Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1710 din 1 noiembrie 2007

privind aprobarea documentatiei necesare in vederea instituirii regimului de arie naturala protejata de interes national

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 815 din 29 noiembrie 2007



In temeiul prevederilor art. 8 alin. (4) şi ale art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile,

ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normativul de conţinut al documentaţiei necesare în vederea instituirii regimului de arie naturală protejată de interes naţional, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Silviu Stoica,

secretar de stat

ANEXĂ

NORMATIVUL DE CONŢINUT

al documentaţiei necesare în vederea instituirii regimului de arie naturală protejată de interes naţional

Propunerile pentru desemnarea unor noi arii naturale protejate de interes naţional se vor face ţinându-se cont de următorul normativ de conţinut al documentaţiei.

A. Criterii de selecţie care stau la baza desemnării unor arii naturale protejate

Criteriile care se au în vedere în procesul de selecţie a unor zone pentru a deveni arii naturale protejate sunt:

1. Importanţa pentru mediu. In cadrul acestui criteriu trebuie să fie făcută o descriere a caracteristicilor naturale ale terenului (folosinţa actuală), din care să rezulte importanţa conservării acestui teren la nivel naţional (de ce este nevoie ca acest teren să fie conservat la nivel naţional). De asemenea, trebuie luate în considerare importanţa speciilor de plante şi animale sălbatice, precum şi populaţiile care există în interiorul sitului. Alături de acestea pot fi luate în considerare şi alte servicii de mediu generate de zona respectivă, cum sunt: sursă de apă, frumuseţea peisajului, fixarea de carbon, prevenirea eroziunii solului şi altele. In cadrul acestui criteriu există 3 categorii de zone care pot fi declarate arii naturale protejate:

- zonele care au valoare intrinsecă datorită beneficiilor de mediu produse de către resursele naturale în interiorul limitelor lor. Aceste zone pot să conţină specii sau ecosisteme-cheie, să ofere protecţie pentru surse de apă etc;

- zonele care sunt menţinute în starea lor naturală şi care au o localizare strategică pentru un coridor ecologic sau pentru alt sit, chiar dacă beneficiile ecologice din interiorul limitelor lor nu sunt foarte importante. Acestea sunt importante pentru reţeaua de arii naturale protejate datorită rolului lor de conectivitate între siturile-cheie ale reţelei naţionale de arii naturale protejat, ca un concept de protecţie integrată. De exemplu, speciile de floră şi faună din aceste terenuri nu sunt unice şi nici nu necesită o protecţie deosebită în raport cu alte arii naturale protejate, totuşi conservarea lor este esenţială în vederea menţinerii conectivităţii unor coridoare ecologice sau a integrităţii ecosistemelor din interiorul unei arii naturale protejate;

- zonele care au fost degradate anterior, dar sunt valoroase pentru localizarea lor, cum sunt zonele din vecinătatea ariilor naturale protejate mai mari sau a coridoarelor ecologice şi care au potenţial de reconstrucţie ecologică, de exemplu Lunca Dunării.

De asemenea, în funcţie de importanţa sau rolul acţiunilor de protejare se disting:

-   zone identificate pentru a proteja calităţi naturale deosebite, cu absenţa intervenţiei antropice;

-  zone cu rol în protejarea unor zone de semnificaţie naţională şi internaţională naturale şi pitoreşti;

- zone care conţin mostre reprezentative de regiuni naturale mari, în care habitatele sunt importante din punct de vedere peisagistic, recreaţional etc;

-  zone cu rol în conservarea habitatului unor specii importante;

- areale care au rolul de a conserva zone având cel puţin două treimi în stare naturală.

2.  Localizarea. Aşa cum s-a indicat în primul criteriu, sunt preferate zonele localizate în arealele prioritare pentru conservare la nivel naţional. Astfel, este de dorit ca propunerile să aibă în vedere acele zone care sunt la limita sau în apropierea ariilor naturale protejate sau acelea care sunt localizate în coridoarele ecologice. De asemenea, sunt preferate acele zone care au fost desemnate ca situri Natura 2000 sau care au alte desemnări internaţionale (rezervaţii ale biosferei, situri Ramsar, situri ale patrimoniului universal, geoparcuri, IBAs etc).

