Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 183 din 2 februarie 2010

privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din 12 februarie 2010



In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

ARTICOLUL 1

Scopul înfiinţării comisiei

Pentru aplicarea unitară a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adăugată, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din România de persoane fizice şi juridice nerezidente, impozitul pe venit, înainte de intrarea în vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscală centrală la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, denumită în continuare comisie.

ARTICOLUL 2

Atribuţiile comisiei

Comisia emite decizii pentru:

a)  problemele de natură fiscală, prin coroborarea legislaţiei din domeniu cu legislaţia conexă, după caz, pentru care se impune o soluţionare unitară în vederea eliminării interpretărilor diferite în aplicarea legislaţiei;

b) problemele ce privesc conflictele de competenţă ivite între organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun.

ARTICOLUL 3

Sesizarea comisiei

(1) Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice selectează problematica care este de competenţa comisiei şi o propun spre dezbatere, în vederea adoptării unor soluţii unitare, înaintând propunerea Secretariatului tehnic al comisiei.

(2)  Documentaţia necesară sesizării comisiei se înaintează de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv de Comisia de proceduri fiscale Secretariatului tehnic, care este organizat în cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal.

ARTICOLUL 4

Funcţionarea comisiei

(1)  Comisia funcţionează în prezenţa tuturor membrilor acesteia şi are componenţa prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Membrii comisiei au drept de vot. In cazul absenţei unuia dintre membrii comisiei, la lucrările acesteia va participa persoana desemnată în scris de acesta.

(2)  Comisia este coordonată de secretarul de stat care răspunde de politică şi legislaţie fiscală, în calitate de preşedinte.

(3)   In cazul absenţei preşedintelui comisiei, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către un alt membru al comisiei, denumit în continuare preşedinte de şedinţă. Desemnarea preşedintelui de şedinţă se face în scris de către preşedintele comisiei.

(4) Pentru respectarea condiţiilor cu privire la vot, prevăzute la art. 5, persoana desemnată ca preşedinte de şedinţă va nominaliza în scris o altă persoană care să exercite drepturile derivate din calitatea sa de membru.

(5)  In cazul în care comisia este sesizată în legătură cu soluţionarea unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, Secretariatul tehnic va invita membrii desemnaţi de Asociaţia Comunelor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Municipiilor din România, Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România sau de Ministerul Administraţiei şi Internelor să participe la lucrările comisiei, după caz, în funcţie de problematica înscrisă pe ordinea de zi.

(6)  Preşedintele comisiei va solicita desemnarea de către autorităţile prevăzute la alin. (5) a câte unei persoane care va fi invitată să participe la şedinţele comisiei, în cazul în care se dezbat problemele prevăzute la art. 2 lit. b).

ARTICOLUL 5

Şedinţele comisiei

(1)  Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, după cum urmează:

a) comisia se poate întruni şi poate adopta decizii numai în prezenţa tuturor membrilor acesteia, în condiţiile prevăzute la art. 4;

b)  în cazul soluţionării unor conflicte de competenţă ce privesc bugetele locale, comisia se poate întruni şi poate adopta decizii în prezenţa tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentanţilor desemnaţi potrivit art. 4 alin. (5).

(2)  Modalitatea de vot în cadrul comisiei este votul deschis. Prin excepţie, preşedintele comisiei poate decide în anumite cazuri adoptarea deciziilor prin vot secret.

(3) Deciziile se adoptă cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor comisiei.

(4) In caz de paritate de voturi, votul preşedintelui comisiei este decisiv.

(5)  La lucrările comisiei pot participa în calitate de invitaţi permanenţi 2 consultanţi fiscali desemnaţi de Camera Consultanţilor Fiscali, care nu au drept de vot. In calitate de participanţi fără drept de vot pot fi invitaţi la şedinţe de către preşedintele comisiei şi alţi specialişti din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(6)  Comisia analizează notele de prezentare, precum şi documentaţia anexată şi adoptă, prin decizii, soluţii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, după caz, respinge soluţiile propuse, motivând decizia luată.

(7) Deciziile astfel adoptate se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(8)  In situaţia în care comisia, în urma analizei punctelor supuse dezbaterii, constată că problematica nu se încadrează în dispoziţiile art. 2, poate lua următoarele măsuri:

a) emiterea unei decizii cu caracter consultativ prin care se soluţionează anumite probleme punctuale aflate în competenţa mai multor direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, atunci când direcţiile de specialitate au puncte de vedere contradictorii;

b)  restituirea problematicii cu care a fost învestită, atunci când constată că aceasta intră în competenţa exclusivă a unei direcţii de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(9)  Deciziile emise potrivit alin. (8) lit. a) nu se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice şi nu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 6

Organizarea Secretariatului tehnic

In cadrul Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal se organizează la nivel de compartiment Secretariatul tehnic al comisiei.

ARTICOLUL 7

Atribuţiile Secretariatului tehnic

(1) Secretariatul tehnic al comisiei va ţine un registru, în care se vor înregistra cronologic toate solicitările de înscriere pe ordinea de zi a comisiei a temelor propuse de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv ale Comisiei de proceduri fiscale.

(2)  Secretariatul tehnic verifică respectarea procedurii de sesizare a comisiei cu privire la competenţa sesizării şi existenţa opiniilor divergente.

(3)  După înregistrarea solicitărilor, Secretariatul tehnic al comisiei întocmeşte pentru fiecare temă propusă o notă de prezentare, care are la bază notele de fundamentare elaborate de direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Nota de prezentare trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente, fără a se limita la acestea:

a) fundamentarea în fapt şi de drept a problematicii cu care este sesizată comisia;

b)   prezentarea opiniilor divergente care au determinat sesizarea comisiei;

c)  soluţiile propuse de direcţiile de specialitate aflate în divergenţă.

Nota de prezentare va cuprinde, după caz, menţiuni cu privire la jurisprudenţa relevantă referitoare la problematica în discuţie.

(4) Pe baza propunerilor primite se întocmeşte ordinea de zi. Inscrierea punctelor pe ordinea de zi se face în funcţie de vechimea solicitărilor, grupate pe categorii de impozite.

(5) Ordinea de zi a comisiei, la care se anexează notele de prezentare, se înaintează de către Secretariatul tehnic preşedintelui comisiei şi se supune aprobării acestuia.

(6)  Comisia dezbate punctele aflate pe ordinea de zi, cu respectarea succesiunii prevăzute la alin. (4) teza a II-a. Prin excepţie, membrii comisiei pot vota în condiţiile art. 5 alin. (2) dezbaterea anumitor puncte înscrise pe ordinea de zi cu prioritate.

(7)  Separat de registrul prevăzut la alin. (1), Secretariatul tehnic va ţine şi un registru pentru deciziile comisiei, în care se vor consemna:

a) data şedinţei;

b) participanţii (nominal);

c) ordinea de zi;

d)  modul de votare a deciziei, fără nominalizarea votului exprimat de fiecare membru al comisiei;

e) numărul atribuit deciziei.

(8) Cu cel puţin 3 zile înaintea şedinţei, Secretariatul tehnic distribuie membrilor comisiei şi invitaţilor nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii şi soluţiile propuse, sub semnătura membrilor comisiei.

(9)  Procesul-verbal al şedinţei comisiei se redactează prin grija Secretariatului tehnic şi va consemna îndeplinirea formalităţilor de convocare, data şi locul şedinţei, dezbaterile în rezumat, precum şi hotărârile luate, urmând a fi semnat de către toţi membrii comisiei sau de persoanele desemnate ca înlocuitori ai acestora, participanţi la dezbateri.

(10) In termen de 3 zile de la data şedinţei, Secretariatul tehnic redactează decizia, care va conţine numai soluţiile aprobate de comisie, şi proiectul de ordin, pe care îl va înainta spre aprobare ministrului finanţelor publice.

(11)  Prin grija Secretariatului tehnic şi a membrilor, decizia comisiei se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ARTICOLUL 8

Conflicte de competenţă

(1) In cazul în care o anumită problematică presupune atât emiterea unei decizii de aplicare unitară a legislaţiei fiscale, cât şi emiterea unei decizii de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală şi au fost sesizate atât comisia, cât şi Comisia de proceduri fiscale, cea din urmă va suspenda procedura de emitere a unei decizii până la momentul emiterii deciziei de către comisie. Prin excepţie, în funcţie de caracteristicile impuse de fiecare problematică, comisia poate solicita Comisiei de proceduri fiscale să emită o decizie de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală anterior celei emise de comisie.

(2) In cazul în care Comisia de proceduri fiscale a emis o decizie de aplicare unitară a legislaţiei privind procedura fiscală anterior emiterii unei decizii de către comisie, iar decizia a fost deja aprobată prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, se va proceda la medierea între cele două comisii.

(3)  Medierea între cele două comisii se va realiza prin convocarea unei şedinţe reunite a celor două comisii. Şedinţele comisiilor reunite vor fi conduse de preşedintele comisiei.

(4)  După mediere, în cazul în care comisiile reunite vor adopta o soluţie comună, comisia va emite o decizie conform celor votate, iar Comisia de proceduri fiscale va emite la rândul său o decizie de amendare a deciziei adoptate iniţial.

(5) In cazul în care în urma medierii nu se ajunge la o soluţie comună, comisia va prezenta ministrului finanţelor publice cele două soluţii, iar acesta va decide asupra formei finale.

ARTICOLUL 9

Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiei

Modul de desfăşurare a lucrărilor comisiei se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.

ARTICOLUL 10

Efectele deciziilor

(1)  Deciziile de aplicare unitară ale comisiei nu au impact asupra actelor administrative fiscale rămase definitive şi irevocabile în sistemul căilor de atac.

(2)  Soluţiile unitare adoptate prin decizii ale comisiei şi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice sunt aplicabile de la data intrării în vigoare a actului normativ avut în vedere la soluţionarea fiecărei speţe.

ARTICOLUL 11

Abrogări

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.318/2008 privind constituirea şi atribuţiile Comisiei fiscale centrale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 7 mai 2008.

ARTICOLUL 12

Publicare

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

COMPONENŢA

Comisiei fiscale centrale

Nr. crt.

Functia şi domeniul

Statutul în Comisia fiscală centrală

1

Secretar de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale

Preşedinte

2

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

Vicepreşedinte

3

Vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pe probleme de inspecţie fiscală

membru

4

Secretar general la Ministerul Finanţelor Publice

membru

5

Director general al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

6

Director al Direcţiei legislaţie impozite directe din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

7

Director al Direcţiei legislaţie în domeniul TVA din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

8

Director al Direcţiei legislaţie în domeniul accizelor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

9

Director al Direcţiei de politici şi legislaţie în domeniile vamal şi nefiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

10

Director al Direcţiei legislaţie Cod procedură fiscală

membru

11

Director al Direcţiei de legislaţie şi reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanţelor Publice

membru

12

Director general al Direcţiei generale de proceduri pentru administrarea veniturilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

13

Director al Direcţiei generale de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

14

Director al Direcţiei generale de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

15

Director al Direcţiei generale coordonare inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

16

Director al Direcţiei generale juridice din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

17

Director al Direcţiei generale de metodologii fiscale şi asistenţă a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală

membru

18*

Reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România

membru

19*

Reprezentant al Asociaţiei Oraşelor din România

membru

20*

Reprezentant al Asociaţiei Municipiilor din România

membru

21*

Reprezentant al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România

membru

22*

Reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor

membru

* Numai în cazul în care se dezbat problemele prevăzute la art. 4 alin. (5) din ordin. Invitaţia va fi transmisă numai acelor membri ai comisiei a căror activitate are legătură cu problematica ce urmează a fi analizată în cadrul unei şedinţe a comisiei.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 183/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 183 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 183/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu