Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1746 din  8 decembrie 2003

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea executiei bugetare a anului 2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 891 din 13 decembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 56 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale, ale art. 33 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, si ale art. 12 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea executiei bugetare a anului 2003, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile care au atributii in executia bugetara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                          Ministrul finantelor publice,
                             Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                NORME METODOLOGICE
             privind incheierea executiei bugetare a anului 2003

    In scopul incheierii in bune conditii a executiei bugetare a anului 2003, institutiile publice si agentii economici, indiferent de forma de proprietate, au obligatia sa efectueze operatiunile care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, bugetelor locale si bugetelor proprii ale institutiilor publice pe anul 2003, in conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul prevazut in anexa nr. 1.

    CAP. 1
    Incasarea veniturilor bugetare

    1.1. - (1) Impozitele, taxele, contributiile si celelalte obligatii bugetare datorate de catre platitorii de impozite, cu termene de plata scadente in perioada 25 decembrie - 31 decembrie 2003, vor fi achitate de catre acestia, dupa caz, pe baza de ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), in zilele de 29, 30 sau 31 decembrie 2003, declarate zile bancare.
    (2) Avand in vedere ca, in conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 1.300/2003 pentru aprobarea compensarii timpului de munca aferent zilelor stabilite ca zile libere din perioada 29 - 31 decembrie 2003, unitatile Trezoreriei Statului nu lucreaza in zilele de 29, 30 si 31 decembrie 2003, documentele privind platile dispuse de catre persoanele juridice si fizice din conturi bancare in relatia cu Trezoreria Statului in aceste zile se vor deconta de catre banci in termenele prevazute de dispozitiile legale in vigoare si se vor inregistra de catre Banca Nationala a Romaniei intr-un cont tranzitoriu de decontari cu Trezoreria Statului, urmand a fi evidentiate in extrasul contului curent general al Trezoreriei Statului din data de 5 ianuarie 2004. Contul tranzitoriu de decontari cu Trezoreria Statului deschis la Banca Nationala a Romaniei va fi inchis la data de 5 ianuarie 2004, dupa transferul sumelor in contul curent general al Trezoreriei Statului.
    (3) Contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj si la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate achitate inainte de data de 24 decembrie 2003 se vireaza de catre persoanele juridice si fizice in conturile 30.04 "Disponibil din Fondul pentru plata ajutorului de somaj" si, respectiv, 30.15 "Disponibil al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate", iar cele achitate in zilele de 29, 30 si 31 decembrie 2003 se vireaza in conturile de venituri bugetare prevazute in anexele nr. 1, 3 sau 4, pct. I si III, la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.644/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 5-a din cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, referitoare la activitatile de declarare si colectare a creantelor bugetare reprezentand contributii sociale.
    (4) In zilele de 29, 30 si 31 decembrie 2003, stabilite ca zile libere pentru institutiile publice, nu pot fi achitate impozite, taxe, contributii sau alte venituri bugetare in numerar, de catre contribuabili, la unitatile Trezoreriei Statului.
    1.2. Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. va stabili in cursul lunii decembrie 2003 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite obligatiile catre bugetul de stat, bugetele locale sau catre alte bugete, potrivit conventiilor incheiate in acest scop cu unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, cu autoritatile administratiei publice locale sau cu alte institutii publice, dupa caz.
    1.3. Institutiile publice care incaseaza in conturi de disponibilitati venituri pentru bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 23 decembrie 2003.
    1.4. Sumele incasate in numerar de catre institutiile publice sau de catre agentii fiscali, reprezentand venituri bugetare sau venituri proprii ale bugetelor institutiilor publice, vor fi depuse cu "Foaie de varsamant-chitanta" in conturile de venituri ale bugetelor carora acestea se cuvin, pana la data de 24 decembrie 2003 inclusiv.
    1.5. Eventualele sume in numerar incasate in data de 24 decembrie 2003 de unitatile Trezoreriei Statului care nu functioneaza cu casierii-tezaur se depun la finele zilei la unitatea bancara la care acestea isi au deschis contul de disponibil, in genti de numerar, sau la cea mai apropiata unitate a Trezoreriei Statului cu tezaur din judet, dupa caz, si se inregistreaza in contul 13 "Casa tranzitorie".
    1.6. - (1) Veniturile bugetare incasate in numerar de catre unitatile vamale in perioada 25 decembrie 2003 - 4 ianuarie 2004 se depun la unitatile Trezoreriei Statului, astfel:
    - la data de 31 decembrie 2003, sumele incasate in perioada 25 - 30 decembrie 2003, in genti sau saci sigilati, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
    - la data de 5 ianuarie 2004, sumele incasate in perioada 31 decembrie 2003 - 4 ianuarie 2004, pe baza de foi de varsamant-chitanta intocmite distinct pentru ziua de 31 decembrie 2003 si, respectiv, pentru perioada 1 - 4 ianuarie 2004.
    (2) La data de 5 ianuarie 2004 gentile sau sacii depusi in data de 31 decembrie 2003 se desigileaza in prezenta depunatorului, iar numerarul se depune la casieria Trezoreriei Statului, pe baza de foi de varsamant-chitanta.
    (3) Sumele depuse in numerar pentru perioada 25 - 30 decembrie 2003 si pentru ziua de 31 decembrie 2003 se inregistreaza ca venituri bugetare ale anului 2003, cu data de 31 decembrie 2003, iar sumele depuse pentru perioada 1 - 4 ianuarie 2004 se inregistreaza ca venituri bugetare ale anului 2004, cu data de 5 ianuarie 2004.
    (4) Eventualele venituri proprii incasate in numerar de catre institutiile publice care isi desfasoara activitatea in zilele de 29, 30 si 31 decembrie 2003 se depun in conturile corespunzatoare de disponibilitati, deschise la unitatile Trezoreriei Statului, in data de 5 ianuarie 2004.

    CAP. 2
    Incheierea executiei bugetare la institutiile publice

    2.1. Ordonatorii de credite bugetare si conducatorii compartimentelor financiar-contabile ale institutiilor publice raspund pentru asigurarea incheierii tuturor operatiunilor financiare privind incasarile si platile aferente exercitiului bugetar al anului 2003, la termenele si in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare, cu incadrarea in angajamentele legale incheiate si in prezentele norme metodologice, si vor lua masuri pentru:
    a) utilizarea creditelor bugetare aprobate, pana la finele anului 2003, in limita prevederilor si destinatiilor din bugetele de venituri si cheltuieli si a creditelor bugetare deschise si repartizate, numai pentru cheltuieli angajate, lichidate si ordonantate la plata in conditiile legii;
    b) repartizarea si retragerea creditelor bugetare la termenele stabilite in prezentele norme metodologice si aprobarea virarilor de credite bugetare numai in cazuri bine justificate, inainte de angajarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    c) acordarea sumelor reprezentand plati in avans, precum si recuperarea sau justificarea acestora in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea actiunilor si categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor si limitelor pentru efectuarea de plati in avans din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
    d) luarea masurilor necesare pentru lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante si reconstituirea cu sumele recuperate a platilor de casa efectuate. Eventualele sume care nu pot fi recuperate pana la finele anului se vireaza in anul 2004 ca venituri la bugetele din care institutiile publice sunt finantate, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti";
    e) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea, repartizarea sau retragerea de credite bugetare, precum si a incasarilor si platilor inregistrate in extrasele de cont emise de unitatile Trezoreriei Statului si luarea masurilor ce se impun pentru comunicarea si corectarea in urmatoarea zi lucratoare a eventualelor sume inregistrate eronat, in vederea asigurarii concordantei datelor din contabilitatea proprie cu cele din contabilitatea unitatilor Trezoreriei Statului.
    2.2. - (1) Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat vor deschide, repartiza si, in cazuri justificate, vor retrage credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 17 decembrie 2003 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului.
    (2) Dupa data de 17 decembrie 2003 pot fi deschise credite bugetare numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau pentru alte actiuni urgente finantate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului sau din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pe baza de hotarari ale Guvernului aprobate ulterior acestei date.
    (3) Creditele bugetare neutilizate pana la data de 31 decembrie 2003 sunt anulate de drept, conform prevederilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice si ale art. 56 alin. (3) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale.
    2.3. - (1) Avansurile acordate de catre institutiile publice pentru realizarea unor actiuni si categorii de cheltuieli finantate din fonduri publice, conform Hotararii Guvernului nr. 264/2003, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 851/2003, nejustificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate, in conditiile prevederilor contractuale, vor fi recuperate pana la data de 24 decembrie 2003 de catre institutiile publice respective, in conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, din care acestea au fost acordate, in scopul reconstituirii platilor de casa.
    (2) In cazul in care recuperarea avansului acordat este programata a se efectua in anul 2004, potrivit dispozitiilor legale, beneficiarul contractual va prezenta, pana la finele anului 2003, un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirma utilizarea conform destinatiilor legale a avansului acordat. De asemenea, pentru avansurile primite in cadrul unor contracte multianuale, beneficiarul contractual va prezenta, pana la finele anului 2003, un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirma utilizarea integrala si potrivit destinatiilor legale a avansului acordat.
    (3) Recuperarea avansurilor acordate din imprumuturi externe si din fonduri de la bugetul de stat sau din bugetul local, dupa caz, se efectueaza potrivit prevederilor din contractele incheiate, in conditiile acordurilor de imprumut incheiate cu organismele financiare internationale.
    (4) Pentru realizarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si a actiunilor cuprinse in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare si in programele-nucleu de cercetare, recuperarea sumelor reprezentand plati in avans se face in conformitate cu prevederile art. 65 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata si modificata prin Legea nr. 324/2002, si, respectiv, ale art. 16 alin. (2) din Normele metodologice privind contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor-nucleu de cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 137/2003.
    (5) Avansurile acordate pentru realizarea programelor, proiectelor si actiunilor finantate integral din imprumuturi externe contractate, potrivit legii, de la organisme financiare internationale sau din fonduri externe nerambursabile se justifica potrivit prevederilor din acordurile de imprumut convenite de partile contractante sau din memorandumurile de finantare, dupa caz.
    2.4. Sumele de mandat primite de institutiile publice de la alte institutii publice sau de la agenti economici vor fi lichidate pana cel mai tarziu la data de 22 decembrie 2003 inclusiv, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite unitatilor de la care au fost primite. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" pot fi mentinute sume la finele anului 2003 numai pentru cazurile prevazute in anexa nr. 2.
    2.5. Sumele incasate in contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat" pana la data de 23 decembrie 2003 inclusiv vor fi virate in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat pe data de 23 decembrie 2003. Eventualele sume incasate in contul 50.32 "Disponibil din sume colectate pentru bugetul de stat", in data de 24 decembrie 2003, se vireaza in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat pe data de 5 ianuarie 2004 si reprezinta venituri ale anului 2004.
    2.6. - (1) Institutiile publice, indiferent de subordonare si de modalitatea de finantare, vor efectua pana la data de 23 decembrie 2003 plata drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2003, cu termene scadente de plata pana la data de 4 ianuarie 2004 inclusiv, in limita prevederilor bugetelor aprobate pe anul 2003 si a creditelor bugetare deschise si repartizate cu aceasta destinatie sau a disponibilitatilor de fonduri, dupa caz.
    (2) O data cu ridicarea numerarului sau cu virarea salariilor pe card, dupa caz, institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru achitarea impozitelor si contributiilor datorate potrivit legii.
    (3) Unitatile Trezoreriei Statului, la propunerea institutiilor publice, vor stabili graficele de esalonare a salariilor pentru luna decembrie 2003 si vor asigura, impreuna cu unitatile Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar necesare achitarii drepturilor salariale.
    (4) Drepturile salariale aferente anului 2003 neplatite pana la finele anului se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetele aprobate pe anul 2004.
    2.7. - (1) In scopul efectuarii in bune conditii a cheltuielilor bugetare, ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pot prezenta Ministerului Finantelor Publice cererile pentru deschiderea de credite bugetare aferente lunii ianuarie 2004 in zilele de 22 si 23 decembrie 2003.
    (2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor prevazute la alin. (1), care nu au aprobat pana la finele anului 2003 bugetele proprii de venituri si cheltuieli, precum si bugetele ordonatorilor de credite subordonati, pot deschide si repartiza credite bugetare aferente lunii ianuarie 2004 numai pentru cheltuieli de natura drepturilor salariale, drepturi cu caracter social, rambursari de credite, plati de dobanzi si comisioane la credite, contributii si cotizatii la organisme internationale, cofinantarea programelor finantate din fonduri externe care impun aceasta, precum si cheltuieli pentru plata facturilor la energia termica, energia electrica si gaze naturale.
    2.8. - (1) Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia de a analiza componenta sumelor aflate in soldul conturilor 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", deschise la unitatile Trezoreriei Statului, avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai sume aferente fondurilor de stimulare a personalului, constituite in conditiile legii, precum si sume pentru care reportarea in anul urmator este prevazuta de legislatia in vigoare. Pana la data de 23 decembrie 2003 institutiile publice vor prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care au deschise conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", dupa caz, componenta sumelor aflate in sold si temeiul legal in baza caruia acestea se pot reporta in anul urmator.
    (2) In situatia in care in conturile prevazute la alin. (1) au fost incasate sume de la bugetul de stat, bugetele locale sau de la alte bugete, care au ramas neutilizate, acestea se restituie pana la data de 22 decembrie 2003 in conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, din care au fost incasate, daca legea nu prevede altfel.
    (3) Eventualele sume incasate in conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala" in baza unor acte normative in vigoare, pentru care nu se prevede reportarea, precum si cele care nu se reporteaza din oficiu, ramase dupa efectuarea operatiunilor de restituire prevazute la alin. (2), vor fi virate de catre institutiile publice respective, dupa caz, in conturile 20.22.01.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetele locale, pana la data de 24 decembrie 2003.
    2.9. - (1) Se reporteaza din oficiu disponibilitatile institutiilor publice provenite din contravaloarea in lei a ajutoarelor externe, fondurile nerambursabile externe pentru finantarea unor obiective, precum si disponibilitatile din fondurile publice destinate cofinantarii contributiei financiare a Comunitatii Europene ramase la finele exercitiului bugetar al anului 2003, in conturile structurilor de implementare.
    (2) Donatiile si sponsorizarile ramase neutilizate la finele anului se reporteaza in anul urmator conform prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.661 bis/2003.
    2.10. Soldurile conturilor 50.72 "Disponibil din fondul national pentru dezvoltare regionala" si 50.73 "Disponibil din fondul pentru dezvoltare regionala", ramase la finele anului 2003, se reporteaza in anul urmator.
    2.11. Institutiile publice fara personalitate juridica au obligatia de a vira pana la data de 22 decembrie 2003 in conturile institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic superioare sumele aflate in soldul conturilor 50.14 "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale", 50.15 "Disponibil al institutiilor publice fara personalitate juridica de subordonare centrala sau locala", 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice centrale finantate integral din venituri proprii", 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii", 50.09 "Disponibil al institutiilor publice subventionate din bugetul de stat", 50.10 "Disponibil al institutiilor publice subventionate din bugetul local" si 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior", dupa caz.
    2.12. Institutiile publice, indiferent de subordonare si de modalitatea de finantare, au obligatia de a depune pana la data de 24 decembrie 2003 sumele in numerar aflate in casieria proprie in conturile corespunzatoare de venituri bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, deschise la unitatile Trezoreriei Statului.
    2.13. - (1) Institutiile publice vor lua masurile necesare pentru restituirea pana la data de 22 decembrie 2003, in conturile din care au fost acordate, a acreditivelor in lei deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana la finele anului 2003. Cu sumele restituite vor fi reconstituite platile de casa la subdiviziunile de cheltuieli bugetare de la care acestea au fost constituite.
    (2) Acreditivele in valuta, deschise de catre institutiile publice pentru decontarea importurilor in curs de derulare si comisioanele in valuta aferente acestora, se mentin in continuare, pana la lichidarea contractelor incheiate. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa terminarea contractelor se vireaza la rezerva valutara a statului in termen de 5 zile de la incheierea importurilor, iar contravaloarea in lei se restituie la bugetele din care acestea s-au constituit, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.14. - (1) Valuta procurata de catre institutiile publice finantate integral sau partial de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale si bugetele locale pentru efectuarea de cheltuieli, ramasa neutilizata la finele anului, se schimba in lei pana la data de 22 decembrie 2003 prin unitatile bancare prin care aceasta a fost achizitionata, iar cu contravaloarea in lei se reconstituie platile de casa, la subdiviziunile corespunzatoare de cheltuieli.
    (2) Pana la acelasi termen institutiile publice mentionate mai sus vor ceda la rezerva valutara a statului sumele reprezentand venituri bugetare incasate in valuta, iar contravaloarea in lei a sumelor respective se vireaza in conturile bugetelor carora se cuvin, deschise la unitatile Trezoreriei Statului.
    (3) Institutiile publice prevazute la alin. (1) pot pastra la finele anului in conturile deschise la unitati bancare numai valuta procurata in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturi externe guvernamentale si platii dobanzilor sau comisioanelor aferente acestora, cu termene scadente pana la data de 15 ianuarie 2004, sumele aferente acreditivelor deschise pentru importuri in curs de derulare, prevazute la pct. 2.13 alin. (2), precum si donatiile sau sponsorizarile primite in valuta din care se efectueaza plati in valuta, conform prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.661 bis/2003.
    2.15. Institutiile publice si activitatile finantate integral din venituri proprii pot pastra la finele anului in conturi deschise la banci comerciale valuta incasata din donatii si sponsorizari, din contravaloarea bunurilor livrate, serviciilor prestate sau lucrarilor executate, potrivit prevederilor pct. 9.5.4 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.235/2003, precum si valuta cumparata pentru achitarea obligatiilor de plata in valuta, cu termene scadente pana la data de 15 ianuarie 2004.
    2.16. Garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturi deschise la banci comerciale, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost constituite.
    2.17. - (1) Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare, ramase la finele anului 2003 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat, de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile, pentru reprezentantele din Europa;
    - in termen de 60 de zile, pentru reprezentantele din celelalte continente.
    Contravaloarea in lei a sumelor in valuta existente la data de 31 decembrie 2003, calculata la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru data efectuarii operatiunii de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 2004, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    (2) Taxele consulare incasate in valuta pentru serviciile prestate in strainatate, ramase la finele anului 2003 in conturile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, se vireaza pana la data de 15 ianuarie 2004 in contul de valuta deschis pe seama Ministerului Afacerilor Externe la banca comerciala. In termen de 5 zile lucratoare de la incasare, Ministerul Afacerilor Externe va dispune cedarea la rezerva valutara a statului a taxelor consulare, iar echivalentul in lei al acestora se vireaza la bugetul de stat in contul 20.21.01.04 "Taxe consulare".
    (3) Reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru achizitii de bunuri si servicii.
    2.18. Disponibilitatile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, precum si disponibilitatile rezultate din executia bugetelor activitatilor finantate integral din venituri proprii, ramase la finele anului 2003 in soldul conturilor 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice centrale finantate integral din venituri proprii", 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii", 50.03 "Disponibil din venituri proprii ale ministerelor si institutiilor de subordonare centrala" si 50.04 "Disponibil din venituri extrabugetare ale institutiilor de subordonare locala", dupa caz, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot hotari, in conditiile art. 39 alin. (3) din Legea nr. 189/1998, preluarea la bugetul local, in contul 21.21.02.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate", a sumelor ramase la finele anului 2003 in soldul conturilor 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii" sau 50.04 "Disponibil din venituri extrabugetare ale institutiilor de subordonare locala", deschise pe seama institutiilor si serviciilor publice subordonate.
    2.19. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale, dupa caz, ramase dupa rezervarea in conturile prevazute in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.661 bis/2003 a donatiilor si sponsorizarilor neutilizate la finele anului 2003, se regularizeaza la finele anului 2003 cu bugetele respective, in limita sumelor primite de la aceste bugete, dupa cum urmeaza:
    - subventiile care au fost acordate direct de catre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale se restituie in conturile acestora, din care sumele respective au fost incasate, deschise la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea de virare se efectueaza pana la data de 22 decembrie 2003;
    - subventiile care au fost acordate de catre ordonatorii secundari de credite se restituie in conturile acestora deschise la unitatile Trezoreriei Statului, pana la data de 23 decembrie 2003.
    In aceleasi termene se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in care subventiile au fost alocate de la aceste bugete.
    Disponibilitatile ramase in contul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale dupa efectuarea operatiunii de regularizare se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.20. Sumele ramase neutilizate in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", determinate ca diferenta intre sumele primite cu destinatie speciala de la bugetul de stat si bugetele locale, de catre institutiile sanitare publice, si platile de casa efectuate pe destinatiile pentru care acestea au fost alocate, se regularizeaza pana la data de 22 decembrie 2003 cu bugetele din care au fost primite.
    Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare cu bugetele din care au fost incasate sumele primite cu destinatie speciala, contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis pe seama institutiilor sanitare publice, nu va prezenta sold.
    2.21. Directiile sanitar-veterinare judetene si a municipiului Bucuresti, care au incasat sume de la bugetul de stat in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" pentru finantarea Programului de supraveghere, profilaxie si combatere a bolilor la animale, de prevenire a transmiterii de boli de la animale la om si de protectie a mediului sau pentru alte programe, vor vira pana la data de 22 decembrie 2003 sumele ramase neutilizate in contul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, din care sumele respective au fost incasate.
    La finele anului 2003 contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", deschis pe seama directiilor sanitar-veterinare judetene si a municipiului Bucuresti, nu va prezenta sold.
    2.22. Soldul contului 50.41 "Disponibil din venituri proprii din activitatea sanitara conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002" se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.23. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, finantate in conditiile Legii nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in conturile 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior" si, respectiv, 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", reprezentand sume alocate de la bugetul de stat pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor obiective de investitii.
    Celelalte alocatii de la bugetul de stat ramase neutilizate la finele anului 2003 in soldul contului 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" se restituie de fiecare institutie de invatamant superior, pana cel mai tarziu la 15 ianuarie 2004, la bugetul de stat pe anul 2004, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Institutiile de invatamant superior vor publica, potrivit legii, indicatorii sintetici ai executiei bugetare anuale, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
    2.24. Disponibilitatile aflate in conturile Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar din Romania si ale unitatilor din subordinea acesteia, ramase neutilizate la finele anului 2003, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 86/1999.
    2.25. Institutiile publice de cultura restituie, pana la data de 22 decembrie 2003, alocatiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, aferente obligatiilor ori programelor minimale stabilite prin contracte si nerealizate, potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996.
    Cu sumele restituite ordonatorii principali si secundari de credite, dupa caz, vor reconstitui platile de casa pe anul 2003 in conturile din care au fost acordate alocatiile respective.
    2.26. Structurile sportive de drept privat fara scop lucrativ si Comitetul Olimpic Roman au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferurile primite de la bugetul de stat, prin virarea acestor sume in contul Agentiei Nationale pentru Sport, deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, din care sumele respective au fost incasate. Aceasta operatiune se efectueaza pana la data de 22 decembrie 2003.
    Sumele de restituit se stabilesc ca diferente intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor sportive de utilitate publica, potrivit contractelor privind finantarea programelor sportive aprobate pe anul 2003, incheiate in conformitate cu prevederile art. 69 din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000.
    2.27. - (1) Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului intocmeste si depune la Ministerul Finantelor Publice "Contul de executie a veniturilor incasate din privatizare si din dividende si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2003", potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3, pana la data de 15 februarie 2004.
    (2) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si celelalte institutii implicate in procesul de privatizare, care incaseaza venituri din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare intocmesc si anexeaza contul de executie al veniturilor si cheltuielilor efectuate ca anexa la situatiile financiare intocmite la finele anului 2003.

    CAP. 3
    Regularizari financiare cu bugetul de stat si bugetele locale de catre regiile autonome, societatile sau companiile nationale si societatile comerciale

    3.1. - (1) Regiile autonome, societatile sau companiile nationale si societatile comerciale care au beneficiat in anul 2003 de subventii sau transferuri de la bugetul de stat ori de la bugetele locale, dupa caz, au obligatia de a verifica, pe baza deconturilor definitive, daca alocatiile bugetare primite sunt justificate si in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus acestea vor fi restituite bugetului de stat sau bugetelor locale pe anul 2004, dupa caz, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", pentru bugetul de stat, si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", pentru bugetele locale, pana la data de 31 ianuarie 2004, daca legea nu prevede altfel.
    (2) Regiile autonome, societatile comerciale, serviciile publice de interes local si agentii economici care au beneficiat de subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif pentru energia termica livrata populatiei, acordate in avans in temeiul art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/1999, aprobata si modificata prin Legea nr. 328/2002, restituie la bugetul local eventualele sume incasate in plus, determinate pe baza deconturilor justificative pe luna decembrie 2003, pana la data de 15 ianuarie 2004, in conditiile legii. Sumele incasate in plus se restituie in contul de venituri al bugetului local 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    In termen de 3 zile lucratoare de la incasarea sumelor in contul 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor restitui sumele respective la bugetul de stat in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    (3) Ordonatorii principali de credite din bugetele carora s-au acordat in anul 2003 alocatii de la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, precum si organele de control abilitate de lege au obligatia sa verifice pana la data de 31 ianuarie 2004, pe baza deconturilor anuale definitive, daca subventiile sau transferurile acordate regiilor autonome, societatilor sau companiilor nationale si societatilor comerciale sunt justificate si sa dispuna acestora restituirea eventualelor sume incasate in plus, in conturile de venituri bugetare prevazute la alin. (1), in termen de doua zile lucratoare de la constatare.
    3.2. - (1) Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 2003 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, destinate realizarii obiectivelor proprii de investitii, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor achizitionate, in conditiile legii. Sumele deduse in anul 2003 si rambursate in conditiile legii de catre organele fiscale se inregistreaza ca reconstituiri de plati in conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, deschise la unitatile Trezoreriei Statului, si se utilizeaza numai pentru platile aferente aceluiasi obiectiv de investitii, pana la finele anului 2003.
    (2) Sumele deduse reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate in luna decembrie 2003, pentru investitii proprii finantate din sume de la bugetul de stat sau bugetele locale, si care se ramburseaza de catre organele fiscale in anul 2004, inclusiv taxa pe valoarea adaugata rambursata de organele fiscale in anul 2004 pentru perioadele anterioare lunii decembrie 2003, se vireaza de catre agentii economici respectivi la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 3 zile lucratoare de la incasare.
    3.3. Regiile autonome si societatile comerciale sau companiile nationale carora li s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992 au obligatia sa ramburseze creditele respective din resursele financiare destinate finantarii investitiilor ramase disponibile la finele anului 2003.
    Rambursarea sumelor cuvenite statului se efectueaza in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la unitatile Trezoreriei Statului ale municipiilor resedinta de judet, pe seama Ministerului Finantelor Publice.
    Bancile comerciale in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control ale Ministerului Finantelor Publice vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 2003, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.

    CAP. 4
    Incheierea executiei bugetelor locale

    4.1. Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 23 decembrie 2003, a soldului contului 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in contul de venituri al bugetului propriu al municipiului Bucuresti deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), in care pe verso se inscriu sursele de venituri.
    4.1.1. In scopul cuprinderii in executia bugetului propriu al municipiului Bucuresti pe anul 2003 a veniturilor bugetare incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei", in zilele de 23 si 24 decembrie 2003 trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vor inchide acest cont cu data de 31 decembrie 2003, prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei". Pentru aceasta operatiune, trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vor transmite Directiei trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti un exemplar din nota contabila, impreuna cu Situatia veniturilor incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei", in zilele de 23 si 24 decembrie 2003, cu desfasurare pe capitole si subcapitole de venituri, care va fi semnata de persoanele autorizate ale primariilor de sector si avizata de catre unitatile Trezoreriei Statului.
    4.1.2. Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pe baza notelor contabile transmise de trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si a situatiilor anexate, inregistreaza cu data de 31 decembrie 2003 in executia bugetului propriu al municipiului Bucuresti veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile bugetului local" (pe subdiviziunile clasificatiei bugetare) sau 28 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local", dupa caz, (pe subdiviziunile clasificatiei bugetare), prin debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
    4.1.3. Pana la data de 6 ianuarie 2004 trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vireaza cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" in contul deschis la BNR - SMB, pe seama Directiei trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
    4.2. Institutiile publice care au incasat in anul 2003 sume din bugetul propriu al judetului sau al municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) sumele ramase disponibile la finele anului in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 23 decembrie 2003.
    4.3. Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, care au primit in cursul anului 2003 subventii de la bugetul de stat sau de la alte bugete, restituie pana la data de 22 decembrie 2003 sumele ramase neutilizate la finele anului, in conturile ordonatorilor principali de credite ai bugetelor din care acestea au fost incasate.
    Sumele care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile primite, inregistrate la subcapitolele de venituri: 37.02.02 "Subventii primite de bugetele locale pentru retehnologizarea centralelor termice si electrice de termoficare", 37.02.03 "Subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe", 37.02.05 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor Sapard", 37.02.07 "Subventii primite de bugetele locale pentru dezvoltarea sistemului energetic", 37.02.08 "Subventii primite de bugetele locale pentru drumuri judetene, comunale si pentru strazile care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi in localitati rurale si urbane", 37.02.09 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap", 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale si a regulamentelor locale de urbanism", 37.02.12 "Subventii primite de bugetele locale pentru aeroporturi de interes local" si 39.02.02 "Subventii primite de la bugetul asigurarilor pentru somaj pentru finantarea programelor pentru ocuparea temporara a fortei de munca", si platile de casa efectuate din acestea.
    In acest scop, unitatile administrativ-teritoriale prezinta unitatilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), intocmite distinct pentru restituirea catre bugetul de stat sau catre celelalte bugete a fiecarui tip de subventie primita, la care se anexeaza contul de executie a cheltuielilor efectuate din subventiile primite in anul 2003, pe baza caruia are loc operatiunea de regularizare.
    4.4. Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale alocate pentru: protectie sociala privind asigurarea ajutorului pentru incalzirea locuintei, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2003, aprobata prin Legea nr. 245/2003, si pentru ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, precum si pentru sustinerea sistemului de protectie a persoanelor cu handicap; finantarea institutiilor de cultura si plata contributiilor pentru personalul neclerical angajat in unitatile de cult din tara si pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului, incasate de bugetele locale in anul 2003 peste nivelul platilor de casa efectuate, potrivit legii, se restituie la bugetul de stat in contul 20.07.01.02 "Sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), pana la data de 24 decembrie 2003.
    La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) autoritatile administratiei publice locale anexeaza contul de executie al cheltuielilor efectuate potrivit legii din sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2003.
    4.5. In cazul in care operatiunile de regularizare prevazute la pct. 4.3 si 4.4 determina gol temporar de casa al bugetului local, unitatile Trezoreriei Statului, pe baza ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), intocmite de catre autoritatile administratiei publice locale, vor rezerva suma corespunzatoare golului de casa astfel creat in creditul contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", debitand corespunzator contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    4.6. - (1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei vor fi alocate integral bugetelor locale, la nivelul la care acestea au fost aprobate prin hotarare a consiliului judetean, in conformitate cu prevederile alin. (1) lit. a) si alin. (2) ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Eventualele economii inregistrate la sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei, ca urmare a aplicarii prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 84/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza pentru asigurarea ajutoarelor pentru incalzirea locuintei acordate populatiei sau pentru retehnologizarea instalatiilor pentru producerea si/sau distributia energiei termice.
    (2) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru institutiile de invatamant preuniversitar de stat, crese si centre judetene si locale de consultanta agricola, incasate in bugetele locale in anul 2003 peste nivelul platilor de casa efectuate potrivit legii din acestea, se restituie la bugetul de stat in contul 20.13.01.04 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru institutiile de invatamant preuniversitar de stat, crese, centre judetene si locale de consultanta agricola", din care aceste sume au fost incasate, pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), pana la data de 24 decembrie 2003. La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) autoritatile administratiei publice locale vor anexa contul de executie al cheltuielilor suportate potrivit legii din sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2003.
    4.7 Eventualele cote defalcate din impozitul pe venit care, dupa intrarea in vigoare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 81/2003 pentru modificarea unor reglementari privind acordarea de ajutoare pentru incalzirea locuintei si asigurarea fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si gazelor naturale pentru populatie, precum si unele masuri pentru intarirea disciplinei financiare, nu au fost alocate la bugetele locale ca urmare a neachitarii obligatiilor catre furnizorii de energie termica livrata populatiei, in conditiile legii, pana la data de 24 decembrie 2003, se rezerva de catre unitatile Trezoreriei Statului in contul 50.02.07 "Disponibil cu destinatie speciala din cote defalcate din impozitul pe venit care urmeaza a fi alocate bugetelor locale", codificat cu codul fiscal al unitatii administrativ-teritoriale.
    Operatiunea de rezervare se efectueaza pe baza de nota contabila, potrivit urmatoarei operatiuni contabile:

    20.07.01.01 "Cote defalcate din = 50.02.07 "Disponibil
    impozitul pe venit"               cu destinatie speciala din cote defalcate
                                      din impozitul pe venit care urmeaza a fi
                                      alocate bugetelor locale"

    Virarea in contul bugetelor locale a cotelor defalcate din impozitul pe venit, rezervate in contul 50.02.07 "Disponibil cu destinatie speciala din cote defalcate din impozitul pe venit care urmeaza a fi alocate bugetelor locale", se efectueaza numai cu conditia prezentarii de catre unitatile administrativ-teritoriale a ordinelor de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) prin care acestea isi achita obligatiile de plata catre furnizorii de energie termica.
    4.8. Pana la data de 22 decembrie 2003 consiliile judetene vor repartiza sumele ramase neutilizate in soldul contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", pe baza criteriilor aprobate prin lege, pentru bugetele locale sau pentru bugetul propriu, dupa caz.
    La finele anului 2003, in soldul contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" pot ramane numai eventualele cote defalcate din impozitul pe venit care, dupa intrarea in vigoare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 81/2003, nu au fost alocate bugetelor locale ca urmare a neachitarii de catre acestea a obligatiilor catre furnizorii de energie termica livrata populatiei, in conditiile legii.
    4.9. Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare prevazute la pct. 4.2 - 4.8, autoritatile administratiei publice locale, impreuna cu unitatile Trezoreriei Statului vor stabili rezultatul executiei bugetelor locale la finele anului, potrivit urmatorului mecanism:
    4.9.1. Stabilirea rezultatului executiei curente a bugetului local (pe baza veniturilor si cheltuielilor curente)
    4.9.1.1. In situatia in care veniturile curente sunt mai mari decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Reintregirea fondului de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului 2003 pentru finantarea unor investitii de competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii si pentru acoperirea golurilor de casa ale bugetului local. Operatiunea se efectueaza de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor Trezoreriei Statului astfel:
    - pentru sumele utilizate in scopul finantarii unor investitii de competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii:

    84.98.02.19 "Disponibil din     = 84.98.02.04 "Disponibil din
    fondul de rulment destinat        fondul de rulment propriu al unitatii
    finantarii unor investitii sau    administrativ-teritoriale"
    pentru dezvoltarea serviciilor
    publice locale"

    - pentru sumele utilizate pentru acoperirea golurilor de casa ale bugetului local:

    84.98.02.17 "Disponibil din     = 84.98.02.04 "Disponibil din
    fondul de rulment destinat        fondul de rulment propriu al unitatii
    acoperirii golului temporar       administrativ-teritoriale"
    de casa"

    b) Inchiderea de catre unitatile Trezoreriei Statului a conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local, prin contul de excedent:

    21 "Venituri curente ale        = 82.98.02.01 "Excedent"
    bugetului local" (analitice pe
    subdiviziunile clasificatiei
    bugetare)

    82.98.02.01 "Excedent"          = 24 "Cheltuieli curente ale bugetului
                                      local" (analitice pe subdiviziunile
                                      clasificatiei bugetare)

    c) Utilizarea cu prioritate a excedentului din exercitiul curent al bugetului local pentru rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si comisioanelor aferente acestora.
    Operatiunea se efectueaza de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), pana la data de 23 decembrie 2003, in limita soldului creditor al contului 82.98.02.01 "Excedent", si se evidentiaza de catre unitatile Trezoreriei Statului astfel:

    82.98.02.01 "Excedent"          = 61 "Cont corespondent al trezoreriei"

    d) Excedentul din exercitiul curent al bugetului local ramas dupa efectuarea operatiunii mentionate la lit. c) se utilizeaza pentru constituirea fondului de rulment propriu, scop in care ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor vira suma respectiva din contul 82.98.02.01 "Excedent" in contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale".
    4.9.1.2. In situatia in care veniturile curente sunt mai mici decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local, prin contul de deficit:

    21 "Venituri curente ale        = 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul
    bugetului local" (analitice pe    de rulment propriu al unitatilor
    subdiviziunile clasificatiei      administrativ-teritoriale"
    bugetare)

    82.99.02.02 "Deficit acoperit   = 24 "Cheltuieli curente ale bugetului
    din fondul de rulment propriu     local" (analitice pe subdiviziunile
    al unitatilor                     clasificatiei bugetare)
    administrativ-teritoriale"

    b) Diminuarea deficitului curent al bugetului local cu sumele repartizate din fondul de rulment pe baza de hotarari ale consiliilor locale, consiliilor judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru finantarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii.
    Operatiunea se efectueaza de ordonatorii principali de credite pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), intocmit la nivelul sumelor efectiv utilizate, in limita soldului creditor al contului 84.98.02.19 "Disponibil din fondul de rulment destinat finantarii unor investitii sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale", astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din     = 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul
    fondul de rulment destinat        de rulment propriu al unitatilor
    finantarii unor investitii sau    administrativ-teritoriale"
    pentru dezvoltarea serviciilor
    publice locale"

    NOTA:
    In cazul in care prin hotarari ale consiliilor locale au fost repartizate sume din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii, care nu s-au utilizat, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia ca pana la data de 24 decembrie 2003 sa restituie sumele neutilizate la fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale.

    La finele anului 2003 contul 84.98.02.19 nu poate prezenta sold.
    c) Deficitul rezultat din executia curenta a bugetului local, la nivelul stabilit dupa efectuarea operatiunilor de la lit. a) si b), se acopera definitiv din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale, scop in care se procedeaza astfel:
    c. 1) pana la data de 9 ianuarie 2004 consiliile locale, judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba acoperirea definitiva din fondul de rulment a deficitului bugetului propriu pe anul 2003;
    c. 2) pe baza hotararii consiliilor locale, judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale respective intocmesc ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetului local din fondul de rulment, astfel:
    - suma utilizata temporar din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor de casa inregistrate in cursul anului 2003, reflectata la finele anului in soldul creditor al contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", se vireaza in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale", diminuandu-se astfel deficitul;
    - diferenta dintre deficitul curent total inregistrat de bugetul local [determinat la lit. a) si b)] si suma acoperita din contul 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" se vireaza din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la lit. c.2) contul 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" si contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" nu mai prezinta sold.
    4.9.1.3. Disponibilitatile fondului de rulment rezultate dupa efectuarea operatiunilor prevazute la pct. 4.9.1.1 si 4.9.1.2, dupa caz, se transfera de catre unitatile Trezoreriei Statului, pe baza de nota contabila, din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 50.39 "Disponibil din fondul de rulment constituit la nivelul unitatii administrativ-teritoriale".
    4.9.2. Stabilirea rezultatului executiei veniturilor si cheltuielilor cu destinatie speciala:
    In conformitate cu prevederile art. 76 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, disponibilitatile la data de 31 decembrie 2003 din veniturile cu destinatie speciala se vireaza in contul fondului de rulment constituit la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale.
    In vederea aplicarii in bune conditii a acestor prevederi legale, urmeaza a se proceda astfel:
    4.9.2.1. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala se efectueaza de unitatile Trezoreriei Statului, distinct, intre fiecare subcapitol de venit si subcapitol de cheltuiala cu destinatie speciala aferenta acestuia, prin debitul/creditul conturilor 83.98.02 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" (analitice conform clasificatiei bugetare), potrivit urmatoarelor inregistrari contabile:
    a) inchiderea conturilor de venituri cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie      = 83.98.02 "Disponibil din venituri cu
    speciala ale bugetului local"     destinatie speciala" (analitice conform
    (analitice pe fiecare             clasificatiei bugetare)
    subcapitol de venit)

    b) inchiderea conturilor de cheltuieli cu destinatie speciala:

    83.98.02 "Disponibil din        = 26 "Cheltuieli cu destinatie speciala
    venituri cu destinatie            ale bugetului local" (analitice pe
    speciala" (analitice conform      fiecare subcapitol de cheltuiala)
    clasificatiei bugetare)

    4.9.2.2. Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale care au gestionat in cursul anului fonduri externe nerambursabile prin conturile de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala vor vira cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) disponibilitatile ramase neutilizate la finele anului din fondurile externe nerambursabile respective, din contul 83.98.02 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala - analiticul prin care au fost inchise veniturile si cheltuielile aferente" in contul 50.77 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora". La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) va fi anexat contul de executie al fondurilor externe nerambursabile la finele anului 2003, din care sa rezulte modul de determinare a sumei transferate.
    Sumele transferate in contul 50.77 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora" se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza pe destinatiile pentru care acestea au fost acordate.
    4.9.2.3. Donatiile si sponsorizarile primite de unitatile administrativ-teritoriale, ramase neutilizate la finele anului 2003, se transfera pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) din contul 83.98.02.14 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" in contul 50.07 "Disponibil din donatii si sponsorizari ramase neutilizate la finele anului".
    4.9.2.4. Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la pct. 4.9.2.1. - 4.9.2.3, sumele inregistrate in soldul contului 83.98.02 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala" (analitice conform clasificatiei bugetare) se transfera de catre unitatile Trezoreriei Statului, cu nota contabila, in creditul contului 50.39 "Disponibil din fondul de rulment constituit la nivelul unitatii administrativ-teritoriale".
    4.10. Disponibilitatile fondului de tezaur constituit la nivelul consiliilor judetene si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti se vireaza pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) din contul 50.08 "Disponibil din fondul de tezaur al judetului" in contul 50.39 "Disponibil din fondul de rulment constituit la nivelul unitatii administrativ-teritoriale".
    4.11. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale, prevazute la pct. 4.9 - 4.10, se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie 2004, cu data de 31 decembrie 2003.

    CAP. 5
    Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat

    5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza astfel:
    5.1.1. In cazul in care la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) a functionat contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", unitatile pe seama carora acesta a fost deschis transfera pana la data de 22 decembrie 2003 platile de casa inregistrate in acest cont, cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama casei judetene de pensii. La ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) se anexeaza contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat, pe baza caruia se vor inregistra platile de casa in contabilitatea casei judetene de pensii.
    5.1.2. - (1) La data de 24 decembrie 2003 casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti vireaza pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT) sumele reprezentand cota de 0,5% prevazuta de lege pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale aferenta lunii decembrie 2003, din conturile de venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat in care aceste sume au fost incasate in contul 30.01 "Disponibil al Fondului initial pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale", care se deschide pe numele acestora la trezoreriile municipiilor resedinta de judet, la trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si, respectiv, la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, dupa caz.
    (2) Pana la data de 6 ianuarie 2004 casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti vireaza sumele cuvenite Fondului initial pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, din contul in care acestea au fost colectate potrivit precizarilor de la alin. (1) in contul 30.01 "Disponibil al Fondului initial pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale", deschis pe numele Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    5.1.3. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat.
    Unitatile Trezoreriei Statului din municipiile resedinta de judet, trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la pct. 5.1.2 incheie in contabilitatea proprie executia bugetului asigurarilor sociale de stat la data de 31 decembrie 2003, reflectata in conturile 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza prin debitul/creditul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", dupa caz, care se deschide pe seama caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, dupa caz, si se codifica astfel: simbol cont sintetic 81; cod capitol 98.04 pentru excedent si, respectiv, 99.04 pentru deficit.
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat, deschise pe numele Oficiului Muncii la Trezoreria Sectorului 1, se efectueaza prin debitul/creditul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", dupa caz, deschis pe numele Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti la aceeasi unitate a Trezoreriei Statului.
    a) Inchiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat:

    22 "Veniturile bugetului        = 81 "Excedent/Deficit al bugetului
    asigurarilor sociale de stat"     asigurarilor sociale de stat"

    b) Inchiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat:

    81 "Excedent/Deficit al         = 25 "Cheltuielile bugetului
    bugetului asigurarilor sociale    asigurarilor sociale de stat"
    de stat"

    Soldul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama unitatilor mentionate mai sus ramane la finele anului 2003 in contabilitatea unitatilor Trezoreriei Statului la care acestea au conturile deschise.
    Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile Trezoreriei Statului elibereaza caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti si Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale extrase de cont, impreuna cu documentele justificative.
    5.1.4. Transferarea rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    5.1.4.1. Pana la data de 9 ianuarie 2004 Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti isi transfera rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 in contul propriu deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, prin virarea/incasarea in/din contul respectiv a tuturor soldurilor conturilor 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" pe care le are deschise la sectoarele municipiului Bucuresti.
    5.1.4.2. Pana la data de 12 ianuarie 2004 casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti transfera rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la finele anului 2003 in contul 81.0000 "Excedent/Deficit curent al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003" deschis pe numele Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, astfel:
    - soldul creditor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari sociale, cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT);
    - soldul debitor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se preia cu dispozitie de incasare din contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    5.1.4.3. La data de 15 ianuarie 2004 Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale transfera soldul contului 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003" in/din contul propriu 81.99.04 "Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat".
    5.2. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale centralizeaza in perioada 5 - 9 ianuarie 2004 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat la unitatile Trezoreriei Statului, iar in cazul in care se inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita subventiilor primite in anul 2003 de la bugetul de stat. Operatiunea se efectueaza de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), prin virarea sumei corespunzatoare din contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.

    CAP. 6
    Incheierea executiei fondurilor speciale

    6.1. - (1) Disponibilitatile aflate in soldul conturilor 50.27 "Disponibil din fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" si 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" se vireaza pana la data de 22 decembrie 2003 de catre agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca si centrele regionale de formare profesionala a adultilor in contul 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
    (2) La data de 24 decembrie 2003 Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca vireaza excedentul bugetului asigurarilor pentru somaj din contul 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" in contul 86.98.06 "Excedent al bugetului asigurarilor pentru somaj".
    (3) Eventualele sume incasate de catre agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca si centrele regionale de formare profesionala a adultilor in contul 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj", in perioada 23 - 24 decembrie 2003, se vireaza de catre acestea pana la data de 6 ianuarie 2004 in contul 86.98.06 "Excedent al bugetului asigurarilor pentru somaj" deschis pe seama Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. La finele anului 2003, sumele incasate in perioada 23 - 24 decembrie 2003 se inregistreaza in contabilitatea proprie de catre agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca si centrele regionale de formare profesionala a adultilor in contul carora au fost incasate si se raporteaza in contul de executie care se prezinta Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru a fi cuprinse in contul anual de executie al bugetului asigurarilor sociale pentru somaj pe anul 2003.
    (4) Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (1) si (2) conturile 50.27 "Disponibil din fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" si 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" isi inceteaza functionarea.
    6.2. - (1) Disponibilitatile aflate in soldul conturilor 50.24 "Disponibil din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate pentru efectuarea de cheltuieli" si 30.15 "Disponibil al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate", deschise pe seama caselor de asigurari sociale de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, se vireaza de catre acestea, la data de 22 decembrie 2003, in contul 30.15 "Disponibil al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate" deschis pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, conform prevederilor art. 59 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002.
    (2) Pana la aceeasi data se vireaza in contul 50.49 "Disponibil din fondul de rezerva constituit conform Legii nr. 145/1997", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si sumele cuvenite fondului de rezerva.
    (3) La data de 24 decembrie 2003 Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vireaza excedentul bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din contul 30.15 "Disponibil al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate" in contul 87.98.16 "Excedent al bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate".
    (4) Eventualele sume incasate in perioada 23 - 24 decembrie 2003 in contul 30.15 "Disponibil al Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate", de catre casele de asigurari sociale de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, se vireaza pana la data de 6 ianuarie 2004 in contul 87.98.16 "Excedent al bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate" deschis pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    (5) La finele anului 2003 sumele incasate in perioada 23 - 24 decembrie 2003 se inregistreaza in contabilitatea proprie de catre casele de asigurari de sanatate in contul carora au fost incasate si se raporteaza in contul de executie care se prezinta Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru a fi cuprinse in contul anual de executie al bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pe anul 2003.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    7.1. Unitatile Trezoreriei Statului vor elibera institutiilor publice cu conturi deschise la acestea extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la data de 24 decembrie 2003 inclusiv si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor de credite bugetare deschise si repartizate, de cheltuieli bugetare si de disponibilitati cu cele din evidenta proprie, pana la data de 12 ianuarie 2004. In cazul in care nu se respecta acest termen, unitatile Trezoreriei Statului nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    Unitatile Trezoreriei Statului la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de disponibilitati, precum si pe cele privind platile de casa raportate in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie 2003.
    7.2. Soldul contului 12 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea de plati in numerar", deschis la unitatile bancare, se vireaza de catre unitatile Trezoreriei Statului in contul curent general al Trezoreriei Statului deschis la sucursalele Bancii Nationale a Romaniei, la data de 23 decembrie 2003.
    7.3. Institutiile publice au obligatia ca in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie a anului 2004 sa confirme unitatilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise soldurile conturilor de credite bugetare deschise si repartizate, de cheltuieli bugetare si de disponibilitati. Eventualele diferente intre soldurile conturilor din contabilitatea institutiilor publice si cea a unitatilor Trezoreriei Statului vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei bugetare la finele anului 2003 cu diferente.
    7.4. Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise bilanturile contabile incheiate la data de 31 decembrie 2003 si conturile de executie bugetara pe anul 2003, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa efectuate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele locale, precum si a soldurilor conturilor de disponibilitati, dupa caz, care trebuie sa coincida cu cele din conturile corespunzatoare deschise la unitatile Trezoreriei Statului.
    Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din bilanturile contabile anuale si conturile de executie bugetara pe anul 2003 primite de la institutiile publice din subordine numai daca acestea sunt vizate de unitatile Trezoreriei Statului. In cazul in care din centralizarea datelor se constata existenta unor facturi neachitate la scadenta pentru bunuri si servicii achizitionate, ordonatorii principali de credite vor dispune, prin compartimentele de audit, controlul asupra modului de respectare a dispozitiilor legale in vigoare la incheierea contractelor respective, avand obligatia de a prezenta in raportul la bilantul contabil masurile luate.
    7.5. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu are caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, care se aplica de organele abilitate in acest scop.
    7.6. Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                            PROGRAM CALENDARISTIC
pentru derularea prin unitatile Trezoreriei Statului a principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2003

________________________________________________________________________________
Nr.                 Denumirea operatiunilor                Data limita pentru
crt.                                                       efectuarea
                                                           operatiunilor
________________________________________________________________________________
     I. Operatiuni in numerar
  1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile            esalonat pana la data
     institutiilor publice deschise la Trezoreria          de 23 decembrie 2003
     Statului pentru plata salariilor si a altor
     drepturi de personal
  2. Ridicarea de sume in numerar din conturile            esalonat pana la data
     institutiilor publice pentru plati de volum redus     de 23 decembrie 2003
     si urgente, necesare bunei functionari a acestora
  3. Depunerea in conturile deschise la trezoreriile       24 decembrie 2003
     statului a soldurilor aflate in casieriile
     institutiilor publice
  4. Depunerea incasarilor in numerar ale unitatilor
     vamale:
     - din perioada 25 - 30 decembrie 2003                 31 decembrie 2003
     - din perioada 31 decembrie 2003 - 4 ianuarie 2004    5 ianuarie 2004

     II. Operatiuni de incasari si plati prin virament
  1. Prezentarea la Trezoreria Statului a documentelor     22 decembrie 2003
     prin care institutiile publice dispun plati catre     ora 10,00
     beneficiari cu conturi deschise la unitati ale
     Trezoreriei Statului din alte judete, inclusiv pentru
     plati intre trezorerii ale sectoarelor
     municipiului Bucuresti
  2. Prezentarea la Trezoreria Statului a documentelor     22 decembrie 2003
     prin care agentii economici dispun plati catre        ora 10,00
     beneficiari cu conturi deschise la unitati ale
     Trezoreriei Statului din alte judete sau la
     trezorerii diferite ale municipiului Bucuresti
  3. Prezentarea la Trezoreria Statului a documentelor     23 decembrie 2003
     prin care institutiile publice sau agentii economici  ora 10,00
     dispun plati catre beneficiari cu conturi deschise la
     aceeasi unitate a Trezoreriei Statului sau la unitati
     ale Trezoreriei Statului din cadrul aceluiasi judet
  4. Prezentarea de catre institutiile publice sau agentii 24 decembrie 2003
     economici a documentelor de virare a veniturilor      ora 12,00
     bugetare reprezentand impozite, taxe, contributii si
     alte venituri, care se achita la unitatea
     trezoreriei statului la care isi au contul deschis
     sau la unitati ale Trezoreriei Statului din cadrul
     aceluiasi judet
  5. Prezentarea de catre agentii economici la unitatile   - pana la data de
     Trezoreriei Statului a documentelor de transferare a  23 decembrie 2003,
     disponibilitatilor in conturi deschise la banci       ora 14,00 (pentru
                                                           plati de mare
                                                           valoare)
                                                           - pana la data de
                                                           23 decembrie 2003,
                                                           ora 10,00 (pentru
                                                           plati de mica
                                                           valoare)

     III. Deschiderea, repartizarea si retragerea
          creditelor bugetare
  1. Ordonatorii principali                                17 decembrie 2003
  2. Ordonatorii secundari                                 19 decembrie 2003
  3. Retragerile de credite bugetare                       17 decembrie 2003
  4. Virarea in conturile institutiilor ierarhic           22 decembrie 2003
     superioare a disponibilitatilor ramase in conturile   ora 10,00
     institutiilor publice fara personalitate juridica
  5. Lichidarea si decontarea operatiunilor de mandat      22 decembrie 2003
                                                           ora 10,00
  6. Recuperarea echivalentului in lei al sumelor in       22 decembrie 2003
     valuta procurate din credite bugetare pentru
     procurarea valutei ramase disponibile
  7. Cedarea la rezerva valutara a statului a sumelor in   22 decembrie 2003
     valuta incasate, reprezentand venituri bugetare, si
     virarea contravalorii acestora la bugetele carora se
     cuvin
  8. Restituirea de catre institutiile publice a           22 - 23 decembrie
     subventiilor si transferurilor primite de la bugetul  2003
     de stat

     IV. Incheierea executiei bugetelor locale
  1. Regularizarea subventiilor primite de bugetele locale  22 decembrie 2003
     de la bugetul de stat si de la alte bugete             ora 10,00
  2. Stabilirea si repartizarea excedentelor bugetelor      in primele 5 zile
     locale si acoperirea eventualelor deficite ale         lucratoare din
     acestora                                               anul 2004
  3. Defalcarea sumelor existente in contul 30.24           22 decembrie 2003
     "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit
     pentru echilibrarea bugetelor locale" la bugetele
     locale sau bugetul propriu, dupa caz

     V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale
        de stat
  1. Stabilirea de catre unitatile de trezorerie si        in primele 3 zile
     contabilitate publica a rezultatului executiei        lucratoare din
     bugetului asigurarilor sociale de stat                anul 2004
  2. Regularizarea de catre Casa Nationala de Pensii si    9 ianuarie 2004
     Alte Drepturi de Asigurari Sociale a transferurilor
     primite de la bugetul de stat
  3. Virarea/incasarea de catre casele teritoriale de      12 ianuarie 2004
     pensii a rezultatului executiei bugetului
     asigurarilor sociale de stat in contul Casei
     Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
     Sociale

     VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
  1. Virarea disponibilitatilor aflate in conturile        22 decembrie 2003
     fondurilor speciale ale institutiilor publice in      ora 10,00
     contul corespunzator al fondului special deschis pe
     seama ordonatorului principal de credite
  2. Restituirea sumelor primite din fondurile speciale    22 decembrie 2003
     pentru efectuarea de cheltuieli                       ora 10,00
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                               LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 2003 in contul 50.05 "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la Trezoreria Statului

________________________________________________________________________________
Nr.                 Denumirea operatiunilor                   Institutiile care
crt.                                                          efectueaza
                                                              operatiunile
________________________________________________________________________________
  1. Garantiile vamale, inclusiv ale drepturilor vamale       - unitatile vamale
     achitate in avans, precum si sumele consemnate de
     persoanele fizice la unitatile vamale
________________________________________________________________________________
  2. Cotizatii pentru sport, retinute de la personalul        - unitatile
     militar si civil, contributii ale cadrelor pentru hrana  militare din
     si actiuni social-culturale, sponsorizari si donatii     sistemul de
     in lei                                                   aparare nationala,
                                                              ordine publica si
                                                              siguranta
                                                              nationala
________________________________________________________________________________
  3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de libertate,   - penitenciare
     pastrate de penitenciare
________________________________________________________________________________
  4. Drepturi de personal, burse si pensii, ordonantate dar   - institutii
     neridicate in cursul anului de catre persoanele          publice
     beneficiare
________________________________________________________________________________
  5. Sume depuse in numerar de angajati, reprezentand         - ordonatorii
     contributia pentru asigurari sociale de stat si bugetul  principali de
     asigurarilor pentru somaj pentru personalul aflat in     credite
     misiune permanenta in strainatate
________________________________________________________________________________
  6. Garantii depuse de agentii economici la institutiile     - institutii
     publice pentru participarea la licitatii, inclusiv taxa  publice
     de participare si contravaloarea caietelor de sarcini
________________________________________________________________________________
  7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse la        - institutii
     dispozitie de catre agentii economici, care nu pot fi    publice
     restituite pana la finele anului
________________________________________________________________________________
  8. Donatii si sponsorizari primite de institutiile publice  - institutii
     in luna decembrie 2003 cu care nu s-au mai putut majora  publice
     bugetele de venituri si cheltuieli si nu au mai putut
     fi utilizate in anul 2003
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    AUTORITATEA PENTRU PRIVATIZARE
    SI ADMINISTRAREA PARTICIPATIILOR STATULUI

                               CONTUL DE EXECUTIE
a veniturilor incasate din privatizare si din dividende si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2003

_____________________________________________________________________________
        Denumirea indicatorilor          Cod indicator  Prevederi   Realizari
                                                        definitive
_____________________________________________________________________________
 I. Venituri
_____________________________________________________________________________
 (cu desfasurare pe surse de venituri)
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 II. Cheltuieli*)
_____________________________________________________________________________
 (cu desfasurare pe destinatii)
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 -
_____________________________________________________________________________
 III. Sold la 31 decembrie 2003
_____________________________________________________________________________

       Conducatorul institutiei,          Conducatorul compartimentului
     ............................              financiar-contabil,
                                         ...............................

------------
    *) Sumele virate in contul Ministerului Finantelor Publice vor fi raportate distinct.

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Institutia de invatamant superior ...........................

                            INDICATORI SINTETICI
    ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2003

________________________________________________________________________________
 1. Venituri totale                                                 milioane lei
 din care:
 - venituri incasate pe baza de contract institutional si contract
   complementar, incheiate cu Ministerul Educatiei, Cercetarii
   si Tineretului                                                   milioane lei
 2. Cheltuieli totale                                               milioane lei
 din care:
 a) cheltuieli curente                                              milioane lei
 din care:
 - cheltuieli de personal                                           milioane lei
 b) cheltuieli de capital                                           milioane lei
 3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate cu
    Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului in venituri
    totale
 4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse decat cele
    provenite pe baza de contract incheiat cu Ministerul Educatiei,
    Cercetarii si Tineretului                                            %
 5. Costul mediu pe student echivalent = cheltuieli pentru          mii
    activitatea de baza/numarul de studenti                         lei/student
    echivalenti                                                     echivalent
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1746/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1746 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1746/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu