ORDIN Nr. 2089
din 23 octombrie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de administrare a misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentantelor
organizatiilor internationale si interguvernamentale acreditate in Romania,
precum si a reprezentantelor persoanelor juridice straine, care isi au sediul
sau isi desfasoara activitatea pe teritoriul municipiului Bucuresti, in vederea
aplicarii Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
nr. 1.429/2007 pentru aprobarea competentei de administrare a unor categorii de
contribuabili de catre Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 732 din 30 octombrie 2007
In temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în
vedere dispoziţiile art. 33 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată,
preşedintele Agenţiei Nationale de Administrare
Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de administrare a
misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanţelor organizaţiilor
internaţionale şi interguvernamentale acreditate în România, precum şi a
reprezentanţelor persoanelor juridice străine, care îşi au sediul sau îşi
desfăşoară activitatea pe teritoriul municipiului Bucureşti, în vederea
aplicării prevederilor Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 pentru aprobarea competenţei de
administrare a unor categorii de contribuabili de către Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cuprinsă în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de
reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală de proceduri
pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de inspecţie fiscală,
Direcţia generală de soluţionare a contestaţiilor, Direcţia generală juridică,
Direcţia de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor, Direcţia generală de
tehnologia informaţiei, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti şi administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Daniel Chiţoiu
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de administrare a misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare, reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale acreditate
în România, precum şi a reprezentanţelor persoanelor juridice străine, care îşi au sediul sau îşi
desfăşoară activitatea pe teritoriul municipiului Bucureşti, în vederea
aplicării Ordinului
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 pentru
aprobarea competenţei de administrare a unor categorii de contribuabili de către Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
Incepând cu data intrării în vigoare a Ordinului
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 pentru
aprobarea competenţei de administrare a unor categorii de contribuabili de
către Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, organul
fiscal competent pentru administrarea misiunilor diplomatice, oficiilor
consulare, reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi
interguvernamentale acreditate în România, precum şi a reprezentanţelor
persoanelor juridice străine, care îşi au sediul sau îşi desfăşoară activitatea
pe teritoriul municipiului Bucureşti, este Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti.
A. Procedura de înregistrare fiscală
1. Inregistrarea fiscală a misiunilor diplomatice,
oficiilor consulare, reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi
interguvernamentale acreditate în România, precum şi a reprezentanţelor persoanelor
juridice străine, care îşi au sediul sau îşi desfăşoară activitatea pe
teritoriul municipiului Bucureşti, denumite în continuare contribuabili, se face prin completarea
şi depunerea declaraţiei de înregistrare fiscală la organul fiscal competent,
respectiv Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
2. Modificările intervenite în datele declarate iniţial
de contribuabili se fac prin depunerea declaraţiei de menţiuni la organul
fiscal competent.
3. Evidenţa contribuabililor se organizează electronic,
ca secţiune distinctă în cadrul Registrului contribuabililor, de către Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală.
B. Obligaţii
declarative
1. Contribuabilii prevăzuţi la art. 1 din Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 depun declaraţiile fiscale şi alte documente
prevăzute de lege la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti.
2. (1) Declararea impozitelor, taxelor şi
contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii prevăzuţi la pct. 1 se face
prin modalităţile de declarare prevăzute de lege.
(2) Formatul hârtie al declaraţiei fiscale se arhivează
la organul fiscal care a primit declaraţia.
3. Data depunerii declaraţiei fiscale este data
înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz.
In situaţia în care declaraţia fiscală se depune prin mijloace electronice de
transmitere la distanţă, data depunerii declaraţiei este data înregistrării
acesteia pe pagina de internet a organului fiscal, astfel cum rezultă din
mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaraţiei.
4. (1) In situaţia în care contribuabilul a utilizat
mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistrată prima
declaraţie depusă, conform legii.
(2) Orice corecţie ulterioară a unei declaraţii fiscale
se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile
legii.
C. Rambursarea TVA
Soluţionarea deconturilor cu sume negative de taxă pe
valoarea adăugată cu opţiune de rambursare se face de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, potrivit prevederilor Ordinului
ministrului finanţelor publice nr. 967/2005 privind aprobarea Metodologiei de
soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu
opţiune de rambursare, cu modificările şi completările ulterioare.
D. Restituirea taxei pe valoarea adăugată şi a accizelor
Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată şi
a accizelor se soluţionează,
potrivit procedurilor de soluţionare aprobate prin ordin al ministrului
economiei şi finanţelor sau al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, după caz, în vigoare, de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti.
E. Măsuri tranzitorii
Soluţionarea cererilor de restituire a accizelor
Cererile de restituire a accizelor în situaţiile pentru
care se acordă scutire indirectă, depuse la administraţiile finanţelor publice
ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi nesoluţionate la data efectuării
predării-primirii activităţii de administrare, vor fi predate spre soluţionare,
însoţite de documentaţia depusă de solicitant, ca parte a dosarului fiscal,
Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
F. Procedura de
plată a obligaţiilor fiscale
1. Până la data intrării în vigoare a Ordinului
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007,
contribuabilii efectuează plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite,
taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale la unitatea teritorială a
Trezoreriei Statului la care au fost arondaţi anterior acestei date.
2. Incepând cu data intrării în vigoare a Ordinului
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007,
contribuabilii efectuează plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite,
taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale la Activitatea de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
3. Eventualele plăţi făcute de către contribuabili,
între data intrării în vigoare a Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 1.429/2007, la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului la care au fost arondaţi, şi data finalizării transferului dosarelor
fiscale în termenul prevăzut la art. 2 din acelaşi ordin, se transferă de către
unităţile Trezoreriei Statului la care a fost efectuată plata la Activitatea de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti. Prin derogare de
la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de
plată pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în
ordinele de plată pentru Trezoreria Statului prin care se efectuează transferul
sumelor, la rubrica „data debitării" se va înscrie data debitării contului
din ordinul de plată iniţial întocmit de contribuabil.
4. Ordinele de plată pentru Trezoreria Statului prin
care contribuabilii efectuează plăţi la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului la care au fost arondaţi, după data finalizării transferului dosarelor
fiscale prevăzută la art. 2 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 1.429/2007, se returneaza acestora în scopul
efectuării plăţilor corecte la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Municipiului Bucureşti.
G. Procedura de
inspecţie fiscală
1. Activitatea de inspecţie
fiscală la contribuabilii prevăzuţi în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 se desfăşoară în baza titlului VII din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a actelor
normative emise pentru aplicarea acesteia.
2. Activitatea de inspecţie fiscală la contribuabilii
prevăzuţi în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nr. 1.429/2007, care îşi au sediul sau îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul
municipiului Bucureşti, se efectuează de personalul cu atribuţii de inspecţie
fiscală din cadrul Serviciului reprezentanţe străine şi ambasade, organizat în
cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
H. Activitatea de
soluţionare a contestaţiilor
1. Contestaţiile la actele administrative fiscale,
formulate de contribuabili, se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
2. După soluţionare, dosarul contestaţiei formulate
împotriva actelor administrative fiscale emise anterior intrării în vigoare a
prezentului ordin va fi transmis organului fiscal care preia în administrare
respectivul contribuabil.
I. Procedura de
îndrumare şi asistenţă
Activitatea de îndrumare şi asistenţă a categoriilor de
contribuabili prevăzuţi de Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 1.429/2007 se asigură de către Serviciul metodologie
şi asistenţă contribuabili din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti.
J. Procedura de
compensare şi de restituire a obligaţiilor bugetare
1. Restituirea către contribuabili a sumelor
reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare,
reglementată de prevederile art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, se realizează numai după
compensarea efectuată cu alte obligaţii fiscale datorate, în conformitate cu
prevederile art. 116 alin. (3) din acelaşi act normativ.
2. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale
contribuabililor, nesoluţionate la data efectuării predării-primirii
activităţii de administrare a acestora de către administraţiile finanţelor
publice ale sectoarelor 1-6 din municipiul Bucureşti, vor fi predate spre
soluţionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.
K. Restituirea/rambursarea/compensarea sumelor prevăzute la lit. C, D şi J
Restituirea/rambursarea/compensarea sumelor prevăzute
la lit. C, D şi J se efectuează din conturile corespunzătoare de venituri
bugetare deschise la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a
Municipiului Bucureşti.