Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1871 din 23 iulie 2010

pentru aprobarea Regulamentului privind definitivarea în functie si promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probatiune

ACT EMIS DE: MINISTERUL JUSTITIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 558 din 9 august 2010



Luând în considerare Referatul de aprobare cu nr. 34.262/14.07.2010 referitor la proiectul de ordin al ministrului justiţiei de aprobare a Regulamentului privind definitivarea în funcţie şi promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune,

în baza dispoziţiilor Legii nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune,

în conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

ministrul justiţiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind definitivarea în funcţie şi promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată la care se abrogă dispoziţiile ordinului ministrului justiţiei de aprobare a Instrucţiunilor privind definitivarea în funcţie şi promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune.

Art. 3. - Direcţia de probaţiune, Direcţia resurse umane, Direcţia generală sprijin logistic, Direcţia financiar-contabilă, curţile de apel, tribunalele şi serviciile de probaţiune vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul justiţiei,

Lidia Barac,

secretar de stat

ANEXĂ

REGULAMENT

privind definitivarea în funcţie şi promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune

CAPITOLUL I

Definitivarea în funcţie a personalului din serviciile de probaţiune

Art. 1. - Definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi se face pe bază de examen, în raport cu vechimea în specialitate, precum şi cu rezultatele obţinute în urma susţinerii examenului de definitivare.

Art. 2. - (1) Vechimea minimă necesară pentru prezentarea la examenul de definitivare în funcţie este cea prevăzută la art. 8 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune.

(2) Se pot înscrie la examenul de definitivare în funcţie inclusiv consilierii de probaţiune debutanţi al căror stagiu se împlineşte până în ziua de susţinere a examenului de definitivare.

Art. 3. - Data şi locul susţinerii examenului de definitivare în funcţie, precum şi tematica, actele necesare înscrierii şi termenul de depunere a acestora se stabilesc de către Direcţia de probaţiune împreună cu Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, se publică pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalelor cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia.

Art. 4. - (1) Pentru examenul de definitivare în funcţie, ministrul justiţiei numeşte prin ordin:

a) comisia de organizare;

b) comisia de verificare a cunoştinţelor;

c) comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.

(3) Din comisii fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune şi ai Direcţiei resurse umane din Ministerul Justiţiei.

(4) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la alin. (1) persoanele care sunt soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la examenul de definitivare în funcţie.

(5) Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate semnează o declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că:

a) nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (4);

b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.

Art. 5. - (1) Comisia de organizare are următoarele atribuţii: a) centralizează cererile de înscriere la examen, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la examen, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examen şi afişează lista finală a candidaţilor;

b) asigură afişarea rezultatelor probelor de examen şi a rezultatelor finale ale examenului;

c) asigură transmiterea rezultatelor examenului către Direcţia de probaţiune;

d) îndeplineşte orice sarcini necesare pentru buna desfăşurare a examenului.

(2) Comisia de verificare a cunoştinţelor are următoarele atribuţii:

a) elaborează subiectele pentru examenul de definitivare;

b) stabileşte baremul de notare a lucrărilor scrise;

c) notează lucrările scrise ale candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate lucrărilor de către fiecare membru al comisiei;

d) recorectează şi stabileşte nota finală acordată fiecărui subiect al probei, dacă există o diferenţă în notare mai mare de două puncte între corectori;

e) comunică în scris rezultatele probei către comisia de organizare, în vederea afişării acestora.

(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:

a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea lucrărilor scrise;

b) comunică în scris comisiei de organizare rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea afişării acestora.

Art. 6. - (1) Examenul de definitivare în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi constă, în mod obligatoriu, într-o probă scrisă cu caracter teoretic şi o probă scrisă cu caracter practic.

(2) Proba teoretică are ca obiect testarea cunoştinţelor privind: metodologia activităţii de protecţie a victimelor, instituţii de drept penal şi procedură penală, criminologie, dezvoltare instituţională şi cooperare instituţională, informatică socială, sănătate mentală şi infracţiune, problema dependenţei, sociologie aplicată şi psihologia dezvoltării.

(3) Proba practică constă în întocmirea unei lucrări scrise cu caracter aplicativ.

(4) Proba scrisă cu caracter teoretic şi proba scrisă cu caracter practic se susţin în cadrul aceleiaşi lucrări.

Art. 7. - (1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examenul de definitivare în funcţie se prezintă la proba scrisă teoretică şi la proba scrisă practică.

(2) Intrarea candidaţilor în sălile în care se desfăşoară examenul de definitivare în funcţie se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu cel puţin jumătate de oră înainte de începerea probei scrise. După verificarea identităţii, fiecare candidat păstrează pe bancă actul de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui candidat.

(3) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiectele pierd dreptul de a mai susţine examenul. Este interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţă, computere personale, PDA- uri etc.

(4)In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se foloseşte numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacă este necesar, cerneală sau pixuri.

(5) Inainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică ştampila Ministerului Justiţiei - Direcţia de probaţiune şi semnătura unuia dintre membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor.

(6) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în sălile în care se desfăşoară examenul de definitivare au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor şi persoanele care supraveghează desfăşurarea probei.

(7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor; după expirarea timpului stabilit pentru proba scrisă, responsabilul de sală strânge toate lucrările în ordinea predării lor de către candidaţi şi le predă comisiei de verificare a cunoştinţelor, care le înscrie într-un borderou.

(8) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.

(9) Lucrarea se consideră predată de către candidat după verificarea stării acesteia de către responsabilul de sală şi după semnarea de către candidat în borderoul de predare-primire a lucrărilor.

(10) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de examen de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de examen se face numai cu însoţitor.

(11) Pentru asigurarea ordinii în timpul examenului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supraveghează desfăşurarea probei pot redistribui candidaţii în sală.

(12) Orice fraudă sau încercare de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din examen; în aceste cazuri, responsabilul de sală îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".

(13) La finalizarea probei scrise, baremul de corectare se afişează pe uşa sălii/sălilor în care se desfăşoară examenul de definitivare şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.

Art. 8. - (1) Fiecare lucrare este notată de la 0 la 10. Nu se acordă puncte din oficiu.

(2) Media finală a examenului de definitivare în funcţie se calculează ca medie aritmetică între notele obţinute la cele două probe.

(3) Sunt declaraţi admişi în urma examenului de definitivare în funcţie consilierii de probaţiune debutanţi care au obţinut media finală de minimum 7 la examen, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre cele două probe.

Art. 9. - Rezultatele examenului de definitivare în funcţie se publică pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de 10 zile lucrătoare de la susţinerea examenului şi se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalului pe lângă care funcţionează serviciul unde îşi desfăşoară activitatea candidatul, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişării acestora.

Art. 10. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de definitivare în funcţie pot depune contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor, la Direcţia de probaţiune din Ministerul Justiţiei.

(2) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 10 zile de la depunerea acestora.

(3) Rezultatele obţinute de candidaţi în urma soluţionării contestaţiilor, precum şi rezultatele finale ale examenului de definitivare în funcţie se publică pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalului pe lângă care funcţionează serviciul unde îşi desfăşoară activitatea candidatul.

CAPITOLUL II

Promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune

Art. 11. - Promovarea în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi promovarea în gradul I a inspectorilor de probaţiune se fac pe bază de concurs, în raport cu vechimea în specialitate, competenţa profesională, rezultatele obţinute în activitate şi cu numărul de posturi scoase la concurs.

Art. 12. - (1) Vechimea minimă necesară pentru prezentarea la concursul de promovare în grade profesionale este cea prevăzută la art. 8 alin. (1) lit. b)-d) şi la art. 17 alin. (1) din Legea nr. 123/2006.

(2) Nu se pot înscrie la concursul de promovare în grade profesionale consilierii de probaţiune sau inspectorii de probaţiune care au obţinut calificativul „foarte slab" sau „slab" la ultima evaluare a performanţelor profesionale.

Art. 13. - Data şi locul susţinerii concursului pentru promovarea în grade profesionale, precum şi tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora şi a lucrărilor de disertaţie şi numărul posturilor pentru care se organizează concursul de promovare în grade profesionale se stabilesc de către Direcţia de probaţiune împreună cu Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, se publică pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişează la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalelor cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizării acestuia.

Art. 14. - (1) Concursul de promovare în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi cel de promovare în gradul I a inspectorilor de probaţiune constau în întocmirea unei lucrări de disertaţie într-una dintre următoarele teme: protecţia victimelor, reintegrarea socială şi supravegherea infractorilor, metodologia activităţii de probaţiune, instituţii de drept penal şi procedură penală, criminologie, dezvoltare instituţională şi cooperare instituţională, informatică socială, sănătate mentală şi infracţiune, problema dependenţei, sociologie aplicată şi psihologia dezvoltării.

(2) Lucrarea de disertaţie se prezintă în faţa unei comisii constituite în acest sens.

(3) Intocmirea şi prezentarea lucrării de disertaţie trebuie să respecte următoarele criterii:

a) întinderea maximă de 30 de pagini, tehnoredactate în format A4, font Times New Roman 12, la VA rând;

b) încadrarea temei alese în tematica concursului de promovare;

c) originalitate în abordarea temei;

d) folosirea acurată a metodelor şi tehnicilor în raport cu abordarea temei;

e) aplicabilitatea şi utilitatea temei pentru domeniul probaţiunii;

f) încadrarea în timpul stabilit pentru prezentarea lucrării;

g) coerenţa prezentării şi a expunerii;

h) sintetizarea informaţiilor în cuprinsul prezentării;

i) originalitatea prezentării şi a prelucrării informaţiilor.

Art. 15. - (1) Pentru concursul de promovare în grade profesionale, prevederile art. 4 şi 5 se aplică în mod corespunzător.

(2) In cazul în care examenul de definitivare în funcţie se organizează concomitent cu concursul de promovare în grade profesionale, prin ordin al ministrului justiţiei se pot numi comisii comune de examen/concurs.

Art. 16. - (1) In conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2) şi cu cele ale art. 15, candidaţii la concursul de promovare în grade profesionale prezintă lucrarea de disertaţie în faţa comisiei de verificare a cunoştinţelor.

(2) Prezentarea lucrării de disertaţie se înregistrează audio, iar înregistrările sunt utilizate exclusiv în cadrul concursului.

Art. 17. - (1) Fiecare membru al comisiei de verificare a cunoştinţelor acordă o notă pentru întocmirea şi prezentarea lucrării de disertaţie, cu luarea în considerare a criteriilor prevăzute la art. 14 alin. (3).

(2) Prevederile art. 8 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.

(3) Sunt declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale, consilierii de probaţiune şi inspectorii de probaţiune care au obţinut nota finală de minimum 8 la lucrarea de disertaţie.

Art. 18. - Pentru concursul de promovare în grade profesionale, prevederile art. 9 şi 10 se aplică în mod corespunzător.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 19. - (1) Consilierii de probaţiune debutanţi declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie sunt numiţi pe posturi de consilier de probaţiune gradul III de la data afişării rezultatelor finale ale examenului şi sunt salarizaţi corespunzător acestui grad.

(2) Neprezentarea nejustificată a consilierilor de probaţiune debutanţi la examenul de definitivare în funcţie la prima sesiune după încheierea stagiului sau respingerea acestora la două sesiuni atrage eliberarea din funcţie.

Art. 20. - (1) Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalităţile legate de definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi care au fost declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie, în termen de maximum 30 de zile de la data afişării rezultatelor finale ale examenului.

(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător şi în cazul eliberării din funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi aflaţi în una dintre situaţiile prevăzute la art. 19 alin. (2).

Art. 21. - (1) Promovarea consilierilor de probaţiune şi a inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale se face de la data afişării rezultatelor finale ale concursului, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute şi în limita posturilor pentru care s-a organizat concursul.

(2) Promovarea consilierilor de probaţiune se face numai în gradul imediat superior.

Art. 22. - Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalităţile legate de promovarea şi salarizarea corespunzătoare a consilierilor de probaţiune şi inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale, în termen de maximum 30 de zile de la data afişării rezultatelor finale.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1871/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1871 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu