Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2228 din 22 iulie 2008

privind aprobarea Listei de cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul domeniului major de interventie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritara 4 „Cresterea eficientei energetice si a securitatii furnizarii in contextul combaterii schimbarilor climatice" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 562 din 25 iulie 2008



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

SECŢIUNEA 1

Cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari autorităţi ale administraţiei publice locale sau asociaţii de dezvoltare intercomunitară pentru investiţii în infrastructura tehnico-edilitară proprie şi pentru activităţi eligibile care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat

Art. 1. - Se aprobă Lista de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari autorităţi ale administraţiei publice locale sau asociaţii de dezvoltare intercomunitară pentru investiţii în infrastructura tehnico-edilitară proprie şi pentru activităţi eligibile care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari autorităţi ale administraţiei publice locale sau asociaţii de dezvoltare intercomunitară pentru investiţii în infrastructura tehnico-edilitară proprie şi pentru activităţi eligibile care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat, vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii.

Art. 3. - (1) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" şi să fie direct legate de obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.

(2) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, cheltuielile trebuie să fie efectuate de către beneficiar după 1 ianuarie 2007. Cheltuielile efectuate între 1 ianuarie 2007 şi data semnării contractului de finanţare sunt eligibile dacă respectă prevederile aplicabile din contractul de finanţare, cu precădere cele referitoare la achiziţiile publice.

(3)  Cheltuielile aferente achiziţiei sub forma leasingului nu sunt eligibile.

(4)  Cheltuielile pentru proiectare şi asistenţă tehnică sunt eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.

(5)   Cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie nu sunt eligibile.

(6)      Cheltuielile de racordare la reţeaua de transport/distribuţie în vederea evacuării energiei sunt eligibile numai în măsura în care se referă la constituirea de active imobilizate proprii.

(7)  Cheltuielile aferente managementului de proiect sunt eligibile până la 2% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului şi se determină sub forma costurilor directe.

(8)  Cheltuielile privind organizarea de şantier se determină direct, pe bază de documente justificative. Nu se admit determinări pro rata sau cote forfetare.

SECŢIUNEA a 2-a

Cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari şi activităţi care intră sub incidenţa ajutorului de stat

Art. 4. - Se aprobă Lista de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari şi activităţi care intră sub incidenţa ajutorului de stat, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Cheltuielile eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii   furnizării   în   contextul   combaterii   schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari şi activităţi care intră sub incidenţa ajutorului de stat, vor respecta prevederile prezentului ordin, ale Hotărârii Guvernului nr. 750/2008 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat regional privind valorificarea resurselor regenerabile de energie, ale Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii.

Art. 6. - (1) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, toate cheltuielile trebuie să facă parte din categoriile de cheltuieli menţionate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" şi obiectivelor schemei de ajutor de stat aferente domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", să fie direct legate de realizarea investiţiilor iniţiale în vederea valorificării resurselor regenerabile de energie pentru producerea de energie electrică şi termică şi de obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.

(2) Pentru a fi eligibile în vederea finanţării, cheltuielile trebuie să fie efectuate de către beneficiar după data confirmării scrise, din partea Organismului intermediar pentru energie, că proiectul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute în schema de ajutor de stat aferentă domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi". Cheltuielile efectuate în perioada cuprinsă între data confirmării scrise şi data semnării contractului de finanţare sunt eligibile dacă respectă prevederile aplicabile din contractul de finanţare, cu precădere cele referitoare la achiziţiile publice.

(3) Prin excepţie de la prevederile art. 6 alin. (2), cheltuielile privind achiziţia de teren sunt eligibile de la data intrării în vigoare a schemei de ajutor de stat aferente domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi".

(4)  Cheltuielile aferente achiziţiei sub forma leasingului nu sunt eligibile.

(5)   Cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie nu sunt eligibile.

(6)   Cheltuielile de racordare la reţeaua de transport/ distribuţie, sub formă de teren, construcţii, echipamente şi instalaţii, efectuate în vederea evacuării energiei, sunt eligibile numai în măsura în care se referă la constituirea de active imobilizate proprii.

(7) Cheltuielile efectuate pentru achiziţia de active corporale sunt eligibile dacă activele achiziţionate sunt noi şi dacă sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(8)    Cheltuielile efectuate pentru achiziţia de active necorporale sunt eligibile dacă acestea din urmă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) sunt utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional;

b) sunt considerate active amortizabile;

c) au fost achiziţionate de la un terţ, în condiţii de piaţă;

d) sunt incluse în categoria activelor proprii firmei şi rămân în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional cel puţin 5 ani pentru întreprinderi mari sau 3 ani pentru IMM.

(9) Cheltuielile legate de terenuri, construcţii, echipamente, instalaţii şi utilaje sunt eligibile numai dacă sunt incluse în valoarea activului respectiv şi se regăsesc înregistrate în contabilitatea   beneficiarului,   în   conturile   de   imobilizări.

Următoarele categorii de cheltuieli: transport de bunuri, asigurarea bunurilor pe durata transportului şi manipulare sunt eligibile numai atunci când pot fi atribuite direct achiziţiei bunului respectiv de natura construcţiilor, echipamentelor, instalaţiilor şi utilajelor şi sunt cuprinse în costul de achiziţie al acestor active.

SECŢIUNEA a 3-a

Dispoziţii comune

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA Nr. 1

LISTA

de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari autorităţi ale administraţiei publice locale sau asociaţii de dezvoltare intercomunitară pentru investiţii în infrastructura tehnico-edilitară proprie şi pentru activităţi eligibile care nu intră sub incidenţa ajutorului de stat

1. Cheltuieli pentru achiziţia de teren şi alte cheltuieli pentru obţinerea de teren, precum exproprieri, despăgubiri, schimbarea regimului juridic al terenului, scoaterea temporară sau definitivă din circuitul agricol şi alte cheltuieli de aceeaşi natură (conform art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare)

2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului, precum demolări, demontări, dezafectări, defrişări, evacuări de materiale rezultate, devieri de reţele de utilităţi din amplasament, sistematizări pe verticală, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază), devieri de cursuri de apă etc.

3.  Cheltuieli pentru amenajarea terenului pentru protecţia mediului:

a) lucrări şi acţiuni de protecţie a mediului;

b)  refacerea cadrului natural şi aducerea la starea iniţială după terminarea lucrărilor, precum plantarea de copaci, reamenajarea de spaţii verzi, reintroducerea în circuitul agricol a suprafeţelor scoase temporar din uz

4.    Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului, precum alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, telecomunicaţii, drumuri de acces, căi ferate industriale, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului de investiţie, precum şi cheltuielile aferente racordării la reţelele de utilităţi

5. Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică:

a) studii de teren (studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrammetrice, topografice şi de stabilitate ale terenului);

b) obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor (obţinerea/ prelungirea valabilităţii certificatului de urbanism; obţinerea/prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/ desfiinţare, obţinerea avizelor şi acordurilor pentru racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termoficare, energie electrică, telefonie etc; obţinerea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă; întocmirea documentaţiei, obţinerea numărului cadastral provizoriu şi înregistrarea terenului în cartea funciară; obţinerea acordului de mediu; obţinerea avizului P.S.I.; alte avize, acorduri şi autorizaţii prevăzute sau care rezultă din aplicarea legislaţiei naţionale legate de obiectivul investiţiei, precum avizul de racordare la sistem, autorizaţia de înfiinţare emisă de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei etc);

c) proiectare şi inginerie (studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie, verificarea tehnică a proiectării, certificatul de performanţă energetică a clădirii, elaborarea documentaţiilor necesare obţinerii acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor aferente obiectivului investiţiei conform proiectului - documentaţii ce stau la baza emiterii avizelor şi acordurilor impuse prin certificatul de urbanism, documentaţii urbanistice, studii de impact, studii/expertize de amplasament, studii de trafic etc. -, precum şi, după caz, expertiză tehnică şi audit energetic pentru intervenţii la construcţii existente sau începute şi neterminate, cu condiţia ca aceste clădiri să facă parte integrantă şi inseparabilă din rezultatul operaţiunii);

d) organizarea procedurilor de achiziţie [cheltuielile aferente organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice, precum cheltuielile aferente întocmirii documentaţiei de atribuire şi multiplicării acesteia (exclusiv cea cumpărată de ofertanţi); cheltuielile cu onorariile, transportul, cazarea şi diurna membrilor desemnaţi în comisiile de evaluare; cheltuieli în legătură cu procedurile de achiziţie publică privind anunţuri de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor, corespondenţă prin poştă, fax, poştă electronică etc];

e) consultanţă (servicii de consultanţă la elaborarea studiilor de piaţă şi evaluare; servicii de consultanţă în domeniul managementului execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuţie);

f)  asistenţă tehnică pe perioada de execuţie a lucrărilor (asistenţă tehnică din partea proiectantului, dacă nu intră în costurile proiectării; asigurarea verificării execuţiei prin diriginţi de şantier autorizaţi desemnaţi de autoritatea contractantă)

6. Cheltuieli pentru investiţia de bază - se cuprind cheltuielile aferente:

a) pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii, pe obiecte de construcţie (clădiri; construcţii speciale; consolidări, modernizări, reparaţii ale clădirilor; instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei);

b) pentru montajul utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora, desfăşurate pe obiecte de construcţie;

c)  pentru utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, desfăşurate pe obiecte de construcţie;

d)  pentru achiziţionarea utilajelor şi a echipamentelor care nu necesită montaj, precum şi a echipamentelor de transport tehnologic, desfăşurate pe obiecte de construcţie;

e)  pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe, desfăşurate pe obiecte de construcţie;

f)  cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale (aplicaţii informatice, licenţe, brevete, know-how sau alte cunoştinţe tehnice nebrevetate)

7. Organizare de şantier - se cuprind cheltuielile estimate ca fiind necesare contractantului în vederea creării condiţiilor de desfăşurare a activităţii de construcţii-montaj:

a) lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier (cheltuielile aferente construirii provizorii sau amenajării la construcţiile existente de vestiare pentru muncitori, grupuri sanitare, rampe de spălare auto, depozite pentru materiale, fundaţii pentru macarale, reţele electrice de iluminat şi forţă, căi de acces - auto şi căi ferate -, branşamente/racorduri la utilităţi, împrejmuiri, panouri de prezentare, pichete de incendiu şi altele asemenea, cheltuielile de desfiinţare de şantier;

b) cheltuieli conexe organizării de şantier (obţinerea autorizaţiei de construire/desfiinţare aferente lucrărilor de organizare de şantier, taxe de amplasament, închirierea de semne de circulaţie, întreruperea temporară a reţelelor de transport sau distribuţie de apă, canalizare, agent termic, energie electrică, gaze naturale, a circulaţiei rutiere, feroviare, navale sau aeriene, contractele de asistenţă cu poliţia rutieră, contractul temporar cu furnizorul de energie electrică, cu unităţi de salubrizare, taxe de depozit ecologic, taxe locale; chirii pentru ocuparea temporară a domeniului public, costul energiei electrice şi al apei consumate în incinta organizării de şantier pe durata de execuţie a lucrărilor, costul cu transportul muncitorilor nelocalnici şi/sau cazarea acestora, paza şantierului, asigurarea pompierului autorizat etc.)

8.   Cheltuieli pentru plata cotelor legale: cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii, cota pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii, cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor

9. Cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste (diminuate cu veniturile obţinute din efectuarea acestora)

10.   Cheltuieli pentru informare şi publicitate, conform obligaţiei stabilite prin contractul de finanţare

11.  Cheltuieli pentru auditul proiectului atunci când acesta este solicitat prin contractul de finanţare

12.  Cheltuieli aferente managementului de proiect, precum cheltuielile cu personalul pentru echipa de management, transport, birotică

ANEXA Nr. 2

LISTA

de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate în cadrul domeniului major de intervenţie 4.2 „Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi", axa prioritară 4 „Creşterea eficienţei energetice şi a securităţii furnizării în contextul combaterii schimbărilor climatice" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013, pentru beneficiari şi activităţi care intră sub incidenţa ajutorului de stat

1. Cheltuieli pentru achiziţia de teren [conform art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare]

2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului în vederea pregătirii amplasamentului, dacă sunt strict legate de realizarea proiectului, precum demolări, demontări, dezafectări, defrişări, evacuări de materiale rezultate, devieri de reţele de utilităţi din amplasament, sistematizări pe verticală, drenaje, epuismente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază), devieri de cursuri de apă etc.

3.  Cheltuieli pentru investiţia de bază - sunt cheltuielile aferente obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie şi sunt desfăşurate pe obiecte de construcţie, cu respectarea caracterului de investiţie iniţială, aşa cum este definită prin schema de ajutor de stat. Delimitarea obiectelor se face de proiectant.

a) Cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii, pe obiecte de construcţie (clădiri; construcţii speciale; instalaţii aferente construcţiilor, precum instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei)

b)  Cheltuieli pentru montajul utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora, desfăşurate pe obiecte de construcţie, numai dacă sunt incluse în valoarea activului respectiv şi se regăsesc înregistrate în contabilitatea beneficiarului, în conturile de imobilizări

c)   Cheltuieli pentru utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, desfăşurate pe obiecte de construcţie

d)  Cheltuieli pentru utilaje şi echipamente fără montaj, precum şi echipamente de transport tehnologic, desfăşurate pe obiecte de construcţie

e) Cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale (aplicaţii informatice, licenţe, brevete, know-how sau alte cunoştinţe tehnice nebrevetate)

In cazul întreprinderilor mari, aşa cum sunt definite prin schema de ajutor de stat, cheltuielile pentru achiziţia de active necorporale sunt eligibile în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2228/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2228 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2228/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu