Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.187 din 13.03.2015

privind efectuarea formalităţilor de sosire/plecare în/din porturile româneşti a navelor de navigaţie interioară
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 194 din 24 martie 2015



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 12 lit. r) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 123, 130 şi 131 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul 1Scopul prezentului ordin este acela de a reglementa efectuarea formalităţilor de sosire/plecare a navelor de navigaţie interioară, care sosesc/pleacă în/din porturile româneşti, indiferent de pavilionul pe care îl arborează. Articolul 2Termenii folosiţi în prezentul ordin şi în anexele la acesta au următorul înţeles: a)aviz de sosire/plecare - documentul prin care proprietarul/operatorul/agentul sau conducătorul navei informează căpitănia portului/oficiul de căpitănie despre sosirea/plecarea navei în/din port, prevăzut în anexa nr. 1; b)declaraţia generală - documentul de bază la sosire şi la plecare, care furnizează informaţiile cerute de autorităţile publice, referitoare la navă, prevăzut în anexa nr. 2; c)formalităţi de sosire/plecare în/din port - condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o navă la sosirea sau plecarea într-un/dintr-un port, pentru obţinerea acordului căpităniei portului/oficiului de căpitănie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port; d)lista de echipaj - documentul de bază care furnizează autorităţilor publice informaţii referitoare la numărul şi la componenţa echipajului la intrarea şi la plecarea unei nave, prevăzut în anexa nr. 3; e)lista de pasageri - documentul de bază care furnizează autorităţilor publice informaţii referitoare la pasageri, la intrarea şi plecarea unei nave, prevăzut în anexa nr. 4; f)mijloace electronice de comunicaţii - sisteme de comunicaţie care permit transmiterea unor documente scrise ce păstrează înregistrată informaţia pe care o conţin, care nu poate fi reprodusă şi nici schimbată în mod unilateral, precum şi sistemele care permit introducerea/transmiterea datelor în format electronic; g)permis de acostare - documentul emis de căpitănia portului/oficiul de căpitănie navei care soseşte din voiaj, prin care se confirmă că nava a efectuat formalităţile legale şi i se permite acostarea/ancorarea în port. Acesta poate fi şi în format electronic; h)permis de plecare - documentul emis de căpitănia portului/oficiul de căpitănie navei care pleacă în voiaj, prin care se confirmă că nava a efectuat formalităţile de plecare şi i se permite plecarea din port. Acesta poate fi şi în format electronic; i)RoRIS - servicii de informaţii pe căile navigabile interioare (RIS) din România. Articolul 3(1) Navele de navigaţie interioară, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, nu pot intra/pleca în/dintr-un port românesc decât după efectuarea formalităţilor de sosire/plecare.(2) Formalităţile de sosire/plecare constau în completarea datelor solicitate în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ de pe portalul www.RoRIS.ro şi transmiterea, în prealabil, a acestora către centrul/filiala RoRIS al/a portului de sosire/ plecare, de către proprietarul/operatorul/agentul ori de conducătorul navei/convoiului.(3) Când în convoi se află şi alte nave cu echipaj, se vor introduce în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ datele referitoare la echipaj pentru fiecare dintre acestea.(4) Corectitudinea şi validitatea datelor introduse în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ intră în sarcina proprietarului/operatorului/agentului ori a conducătorului navei/convoiului.(5) Operatorul RIS va verifica corectitudinea datelor primite prin compararea acestora cu datele existente în aplicaţiile „Nave“ şi „Personal navigant“. În cazul în care nu se completează toate datele solicitate de aplicaţie sau datele introduse nu sunt corecte, operatorul RIS nu va salva/confirma voiajul în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“, iar nava nu primeşte acordul căpităniei portului/oficiului de căpitănie de plecare din port. Articolul 4 (1) În cazul în care în mod excepţional, din motive tehnice, datele nu pot fi transmise/recepţionate folosind aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ de pe portalul www.RoRIS.ro, pentru a respecta prevederile art. 3 alin. (1) formalităţile de sosire/plecare constau în transmiterea, în prealabil, căpităniei/oficiului de căpitănie a/al portului respectiv a următoarelor documente:a)avizul de sosire/plecare; b)declaraţia generală; c)lista de echipaj; d)lista de pasageri, după caz; e)documente care să conţină informaţii referitoare la mărfuri periculoase. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se vor transmite prin mijloace electronice, iar în cazul în care nava sau proprietarul/operatorul/agentul acesteia nu dispune de mijloacele electronice de comunicaţii sau de orice alte mijloace de transmitere, aceste documente vor fi depuse la căpitănia portului/oficiul de căpitănie de către conducătorul navei sau de către proprietarul/operatorul/agentul navei.(3) În cazul convoaielor de nave împinse sau remorcate şi al formaţiilor în cuplu se va depune „declaraţia generală“ pentru toate unităţile din convoi, întocmită de proprietarul/ operatorul/agentul sau de conducătorul navei care asigură propulsia. (4) În cazul în care din convoi fac parte şi alte nave cu echipaj, conducătorul convoiului va întocmi liste de echipaj pentru fiecare dintre acestea, care se vor anexa la declaraţia generală completată şi înaintată pentru nava propulsoare. Articolul 5(1) Formalităţile de sosire se vor efectua în maximum 12 ore de la sosire, dar înainte de începerea operaţiunilor de încărcare/descărcare, bunkeraj, reparaţii, schimb de echipaj sau aprovizionarea cu materiale/alimente.(2) Pentru navele de transport pasageri, care efectuează curse de zi regulate între porturi româneşti, transmiterea datelor solicitate în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ de pe portalul www.RoRIS.ro către centrul/filiala RoRIS al/a portului de plecare se va face la fiecare plecare în voiaj.(3) În cazul în care, în mod excepţional, din motive tehnice datele nu pot fi transmise folosind aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“ de pe portalul www.RoRIS.ro, navele de transport pasageri, care efectuează curse de zi regulate între porturi româneşti, vor depune declaraţia generală la căpitănia portului/oficiului de căpitănie unde staţionează pentru înnoptare. (4) Pentru navele fără echipaj, lăsate din convoi în port sau în alte zone, supravegherea, paza şi integritatea acestora şi a mărfii sunt în responsabilitatea proprietarilor/operatorilor navelor. Articolul 6Sunt exceptate de la obligaţia de a efectua formalităţile de sosire/plecare navele aflate în una dintre situaţiile următoare: a)navele aflate în tranzit şi al căror echipaj nu ia contact cu malul în următoarele 12 ore de la sosirea în port; b)navele care aduc la remorcă, prin împingere sau cuplat, alte nave şi care ating portul numai pentru a lăsa ori a lua nave în/din convoi; c)navele sosite în port sau în radă pentru adăpost ori în caz de forţă majoră şi al căror echipaj nu ia contact cu malul. Articolul 7Pentru navele de navigaţie interioară, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, care sosesc/pleacă în/dintr-un port românesc acordul căpităniei portului/oficiului de căpitănie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port este considerat momentul când: a)operatorul centrului/filialei RoRIS eliberează permisul de plecare/acostare în format electronic pentru navele care sosesc/pleacă în/din voiaj internaţional; b)operatorul centrului/filialei RoRIS salvează/confirmă începutul/terminarea voiajului în aplicaţia „Raportarea electronică a voiajelor“, pentru navele care navighează numai pe căile navigabile interioare din România. Articolul 8Bacurile de trecere vor depune declaraţia generală şi lista de echipaj la fiecare 24 de ore. Acestea au obligaţia de a raporta căpităniei portului, prin radio, poziţia, numărul unităţilor rutiere de transport şi al pasagerilor aflaţi la bord înaintea fiecărei treceri. Articolul 9 (1) În cazul în care căpitănia portului dispune reţinerea unei nave, conform prevederilor legale, documentele navei vor fi depuse la căpitănia portului, iar conducătorul navei se va supune acestei dispoziţii.(2) În cazul nerespectării dispoziţiei prevăzute la alin. (1), proprietarul/operatorul/agentul sau conducătorul navei este direct răspunzător, conform prevederilor legale. Articolul 10Documentele în original ale navelor de navigaţie interioară se păstrează la bordul navelor. Articolul 11 (1) Formalităţile de sosire/plecare în/din port se tarifează conform prevederilor legale.(2) Sunt exceptate de la plata formalităţilor navele prevăzute în art. 6. Articolul 12Forma şi conţinutul avizului de sosire/plecare, declaraţiei generale, listei de echipaj şi listei de pasageri sunt prevăzute în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 13Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 14Prezentul ordin intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 15La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalităţilor de sosire/plecare în/din porturile româneşti a navelor de navigaţie interioară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 6 februarie 2007, cu modificările ulterioare, se abrogă. p. Ministrul transporturilor, Iulian Matache, secretar de stat
ANEXA Nr. 1ANTET COMPANIE En-tête de la compagnie AVIZ DE SOSIRE/PLECARE AVIS D’ARRIVÉE/DÉPART Prin prezenta vă informăm că: Par le présent on vous informe que le bateau: Remorcher/Împingător ........ ................ ........... Pavilion ........ ................ .......... Remorqueur/Pousseur Pavillon Împreună cu navele: ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Avec les bateaux: Va sosi/pleca în/din portul ........ ................ ................ ................ astăzi ........../......../........ ........... Arrivera/partira dans le/du port de aujourd’hui (jj) (ll) (aa) Destinaţia: ........ ................ ................ ................ ................ ........... Destination Data (estimată de sosire la destinaţie): ........ ................ ........ ............... La date estimée pour arriver à la destination Declar că nava este aptă pentru plecare şi că informaţiile sunt reale. Je déclare que le bateau est apte pour départ et que les informations sont réelles. Conducător/Proprietar/Operator/Agent1) ........ ................ ........ ............. Conducteur/Propriétaire/Opérateur/Agent NOTĂ/NOTE: 1) Numele, prenumele/Nom, prénom. ANEXA Nr. 2ROMÂNIA ROUMANIE Căpitănia portului ........ ........ ............ Nr. ......... din ........ ........ ........... ora ............ La capitainerie du port No. de heure DECLARAŢIE GENERALĂ DÉCLARATION GÉNÉRALE

Nava ........ ................ ................ Data sosirii ........ ......... ora .........
Nom du bateau Date d’arrivé heure
Pavilion ........ ................ ............ Operaţiunea de efectuat ........ ............
Pavillon L’opération à effectuer
Tipul navei ........ ................ ......... Ultimul port de plecare4) ........ ..........
Type du bateau Le dernier port de départ
Portul de înmatriculare ........ .............. Situaţia certificatelor navei5)
Port d’attache La situation des certificats du bateau
Nr. oficial ........ ........ ........... AB) ........ ................ ...............
Nombre officiel CTNI)........ ................ .............
Nr. ENI CEMS) ........ ................ .............
Nombre ENI Cantitatea combustibilului ............... tone
Proprietar ........ ................ .......... Quantité de carburant
Propriétaire Conţinut sulf ........ ............
Operator ........ ................ ............ Contenu de soufre
Opérateur Puterea maşinii ................ HP ............. KW
Agent ........ ................ ............... La puissance de moteur
Agent Data construcţiei ........ ........ .........
Conducător........ ................ .......... Date de construction
Conducteur Lungime maximă ........ ........ ............
Nr. echipaj .........../................/......1) Longueur de construction
Nombre d’équipage Lăţime maximă ........ ........ .............
Nr. pasageri2) ........ ........ .............. Largeur maxime
Nombre des passagers Capacitate maximă de încărcare ................
Pescaj maxim sosire ........ ........ ......... Portée en lourd maximum
Tirant d’eau maximum à l’arrivage Evenimente/accidente6) ........ .............
Cantitatea mărfii (nave de transport marfă autopropulsate), nr./data documentului de însoţire a mărfii3) Êvénements/accidents.
........ ................ ................ ................ ................ ...........
Quantité de marchandise (les automoteurs transportant des marchandises) no/date des documents de la marchandise


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 187/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 187 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu