ORDIN Nr. 223
din 21 martie 2006
pentru aprobarea
Metodologiei de acordare a indemnizatiei lunare de hrana cuvenite adultilor si
copiiilor infectati cu HIV sau bolnavi de SIDA si de control al utilizarii de
catre cei in drept a acesteia
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 318 din 10 aprilie 2006
Având în vedere prevederile art. 7 alin. (4) din Legea
nr. 584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în
România şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA, ale
art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003 privind aprobarea
cuantumului indemnizaţiei lunare de hrană cuvenite persoanelor infectate cu HIV
sau bolnave de SIDA,
în baza prevederilor art. 16 din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Metodologia de acordare a
indemnizaţiei lunare de hrană cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV
sau bolnavi de SIDA şi de control al utilizării de către cei în drept a
acesteia, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - (1) In vederea acordării indemnizaţiei
prevăzute la art. 1 directorii executivi ai direcţiilor de muncă, solidaritate
socială şi familie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor desemna
din cadrul direcţiei o persoană responsabilă cu analiza documentaţiei şi cu
stabilirea dreptului la indemnizaţie.
(2) Persoana desemnata in condiţiile alin. (1), precum
şi orice alte persoane care au acces la informaţiile referitoare la copiii şi
adulţii infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA au obligaţia păstrării
confidenţialităţii datelor, potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) din Legea
nr. 584/2002 privind măsurile de prevenire a răspândirii maladiei SIDA în România
şi de protecţie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA.
Art. 3. - Direcţia generală politici asistenţă socială,
direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXĂ
METODOLOGIE
de acordare a indemnizaţiei
lunare de hrană cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de
SIDA si de control al
utilizării de către cei în drept a acesteia
Art. 1. - (1) Beneficiază de indemnizaţie lunară de
hrană cuvenită adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA,
denumită în continuare indemnizaţie lunară de hrană, adulţii şi copiii
infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, atât pe perioada cât sunt internaţi sau
instituţionalizaţi, cât şi în ambulatoriu.
(2) Indemnizaţia prevăzută la alin. (1) se plăteşte
prin direcţiile de muncă, solidaritate socială şi familie judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale.
Art. 2. - (1) Plata indemnizaţiei lunare de hrană se
efectuează pe bază de cerere însoţită de copia actului de identitate şi a
certificatului medical sau a adeverinţei eliberate de medicul specialist.
(2) Cererea se înregistrează la direcţia teritorială
în a cărei rază locuieşte solicitantul.
(3) Cererea se completează de adultul infectat cu HIV
sau bolnav de SIDA ori, după caz, de părinţii sau reprezentanţii legali ai
copiilor, potrivit modelelor prezentate în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta
metodologie.
(4) In cazul copiilor, cererea va fi însoţită şi de
copia actului de identitate al reprezentantului legai, precum şi de actul care
dovedeşte calitatea acestuia, respectiv părinte, tutore, curator, persoană/familie
căreia copilul i s-a dat în plasament, în plasament de urgenţă, inclusiv
asistentul maternal.
Art. 3. - (1) Pentru copiii daţi în plasament unei
instituţii publice de asistenţă socială sau unui organism privat acreditat şi
licenţiat în condiţiile legii plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează
pe bază de cerere întocmită de conducerea direcţiei generale de asistenţă
socială şi protecţia copilului din subordinea consiliului judeţean, respectiv
din subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, sau a
organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii, potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezenta
metodologie.
(2) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoţită de
lista cuprinzând numele şi codul numeric personal ale copiilor infectaţi cu HIV
sau bolnavi de SIDA, copii de pe hotărârile comisiilor pentru protecţia
copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care
s-a stabilit măsura plasamentului, plasamentului de urgenţă, inclusiv la
asistentul maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau
adeverinţele eliberate de medicul specialist.
(3) Cererea prevăzută la
alin. (1) şi documentele prevăzute la alin. (2) se înregistrează la direcţia
teritorială în a cărei rază îşi are sediul direcţia generală de asistenţă
socială şi protecţia copilului sau organismul privat acreditat şi licenţiat în
condiţiile legii.
Art. 4. - Pe perioada în care copiii prevăzuţi la art.
3 alin. (1) sunt în întreţinerea familiei, indemnizaţia lunară de hrană se va
acorda acesteia, în baza unei adeverinţe eliberate de direcţia generală de
asistenţă socială şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat şi
licenţiat în condiţiile legii, care să ateste acest lucru, aplicându-se în mod
corespunzător prevederile art. 2 alin. (3) şi (4).
Art. 5. - Dreptul la indemnizaţia lunară de hrană se
stabileşte începând cu luna următoare înregistrării cererii, prin decizie a
directorului executiv al direcţiei teritoriale.
Art. 6. - Persoana adultă beneficiară a indemnizaţiei
lunare de hrană, reprezentantul legal al copilului sau, după caz, direcţia
generală de asistenţă socială şi protecţia copilului sau organismul privat
acreditat şi licenţiat în condiţiile legii au obligaţia de a comunica direcţiei
teritoriale în termen de 5 zile orice modificare intervenită în situaţia care a
stat la baza acordării dreptului la indemnizaţie.
Art. 7. - Dreptul la
indemnizaţie lunară de hrană încetează începând cu luna următoare decesului
persoanei beneficiare.
Art. 8. - Lunar, până la data de 5 a fiecărei luni,
direcţiile teritoriale vor transmite la Ministerul Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei fundamentarea sumelor necesare plăţii indemnizaţiei lunare
de hrană pe tipuri de beneficiari.
Art. 9. - Indemnizaţia lunară de hrană se calculează pe
baza nivelului alocaţiei zilnice de hrană pentru consumurile colective din
unităţile sanitare publice, în funcţie de tipul beneficiarului, respectiv adult
sau copil, şi de numărul zilelor din lună.
Art. 10. - (1) Plata indemnizaţiei lunare de hrană se
efectuează pe bază de mandat poştal, în cont personal, cont de card sau altă
modalitate de plată menţionată în cerere de adultul
beneficiar ori de reprezentantul legal al copilului.
(2) In cazul copiilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1),
plata indemnizaţiei lunare de hrană se efectuează de direcţiile teritoriale
prin virarea sumelor primite de la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei în contul special deschis cu această destinaţie de direcţia generală
de asistenţă socială şi protecţia copilului sau de organismul privat acreditat
şi licenţiat în condiţiile legii.
Art. 11. - In termen de 5 zile de la aprobarea
prezentului ordin, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări
Sociale emite îndrumări în vederea stabilirii operaţiunilor privind plata
indemnizaţiei lunare de hrană.
Art. 12. - (1) Ministerul Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale, realizează
monitorizarea şi controlul utilizării sumelor plătite cu titlu de indemnizaţie
lunară de hrană.
(2) Sumele cu titlu de indemnizaţie lunară de hrană
plătite necuvenit sau utilizate în alt scop decât cel pentru care a fost
instituită se recuperează în condiţiile legii.
Art. 13. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta metodologie.
Art. 14. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
nr. 73/2004 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a indemnizaţiei lunare de
hrană cuvenite adulţilor şi copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA şi de
control al utilizării de către cei în drept a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156 din 23
februarie 2004.
ANEXA Nr. 1 la metodologie
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană
pentru adulţi
Subsemnatul/Subsemnata ..............................,
cu domiciliul/reşedinţa în ...........................,
str................................. nr......, bl........, sc........., et......, ap..........,
sectorul/judeţul ...............'....., telefon ...............,
posesor/posesoare al/a actului de identitate
............ seria ........ nr................, eliberat de ...................
la data de ........................., CNP .............................,
în baza certificatului medical anexat, vă rog să îmi
aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hrană prevăzute de Legea nr.
584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003.
Doresc să primesc acest drept prin:
a) mandat poştal
|_|
b) cont
personal
|_|
c) cont de
card
|_|
d) altă modalitate de plată
|_|
Declar pe propria răspundere că voi utiliza
indemnizaţia lunară de hrană pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare
care să asigure eficienţă în tratamentul pe care îl urmez.
..................................................
(numele şi prenumele)
.................................................
(semnătura)
..............................................
(data)
ANEXA Nr. 2 la metodologie
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană
pentru copii
Subsemnatul/Subsemnata ..............................,
cu domiciliul/reşedinţa în ...........................,
str................................. nr......,
bl........, sc........., et......, ap.........., sectorul/judeţul....................,
telefon ..............., posesor/posesoare al/a actului
de identitate ............ seria ........ nr................, eliberat de
................... la data de ........................., CNP
............................., în calitate de*)
............................................ al copilului
......................................., născut la data
de ........................... în localitatea
........................, judeţul/sectorul ..............., CNP
..............................,
în baza certificatului medical anexat, vă rog să îmi
aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de hrană prevăzute de Legea nr.
584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003.
Doresc să primesc acest drept prin:
a) mandat poştal
|_|
b) cont
personal
|_|
c) cont de
card |_|
d) altă modalitate de plată
|_|
Declar pe propria răspundere că voi utiliza
indemnizaţia lunară de hrană pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare
care să asigure eficienţă în tratamentul pe care îl urmează copilul.
...............................................
(numele şi prenumele)
...............................................
(semnătura)
...............................................
(data)
*) Se menţionează calitatea persoanei: părinte, tutore,
curator, persoană/familie care are în plasament/plasament în regim de urgenţă,
asistent maternal.
ANEXA Nr. 3 la metodologie
Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia
copilului
a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti
.........................
sau
Organismul privat acreditat şi
licenţiat .................................
CERERE
pentru acordarea indemnizaţiei lunare de hrană
pentru copiii daţi în plasament
Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia
copilului a judeţului/sectorului municipiului Bucureşti
.................../ organismul privat acreditat şi
licenţiat ................., cu sediul în ....................., cod fiscal
.................., reprezentată/reprezentat prin
..........................................................., în calitate de
(numele
şi prenumele)
..................................................................................................,
cu domiciliul/reşedinţa
(denumirea
funcţiei de conducere)
în ............., str................ nr..............,
bl........., sc........., et......., ap..........., sectorul/judeţul ........., telefon ..........., posesor al actului de identitate ............
seria ........ nr........, eliberat de .............. la data de
.................., CNP ...................,
vă rog să aprobaţi acordarea indemnizaţiei lunare de
hrană prevăzute de Legea nr. 584/2002 şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.177/2003
pentru un număr de ....... copii, conform documentelor anexate*).
Sumele cu titlu de indemnizaţie lunară de hrană vor fi
virate în contul special nr..........., deschis la ................
Declar pe propria răspundere că indemnizaţia lunară de
hrană va fi utilizată pentru procurarea alimentaţiei corespunzătoare care să asigure
eficienţă în tratamentul pe care îl urmează copiii.
Numele şi prenumele
........................
Semnătura
......................................... LS
Data...................................................
*) Se anexează lista cuprinzând numele şi codul numeric
personal ale copiilor infectaţi cu HIV sau bolnavi de SIDA, copii de pe
hotărârile comisiilor pentru protecţia copilului judeţene, respectiv ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, prin care s-a stabilit măsura
plasamentului, plasamentului în regim de urgenţă, inclusiv la asistentul
maternal, precum şi copii de pe certificatele medicale sau adeverinţele
eliberate de medicul specialist.