentru evaluarea şi selecţia programelor culturale care solicită finanţare nerambursabilă din Fondul Cultural Naţional.

Confirm că, în situaţia în care aş descoperi, în cursul acţiunii de selecţie şi evaluare, că un astfel de interes există, voi declara imediat acest lucru, mă voi retrage de la deliberările asupra proiectului respectiv şi nu îl voi nota.

Data.................

Semnătura..........................

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

CONTRACT-CADRU DE FINANŢARE

Nr..............din data de......./....../.........

In temeiul dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor măsuri financiare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 146/2005, ale Hotărârii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, şi în baza hotărârii comisiei de evaluare şi selectare a programelor culturale din data de ................, a intervenit următorul contract între:

CAPITOLUL 1:

Părţile contractante

Art. 1

Administraţia FONDULUI CULTURAL NAŢIONAL, cu sediul în Bucureşti str. Dorobanţilor, nr.99A, sectorul 1, codul fiscal 17966770, cont virament IBAN RO08TREZ7015009XXX006063 deschis la Trezoreria sector 1, reprezentat de..........,  având funcţia de DIRECTOR şi.............., având funcţia de CONTABIL ŞEF, numit în continuare Finanţator,

si

Operatorul cultural ...............................................................

în calitate de Beneficiar, numit în continuare Beneficiar.

CAPITOLUL 2:

Obiectul contractului

Art. 2

(l) Obiectul contractului îl constituie alocarea sumei de .............. lei de către Finanţator, în vederea realizării de către Beneficiar a programului cultural .....................................................

(2) Acordarea sumelor către beneficiari se face în......tranşe, pe bază de documente justificative.

Prima tranşă este considerată avans*.

* De regulă, acordarea sumelor se face în trei tranşe. Pentru proiectele multianuale, la solicitarea beneficiarului, acordarea sumelor se poate face într-una, două sau mai multe tranşe.

(3)Nivelul avansului, precum şi al celorlalte tranşe se stabilesc după cum urmează:

- tranşa I (avans*)             - lei;

- tranşa a II-a                     - lei;

- tranşa a III-a                   - lei;

*  Avansul se acordă, conform dispoziţiilor H.G. nr. 264/2003, pe bază de scrisoare de garanţie bancară pentru returnarea avansului. Această scrisoare se returnează beneficiarului după verificarea şi acceptarea la plată a documentelor justificative prezentate, care reprezintă valoarea integrală a avansului acordat.

(4)La solicitarea următoarei tranşe, beneficiarul se obligă să prezinte finanţatorului un raport intermediar privind stadiul implementării programului cultural, din punct de vedere fizic, financiar şi al contribuţiei operatorului cultural, precum şi documentele justificative aferente tranşei anterioare.

(5)La solicitarea ultimei tranşe de finanţare, beneficiarul se obligă să prezinte raportul de evaluare a programului cultural şi documentele justificative din care să rezulte plăţile efectuate corespunzător cuantumului tranşei de finanţare, fără să depăşească suma alocată programului prin contract.

(6)Sumele alocate rămase necheltuite după finalizarea programului cultural vor fi returnate Finanţatorului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încheierii duratei contractului, prevăzută la art.4.

(7)Finanţarea, plata şi decontarea sumelor acordate se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 3

Suma reprezentând finanţarea nerambursabilă va fi virată din contul Finanţatorului IBAN RO08TREZ7015009XXX006063 deschis la Trezoreria sectorului 1, în contul beneficiarului nr. ..................................................., potrivit legii.

CAPITOLUL 3:  

Durata contractului  şi  etapele  de  derulare  a  programului cultural.

Art.4

Prezentul   contract   se   încheie   pentru   perioada  cuprinsă  între   data   semnării   acestuia şi ..............................

Art. 5

Programul cultural prevăzut la art. 2 alin. (1) se va realiza în..........etape:

etapa I:

-în perioada............

- acţiuni derulate.................

- cheltuieli din finanţarea alocată............lei;

etapa a II-a:

-în perioada.......................

- acţiuni derulate..........................

- cheltuieli din finanţarea alocată...............lei;

etapa a III-a:

- în perioada;

- acţiuni derulate......................lei

- cheltuieli din finanţarea alocată..................lei.

Art. 6

Modul de realizare a fiecărei etape se consemnează într-un formular de raportare intermediară, completat de reprezentanţii beneficiarului, potrivit anexei nr. 6 la Normele metodologice.

CAPITOLUL 4:

Drepturile şi obligaţiile părţilor

Art. 7

Finanţatorul:

-  se angajează să asigure finanţarea, în baza hotărârii  comisiei de evaluare  şi selecţie a programelor culturale din data de..................., din Bugetul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, a programului cultural.........................................................., potrivit prevederilor legale în vigoare;

- are dreptul să solicite beneficiarului rapoarte privind derularea programului cultural;

-  are dreptul să modifice cuantumul finanţării alocate sau să rezilieze prezentul contract dacă beneficiarul comunică date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către Beneficiar;

Art. 8

Beneficiarul:

-  are dreptul să primească sumele reprezentând finanţarea, în condiţiile prevăzute în prezentul contract;

- se obligă să utilizeze finanţarea numai în scopul realizării programului cultural prevăzut la art. 2 alin. (1);

-   se obligă să respecte etapele realizării programului cultural în conformitate cu prevederile art. 5;

- are dreptul să prelungească durata etapelor prevăzută în prezentul contract, în cazul efectuării cu întârziere a plăţilor de către finanţator, dacă aceasta generează modificări substanţiale în procesul derulării programului cultural;

-   se obligă să reflecte corect şi la zi, în evidenţele sale contabile, toate operaţiunile economico-financiare ale programului cultural şi să le prezinte Finanţatorului ori de câte ori îi sunt solicitate, pe durata derulării contractului;

-  se obligă să întocmească exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea finanţării;

-  se obligă să completeze sau să modifice, la solicitarea Finanţatorului, documentele prezentate spre decontare în termen de 5 zile lucrătoare de la data solicitării;

- se obligă să facă dovada că dispune de echipamentele necesare realizării programului cultural;

-  se obligă să specifice, pe durata desfăşurării programului cultural, pe afişe, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cărţilor şi altor bunuri similare, faptul că acestea au fost realizate prin finanţare din Fondul Cultural Naţional;

-  se obligă să prezinte Finanţatorului un raport intermediar de activitate la data/datele de ............................, completat conform anexei nr. 6 la Normele metodologice;

-  se obligă să prezinte Finanţatorului, la încheierea programului cultural, raportul final de activitate, completat conform anexei nr. 6 la Normele metodologice ;

-  se obligă să accepte controlul şi verificările Finanţatorului, în legătură cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finanţarea primită.

CAPITOLUL 5:

Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului

Art. 9

Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor părţi, consemnat în scris prin act adiţional.

Art. 10

Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fără a fi necesară intervenţia instanţei de judecată, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părţii în culpă i s-a adus la cunoştinţă că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Notificarea va putea fi comunicată în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a uneia sau a mai multor obligaţii contractuale.

Art. 11

Prezentul contract încetează să producă efecte la data rezilierii acestuia sau, după caz, la data prevăzută la art. 4.

CAPITOLUL 6:

Clauze speciale

Art. 12

(l)Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil până la finalizarea programului cultural prevăzut la art. 2 alin.(l)

(2)Perioada de implementare a programului cultural este de...................

(3)Utilizarea finanţării în alte scopuri decât cele prevăzute în prezentul contract este interzisă şi atrage rezilierea acestuia fără intervenţia instanţei judecătoreşti.

(4)Utilizarea materialelor promoţionale (CD-uri, tipărituri etc.) destinate mediatizării programului cultural prevăzute la art. 2, alin. (1) în scopul obţinerii de profit este interzisă cu desăvârşire.

(5)în cazul în care Beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract din vina sa, acesta este obligat ca, în termen de 30 de zile de la data primirii notificării, să restituie finanţatorului sumele primite.

(6)în ceea ce priveşte restituirea sumelor primite, Beneficiarul datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat sau, după caz, la bugetul local.

CAPITOLUL 7:

Forţa majoră

Art. 13

(l)Este   exonerată  de   răspundere   pentru  neexecutare   sau   executare  necorespunzătoare   a obligaţiilor ce-i revin partea care a fost împiedicată de intervenţia unui caz de forţă majoră. (2)Este forţă majoră evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de împiedicat şi independent de voinţa părţilor, care le opreşte să-şi execute obligaţiile ce le revin potrivit prezentului contract. (3)Intervenţia forţei majore trebuie comunicată de partea care o invocă în termen de doua zile calendaristice de la data apariţiei acesteia.

CAPITOLUL 8:

Dispoziţii finale

Art. 14

Comunicările între părţi în legătură cu executarea prezentului contract vor fi făcute numai în scris.

Art. 15 Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creanţelor rezultate în urma rezilierii.

Art. 16

Clauzele prezentului contract se interpretează potrivit prevederilor Codului civil.

Art. 17 Eventualele litigii dintre părţi urmează a fi soluţionate pe cale amiabilă. In cazul nerezolvării pe cale amiabilă, litigiile urmează a fi soluţionate de instanţele competente, potrivit legii.

Art. 18 Prezentul contract a fost încheiat în trei exemplare având aceeaşi forţă juridică, dintre care două exemplare pentru Finanţator şi unul pentru Beneficiar.

Finanţator:                                               Beneficiar:

Administraţia Fondului                                           Operator cultural

Cultural National                                                    .............................................

                                                                             Reprezentant legal,

                                                                             ..............................................

Director

.......................................

                                                                             Coordonatorul proiectului

Contabil şef                                                           ..............................................

......................................                                       Responsabil financiar

ANEXA Nr. 6 la normele metodologice

FORMULAR

pentru raportări intermediare şi Finale

Contract nr.................................................

Data încheierii contractului................................

Operatorul cultural.............................. adresa ....................................................

telefon/ fax.................e- mail..............................

Denumirea programului cultural..............................

Data înaintării raportului..................................

Instituţia, numele şi funcţia persoanei care a primit raportul........

I. Raport de activitate

1. Descrierea pe scurt a activităţilor culturale desfăşurate până la data întocmirii raportului: (Descrierea nu va depăşi o pagină şi va cuprinde datele necesare unei evaluări de ansamblu a derulării programului cultural şi verificării realităţii prestaţiilor: beneficiari, dosar de presă, colaborarea cu alţi parteneri etc.)

2. Realizarea activităţilor propuse:

(Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat DA/NU

Dacă NU, menţionaţi măsurile ce urmează a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activităţilor prevăzute în contract)

3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:

(Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte măsurabile, indicatori de eficienţă. Anexaţi documente relevante, după caz.)

4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului cultural:

(Menţionaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului cultural)

5. Alte comentarii (după caz):

II. Raport financiar

1. Date despre operatorul cultural finanţat:

Cont bancar nr......, deschis la Banca....../(denumirea şi sediul)

2. Date despre finanţare:

Valoarea finanţării din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat: ...................................................................................

Valoarea finanţării cumulate la data întocmirii raportului.......

Dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectivă)..........

3.  Se anexează în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plată.

4.  Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (după modelul prezentat mai jos):

Denumirea organizaţiei

CONTRACT nr....../ data

Denumirea programului cultural:

Tranşa

Obiective / activităţi

Sume

Tranşa I (avans)

Tranşa II

Tranşa III

TOTAL

0

Etape

Obiective / activităţi

Sume

Etapa I

Etapa 2

Etapa 3

TOTAL

0

               

Denumire indicator (exemple)

Suma finanţată

Tranşa I

Tranşa II

Tranşa III

1. Onorarii

2. Remuneraţii colaboratori

3. Cheltuieli materiale şi servicii

4 Cheltuieli specifice:

5. Cheltuieli funcţionale

6. Cheltuieli dotări independente

7. Alte cheltuieli specifice care derivă din implementarea programului

8. Cheltuieli neprevăzute

Total

0

0,00

5.   Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului cultural (program şi realizări în conformitate cu structura prezentată în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducătorul operatorului cultural........./(numele, prenumele şi semnătura)..........

Coordonatorul programului cultural ..../(numele, prenumele şi semnătura)...

Responsabilul financiar al organizaţiei......./ (numele, prenumele şi semnătura).....

Data.......................

Ştampila


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2406/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2406 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2406/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu