Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2042 din 28.01.2018

privind aprobarea Planului sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020
ACT EMIS DE: Ministerul Muncii si Justitiei Sociale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 73 din 25 ianuarie 2018



SmartCity1

Având în vedere:Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale;

Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare;în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în planul sectorial de cercetare-dezvoltare se va face în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004, cu modificările ulterioare. Articolul 3Planul sectorial de cercetare-dezvoltare prevăzut la art. 1 va fi dus la îndeplinire de direcţiile din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, precum şi de instituţiile aflate în raporturi de subordonare sau sub autoritatea ministerului, care vor urmări modul de realizare şi implementare a rezultatelor planului sectorial de cercetare-dezvoltare. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii şi justiţiei sociale, Lia-Olguţa Vasilescu ANEXĂPlan sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020 Total general (I+II+III): 45.370 mii lei, din care în 2018 - 23.790 mii lei, în anul 2019 - 18.885 mii lei, în anul 2020 - 2.695 mii lei Scop general: Planul sectorial de cercetare-dezvoltare are rolul de a dezvolta produse şi servicii de cercetare în vederea fundamentării pe baze ştiinţifice a deciziei de politică la nivel naţional în domeniul specific ministerului. Produsele şi serviciile de cercetare vor contribui la dezvoltarea, consolidarea şi perfecţionarea capacităţii Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale de a promova, gestiona, monitoriza şi ajusta de o manieră sistematică, bazată pe dovezi, procesele legislative specifice, politicile publice, strategiile, programele şi planurile de acţiune. Planul sectorial de cercetare-dezvoltare cuprinde 3 arii prioritare de cercetare: I. Piaţa muncii II. Familie, asistenţă socială, incluziune socială şi reducerea sărăciei III. Asigurări sociale şi securitate şi sănătate în muncă Ariile prioritare de cercetare sunt structurate pe programe care cuprind una sau mai multe direcţii prioritare, după cum urmează: I. Piaţa muncii 1. Programul Politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională A. Creşterea ocupării de calitate. Stimularea creării de locuri de muncă B. Dezvoltarea capitalului uman C. Îmbunătăţirea gestionării fluxurilor migraţiei pentru muncă 2. Programul Politici salariale 3. Programul privind implementarea şi impactul convenţiilor Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM) Total estimat pentru programele din aria prioritară piaţa muncii: 23.790 mii lei, din care în anul 2018 - 11.030 mii lei, în anul 2019 - 6.265 mii lei, în anul 2020 - 1.450 mii lei 1. Programul Politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională Valoarea estimată a programului este de 17.290 mii lei, din care în anul 2018 - 7.880 mii lei, în anul 2019 - 9.110 mii lei, iar în anul 2020 - 300 mii lei. A. Creşterea ocupării de calitate. Stimularea creării de locuri de muncă

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada de realizare
1. Mecanisme de consolidare a securităţii lucrătorilor şi de încurajare a dezvoltării unor forme flexibile de ocupare în companiile româneşti 1. Mecanisme de consolidare a securităţii lucrătorilor în condiţiile pieţei româneşti a muncii; 2. Analiza potenţialului de dezvoltare de forme flexibile de ocupare în condiţiile economiei româneşti şi efecte asupra securităţii lucrătorilor; 3. Analiza efectelor de substituţie la nivelul cererii şi ofertei de muncă rezultate din apariţia şi dezvoltarea unor forme flexibile de ocupare; 4. Mecanisme de asigurare a echilibrului dinamic securitate-flexibilitate în condiţiile pieţei româneşti a muncii 1.800.000 2018 - 840.000 2019 - 960.000 2018-2019 2018 - R1 2019 - R2 + R3 + R4
2. Mecanisme de stimulare a inovării sociale în cadrul structurilor de economie socială de inserţie (SES) în vederea creşterii ocupării 1. Diagnoza contribuţiei structurilor de economie socială de inserţie (SES) la creşterea ocupării; 2. Studiu prospectiv privind nevoile şi oportunităţile de dezvoltare viitoare ale SESurilor; 3. Bune practici şi studii de caz privind inovarea socială; 4. Mecanisme de stimulare a inovării sociale în cadrul structurilor de economie socială de inserţie 2.200.000 2018 - 800.000 2019 - 1.100.000 2020 - 300.000 2018-2020 2018 - R1 2019 - R2+R3 2020 - R4
3. Analiza socio-economică a domeniului ocupare 2014-2020 1. Evaluarea stării şi tendinţelor pieţei muncii în perioada de analiză; 2. Evaluarea rezultatelor politicilor de ocupare aplicate; 3. Identificarea nevoilor de dezvoltare pentru perioada 2021-2028 1.500.000 2018 - 500.000 2019 - 1.000.000 2018-2019 2018 - R1 2019 - R2+R3
4. Evoluţii în conţinutul şi structura ocupaţiilor la nivel naţional în perspectiva anului 2025 1. Metodologie de evaluare a evoluţiei ocupaţiilor; 2. Evaluarea dinamicii structurii ocupaţionale; 3. Studiu de evaluare a schimbărilor de conţinut pentru ocupaţiile din sectoarele economice cu potenţial de creştere şi competitivitate 1.100.000 2018 - 650.000 2019 - 450.000 2018-2019 2018 - R1 + R2 2019 - R3

Total estimat: 6.600 mii lei, din care în anul 2018: 2.790 mii lei, în anul 2019: 3.510 mii lei, iar în anul 2020: 300 mii lei B. Dezvoltarea capitalului uman

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada de realizare
1. Agenda pentru competenţe ROMÂNIA 2020, 2025 1. Evaluarea necesarului de competenţe al economiei româneşti 2020, 2025 (competenţe pentru cererea înlocuită, competenţe pentru cererea de expansiune); 2. Analiza capacităţii de furnizare de competenţe a sistemelor de formare profesională; 3. Mecanisme de tratare a deficitelor şi excedentelor de competenţe; 4. Măsuri de sprijinire a agenţilor cererii în vederea facilitării tranziţiei către o nouă arhitectură a sistemului de competenţe în economia românească; 5. Agenda pentru competenţe ROMÂNIA 2020, 2025 - noua arhitectură de competenţe pentru economia românească la orizontul anilor 2025 2.500.000 2018 - 1.500.000 2019 - 1.000.000 2018-2019 2018 - R1 + R2 + R3 2019 - R4 + R5
Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada de realizare
2. Agenda pentru competenţe în agricultura şi economia rurală românească (AGENDA AGRI-RO pentru competenţe) 1. Evaluarea cererii de competenţe (orizont 2020, 2025) în agricultură şi economia rurală românească; 2. Evaluarea ofertei de competenţe (orizont 2020, 2025) şi mecanisme de stimulare a dezvoltării şi adaptării; 3. Tratarea excedentelor şi deficitelor de competenţe în agricultură şi economia rurală; competenţe pentru cererea nouă şi competenţe pentru cererea înlocuită; 4. Mecanisme de satisfacere a cererii de competenţe, AGENDA pentru competenţe AGRI-RO 2020, 2025 (proiecţii indicative, mecanisme şi măsuri stimulative pentru întreprinderi, scheme de adaptare a ofertei specifice de formare profesională) 2.500.000 2018: 1.000.000 2019: 1.500.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R4+R5
3. Set de măsuri pentru creşterea ratei de participare a adulţilor la formare profesională 1. Analiza progresului faţă de ţinta naţională şi identificarea ariilor deficitare; 2. Bune practici la nivel european în privinţa încurajării adulţilor să participe la formare profesională; 3. Set de măsuri pentru stimularea participării adulţilor la formare profesională; 4. Studiu de evaluare ex-ante a măsurilor de încurajare 1.200.000 2018 - 650.000 2019 - 550.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4
4. Evaluarea deficitului de forţă de muncă şi competenţe la nivel naţional şi preponderent pentru cele 10 sectoare economice prioritare pentru Strategia naţională pentru competitivitate 1. Metodologie de evaluare a deficitului de forţă de muncă şi competenţe; 2. Studiu de evaluare a deficitului de forţă de muncă şi competenţe la nivel naţional şi preponderent pentru 3 sectoare economice prioritare pentru strategia naţională pentru competitivitate; 3. Studiu de evaluare a deficitului de forţă de muncă şi competenţe la nivel naţional şi preponderent pentru 7 sectoare economice prioritare pentru strategia naţională pentru competitivitate 1.900.000 2018 - 850.000 2019 - 1.050.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3
5. Dezvoltarea sistemului de evaluare şi certificare a competenţelor 1. Bune practici în evaluarea şi certificarea competenţelor la nivel european; 2. Studiu de diagnoză a sistemului de evaluare şi certificare a competenţelor în România; 3. Propuneri de măsuri privind îmbunătăţirea sistemului de evaluare şi certificare a competenţelor în România 440.000 2018 - 340.000 2019 - 100.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3
6. Plan de măsuri în aria competenţelor şi formării profesionale pentru următorul cadru financiar multianual de programare al fondurilor europene 1. Analiza cadrului de programare curent; 2. Estimări privind nevoile în cadrul planului pentru următorul exerciţiu; 3. Elaborarea liniilor directoare pentru următorul exerciţiu; programarea obiectivelor, elaborare bugete orientative, plan de acţiune multianuală 1.050.000 2018 - 250.000 2019 - 800.000 2018-2019 2018 - R1 2019 - R2+R3

Total estimat: 9.590 lei, din care în anul 2018 - 4.590 mii lei, iar în anul 2019 - 5.000 mii lei C. Îmbunătăţirea gestionării fluxurilor migraţiei pentru muncă

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada de realizare
1. Posibile abordări ale politicilor la nivel UE şi naţional în perspectiva Preşedinţiei române a Consiliului Uniunii Europene (Consiliul UE) 1. Analiza impactului ieşirii Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană (UE) asupra accesului şi şederii pe teritoriul acestui stat a lucrătorilor români şi posibile influenţe ale acestui proces la nivelul statelor membre UE; 2. Propuneri de măsuri la nivel UE în vederea realizării echilibrului dintre cererea şi oferta de forţă de muncă în contextul asigurării Preşedinţiei române a Consiliului UE; 3. Stabilirea unor priorităţi la nivel naţional în domeniul mobilităţii externe a forţei de muncă, ca urmare a modificărilor survenite la nivelul pieţei europene a muncii; 4. Evaluarea ex-ante a măsurilor şi priorităţilor propuse pe baza criteriilor de eficienţă, eficacitate, relevanţă, sustenabilitate, coerenţă (internă şi externă) 1.100.000 2018 - 500.000 2019 - 600.000 2018 - 2019 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4

Total estimat 1.100 mii lei, din care în anul 2018 - 500 mii lei, iar în anul 2019 - 600 mii lei 2. Programul Politici salariale Valoarea estimată a programului: 5.700 mii lei, din care în anul 2018 - 2.350 mii lei, în anul 2019 - 2.250 mii lei, iar în anul 2020 - 1.100 mii lei.

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Monitorizare şi evaluare a mecanismului de stabilire a salariului minim brut pe ţară garantat în plată 1. Monitorizarea indicatorilor din mecanismul de stabilire a salariului minim garantat în plată; 2. Evaluarea efectelor şi impactului salariului minim garantat în plată asupra mediului economic şi social; 3. Propuneri de scenarii pentru decizia în cadrul mecanismului de stabilire a salariului minim şi propuneri de direcţii de acţiune 2.400.000 2018 - 1.250.000 2019 - 1.150.000 2018-2019 2018 - R1 2019 - R2+R3
2. Sistem de gestiune şi monitorizare a dinamicii salariale în funcţia publică şi impactul asupra eficienţei sistemului public şi a carierei în funcţia publică 1. Analiza situaţiei actuale a aplicării legii salarizării unice şi a efectelor acesteia; 2. Proiectarea unui sistem de monitorizare a aplicării legii salarizării unice; 3. Studiul privind efectele aplicării legii salarizării unice (distribuţii salariale, stimularea performanţelor) şi evaluarea efectelor asupra eficienţei; 4. Recomandări de perfecţionare a legii salarizării unice; 5. Evaluare ex-ante a efectelor produse de aplicarea perfecţionărilor avute în vedere - pe baza modelelor de simulare; 6. Proiectarea unui sistem de gestiune a dinamicii cheltuielilor salariale în administraţia publică 3.300.000 2018 - 1.100.000 2019 - 1.100.000 2020 - 1.100.000 2018-2020 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4 2020 - R5+R6

Total estimat: 5.700 mii lei, din care în anul 2018 - 2.350 mii lei, în anul 2019 - 2.250 mii lei, iar în anul 2020 - 1.100 mii lei. 3. Programul privind implementarea şi impactul convenţiilor OIM Valoarea estimată a programului: 800 mii lei, din care în anul 2018 - 800 mii lei.

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Analiza oportunităţii şi impactului ratificării de către România a unor convenţii ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii 1. Analiză de oportunitatea ratificării convenţiilor OIM nr. 140, 142, 158, 21, 97, 149, 112, 113, 114, 125, 126, 149, 172, 177 2. Analiză de impact asupra echilibrelor de piaţa muncii 800.000 2018 - 800.000 2018 2018 - R1+R2

Total estimat: 800 mii lei, din care în anul 2018 - 800 mii lei TOTAL PROGRAME DIN ARIA DE CERCETARE PIAŢA MUNCII: 23.790 mii lei, din care: în 2018 - 11.030 mii lei, în 2019 - 11.360 mii lei şi în 2020 - 1.400 mii lei II. Familie, asistenţă socială, incluziune socială şi reducerea sărăciei 1. Programul Politici familiale şi de protecţie a copilului A. Dezvoltarea mecanismelor-suport de promovare a concilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie B. Implementarea de politici intersectoriale pentru protecţia drepturilor copilului aflat în dificultate 2. Programul Politici de promovare a îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice A. Încurajarea îmbătrânirii active B. Dezvoltarea de instrumente şi mecanisme de promovare a calităţii şi sustenabilităţii sistemului de îngrijire de lungă durată (ÎLD), a calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi a unei participări sociale active a acestora 3. Programul Politici de incluziune socială şi de reducerea sărăciei A. Elaborarea unui mecanism de monitorizare şi evaluare a măsurilor incluse în Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 şi în Planul strategic de acţiuni pentru perioada 2015-2020, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 383/2015 B. Reducerea sărăciei în muncă C. Îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale familiilor sărace D. Reducerea sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural E. Dezvoltarea sistemelor de monitorizare şi evaluare a intervenţiilor antisărăcie Total estimat pentru programele din aria prioritară FAMILIE, ASISTENŢĂ SOCIALĂ, INCLUZIUNE SOCIALĂ ŞI REDUCEREA SĂRĂCIEI: 18.885 mii lei, din care: 2018: 6.265 mii lei; 2019: 10.040 mii lei; 2020: 2.580 mii lei. 1. Programul Politici familiale şi de protecţie a copilului Valoarea estimată a programului este de 6.165 mii lei, din care în 2018-1.745 mii lei, în 2019-3.070 mii lei, iar în 2020-1.350 mii lei. A. Dezvoltarea mecanismelor-suport de promovare a concilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Măsuri publice de stimulare a angajatorilor în vederea implementării tehnicilor „family friendly" în scopul concilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie a părinţilor 1. Studiu privind tipologia tehnicilor „family friendly" promovate de către angajatori; 2. Metodologie de evaluare a gradului de implementare a tehnicilor „family friendly" (anchetă pe bază de chestionar în rândul angajatorilor); 3. Studiu naţional cu privire la implementarea tehnicilor „family friendly" de către angajatori în România; 4. Set de măsuri de stimulare a angajatorilor în vederea implementării tehnicilor „family friendly" 650.000 2018-320.000 2019-330.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4
2. Evaluarea efectelor beneficiilor de asistenţă socială destinate familiei şi copilului asupra participării părinţilor pe piaţa muncii 1. Studiu privind efectele beneficiilor de asistenţă socială destinate familiei şi copilului asupra participării părinţilor pe piaţa muncii; 2. Propuneri de măsuri cu rol stimulativ în participarea părinţilor pe piaţa muncii 45.000 2018-45.000 2018 2018 - R1+R2
Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
3. Mecanisme de monitorizare a programelor sociale destinate familiilor tinere 1. Sistem de indicatori de monitorizare continuă a programelor sociale destinate familiilor tinere; 2. Recomandări de măsuri de creştere a calităţii vieţii familiilor tinere din România 45.000 2018-45.000 2018 2018 - R1+R2
4. Strategii de dezvoltare a serviciilor de îngrijire şi educare a copiilor 1. Analiză-diagnostic cu privire la gradul de acoperire a serviciilor formale de îngrijire şi educare a copiilor în România; 2. Studiu privind rolul reţelelor-suport informale de îngrijire şi educare a copiilor; 3. Acţiuni şi programe de stimulare a dezvoltării serviciilor de îngrijire şi educare a copiilor în România 750.000 2018 - 210.000 2019 - 540.000 2018-2019 2018 - R1 2019 - R2+R3
5. Evaluarea factorilor care influenţează negativ echilibrul între viaţa profesională şi viaţa de familie în rândul părinţilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi 1. Studiu privind calitatea vieţii familiilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi, cu accent asupra factorilor care influenţează participarea părinţilor pe piaţa muncii din România; 2. Identificarea barierelor de accesare a serviciilor adresate familiilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi din perspectiva echilibrului între viaţa profesională şi viaţa de familie (cercetare calitativă în rândul părinţilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi); 3. Metodologie de evaluare a nevoilor familiilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi (cercetare cantitativă); 4. Studiu privind evaluarea factorilor care influenţează negativ echilibrul între viaţa profesională şi viaţa de familie în rândul părinţilor care au în îngrijire copii cu dizabilităţi 850.000 2018 - 300.000 2019 - 550.000 2018-2019
6. Îngrijirea persoanelor vârstnice în cadrul familiei: efecte asupra echilibrului dintre viaţa profesională şi cea de familie 1. Studiu privind elaborarea cadrului conceptual şi metodologic de analiză şi interpretare; 2. Metode şi instrumente de măsurare a relaţiei dintre îngrijirea persoanelor vârstnice în cadrul familiei şi viaţa profesională; 3. Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea de familie pentru adulţii care au în îngrijire o persoană vârstnică dependentă (anchetă la nivel naţional); 4. Recomandări de politică publică în sprijinul lucrătorilor care să faciliteze echilibrul dintre viaţa profesională şi cea de familiei, într-o societate îmbătrânită 930.000 2018-280.000 2019-650.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4

Total estimat: 3.270 mii lei, din care în anul 2018 - 1.200 mii lei, iar în anul 2019 - 2.070 mii lei. B. Implementarea de politici intersectoriale pentru protecţia drepturilor copilului aflat în dificultate

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Măsuri de dezvoltare a parteneriatului şcoală - familie - comunitate cu scopul reducerii violenţei asupra copiilor din România 1. Studiu privind tipologia actelor de violenţă asupra copiilor manifestate în interiorul familiei şi în spaţiul şcolar, cu accent pe evaluarea factorilor care contribuie la manifestarea actelor de violenţă (analiză de date statistice oficiale completată de o cercetare calitativă pe bază de interviuri în rândul experţilor şi lucrătorilor în domeniu); 2. Analiza atitudinilor diferiţilor actori (profesori, consilieri şcolari, directori, părinţi, elevi) faţă de manifestările cu conţinut violent la adresa copiilor (cercetări de tip mixt - calitativă şi cantitativă); 3. Analiză asupra sistemului actual de monitorizare, evaluare şi intervenţie a situaţiilor de violenţă manifestate în spaţiul şcolar şi în interiorul familiei (cercetare calitativă); 4. Ghid de bune practici şi elaborare de propuneri de revizuire a sistemului actual de monitorizare a situaţiilor de violenţă manifestate în spaţiul şcolar şi în interiorul familiei 1.200.000 2018 - 150.000 2019 - 450.000 2020 - 600.000 2018-2020 2018 - R1 2019 - R2 2020 - R3+R4
2 Mecanism de identificare şi monitorizare a copiilor afectaţi de migraţia părinţilor pentru muncă 1. Analiza factorilor ce afectează identificarea copiilor lipsiţi de îngrijire şi sprijin parental ca urmare a migraţiei externe a părinţilor; 2. Studiu privind identificarea şi evaluarea nevoilor copiilor provenind din familii transnaţionale (cercetare calitativă); 3. Set de propuneri privind măsuri specifice şi servicii-suport pentru copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate 45.000 2018-45.000 2018 2018 - R1
3. Politici şi programe de creştere a accesului la învăţământul primar şi gimnazial a copiilor din comunităţile rurale şi urbane marginalizate 1. Evaluări de impact ale ajutoarelor destinate creşterii participării şcolare şi îmbunătăţirii rezultatelor şcolare ale copiilor dezavantajaţi, acordate pe baza evaluării mijloacelor de trai; 2. Identificarea şi evaluarea factorilor care împiedică participarea copiilor la educaţie în învăţământul primar şi gimnazial prin intermediul unei anchete de bază de chestionar; 3. Identificarea şi evaluarea factorilor care împiedică participarea copiilor la educaţie în învăţământul primar şi gimnazial (cercetare calitativă); 4. Studiu privind factorii care împiedică participarea la educaţie în învăţământul primar şi gimnazial a copiilor din comunităţile rurale şi urbane marginalizate; 5. Propuneri de îmbunătăţire a mecanismelor de colectare a datelor administrative având drept scop evaluarea participării la învăţământul primar şi gimnazial 1.650.000 2018 - 350.000 2019 - 550.000 2020 - 750.000 2018-2020 2018 - R1 2019 - R2+R3 2020 - R4+R5

Total estimat: 2.895 mii lei, din care în anul 2018 - 545 mii lei, în anul 2019 - 1.000 mii lei, iar în anul 2020 - 1.350 mii lei. 2. Programul Politici de promovare a îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice Valoarea estimată a programului este de 2.970 mii lei, din care în 2018 - 990 mii lei, în 2019 - 1.780 mii lei şi în 2020 - 200 mii lei. A. Încurajarea îmbătrânirii active

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Implementarea mecanismului de monitorizare şi evaluare integrată a Strategiei naţionale pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice pentru perioada 2015-2020 şi a Planului operaţional de acţiuni pentru perioada 2016-2020 1. Evaluarea cadrului actual şi a efectelor în planul ocupării; 2. Raport anual de monitorizare integrat; 3. Evaluarea indicativă ex-ante a efectelor în aplicare; 4. Calendar orientativ de implementare 1.680.000 2018 - 700.000 2019 - 980.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R2+R3+R4

Total estimat: 1.680 mii lei, din care în anul 2018 - 700 mii lei şi în anul 2019 - 980 mii lei B. Dezvoltarea de instrumente şi mecanisme de promovare a calităţii şi sustenabilităţii sistemului de ÎLD, a calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi a unei participări sociale active a acestora

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Metodologie de monitorizare continuă a calităţii îngrijirii în instituţiile ce furnizează servicii de îngrijire de lungă durată 1. Studiu privind elaborarea cadrului conceptual şi metodologic de analiză şi interpretare: definiţii conceptuale, modalităţi de analiză şi interpretare 2. Metode şi instrumente de măsurare a calităţii îngrijirii în instituţiile ce furnizează servicii de îngrijire de lungă durată 3. Construirea bazei de date la nivel naţional cu date referitoare la calitatea îngrijirii în instituţiile ce furnizează servicii de ÎLD - anchetă în rândul furnizorilor acreditaţi de servicii de îngrijire de lungă durată 4. Dezvoltarea unui sistem de investigare periodică a calităţii la nivelul furnizorilor de servicii de îngrijire de lungă durată 5. Propuneri de măsuri de politică pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor de ÎLD 550.000 2018 - 100.000 2019 - 450.000 2018-2019 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4+R5
2. Îngrijirea informală în îngrijirea de lungă durată a persoanelor vârstnice - dezvoltarea de servicii-suport şi scheme de finanţare 1. Propunere de servicii-suport şi scheme de finanţare privind rolul îngrijirii informale în îngrijirea persoanelor adulte dependente 2. Evaluarea ex-ante a propunerilor de servicii şi scheme de finanţare destinate îngrijitorilor informali (cercetare calitativă) 3. Set de recomandări de politică publică destinate sprijinirii îngrijirii informale a persoanelor vârstnice 45.000 2018 - 45.000 2018 2018 - R1+R2+R3+R4
3. Calitatea vieţii persoanelor vârstnice dependente în România 1. Studiu privind teorii şi metode de evaluare a calităţii vieţii persoanelor vârstnice dependente 2. Studiu privind principalii indicatori ce definesc calitatea vieţii persoanelor vârstnice din România 3. Instrumente metodologice de măsurare a calităţii vieţii persoanelor vârstnice 4. Studiu privind calitatea vieţii persoanelor vârstnice în România (anchetă în rândul persoanelor vârstnice, la nivel naţional) 5. Elaborarea de recomandări destinate a conduce la îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor vârstnice 650.000 2018 - 100.000 2019 - 350.000 2020 - 200.000 2018-2020 2018 - R1+R2 2019 - R3+R4 2020 - R5
Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
4. Măsuri destinate creşterii incluziunii sociale a persoanele vârstnice 1. Studiu privind elaborarea cadrului conceptual şi metodologic de analiză şi interpretare, precum şi măsurile care pot contribui la incluziunea socială a persoanelor vârstnice 2. Elaborarea de recomandări de politică publică 45.000 2018 - 45.000 2018 2018 - R1+R2

Total estimat: 1.290 mii lei, din care în anul 2018 - 290 mii lei, în anul 2019 - 800 mii lei, iar în anul 2020 - 200 mii lei 3. Programul Politici de incluziune socială şi de reducere a sărăciei Valoarea estimată a programului este de 9.750 mii lei, din care în 2018 - 3.530 mii lei, în 2019 - 5.190 mii lei şi în 2020 - 1.030 mii lei A. Elaborarea unui mecanism de monitorizare şi evaluare a măsurilor incluse în Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 şi în Planul strategic de acţiuni pentru perioada 2015-2020, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 383/2015

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Activarea Observatorului social naţional ca sistem de monitorizare şi evaluare a stadiului îndeplinirii măsurilor cuprinse în Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei 2015-2020 şi în Planul strategic de acţiuni pentru perioada 2015-2020 1. Proiect de hotărâre privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea Observatorului social naţional 2. Sistem de indicatori de monitorizare şi evaluare în domeniul incluziunii sociale 3. Instrumente de colectare şi analiză a indicatorilor de monitorizare şi evaluare 4. Platforma electronică Observatorul social naţional cuprinzând baze de date şi rapoarte naţionale privind incluziunea socială 5. Proiectarea unui sistem de evaluare a nevoilor şi de management al informaţiei care să faciliteze planificarea strategică şi evaluarea serviciilor sociale 500.000 lei, din care: 2018: 250.000 lei 2019: 250.000 lei 2018-2019: R1-R5

Total estimat: 500 mii lei, din care: în anul 2018 - 250 mii lei, iar în anul 2019 - 250 mii lei B. Reducerea sărăciei în muncă

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Evaluarea ex-ante şi ex-post a impactului venitului minim de incluziune (VMI) asupra reducerii sărăciei în muncă 1. Evaluarea profilului sărăciei în muncă în România 2. Evaluarea ex-ante şi ex-post a impactului stimulentelor pentru muncă incluse în VMI asupra reducerii sărăciei în muncă 3. Propuneri de măsuri viitoare pentru reducerea sărăciei în muncă şi evaluarea impactului ex-ante a acestora 1.800.000 2018 - 650.000 2019 - 950.000 2020 - 200.000 2018-2020 2018 - R1 2019 - R2 2020 - R3

Total estimat: 1.800 mii lei, din care în anul 2018 - 650 mii lei, în anul 2019 - 950 mii lei, iar în anul 2020 - 200 mii lei C. Îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale familiilor sărace

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Mecanism de monitorizare şi evaluare a deprivării legate de locuire în România 1. Definirea şi măsurarea sărăciei în relaţie cu locuirea 2. Evaluarea impactului costurilor legate de întreţinerea locuinţei asupra sărăciei în România, în special a sărăciei energetice în perioada sezonului rece în corelare cu eficienţă energetică a spaţiilor cu destinaţie de locuinţe 3. Evaluarea ex-ante a impactului stimulentului pentru locuire - componentă a VMI asupra sărăciei 1.600.000 2018 - 180.000 2019 - 840.000 2020 - 580.000 2018-2020 2018 - R1 2019 -- R2 2020 - R3
Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
2. Evaluarea necesităţilor de locuinţe sociale pentru grupuri vulnerabile 1. Profilul sociodemografic şi geografic al grupurilor vulnerabile în raport cu accesul la o locuinţă 2. Evaluarea necesităţilor pentru locuinţe sociale pentru grupuri vulnerabile 1.200.000 2018 - 550.000 2019 - 650.000 2018-2019

Total estimat: 2.800 mii lei, din care în anul 2018 - 730 mii lei, în anul 2019 - 1.490 mii lei, iar în anul 2020 - 580 mii lei D. Reducerea sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Sistem integrat de măsuri de reducere a sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural 1. Caracterizarea sărăciei în mediul rural 2. Propuneri de măsuri pentru reducerea sărăciei şi creşterea incluziunii sociale în mediul rural 3. Evaluarea impactului ex-ante a măsurilor propuse 4. Sistem integrat de măsuri pentru reducerea sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural 1.300.000 2018 - 350.000 2019 - 950.000 2018-2019 2018 - R1 + R2 2019 - R3 + R4

Total estimat: 1.300 mii lei, din care în 2018 - 350 mii lei şi în 2019 - 950 mii lei E. Dezvoltarea sistemelor de monitorizare şi evaluare a intervenţiilor antisărăcie

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Evaluarea ex-ante şi ex-post a impactului implementării legii privind venitul minim de inserţie (VMI) asupra reducerii sărăciei şi excluziunii sociale 1. Evaluare ex-ante a componentelor venitului minim de inserţie asupra sărăciei şi excluziunii sociale 2. Evaluarea ex-post a VMI, la un an după implementare (iulie 2018) 3. Propunere mecanism de monitorizare şi evaluare a impactului implementării VMI 1.500.000 2018 - 600.000 2019 - 900.000 2018 - 2019 2018 - R1 2019 - R2
2. Dezvoltarea unui sistem naţional de monitorizare şi evaluare a progresului în atingerea obiectivelor pachetului antisărăcie 1. Propunerea unui mecanism de monitorizare şi evaluare a progresului în atingerea obiectivelor pachetului antisărăcie 2. Testarea sistemului 3. Propuneri de perfecţionare a sistemului 1.850.000 2018 - 950.000 2019 - 650.000 2020 - 250.000 2018 - 2020 2018 - R1 2019 - R2 2020 - R3

Total estimat: 3.350 mii lei, din care în anul 2018 - 1.550 mii lei, în anul 2019 - 1.550 mii lei, iar în anul 2020 - 250 mii lei III. Asigurări sociale şi securitate şi sănătate în muncă 1. Programul politici de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale 2. Programul politici de securitate şi sănătate în muncă Total estimat pentru programele din aria prioritară ASIGURĂRI SOCIALE ŞI SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ: 2.695 mii lei, din care 2018: 1.450 mii lei, 2019: 1.020 mii lei şi 2020: 225 mii lei 1. Programul Politici de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale Valoarea estimată a Programului este de 2.270 mii lei, din care în anul 2018-1.450 mii lei, iar în anul 2019 - 820 mii lei.

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Evaluarea performanţei sistemului de pensii din România şi perspective ale introducerii pensiilor ocupaţionale 1. Metodologie de măsurare a performanţei multidimensionale a sistemului de pensii 2. Evaluarea performanţei sistemului de pensii - pe bază de modele macroeconometrice 3. Bune practici privind organizarea şi funcţionarea schemelor de pensii ocupaţionale în alte ţări europene 4. Set de recomandări privind introducerea pensiilor ocupaţionale în România 950.000 2018 - 650.000 2019 - 300.000 2018 - 2019 2018 - R1 + R2 2019 - R3 + R4

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
2. Implicaţii ale schimbării modelului de ocupare a forţei de muncă asupra capacităţii sistemului de pensii din România de a acorda pensii adecvate 1. Analiza impactului modificărilor survenite în modelul de ocupare a forţei de muncă şi anticiparea evoluţiilor acestuia asupra capacităţii sistemului de pensii de a acorda pensii adecvate 2. Model de evaluare a impactului acestor schimbări asupra capacităţii sistemului de a acorda pensii adecvate 3. Direcţii de acţiune pentru asigurarea unui nivel adecvat al pensiilor în România 800.000 2018 - 800.000 2018 2018 - R1 + R2 + R3
3. Evaluarea efectelor politicilor în domeniul pensiilor asupra comportamentului economic al individului 1. Realizarea unei anchete sociologice pentru analiza atitudinii populaţiei faţă de muncă, de economisire şi de participare la schemele private de pensii 2. Măsuri privind extinderea gradului de acoperire a populaţiei în sistemul de pensii 520.000 2019 - 520.000 2019 2019 - R1 + R2

Total estimat: 2.270 mii lei, din care în anul 2018 - 1.450 mii lei, iar în anul 2019 - 820 mii lei 2. Programul Politici de securitate şi sănătate în muncă

Nr. crt. Denumire proiect propus spre finanţare Rezultate preconizate Valoare estimată (lei) Perioada orientativă de realizare
1. Elaborarea de instrumente pentru realizarea activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute în legislaţia referitoare la SSM la art. 15 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006, cu modificările şi completările ulterioare 1. Raport de prezentare care va cuprinde analiza prevederilor legislative şi a bunelor practici la nivel naţional şi al statelor membre U.E., acolo unde există, precum şi concluziile acestei analize 2. Set de instrumente pentru realizarea activităţilor de prevenire şi protecţie 2019: 100 mii lei 2020: 100 mii lei Total: 200 mii lei 2019-2020
2. Securitatea şi sănătatea în muncă - planificare inteligentă: instrument cost-beneficiu în sprijinul procesului de decizie privind stabilirea politicilor de SSM şi a măsurilor de prevenire şi protecţie 1. Raport de prezentare a concluziilor etapei de identificare a politicilor, conceptelor şi practicilor privind analiza cost-beneficiu, la nivelul statelor membre ale U.E. 2. Raport de prezentare a modelelor şi instrumentelor de calcul identificate 3. Metodologie de calcul cost-beneficiu la nivel de întreprindere 4. Aplicaţie electronică de calcul cost-beneficiu la nivel de întreprindere 2019: 100 mii lei 2020: 125 mii lei Total: 225 mii lei 2019-2020

Total estimat: 425 mii lei, din care în anul 2019 - 200 mii lei, iar în anul 2020 - 225 mii lei



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2042/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2042 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2042/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu