Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2264 din  9 decembrie 2004

pentru aprobarea Reglementarii tehnice privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare, aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor

ACT EMIS DE:                MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 60 din 18 ianuarie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere Normele tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 45/1998, si Normativul privind stabilirea cerintelor tehnice de calitate a drumurilor, legate de cerintele utilizatorilor, indicativ NE-021-2003, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 480/2003,
    in temeiul prevederilor art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale, cu modificarile ulterioare, ale art. 17 alin. (1) din Normele privind aplicarea etapizata in traficul intern a prevederilor Acordului european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase (A.D.R.), incheiat la Geneva la 30 septembrie 1957, la care Romania a aderat prin Legea nr. 31/1994, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.374/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 2 pct. 50 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Reglementarea tehnica privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare, aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) Prevederile prezentului ordin se aplica atat la proiectarea locurilor de parcare, oprire si stationare noi, cat si la modernizarea locurilor de parcare, oprire si stationare existente, adiacente drumurilor publice situate in extravilanul localitatilor.
    (2) Locurile de parcare, oprire si stationare pot fi amenajate pe terenuri care pot fi, dupa caz, fie proprietate publica sau privata a statului, fie proprietate privata a persoanelor fizice sau juridice.
    (3) In termen de 12 luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, locurile de parcare, oprire si stationare existente vor fi modernizate si dotate in conformitate cu prevederile prezentei reglementari.
    (4) Amenajarea locurilor de parcare, oprire si stationare este permisa numai cu acordul administratorului drumului respectiv.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    Administratorul drumului va urmari respectarea prevederilor prezentului ordin.

                       p. Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                              Traian Panait,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                           REGLEMENTARE TEHNICA
privind proiectarea si dotarea locurilor de parcare, oprire si stationare, aferente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor

    Art. 1
    Prezenta reglementare se aplica atat proiectarii locurilor de parcare, oprire si stationare noi, cat si modernizarii locurilor de parcare, oprire si stationare existente, adiacente drumurilor publice, situate in extravilanul localitatilor.

    CAP. 1
    Clasificarea drumurilor publice

    Art. 2
    Din punct de vedere functional si administrativ, drumurile publice mentionate in prezenta reglementare se impart in ordinea importantei, conform prevederilor legale in vigoare, astfel:
    - drumuri expres;
    - drumuri nationale europene (E);
    - drumuri nationale principale;
    - drumuri nationale secundare;
    - drumuri judetene;
    - drumuri comunale.

    CAP. 2
    Dotarile minimale necesare locurilor de parcare, oprire si stationare

    Art. 3
    (1) Dotarile minimale necesare locurilor de parcare, oprire si stationare adiacente drumurilor expres si drumurilor nationale europene sunt urmatoarele:
    a) sistem de canalizare menajera si pluviala;
    b) surse de energie electrica si apa potabila;
    c) sistem de iluminare exterioara;
    d) telefon public;
    e) locuri de parcare, oprire si stationare pentru autoturisme, autocamioane si autobuze;
    f) zona intermediara de protectie;
    g) spatii de agrement;
    h) WC ecologic;
    i) imprejmuire.
    (2) In cazul drumurilor expres si al drumurilor nationale europene, drumurile de acces la locurile de parcare, oprire si stationare si drumurile de circulatie interna vor fi cu sens unic si vor avea minimum 6,00 m latime, incluzand marcajele laterale si acostamentele.
    (3) Locurile de parcare, oprire si stationare trebuie sa fie separate de drumul expres si de drumul national european printr-o zona intermediara de protectie de minimum 3,5 m.
    (4) Locurile de parcare, oprire si stationare pentru drumurile sus-mentionate vor fi prevazute suplimentar cu spatii pentru servicii, ce includ statie de alimentare cu carburanti, service auto, motel, restaurant, spatii comerciale, in functie de categoria drumului, in conformitate cu prevederile art. 2.
    Art. 4
    (1) Dotarile minimale necesare locurilor de parcare, oprire si stationare adiacente drumurilor nationale principale si secundare sunt urmatoarele:
    a) sistem de canalizare menajera si pluviala;
    b) surse de energie electrica si apa potabila;
    c) sistem de iluminare exterioara;
    d) telefon public;
    e) locuri de parcare, oprire si stationare pentru autoturisme, autocamioane si autobuze;
    f) zona intermediara de protectie;
    g) spatii de agrement;
    h) WC public;
    i) imprejmuire.
    (2) In cazul drumurilor nationale principale si secundare, drumurile de acces la locurile de parcare, oprire si stationare si drumurile de circulatie interna vor fi cu sens unic si vor avea minimum 6,00 m latime, incluzand marcajele laterale si acostamentele.
    (3) Locurile de parcare, oprire si stationare trebuie sa fie separate de drumurile nationale principale si secundare printr-o zona intermediara de protectie de minimum 3,5 m.
    Art. 5
    (1) Dotarile minimale necesare locurilor de parcare, oprire si stationare adiacente drumurilor judetene si comunale sunt urmatoarele:
    a) WC-uri ecologice;
    b) mese;
    c) cosuri de gunoi;
    d) sursa de apa potabila.
    (2) In cazuri exceptionale, din ratiuni de natura economica, turistica, sociala etc., aceste dotari se vor completa, partial sau integral, conform listei de dotari mentionate la art. 4.
    (3) Locurile de parcare, oprire si stationare trebuie sa fie separate de drumurile judetene si comunale printr-o zona intermediara de protectie de minimum 3,5 m.
    Art. 6
    (1) Constructiile din interiorul locurilor de parcare, oprire si stationare vor fi prevazute cu:
    a) instalatii de incalzire si instalatii electrice;
    b) instalatii de ventilatie si climatizare;
    c) instalatii sanitare.
    (2) Instalatiile prevazute la alin. 1 se vor proiecta si se vor executa conform reglementarilor legale in vigoare.
    (3) Constructiile aferente utilitatilor se vor amenaja la minimum 10,0 m pentru drumurile expres si drumurile nationale europene (fata de marginea partii carosabile) si la 5,0 - 7,5 m pentru celelalte categorii de drumuri publice.

    CAP. 3
    Conditii generale de realizare a locurilor de parcare, oprire si stationare

    Art. 7
    (1) Locul de parcare, oprire si stationare este o zona de odihna, separata fizic de drumul public, in care spatiile destinate stationarii vehiculelor sunt separate printr-o zona de protectie fata de marginea drumului, marginita de borduri denivelate si dimensionata in functie de categoria acestuia.
    (2) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire si stationare se vor stabili in functie de volumul traficului, de componenta acestuia, de distanta dintre doua locuri de parcare, oprire si stationare succesive si de distanta dintre locurile de parcare, oprire si stationare si alte spatii ce asigura servicii similare, de topografia terenului si de valorificarea avantajelor oferite de mediul ambiant.
    (3) Suprafetele minime includ platformele locurilor de parcare, oprire si stationare si spatiile pentru servicii, iar in functie de categoria de drum sunt de:
    a) 5.000 mp pentru parcarile adiacente drumurilor expres, drumurilor nationale europene, drumurilor nationale principale si secundare;
    b) 2.000 mp pentru locurile de parcare, oprire si stationare adiacente drumurilor judetene si comunale;
    c) in zonele de munte cu interes turistic suprafetele minime prevazute la lit. a) si b) pot fi reduse la 3.000 mp pentru drumurile expres, drumurile nationale europene si drumurile nationale principale si secundare, iar pentru drumurile judetene si comunale suprafata minima poate fi de 1.000 mp.
    (4) Dimensiunile locurilor de parcare, oprire si stationare prevazute la alin. (3) nu includ suprafetele eventualelor statii de distributie a carburantilor auto sau ale spatiilor de cazare.
    Art. 8
    (1) Distanta recomandata intre doua locuri de parcare, oprire si stationare succesive este de:
    a) 15,0 km pana la 25,0 km pentru drumurile expres si drumurile nationale europene;
    b) 25,0 km pana la 30,0 km pentru drumurile nationale principale si secundare, drumurile judetene si comunale.
    (2) Alegerea amplasamentului locurilor de parcare, oprire si stationare se va face prin luarea in considerare a urmatorilor factori:
    a) topografia terenului;
    b) traseul in plan si in profil longitudinal, evitandu-se amplasamentele pe sectoarele de drum cu declivitate mai mare de 4% sau in curba;
    c) apropierea fata de localitati;
    d) valorificarea punctelor de atractie turistica;
    e) evitarea deteriorarii valorilor peisagistice sau istorice;
    f) amplasarea optima fata de retelele de alimentare cu apa si canalizare, retelele electrice, retelele telefonice, urmarindu-se racordarea la retelele de utilitati existente;
    g) asigurarea vizibilitatii, tinandu-se cont de elementele geometrice ale drumurilor.
    Art. 9
    Accesul la locurile de parcare, oprire si stationare va fi realizat in conformitate cu prevederile Normativului de amenajare a intersectiilor la acelasi nivel CD 173/2001, cu benzi de accelerare si decelerare sau cu pene de racordare si marcaje rutiere, conform STAS 1848/1/1986, pentru indicatoare, si STAS 1848/7/1985, pentru marcaje.
    Art. 10
    La proiectarea sistemelor electrice se vor respecta urmatoarele reguli:
    a) sa fie dimensionate, tinandu-se cont de toate necesitatile aferente locurilor de parcare, oprire si stationare, precum si a spatiilor pentru servicii;
    b) sa fie instalate cu respectarea stricta a normativelor si standardelor in vigoare;
    c) sa asigure iluminarea benzilor de accelerare si decelerare, a intersectiilor drumurilor interne, statiilor de alimentare cu carburanti si a suprafetelor destinate locurilor de parcare, oprire si stationare pentru a asigura maximum de siguranta pentru trafic;
    d) sa se evite orbirea soferilor aflati in trafic;
    e) reclamele luminoase se vor amplasa la minimum 7,0 m fata de marginea imbracamintii drumului (partea carosabila si banda de consolidare a acostamentului) si vor avea dimensiunile maxime de 8,0 m x 4,0 m. Reclamele cu dimensiuni mai mari se vor instala in afara zonei de protectie a drumului.
    Art. 11
    (1) In zona de iesire din flux a autovehiculelor si de intrare pe banda de decelerare, aferenta parcarii, indicatoarele curente se vor completa cu indicatoare specifice, cu urmatoarele scopuri:
    a) reducerea vitezei;
    b) evitarea opririi in afara zonelor special desemnate pentru locurile de parcare, oprire si stationare;
    c) informarea asupra diferitelor servicii oferite in zona;
    d) semnalizarea din timp a intersectiilor;
    e) semnalizarea orizontala, cu marcajul rutier aferent.
    Art. 12
    Locurile de parcare, oprire si stationare, precum si constructiile aferente trebuie sa fie prevazute atat cu un sistem de furnizare a apei potabile, cat si cu sisteme de canalizare menajera si pluviala.
    Art. 13
    Intreaga zona ce separa locul de parcare, oprire si stationare de drumul public trebuie sa fie acoperita cu plante care necesita ingrijire redusa, dar a caror densitate poate sa constituie o protectie impotriva vehiculelor care ruleaza pe drumul public si care pot deveni un pericol pentru persoanele aflate in locurile de parcare, oprire si stationare.
    Art. 14
    (1) Se vor prevedea locuri de parcare, oprire si stationare rezervate pentru persoanele cu handicap, iar toate dotarile sau constructiile din incinta acestora trebuie sa permita accesul persoanelor cu handicap, prin rampe construite in mod special.
    (2) Constructiile aferente locurilor de parcare, oprire si stationare vor fi prevazute cu o camera special echipata pentru copii, cu dotari de dimensiuni mici, o masa pentru infasat bebelusii si alte dotari necesare ingrijirii nou nascutilor.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2264/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2264 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2264/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu