ORDIN Nr. 2112
din 30 iunie 2010
privind aprobarea Procedurii
de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de
sediu social si de înregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta
asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea
modelului si continutului unor formulare
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 443 din 1 iulie 2010
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990
privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de solicitare şi
eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de
înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului
cu destinaţia de sediu social, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor
formulare:
a) „Cerere de înregistrare a documentului care atestă
dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de
eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social",
cod M.F.P. 14.13.04.40, prevăzută în anexa nr. 2;
b) „Adeverinţă privind înregistrarea documentului care
atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu
social", cod M.F.P. 14.13.02.40, prevăzută în anexa nr. 3;
c) „Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de sediu
social", cod M.F.P. 14.13.21.40, prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor menţionate la art. 2 sunt
prevăzute în anexa nr. 5.
Art. 4. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Direcţia generală proceduri pentru
administrarea veniturilor, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, precum
şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de solicitare şi eliberare a certificatului pentru
spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care
atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social
1. Prezenta procedură se aplică persoanelor care,
începând cu data intrării în vigoare a prevederilor art. 17 din Legea nr.
31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin art. XIII din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru
combaterea evaziunii fiscale, au obligaţia ca, la înmatricularea
unei societăţi comerciale sau la schimbarea sediului social, să înregistreze
documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de
sediu social şi să obţină certificatul pentru spaţiul cu destinaţie de sediu
social.
2. Pentru înregistrarea documentului care atestă dreptul
de folosinţă şi obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu
social se depune Cererea de înregistrare a documentului care atestă dreptul de
folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a
certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, prevăzută în anexa
nr. 2 la ordin.
3. Inregistrarea la organul fiscal a documentului care
atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social se
dovedeşte cu Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul
de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, prevăzută în anexa
nr. 3 la ordin.
4. Cererea prevăzută la pct. 2 se depune de către
titularul dreptului de folosinţă. In cazul în care titularul dreptului de folosinţă
este o persoană juridică, cererea se depune de către reprezentantul legal al
acesteia sau de către un împuternicit, potrivit legii.
5. Cererea va fi însoţită de:
- actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, cum ar
fi: titlu de proprietate, contract de vânzare cumpărare, contract de
închiriere, contract de comodat sau alte acte care atestă dreptul de folosinţă;
- actul de identitate al solicitantului şi/sau
împuternicirea, după caz;
- actul care atestă numirea reprezentantului legal al
persoanelor juridice.
6. Cererea se depune la organul fiscal competent,
direct la registratură sau prin poştă, cu confirmare de primire.
In sensul prezentei proceduri, organul fiscal competent
este administraţia finanţelor publice municipală, orăşenească, comunală sau a
sectoarelor municipiului Bucureşti, din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, în a cărei rază teritorială se află situat spaţiul cu
destinaţie de sediu social.
7. Dacă cererea se depune la registratura organului
fiscal, actele doveditoare ale dreptului de folosinţă se prezintă în original
şi în copie. Organul fiscal certifică conformitatea copiei cu originalul şi
restituie solicitantului originalul.
Dacă cererea se depune prin poştă, aceasta trebuie
însoţită de actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, în copie legalizată.
8. Termenul de soluţionare este de 5 zile lucrătoare
de la data înregistrării la organul fiscal competent a cererii însoţite de
documentaţia completă.
9. Organul fiscal organizează evidenţa documentelor
care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu
social, în cadrul Registrului de evidenţă a spaţiilor cu destinaţie de sediu
social.
10. Registrul se organizează la nivel de adresă a
spaţiului şi se gestionează la nivelul organelor fiscale competente, cu
ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Direcţia generală de
tehnologia informaţiei, şi cuprinde:
a) adresa completă a spaţiului cu destinaţie de sediu
social (str., nr., bl., ap., localitatea, judeţul/sectorul);
b) datele de identificare a titularului dreptului de
folosinţă (nume şi prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal şi
cod de identificare fiscală);
c) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra
spaţiului cu destinaţia de sediu social (tipul documentului, conform pct. 5,
număr şi dată);
d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinţă
asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social (data de început, data de
final).
11. De la registratura organului fiscal, cererea
însoţită de actele doveditoare se transmite compartimentului cu atribuţii în
gestionarea registrului contribuabililor, denumit în continuare compartiment
de specialitate.
12. Compartimentul de specialitate verifică datele
înscrise în cerere cu cele din actele doveditoare şi preia informaţiile în
Registrul de evidenţă a spaţiilor cu destinaţia de sediu social.
13. Compartimentul de specialitate întocmeşte
Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă
asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi Certificatul pentru spaţiul
cu destinaţie de sediu social, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 3 şi
4 la ordin, în câte două exemplare, şi le înaintează, spre semnare,
conducătorului organului fiscal competent.
14. Câte un exemplar al formularelor „Adeverinţă
privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra
spaţiului cu destinaţie de sediu social" şi „Certificat pentru spaţiul cu
destinaţie de sediu social" se comunică solicitantului, potrivit art. 44
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
15. Dosarul solicitării, care cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra
spaţiului cu destinaţia de sediu social;
c) actul de identitate al solicitantului şi/sau
împuternicirea, după caz;
d) actul care atestă numirea reprezentantului legal
al persoanelor juridice, după caz;
e) un exemplar al Adeverinţei privind înregistrarea
documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de
sediu social;
f) un exemplar al Certificatului pentru spaţiul cu
destinaţie de sediu social
se arhivează la compartimentul de specialitate.
ANEXA Nr. 2*)
|
Cerere de înregistrare a documentului care atestă dreptul de
folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a
certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social
|
A.
|
|_| Inimatriculare societate comercială |_|
Schimbare sediu social
|
B.
|
ADRESA COMPLETA A SPAŢIULUI CU DESTINAŢIE DE SEDIU SOCIAL
Judeţ ....................................
Sector..........Localitate..................................
Stradă
......................Nr..............Bloc..................
Scară ...............Etaj.................Ap.................Cod
poştal..............................
|
C.
|
DATE DE IDENTIFICARE A TITULARULUI DREPTULUI DE FOLOSINŢA
l.Nume,
prenume/Denumire..................................................................................
2. Cod de identificare fiscală
(CNP/CUl/etc.).......................................................
3. Date privind domiciliul/sediul social
Judeţ........................................Sector..........Localitate..................................
Stradă..................................................................Nr..............Bloc..................
Scară................Etaj.................Ap.................Cod
poştal..............................
Fax.......................................................Telefon...............................................
|
D
|
Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu
destinaţie de sediu social
1. Tipul
documentului..........................................................................
2. Numar şi
dată............................................................................................
|
E.
|
Perioada de valabilitate a dreptului de folosinţă asupra
spaţiului cu destinaţie de sediu social
1. Data început ....../......./.......
2. Data încetare ....../......./.......
|
SOLICIT:
-înregistiarea documentului care atestă dreptul de folosinţă
asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social
-eliberare certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu
social
|
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar
că datele înscrise în acest formular sunt complete si corecte
|
Numele persoanei care face
cererea............................................................................
Calitatea:
Semnătura.........................................
Data....... ....../................../..............
Ştampila (după caz)
|
|
|
|
Se completează de personalul
oreanului fiscal
|
Organ fiscal
|
|
Număr înregistrare
|
|
Data înregistrare
|
|
|
/
|
|
|
/
|
|
|
|
|
Numele persoanei care a verificat
|
|
Nr. operator de date cu caracter personal 759
CodM.F.P. 14.13.04.40
A4/t,
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 3
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
|
|
Adresa
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
a................../ Telefon:
Administraţia Finanţelor Publice
a............................ Fax:
Nr..................................../.........................................
E-mail:
ADEVERINŢĂ
privind înregistrarea documentului care atestă
dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social
Documentul..................................................................
(denumirea documentului) .nr..................din
data.............................., care atestă dreptul de folosinţă pentru
spaţiul cu destinaţie de sediu social situat în localitatea.............................,
str............................................nr........., bl..........,
sc.........., et..........., ap........... judeţul/sectorul..................,
a fost înregistrat la organul fiscal competent.
Prezenta adeverinţă nu certifică valabilitatea
dreptului de folosinţă pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, care face
obiectul documentului înregistrat.
Conducătorul unităţii fiscale,
Numele şi prenumele..........................
Semnătura şi ştampila unităţii...............
CodM.F.P. 14.13.02.40
ANEXA Nr. 4
|
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE
FISCALĂ
|
|
Adresa
Direcţia Generală a Finanţelor Publice
a................../ Telefon:
Administraţia Finanţelor Publice
a............................ Fax:
Nr..................................../..........................................
E-mail:
CERTIFICAT
pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social
Ca urmare a Cererii de înregistrare a documentului care
atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social/de
eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social
nr.................din data de..............şi a documentelor anexate acesteia,
precum şi a Adeverinţei privind înregistrarea documentului care atestă dreptul
de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social
nr....................din data de......................., se certifică prin
prezenta că începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii
fiscale, pentru imobilul situat în:
Localitatea.............................................,
str..............................................nr....., bl....., ap.....,
et....., judeţul/sectorul...............................
|_| nu a fost înregistrat un alt document care atestă
cedarea dreptului de folosinţă a acestui spaţiu cu destinaţie de sediu social;
|_| a fost înregistrat un număr de.........alte documente
care atestă cedarea dreptului de folosinţă a acestui imobil cu destinaţie de
sediu social.
S-a eliberat prezentul certificat pentru:
|_| înmatricularea unei societăţi comerciale;
|_| schimbarea sediului social al societăţii
comerciale.
Şeful administraţiei finanţelor publice,
Numele şi prenumele.........................
Semnătura şi ştampila unităţii............
CodM.F.P. 14.13.21.40
ANEXA Nr. 5
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de
utilizare şi de arhivare a formularelor
1. „Cerere de înregistrare a documentului care
atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi
de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu
social", cod M.F.P. 14.13.04.40
1.1. Denumire „Cerere de înregistrare a
documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de
sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de
sediu social".
1.2. CodM.F.P.: 14.13.04.40.
1.3. Format: A4/t1.
1.4. Caracteristici de tipărire: pe o singură faţă.
1.5. U/M: o filă.
1.6. Se difuzează: gratuit.
1.7. Se utilizează: pentru solicitarea înregistrării
documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de
sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de
sediu social.
1.8. Se întocmeşte într-un exemplar de către
solicitant.
1.9. Circulă: la organul fiscal.
1.10. Se arhivează: la dosarul solicitării.
2. „Adeverinţă privind înregistrarea documentului
care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu
social", cod M.F.P. 14.13.02.40
2.1. Denumire: „Adeverinţă privind înregistrarea
documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de
sediu social".
2.2. Cod M.F.P: 14.13.02.40.
2.3. Format: A4/t1.
2.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
2.5. U/M: set (două file).
2.6. Se utilizează: pentru înregistrarea documentului
care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu
social.
2.7. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal
competent.
2.8. Circulă:
-originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
2.9. Se arhivează: la dosarul solicitării.
3. „Certificat pentru spaţiul cu destinaţie de
sediu social", cod M.F.P. 14.13.21.40
3.1. Denumire: „Certificat pentru spaţiul cu
destinaţie de sediu social".
3.2. CodM.F.P: 14.13.21.40
3.3. Format: A4/t1.
3.4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
3.5. U/M: set (două file).
3.6. Se utilizează: pentru certificarea faptului că
pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt
document ce atestă cedarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu
titlu oneros sau gratuit, ori existenţa altor contracte prin care s-a cedat
dreptul de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, după caz.
3.7. Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal
competent.
3.8. Circulă:
-originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
3.9. Se arhivează: la dosarul solicitării.