ORDIN Nr. 181
din 13 februarie 2008
pentru aprobarea
Reglementarilor privind conditiile de montare, reparare si verificare a
tahografelor si a limitatoarelor de viteza, precum si de autorizare a
operatorilor economici care desfasoara astfel de activitati - RNTR 8
ACT EMIS DE: MINISTERUL
TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 147 din 27 februarie 2008
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) lit. c) din
Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a
regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale
conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii
acestora, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2007, ale art. 19 din
Hotărârea Guvernului nr. 899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la
aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la
omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de
montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în
transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză, precum şi în temeiul
prevederilor art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările
ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Reglementările privind condiţiile
de montare, reparare şi verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de
viteză, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel
de activităţi - RNTR 8, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Regia Autonomă „Registrul Auto Român" va
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va intra în vigoare de la data
de 1 martie 2008.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXĂ
REGLEMENTĂRI
privind condiţiile de montare, reparare şi
verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de viteză, precum şi de
autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi - RNTR 8
CAPITOLUL I
Elemente generale
Art. 1. - In sensul prezentelor
reglementări, se aplică definiţiile prevăzute în Regulamentul Consiliului (CEE)
nr. 3.821/85 privind echipamentul de înregistrare în transportul rutier, cu
modificările şi completările ulterioare, şi în Hotărârea Guvernului nr.
899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model
pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a
limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare
şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a
limitatoarelor de viteză.
Art. 2. - (1) Operatorii economici care montează,
repară şi/sau verifică tahografe şi/sau limitatoare de viteză sunt autorizaţi
şi monitorizaţi de Regia Autonomă „Registrul Auto Român", denumită în
continuare RAR, în
conformitate cu prevederile prezentelor reglementări.
(2) Operatorii economici autorizaţi trebuie să respecte
în activitatea lor condiţia de neutralitate prevăzută în legislaţia în vigoare.
In acest sens, aceştia nu au dreptul să efectueze verificarea tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză la
autovehiculele din parcul propriu.
Art. 3. -In sensul prezentelor reglementări, termenii
de mai jos au următoarele înţelesuri:
a) Acordul AETR -
Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează
transporturi rutiere internaţionale, încheiat la Geneva la 1 iulie 1970, la
care România a aderat prin Legea nr. 101/1994;
b) neconformitate -
nesatisfacerea de către o activitate a unei condiţii specificate.
CAPITOLUL II
Montarea, repararea şi verificarea tahografelor
Art. 4. - Montarea, repararea şi verificarea
tahografelor se efectuează în conformitate cu prevederile Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. - Tahografele pot fi montate şi/sau reparate
numai de operatorii economici autorizaţi şi monitorizaţi de RAR.
Art. 6. - Este admisă montarea unui tahograf numai dacă
acesta este omologat în conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
3.821/85, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu Acordul AETR.
Art. 7. - Orice aparat individual, nou sau reparat,
trebuie certificat/verificat în ceea ce priveşte buna funcţionare şi
exactitatea indicaţiilor şi înregistrărilor de fabricant sau de reprezentantul
acestuia.
Art. 8. - (1) După montarea la bordul autovehiculului,
tahograful şi întreaga instalaţie se verifică de RAR sau de operatorii
economici autorizaţi.
(2) In cazul tahografelor digitale, după montarea la bordul autovehiculului trebuie efectuate operaţiunile
de activare şi calibrare în conformitate cu prevederile Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 9. - (1) Tahografele montate pe autovehicule trebuie verificate periodic, o dată la 2 ani, de RAR sau
de operatorii economici autorizaţi.
(2) In cazul tahografelor analogice, în cadrul
verificării periodice se controlează şi respectarea prevederilor lit. (f) pct.
3 din cap. III al anexei I la
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu modificările şi completările
ulterioare.
(3) In cazul tahografelor digitale se impune efectuarea
unei verificări de către RAR sau de către operatorii economici autorizaţi:
a) după orice reparare a tahografului;
b) după orice modificare a coeficientului caracteristic
al autovehiculului;
c) după orice modificare a circumferinţei efective a
anvelopelor;
d) atunci când ceasul care indică ora universală
coordonată (OUC) prezintă o eroare mai mare de 20 de minute; sau
e) atunci când s-a schimbat numărul de înmatriculare al
autovehiculului.
(4) In cazul tahografelor digitale, verificările
trebuie să includă şi o calibrare.
Art. 10. - La terminarea verificării se eliberează
beneficiarului o dovadă de verificare şi se aplică o placă de montare pe sau în
apropierea tahografului, într-un loc vizibil şi uşor accesibil. O copie a
dovezii se păstrează la verificator o perioadă de 3 ani, împreună cu diagrama
tahografică de control rezultată în urma verificărilor, dacă este cazul.
Art. 11. - (1) Orice sigiliu poate fi îndepărtat de
operatorii economici autorizaţi sau de personalul organismelor abilitate
conform legislaţiei în vigoare pentru efectuarea verificărilor cu privire la
timpii de conducere şi de odihnă ai conducătorilor auto şi cu privire la
tahografe, în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr.
3.821/85, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Marca de sigilare pentru personalul abilitat este
atribuită de RAR.
(3) Nota de desigilare care se
eliberează la îndepărtarea sigiliilor, în cazul verificărilor prevăzute la
alin. (1), trebuie să fie conformă cu modelul cuprins în anexa nr. 1 la
prezentele reglementări.
CAPITOLUL III
Montarea, repararea şi verificarea limitatoarelor de
viteză
Art. 12. - (1) Limitatoarele de
viteză pot fi montate şi/sau reparate numai de operatorii economici autorizaţi
şi monitorizaţi de RAR.
(2) Verificarea limitatoarelor de viteză şi a
autovehiculelor în ceea ce priveşte limitarea de viteză se efectuează de RAR
sau de operatorii economici autorizaţi.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică producătorilor
de autovehicule care montează limitatoarele de viteză la fabricarea
autovehiculelor respective.
Art. 13. - Este admisă montarea unui limitator de
viteză numai dacă acesta este omologat în conformitate cu prevederile
Directivei Consiliului 92/24/CEE privind dispozitivele limitatoare de viteză
sau sistemele similare de limitare a vitezei montate pe diferite categorii de
autovehicule, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu Regulamentul
CEE-ONU nr. 89, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 14. - (1) După montare, limitatorul de viteză
trebuie supus unei verificări iniţiale, în cadrul căreia trebuie controlate
următoarele:
a) buna funcţionare a
aparatului;
b) viteza fixată.
(2) Verificarea iniţială a limitatorului de viteză trebuie
să includă şi verificarea tahografului, cu eliberarea dovezii de verificare şi
aplicarea plăcii de montare în conformitate cu prevederile art. 10.
(3) Prevederile alin. (2) nu se
aplică producătorilor de autovehicule care montează limitatoarele de viteză la
fabricarea autovehiculelor respective.
Art. 15. - (1) După montare trebuie sigilate toate
elementele specificate în planul de sigilare stabilit de fabricantul
limitatorului de viteză.
(2) Operatorul economic autorizat trebuie să aplice o
marcă pe sigiliile pe care le aplică.
(3) In cazul în care operatorul economic montează,
repară şi verifică tahografe şi limitatoare de viteză, marca aplicată pe
sigiliile limitatorului de viteză va fi aceeaşi cu cea aplicată pe sigiliile
tahografului.
(4) După montarea unui limitator de viteză, se va
menţiona de către RAR în cartea de identitate a vehiculului viteza maximă care
nu poate fi depăşită constructiv din cauza limitatorului.
Art. 16. - (1) Limitatoarele de viteză montate pe
autovehicul trebuie verificate periodic, o dată la 2 ani. In cadrul acestei
verificări trebuie controlate următoarele:
a) buna funcţionare a aparatului;
b) viteza fixată;
c) prezenţa mărcii de omologare pe aparat, după caz;
d) integritatea sigiliilor limitatorului de viteză şi
a celorlalte elemente prevăzute cu sigilii.
(2) Verificarea limitatorului de viteză trebuie să
includă şi verificarea tahografului, cu eliberarea dovezii de verificare şi
aplicarea unei noi plăci de montare.
CAPITOLUL IV
Autorizarea operatorilor economici care montează, repară şi/sau verifică tahografe
şi/sau limitatoare de viteză
Art. 17. - (1) Operatorii economici pot fi autorizaţi
pentru montarea, repararea şi/sau verificarea tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză numai dacă deţin o abilitare scrisă din partea
producătorului tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză ori a
reprezentantului acestuia şi/sau pentru verificarea tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză numai dacă deţin o abilitare scrisă din partea
producătorului de dispozitive de verificare a tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului acestuia.
(2) Abilitarea din partea producătorului tahografelor
şi/sau al limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului acestuia şi/sau, după
caz, a producătorului de dispozitive de verificare a tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului acestuia trebuie să aibă în
vedere atât dotările tehnice, cât şi instruirea
personalului.
(3) Operatorii economici autorizaţi pentru montarea,
repararea şi/sau verificarea tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, cu
respectarea cerinţelor prevăzute la art. 18 şi 19, pot efectua lucrări de
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză utilizând şi ateliere
mobile numai cu respectarea prevederilor art. 24 alin. (4).
(4) Pentru operatorii economici care prestează
activităţi de verificare a tahografelor digitale este necesară obţinerea unei
aprobări ca operator de date personale, în conformitate cu legislaţia în
vigoare.
Art. 18. - (1) RAR va acorda autorizarea numai
operatorilor economici care îndeplinesc toate condiţiile de dotare tehnică
generală, prevăzute de prezentele reglementări, precum şi de dotare specifică,
stabilite de producătorul tahografelor şi/sau al limitatoarelor de viteză ori
de reprezentantul acestuia şi/sau, după caz, de producătorul de dispozitive de
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză ori de
reprezentantul acestuia, care i-a abilitat.
(2) De asemenea, operatorii economici trebuie să
dispună de personal calificat corespunzător lucrărilor pe care le execută, să
asigure menţinerea sub control şi stabilitatea proceselor de lucru, iar
conducătorul atelierului de montare, reparare şi/sau verificare trebuie să
îndeplinească condiţia de capacitate profesională prevăzută de prezentele
reglementări.
Art. 19. - (1) Operatorul economic trebuie să
îndeplinească următoarele condiţii:
a) să dispună de un stand cu role adaptat special
pentru determinarea coeficientului caracteristic şi circumferinţei efective a
anvelopelor, amplasat într-o incintă (hală), sau de o pistă de încercare
orizontală, plană, cu suprafaţa din beton sau asfalt, având lăţimea minimă de 3
m şi lungimea de cel puţin 30 m. Pista de încercare trebuie să se afle la
punctul de lucru, sub directul control al operatorului economic;
b) să dispună de un canal de vizitare sau de o rampă
cu dimensiuni corespunzătoare desfăşurării activităţii. In cazul în care se
utilizează un stand cu role, lungimea canalului trebuie să fie suficientă
pentru a asigura un acces facil;
c) să dispună de utilajele şi mijloacele de măsurare
pentru montare, reparare şi/sau verificare specifice, indicate de producătorul
tahografelor şi/sau al limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia
şi/sau, după caz, de producătorul de dispozitive de verificare a tahografelor
şi/sau a limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia, care i-a
abilitat;
d) să deţină un calculator echipat cu modem pentru
evidenţa şi transmiterea periodică a datelor privind activităţile efectuate,
utilizat numai pentru activitatea legată de verificarea tahografelor şi,
eventual, pentru activitatea de inspecţii tehnice periodice. Configuraţia
minimală a calculatorului trebuie să fie:
- procesor minimum 1 Ghz;
- memorie internă minimum 512 Mb, Hdd 50 Gb;
- CD-ROM sau CD-W;
- placă video cu rezoluţie de minimum 800x600 pixeli;
- port paralel şi port USB;
- sistem de operare Windows XP;
- modem adaptat modului de transmisie: 56 kb. Programul de evidenţă şi înregistrare a datelor va fi
pus la dispoziţie de RAR;
e) să deţină o imprimantă pentru tipărirea datelor pe
placa de montare;
f) să deţină un aparat foto digital;
g) să fie dotat cu un mijloc de păstrare în condiţii de
siguranţă a sigiliilor, cleştilor de sigilare, dovezilor de verificare,
plăcilor de montare şi a cartelelor tahografice ale atelierului (dulap metalic,
fişet, seif etc), amplasat într-o încăpere la care să aibă acces numai
personalul abilitat al atelierului, precum şi personalul RAR care desfăşoară
activitatea de monitorizare;
h) în cazul în care este autorizat pentru activitatea
de reparare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, să dispună de o
încăpere destinată acestei activităţi, în care să aibă acces numai personalul
abilitat al atelierului, precum şi personalul RAR care desfăşoară activitatea
de monitorizare;
i) în cazul în care se utilizează un stand cu role,
hala în care este amplasat acesta trebuie să permită accesul unui autovehicul
cu lăţimea de 2,6 m şi cu înălţimea de 4 m. Lungimea halei trebuie să permită
efectuarea lucrărilor la un autovehicul cu lungimea de 13,5 m. In cazul în care
hala nu îndeplineşte aceste condiţii, se va proceda la restrângerea domeniului
autorizării;
j) în cazul în care se
utilizează un stand cu role, iar în hala în care acesta este amplasat se
desfăşoară şi activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de
modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere şi/sau de
dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, activitatea de montare, reparare
şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză trebuie să
se desfăşoare într-un spaţiu separat, astfel încât să nu fie influenţată de
activităţile respective;
k) să dispună de o infrastructură cu caracter general
(spaţii tehnologice adecvate, sisteme de iluminare, încălzire şi ventilaţie,
surse de energie, instalaţii de atelier generale);
l) să dispună de un spaţiu de
parcare suficient pentru desfăşurarea activităţii;
m) să dispună de spaţii sociale pentru personal (vestiare,
grup social etc);
n) să dispună de spaţii sociale accesibile clienţilor
(spaţii de aşteptare, grup social etc).
(2) Operatorul economic trebuie să aibă acces la o
reţea de internet pentru transmiterea datelor către RAR. Conexiunea la internet
trebuie să aibă următoarele caracteristici:
- lărgimea de bandă: minimum 128 kbps;
- timpul de răspuns: maximum 200 ms.
(3) Personalul abilitat al operatorului economic, care
efectuează verificarea tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, trebuie
să deţină permis de conducere categoria B, C sau D.
Art. 20. -Autorizarea se acordă în urma evaluării de
către auditori în domeniul calităţii ai RAR a capabilităţii tehnice a
operatorului economic de a presta lucrări de montare, reparare şi/sau
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză. Standardul de
referinţă recomandat pentru audit este SR EN ISO 19011:2003.
Art. 21. - Operatorul economic care solicită evaluarea
capabilităţii sale tehnice în vederea autorizării pentru prestarea de lucrări
de montare, reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor
de viteză va depune la RAR dosarul de autorizare, cuprinzând următoarele
documente:
a) cererea-tip de evaluare a capabilităţii tehnice
pentru prestarea de lucrări de montare, reparare şi/sau verificare a
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, conform modelului cuprins în
anexa nr. 2 la prezentele reglementări;
b) chestionarul de autoevaluare a capabilităţii tehnice
pentru prestarea de lucrări de montare, reparare şi/sau verificare a
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, conform modelului cuprins în
anexa nr. 3 la prezentele reglementări;
c) copie de pe statutul de funcţionare al operatorului
economic, din care să rezulte că acesta are ca obiect
de activitate prestarea unor servicii de montare/reparare în domeniul auto;
d) copie de pe certificatul de înmatriculare sau de
înregistrare la oficiul registrului comerţului şi de pe anexa la acesta, cu
avizele de funcţionare, sau certificat constatator eliberat de oficiul registrului
comerţului, cu menţionarea adresei punctului de lucru (dacă acesta diferă de
sediul social) şi a activităţii;
e) copie de pe documentul de abilitare din partea
producătorului de tahografe şi/sau de limitatoare de viteză ori a
reprezentantului acestuia şi/sau, după caz, din partea producătorului de
dispozitive de verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză ori
a reprezentantului acestuia (documentul de abilitare trebuie să conţină lista
utilajelor şi mijloacelor de măsurare necesare desfăşurării activităţii);
f) copie de pe certificatul de atestare a capacităţii
profesionale a conducătorului atelierului de reparaţii şi/sau de reglare în
domeniul auto, eliberat de RAR conform legislaţiei în vigoare;
g) copii de pe certificatele de
atestare profesională, eliberate de producătorul de tahografe şi/sau de
limitatoare de viteză ori de reprezentantul acestuia şi/sau, după caz, de
producătorul de dispozitive de verificare a tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia, pentru personalul
direct implicat în lucrări de montare, reparare şi/sau verificare a acestora;
h) copii de pe documentele de omologare pentru
tahografe şi/sau limitatoare de viteză, după caz;
i) copii de pe documentele de
verificare metrologică a mijloacelor de măsurare utilizate;
j) schiţa punctului de lucru (atelier şi pistă), la
scară;
k) copie de pe permisul de conducere al personalului
abilitat al operatorului economic, care efectuează verificarea tahografelor
şi/sau a limitatoarelor de viteză.
Art. 22. - (1) La efectuarea auditului de evaluare a
capabilităţii tehnice, în vederea autorizării, trebuie verificate:
a) îndeplinirea condiţiilor generale prevăzute la art.
17;
b) îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute la art.
18 şi 19;
c) existenţa documentelor de verificare metrologică a
mijloacelor de măsurare utilizate;
d) existenţa documentaţiei tehnologice de montare,
reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză,
incluzând schemele şi desenele de montare a acestora pe autovehicul,
procedurile şi instrucţiunile de lucru, locurile şi mijloacele de sigilare;
e) existenţa instrucţiunilor de exploatare şi
întreţinere pentru tahografele şi/sau limitatoarele de viteză montate iniţial
în atelier;
f) posibilitatea de aplicare a sigiliilor la locurile
prevăzute de documentaţia aferentă şi a plăcii de montare.
(2) De asemenea, în vederea autorizării, operatorul
economic trebuie să posede un registru de evidenţă în care se vor înregistra
cel puţin următoarele date referitoare la fiecare montare, reparare sau
verificare:
a) date privind operatorul economic:
- numele şi adresa;
- numele persoanei care a efectuat montarea, repararea
şi/sau verificarea;
b) date privind autovehiculul:
- numărul de înmatriculare al
autovehiculului;
- numărul de identificare al autovehiculului;
- fabricantul şi tipul autovehiculului;
- indicaţia kilometrajului autovehiculului;
- circumferinţa efectivă a pneurilor autovehiculului;
- coeficientul caracteristic al autovehiculului
„w";
c) date privind tahograful/limitatorul de viteză:
- fabricantul, tipul şi numărul de serie ale
tahografului/ limitatorului de viteză;
- constanta tahografului „k", dacă este cazul;
- viteza fixată, dacă este cazul;
d) date privind activităţile
efectuate:
- data montării, reparării şi/sau a verificării;
- semnătura persoanei care a efectuat montarea,
repararea şi/sau verificarea.
Art. 23. - (1) Autorizarea se acordă pe baza
concluziilor raportului de evaluare, numai după eliminarea neconformităţilor consemnate
de auditori.
(2) Documentul prin care se atestă capabilitatea
tehnică a operatorului economic de a presta, în condiţii de calitate, lucrări
de montare, reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor
de viteză este autorizaţia tehnică eliberată de RAR.
(3) Autorizaţia tehnică se eliberează pentru tipuri
specificate de tahografe şi/sau limitatoare de viteză, precum şi pentru
activităţi de montare, reparare şi/sau verificare.
(4) Pe autorizaţia tehnică RAR va menţiona marca sigiliului
pe care operatorul economic îl va aplica pe tahografe şi/sau pe limitatoare de
viteză.
(5) Autorizaţia tehnică se eliberează numai după
semnarea de către operatorul economic a contractului de monitorizare.
(6) Valabilitatea autorizaţiei tehnice este de 2 ani
şi este condiţionată de păstrarea de către titularul acesteia a capabilităţii
tehnice corespunzătoare condiţiilor iniţiale de acordare a autorizaţiei. In
funcţie de gravitatea abaterilor constatate în cadrul monitorizării faţă de
condiţiile iniţiale de autorizare, autorizaţia tehnică poate fi suspendată,
restrânsă sau anulată.
(7) In cazul deteriorării, pierderii sau furtului
autorizaţiei tehnice se va elibera o nouă autorizaţie, în termen de 5 zile
lucrătoare de la primirea unei cereri în acest sens.
(8) Deţinerea de către un operator economic a unor
autorizaţii eliberate de RAR pentru prestarea altor servicii cu specific auto
nu îl absolvă de obligaţia de a solicita autorizaţia specifică ce constituie
obiectul prezentelor norme.
CAPITOLUL V
Funcţionarea operatorilor economici care montează, repară şi/sau verifică tahografe
şi/sau limitatoare de viteză
Art. 24. - (1) Pe durata de valabilitate a autorizaţiei
tehnice, operatorul economic trebuie:
a) să respecte procedurile de montare, reparare şi/sau
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză prevăzute în
prezentele reglementări;
b) să nu monteze dispozitive de manipulare a
tahografului şi/sau a limitatoarelor de viteză;
c) să afişeze la intrarea în incintă un indicator
vizibil care să indice tipul autorizării;
d) să afişeze pe un avizier amplasat în sala de
aşteptare:
- o copie de pe autorizaţia tehnică;
- numele personalului abilitat;
- tarifele aplicate;
- programul de lucru;
- precizarea categoriilor de autovehicule rutiere pentru care nu se efectuează prestaţii;
- instrucţiunile şi dispoziţiile specifice de detaliere
şi precizare a prezentelor reglementări şi pentru care se prevede în mod expres
a fi afişate la avizier;
- copie de pe certificatul de înregistrare ca operator de
date cu caracter personal (pentru ateliere autorizate pentru tahografe
digitale);
e) să pună la dispoziţia clienţilor instrucţiunile de
exploatare şi întreţinere pentru tahografele şi/sau limitatoarele de viteză
montate;
f) pentru lucrările efectuate şi pentru tahografele
şi/sau limitatoarele de viteză montate, să elibereze clienţilor, după caz,
certificate de conformitate şi certificate de garanţie, în conformitate cu
legislaţia în vigoare;
g) să elibereze clienţilor dovada de verificare şi să aplice placa de montare;
h) în cazul reparării tahografului digital, să descarce
datele din aparat pentru a le restitui operatorului de transport;
i) să elibereze operatorilor de transport un certificat
care atestă imposibilitatea descărcării datelor, atunci când o defecţiune a
tahografului digital împiedică descărcarea datelor stocate. Acesta trebuie
eliberat de operatorul economic autorizat imediat după reparare. Operatorii
economici autorizaţi vor păstra cel puţin un an o copie a fiecărui certificat
eliberat;
j) să transmită RAR lista cartelelor tahografice ale
atelierului, precum şi a celor care au fost înlocuite, pierdute, furate sau
deteriorate;
k) să transmită RAR informaţiile necesare privitoare la
datele de securitate utilizate în cazul tahografelor
digitale;
l) să utilizeze pentru
determinarea calităţii lucrărilor de montare, reparare şi/sau verificare a
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză numai mijloacele de măsurare şi
tehnologiile specificate de producătorul acestora ori de reprezentantul acestuia
şi/sau, după caz, de producătorul de dispozitive de verificare a tahografelor
şi/sau a limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia;
m) să utilizeze numai piese de schimb şi materiale
consumabile pentru tahografe şi/sau limitatoare de viteză furnizate de
fabricantul acestora ori de furnizori nominalizaţi de acesta, care să fie
însoţite de declaraţiile de conformitate şi de certificatele de garanţie
prevăzute de legislaţia în vigoare;
n) să utilizeze în mod corespunzător registrul de
evidenţă a activităţii prevăzut la art. 22 alin. (2), pe care să îl pună la
dispoziţia personalului RAR care desfăşoară activitatea de monitorizare;
o) să deţină dovezi de verificare;
p) să deţină plăci de montare şi sigilii;
q) să deţină un registru de control pus la dispoziţie
de RAR;
r) pentru fiecare autovehicul verificat, să realizeze o
înregistrare fotografică digitală cu autovehiculul amplasat pe standul cu role
sau pe pista de încercare, care va fi salvată în calculatorul atelierului;
s) să transmită către RAR pe cale informatică datele
referitoare la activităţile prestate, în conformitate cu solicitările RAR.
(2) Operatorul economic trebuie să informeze RAR despre
retragerea abilitării din partea producătorului de tahografe şi/sau limitatoare
de viteză ori a reprezentantului acestuia şi/sau, după caz, din partea
producătorului de dispozitive de verificare a tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului acestuia. Retragerea abilitării
operatorului economic atrage modificarea corespunzătoare sau, după caz, anularea autorizaţiei tehnice.
(3) In timpul efectuării încercărilor pe pistă, aceasta
trebuie să fie curată, fără zăpadă sau gheaţă.
(4) In cazul utilizării atelierelor mobile, dacă
acestea nu dispun de un stand cu role, operatorul economic trebuie să anunţe
reprezentanţa RAR din judeţul unde urmează să efectueze verificarea
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, cu minimum 5 zile înainte de a
efectua verificarea, pentru ca reprezentantul RAR să poată evalua dacă pista pe
care urmează să se efectueze verificarea îndeplineşte cerinţele specificate şi
dacă există posibilitatea utilizării unui canal de vizitare sau a unei rampe cu
dimensiuni corespunzătoare desfăşurării activităţii.
CAPITOLUL VI
Monitorizarea operatorilor economici care montează, repară şi/sau verifică tahografe şi/sau limitatoare de viteză
Art. 25. - (1) Pe perioada de valabilitate a
autorizaţiei tehnice, titularul de autorizaţie va fi monitorizat de RAR în baza
contractului de monitorizare, costurile monitorizării fiind suportate de
titularul autorizaţiei.
(2) Monitorizarea operatorilor economici autorizaţi
cuprinde:
a) supravegherea tehnică, inclusiv prin mijloace
informatice;
b) controlul modului de efectuare a verificării
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză, inclusiv prin reverificarea
acestora la punctul de lucru sau, în cazul atelierelor mobile, la locaţia
comunicată RAR conform art. 24 alin. (4);
c) controlul modului de efectuare a verificării
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză prin reverificarea acestora în
reprezentanţele RAR;
d) controlul tehnic în trafic.
(3) In vederea asigurării monitorizării prevăzute la
alin. (2):
a) operatorii economici autorizaţi trebuie să asigure
posibilitatea conectării informatice la Sistemul naţional de supraveghere
informatică, gestionat de RAR, şi, prin personalul implicat, trebuie să
respecte cerinţele de utilizare a programelor informatice furnizate de RAR;
b) în scopul verificării de către inspectorii RAR,
autovehiculul rutier va fi reţinut în atelierul operatorului economic maximum
45 de minute după finalizarea activităţii, la solicitarea RAR efectuată prin
mijloace informatice sau prin intermediul personalului abilitat al RAR.
(4) In urma reverificării prevăzute la alin. (2) lit.
c), personalul abilitat al RAR poate anula verificarea tahografelor şi/sau a
limitatoarelor de viteză respective.
CAPITOLUL VII
Sancţiuni aplicabile operatorilor economici care montează, repară şi/sau verifică
tahografe şi/sau limitatoare de viteză
Art. 26. - Incălcarea
legislaţiei în vigoare aplicabile activităţilor de montare, reparare şi/sau
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză atrage măsuri de
sancţionare contravenţională corespunzătoare acesteia.
Art. 27. - (1) In urma activităţii de monitorizare, RAR
va proceda la suspendarea activităţii personalului abilitat al atelierului, pe
o perioadă de 30 de zile calendaristice, în următoarele cazuri:
a) se eliberează dovadă de verificare şi placă de
montare fără efectuarea operaţiilor prevăzute;
b) se utilizează cartela atelierului de o altă persoană
decât titularul cartelei;
c) nu se pune la dispoziţia RAR evidenţa operaţiunilor
efectuate asupra tahografelor şi/sau limitatoarelor de viteză;
d) în decursul unei perioade de 12 luni se constată
două abateri menţionate în registrul de control, referitoare la:
- lipsa evidenţei operaţiunilor efectuate asupra
tahografelor şi/sau limitatoarelor de viteză;
- nerespectarea procedurilor de lucru cu efect direct
asupra corectitudinii operaţiunilor efectuate.
(2) RAR va proceda la anularea dreptului de desfăşurare
a activităţii personalului abilitat al atelierului în următoarele cazuri:
a) continuarea activităţii pe perioada de suspendare;
b) montarea unor dispozitive de manipulare a tahografului
şi/sau a limitatorului de viteză.
(3) In cazul anulării dreptului de desfăşurare a
activităţii titularului cartelei atelierului, aceasta trebuie restituită
autorităţii emitente.
Art. 28. - (1) In urma activităţii de monitorizare, RAR
va proceda la suspendarea autorizaţiei tehnice a atelierului, pe o perioadă de
30 de zile calendaristice, în următoarele cazuri:
a) se montează tahografe sau limitatoare de viteză
neomologate;
b) nu se comunică RAR informaţiile referitoare la
cartelele tahografice ale atelierului (deţinere,
înlocuire, pierdere, furt sau deteriorare);
c) nu se transmit RAR informaţiile necesare privitoare
la datele de securitate utilizate în cazul tahografelor digitale;
d) se efectuează activităţi în perioada în care
aparatura specifică necesară nu îndeplineşte cerinţele specificate;
e) se efectuează activităţi fără a fi utilizată
aparatura indicată de producătorul tahografelor sau de reprezentantul acestuia
şi/sau, după caz, de producătorul de dispozitive de verificare a tahografelor
sau de reprezentantul acestuia;
f) se constată modificări sau intervenţii neautorizate
la aparatura utilizată sau la programele utilizate;
g) se efectuează activităţi la categorii de
autovehicule pentru care operatorul economic nu este autorizat;
h) nu se comunică RAR efectuarea de activităţi cu
ateliere mobile, conform prevederilor art. 24 alin. (4);
i) nu se transmit către RAR, pe cale informatică,
datele referitoare la activităţile prestate în conformitate cu solicitările
RAR;
j) nu se comunică RAR retragerea abilitării din partea
producătorului de tahografe şi/sau limitatoare de viteză ori a reprezentantului
acestuia şi/sau, după caz, din partea producătorului de dispozitive de
verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului
acestuia.
(2) RAR va proceda la suspendarea autorizaţiei tehnice
a atelierului pe o perioadă de 30 de zile la a doua suspendare a activităţii
personalului abilitat (pentru aceeaşi persoană sau pentru persoane diferite).
La fiecare suspendare ulterioară a activităţii personalului abilitat se
procedează suplimentar la suspendarea autorizaţiei tehnice a atelierului pe o
perioadă de 3 luni.
(3) Se suspendă autorizaţia tehnică a atelierului
atunci când operatorul economic nu mai îndeplineşte condiţiile de autorizare
până la remedierea neconformităţilor constatate.
(4) Anularea autorizaţiei tehnice se adoptă în cazul
comiterii în mod repetat a uneia dintre abaterile prevăzute la alin. (1).
(5) In cazul suspendării autorizaţiei tehnice se
barează registrul de evidenţă a activităţii după ultima prestaţie efectuată
înainte de suspendare şi se notează în procesul-verbal de suspendare numărul şi
data acesteia. In cazul anulării autorizaţiei tehnice se procedează ca şi în cazul suspendării,
suplimentar ridicându-se autorizaţia tehnică de către RAR.
(6) Operatorul economic va lua măsuri de supraveghere a
desfăşurării activităţii personalului propriu abilitat şi de sancţionare a
persoanelor care se fac vinovate de săvârşirea abaterilor menţionate în
prezentele reglementări.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 29. - (1) Plăcile de montare, precum şi dovezile
de verificare prevăzute la art. 10 vor fi puse la dispoziţia operatorilor
economici de către RAR.
(2) Placa de montare conţine datele prevăzute de
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi viteza fixată, exprimată în km/h, la care este reglat
limitatorul de viteză.
(3) Marca ce se aplică pe sigiliile tahografelor
şi/sau ale limitatoarelor de viteză este acordată de producătorul tahografelor
şi/sau al limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia care a
abilitat operatorul economic, de producătorul de dispozitive de verificare a
tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză ori de reprezentantul acestuia
care a abilitat operatorul economic sau de către RAR.
Art. 30. - RAR va gestiona:
a) registrul de evidenţă a autorizaţiilor tehnice şi a
cartelelor tahografice eliberate operatorilor economici autorizaţi care
prestează lucrări de montare, reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau
a limitatoarelor de viteză pentru autovehicule;
b) registrul de evidenţă a cartelelor tahografice
eliberate operatorilor economici autorizaţi, care au fost înlocuite, pierdute,
furate sau deteriorate;
c) registrul de evidenţă a
mărcilor aplicate de fiecare operator economic autorizat pe sigilii, precum şi
a datelor de securitate utilizate.
Art. 31. - RAR va transmite Comisiei Europene lista
operatorilor economici autorizaţi, care prestează lucrări de montare, reparare
şi/sau verificare a tahografelor, precum şi a cartelelor tahografice care le-au
fost eliberate şi va comunica codul mărcilor aplicate pe sigilii şi
informaţiile necesare privitoare la datele de securitate utilizate.
Art. 32. - RAR va transmite celorlalte părţi contractante la Acordul AETR lista operatorilor economici
autorizaţi, precum şi a cartelelor tahografice care le-au fost eliberate şi le
va comunica codul mărcilor aplicate pe sigilii şi informaţiile necesare
privitoare la datele de securitate utilizate.
Art. 33. - (1) In termen de 18 luni de la data
ultimului audit efectuat de către RAR la operatorii economici autorizaţi
anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, aceştia trebuie să îşi
reînnoiască autorizarea în conformitate cu prevederile prezentelor
reglementări.
(2) Autorizaţiile tehnice emise anterior intrării în
vigoare a prezentului ordin îşi menţin valabilitatea până la data precizată la
alin. (1), cu condiţia încheierii unui contract de monitorizare cu RAR în termen
de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentelor reglementări.
(3) Nerespectarea condiţiei prevăzute la alin. (2)
atrage anularea autorizaţiei tehnice existente la data intrării în vigoare a
prezentelor reglementări.
(4) Până la eliberarea unei noi autorizaţii tehnice
în conformitate cu prezentele reglementări, monitorizarea se va efectua în baza
condiţiilor pe baza cărora a fost acordată autorizaţia tehnică în vigoare.
ANEXA Nr. 1 la reglementări
NOTĂ DE DESIGILARE
AUTORITATEA
COMPETENTĂ CARE A EFECTUAT CONTROLUL ÎN TRAFIC*)
|
Pe data de...............20.... un sigiliu al tahografului care
echipează autocamionul/autobuzul pe care-l conduceţi, a fost scos.
On..........................20.... a seal of the tacliograph as
fitted in the truck/coach you are driving with, has been removed.
Le...........................20.... un cachetage du
chronotachygraphe presente dans le camion ou l' autobus que vous conduisez a
ete retire.
Am..........................20.... wurde cine Plombe aus dem Fahrtenschreiber
des von Ihncn gefuhrten LKW/Kraftomnibus, entfernt.
Număr înmatriculare :..........................................
Registration number:..........................................
Plaque d'immatriculation :....................................
Amtlichcs Kcnnzcichcn :......................................
Motivul desigilării:
|_| branşarea echipamentului de
verificare
|_| examinarea tahografului şi/sau
limitatorului de viteză
|_| sigiliu nevalabil sau lipsă
The reason therefore is:
|_| junction of test equipment
|_| examination of tacliograph and/or speed limiter
|_| invalid or absent sealing
En raison de:
|_| branchement materiei d'essai
|_| examen de clironotachygraplie et/ou du limiteurde Vitesse
|_| plomb non valable ou absent
Der Grund dazu ist:
|_| anschlub Prufgerat
|_| prufung des Fahrtschreibers und/oder der
Geschwindigkeitsbegrenzer
|_| ungultige oder abwesentheit einer Plombe
Un nou sigiliu cu numărul...................................................a
fost amplasat
A new seal with the seal-number.....................................has
been replaced.
Un nouveau cachetage avec le nummero...................................a ete place.
Eine neue Plombe mit der gepragten Nummer..........wurde wieder angebracht.
Vă recomandăm să păstraţi această notă în
autovehiculul dvs.
I advise you to keep this note in your vehicle.
Je vous recommand de garder cette feuille dans votre vehicule.
Ich rate Ihnen Nachweis im Fahrzeug zu bewahren.
Numele/Name/Nom/Name inspectorului/inspector: Semnătura/signature/unterschrift:
..................................................................................
.....................................................
(locul, place, licu,
ort).................... (data,
date, datum).........................
|
*) Se va înscrie denumirea organismului de control
menţionat la art. 11 alin. (1) din prezentele reglementări.
ANEXA Nr. 2 la reglementări
CERERE-TIP
de evaluare a capabilităţii tehnice pentru prestarea
de lucrări de montare, reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză
1. Denumirea operatorului economic
........................................................................................................................................................................
2. Numărul de înmatriculare/înregistrare la oficiul
registrului comerţului:........................................................................................................................
3. Codul fiscal:
........................................................................................................................................................................ .................................
4. Contul bancar/Banca:
........................................................................................................................................................................ ....................
5. Adresa sediului legal al operatorului economic
........................................................................................................................................................
6. Telefon...................................................................................................../Fax.......................................................................................................
7. Adresa atelierului în care
se desfăşoară activităţile pentru care se solicită
evaluarea:..................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
8. Lista tipurilor de tahografe
şi/sau limitatoare de viteză pentru care se efectuează lucrări de
montare/reparare/verificare şi pentru care se solicită evaluarea capabilităţii
tehnice (se prezintă într-un tabel anexat la cererea-tip)
9. Numărul personalului ce va fi
utilizat:............................, din care:
..................ingineri
..................maiştri/tehnicieni
..................muncitori
10. Imputernicim pe domnul/doamna
......................., având funcţia
........................................ şi care poate fi contactat/contactată la
telefon.........................., fax......................, să ne reprezinte
în toate aspectele legate de evaluare.
11. Numele si semnătura directorului/managerului
general:
12. Numele şi semnătura contabilului-şef/directorului
economic:
13. Data...........................
ANEXA Nr. 3 la reglementări
CHESTIONAR DE AUTOEVALUARE
a capabilităţii tehnice pentru prestarea de lucrări
de montare, reparare şi/sau verificare a tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză
(se completează pentru fiecare atelier)
1. Date de identificare:
1.1. Denumirea operatorului economic
......................................................................................................................................................................
1.2. Numărul de înmatriculare/înregistrare la oficiul
registrului
comerţului......................................................................................................................
1.3. Codul fiscal
........................................................................................................................................................................ ...............................
1.4. Contul bancar/Banca........................................................................................................................................................................ ..................
1.5. Adresa sediului legal al operatorului economic
.....................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
1.6. Telefon/fax/e-mail
........................................................................................................................................................................ ......................
1.7. Adresa atelierului în care se desfăşoară
activităţile pentru care se solicită evaluarea................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Organizare:
2.1. Structura organizatorică
(de ataşat organigrama/fluxul activităţii ca anexa A)
2.2. Sunt definite responsabilităţile personalului care
conduce/efectuează/verifică lucrările de montare/reparare/verificare/? (DA/NU)
Dacă DA, numiţi documentul în care sunt specificate
responsabilităţile personalului:.......................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Resurse:
3.1. Planurile la scară ale spaţiilor de lucru
disponibile, cu indicarea surselor de energie electrică (de ataşat ca anexa B)
3.2. Lista fluxului tehnologic (după caz, desenele
schemelor-flux), a utilajelor, echipamentelor de inspecţie (de ataşat ca anexa
C)
3.3. Există echipamente necesare pentru efectuarea
inspecţiilor pe parcursul procesului de montare/verificare/reparare?
(DA/NU)
Dacă DA, se va prezenta lista acestora........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3.4. Există abilitarea din partea unui producător de
tahografe şi/sau limitatoare de viteză ori din partea reprezentantului acestuia
şi/sau, după caz, a unui producător de dispozitive de verificare a tahografelor
şi/sau a limitatoarelor de viteză ori a reprezentantului acestuia? (DA/NU).
Dacă DA, ataşaţi o copie a documentului care atestă abilitarea la dosarul de
autorizare.
4. Analiza comenzilor:
4.1. Sunt convenite cu clienţii şi consemnate în scris
lucrările de montare/reparare/verificare solicitate de aceştia? (DA/NU)
Dacă DA, se va indica documentul în care sunt
consemnate aceste lucrări.........................................................
Documentul respectiv specifică:
4.1.1. activităţile implicate de
montare/reparare/verificare solicitate? (DA/NU)
4.1.2. materialele, componentele, manopera, costurile
implicate şi termenul de realizare a lucrărilor? (DA/NU)
4.1.3. se acordă termenele de
garanţie legale pentru componentele montate pe autovehicul şi pentru lucrările
efectuate? (DA/NU)
Dacă DA, se va indica termenul de garanţie acordat:
- pentru componente:
........................................................................................................................................................................ ........................
- pentru lucrări: ............................................................................................................................................................................ .............................
5. Controlul documentaţiei:
5.1. Sunt disponibile instrucţiuni de lucru sau alte
documente care definesc modul de execuţie şi de verificare a lucrărilor care se
efectuează? (DA/NU)
Dacă DA, sunt acestea aprobate de factorii responsabili?
(DA/NU)
5.2. Se utilizează documente externe (standarde,
reglementări, desene ale clientului etc.)? (DA/NU) 5.2.1. Se asigură că aceste
documente sunt în vigoare? (DA/NU/NA)
6. Aprovizionare:
6.1. Sunt definite condiţiile referitoare la produsele
aprovizionate? (DA/NU)
Dacă DA, se vor indica documentele în care sunt
specificate condiţiile referitoare la produsele aprovizionate.................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6.2. Tahografele şi/sau limitatoarele de viteză
specificate sunt omologate ? (DA/NU)
6.3. Componentele şi materialele utilizate au termen de
garanţie? (DA/NU)
7. Identificare:
7.1. Se asigură identificarea unică a serviciului de
montare/reparare/verificare? (DA/NU)
Dacă DA, se vor indica documentele...........................................................................................................................................................................
7.2. Se înregistrează şi se identifică toate operaţiile
de montare/reparare/verificare şi de inspecţii efectuate specificate în comandă?
(DA/NU)
7.3. Este menţinut un registru
de evidenţă a comenzilor? (DA/NU)
8. Controlul proceselor de montare/reparare/verificare:
8.1. Există o planificare a comenzilor prin care să se
asigure toate resursele necesare pentru realizarea acestora în termenul
stabilit? (DA/NU)
8.2. Există instrucţiuni de
execuţie a operaţiilor de montare/reparare/verificare? (DA/NU)
8.3. Există personal propriu calificat adecvat şi
instruit de producător? (DA/NU)
Dacă DA, indicaţi numărul şi calificarea personalului
(ingineri, tehnicieni/maiştri/muncitori):
-
ingineri...................................................................
-
tehnicieni................................................................
- maiştri......................................................................
-
muncitori..................................................................
9. Inspecţii (CTC):
9.1. Sunt stabilite şi documentate metode de verificare
a calităţii operaţiilor de montare/reparare/verificare? (DA/NU) Dacă DA, se va
(vor) indica documentul (documentele)........................................................................................................................................................................ .............................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
9.2. Sunt menţinute
înregistrări care să ateste că parametrii de funcţionare obţinuţi după
montare/reparare/verificare sunt în limitele stabilite de documentaţia de
execuţie? (DA/NU)
9.3. Aceste înregistrări identifică măsurările şi
personalul implicat? (DA/NU)
10. Controlul echipamentelor de inspecţie (CTC):
10.1. Există echipamentele de inspecţie necesare?
(DA/NU)
Dacă DA, se vor indica aceste
echipamente................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
10.2. Echipamentele de inspecţie sunt verificate
metrologic? (DA/ NU)
10.3. Sunt menţinute înregistrări referitoare la
verificarea metrologică a echipamentelor de inspecţie? (DA/NU)
10.4. Există instrucţiuni în limba română de utilizare
a echipamentelor de inspecţie? (DA/NU)
10.5. Sunt asigurate condiţiile de utilizare prevăzute
de fabricantul echipamentelor de inspecţie? (DA/NU)
11. Controlul lucrărilor neconforme:
11.1. Este stabilită o procedură de tratare a
reclamaţiilor clienţilor? (DA/NU)
11.2. Sunt menţinute înregistrări privind tratarea
reclamaţiilor? (DA/NU)
12. Manipularea şi depozitarea:
12.1. Există spaţii adecvate
pentru a permite manipularea autovehiculelor şi a echipamentelor astfel încât
să se prevină deteriorarea acestora? (DA/NU)
12.2. Există condiţii de depozitare a componentelor, a
materiilor prime şi a materialelor, care să asigure menţinerea calităţii
acestora? (DA/NU)
Persoana care a completat chestionarul şi care răspunde
de corectitudinea datelor înscrise:
Numele şi prenumele:
.................................................................................................................................................................................................
Funcţia............................................................................................................................................................................ ..........................................
Telefon.................................................................................................................................,
fax:...............................................................................
Semnătura ........................................................................................................................................................................ ........................................
Data........................................................................................................................................................................ ..................................................
Notă: Datele completate trebuie să corespundă cu situaţia la zi la data
transmiterii chestionarului la Regia Autonomă „Registrul Auto Român".