Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 185 din 25 martie 2005

pentru aprobarea Normelor privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

ACT EMIS DE:                MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 278 din  4 aprilie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2004,
    vazand Referatul de aprobare nr. 101.535 din 14 martie 2005 al Directiei fond funciar si imbunatatiri funciare privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale,

    ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Oficiul de reglementare al organizatiilor de imbunatatiri funciare si Directia consolidarea proprietatii, reforma structurilor de exploatare si conservarea solurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, organizatiile de imbunatatiri funciare si federatiile de organizatii de imbunatatiri funciare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

         Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
                            Gheorghe Flutur

    ANEXA 1

                                NORME
privind procedura de lucru a comisiilor de conciliere ale organizatiilor de imbunatatiri funciare si ale federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare

    I. Dispozitii generale
    1. Prezentele norme au fost elaborate in conformitate cu prevederile art. 19 si 20 din Legea imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare, si ale art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2004.
    2. Prezentele norme stabilesc modul si procedura de examinare si solutionare a neintelegerilor patrimoniale in legatura cu activitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare, denumite in continuare organizatii, si a federatiilor de organizatii de imbunatatiri funciare, denumite in continuare federatii.
    3. Scopul prezentelor norme este de a crea mecanismul de aparare de catre organizatii si federatii a drepturilor membrilor lor si de solutionare a neintelegerilor patrimoniale in legatura cu activitatea organizatiilor sau a federatiilor.
    4.1. In sensul prezentelor norme, termenii utilizati au urmatoarele intelesuri:
    - neintelegeri patrimoniale - pretentii evaluabile in bani de natura celor prevazute la art. 19 din Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare, asupra carora partile nu au putut conveni pe cale amiabila;
    - persoana care a cauzat prejudiciul - persoana chemata de reclamant in fata comisiei de conciliere pentru a raspunde de prejudiciul cauzat;
    - persoana prejudiciata - membru al unei organizatii sau al unei federatii, care a suportat un prejudiciu de natura celor prevazute la art. 19 din Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare;
    - prejudiciu - pierdere materiala suferita de un membru al unei organizatii sau al unei federatii.
    4.2. Ceilalti termeni din prezentele norme au intelesul atribuit prin definitiile prevazute in Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare, si in Normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.897/2004.

    II. Competenta de solutionare a neintelegerilor patrimoniale
    5. Comisiile de conciliere a neintelegerilor patrimoniale in legatura cu activitatea organizatiilor sunt organe colegiale care se intrunesc la cererea membrilor organizatiilor si solutioneaza neintelegerile patrimoniale dintre membrii organizatiei, dintre organizatie si membrii sai, precum si dintre membrii organizatiei si functionarii acesteia.
    6.1. Comisiile de conciliere solutioneaza neintelegerile patrimoniale prevazute la art. 19 din Legea nr. 138/2004, cu modificarile ulterioare.
    6.2. Comisiile de conciliere nu pot cerceta si adopta decizii de solutionare a neintelegerilor patrimoniale dintre organizatie si salariatii acesteia si a litigiilor privind valorificarea drepturilor personale nepatrimoniale si a aspectelor penale ale neintelegerilor patrimoniale. Pentru solutionarea acestora persoana prejudiciata se va adresa instantelor judecatoresti competente.
    7. Pentru pregatirea sustinerii cauzelor inaintate comisiei de conciliere, membrii organizatiei pot solicita consiliului de administratie al organizatiei informatii privind activitatea acestei organizatii, cu exceptia acelora care, potrivit legii, au caracter confidential.

    III. Procedura depunerii cererilor
    8.1. Potrivit art. 20 din Legea nr. 138/2004, orice membru al organizatiei, care a suportat un prejudiciu de natura celor prevazute la pct. 6.1, se poate adresa presedintelui comisiei de conciliere cu o cerere.
    8.2. La depunerea cererii, persoana prejudiciata trebuie sa prezinte dovezi ca a efectuat demersuri de incheiere a unei tranzactii. In cazul in care obiectul cererii persoanei prejudiciate depaseste competenta comisiei de conciliere, aceasta va fi indrumata sa se adreseze instantei judecatoresti competente.
    8.3. Daca cererea se adreseaza consiliului de administratie, comisiei de cenzori sau directorului organizatiei, acestia vor expedia cererea presedintelui comisiei de conciliere.
    9.1. Cererea se semneaza de persoana prejudiciata si contine numele si prenumele ori denumirea persoanei prejudiciate si domiciliul sau sediul acesteia. Cererile depuse fara mentionarea datelor de identificare ale persoanei prejudiciate nu se vor examina de catre comisia de conciliere.
    9.2. Cererea va mai contine informatii privind obiectul neintelegerii, pretentiile persoanei prejudiciate, temeiul acestora, drepturile sau interesele lezate si dovezile pe care se intemeiaza. La cerere se vor anexa copii ale documentelor care sa dovedeasca temeinicia acesteia.
    9.3. Modelul cererii de solutionare a neintelegerilor patrimoniale de catre comisiile de conciliere este prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentele norme.
    10. Cererile sunt inregistrate intr-un registru al organizatiei, al carui model este prevazut in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentele norme.
    11. Cererile care nu sunt de competenta comisiilor de conciliere nu vor fi examinate, despre acest fapt fiind informata persoana prejudiciata. In aceasta situatie cererea se expediaza organului competent in termen de 5 zile de la data inregistrarii, fapt despre care este informata persoana prejudiciata.

    IV. Examinarea si solutionarea cererilor
    12. Cererile se examineaza in termen de 14 zile de la data depunerii. In cazul in care este necesara o examinare suplimentara, persoana prejudiciata este instiintata despre aceasta in termen de 5 zile de la data depunerii cererii si, dupa caz, i se pot cere noi probe. In cazuri deosebite, termenul de examinare poate fi prelungit de catre presedintele comisiei de conciliere cu cel mult 5 zile, fapt despre care este informata persoana prejudiciata.
    13. Dupa inregistrarea cererii, presedintele comisiei, printr-o rezolutie scrisa, transmite cererea spre examinare si solutionare comisiei de conciliere, care efectueaza examinarea prealabila si solicita consiliului de administratie al organizatiei punerea la dispozitie a dovezilor scrise necesare.
    14. Comisia de conciliere examineaza cererea si stabileste competenta ei de solutionare a neintelegerii, temeiul cererii persoanei prejudiciate si al solutiilor propuse de aceasta. Dupa examinarea neintelegerii, comisia de conciliere intocmeste proiectul deciziei de admitere sau de respingere a cererii.
    15. Scrisoarea de raspuns prin care se comunica decizia de solutionare a neintelegerii se semneaza de presedintele comisiei de conciliere.
    16. Neintelegerile se solutioneaza de comisia de conciliere in sedinta publica, cu participarea partilor, personal sau prin reprezentant. In cadrul sedintelor partile pot da explicatii, pot prezenta probe sau pot propune solutii de solutionare a neintelegerii. In cazul in care problemele examinate au caracter confidential, presedintele comisiei de conciliere, la cererea partilor sau din oficiu, poate stabili ca sedinta sa fie inchisa.
    17. Presedintele comisiei de conciliere stabileste data, ora si locul sedintei. Partile sunt informate in scris, cu cel putin 3 zile inainte de data tinerii sedintei, cu privire la ordinea de zi a sedintei.
    18. Pentru examinarea si solutionarea neintelegerii, comisia de conciliere poate sa ceara partilor informatii, extrase din documente, inclusiv cu caracter confidential, explicatii scrise sau orale cu privire la faptele savarsite si solutiile propuse de persoana prejudiciata, cu privire la temeiurile legale ale cererii, poate sa organizeze sedinta cu participarea partilor sau a reprezentantilor acestora, a persoanelor raspunzatoare si altor parti interesate, sa propuna partilor solutionarea amiabila a neintelegerii.
    19. In scopul solutionarii neintelegerii, presedintele comisiei de conciliere poate solicita comisiei de cenzori efectuarea unui control al activitatii organizatiei. Comisia de cenzori va prezenta presedintelui comisiei de conciliere concluziile controlului efectuat.
    20.1. Comisia de conciliere examineaza cererile in termenul stabilit de lege. Daca se constata ca aspectele din cerere asupra carora comisia de conciliere urmeaza sa se pronunte sunt intemeiate, aceasta va lua masuri, in limitele competentelor sale, pentru satisfacerea pretentiilor legitime ale persoanei prejudiciate.
    20.2. In acest caz comisia de conciliere, prin decizia de solutionare a neintelegerii, va cere persoanei care a cauzat prejudiciul:
    a) sa restabileasca drepturile incalcate ale persoanei prejudiciate si sa ii acopere, in conditiile legii, prejudiciul cauzat;
    b) sa ia masurile necesare punerii in executare a deciziei adoptate de comisia de conciliere;
    c) sa ia masurile sau sa faca sa inceteze acele masuri care contravin legislatiei in vigoare sau intelegerii anterioare a partilor.
    21. Rezultatul examinarii neintelegerii si decizia luata de catre comisia de conciliere se aduc la cunostinta persoanei prejudiciate, in scris. Decizia va avea la baza probatoriul examinat si va preciza temeiul legal al acesteia.
    22. Daca se constata ca cererea persoanei prejudiciate nu este intemeiata, iar actiunile persoanei care a cauzat prejudiciul nu aduc atingere unui drept patrimonial al persoanei prejudiciate, comisia de conciliere emite o decizie motivata de respingere a cererii.
    23. In cazul in care pentru solutionarea neintelegerii este necesara efectuarea unui control ori a unei expertize tehnice sau financiar-contabile, partile au dreptul, cu acordul comisiei de conciliere, sa ceara pe cont propriu efectuarea unei expertize.

    V. Executarea, contestarea si masurile de indeplinire a deciziilor comisiei de conciliere
    24. Decizia comisiei de conciliere de solutionare a neintelegerii se transmite persoanei prejudiciate si persoanei care a cauzat prejudiciul.
    25. Persoana prejudiciata care considera ca prin decizia comisiei de conciliere dreptul sau nu a fost restabilit se poate adresa instantei judecatoresti competente in termen de 30 de zile de la comunicare.
    26. Decizia comisiei de conciliere este definitiva si obligatorie pentru parti, efectele acesteia putand fi suspendate sau anulate numai printr-o alta decizie sau prin hotararea instantei judecatoresti competente.
    27. In cazul in care persoana care a cauzat prejudiciul nu executa intocmai si in termenul prevazut dispozitiile deciziei comisiei de conciliere, organizatia va aplica sanctiunile prevazute de statut, pana la excluderea din organizatie.
    28. Partile care detin probe noi pot adresa comisiei de conciliere cereri pe baza acestora. Cererile adresate comisiei de conciliere care nu se refera la probe noi nu se supun examinarii, fapt despre care va fi instiintata in scris persoana prejudiciata.

    VI. Dispozitii finale
    29. Dispozitiile prezentelor norme se aplica corespunzator si federatiilor, pentru solutionarea neintelegerilor patrimoniale dintre organizatiile membre ale federatiei, dintre federatie si organizatiile membre ale sale, precum si dintre organizatiile membre ale federatiei si functionarii acesteia.
    30. Prezentele norme intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si sunt obligatorii pentru toate organizatiile si federatiile constituite legal.

    ANEXA 1
    la norme

                             Domnule presedinte

    Subsemnatul/Subscrisa ....................................................
..............................................................................
    (numele si prenumele membrului/denumirea organizatiei de imbunatatiri funciare)
.............................................................................,
domiciliat/cu sediul in .....................................................,
CNP/CUI ..............., inregistrat/inregistrata sub nr. .................. in calitate de persoana prejudiciata, formulez prezenta cerere de solutionare a neintelegerilor, prin care va rog sa chemati in fata comisiei de conciliere persoana care a cauzat prejudiciul
..............................................................................
..............................................................................
    (membru al conducerii/salariat al organizatiei de imbunatatiri funciare)
    Prin prezenta cerere supun solutionarii urmatoarele neintelegeri patrimoniale:
.............................................................................,
.............................................................................,
.............................................................................,
.............................................................................,
.............................................................................,
    (cauza depunerii cererii, drepturile sau interesele lezate, temeiul
    cererii, faptele si actiunile reclamate)
    Evaluez prejudiciul suferit de mine la suma de
..............................................................................
..............................................................................
    (pretentiile fata de persoana care a cauzat prejudiciul)
    Anexez la prezenta urmatoarele documente:
.............................................................................,
.............................................................................,
.............................................................................,
.............................................................................,

                                              Semnatura solicitantului
                                              ........................

    Data ..................

    Domnului presedinte al comisiei de conciliere a organizatiei de imbunatatiri funciare
    ..........................................................................

    ANEXA 2
    la norme

    Organizatia de imbunatatiri funciare ...................
    Sediul .................................................

                                  REGISTRUL
           cererilor de solutionare a neintelegerilor patrimoniale

    Semnificatia coloanei O din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    O - Obiectul cererii de solutionare a neintelegerilor
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Data |Solicitantul | O |Data      | Solutia comisiei | Comunicarea catre|
|crt.|      |(persoana    |   |trimiterii| de conciliere    | solicitant       |
|    |      |prejudiciata)|   |cererii la|__________________|__________________|
|    |      |             |   |comisia de| Data | Modul de  | Data |Scrisoarea |
|    |      |             |   |conciliere|      | rezolvare |      |nr.        |
|    |      |             |   |          |      | (pe scurt)|      |           |
|____|______|_____________|___|__________|______|___________|______|___________|
|    |      |             |   |          |      |           |      |           |
|____|______|_____________|___|__________|______|___________|______|___________|
|    |      |             |   |          |      |           |      |           |
|____|______|_____________|___|__________|______|___________|______|___________|
|    |      |             |   |          |      |           |      |           |
|____|______|_____________|___|__________|______|___________|______|___________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 185/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 185 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 185/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu