Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 22 din 18 decembrie 2008

pentru aprobarea Normelor privind cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 894 din 30 decembrie 2008



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) şi ale art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,

potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din 16 decembrie 2008, prin care s-au adoptat Normele privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentelor norme se abrogă Normele privind criteriile de aprobare a auditorilor financiari care auditează situaţiile financiare ale asigurătorilor, aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.105/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 28 martie 2006.

Art. 3. - Direcţia generală reglementări contabile din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,

Angela Toncescu

ANEXA

NORME

privind cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare

I. Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme stabilesc cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, precum şi criteriile de aprobare ale auditorilor.

Art. 2. -In înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii1):

1.  auditul statutar reprezintă auditul situaţiilor financiare anuale sau al situaţiilor financiare anuale consolidate, aşa cum este prevăzut de legislaţia comunitară, transpusă în reglementările naţionale;

2.  auditorul statutar este persoana fizică autorizată de către autoritatea competentă, respectiv Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), să efectueze audit statutar;

3.   firma de audit este persoana juridică sau orice altă entitate, indiferent de forma juridică a acesteia, care este autorizată de autoritatea competentă, respectiv CAFR, să efectueze audit statutar;

4.  auditor al grupului înseamnă auditorul (ii) statutar (i) sau firma (ele) de audit care efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale consolidate;

5. partener-cheie de audit înseamnă:

a) auditorul statutar desemnat de o firmă de audit pentru o anumită misiune de audit, ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar în numele firmei de audit; sau

b) în cazul auditului statutar al unui grup, cel puţin auditorul statutar care este desemnat de o firmă de audit ca fiind responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar la nivelul grupului şi auditorul statutar care este desemnat ca fiind responsabilul principal la nivelul filialelor importante; sau

c) auditorul statutar care semnează raportul de audit.

Art. 3. - Potrivit prevederilor art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare, societăţile de asigurare/reasigurare au obligaţia auditării situaţiilor financiare anuale şi, după caz, consolidate, de către o firmă de audit, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România şi aprobată de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în conformitate cu criteriile stabilite prin prezentele norme.

II. Criterii de aprobare a firmelor de audit care auditează situaţiile financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare

Art. 4. - Pentru a fi aprobate în vederea auditării situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, firmele de audit trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

a) să fie înregistrate în registrul firmelor de audit ţinut de CAFR;

1) Preluate din Directiva 2006/43 din 17 mai 2006 a Parlamentului European şi a Consiliului privind auditul statutar al conturilor anuale şi al conturilor consolidate, de modificare a directivelor Consiliului 78/660/CEE şi 83/349/CEE şi de abrogare a Directivei 84/253/CEE a Consiliului, astfel cum aceasta a fost transpusă în legislaţia naţională în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 278/2008.

b)   să îndeplinească cerinţele legale şi profesionale referitoare la activitatea de audit şi să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare;

c) să aibă în vigoare un contract de asigurare de răspundere civilă profesională, în conformitate cu normele privind asigurarea pentru risc profesional emise de CAFR;

d) auditorul statutar responsabil pentru misiunea de audit al situaţiilor financiare să aibă calitatea de auditor statutar activ, membru al CAFR, şi să fi coordonat sau să fi participat la auditarea situaţiilor financiare ale asigurătorilor o perioadă de cel puţin 2 ani;

e) să aibă cel puţin un actuarîn cadrul echipei care va realiza auditul statutar, în vederea examinării activităţii de asigurare/reasigurare conform principiilor fundamentale şi general acceptate ale calculului actuarial.

Art. 5. - (1) Societăţile de asigurare/reasigurare au obligaţia să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor o solicitare scrisă de aprobare a firmei de audit, însoţită de următoarea documentaţie din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4:

a)  documentul care atestă calitatea de membru activ al CAFR, eliberat de aceasta, valabil pentru anul financiar în curs;

b) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d), care va cuprinde cel puţin informaţii legate de studiile absolvite, cu menţionarea instituţiei de învăţământ, a naturii cursurilor şi a anului absolvirii, şi o prezentare detaliată a activităţii desfăşurate, cu indicarea denumirii şi a profilului activităţii entităţii în cadrul căreia a activat, a duratei şi naturii activităţilor desfăşurate, precum şi a responsabilităţilor exercitate, însoţit de orice alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor de pregătire şi experienţă în domeniul asigurărilor. Dacă este cazul, se va indica şi autoritatea însărcinată cu supravegherea fiecăreia dintre entităţile în cadrul cărora auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d) a desfăşurat activitate;

c)   curriculum vitae, semnat şi datat, pentru actuarul menţionat la art. 4 lit. e), care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa profesională. Actuarul trebuie să fie înscris în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor;

d)  curriculum vitae, semnat şi datat, pentru reprezentantul legal al firmei de audit, care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa profesională;

e)  o copie a contractului de asigurare de răspundere civilă profesională.

f)   chestionarul în forma prezentată în anexa nr. 1 la prezentele norme, completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit;

g) declaraţia în forma prezentată în anexa nr. 2 la prezentele norme, completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei de audit.

(2)  In cazul în care firma de audit propusă de către o societate de asigurare/reasigurare îndeplineşte această calitate la o altă societate de asigurare/reasigurare şi, prin urmare, deţine aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor pentru efectuarea auditului situaţiilor financiare, documentaţia prevăzută la alin. (1) va fi înlocuită cu o declaraţie sub semnătura reprezentantului legal al firmei de audit, prin care să se confirme că informaţiile cuprinse în documentaţia existentă în evidenţele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nu au suferit modificări sau, după caz, să se comunice modificările intervenite.

(3)   In cazul schimbării firmei de audit, societatea de asigurare/reasigurare va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii, o solicitare semnată de una dintre persoanele semnificative ale acesteia, din care să rezulte motivele schimbării firmei de audit, însoţită de hotărârea organului statutar, precum şi de documentaţia prevăzută la alin. (1), în vederea aprobării noii firme de audit. Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător.

(4)  Pe perioada valabilităţii contractului de audit firma de audit este obligată să transmită societăţii de asigurare/reasigurare toate informaţiile necesare în vederea completării de către aceasta a declaraţiei prevăzute în anexa nr. 3 la prezentele norme.

(5)   Solicitarea de aprobare împreună cu documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) vor fi transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor înainte de începerea misiunii auditului statutar al situaţiilor financiare anuale/consolidate.

Art. 6. - (1) Partenerul-cheie de audit responsabil pentru efectuarea auditului statutar se înlocuieşte în mod obligatoriu, în cadrul misiunii de audit, în termen de cel mult 5 ani de la data numirii, şi va putea participa la o nouă misiune de audit statutar al situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare respective după o perioadă de cel puţin 2 ani.

(2) Orice modificare a partenerilor-cheie de audit pe perioada în care firma de audit se află sub contract cu societatea de asigurare/reasigurare va fi notificată societăţii de asigurare/reasigurare şi Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de către firma de audit, sub semnătura reprezentantului legal al acesteia, în termen de 5 zile de la producerea acestei modificări. Notificarea va fi însoţită de documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) lit. b).

(3)  Auditorului statutar sau partenerului-cheie de audit responsabil cu auditul statutar în numele firmei de audit nu i se permite să ocupe un post de conducere în cadrul societăţii de asigurare/reasigurare auditate, înainte de scurgerea unei perioade de cel puţin 2 ani de la data demisiei ca auditor statutar sau ca partener-cheie de audit.

III. Informaţiile minime care trebuie cuprinse în raportul de audit statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare

Art. 7. - (1) Firma de audit va întocmi un raport anual, însoţit de opinia sa, din care să rezulte dacă situaţiile financiare prezintă o imagine fidelă a poziţiei financiare, a performanţei financiare, a fluxurilor de trezorerie şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, conform standardelor profesionale publicate de CAFR.

(2) Raportul de audit statutar trebuie să cuprindă cel puţin următoarele:

a) identificarea situaţiilor financiare anuale care fac obiectul auditului statutar, împreună cu cadrul de raportare financiară care a fost aplicat la întocmirea acestora;

b)  o descriere a ariei auditului statutar, care identifică cel puţin standardele de audit conform cărora a fost efectuat auditul;

c) o opinie de audit care exprimă în mod clar opinia firmei de audit, potrivit căreia situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă, conform cadrului relevant de raportare financiară, şi, după caz, dacă situaţiile financiare anuale respectă cerinţele legale;

d)  opinia de audit este fără rezerve, cu rezerve, o opinie contrară sau, dacă auditorii financiari nu au fost în măsură să exprime o opinie de audit, opinia este imposibil de exprimat. Auditarea situaţiilor financiare ale exerciţiului financiar anterior de către o altă firmă de audit nu constituie bază pentru exprimarea unei opinii cu rezervă;

e) o referire la aspectele asupra cărora în raportul de audit se atrage atenţia printr-un paragraf distinct, fără ca opinia de audit să fie cu rezerve;

f)   o opinie privind gradul de conformitate a raportului administratorului cu situaţiile financiare anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;

g) o referire privind respectarea prevederilor legale privind metodologia de calcul şi evidenţă a rezervelor tehnice ale societăţii de asigurare/reasigurare, precum şi a categoriilor de active admise să acopere rezervele tehnice ale societăţii de asigurare/reasigurare şi regulile de dispersie a plasamentelor;

h) o referire privind respectarea prevederilor legale privind marja de solvabilitate şi coeficientul de lichiditate ale societăţii de asigurare/reasigurare;

i) o referire la respectarea reglementărilor interne privind programul de reasigurare, modul de îndeplinire a obligaţiilor specificate în contractele de reasigurare încheiate, oricare ar fi tipul acestora, precum şi reflectarea conform cerinţelor legale a tuturor elementelor de reasigurare în calculul marjei de solvabilitate;

j) o referire privind practicile şi procedurile controlului şi auditului intern ale societăţii de asigurare/reasigurare, precum şi eventualele deficienţe constatate şi recomandările făcute pentru remedierea acestora.

(3) Raportul de audit se semnează de către auditorul statutar, partener-cheie de audit, în numele firmei de audit, şi se datează.

Art. 8. - Auditorii statutari sau firmele de audit care efectuează audituri statutare pentru societăţile de asigurare/ reasigurare au, printre altele, următoarele atribuţii:

a) confirmă anual în scris comitetului de audit independenţa lor faţă de societatea de asigurare/reasigurare auditată;

b)    comunică anual comitetului de audit serviciile suplimentare prestate societăţii de asigurare/reasigurare;

c) discută cu comitetul de audit despre ameninţările la adresa independenţei lor şi măsurile de protecţie luate pentru reducerea acestor ameninţări.

Art. 9. - (1) Firma de audit care efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi/sau consolidate ale societăţilor de asigurare/reasigurare trebuie să informeze Comisia de Supraveghere a Asigurărilor de îndată ce, în exercitarea atribuţiilor sale, a luat cunoştinţă despre orice act sau fapt în legătură cu societatea de asigurare/reasigurare ori cu entităţile care intră în perimetrul de consolidare, act sau fapt care:

a)  constituie o încălcare a legii şi/sau a reglementărilor ori actelor emise în aplicarea acestora, prin care sunt stabilite condiţiile de autorizare şi de desfăşurare a activităţii societăţii de asigurare/reasigurare;

b) este de natură să afecteze situaţia patrimonială a societăţii de asigurare/reasigurare sau buna sa funcţionare;

c) poate conduce la un refuz în exprimarea unei opinii asupra situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare sau la exprimarea unei opinii cu rezerve.

(2) Transmiterea către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a informaţiilor prevăzute la alin. (1) nu constituie o încălcare a niciunei restricţii privind divulgarea de informaţii şi nu va atrage niciun fel de răspundere asupra persoanei în cauză.

Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 6 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor asigură confidenţialitatea informaţiilor conţinute în raportul de audit statutar.

IV. Comitetul de audit

Art. 11. - (1) Societăţile de asigurare/reasigurare trebuie să dispună de un comitet de audit, care are o funcţie consultativă. Comitetul de audit este un comitet permanent, format dintr-un număr de cel puţin 3 membri neexecutivi ai consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere sau din alţi reprezentanţi desemnaţi de adunarea generală a acţionarilor, din care unul va fi preşedinte.

(2) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale comitetului de audit sunt reglementate de prezentele norme şi de regulamentele interne ale fiecărei societăţi de asigurare/reasigurare.

Art. 12. - (1) Preşedintele comitetului de audit trebuie să fie un membru al consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere.

(2) Membrii comitetului de audit trebuie să aibă o experienţă corespunzătoare atribuţiilor ce le revin în cadrul comitetului. Cel puţin un membru trebuie să aibă experienţă în domeniul contabilităţii sau auditului şi să fie independent conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 13. - Societăţile de asigurare/reasigurare trebuie să asigure accesul membrilor comitetului de audit la orice date sau înregistrări necesare îndeplinirii atribuţiilor ce revin acestuia.

Art. 14. - Comitetul de audit va avea cel puţin următoarele atribuţii:

a) avizează planul de audit şi necesarul de resurse aferent acestei activităţi;

b) asigură relaţia cu firma de audit şi cu partenerii-cheie de audit desemnaţi de aceasta, în sensul primirii planului de audit şi analizării constatărilor şi recomandărilor acestuia, precum şi analizarea constatărilor şi recomandărilor organelor de supraveghere şi control din afara societăţii de asigurare/ reasigurare;

c) asigură respectarea prevederilor cadrului legal, ale actului constitutiv şi ale normelor aprobate de consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere;

d) monitorizează procesul de raportare financiară;

e) monitorizează eficacitatea sistemelor de control intern, de audit intern, după caz, şi de management al riscurilor din cadrul societăţii de asigurare/reasigurare;

f) monitorizează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate;

g) verifică şi monitorizează independenţa firmei de audit şi a partenerilor-cheie de audit ai acesteia, în special în legătură cu prestarea de servicii suplimentare către societatea de asigurare/reasigurare.

Art. 15. - Comitetul de audit poate formula recomandări adresate consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere privind controlul intern, auditul intern şi auditul statutar, precum şi pentru numirea firmei de audit al societăţii de asigurare/reasigurare.

Art. 16. - Consiliul de administraţie al societăţii de asigurare/reasigurare/consiliul de supraveghere, cu avizul comitetului de audit, poate lua decizia externalizării totale sau parţiale a activităţii de audit intern.

Art. 17. - Comitetul de audit se va întâlni ori de câte ori este necesar, dar cel puţin de două ori pe an, când va analiza rezultatele semestriale şi anuale şi prezentarea acestora către acţionari, autoritatea de supraveghere şi publicul larg.

Art. 18. - Firma de audit raportează comitetului de audit cu privire la aspectele esenţiale care rezultă din auditul statutar şi, în special, cu privire la deficienţele semnificative ale controlului intern în ceea ce priveşte procesul de raportare financiară.

V. Cerinţe de raportare

Art. 19. - (1) Componenţa comitetului de audit va fi transmisă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor până la data transmiterii situaţiilor financiare anuale pentru anul 2008.

(2) Orice modificare a componenţei acestui comitet va fi transmisă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor în termen de 5 zile de la data producerii acesteia.

Art. 20. - Firmele de audit vor transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la finalizarea raportului de audit statutar, scrisoarea adresată conducerii societăţilor de asigurare/reasigurare ( scrisoarea către conducere ), care conţine constatările cu impact financiar, constatările cu privire la rezultatele evaluării sistemelor de management şi control intern, precum şi recomandările pentru remedierea deficienţelor constatate.

Art. 21. - Societăţile de asigurare/reasigurare vor transmite anual, odată cu situaţiile financiare anuale, o declaraţie în forma prezentată în anexa nr. 3 la prezentele norme, cu privire la datele şi informaţiile referitoare la firma de audit. Declaraţia este completată şi semnată de una dintre persoanele semnificative ale societăţii de asigurare/reasigurare.

VI. Prevederi finale

Art. 22. - (1) Firmele de audit furnizează, la solicitarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, orice detalii, clarificări, explicaţii referitoare la activitatea de audit desfăşurată pentru societăţile de asigurare/reasigurare.

(2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor are acces la orice documente întocmite de auditorii statutari pe parcursul misiunii de audit statutar.

Art. 23. - Firmele de audit aprobate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor să efectueze audit statutar pentru societăţile de asigurare/reasigurare vor transmite, în termen de

90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme, documentaţia necesară în vederea întregistrării actuarilor care fac parte din echipa de audit în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.116/2006 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul actuarilor.

Art. 24. - (1) Nerespectarea de către societăţile de asigurare/reasigurare a prevederilor prezentelor norme se sancţionează în condiţiile şi potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) In cazul constatării nerespectării prevederilor prezentelor norme de către firmele de audit, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor informează CAFR, solicitându-i acesteia adoptarea măsurilor care se impun pentru remedierea acestor încălcări, şi poate retrage aprobarea acordată auditorilor financiari în cauză.

(Confidenţial)

ANEXA Nr. 1 la norme

CHESTIONAR*)

pentru firma de audit

1.  Identitatea firmei de audit (se vor indica: denumirea, forma juridică, adresa sediului social, codul unic de înregistrare şi numărul autorizaţiei de funcţionare eliberate de Camera Auditorilor Financiari din România):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

2.  Identitatea reprezentantului legal al firmei de audit (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact - adresă, telefon, e-mail):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

3.  Identitatea auditorului statutar, persoană fizică, partener-cheie de audit ce va realiza auditul statutar al societăţii de asigurare/reasigurare (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de contact - adresă, telefon, e-mail):

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.  Să se menţioneze dacă în ultimii 10 ani vreuna dintre entităţile la care firma de audit menţionată la pct. 1 a prestat servicii de audit statutar a făcut obiectul unei proceduri de reorganizare judiciară/faliment/lichidare? In caz afirmativ, faceţi orice precizări utile:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea firmei de audit menţionate la pct. 1:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Subsemnatul, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ar trebui informată. Totodată, în numele societăţii pe care o reprezint, mă angajez să comunic Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor orice modificare privind informaţiile furnizate.

Data...............................................

Numele şi prenumele.....................

Semnătura şi ştampila....................

NOTĂ:

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în răspunsurile la acest chestionar, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.

*) Acest chestionar va fi completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de audit. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model, în formă tehnoredactată; este obligatoriu să se răspundă la toate întrebările. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

ANEXA Nr. 2 la norme

DECLARAŢIE*)

Subsemnatul (numele şi prenumele).............................................................................................................................., reprezentant legal al (denumirea firmei de audit)......................................................................................................,  propusă pentru realizarea auditului statutar la societatea (denumirea asigurătorului) .........................................................................................................................,

declar că firma de audit menţionată nu se află în vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, ori în altă situaţie de incompatibilitate ori de conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare.

Data .....................................................

Numele şi prenumele.............................

Semnătura şi ştampila............................

*) Această declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.

ANEXA Nr. 3 la norme

DECLARAŢIE*)

Subsemnatul (numele şi prenumele)................................................................................................................................................., reprezentant legal al (denumirea societăţii de asigurare/reasigurare).....................................................................................................................................,

cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate informaţiile de mai jos sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ar trebui informată.

1.  Denumirea firmei de audit........................................................................................................................................................................ ..............

2.  Forma juridică.......................................................................................................................................................................................................

3. Adresa completă a sediului social......................................................................telefon/fax......................................................................................

4. Adresa de corespondenţă.......................................................................................................................................................................................

5. Codul unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ ...............

6. Numărul autorizaţiei de funcţionare (eliberat de Camera Auditorilor Financiari din România).....................................................................................

7. Reprezentantul legal........................................................................................................................................................................ .......................

8.  Partener(i)-cheie de audit/numărul autorizaţiei Camera Auditorilor Financiari din România........................................................................................

sau,

auditorul(ii) statutar(i) responsabil(i) principal(i) pentru efectuarea auditului statutar la nivelul grupului.............................................................................

9.  Informaţii referitoare la actuarul din cadrul echipei de audit:

9.1.  Numele şi prenumele actuarului, membru al echipei de audit.................................................................................................................................

9.2. Nr. înregistrare în Registrul actuarilor aflat în evidenţa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor..............................................................................

9.3.  Numele autorităţii/asociaţiei profesionale în evidenţa căreia se află înscris actuarul.................................................................................................

9.4. Numărul de ordine din cadrul autorităţii/asociaţiei profesionale..............................................................................................................................

Data ............................................

Numele şi prenumele.....................

Semnătura şi ştampila.....................

*) Această declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al societăţii de asigurare/reasigurare. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 22/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 22 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu