
În temeiul prevederilor art. 13 alin. (2) şi ale art. 16 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2007 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, republicată,preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelele de cerere pentru finanţarea investiţiilor în cadrul Programului de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea şi dezvoltarea staţiunilor balneare, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2. Articolul 2Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză nr. 217/2019 privind stabilirea modelelor de cerere de acord de principiu pentru finanţarea investiţiilor în cadrul Programului de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea şi dezvoltarea staţiunilor balneare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522 din 26 iunie 2019. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, Ion Ghizdeanu ANEXA Nr. 1CERERE pentru finanţarea proiectelor unităţilor administrativ-teritoriale aferente Programului de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea şi dezvoltarea staţiunilor balneare Solicitant: ........ ........ ............. Titlul proiectului: ........ ............. Data înregistrării .............. (Se menţionează data înregistrării în registrul de corespondenţă al solicitantului.) Numărul înregistrării ........ ........ (Se menţionează numărul din registrul de corespondenţă al solicitantului.) Formularul de cerere Subscrisa, ........ ................ ................ ........, având datele de identificare menţionate la pct. I, reprezentată legal prin domnul/doamna ........ ................ ........ ..............., având calitatea de ........ ................ .............., identificat(ă) cu actul de identitate seria ......... nr. ............., eliberat de .............. la data de ........ .........., cu domiciliul în localitatea ........ ................ ..........., str. ........ ................ ........ ............. nr. ........., bl. ........., sc. ......, ap. ........., sectorul/judeţul ........ ................ ..............., solicităm finanţare în condiţiile prevederilor Programului de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea şi dezvoltarea staţiunilor balneare, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare. I. Prezentarea solicitantului finanţării: 1.1. Elemente de identificare a solicitantului Denumirea solicitantului ........ ................ ................ ........ .......... Data înregistrării solicitantului ........ ................ ................ .......... Codul de identificare fiscală ........ ................ ................ ............. Adresa ........ ................ ........ ..............., cod poştal ........ .......... Persoană de contact ........ ................ ................ ........ ............... Telefon ........ ................ .............., fax ........ ................ ............... E-mail ........ ................ ................ ................ ................ ............. Forma juridică: unitate administrativ-teritorială (UAT) 1.2. a) Dovada deţinerii, în condiţiile legii, a drepturilor asupra imobilului pentru care se solicită finanţarea şi, după caz, b)actul juridic prealabil achiziţiei şi/sau exproprierii pentru cauză de utilitate publică, în condiţiile legii, în scopul dezvoltării activităţii turistice, de bunuri imobile, respectiv clădire sau teren, inclusiv luciu de apă, dacă se află în circuitul civil, care nu sunt utilizate sau care nu sunt în exploatarea cu profil de turism1.3. Autorizaţia de construire pentru obiectivul de investiţie pentru care se solicită finanţarea şi, după caz, documente din care să rezulte cuantumul cheltuielilor privind realizarea proiectului tehnic şi a documentaţiei necesare obţinerii autorizaţiei de construire 1.4. Aţi mai solicitat/primit sprijin financiar din fonduri publice naţionale sau europene ori împrumuturi garantate din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI), pentru proiect (fie în întregime, fie parţial, respectiv pentru o parte din activităţile cuprinse în proiect) ce constituie obiectul prezentei solicitări de finanţare? Da Nu • Dacă da, vă rugăm să specificaţi următoarele informaţii:
Denumirea programului, titlul şi numărul de înregistrare a solicitării de finanţare/proiectului |
(În cazul în care finanţarea a fost solicitată doar pentru o parte din activităţile proiectului ce face obiectul prezentei solicitări de finanţare, vă rugăm specificaţi care sunt aceste activităţi.) |
Valoarea proiectului/finanţării solicitate (lei) |
|
Sursa de finanţare |
|
Stadiul la data depunerii cererii |
(Completaţi, după caz, cu: „în curs de evaluare", „în curs de finanţare", „respins" etc.) |
II. Prezentarea proiectului pentru care se solicită finanţare: (în ce constă proiectul, principalele activităţi necesare pentru realizarea acestuia, locaţie, modul de asigurare a utilităţilor etc.) 2.1. Perioada realizării proiectului (până la 24 de luni) Data începerii proiectului (se vor menţiona luna şi anul): Data finalizării proiectului (se vor menţiona luna şi anul): Prezentarea costurilor eligibile şi a finanţării solicitate 1. Bugetul total al proiectului – lei -
Nr. crt. |
Denumire cheltuială |
Valoare totală |
Valoare eligibilă |
|
Construcţii |
|
|
|
|
|
Active corporale |
|
|
|
|
|
Mijloace de transport |
|
|
|
|
|
Costuri cu forţa de muncă |
|
|
|
|
|
Costuri de formare etc. |
|
|
|
|
2. Cheltuieli eligibile sau pentru care se solicită finanţare
Denumirea activităţii |
Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare |
Valoarea cheltuielilor eligibile - lei - |
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
III. Alte aspecte 1. Declar pe propria răspundere că: • solicitantul se încadrează în categoria UAT; • solicitantul nu a început lucrul la proiectul pentru care solicită finanţarea, respectiv nu a încheiat niciun fel de angajament prin care realizarea proiectului devine ireversibilă, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat1; • solicitantul nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate" potrivit prevederilor pct. (18) din Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat; • solicitantul nu are datorii la bugetul de stat; • informaţiile furnizate în prezenta cerere sunt corecte şi complete. 1 Prospecţiunile preliminare pentru determinarea locaţiei de realizare a proiectului, obţinerea permiselor şi realizarea studiilor/proiectului nu sunt considerate drept „începutul lucrului". 2. Declar pe propria răspundere că, în ultimii 3 ani2, solicitantul: (Se bifează una dintre cele două variante.) nu a beneficiat şi de alte ajutoare de stat; a beneficiat de următoarele ajutoare de minimis sau ajutoare de stat:
Nr. crt. |
Denumirea proiectului |
Anul acordării ajutorului |
Furnizorul ajutorului |
Actul normativ |
Cuantumul ajutorului - euro - |
|
|
|
|
|
|
3. Declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete şi că toate documentele în copie care însoţesc cererea sunt conforme cu originalele. Numele şi prenumele: ........ ................ ........ ............... Funcţia: ........ ................ .......... Semnătura3: ........ ........ .......... Data semnării: ........ ................ 2 Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori. 3 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal solicitantul. ANEXA Nr. 2CERERE PENTRU FINANŢARE în cadrul schemei de ajutor de minimis aferente Programului de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea şi dezvoltarea staţiunilor balneare INFORMAŢII GENERALE 1. Numele firmei: 2. Codul unic de înregistrare: 3. Forma juridică de constituire: 4. Data înfiinţării/număr de înregistrare în registrul comerţului: 5. Activitatea principală a societăţii şi codul CAEN aferent: 6. Codul CAEN al activităţii pentru care se solicită finanţarea: 7. Descrierea activităţii aferente codului CAEN pentru care se solicită finanţarea: 8. Capitalul social: ........ ........ .......... mii lei, deţinut de: – persoane fizice: ............ %
– IMM: .......... %
– societăţi comerciale mari: ............%.9. Numărul mediu scriptic anual de personal (în anul fiscal anterior): 10. Cifra de afaceri (conform ultimei situaţii financiare anuale aprobate): ....... mii lei 11. Valoare active totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate): ....... mii lei 12. Persoană de contact: 13. Adresă, telefon/fax, e-mail: Numele: ........ ................ ........ ............ Funcţia ........ ................ ........ .............. Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului ........ ........ ............ Data semnării: ........ ............... PREZENTAREA PROIECTULUI Descrierea proiectului de investiţii 1. Precizaţi în ce constă proiectul (construcţie, extindere şi reabilitare de capacităţi turistice, de alimentaţie publică şi cazare, capacităţi de tratament balnear, obiective de sănătate, culturale, sportive şi de agrement din staţiunile balneare; construcţia, extinderea şi reabilitarea de centre de informare turistică şi dotarea acestora) şi care sunt principalele activităţi necesare pentru realizarea acestuia (de exemplu: achiziţie/modernizare/amenajare spaţiu, asigurare utilităţi şi achiziţie echipamente specifice activităţii). 2. Locaţie proiect şi modul de asigurare cu utilităţi 2.1. Sediul social: judeţ/adresă/regiune de dezvoltare 2.2. Locul implementării proiectului: judeţ/adresă/regiune de dezvoltare 2.3. Dovada deţinerii drepturilor de proprietate sau de închiriere asupra obiectivului de investiţie pentru care se solicită finanţarea 2.4. Autorizaţia de construire pentru obiectivul de investiţie pentru care se solicită finanţarea 2.5. Aţi mai solicitat/primit sprijin financiar din fonduri publice naţionale sau europene ori împrumuturi garantate din partea instituţiilor financiare internaţionale (IFI) pentru proiect (fie în întregime, fie parţial, respectiv pentru o parte din activităţile cuprinse în proiect) ce constituie obiectul prezentei solicitări de finanţare? Da Nu • Dacă da, vă rugăm să specificaţi următoarele informaţii:
Denumirea programului, titlul şi numărul de înregistrare a solicitării de finanţare/proiectului |
(În cazul în care finanţarea a fost solicitată doar pentru o parte din activităţile proiectului ce face obiectul prezentei solicitări de finanţare, vă rugăm specificaţi care sunt aceste activităţi.) |
Valoarea proiectului/finanţării solicitate (lei) |
|
Sursa de finanţare |
|
Stadiul la data depunerii cererii |
(Completaţi, după caz, cu: „în curs de evaluare", „în curs de finanţare", „respins" etc.) |
3. Perioada realizării proiectului (până la 24 de luni) 3.1. Data începerii proiectului (se vor menţiona luna şi anul): 3.2. Data finalizării proiectului (se vor menţiona luna şi anul): 4. Plan de investiţii
Nr. crt. |
Tipul de cheltuială |
Denumire |
Număr bucăţi |
Valoare unitară |
Valoare totală |
Valoare eligibilă |
Construcţii |
|
|
|
|
|
|
|
Active corporale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mijloace de transport |
|
|
|
|
|
|
|
Costuri salariale |
|
|
|
|
|
|
|
Costuri de formare |
|
|
|
|
|
|
|
Total |
5. Plan de finanţare a proiectului
|
lei |
% |
Sursa de finanţare |
|
|
Ajutor de minimis |
|
|
Cofinanţare (a se ataşa documente justificative) |
|
|
Total valoare investiţie |
|
100% |
6. Declaraţie pe propria răspundere Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ........ ..........., identificat/identificată cu actul de identitate seria ...... nr. .............., eliberat de ........ ............ la data de ........ ................, cu domiciliul în localitatea ........ ........ ............., str. ........ ........ ........... nr. ...... bl. ....., sc. ........ ap. ......., sectorul/judeţul ........ ........ ............., în calitate de reprezentant legal al ........ ................ ........ ........., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete. Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii. A. Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea prin prezentul program nu fac obiectul altui ajutor de stat. Declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani1: [ ] nu am beneficiat de ajutoare de stat şi de ajutoare de minimis; [ ] am beneficiat de următoarele ajutoare de stat şi ajutoare de minimis:
Nr. crt. |
Denumirea proiectului |
Anul acordării ajutorului |
Furnizorul ajutorului |
Actul normativ |
Cuantumul ajutorului - euro - |
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
B. Declar pe propria răspundere că: ● întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare, insolvenţă sau administrare specială; ● întreprinderea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege; ● întreprinderea nu a beneficiat de ajutoare ilegale; ● împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate. Semnătura autorizată a reprezentantului legal al solicitantului2: Numele ........ ................ ................ ............ Semnătura ........ ................ ........ ............... Data semnării ........ ................ ........ ........... 1 Se consideră ultimii 3 ani: anul fiscal în curs şi 2 ani anteriori solicitării cererii de finanţare. 2 Cererea va fi semnată de persoana autorizată să reprezinte legal solicitantul.