3.  Mărimea sitului. Este de dorit ca ariile naturale protejate să aibă o mărime minimă, care să poată asigura protecţia zonei propuse; totuşi trebuie evitat riscul de a lăsa în afară zone mici, dar importante pentru conservare. Din acest motiv, mărimea sitului nu este un criteriu relevant care să demonstreze importanţa zonei pentru mediu. Din punct de vedere al mărimii sitului se pot distinge:

- arii naturale cu suprafaţă mare, cuprinse între câteva zeci şi câteva sute de hectare; în cadrul acestor categorii de arii protejate pot fi cuprinse parcurile naţionale, parcurile naturale, rezervaţiile naturale etc;

- arii naturale cu o suprafaţă medie, între câteva hectare şi câteva zeci de hectare; din această categorie pot fi amintite rezervaţiile ştiinţifice, rezervaţiile naturale etc;

- arii naturale cu suprafaţă mică, având o mărime de cel mult câteva hectare; aceste areale sunt reprezentate în special de monumente ale naturii, dar şi de rezervaţii de mici dimensiuni, cu precădere rezervaţii cu caracter speologic, geologic etc.

4.   Forma de proprietate. Aceasta are o semnificaţie deosebită în selecţia şi administrarea zonelor protejate. Deşi cele mai multe din suprafeţele din ariile protejate se află în proprietate publică, nu sunt excluse nici suprafeţele proprietate privată sau mixtă, acestea oferind mai multe surse financiare sau răspunzând unor cerinţe proprii diferitelor perimetre.

5.  Obiectivele de conservare. Cel care face propunerea unei noi arii naturale protejate trebuie să stabilească/să specifice clar scopul/obiectivul pentru care aria naturală protejată este propusă şi de ce această propunere este relevantă pentru priorităţile sistemului naţional de arii naturale protejate. Care sunt speciile sau ecosistemele pentru care se doreşte protejarea acestei zone? Care sunt obiectivele? Trebuie să precizeze dacă importanţa pentru mediu a zonei propuse coincide cu obiectivele de conservare propuse de iniţiator sau cu cele ale proprietarului ori administratorului terenului. De exemplu, dacă o zonă este importantă pentru populaţia de urşi, unul din obiectivele de conservare trebuie să fie protecţia populaţiei şi a habitatului acesteia. Dacă aceste obiective concură cu obiectivele de conservare ale sistemului naţional de arii naturale protejate, atunci zona poate fi declarată arie naturală protejată. Scopul pentru care se creează aria naturală protejată va avea în vedere:

-  protecţia, în care principalul obiectiv al protejării este conservarea habitatului şi a speciilor existente aici şi în care singura activitate permisă este cea de cercetare;

- protecţia şi utilizarea durabilă, în conformitate cu fiecare categorie de management al ariei naturale protejate, în care alături de protecţie sunt admise şi anumite activităţi, cum ar fi activităţile turistice (ecoturism), alte activităţi economice tradiţionale desfăşurate de comunităţile locale din interiorul ariilor protejate (de exemplu, păşunat, exploatare forestieră etc).

6.  Managementul viitor. Acesta trebuie să reprezinte o descriere detaliată a activităţilor care se vor desfăşura în interiorul sitului în viitor. De asemenea, trebuie inclusă o descriere a măsurilor de management care urmează să fie luate în concordanţă cu obiectivele ariei naturale protejate. După modul de conservare a biodiversităţii, ariile naturale protejate se clasifică în:

- arii naturale protejate în cadrul cărora nu sunt necesare intervenţii manageriale;

-  arii naturale protejate în cadrul cărora sunt necesare intervenţii active din partea autorităţii de management (de exemplu, pentru reconstrucţia ecologică a unor zone).

Nivelul la care se exercită managementul determină clasificarea zonelor protejate în:

- zone în care managementul este al autorităţii cu cea mai înaltă competenţă având jurisdicţie la nivel naţional (de exemplu, un minister);

- areale în care managementul se exercită la nivel naţional, aparţinând guvernului naţional sau altui nivel guvernamental (de exemplu, o agenţie guvernamentală);

- perimetre în care managementul aparţine unor organizaţii nonprofit, regii autonome, corporaţii sau organisme private;

- teritorii cu un management mixt aparţinând unui mozaic de proprietari publici şi privaţi, existând o varietate de regimuri de administrare.

7.   Nivelul de desemnare. In această categorie pot fi cuprinse:

- arii naturale protejate desemnate la nivel local prin acte normative ale autorităţilor publice locale (nu fac obiectul acestui act normativ);

- arii naturale protejate desemnate la nivel naţional, care pot forma reţeaua de arii naturale protejate a unei ţări (rezervaţii ştiinţifice, parcuri naţionale, monumente ale naturii, rezervaţii naturale, parcuri naturale);

- arii naturale protejate desemnate la nivel internaţional de către organisme abilitate în acest sens: rezervaţii ale biosferei, situri ale patrimoniului mondial, zone umede de importanţă internaţională - situri Ramsar, geoparcuri, situri Natura 2000 (nu fac obiectul acestui act normativ).

8.  Destinaţia pentru turism. Din acest punct de vedere se disting:

- arii naturale protejate în care turismul este interzis sau reglementat în mod strict (cum este cazul rezervaţiilor ştiinţifice);

- areale în care accesul publicului se face printr-un control riguros (zone de protecţie strictă, zone de protecţie integrală, peşteri, zone sălbatice etc);

-  zone în care turismul reprezintă o activitate curentă (parcuri naturale).

Faţă de cele prezentate, în teoria şi practica de specialitate se întâlnesc şi alte modalităţi de structurare a ariilor protejate, determinate de nevoile de gestiune a resurselor sau de legislaţia specifică fiecărei ţări. Acestea atestă diversitatea zonelor, pe de o parte, şi interesul de care ele s-au bucurat, pe de altă parte.

B. Cerinţe pe care trebuie să le îndeplinească un sit pentru a fi desemnat ca arie naturală protejată

In procesul de selecţie a unor areale, pentru ca acestea să fie protejate, se stabilesc o serie de cerinţe, condiţii pe care trebuie să le îndeplinească zonele, şi anume:

- Arealul biogeoqrafic:

• existenţa unor specii deflora şi faună, caracteristici naturale rare sau reprezentative etc. pentru o „regiune" biogeografică (de exemplu, o pădure de stejar în zona de câmpie);

•  existenţa unor elemente de unicat sau a unor trăsături geologice/naturale extraordinare.

- Calităţile ecologice:

• procese ecologice sau sisteme de susţinere a vieţii;

•  integritatea sau gradul în care arealul cuprinde un întreg ecosistem, de sine stătător sau în asociaţie cu alte arii protejate, capabil să asigure menţinerea habitatelor/speciilor pe termen lung;

• diversitatea habitatelor;

•  prezenţa unor habitate pentru specii rare, vulnerabile sau aflate în pericol;

•  prezenţa unor areale „pepiniere" sau de reproducere (de exemplu, locuri de cuibărit etc);

• prezenţa unor areale de hrănire, înmulţire sau odihnă;

• existenţa unui habitat rar sau unic pentru o anumită specie;

• gradul diversităţii genetice în interiorul speciilor.

- Autenticitatea, respectiv măsura în care arealul a fost conservat sau nu a fost subiectul schimbărilor provocate de om.

Importanţa economică, respectiv contribuţia economică potenţială a sitului datorată protecţiei acestuia (de exemplu, protecţia unui areal pentru recreere, existenţă, utilizarea sa în beneficiul comunităţii locale, aprecierea de către turişti sau alte categorii de persoane ori a unui refugiu pentru cuibărit, areal sau sursă pentru specii importante din punct de vedere economic).

- Importanţa socială se regăseşte prin faptul că există sau reprezintă o valoare potenţială pentru comunităţile locale, naţionale sau internaţionale, deoarece are calităţi recreaţionale, istorice, de patrimoniu, tradiţionale, estetice şi educaţionale semnificative.

- Importanţa ştiinţifică este dată de valoarea pentru cercetare şi monitorizare.

- Importanţă naţională sau internaţională:

• existenţa unei desemnări naţionale sau internaţionale;

•  potenţial pentru a fi inclus într-un sistem naţional sau internaţional.

- Posibilitate de realizare din punct de vedere practic:

• gradul de izolare faţă de influenţele distructive din afară;

• acceptabilitate socială şi politică, gradul de sprijin din partea comunităţii;

• accesibilitate pentru educaţie, turism şi recreere;

• compatibilitate cu utilizatorii existenţi, în particular cu localnicii;

uşurinţa aplicării măsurilor de management sau compatibilitatea cu regimuri de management existente.

Dualitate sau replică, ce rezidă în faptul că zonele protejate, în particular atunci când sunt mici, pot fi subiectul unor influenţe devastatoare distructive, deopotrivă din partea omului sau a naturii, de exemplu prin păşunatul intensiv într-o zonă montană cu specii de floră rare. Prin urmare, este de dorit ca acolo să se creeze un areal protejat mai mare, prezervând astfel mai multe habitate, nu numai un simplu tip de ecosistem major, într-un sistem reprezentativ.

C. Criterii de selecţie a siturilor în funcţie de categoria de management

Selecţia ariilor naturale protejate de interes naţional în funcţie de categoria de management se face în mod diferenţiat, pornindu-se de la obiectivele specifice fiecărei categorii în parte. Astfel, criteriile pentru selecţia ariilor naturale protejate în funcţie de categoria de management propusă de Uniunea Internaţională pentru Conservarea Naturii (UICN) sunt:

- Rezervaţii ştiinţifice (categoria I UICN):

•  arealul trebuie să fie suficient de mare pentru a asigura integritatea ecosistemelor sale şi pentru a realiza obiectivele de management pentru care este protejat;

• arealul trebuie să fie în mod semnificativ ferit de intervenţia directă a omului şi capabil să rămână aşa;

•  conservarea biodiversităţii acestui areal trebuie să fie realizată prin protecţie, fără să necesite intervenţii manageriale asupra sa sau asupra peisajului (cum este în cazul categoriei IV).

- Parcuri naţionale (categoria a II-a UICN):

• arealul trebuie să conţină mostre reprezentative de regiuni naturale mari, trăsături sau peisaje, în care speciile de plante şi animale, habitatele şi siturile geomorfologice sunt importante din punct de vedere spiritual, peisagistic, educaţional, recreaţional şi turistic;

• arealul trebuie să fie suficient de mare pentru a conţine unul sau mai multe ecosisteme intacte, nealterate material de ocuparea şi exploatarea curentă umană.

- Monumente ale naturii (categoria a III-a UICN):

•  arealul trebuie să conţină una sau mai multe trăsături de importanţă semnificativă (trăsăturile naturale potrivite includ cascade spectaculoase, peşteri, cratere, locuri fosilifere, dune de nisip şi trăsături marine, împreună cu fauna sau flora unică ori reprezentativă; trăsăturile culturale asociate pot include picturi rupestre, faleze înalte fortificate, situri arheologice sau situri naturale care prezintă o importanţă deosebită pentru comunitatea locală);

•  arealul trebuie să fie suficient de mare pentru protejarea integrităţii trăsăturilor şi legăturilor cu zonele imediat înconjurătoare.

- Rezervaţii naturale (categoria a IV-a UICN):

• arealul trebuie să joace un rol important în protecţia naturii şi supravieţuirea speciilor (de exemplu, zone de cuibărit, zone umede, guri de vărsare a unor râuri, păşuni, păduri, albii de râuri, tinoave, chei, habitat al unor specii protejate etc);

• arealul trebuie să fie acolo unde protecţia habitatului este esenţială pentru prosperitatea florei de importanţă naţională sau locală ori pentru fauna locală sau migratoare;

•  conservarea acestor habitate şi specii poate depinde de intervenţia activă prin măsuri de management pentru a asigura menţinerea habitatelor şi/sau în vederea protejării anumitor specii, grupuri de specii sau comunităţi biotice;

•   mărimea acestui areal poate depinde de suprafaţa necesară speciilor pentru a fi protejate şi poate varia de la dimensiuni relativ mici la dimensiuni foarte mari.

- Parcuri naturale (categoria a V-a UICN):

• arealul trebuie să posede peisaje (ecosisteme) de o calitate pitorească deosebită, cu diverse habitate asociate, faună şi floră, împreună cu manifestări unice sau tradiţionale ale modului de utilizare a terenului şi comunităţi sociale locale care au dovedit de-a lungul timpului creativitate în ceea ce priveşte realizarea aşezărilor umane, datinile/obiceiurile locale, mijloacele de existenţă şi credinţele.

D. Studiul de fundamentare ştiinţifică necesar în vederea instituirii regimului de arie naturală protejată trebuie să conţină:

Studiul de fundamentare ştiinţifică în vederea instituirii regimului de arie naturală protejată trebuie să fie structurat ţinând cont de următoarele aspecte:

1.  Numele ariei protejate (de preferat, preluat din toponimia locală sau adaptat după aceasta).

2. Categoria propusă pentru aria naturală protejată (conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice).

3.  Obiectivul ariei protejate (succint, scopul pentru care se propune conservarea ariei).

4.  Localizarea:

4.1. coordonatele geografice şi coordonatele Stereo 1970 ale centrului ariei, iar la ariile relativ întinse, şi ale limitelor, pe direcţia punctelor cardinale sau în punctele de inflexiune;

4.2. încadrare/acoperire în sistem UTM (caroiaj 10x10 km, 50 x 50 km);

4.3.  descrierea narativă a limitelor ariilor (se vor lua în considerare repere identificabile în teren, fie naturale, fie realizate de om; în cazul bazinelor acvatice, se va trasa o linie imaginară paralelă cu malul, la circa 20 m de acesta, la cota maximă a apei);

4.4. situaţia cadastrală. Regimul de proprietate al terenurilor (se vor evita pe cât posibil arii aflate în proprietate particulară);

4.5. suprafaţa;

4.6.  localitatea, judeţul;

4.7.  unitatea fizico-geografică;

4.8. căile de acces.

5. Caracterizarea ariei protejate:

5.1. descrierea aspectului general al ariei;

5.2.  structura geologică (se va detalia în cazul rezervaţiilor geologice);

5.3. sol (pedologie);

5.4. ape (hidrologie);

5.5. climat local;

5.6. flora şi vegetaţia:

• speciile de plante pentru care se propune înfiinţarea ariei protejate;

• specii rare şi periclitate, conform Listei Roşii. Specii/subspecii/varietăţi endemice. Specii cu importanţă fitogeografică. Specii ocrotite prin convenţii internaţionale sau prin legislaţia naţională. Specii de interes comunitar;

• asociaţii vegetale. Ecosisteme/habitate naturale (cu sublinierea celor prioritare sau de interes comunitar). Tipuri de habitate listate în anexele la Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 57/2007;

• ecosisteme antropogene;

• modificări/evoluţii/alterări recente ale ecosistemelor locale;

5.7. fauna:

• specii de animale pentru a căror ocrotire se propune instituirea ariei protejate (prezentare pe grupe de animale);

• specii rare, vulnerabile, periclitate. Specii/subspecii endemice (Se vor marca.) Specii ocrotite prin convenţii internaţionale sau prin legislaţia naţională. Specii de interes comunitar;

•  la păsări se vor diferenţia speciile clocitoare de cele neclocitoare;

• la mamifere şi păsări se vor include date asupra efectivelor speciilor.

NOTĂ:

Se vor aborda/dezvolta acele paragrafe care corespund cu profilul ariei propuse spre protejare.

6. Zonarea internă (opţional). Propunerea unei/unor zone de protecţie strictă şi/sau de protecţie integrală pe cuprinsul ariei protejate, argumentată. Pentru rezervaţii ştiinţifice este nevoie de documentaţii separate.

7. Starea ariei, presiune antropică, amenajări şi/sau construcţii existente şi proiectate (în plus, situaţia din zona înconjurătoare; existenţa unor obiective care ar putea avea influenţe negative asupra ariei).

8.  Măsuri minimale propuse în vederea conservării ariei.

ANEXE

a) Hartă generală (a ţării, a judeţului) cu marcarea locaţiei ariei.

b) Hartă topografică/geomorfologică, la o scară convenabilă, în funcţie de întinderea ariei (de exemplu, 1:5.000, 1:25.000). Limitele vor fi realizate în sistem GIS proiecţie Stereographic 1970. Marcarea zonării interne, dacă se propune o asemenea zonare. Se vor anexa temele (shape-urile) limitelor sau ale altor repere ale ariei naturale protejate, în format digital, ca vectori cu referinţă geografică în format electronic.

c) Harta amenajamentelor silvice (la arii situate integral sau parţial în fond forestier), plus lista unităţilor de producţie/ amenajistice incluse în aria propusă.

d) Categoriile de folosinţă ale terenurilor, cu evidenţierea tipului de proprietate al acestora (opţional, hartă după modelul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, cu evidenţierea proprietarilor).

e) Hartă geobotanică [distribuţia fitocenozelor/asociaţiilor identificate (în cazul unor suprafeţe restrânse) sau a alianţelor de vegetaţie (la suprafeţe mari)] - opţional.

f) Hartă cu localizarea speciilor-ţintă (plante, animale) - opţional.

g) Alte hărţi specifice (de exemplu, geologică, pedologică, hidrografică etc.) - opţional.

h) Fotografii de ansamblu şi de detaliu - opţional.

i) Date de identificare a celui care propune (instituţia - colectivul care a întocmit documentaţia - coordonator - date de contact).

j) Punctul de vedere şi/sau avizul autorităţii/autorităţilor publice locale. Punctul de vedere al direcţiei silvice, al direcţiei agricole, al societăţilor comerciale implicate sau al proprietarilor şi/sau al administratorilor terenurilor, după caz.

k) Avizul Academiei Române - Comisia pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii

l) Data. Semnătura. Parafa (pentru documentaţii transmise de instituţii sau alte persoane juridice).

E. Formular standard pentru caracterizarea ariei naturale protejate

ROMÂNIA

MINISTERUL MEDIULUI Şl DEZVOLTĂRII DURABILE

Direcţia protecţia naturii, biodiversitate, biosecuritate

FORMULAR STANDARD

pentru caracterizarea ariilor naturale protejate

1. Denumirea ariei naturale protejate:

2. Codul ariei naturale protejate1

3. Incadrarea teritorial-administrativă

Judeţul/judeţele

Localitatea/localităţile pe al căror teritoriu administrativ se află aria

1) Va fi atribuit de autoritatea publică centrală care răspunde de ariile naturale protejate.

4. Categoria şi tipul ariei naturale protejate (marcaţi cu x)

Categoria

Caracteristici tipologice

I

II

III

IV

V

VI

R

P

B

b

z

g

s

p

f

m

u

pj

SPA

SCI

Aria protejată

Include:

Este inclusă în:

Transfrontalieră cu:

5. Suprafaţa/lungimea

Suprafaţa (ha)

Lungimea (m)

6. Altitudinea

Maximă

Minimă

Medie

7. Statutul legislativ (actul de declarare)

Tipul actului

Lege

JMC

HCM

HG

OM

OG

CJ

CL

Altele

Nr.

Data

8. Localizarea geografică

8.1.

Coordonate geografice

N

S

E

V

Central

Latitudine

Longitudine

8.2

Indicativul hărţilor topografice

1:25.000

1:5.000

Altă scară

8.3.

Delimitare descriptivă2)

Limita

Descrierea

N

NE

E

SE

S

SV

V

NV

9. Căile de acces (marcaţi cu x)

CFR

CFF

DN

DJ

DL

DF

DA

T

Detaliere:

Localităţi apropiate:

2) Se va face o descriere narativă a limitelor, având ca model descrierea din actele normative adoptate anterior (de exemplu, Hotărârea Guvernului nr. 230/2003 privind delimitarea rezervaţiilor biosferei, parcurilor naţionale şi parcurilor naturale şi constituirea administraţiilor acestora, cu modificările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 2.151/2004 privind instituirea regimului de arie naturală protejată pentru noi zone etc).

10. Incadrarea în Regiunea Biogeografică Europeană (conform regiunilor biogeografice europene existente în ţara noastră):

Alpină          

Continentală

Panonică

Stepică

Pontică

11. Incadrarea în Euroregiunea României (conform Strategiei naţionale pentru conservarea biodiversităţii)

Nr.

Euroregiunea

1.

Carpaţii Orientali

2.

Carpaţii Meridionali

3.

Munţii Banatului

4.

Munţii Apuseni

5.

Podişul Transilvaniei

6.

Subcarpaţii Getici

7.

Subcarpaţii de Curbură

8.

Podişul Sucevei

9.

Dealurile Banatului

10.

Dealurile Crişanei

11.

Câmpia Someşului

Nr.

Euroregiunea

12.

Câmpia Banatului şi Crişurilor

13.

Câmpia Moldovei

14.

Podişul Central al Moldovei

15.

Podişul Getic

16.

Câmpia Găvanu-Burdea

17.

Silvostepa Câmpiei Române

18.

Stepa Câmpiei Române

19.

Podişul Dobrogei

20.

Lunca inundabilă a Dunării

21.

Delta Dunării

22.

Marea Neagră

12. Localizarea biogeografica

Coordonate biogeografice

13. Criterii de identificare a habitatelor (marcaţi cu x)

13.1

Vegetaţie

Alpină

Subalpină

Pădure

Pajişti

Păşuni

Fâneţe

Stâncării

Dune

Săraturi

Stepă

Zone umede

Mlaştini/turbării

13.2

Geomorfologice

Munte

Platou

Piemont

Podiş

Deal

Câmpie

Terasă

Luncă

Râu

Lac

Baltă

Litoral

Mare

Izvor

Căldare glaciară

Chei

Defileu

Peşteră

Relief carstic exogen

Dune de nisip

Stâncării

13.3

Geologice

Domeniul cristalin

Domeniul sedimentar

Domeniul eruptiv

Izvor termal

Izvor mineralizat

Emanaţii de gaze şi noroi

Alte aspecte postvulcanice

Fereastră geologică

Petec de acoperire

Olistolite

Aflorimente

Depozit fosilifer

Aspecte mineralogice rare

14. Principalele tipuri de habitate din aria naturală protejată (marcaţi cu x)

Tipuri majore

Suprafaţa (ha)

%

Habitate de coastă

Dune de nisip continentale sau maritime

Habitate de apă dulce/zone umede

Mlaştini/turbării

Formaţiuni ierboase/pajişti şi arbuşti/tufişuri

Păduri

Stâncării

Peşteri

Altele

TOTAL

15. Caracterizarea generală a ariei naturale protejate (descriptiv)

I. BIOTOPUL

a) Aspecte geologice/geomorfologice

b) Aspecte pedologice

c) Aspecte hidrologice

d) Aspecte climatologice

II. BIOCENOZA

a) Vegetaţia

b) Fauna

16. Specii protejate

Grup major

Nr. specii

Lista speciilor protejate*)

**)

Mamifere

Păsări

Reptile

Amfibieni

Peşti

Nevertebrate

Plante

Pentru fiecare specie se vor menţiona:

*) (în paranteză) convenţiile internaţionale sub a căror protecţie se găseşte:

Bdv  - Convenţia de la Rio de Janeiro (Legea nr. 58/1994)

Ber   - Convenţia de la Berna (Legea nr. 13/1993)

Bon  - Convenţia de la Bonn (Legea nr. 13/1998)

C      - Convenţia CITES (Legea nr. 69/1994)

DH   - Directiva Habitate 92/43/CEE

DP   - Directiva Păsări 79/409/CEE

**) pentru fiecare specie se va menţiona categoria de vulnerabilitate:

v      -vulnerabile

p      - periclitate

r       - rare

e      -endemice.

17. Specii endemice de plante (marcaţi cu x)

Nr.

Denumirea ştiinţifică

Denumirea populară

Starea populaţiei

Favorabilă

Nefavorabilă

Ca areal

Ca efective

In declin ca areal

In declin ca efective

1.

18. Specii endemice de faună (marcaţi cu x)

Nr.

Denumirea ştiinţifică

Denumirea populară

Starea populaţiei

Favorabilă

Nefavorabilă

Ca areal

Ca efective

In declin ca areal

In declin ca efective

1.

19. a) Activităţi care se desfăşoară în perimetrul ariei naturale protejate (marcaţi cu x)

Nr. crt.

Activităţi

Existente

Tradiţionale

Permise

Caracterul impactului negativ asupra ariei naturale protejate

Permanent

Periodic

Sporadic

Nu este cazul

1.

Păşunat

2.

Agricultură

3.

Tratamente agrochimice

4.

Apicultură

5.

Folosinţe de apă

6.

Irigare

7.

Desecări

8.

Piscicultura

9.

Pescuit

10.

Amenajări hidrotehnice

11.

Prelucrarea lemnului

12.

Amenajări turistice

13.

Amenajări balneoclimaterice

14.

Inundări

15.

Reţele electrice

16.

Cariere/balastiere

17.

Exploatări forestiere (defrişări, igienizări etc.)

18.

Exploatări hidrocarburi

19.

Exploatări miniere metalifere

20.

Exploatări miniere nemetalifere

21.

Amenajări comerciale

22.

Vânătoare

23.

Braconaj (de diferite tipuri)

24.

Colectări de material biologic

25.

Căi de transport şi circulaţie

26.

Amenajări industriale

27.

Urbanizare

28.

Turism

Altele

19. b) Activităţi care se desfăşoară în afara perimetrului ariei naturale protejate şi care exercită un impact negativ asupra acesteia (marcaţi cu x)

Nr.

Sursa care cauzează impactul

Poluantul

Tipul de influenţă (poluare)

Caracterul impactului

Atmosferică

Ape

Soluri

Sonoră

Radioactivă

Permanent

Accidental

20. Aspecte de deteriorare (marcaţi cu x)

Deteriorarea

Caracterizarea deteriorării

Cauza

Stadiul

Dinamica

Naturală

Antropică

Incipient

Avansat

Degradat

Staţionară

Evoluţia

Continuă

Periodică

21. Regimul terenurilor (marcaţi cu x)

Situaţia cadastrală

Forma de proprietate

Categoria de folosinţă

Nr. parcelei

Suprafaţa (ha)

Lungimea (m)

DPN

DPJ

DPL

PJ

PF

Mixt

Pd

Ps

F

Lv

Vi

Ar

Np

22. Administrarea ariei naturale protejate (marcaţi cu x)

22.1

Administrator

APM

Inst. st.

Regii

ONG

S.C.

S.A.

AT

Persoane fizice

Proprietarul

22.2

Calitatea de administrator este stabilită prin:

Lege

HG

OM

CJ

CL

22.3

Plan de management

Există şi se aplică

Există, dar nu se aplică

Nu există

22.4

Permanent

Periodic şi specificat când

Supraveghere

Pază

22.5

Controlul

Planificat

Neplanificat

MMDD

Academia Română

GNM

APM

Alte organe

22.6

Amenajări/dotări

Existente

Necesare

Observaţii

Imprejmuire

Panouri de avertizare/atenţionare

Panouri explicative

Panouri pentru orientare (hărţi)

Clădiri administrative

Staţiuni ştiinţifice

Centre de vizitare/informare

Clădiri pentru pază/supraveghere

Amenajări pentru observare/supraveghere

Bariere

Puncte de intrare

Poteci/drumuri pentru vizitare

Trasee turistice marcate

Locuri de campare

Amenajări pentru colectarea deşeurilor

Vetre de foc

Altele

Delimitare

23.  Bibliografia şi documentaţia existentă referitoare la aria naturală protejată

24.  Datele instituţiei care completează formularul

Denumirea instituţiei

Adresa

Tel/Fax/E-mail

Persoana care completează formularul

Data

25. Anexe grafice

25.1.  Harta ariei naturale protejate (la o scară convenabilă)

25.2.  Harta cu aspecte administrative, la o scară convenabilă

25.3.  Harta vegetaţiei, la o scară convenabilă

25.4.  Harta silvică, cu evidenţierea unităţilor amenajistice (dacă este cazul)

25.5.  Harta zonării interne (dacă este cazul)

25.6.  Harta apelor de suprafaţă, la o scară convenabilă

25.7.  Fotografii

F. Modul de transmitere a documentaţiei

Documentaţia se depune la autoritatea publică centrală care răspunde de ariile naturale protejate, în vederea promovării acesteia prin actul normativ specific. Documentaţia se va depune în două exemplare (atât pe hârtie, cât şi pe suport electronic - CD, DVD etc). Formatul electronic va conţine toate informaţiile furnizate pe hârtie, inclusiv hărţile. Pentru documentaţiile transmise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin nu se aplică prevederile acestuia.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1710/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1710 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1710/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu