Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2258 din 2 august 2010

privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 552 din 5 august 2010



In temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (11) şi (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Art. I. - Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 819/2008 pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 29 mai 2008, cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. Articolul 3 va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.

(2) Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici.

(3) Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

2. Articolul 4 va avea următorul cuprins:

„Art. 4. -Incepând cu data de întâi a lunii următoare intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile cuprinse în listă."

3. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1.

4. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2.

5.  La anexa nr. 3, sintagma „103 «Declaraţie privind accizele»" se elimină.

Art. II. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. IV. - Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 819/2008)

PROCEDURĂ

privind declararea contribuabililor inactivi

A. Prevederi generale

1. In evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, parte componentă a Registrului contribuabililor, sunt înscrişi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entităţi fără personalitate juridică, care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:

- nu au depus nicio declaraţie pe parcursul unui semestru calendaristic;

-  nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent o măsură privind îndeplinirea obligaţiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).

2.  Prin excepţie de la prevederile pct. 1, nu vor fi declaraţi inactivi contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţă sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.

3.  In sensul prezentei proceduri, prin declaraţii se înţeleg formularele:

-  100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat";

-  102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale";

- 300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată";

- 301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată";

- 390 VIES „Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri";

- 394 „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional".

4.  Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi.

5. Lista contribuabililor declaraţi inactivi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ia secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

6.   Contribuabilii declaraţi inactivi se reactivează dacă îndeplinesc una dintre următoarele condiţii:

- li s-a aprobat, la cerere, trecerea în regimul derogatoriu de declarare;

- şi-au îndeplinit toate obligaţiile declarative.

7.  Reactivarea contribuabililor declaraţi inactivi se face cu data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi.

8.   Lista contribuabililor reactivaţi se afişează la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, ia secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

9.  Nu se înscriu în lista contribuabililor declaraţi inactivi acei contribuabili care, urmare notificărilor transmise de organul fiscal, depun declaraţii fiscale conform pct. 3, până la data aprobării listei contribuabililor declaraţi inactivi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

10.  Prezenta procedură nu se aplică persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, precum şi contribuabililor care au fost declaraţi inactivi, potrivit condiţiilor privind declararea contribuabililor inactivi de către organele de inspecţie fiscală/organele de control din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi din unităţile sale subordonate.

11.  Prezenta procedură se aplică de către compartimentele cu atribuţii în domeniul gestionării Registrului contribuabililor şi declaraţiilor fiscale din cadrul organelor fiscale competente, denumite în continuare compartimente de specialitate.

12.  Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul.

13.  Transmiterea listelor prevăzute de prezenta procedură între nivelele ierarhice implicate se face numai în format electronic.

B. Procedura privind înscrierea contribuabililor în evidenţa contribuabililor inactivi

1. Lunar, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative, emite şi transmite notificări acestei categorii de contribuabili, conform procedurilor de administrare în vigoare.

2.  Semestrial, în termen de 15 zile de la data transmiterii notificărilor pentru termenele de declarare 25 ianuarie, respectiv 25 iulie, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, eliminând din lista contribuabililor care nu şi-au îndeplinit obligaţiile declarative acei contribuabili care au depus declaraţiile ca urmare a notificărilor primite.

3. Pentru întocmirea listei prevăzute la pct. 2 se au în vedere următoarele:

a) se selectează numai acei contribuabili care, în decursul unui semestru calendaristic, nu au depus nicio declaraţie fiscală, dintre cele prevăzute la lit. A pct. 3, dacă nu li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent, regimul derogatoriu;

b) nu se selectează contribuabilii aflaţi în stare de insolvenţă sau contribuabilii pentru care s-a pronunţat sau a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, conform legii;

c)  nu se selectează sediile secundare ale contribuabililor, care au numai obligaţii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.

4.  Lista prevăzută la pct. 2 conţine, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:

a) denumirea contribuabilului;

b) codul de identificare fiscală;

c) domiciliul fiscal;

d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. In maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la pct. 2, listele cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi se transmit Direcţiei generale de tehnologia informaţiei.

6.  In termen de 5 zile de la primirea listelor cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generală de tehnologia informaţiei întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, consolidată la nivelul întregii ţări, şi o transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, în vederea elaborării proiectului de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea acestei liste.

7.  Proiectul de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică.

8.   La data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite organelor fiscale competente lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, înscrişi în evidenţele lor fiscale.

9.  In termen de maximum 5 zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet organul fiscal competent transmite fiecărui contribuabil din listă, aflat în competenţa sa de administrare, câte o notificare privind includerea în lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, precum şi condiţiile care trebuie îndeplinite pentru evitarea acestui fapt.

10. In termen de 3 zile de la expirarea termenului de 30 de zile de la data publicării proiectului de ordin pe pagina de internet, potrivit pct. 7, organele fiscale competente transmit Direcţiei  generale de tehnologia  informaţiei  lista finală a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi.

11.   Pentru întocmirea listei finale prevăzute la pct. 10, organul fiscal competent verifică în evidenţele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil înscris în listă, dacă sunt îndeplinite, în continuare, condiţiile pentru a fi declarat inactiv.

12.  Listele finale cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv, care va cuprinde, pentru fiecare organ fiscal competent din cadrul direcţiei generale, numărul de contribuabili cuprinşi în listă, precum şi numele, prenumele, funcţia şi semnătura tuturor persoanelor responsabile pentru întocmirea listelor.

13.  In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, lista finală prevăzută la pct. 12 se semnează de directorul general.

14.   După primirea listei finale a contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi declaraţi inactivi, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor asigură parcurgerea etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

15.    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor informează Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, pentru a aduce la cunoştinţa publică data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi, prin afişare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi prin comunicate de presă.

C. Procedura privind scoaterea contribuabililor din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi

1.  In prima zi a fiecărei luni, organul fiscal competent întocmeşte, pentru luna precedentă, lista contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, prevăzute la lit. A pct. 6.

2.  Pentru întocmirea listei contribuabililor declaraţi inactivi care îndeplinesc condiţiile pentru reactivare, pentru fiecare contribuabil înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi se verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile de reactivare.

3.  Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil, în afara datelor de identificare ale acestuia, motivaţia propunerii de reactivare. Referatul se aprobă de conducătorul organului fiscal competent.

4.  După aprobarea referatului cu propunerea de reactivare, organul fiscal competent întocmeşte lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, care conţine următoarele informaţii:

a) denumirea contribuabilului;

b) codul de identificare fiscală;

c) domiciliul fiscal;

d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. Lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi se transmite Direcţiei generale de tehnologia informaţiei până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni şi va fi însoţită de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

6.   Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru a fi reactivaţi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor reactivaţi şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

7.  Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

8.  La data reactivării unui contribuabil se reactivează toate sediile secundare care aparţin respectivului contribuabil.

D. Publicarea evidenţei contribuabililor declaraţi inactivi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

1.    Se constituie, ca secţiune în cadrul Registrului contribuabililor, evidenţa contribuabililor inactivi, cu următoarea structură:

- denumirea contribuabilului;

- codul de identificare fiscală;

- domiciliul fiscal;

- situaţia curentă a contribuabilului, care cuprinde, după caz:

- data declarării ca inactiv (zz/ll/aa) şi data anulării codului de TVA (zz/ll/aa), precum şi ordinul prin care a fost declarat inactiv;

-  data reactivării ca urmare a îndeplinirii condiţiilor de reactivare (zz/ll/aa) şi data reînregistrării în scopuri de TVA, precum şi ordinul prin care a fost reactivat;

- data încetării activităţii/radierii;

- menţiunea că nu figurează în lista contribuabililor declaraţi inactivi;

-  situaţia anterioară a contribuabilului (istoricul), care cuprinde, după caz:

- perioadele anterioare de inactivitate (de la zz/ll/aa până la zz/ll/aa). Pentru fiecare perioadă de inactivitate se vor menţiona data anulării codului de TVA, data reînregistrării în scopuri de TVA şi ordinul prin care a fost declarat inactiv sau a fost reactivat, după caz;

- menţiunea că nu figurează în perioadele anterioare în lista contribuabililor declaraţi inactivi.

2.  In cazul contribuabililor care au sedii secundare, în evidenţă se înscriu şi sediile secundare înregistrate fiscal.

3.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizează în termen de două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a fiecărui ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru:

a) aprobarea listei contribuabililor declaraţi inactivi;

b) aprobarea listei contribuabililor reactivaţi;

c)  eliminarea din lista contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.

4.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi se actualizează cu contribuabilii radiaţi, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetării activităţii. Contribuabilii radiaţi se menţin în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi 5 ani de la data radierii.

5.  Evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi astfel întocmită se publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2008)

A. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale

1.  Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se scot din evidenţa contribuabililor inactivi, din oficiu, de către organul fiscal competent sau la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, după caz.

2.  In cazul în care un contribuabil constată că, din eroare materială, a fost înscris în lista contribuabililor declaraţi inactivi, poate solicita eliminarea din listă, prin depunerea la organul fiscal competent, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.

3.  După primirea cererii, organul fiscal competent verifică în evidenţele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal.

4. Dacă între datele şi documentele furnizate de contribuabil prin cerere şi datele din evidenţa fiscală există neconcordanţe privitoare la condiţiile pe baza cărora contribuabilul a fost declarat inactiv, organul fiscal competent solicită prezenţa contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situaţiei fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 3 la ordin.

4.1. Notificarea se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

4.2. In cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă pentru clarificarea situaţiei fiscale în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se respinge.

4.3. In acest caz, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii şi la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.

4.4.   Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.

4.5. In cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-4.

5.  Dacă organul fiscal competent constată, din oficiu sau ca urmare a solicitării contribuabilului, că un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:

-  datele de identificare ale contribuabilului (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);

- numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;

- dacă propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor inactivi este făcută din oficiu de către organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numărul şi data cererii);

-   descrierea situaţiei care a condus la înscrierea contribuabilului în evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială;

-  propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi din eroare materială.

6.   Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.

7.  Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal şi, după caz, cererea contribuabilului se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.

8.   In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.

9.   Pe baza referatelor aprobate se întocmesc listele cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale.

10. Listele şi propunerea de eliminare din lista contribuabililor inactivi, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

11.  Procedura prevăzută la pct. 5-10 se desfăşoară în maximum 3 zile lucrătoare.

12.   Zilnic, Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în vederea parcurgerii etapelor de aprobare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din listă a contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi de publicare pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi afişare la sediul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a ordinului aprobat.

13.  Ordinul intră în vigoare în termen de 15 zile de la data afişării, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

14.  Regimul stabilit pentru contribuabil la îndreptarea erorii materiale referitoare la înscrierea în lista contribuabililor inactivi, prevăzut la pct. 10, se aplică în mod corespunzător sediilor secundare înfiinţate de contribuabilul respectiv.

15.  Contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale se elimină din listă şi îşi păstrează calitatea de contribuabili activi pe toată perioada de la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi până la data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.

16. In cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi din listă, se anulează şi scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. In acest caz, se menţine data înregistrării în scopuri de TVA iniţială, contribuabilul păstrându-şi această calitate inclusiv pe perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care au fost declaraţi inactivi şi data intrării în vigoare a ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru eliminarea din lista contribuabililor inactivi.

17.1. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, organul fiscal constată că respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori materiale, compartimentul de specialitate întocmeşte o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivaţia respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal competent.

17.2.   Motivaţia respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor declaraţi inactivi se comunică, în scris, contribuabilului.

18. Documentaţia care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de eliminare din lista contribuabililor inactivi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

B. Procedura de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi

1.  Contribuabilii care au fost declaraţi inactivi şi care îşi încetează activitatea se elimină automat din lista contribuabililor inactivi.

2.  In sensul prezentei proceduri, contribuabilii care îşi încetează activitatea, denumiţi în continuare contribuabili radiaţi, sunt:

a) comercianţii radiaţi din registrul comerţului;

b)  ceilalţi contribuabili, cu excepţia comercianţilor, care la încetarea condiţiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.

3. In prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmeşte un referat, care conţine în mod obligatoriu:

- datele de identificare ale contribuabililor radiaţi (denumire, domiciliu fiscal, cod de identificare fiscală);

- numărul şi data documentului care atestă radierea;

- numărul şi data ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care respectivii contribuabili au fost declaraţi inactivi;

-  propunerea de scoatere din evidenţa contribuabililor declaraţi inactivi a contribuabililor radiaţi.

4.   Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate şi de către conducătorul organului fiscal.

5.  Referatul vizat de către conducătorul organului fiscal se înaintează spre aprobare directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice coordonatoare.

6.  In cazul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general.

7. Pe baza referatului aprobat se întocmeşte lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declaraţi inactivi care au fost radiaţi din Registrul contribuabililor.

8. Listele, semnate de directorul executiv/directorul general, se transmit în format electronic, scanate, de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către Direcţia generală de tehnologia informaţiei şi vor fi însoţite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va cuprinde numărul de contribuabili cuprinşi în listă.

9.   Procedura prevăzută la pct. 3-8 se desfăşoară în maximum 5 zile lucrătoare.

10.  In prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 8, Direcţia generală de tehnologia informaţiei elimină contribuabilii înscrişi în aceste liste din lista contribuabililor declaraţi inactivi.

11.  Direcţia generală de tehnologia informaţiei transmite Direcţiei proceduri pentru administrarea veniturilor, spre informare, numărul contribuabililor radiaţi, eliminaţi din lista contribuabililor declaraţi inactivi.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2258/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2258 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu