Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2258 din 2 august 2010

privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 552 din 5 august 2010



In temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (11) şi (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 29 mai 2008, cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. Articolul 3 va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.

(2) Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici.

(3) Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

2. Articolul 4 va avea următorul cuprins:

„Art. 4. -Incepând cu data de întâi a lunii următoare intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cuprinse în listă."

3. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.

4. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.

5.  La anexa nr. 3, sintagma „103 «Declaraţie privind accizele»" se elimină.

Art. II. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. IV. - Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 819/2008)

PROCEDURĂ

privind declararea contribuabililor inactivi

A. Prevederi generale

1. In evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, parte componentă a Registrului contribuabililor, sunt înscrişi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entităţi fără personalitate juridică, care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

- nu au depus nicio declaraţie pe parcursul unui semestru calendaristic;

-  nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent o măsură privind îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).

2.  Prin excepţie de la prevederile pct. 1, nu vor fi declaraţi inactivi contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţă sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.

3.  In sensul prezentei proceduri, prin declaraţii se înţeleg formularele:

-  100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat";

-  102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale";

- 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată";

- 301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată";

- 390 VIES „Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri";

- 394 „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional".

4.  Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.

5. Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ia secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

6.   Contribuabilii declaraţi inactivi se reactivează dacă îndeplinesc una dintre următoarele condiţii:

- li s-a aprobat, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare;

- şi-au îndeplinit toate obligaţiile declarative.

7.  Reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi.

8.   Lista contribuabililor reactivaţi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ia secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

9.  Nu se înscriu în lista contribuabililor declaraţi inactivi acei contribuabili care, urmare notificărilor transmise de organul fiscal, depun declaraţii fiscale conform pct. 3, până la data aprobării listei contribuabililor declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

10.  Prezenta procedură nu se aplică persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, precum şi contribuabililor care au fost declaraţi inactivi, potrivit condiţiilor privind declararea contribuabililor inactivi de către organele de inspecţie fiscală/organele de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi din unităţile sale subordonate.

11.  Prezenta procedură se aplică de către compartimentele cu atribuţii în domeniul gestionării Registrului contribuabililor şi declaraţiilor fiscale din cadrul organelor fiscale competente, denumite în continuare compartimente de specialitate.

12.  Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul.

13.  Transmiterea listelor prevăzute de prezenta procedură între nivelele ierarhice implicate se face numai în format electronic.

B. Procedura privind înscrierea contribuabililor în evidenţa contribuabililor inactivi

1. Lunar, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative, emite şi transmite notificări acestei categorii de contribuabili, conform procedurilor de administrare în vigoare.

2.  Semestrial, în termen de 15 zile de la data transmiterii notificărilor pentru termenele de declarare 25 ianuarie, respectiv 25 iulie, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, eliminând din lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative acei contribuabili care au depus declaraţiile ca urmare a notificărilor primite.

3. Pentru întocmirea listei prevăzute la pct. 2 se au în vedere următoarele:

a) se selectează numai acei contribuabili care, în decursul unui semestru calendaristic, nu au depus nicio declaraţie fiscală, dintre cele prevăzute la lit. A pct. 3, dacă nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent, regimul derogatoriu;

b) nu se selectează contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţă sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, conform legii;

c)  nu se selectează sediile secundare ale contribuabililor, care au numai obligaţii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.

4.  Lista prevăzută la pct. 2 conţine, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:

a) denumirea contribuabilului;

b) codul de identificare fiscală;

c) domiciliul fiscal;

d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. In maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la pct. 2, listele cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi se transmit Direcţiei generale de tehnologia informaţiei.

6.  In termen de 5 zile de la primirea listelor cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generală de tehnologia informaţiei întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, consolidată la nivelul întregii ţări, şi o transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, în vederea elaborării proiectului de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea acestei liste.

7.  Proiectul de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică.

8.   La data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite organelor fiscale competente lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, înscrişi în evidenţele lor fiscale.

9.  In termen de maximum 5 zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet organul fiscal competent transmite fiecărui contribuabil din listă, aflat în competenţa sa de administrare, câte o notificare privind includerea în lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, precum şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru evitarea acestui fapt.

10. In termen de 3 zile de la expirarea termenului de 30 de zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, potrivit pct. 7, organele fiscale competente transmit Direcţiei  generale de tehnologia  informaţiei  lista finală a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi.

11.   Pentru întocmirea listei finale prevăzute la pct. 10, organul fiscal competent verifică în evidenţele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil înscris în listă, dacă sunt îndeplinite, în continuare, condiţiile pentru a fi declarat inactiv.

12.  Listele finale cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv, care va cuprinde, pentru fiecare organ fiscal competent din cadrul direcţiei generale, numărul de contribuabili cuprinşi în listă, precum şi numele, prenumele, funcţia şi semnătura tuturor persoanelor responsabile pentru întocmirea listelor.

13.  In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, lista finală prevăzută la pct. 12 se semnează de directorul general.

14.   După primirea listei finale a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor asigură parcurgerea etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

15.    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor informează Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, pentru a aduce la cunoştinţa publică data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, prin afişare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi prin comunicate de presă.

C. Procedura privind scoaterea contribuabililor din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi

1.  In prima zi a fiecărei luni, organul fiscal competent întocmeşte, pentru luna precedentă, lista contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, prevăzute la lit. A pct. 6.

2.  Pentru întocmirea listei contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, pentru fiecare contribuabil înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi se verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile de reactivare.

3.  Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil, în afara datelor de identificare ale acestuia, motivaţia propunerii de reactivare. Referatul se aprobă de conducătorul organului fiscal competent.

4.  După aprobarea referatului cu propunerea de reactivare, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, care conţine următoarele informaţii:

a) denumirea contribuabilului;

b) codul de identificare fiscală;

c) domiciliul fiscal;

d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. Lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi se transmite Direcţiei generale de tehnologia informaţiei până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni şi va fi însoţită de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

6.   Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

7.  Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

8.  La data reactivării unui contribuabil se reactivează toate sediile secundare care aparţin respectivului contribuabil.

D. Publicarea evidenţei contribuabililor declaraţi inactivi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

1.    Se constituie, ca secţiune în cadrul Registrului contribuabililor, evidenţa contribuabililor inactivi, cu următoarea structură:

- denumirea contribuabilului;

- codul de identificare fiscală;

- domiciliul fiscal;

- situaţia curentă a contribuabilului, care cuprinde, după caz:

- data declarării ca inactiv (zz/ll/aa) şi data anulării codului de TVA (zz/ll/aa), precum şi ordinul prin care a fost declarat inactiv;

-  data reactivării ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de reactivare (zz/ll/aa) şi data reînregistrării în scopuri de TVA, precum şi ordinul prin care a fost reactivat;

- data încetării activităţii/radierii;

- menţiunea că nu figurează în lista contribuabililor declaraţi inactivi;

-  situaţia anterioară a contribuabilului (istoricul), care cuprinde, după caz:

- perioadele anterioare de inactivitate (de la zz/ll/aa până la zz/ll/aa). Pentru fiecare perioadă de inactivitate se vor menţiona data anulării codului de TVA, data reînregistrării în scopuri de TVA şi ordinul prin care a fost declarat inactiv sau a fost reactivat, după caz;

- menţiunea că nu figurează în perioadele anterioare în lista contribuabililor declaraţi inactivi.

2.  In cazul contribuabililor care au sedii secundare, în evidenţă se înscriu şi sediile secundare înregistrate fiscal.

3.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizează în termen de două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a fiecărui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru:

a) aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi;

b) aprobarea listei contribuabililor reactivaţi;

c)  eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.

4.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizează cu contribuabilii radiaţi, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetării activităţii. Contribuabilii radiaţi se menţin în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi 5 ani de la data radierii.

5.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi astfel întocmită se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2008)

A. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale

1.  Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidenţa contribuabililor inactivi, din oficiu, de către organul fiscal competent sau la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, după caz.

2.  In cazul în care un contribuabil constată că, din eroare materială, a fost înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi, poate solicita eliminarea din listă, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.

3.  După primirea cererii, organul fiscal competent verifică în evidenţele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal.

4. Dacă între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscală există neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cărora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicită prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 3 la ordin.

4.1. Notificarea se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

4.2. In cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se respinge.

4.3. In acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.

4.4.   Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.

4.5. In cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-4.

5.  Dacă organul fiscal competent constată, din oficiu sau ca urmare a solicitării contribuabilului, că un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:

-  datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);

- numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;

- dacă propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este făcută din oficiu de către organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numărul şi data cererii);

-   descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială;

-  propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială.

6.   Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.

7.  Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal şi, după caz, cererea contribuabilului se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.

8.   In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.

9.   Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.

10. Listele şi propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

11.  Procedura prevăzută la pct. 5-10 se desfăşoară în maximum 3 zile lucrătoare.

12.   Zilnic, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din listă a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

13.  Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

14.  Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevăzut la pct. 10, se aplică în mod corespunzător sediilor secundare înfiinţate de contribuabilul respectiv.

15.  Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se elimină din listă şi îşi păstrează calitatea de contribuabili activi pe toată perioada de la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi până la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.

16. In cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi din listă, se anulează şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. In acest caz, se menţine data înregistrării în scopuri de TVA iniţială, contribuabilul păstrându-şi această calitate inclusiv pe perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.

17.1. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, organul fiscal constată că respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.

17.2.   Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.

18. Documentaţia care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

B. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi

1.  Contribuabilii care au fost declaraţi inactivi şi care îşi încetează activitatea se elimină automat din lista contribuabililor inactivi.

2.  In sensul prezentei proceduri, contribuabilii care îşi încetează activitatea, denumiţi în continuare contribuabili radiaţi, sunt:

a) comercianţii radiaţi din registrul comerţului;

b)  ceilalţi contribuabili, cu excepţia comercianţilor, care la încetarea condiţiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.

3. In prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:

- datele de identificare ale contribuabililor radiaţi (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);

- numărul şi data documentului care atestă radierea;

- numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivii contribuabili au fost declaraţi inactivi;

-  propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi.

4.   Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.

5.  Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.

6.  In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.

7. Pe baza referatului aprobat se întocmeşte lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi din Registrul contribuabililor.

8. Listele, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

9.   Procedura prevăzută la pct. 3-8 se desfăşoară în maximum 5 zile lucrătoare.

10.  In prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 8, Direcţia generală de tehnologia informaţiei elimină contribuabilii înscrişi în aceste liste din lista contribuabililor declaraţi inactivi.

11.  Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei proceduri pentru administrarea veniturilor, spre informare, numărul contribuabililor radiaţi, eliminaţi din lista contribuabililor declaraţi inactivi.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2258/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2258 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 428 2006
    Stimate domn / ma, Fericirea zilei! Sunt Jeannie Tucker, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știu că există o mulțime de familii de acolo care trăiesc cu plata pentru a plăti cecul și alte care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare, care include: Planificare de afaceri, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: jeannietuckerfinancialservice@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 44 2020
    BUNA!!! Aveți nevoie de asistență financiară? O mulțime de oameni sunt acolo în căutare de ajutor financiar, dar nu știu cum să facă asta. Știți că puteți solicita un împrumut și puteți obține un împrumut în mai puțin de 24 de ore pentru a vă rezolva situația financiară? o mulțime de oameni consideră că este atât de dificil să obțină un împrumut de la băncile lor locale sau de la alte instituții financiare datorită ratei dobânzii ridicate, garanțiilor insuficiente, raportului datoriei / veniturilor, scorului creditului scăzut sau din alte motive. Nu mai așteptați în jur! La NoviCap, oferim soluții de finanțare. Oferim tot felul de împrumuturi, oferim opțiuni de împrumut flexibile și multiple, inclusiv împrumuturi garantate și negarantate, împrumuturi pe termen lung și pe termen scurt, adaptate nevoilor dvs. financiare. Pentru întrebări - Trimiteți un e-mail la (novicapfinancialservices@gmail.com sau WhatsApp prin: +31642117819) ne străduim să facem împrumuturile ușoare, convenabile și accesibile. Serviciul nostru este foarte rapid, de încredere și de încredere și puteți împrumuta până la 20 de milioane de euro la o dobândă subvenționată de 2,5% pe an. Suntem compania potrivită de a contacta atunci când aveți nevoie urgentă de împrumut. Puteți solicita un împrumut oricând și oriunde, la propriul loc convenabil, folosind telefonul sau laptopul, tot ce trebuie să faceți este să ne contactați prin intermediul Email: (novicapfinancialservices@gmail.com) OR Scrie-ne pe WhatsApp prin: +31642117819. Suntem întotdeauna încântați să oferim sprijin financiar. Oferim servicii de împrumut de 24 de ore la nivel mondial.
ANONIM a comentat Hotărârea 130 2013
    Aveți nevoie de un împrumut pentru datorii pentru a plăti facturile? Preia controlul datoriei tale astăzi Disponibil acum Oferta de împrumut pentru extinderea afacerii? Aveți nevoie de un împrumut pentru a plăti facturile? Ai nevoie de împrumut? Ai nevoie de împrumut personal? Împrumut pentru extinderea afacerii? Înființare în afaceri, Educație, Împrumut pentru consolidarea datoriilor Împrumuturi cu bani grei Împrumut pentru orice lucru? Oferim împrumut cu o dobândă scăzută de 3% Împrumut fără cec de credit, e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 6 2020
    Bună tuturor, aici vine un împrumut accesibil care îți va schimba definitiv viața și o dovadă a modului în care am primit un împrumut pentru a-mi schimba viața de familie muritoare. Ma numesc doamna Clancy Dexter. Locuiesc în Florida SUA și sunt azi o femeie fericită? M-am gândit că orice creditor poate schimba viața lui Brock și a familiei mele, voi trimite pe oricine îi caută un împrumut. Mi-au oferit fericirea mea și familiei mele. Mi-a luat un împrumut de 250.000 USD pentru a-mi începe din nou viața ca văduvă cu trei copii. Am mers la această companie, care a împrumutat un credit onest și temător de Dumnezeu, care m-a ajutat să obțin un împrumut de 250.000 USD. . Dolar, ei sunt de fapt temători de Dumnezeu care lucrează cu o companie de creditare de renume. Dacă aveți nevoie de un împrumut și sunteți sigur 100% de rambursare, contactați-le și anunțați-le că doamna Clancy vi le-a oferit. Contact pe e-mail: happyday99loanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 421 2020
    Ai mare nevoie de ajutor financiar? Căutați un împrumut care să vă ajute în aceste momente critice? Aveți nevoie de un împrumut pentru a vă susține afacerea? Trimiteți acum un e-mail la Lookoutrelief@gmail.com și obțineți împrumuturi promoționale fără dobândă ..
ANONIM a comentat Decizia 45 2020
    ATENȚIE SUNTI NEVOIE DE ÎMPRUMUT PERSONAL / ÎMPRUMUT DE INVESTIȚIE / FINANȚARE PENTRU AFACERI ??? Email: goodnewsloancompany7@gmail.com Serviciile noastre includ următoarele de mai jos ______________________________________________________ * Împrumuturi personale * Împrumuturi pentru camioane și mașini * Credite pentru consolidarea datoriilor * Împrumuturi pentru studenți * Împrumuturi pentru casă și hotel * împrumuturi pentru căsătorie și sărbătoare * Împrumuturi pentru agricultură și fermă * Împrumuturi de pornire a afacerilor sau împrumuturi de extindere a afacerilor. Oferim toate tipurile de împrumuturi Suntem consultanți financiari care se ocupă de finanțele internaționale pentru orice cantitate de instrumente bancare. Avem accesul / contactele pentru a ridica de la 10 mii dolari la 700 milioane dolari. Am readus la viață industriile aflate în dificultate și ne-am întors idei de afaceri bune, oferind fonduri pentru demararea lor. Avem o rețea de investitori care sunt dispuși să ofere fonduri pentru orice persoană și organizații pentru a începe activitatea și operațiunile. Compania noastră a înregistrat o serie de progrese în furnizarea de servicii financiare de primă calitate clienților noștri, în special în domeniul sindicalizării împrumuturilor și al furnizării de capital pentru persoane fizice și companii. Oferim împrumuturi pentru sectorul public și individual care au nevoie de asistență financiară cu o dobândă scăzută de 2%. Credit acceptabil, Termenii și condițiile sunt foarte simpli și atenți, suntem un grup de profesioniști cu împrumut energetic și cu experiență, cu cunoștințe minuțioase ale piețelor financiare, ne angajăm să oferim clienților și furnizorilor noastre forme simple și competitive de soluții financiare pentru toți utilizatori de afaceri. Cred că s-ar putea să vă intereseze să inițiați o afacere nouă care are nevoie de finanțare sau să extindă sfera afacerilor dvs. deja existente, investitorii noștri sunt, de asemenea, interesați de finanțare / parteneriat și gata să investească o sumă mare în comercianții care sunt gata să dovedească expertiza lor în noua industrie, cu compania noastră de împrumuturi de încredere și alte BANE TOP PRIME AAA precum Bank of America, HSBC, Lloyds, Wells Fargo, The Best Banks for SBA Credit și multe altele. Nu veți regreta nimic în această tranzacție de împrumut, deoarece vă voi face fericit prin e-mail {goodnewsloancompany7@gmail.com} obținerea unui împrumut de la această companie este 100% contact garantat și garantat prin e-mail goodnewsloancompany7@gmail.com Salutari Goodnewsloancompany Contact telefonic: +1 (860)866-4085 E-mail: goodnewsloancompany7@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    O zi buna Ai nevoie de un împrumut pentru toate scopurile? Aveți o problemă financiară? Bridge Finance este garantat prin furnizarea de servicii financiare clienților la o rată a dobânzii favorabilă. Împrumuturile noastre sunt simple și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2% la bugetul dvs. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați acum (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 9 2002
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 428 2006
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Legea 253 2010
    We are Ireland based major/Direct providers of Fresh Cut BG, SBLC, POF, MTN, Bonds and CDs and this financial instruments are specifically for lease and sale.We are one of the leading Financial instrument providers with offices all over Europe. we always deliver on time and precision as Set forth in the agreement. You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs, project financing, Credit line enhancement, Corporate Loans (Business Start-up Loans or Business Expansion Loans), Equipment Procurement Loans (Industrial Equipment, Air crafts, Ships, etc.) as well as other financial instruments issued from AAA Rated bank such as HSBC Bank Hong Kong, HSBC Bank London, Deutsche Bank AG Frankfurt, Barclays Bank , Standard Chartered Bank and others on lease at the lowest available rates depending on the face value of the instrument needed, Our Terms and Conditions are reasonable. DESCRIPTION OF INSTRUMENTS: 1. Instrument: Bank Guarantee (BG)/SBLC (Appendix A) 2. Total Face Value: 10M MIN to 50B MAX USD or Euro 3. Issuing Bank: HSBC, Deutsche Bank Frankfurt, UBS or any Top 25 . 4. Age: One Year, One Day 5. Leasing Price: 4+ 2% 6. Sale Price: 32+2% 7. Delivery by SWIFT . 8. Payment: MT103-23 9. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days. If you have need for Corporate loans, International project funding, etc. or if you have a client that requires funding for his project or business, We are also affiliated with lenders who specialize on funding against financial instruments, such as BG, SBLC, POF or MTN, we fund 100% of the face value of the financial instrument. Inquiries from agents/ brokers/ intermediaries are also welcomed; do get back to us if you are interested in any of our services and for quality service. Name : Finn Walsh E-mail : everydayfinancedesignated@gmail.com Skype id : everydayfinancedesignated@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu