ORDIN Nr. 22
din 18 decembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
privind cerintele de informare si de raportare referitoare la auditul statutar
al situatiilor financiare ale societatilor de asigurare/reasigurare
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 894 din 30 decembrie 2008
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (26) şi (27) şi
ale art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de
asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările
ulterioare,
potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor din 16 decembrie 2008, prin care s-au adoptat Normele privind
cerinţele de informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al
situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare,
preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele privind cerinţele de
informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor
financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, cuprinse în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentelor
norme se abrogă Normele privind criteriile de aprobare a auditorilor financiari
care auditează situaţiile financiare ale asigurătorilor, aprobate prin Ordinul preşedintelui
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.105/2006, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 28 martie
2006.
Art. 3. - Direcţia generală reglementări contabile din
cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor va lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
ANEXA
NORME
privind cerinţele de informare şi de raportare
referitoare la auditul statutar al situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare
I. Dispoziţii
generale
Art. 1. - Prezentele norme stabilesc cerinţele de
informare şi de raportare referitoare la auditul statutar al situaţiilor
financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, precum şi criteriile de
aprobare ale auditorilor.
Art. 2. -In înţelesul prezentelor norme, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii1):
1. auditul statutar reprezintă
auditul situaţiilor financiare anuale sau al situaţiilor financiare anuale
consolidate, aşa cum este prevăzut de legislaţia comunitară, transpusă în
reglementările naţionale;
2. auditorul statutar este persoana fizică autorizată de către autoritatea competentă,
respectiv Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR),
să efectueze audit
statutar;
3. firma de audit este
persoana juridică sau orice altă entitate, indiferent de forma juridică a
acesteia, care este autorizată de autoritatea competentă, respectiv CAFR, să
efectueze audit statutar;
4. auditor al grupului înseamnă auditorul (ii) statutar (i) sau firma (ele) de audit care
efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale consolidate;
5. partener-cheie de audit înseamnă:
a) auditorul statutar desemnat de o firmă de audit
pentru o anumită misiune de audit, ca fiind
responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar în numele firmei
de audit; sau
b) în cazul auditului statutar al unui grup, cel puţin
auditorul statutar care este desemnat de o firmă de audit ca fiind
responsabilul principal pentru efectuarea auditului statutar la nivelul grupului
şi auditorul statutar care este desemnat ca fiind responsabilul principal la
nivelul filialelor importante; sau
c) auditorul statutar care semnează raportul de audit.
Art. 3. - Potrivit prevederilor art. 20 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de
asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările
ulterioare, societăţile de asigurare/reasigurare au obligaţia auditării
situaţiilor financiare anuale şi, după caz, consolidate, de către o firmă de
audit, membră a Camerei Auditorilor Financiari din România şi aprobată de
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor în conformitate cu criteriile stabilite
prin prezentele norme.
II. Criterii de aprobare a firmelor de audit care auditează situaţiile financiare ale societăţilor de
asigurare/reasigurare
Art. 4. - Pentru a fi aprobate în vederea auditării
situaţiilor financiare ale societăţilor de asigurare/reasigurare, firmele de
audit trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie înregistrate în registrul firmelor de audit
ţinut de CAFR;
1) Preluate din
Directiva 2006/43 din 17 mai 2006 a Parlamentului European şi a Consiliului
privind auditul statutar al conturilor anuale şi al conturilor consolidate, de
modificare a directivelor Consiliului 78/660/CEE şi 83/349/CEE şi de abrogare a
Directivei 84/253/CEE a Consiliului, astfel cum aceasta a fost transpusă în
legislaţia naţională în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2008, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 278/2008.
b) să îndeplinească cerinţele legale şi profesionale
referitoare la activitatea de audit şi să nu se afle într-o situaţie de
incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzută de legislaţia în
vigoare;
c) să aibă în vigoare un contract de asigurare de
răspundere civilă profesională, în conformitate cu normele privind asigurarea
pentru risc profesional emise de CAFR;
d) auditorul statutar responsabil pentru misiunea de
audit al situaţiilor financiare să aibă calitatea de auditor statutar activ,
membru al CAFR, şi să fi coordonat sau să fi participat la auditarea
situaţiilor financiare ale asigurătorilor o perioadă de cel puţin 2 ani;
e) să aibă cel puţin un actuarîn cadrul echipei care va
realiza auditul statutar, în vederea examinării activităţii de
asigurare/reasigurare conform principiilor fundamentale şi general acceptate
ale calculului actuarial.
Art. 5. - (1) Societăţile de asigurare/reasigurare au
obligaţia să transmită Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor o solicitare
scrisă de aprobare a firmei de audit, însoţită de următoarea documentaţie din
care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4:
a) documentul care atestă calitatea de membru activ al
CAFR, eliberat de aceasta, valabil pentru anul financiar în curs;
b) curriculum vitae, semnat şi
datat, pentru auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d), care va cuprinde
cel puţin informaţii legate de studiile absolvite, cu menţionarea instituţiei
de învăţământ, a naturii cursurilor şi a anului absolvirii, şi o prezentare
detaliată a activităţii desfăşurate, cu indicarea denumirii şi a profilului
activităţii entităţii în cadrul căreia a activat, a duratei şi naturii
activităţilor desfăşurate, precum şi a responsabilităţilor exercitate, însoţit
de orice alte documente care atestă îndeplinirea cerinţelor de pregătire şi
experienţă în domeniul asigurărilor. Dacă este cazul, se va indica şi
autoritatea însărcinată cu supravegherea fiecăreia dintre entităţile în cadrul
cărora auditorul statutar menţionat la art. 4 lit. d) a desfăşurat activitate;
c) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru actuarul
menţionat la art. 4 lit. e), care să cuprindă cel puţin informaţiile prevăzute
la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa profesională. Actuarul
trebuie să fie înscris în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de Supraveghere
a Asigurărilor;
d) curriculum vitae, semnat şi datat, pentru
reprezentantul legal al firmei de audit, care să cuprindă cel puţin
informaţiile prevăzute la lit. b) în legătură cu pregătirea şi experienţa
profesională;
e) o copie a contractului de asigurare de răspundere
civilă profesională.
f) chestionarul în forma prezentată în anexa nr. 1 la
prezentele norme, completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei de
audit;
g) declaraţia în forma prezentată în anexa nr. 2 la
prezentele norme, completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei de
audit.
(2) In cazul în care firma de audit propusă de către o
societate de asigurare/reasigurare îndeplineşte această calitate la o altă
societate de asigurare/reasigurare şi, prin urmare, deţine aprobarea Comisiei
de Supraveghere a Asigurărilor pentru efectuarea auditului situaţiilor
financiare, documentaţia prevăzută la alin. (1) va fi înlocuită cu o declaraţie
sub semnătura reprezentantului legal al firmei de audit, prin care să se
confirme că informaţiile cuprinse în documentaţia existentă în evidenţele
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nu au suferit modificări sau, după caz,
să se comunice modificările intervenite.
(3) In cazul schimbării firmei de audit, societatea
de asigurare/reasigurare va transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
în termen de 30 de zile de la data adoptării hotărârii, o solicitare semnată de una dintre persoanele
semnificative ale acesteia, din care să rezulte motivele schimbării firmei de
audit, însoţită de hotărârea organului statutar, precum şi de documentaţia
prevăzută la alin. (1), în vederea aprobării noii firme de audit. Prevederile
alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(4) Pe perioada valabilităţii contractului de audit
firma de audit este obligată să transmită societăţii de asigurare/reasigurare
toate informaţiile necesare în vederea completării de către aceasta a
declaraţiei prevăzute în anexa nr. 3 la prezentele norme.
(5) Solicitarea de aprobare
împreună cu documentaţia prevăzută la art. 5 alin. (1) vor fi transmise
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor înainte de începerea misiunii auditului
statutar al situaţiilor financiare anuale/consolidate.
Art. 6. - (1) Partenerul-cheie de audit responsabil pentru efectuarea auditului statutar se înlocuieşte în mod
obligatoriu, în cadrul misiunii de audit, în termen de cel mult 5 ani de la
data numirii, şi va putea participa la o nouă misiune de audit statutar al
situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare respective după
o perioadă de cel puţin 2 ani.
(2) Orice modificare a partenerilor-cheie de audit pe
perioada în care firma de audit se află sub contract cu societatea de
asigurare/reasigurare va fi notificată societăţii de asigurare/reasigurare şi
Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de către firma de audit, sub semnătura
reprezentantului legal al acesteia, în termen de 5 zile de la producerea
acestei modificări. Notificarea va fi însoţită de documentaţia prevăzută la
art. 5 alin. (1) lit. b).
(3) Auditorului statutar sau partenerului-cheie de
audit responsabil cu auditul statutar în numele firmei de audit nu i se permite
să ocupe un post de conducere în cadrul societăţii de asigurare/reasigurare
auditate, înainte de scurgerea unei perioade de cel puţin 2 ani de la data
demisiei ca auditor statutar sau ca partener-cheie de audit.
III. Informaţiile minime
care trebuie cuprinse în raportul de audit statutar al situaţiilor financiare
ale societăţilor de asigurare/reasigurare
Art. 7. - (1) Firma de audit va
întocmi un raport anual, însoţit de opinia sa, din care să rezulte dacă
situaţiile financiare prezintă o imagine fidelă a poziţiei financiare, a
performanţei financiare, a fluxurilor de trezorerie şi a celorlalte informaţii
referitoare la activitatea desfăşurată, conform standardelor profesionale
publicate de CAFR.
(2) Raportul de audit statutar trebuie să cuprindă cel
puţin următoarele:
a) identificarea situaţiilor financiare anuale care fac
obiectul auditului statutar, împreună cu cadrul de raportare financiară care a
fost aplicat la întocmirea acestora;
b) o descriere a ariei auditului statutar, care
identifică cel puţin standardele de audit conform cărora a fost efectuat
auditul;
c) o opinie de audit care exprimă în mod clar opinia
firmei de audit, potrivit căreia situaţiile financiare anuale oferă o imagine
fidelă, conform cadrului relevant de raportare financiară, şi, după caz, dacă
situaţiile financiare anuale respectă cerinţele legale;
d) opinia de audit este fără rezerve, cu rezerve, o opinie
contrară sau, dacă auditorii financiari nu au fost în măsură să exprime o
opinie de audit, opinia este imposibil de exprimat. Auditarea situaţiilor
financiare ale exerciţiului financiar anterior de către o altă firmă de audit
nu constituie bază pentru exprimarea unei opinii cu rezervă;
e) o referire la aspectele asupra cărora în raportul de
audit se atrage atenţia printr-un paragraf distinct, fără ca opinia de audit să
fie cu rezerve;
f) o opinie privind gradul de conformitate a
raportului administratorului cu situaţiile financiare
anuale pentru acelaşi exerciţiu financiar;
g) o referire privind respectarea prevederilor legale
privind metodologia de calcul şi evidenţă a rezervelor tehnice ale societăţii
de asigurare/reasigurare, precum şi a categoriilor de active admise să acopere
rezervele tehnice ale societăţii de asigurare/reasigurare şi regulile de
dispersie a plasamentelor;
h) o referire privind respectarea prevederilor legale
privind marja de solvabilitate şi coeficientul de lichiditate ale societăţii de
asigurare/reasigurare;
i) o referire la respectarea reglementărilor interne
privind programul de reasigurare, modul de îndeplinire a obligaţiilor
specificate în contractele de reasigurare încheiate, oricare ar fi tipul
acestora, precum şi reflectarea conform cerinţelor legale a tuturor elementelor
de reasigurare în calculul marjei de solvabilitate;
j) o referire privind practicile şi procedurile
controlului şi auditului intern ale societăţii de asigurare/reasigurare, precum
şi eventualele deficienţe constatate şi recomandările făcute pentru remedierea
acestora.
(3) Raportul de audit se semnează de către auditorul
statutar, partener-cheie de audit, în numele firmei de audit, şi se datează.
Art. 8. - Auditorii statutari sau firmele de audit care efectuează audituri statutare pentru societăţile de
asigurare/ reasigurare au, printre altele, următoarele atribuţii:
a) confirmă anual în scris comitetului de audit
independenţa lor faţă de societatea de asigurare/reasigurare auditată;
b) comunică anual
comitetului de audit serviciile suplimentare prestate societăţii de
asigurare/reasigurare;
c) discută cu comitetul de audit despre ameninţările la
adresa independenţei lor şi măsurile de protecţie luate pentru reducerea
acestor ameninţări.
Art. 9. - (1) Firma de audit
care efectuează auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi/sau
consolidate ale societăţilor de asigurare/reasigurare trebuie să informeze
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor de îndată ce, în exercitarea
atribuţiilor sale, a luat cunoştinţă despre orice act sau fapt în legătură cu
societatea de asigurare/reasigurare ori cu entităţile care intră în perimetrul
de consolidare, act sau fapt care:
a) constituie o încălcare a legii şi/sau a
reglementărilor ori actelor emise în aplicarea acestora, prin care sunt
stabilite condiţiile de autorizare şi de desfăşurare a activităţii societăţii
de asigurare/reasigurare;
b) este de natură să afecteze situaţia patrimonială a
societăţii de asigurare/reasigurare sau buna sa funcţionare;
c) poate conduce la un refuz în exprimarea unei opinii
asupra situaţiilor financiare ale societăţii de asigurare/reasigurare sau la
exprimarea unei opinii cu rezerve.
(2) Transmiterea către Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor a informaţiilor prevăzute la alin. (1) nu constituie o încălcare a
niciunei restricţii privind divulgarea de informaţii şi nu va atrage niciun fel
de răspundere asupra persoanei în cauză.
Art. 10. -In conformitate cu prevederile art. 6 din
Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor asigură confidenţialitatea
informaţiilor conţinute în raportul de audit statutar.
IV. Comitetul de audit
Art. 11. - (1) Societăţile de asigurare/reasigurare
trebuie să dispună de un comitet de audit, care are o funcţie consultativă.
Comitetul de audit este un comitet permanent, format dintr-un număr de cel
puţin 3 membri neexecutivi ai consiliului de administraţie/consiliului de
supraveghere sau din alţi reprezentanţi desemnaţi de adunarea generală a
acţionarilor, din care unul va fi preşedinte.
(2) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale comitetului
de audit sunt reglementate de prezentele norme şi de regulamentele interne ale
fiecărei societăţi de asigurare/reasigurare.
Art. 12. - (1) Preşedintele comitetului
de audit trebuie să fie un membru al consiliului de administraţie/consiliului
de supraveghere.
(2) Membrii comitetului de audit trebuie să aibă o
experienţă corespunzătoare atribuţiilor ce le revin în cadrul comitetului. Cel
puţin un membru trebuie să aibă experienţă în domeniul contabilităţii sau
auditului şi să fie independent conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 13. - Societăţile de
asigurare/reasigurare trebuie să asigure accesul membrilor comitetului de audit
la orice date sau înregistrări necesare îndeplinirii atribuţiilor ce revin
acestuia.
Art. 14. - Comitetul de audit va avea cel puţin
următoarele atribuţii:
a) avizează planul de audit şi
necesarul de resurse aferent acestei activităţi;
b) asigură relaţia cu firma de audit şi cu
partenerii-cheie de audit desemnaţi de aceasta, în sensul primirii planului de
audit şi analizării constatărilor şi recomandărilor acestuia, precum şi
analizarea constatărilor şi recomandărilor organelor de supraveghere şi control
din afara societăţii de asigurare/ reasigurare;
c) asigură respectarea prevederilor cadrului legal, ale
actului constitutiv şi ale normelor aprobate de consiliul de
administraţie/consiliul de supraveghere;
d) monitorizează procesul de raportare financiară;
e) monitorizează eficacitatea sistemelor de control
intern, de audit intern, după caz, şi de management al riscurilor din cadrul
societăţii de asigurare/reasigurare;
f) monitorizează auditul statutar al situaţiilor
financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate;
g) verifică şi monitorizează independenţa firmei de
audit şi a partenerilor-cheie de audit ai acesteia, în special în legătură cu
prestarea de servicii suplimentare către societatea de asigurare/reasigurare.
Art. 15. - Comitetul de audit poate formula recomandări
adresate consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere privind
controlul intern, auditul intern şi auditul statutar, precum şi pentru numirea
firmei de audit al societăţii de asigurare/reasigurare.
Art. 16. - Consiliul de administraţie al societăţii de
asigurare/reasigurare/consiliul de supraveghere, cu avizul comitetului de
audit, poate lua decizia externalizării totale sau parţiale a activităţii de
audit intern.
Art. 17. - Comitetul de audit se va întâlni ori de câte
ori este necesar, dar cel puţin de două ori pe an, când va analiza rezultatele
semestriale şi anuale şi prezentarea acestora către acţionari, autoritatea de
supraveghere şi publicul larg.
Art. 18. - Firma de audit raportează comitetului de
audit cu privire la aspectele esenţiale care rezultă din auditul statutar şi,
în special, cu privire la deficienţele semnificative ale controlului intern în
ceea ce priveşte procesul de raportare financiară.
V. Cerinţe de raportare
Art. 19. - (1) Componenţa comitetului de audit va fi
transmisă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor până la data transmiterii
situaţiilor financiare anuale pentru anul 2008.
(2) Orice modificare a
componenţei acestui comitet va fi transmisă Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor în termen de 5 zile de la data producerii acesteia.
Art. 20. - Firmele de audit vor transmite Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 30 de zile de la finalizarea
raportului de audit statutar, scrisoarea adresată conducerii societăţilor de
asigurare/reasigurare ( scrisoarea către conducere ), care conţine
constatările cu impact financiar, constatările cu privire la rezultatele
evaluării sistemelor de management şi control intern, precum şi recomandările
pentru remedierea deficienţelor constatate.
Art. 21. - Societăţile de asigurare/reasigurare vor
transmite anual, odată cu situaţiile financiare anuale, o declaraţie în forma
prezentată în anexa nr. 3 la prezentele norme, cu privire la datele şi
informaţiile referitoare la firma de audit. Declaraţia este completată şi
semnată de una dintre persoanele semnificative ale societăţii de
asigurare/reasigurare.
VI. Prevederi finale
Art. 22. - (1) Firmele de audit furnizează, la solicitarea Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, orice
detalii, clarificări, explicaţii referitoare la activitatea de audit
desfăşurată pentru societăţile de asigurare/reasigurare.
(2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor are acces la
orice documente întocmite de auditorii statutari pe
parcursul misiunii de audit statutar.
Art. 23. - Firmele de audit aprobate de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor să efectueze audit statutar pentru societăţile de
asigurare/reasigurare vor transmite, în termen de
90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor
norme, documentaţia necesară în vederea întregistrării actuarilor care fac
parte din echipa de audit în Registrul actuarilor ţinut de Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor, în conformitate cu prevederile Ordinului
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.116/2006 pentru
punerea în aplicare a Normelor privind Registrul actuarilor.
Art. 24. - (1) Nerespectarea de către societăţile de
asigurare/reasigurare a prevederilor prezentelor norme se sancţionează în
condiţiile şi potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) In cazul constatării nerespectării prevederilor
prezentelor norme de către firmele de audit, Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor informează CAFR, solicitându-i acesteia adoptarea măsurilor care
se impun pentru remedierea acestor încălcări, şi poate retrage aprobarea
acordată auditorilor financiari în cauză.
(Confidenţial)
ANEXA Nr. 1 la norme
CHESTIONAR*)
pentru firma de audit
1. Identitatea firmei de audit (se vor indica:
denumirea, forma juridică, adresa sediului social, codul unic de înregistrare
şi numărul autorizaţiei de funcţionare eliberate de Camera Auditorilor
Financiari din România):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Identitatea reprezentantului legal al firmei de
audit (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia, informaţii de
contact - adresă, telefon, e-mail):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Identitatea auditorului statutar, persoană fizică,
partener-cheie de audit ce va realiza auditul statutar al societăţii de
asigurare/reasigurare (se vor indica: numele, prenumele şi funcţia acestuia,
informaţii de contact - adresă, telefon, e-mail):
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Să se menţioneze dacă în ultimii 10 ani vreuna
dintre entităţile la care firma de audit menţionată la pct. 1 a prestat
servicii de audit statutar a făcut obiectul unei proceduri de reorganizare
judiciară/faliment/lichidare? In caz afirmativ, faceţi orice precizări utile:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar
putea fi considerate relevante pentru activitatea firmei de audit menţionate la
pct. 1:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Subsemnatul, cunoscând
prevederile art. 292 din Codul penal (art. 474 din noul Cod penal), declar pe
propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete
şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor ar trebui informată. Totodată, în numele
societăţii pe care o reprezint, mă angajez să comunic Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor orice modificare privind informaţiile furnizate.
Data...............................................
Numele şi prenumele.....................
Semnătura şi ştampila....................
NOTĂ:
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra
confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în răspunsurile la acest chestionar,
cu excepţia cazurilor prevăzute de lege.
*) Acest chestionar va fi completat şi semnat de reprezentantul legal al firmei
de audit. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model, în formă
tehnoredactată; este obligatoriu să se răspundă la toate întrebările. Nu sunt
acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.
ANEXA Nr. 2 la norme
DECLARAŢIE*)
Subsemnatul (numele şi
prenumele)..............................................................................................................................,
reprezentant legal al (denumirea firmei de
audit)......................................................................................................,
propusă pentru realizarea auditului statutar la societatea (denumirea
asigurătorului) .........................................................................................................................,
declar că firma de audit menţionată nu se află în
vreuna dintre situaţiile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu
modificările ulterioare, ori în altă situaţie de incompatibilitate ori de
conflict de interese prevăzută de legislaţia în vigoare.
Data
.....................................................
Numele şi prenumele.............................
Semnătura şi ştampila............................
*) Această
declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al firmei. Nu
sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
ANEXA Nr. 3 la norme
DECLARAŢIE*)
Subsemnatul (numele şi
prenumele).................................................................................................................................................,
reprezentant legal al (denumirea societăţii de
asigurare/reasigurare).....................................................................................................................................,
cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal (art.
474 din noul Cod penal), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că
toate informaţiile de mai jos sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu
există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor ar trebui informată.
1. Denumirea firmei de
audit........................................................................................................................................................................ ..............
2. Forma
juridică.......................................................................................................................................................................................................
3. Adresa completă a sediului
social......................................................................telefon/fax......................................................................................
4. Adresa de
corespondenţă.......................................................................................................................................................................................
5. Codul unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ ...............
6. Numărul autorizaţiei de funcţionare (eliberat de
Camera Auditorilor Financiari din România).....................................................................................
7. Reprezentantul
legal........................................................................................................................................................................ .......................
8. Partener(i)-cheie de audit/numărul autorizaţiei
Camera Auditorilor Financiari din
România........................................................................................
sau,
auditorul(ii) statutar(i) responsabil(i) principal(i)
pentru efectuarea auditului statutar la nivelul
grupului.............................................................................
9. Informaţii referitoare la actuarul din cadrul echipei de audit:
9.1. Numele şi prenumele actuarului, membru al echipei
de
audit.................................................................................................................................
9.2. Nr. înregistrare în Registrul actuarilor aflat în
evidenţa Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor..............................................................................
9.3. Numele autorităţii/asociaţiei profesionale în
evidenţa căreia se află înscris
actuarul.................................................................................................
9.4. Numărul de ordine din cadrul
autorităţii/asociaţiei
profesionale..............................................................................................................................
Data ............................................
Numele şi prenumele.....................
Semnătura şi ştampila.....................
*) Această
declaraţie va fi completată şi semnată de reprezentantul legal al societăţii de
asigurare/reasigurare. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin
reprezentare.