Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 199 din 26 august 2004

pentru aprobarea Procedurii de implementare a Programului privind dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

ACT EMIS DE:                AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 819 din  6 septembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, al art. 4 alin. (1) pct. 12 si al art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,

    presedintele Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie emite prezentul ordin.

    ARTICOL UNIC
    (1) Se aproba Procedura de implementare a Programului privind dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    (2) Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la data publicarii.

                  Presedintele Agentiei Nationale pentru
              Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
                          Eugen Ovidiu Chirovici

    ANEXA 1

                               PROCEDURA
de implementare a Programului privind dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

    1. Obiectivul Programului
    Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START il constituie promovarea unui sistem formativ care sa faciliteze mobilitatea tinerilor intre sistemul de invatamant si piata fortei de munca, precum si dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor in scopul implicarii acestora in structuri economice private, ceea ce constituie o directie prioritara a Planului National de Actiune pentru Tineret in Romania (PNAT - R).
    Programul urmareste:
    - dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea optima a resurselor, in vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de globalizarea pietelor si integrarea Romaniei in Uniunea Europeana;
    - cresterea numarului de intreprinzatori de succes;
    - stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii (IMM), precum si imbunatatirea performantelor economice ale microintreprinderilor existente, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora;
    - cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare.

    2. Bugetul Programului
    2.1. Programul se va derula in doua etape, respectiv:
    2.1.1. etapa I - organizarea si desfasurarea cursurilor de pregatire antreprenoriala destinate beneficiarilor Programului;
    2.1.2. etapa a II-a - finantarea primelor 100 de planuri de afaceri selectate, prin acordarea de microcredite in conditii avantajoase, conform prevederilor stipulate la pct. 2.3.
    2.2. Pentru realizarea etapei I a programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2004 suma de 2,5 miliarde lei, defalcata astfel:
    - 2,25 miliarde lei - pentru finantarea cursurilor de pregatire (inclusiv cheltuielile aferente desfasurarii acestora);
    - 0,50 miliarde lei - pentru asistenta tehnica destinata Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC), constand in cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea si evaluarea Programului.
    2.3. In cadrul etapei a II-a a Programului se vor finanta primele 100 de planuri de afaceri, selectate prin acordarea de microcredite in conditii avantajoase de catre Banca Comerciala Romana (BCR), conform conditiilor de creditare specifice.

    3. Beneficiarii Programului
    Beneficiaza de prevederile Programului: persoanele fizice, persoanele fizice autorizate si persoanele juridice care indeplinesc, cumulativ, la data depunerii formularelor de inscriere, urmatoarele criterii de eligibilitate:
    3.1. Persoanele fizice:
    a) au varsta cuprinsa intre 18 ani si 35 de ani (neimpliniti);
    b) sunt absolventi ai invatamantului liceal sau superior;
    c) au obtinut un numar de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluarii datelor din formularul de inscriere.
    3.2. Persoanele juridice:
    a) sunt organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) au capital social integral privat;
    c) au numarul mediu scriptic de personal de pana la 9 salariati inclusiv si cifra de afaceri echivalenta cu pana la 100.000 euro;
    d) asociatul unic/asociatii/actionarii persoanei juridice beneficiare are/au varsta cuprinsa intre 18 ani si 35 de ani (neimpliniti) (un singur asociat/actionar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs);
    e) au maximum un an de la infiintare la data depunerii formularului de inscriere;
    f) au ca obiect principal de activitate, conform clasificarii si activitatii preponderente desfasurate, asa cum rezulta din documentele financiar-contabile, productia de bunuri materiale si/sau prestarea de servicii;
    g) indeplinesc criteriul independentei. Sunt considerate independente intreprinderile care nu sunt detinute in proportie de peste 25% din capitalul social sau din drepturile de vot de catre o alta intreprindere sau, in comun, de catre mai multe intreprinderi care nu sunt intreprinderi mici si mijlocii. Acest prag poate fi depasit in doua cazuri:
    (i) daca intreprinderea este detinuta de institutii publice de investitii, societati de capital de risc sau investitori institutionali, cu conditia sa nu se exercite nici un control individual sau comun;
    (ii) daca intreprinderea are capitalul repartizat intr-o asemenea maniera incat nu este posibil sa se determine cine este detinatorul si daca intreprinderea declara pe propria raspundere ca nu este detinuta in proportie de 25% sau mai mult de catre o singura intreprindere ori, in comun, de catre mai multe intreprinderi care nu se incadreaza in definitia pentru intreprinderi mici si mijlocii.
    Nu beneficiaza de prevederile Programului: societatile bancare, societatile de asigurare si reasigurare, societatile de administrare a fondurilor financiare de investitii, societatile de valori mobiliare, agentii economici cu activitate principala de comert, activitati de intermedieri financiare, activitati auxiliare intermedierilor financiare, activitati de consultanta pentru afaceri si management, activitati juridice, de contabilitate si revizie contabila, consultanta in domeniul fiscal, selectia si plasarea fortei de munca, alte activitati prestate in principal intreprinderilor, precum si furnizorii de instruire.
    3.3. Persoanele fizice sau juridice eligibile nu au mai beneficiat in ultimii 2 ani de alocatii financiare de la bugetul de stat. In acest scop, persoanele mentionate la pct. 3.1 si 3.2 vor completa declaratia pe propria raspundere, prevazuta in anexa nr. 3 la prezenta procedura.

    4. Tipurile de ajutor financiar:
    4.1. Prin Program se organizeaza si se finanteaza in etapa I cursuri de pregatire destinate beneficiarilor eligibili in domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, in scopul dobandirii cunostintelor teoretice si cu aplicabilitate practica necesare inceperii si dezvoltarii unei afaceri, conform tematicii prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
    4.2. In etapa a II-a a Programului se acorda microcredite de catre BCR, pentru finantarea primelor 100 de planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregatire antreprenoriala, selectate de catre o comisie de evaluare constituita din specialisti din cadrul ANIMMC, BCR si Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. (FNGCIMM).

    5. In vederea implementarii primei etape a Programului, ANIMMC va incheia parteneriate cu institutii publice locale, institutii de invatamant superior sau organizatii neguvernamentale, in baza protocoalelor de colaborare incheiate cu fiecare institutie.

    6. Procedura de inscriere la cursurile de pregatire antreprenoriala
    6.1. Fiecare potential beneficiar trebuie sa completeze integral formularul de inscriere prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
    6.2. In cazul beneficiarilor prevazuti la pct. 3.1, formularul de inscriere va fi insotit de urmatoarele documente justificative:
    a) copie a buletinului/cartii de identitate al/a solicitantului;
    b) copie legalizata de pe ultima diploma de studii;
    c) declaratia pe propria raspundere ca nu a mai beneficiat de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedura).
    6.3. In cazul beneficiarilor prevazuti la pct. 3.2, formularul de inscriere va fi insotit de urmatoarele documente justificative:
    a) copie a certificatului de inregistrare a solicitantului sau, dupa caz, a certificatului de inmatriculare, precum si o copie a certificatului de inregistrare fiscala;
    b) certificat constatator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea, in care sa se mentioneze reprezentantii legali ai acesteia, precum si domeniile de activitate principala si secundare ale societatii solicitante;
    c) copie a buletinului/cartii de identitate al/a asociatului unic/asociatilor/actionarilor persoanei juridice beneficiare;
    d) copie legalizata de pe diploma de studii a persoanei mentionate la pct. 3.2 lit. d);
    e) dovada numarului mediu scriptic de personal si a cifrei de afaceri;
    f) certificate privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor la bugetul de stat si bugetele locale, precum si la fondul asigurarilor de stat, asigurarilor sociale de sanatate si asigurarilor sociale de somaj;
    g) documentele financiar-contabile din care sa rezulte activitatea preponderenta generatoare de venit;
    h) declaratia pe propria raspundere ca nu a mai beneficiat de ajutor de stat (anexa nr. 3 la prezenta procedura).
    6.4. Formularul de inscriere, completat, insotit de documentele justificative, va fi depus la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - "START" din cadrul ANIMMC, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, cod 040623, Bucuresti. Formularul de inscriere poate fi ridicat de la sediul ANIMMC, fiind disponibil si pe pagina de Internet la adresa: www.mimmc.ro.
    6.5. Perioada de depunere a formularului de inscriere, insotit de documentele justificative, va fi anuntata pe pagina de Internet, la adresa: www.mimmc.ro, si in presa locala.

    7. Procedura de inregistrare, evaluare si selectie a beneficiarilor cursurilor de pregatire antreprenoriala
    7.1. Formularul de inscriere completat, insotit de documentele justificative, va fi inregistrat in Registrul special al Programului, pentru fiecare centru, mentionandu-se data, ora si numarul de inregistrare.
    7.2. Formularele vor fi analizate si selectate, in ordinea datei si orei inregistrarii in Registrul special al Programului, pe baza conformitatii criteriilor de eligibilitate.
    7.3. Lista beneficiarilor eligibili va fi facuta publica prin afisare la fiecare centru, in termen de 5 zile de la expirarea termenului limita de depunere a formularelor de inscriere.
    7.4. In vederea implementarii corespunzatoare a Programului, se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP), in cadrul ANIMMC. Structura organizatorica, numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile vor fi stabilite prin ordin al presedintelui ANIMMC.

    8. Organizarea cursurilor de pregatire antreprenoriala
    8.1. Cursurile de pregatire antreprenoriala se vor desfasura in urmatoarele centre: Bucuresti, Brasov, Constanta, Craiova, Iasi si Timisoara. Aceste cursuri de pregatire antreprenoriala vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind prezentata in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
    8.2. Cursurile de pregatire antreprenoriala vor avea ca finalitate elaborarea unui plan de afaceri, de catre fiecare beneficiar eligibil, intr-un termen ce va fi anuntat la incheierea cursurilor.
    8.3. Prin cursurile de pregatire antreprenoriala se vor instrui peste 600 de tineri potentiali intreprinzatori.

    9. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri
    9.1. Evaluarea planurilor de afaceri se va face de catre o comisie de evaluare constituita din specialisti din cadrul ANIMMC, BCR si FNGCIMM. Componenta Comisiei de evaluare si regulamentul vor fi aprobate prin ordin al presedintelui ANIMMC.
    9.2. Evaluarea si selectarea planurilor de afaceri vor fi facute pe baza criteriilor prevazute in normele de creditare BCR si in normele de garantare ale FNGCIMM.
    9.3. In urma centralizarii punctajului general obtinut, vor fi selectate primele 100 de planuri de afaceri pentru a fi finantate. Autorii lor vor beneficia de microcredite in conditii avantajoase, in valoare de maximum 5.000 euro, pentru implementarea planului de afaceri selectat. Persoanele fizice ale caror planuri de afaceri au fost selectate beneficiaza de creditare cu conditia autorizarii conform legii - persoana fizica autorizata/societate comerciala.
    9.4. ANIMMC va incheia un protocol de colaborare cu BCR privind Programul START pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare, prin care BCR va asigura creditarea acestor planuri de afaceri in urmatoarele conditii: termenul de creditare este de 1,5 - 3 ani, perioada de gratie de pana la un an, garantii asigurate de catre FNGCIMM si prin investitia propriu-zisa a beneficiarului; in conditiile in care aceasta are ca obiect si un bun corporal, dobanda practicata va fi cu doua puncte procentuale sub nivelul dobanzii la creditele in lei si cu un punct procentual sub nivelul dobanzii la creditele in valuta.

    ANEXA 1
    la procedura

    Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START se va derula in urmatoarele etape:
    A. Perioada de promovare: intreaga perioada de derulare a Programului.
    B. Perioada de inscrieri: in termen de 10 zile lucratoare de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    C. Cursurile se vor desfasura pe parcursul a 3 saptamani (vineri - sambata - duminica), dupa urmatorul orar:
    - 9,00 - 11,00  - curs
    - 11,00 - 11,30 - pauza
    - 11,30 - 13,30 - curs
    - 13,30 - 14,00 - pauza
    - 14,00 - 16,00 - curs
    - 16,00 - 16,30 - pauza
    - 16,30 - 18,30 - curs.

    Tematica cursurilor si desfasurarea acestora pe module:
________________________________________________________________________
Nr.                Continutul modulelor de curs                   Nr. de
crt.                                                              ore
________________________________________________________________________
  1. Aspecte legislative privind infiintarea firmei               4 ore
     Managementul resurselor umane                                6 ore

  2. Managementul microintreprinderilor                           6 ore
     Management financiar                                         6 ore

  3. Marketing                                                    8 ore
     Tehnici de negociere                                         6 ore

  4. Accesarea surselor de finantare si modul de construire
     a suportului de finantare pentru planul de afaceri          10 ore

  5. Planul de afaceri                                           10 ore

  6. Planul de afaceri                                            8 ore

  7. Sesiuni de intrebari si raspunsuri                           8 ore
________________________________________________________________________

    D. Elaborarea si depunerea planurilor de afaceri se vor realiza in termen de 10 zile de la terminarea cursurilor.
    E. Evaluarea si anuntarea planurilor de afaceri ce au fost selectate se vor realiza in termen de 10 zile lucratoare de la expirarea perioadei de depunere a planurilor de afaceri.

                           TEMATICA DETALIATA

    1. ASPECTE LEGISLATIVE PRIVIND INFIINTAREA UNEI FIRME

    Prin cercetarea normelor juridice referitoare la formalitatile de constituire a societatilor comerciale se defineste statutul comerciantului colectiv, in functie de forma juridica de societate aleasa. Principiul libertatii comertului se aplica, in acest caz, prin optiunea comerciantului de a alege o anumita forma juridica, in functie de specificul acesteia privind constituirea, organizarea, functionarea si incetarea existentei. Noile modificari legislative impun cunoasterea obiectivelor urmarite de legiuitor, precum si a obligatiilor legale ale comerciantului, din momentul constituirii societatii comerciale. O importanta deosebita prezinta normele cu caracter financiar si fiscal, in contextul noilor masuri legislative de adaptare a legislatiei la cerintele europene.

    CAP. 1
    Formalitati de inregistrare a societatilor comerciale

    1.1. Alegerea formei de organizare (forma juridica)
    1.2. Particularitati ale formelor de organizare
    1.3. Aspecte relevante ale modalitatilor de organizare, in functie de forma juridica a societatii comerciale
    1.4. Etapele ce trebuie parcurse pentru constituirea unei societati comerciale
    1.5. Efectele juridice ale parcurgerii etapelor obligatorii, in conformitate cu procedura de inregistrare a societatii comerciale
    1.6. Jurisprudenta in domeniu

    CAP. 2
    Legislatie fiscala si comerciala

    1.1. Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
    1.2. Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii
    1.3. Legea nr. 571/2003 - Codul fiscal, titlul II "Impozitul pe profit"
    Jurisprudenta in domeniu

    2. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE

    Familiarizarea cursantilor cu notiunile si cu metodologiile proiectarii structurilor organizatorice si conducerii organizatiilor, insusirea conceptelor si tehnicilor de comunicare si negociere colectiva, studierea culturii de organizatie si a celor mai eficiente tehnici si metode de conducere in concordanta cu aceasta.

    CAP. 1
    Mediul extern si functia de personal a firmei

    Conceptul de mediu. Micromediul firmei. Macromediul firmei. Functia de personal a firmei. Schimbarea continutului functiei de personal si constituirea managementului resurselor umane

    CAP. 2
    Managementul resurselor umane: esenta, scop, componente

    2.1. Esenta managementului resurselor umane
    2.2. Managementul grupurilor
    2.3. Managementul comunicatiilor
    2.4. Managementul conflictelor
    2.5. Managementul stresului

    CAP. 3
    Managementul grupurilor

    3.1. Contextul organizational
    3.2. Structura organizationala
    3.3. Elemente de baza ale conducerii organizatiei
    3.4. Grupurile de lucru
    3.5. Teoriile motivatiei

    CAP. 4
    Managementul comunicatiilor

    4.1. Definirea si componentele comunicarii interne
    4.2. Tipologia comunicarilor interne
    4.3. Deficiente inregistrate in procesul comunicarii
    4.4. Modalitati de perfectionare a comunicarii

    CAP. 5
    Managementul relatiilor industriale

    5.1. Organizatiile sindicale
    5.2. Organizatiile patronale
    5.3. Conflictul de munca
    5.4. Revendicarile
    5.5. Greva
    5.6. Proceduri de restabilire a relatiilor management - sindicate
    5.7. Tendinte de evolutie a relatiilor management - sindicate

    CAP. 6
    Salarizarea personalului

    6.1. Evaluarea posturilor
    6.2. Sisteme, principii si criterii de salarizare
    6.3. Politica de salarizare a firmei
    6.4. Forme de salarizare
    6.5. Negocierile salariale

    CAP. 7
    Prognoza si planificarea resurselor umane

    7.1. Utilizarea eficienta a fortei de munca
    7.2. Prognoza si planificarea necesarului de personal

    3. MANAGEMENTUL MICILOR AFACERI

    Aprofundarea cunostintelor privind aspectele esentiale ale teoriei si practicii managementului organizatiilor economice in domeniul complex al afacerilor si al tehnologiei manageriale a viitorului: antreprenoriatul. Insusirea de catre cursanti a metodelor si tehnicilor de management si dezvoltarea abilitatilor absolut necesare pentru a putea constientiza si valorifica ocaziile favorabile din mediul economic si social al firmei si pentru a se putea impune in competitia pietei

    Tema 1. - Mediul de afaceri al firmei (1)
    1.1. Lumea afacerilor: caracteristici, tendinte, dinamica
    1.2. Fortele economice si influenta asupra afacerilor

    Tema 2. - Mediul de afaceri al firmei (2)
    2.1. Marile si micile afaceri - conlucrare si confruntare
    2.2. Restrictii, facilitati si privilegii in lumea afacerilor

    Tema 3. - Afaceri: constientizarea ocaziei favorabile de pe piata
    3.1. Factorii externi firmei: piata, concurentii, consumatorii, autoritatile
    3.2. Factorii interni: resursele si managementul

    Tema 4. - Parteneri si clienti intr-o afacere
    4.1. Caracteristicile de baza ale unei afaceri
    4.2. Tipologia partenerilor si a clientilor intr-o afacere

    Tema 5. - Planificarea in afaceri
    5.1. Abordarea afacerii: intrebarile esentiale
    5.2. Planificand necunoscutul: premise, obiective, etape, control, efecte

    Tema 6. - Organizarea firmelor pentru afaceri
    6.1. Structuri moderne de afaceri
    6.2. Eficienta organizarii: unde, ce, cand si cum schimbam

    Tema 7. - Decizia in afaceri
    7.1. Risc si incertitudine in afaceri
    7.2. Decizie si negociere

    Tema 8. - Conducerea afacerilor (1)
    8.1. Echipa: constituire; motivare; coordonare; performante
    8.2. Metode de conducere in afaceri

    Tema 9. - Conducerea afacerilor (2)
    9.1. Liderul si arta conducerii afacerii
    9.2. Gafe in afaceri

    Tema 10. - Strategii in afaceri
    10.1. Strategii: caracteristici, variante, evaluare
    10.2. Modele de analiza strategica in afaceri

    Tema 11. - Antreprenoriatul - noua tehnologie manageriala
    11.1. Antreprenoriatul - concepte de baza
    11.2. Structuri antreprenoriale

    Tema 12. - Antreprenoriatul si inovatia economica si sociala
    12.1. Inovatia tehnica - inovatie sociala - inovatie economica
    12.2. Antreprenoriatul in institutiile publice

    Tema 13. - Strategii antreprenoriale (1)
    13.1. Strategia riscului maxim
    13.2. Strategia imitatiei

    Tema 14. - Strategii antreprenoriale (2)
    14.1. Strategia nisei de piata
    14.2. Strategia schimbarii valorilor si caracteristicilor

    4. MANAGEMENTUL FINANCIAR

    Cursul urmareste sa formeze deprinderea de a integra cunostinte legate de dezvoltarea si specializarea pietei de capital si bancare cu cele referitoare la modul in care managerul financiar rezolva aspectele specifice ale activitatii economico-financiare ale firmei. Problematica seminarului isi propune fixarea si dezvoltarea cunostintelor dobandite de catre cursanti, precum si efectuarea de aplicatii practice legate de activitatea specifica managementului financiar si bancar.

    CAP. 1
    Managementul financiar. Definitie. Obiective: Importanta managementului financiar; functia financiara a firmei si responsabilitatile managerului financiar; scopurile firmei; maximizarea valorii firmei ca scop

    CAP. 2
    Mediul decizional al managementului financiar: Structura pietei financiare; tipuri de instrumente financiare; formarea pretului pe piata financiara; institutii ale pietei financiare in Romania; rolul statului pe piata financiara

    CAP. 3
    Analiza financiara - baza managementului financiar: Documentele financiare de baza: bilant, cont de profit si pierdere, tabloul fluxului de numerar; analiza financiara pe baza bilantului si a contului de profit si pierdere; utilizatorii informatiilor financiare si necesitatile lor de informare

    CAP. 4
    Concepte financiare de baza: Premisele existentei valorii in timp a banilor; valoarea in timp a banilor: dobanzi, fructificare, actualizare, anuitati; legatura dintre valoarea firmei si valoarea in timp a banilor

    CAP. 5
    Decizii financiare in conditii de certitudine: Cadrul strategic al deciziei financiare; decizia de investitii: alegerea variantei optime de proiect; proiecte cu durata de viata diferita; decizia de inlocuire a activelor fixe

    CAP. 6
    Decizii financiare in conditii de risc si incertitudine: Teoria riscurilor si a profiturilor: riscul si profitul ca obiect al alegerii; pretul titlurilor de valoare, eficienta pietei si a portofoliului, model de evaluare a activelor financiare (CAPM); modalitati de asumare si controlare a riscurilor: consideratii generale, asumarea controlata a riscului prin folosirea instrumentelor financiare; derivate

    CAP. 7
    Riscul si valoarea firmei: Riscul, structura si costul capitalurilor firmei; levierul financiar, riscul si structura capitalurilor firmei; stabilirea valorii firmei; necesitate, factori de influenta, metode de evaluare; riscul, politica de dividend si valoarea firmei

    CAP. 8
    Strategii financiare pe termen scurt. Managementul ciclului de exploatare: Continutul ciclului de exploatare; managementul activelor circulante; managementul pasivelor pe termen scurt; strategii financiare pe termen scurt

    CAP. 9
    Strategii financiare pe termen lung: Finantarea firmei din surse proprii; finantarea prin imprumut obligatar; finantarea prin imprumut bancar; finantarea prin leasing; planul de finantare pe termen lung

    CAP. 10
    Strategii dinamice pentru cresterea valorii firmei: Achizitii: fuziuni, preluari; formarea grupurilor; metode de contracarare a achizitiilor; managementul restructurarii si lichidarii; management financiar international

    CAP. 11
    Managementul sistemului bancar in Romania: Activitatea Bancii Nationale a Romaniei: natura juridica, atributii; instrumente ale politicii Bancii Nationale a Romaniei

    CAP. 12
    Activitatea bancilor - parte a sistemului economic si de afaceri din Romania: Bancile si mediul de afaceri; autorizarea bancilor in Romania; principalele operatiuni efectuate de banci

    CAP. 13
    Managementul operatiunilor bancare: Managementul operatiunilor pasive; managementul operatiunilor active; managementul serviciilor bancare

    CAP. 14
    Riscul bancar si managementul operatiunilor bancare: Categorii de riscuri si cai de optimizare a managementului activelor in functie de riscuri; reducerea riscului in activitatea bancara prin corelarea operatiunilor pasive cu cele active

    5. ACCESAREA SURSELOR DE FINANTARE

    Cursul se preda managerilor de IMM si urmareste sa formeze deprinderea de a accesa surse de finantare, fundamentarea deciziei de investitie, alegerea sursei, formularistica de finantare, intocmirea unui buget si previziuni financiare.
    1. Surse de finantare disponibile IMM
    2. Fundamentarea deciziei de investitie - modele decizionale si indicatori de eficienta economica a investitiei
    3. Modele decizionale privind alegerea sursei de finantare
    4. Intocmirea unei documentatii de finantare

    6. MARKETING

    Cursul urmareste dobandirea de cunostinte stiintifice in domeniul marketingului prin insusirea de metode, deprinderi si capacitati care sa permita posibilitatea autoinstruirii in acest domeniu. Creeaza competente in domeniile cu care interfereaza si obliga cursantii sa se autoperfectioneze prin contactul permanent cu literatura de specialitate in limbi de circulatie internationala si aplicatiile pe calculator.
    1. Definirea marketingului. Evolutie si specializare
    1.1. Conceptul de marketing. Caracteristicile marketingului contemporan
    1.2. Aparitia si evolutia marketingului. Domeniile de specializare ale marketingului
    2. Mediul de marketing
    2.1. Macromediul de marketing
    2.2. Micromediul de marketing
    3. Segmentarea pietelor. Pozitionarea produselor
    3.1. Definirea pietei. Strategii de piata
    3.2. Segmentarea pietei
    3.3. Pozitionarea si repozitionarea pietelor
    4. Politica de produs
    4.1. Conceptul de produs. Ciclul de viata al produsului
    4.3. Marca. Strategii in domeniul marcii. Mixul de produs
    4.5. Portofoliul de produse (B.C.G.)
    5. Politica de pret
    5.1. Definirea pretului. Importanta pretului in mixul de marketing
    5.2. Variabile de care se tine seama in stabilirea pretului
    5.3. Strategii de preturi

    7. TEHNICI DE NEGOCIERE

    1. Negocieri interne
    2. Contextul organizational
    3. Pregatirea negocierilor
    4. Desfasurarea negocierilor
    5. Negocierile individuale
    6. Comunicarea in negocieri
    7. Momente cheie si impasuri in negocieri
    8. Factorul timp
    9. Incheierea negocierilor
    10. Postnegocierea
    11. Personalitatea negociatorului

    8. ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA PLANULUI DE AFACERE

    CAP. 1
    Oportunitati de afaceri: lista cu domeniile in care se considera ca este oportun a se demara o afacere, legate de activitatile de consultanta si training

    CAP. 2
    Descrierea domeniului de activitate ales in vederea infiintarii unei firme

    CAP. 3
    Necesitatea consultantei si trainingului managerial

    CAP. 4
    Studiul pietei interne a serviciilor de consultanta si training managerial

    CAP. 5
    Planificarea activitatii firmei

    5.1. Planificarea structurii organizatorice
    5.2. Planificarea activitatii

    CAP. 6
    Intocmirea documentatiei necesare infiintarii unei firme

    CAP. 7
    Intocmirea unui plan de afaceri pentru obtinerea finantarii in vederea demararii activitatii firmei

    CAP. 8
    Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestate

    CAP. 9
    Calculul cifrei de afaceri critice

    ANEXA 2
    la procedura

                            FORMULAR DE INSCRIERE

la Programul pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor - START

    1. Numele si prenumele: ...................................................

    2. Sexul                Masculin                Feminin

    3. Adresa de domiciliu:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    Telefon: ..................................................................
    E-mail: ...................................................................

    4. Varsta: ................................................................

    5. Starea civila:       Necasatorit/a           Casatorit/a

    6. Nivelul educatiei:

    Studii liceale (perioada, numele liceului): ...............................
    Ati absolvit?    Da    Nu
    Studii tehnice/postliceale (perioada, unitatea de invatamant, specializarea): ...............................................................
    Ati absolvit?    Da    Nu
    Studii universitare/postuniversitare (perioada, unitatea de invatamant, specializarea): ...............................................................
    Ati absolvit?    Da    Nu

    7. V-ati implicat in activitati de voluntariat?    Da    Nu
    In ce domeniu? ............................................................

    8. Cati dintre oamenii pe care ii cunoasteti au propria lor afacere? ......

    9. Ce intelegeti prin activitate antreprenoriala? .........................

    10. Care sunt, dupa opinia dumneavoastra, principalele calitati necesare unui antreprenor? Detaliati:
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    11. Va rugam sa completati in tabelul urmator datele referitoare la experienta dumneavoastra profesionala:
________________________________________________________________________________
    Angajatorul                 Functia                     Perioada
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    12. Ati incercat vreodata sa incepeti o afacere proprie?    Da    Nu
    Ce tip de activitate? .....................................................
    Ce s-a intamplat cu aceasta afacere? ......................................

    13. Aveti o afacere in prezent?    Da    Nu
    Ce tip de afacere?
    ..........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    14. Daca intentionati sa incepeti o afacere sau sa o extindeti pe cea existenta, ce tip de afacere ati incepe/extinde? (Va rugam sa dati detalii.)
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    15. De cat capital credeti ca aveti nevoie ca sa incepeti sau sa extindeti o afacere? Detaliati.
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................
    ...........................................................................

    16. Estimati suma de bani din fiecare dintre sursele mentionate mai jos pe care o puteti folosi in demararea/extinderea afacerii dumneavoastra.
    Bani personali: ...........................................................
    Imprumuturi sau bani oferiti de familie: ..................................
    Imprumuturi sau bani oferiti de prieteni: .................................
    Alte surse: ................... Specificati: ..............................

    17. Aveti casa, apartamentul sau terenul dumneavoastra personal?   Da   Nu

    18. Care dintre lucrurile mentionate mai jos considerati ca reprezinta factorul cel mai important in succesul unei afaceri? (Marcati o singura optiune.)

        Banii       Educatia       Prietenii       Motivatia       Altele

    19. Cum apreciati dorinta dumneavoastra de a incepe o afacere proprie sau de a extinde afacerea dumneavoastra deja existenta? (Marcati doar un singur raspuns.)

        Nu stiu       Medie       Destul de puternica       Foarte puternica

    20. Cum ati auzit de acest program?

        Presa       Radio       TV       Altele (prieteni, la serviciu etc.)

    21. La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenoriala ati mai participat?
________________________________________________________________________________
               Cursul                         Perioada
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

    22. In ce stadiu va aflati in legatura cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriti sa o transformati intr-o afacere?
    - Nu am inceput sa lucrez la un plan de afaceri.
    - Am inceput documentarea (colectare de materiale si informatii) necesara elaborarii planului de afaceri.
    - Am inceput sa lucrez la elaborarea planului de afaceri.
    - Am elaborat un plan de afaceri.

    23. De ce sprijin credeti ca aveti nevoie pentru a incepe sau extinde o afacere proprie?
    - Instruire generala in domeniul afacerilor
    - Consultanta juridica
    - Consultanta financiar-contabila
    - Consultanta in marketing
    - Consultanta in management
    - Alt gen de sprijin (specificati) ........................................

    24. Pana in prezent ati solicitat o finantare sau un credit?
    Da, care a fost rezultatul solicitarii ....................................
    Nu

    25. Ce v-ati propus sa obtineti in urma inscrierii in acest program? (Marcati un singur raspuns.)
    - Mai multe informatii
    - Acces la finantare
    - Punerea in practica a ideii de afaceri

    26. Declar pe propria raspundere, cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, ca nu am mai beneficiat de finantare in cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.

    Localitatea ........................          Semnatura aplicantului
    Data ...............................        ..........................

    ANEXA 3
    la procedura

                       DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

    Subsemnatul/Subsemnata .........................., identificat/identificata cu actul de identitate seria ..... nr. ........., eliberat de ................. la data de ..............., cu domiciliul in localitatea ....................., str. .................................. nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judetul ........................, in calitate de reprezentant legal al organizatiei ...................................., declar pe propria raspundere ca toate informatiile furnizate si consemnate in prezenta cerere sunt corecte si complete.
    Inteleg ca orice omisiune sau incorectitudine in prezentarea informatiilor in scopul de a obtine avantaje pecuniare este pedepsita conform legii.
    Declar pe propria raspundere ca activitatile pentru care solicit finantarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finantare de la bugetul de stat.
    De asemenea, declar pe propria raspundere ca in ultimii 2 (doi) ani:
     _
    |_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
     _
    |_| am beneficiat de urmatoarele ajutoare de stat:
________________________________________________________________________________
Nr.  Anul acordarii  Forma       Institutia    Programul prin     Cuantumul
crt. ajutorului de   ajutorului  finantatoare  care a beneficiat  ajutorului de
     stat            de stat                   de finantare       stat acordat
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

in conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Semnatura autorizata si stampila solicitantului*)        Functia
    .................................................      ...........

    Data semnarii ..................

           
    *) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeasi persoana autorizata sa reprezinte legal societatea comerciala.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 199/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 199 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu