Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 169 din 31 ianuarie 2003

pentru aprobarea: Sistemului privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman cu regulile si reglementarile tehnice aplicabile; Criteriilor minime pe care trebuie sa le indeplineasca o societate de clasificare in vederea delegarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a competentelor privind emiterea certificatelor statutare navelor care arboreaza pavilionul roman; Listei societatilor de clasificare care indeplinesc criteriile minime stabilite de Uniunea Europeana si ale caror reguli de clasificare sunt recunoscute de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 122 din 26 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul dispozitiilor art. 2^2, 10^1 si 10^2 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 412/2002, precum si ale art. 4 lit. J din Regulamentul de organizare si functionare al Autoritatii Navale Romane, cuprins in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 1.133/2002 privind organizarea si functionarea Autoritatii Navale Romane,
    in baza prevederilor art. 2 pct. 5 si ale art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
    avand in vedere prevederile art. 69 si 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, prevederile Directivei Consiliului nr. 94/57/CE din 22 noiembrie 1994 referitoare la regulile si standardele comune pentru organizatiile de inspectie si supraveghere tehnica a navelor si pentru activitatile relevante ale administratiilor maritime, astfel cum a fost amendata prin Directiva Comisiei nr. 97/58/CE din 26 septembrie 1997 si prin Directiva Parlamentului European si a Consiliului nr. 2001/105/CE din 19 decembrie 2001, precum si prevederile Deciziei Comisiei nr. 2002/221/CE din 14 martie 2002 care amendeaza Decizia nr. 96/587/CE referitoare la publicarea listei organizatiilor recunoscute care au fost notificate de catre statele membre in concordanta cu prevederile Directivei Consiliului nr. 94/57/CE,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Sistemul privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman cu regulile si reglementarile tehnice aplicabile, cuprins in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba Criteriile minime pe care trebuie sa le indeplineasca o societate de clasificare in vederea delegarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a competentelor privind emiterea certificatelor statutare navelor care arboreaza pavilionul roman, cuprinse in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Se aproba Lista societatilor de clasificare care indeplinesc criteriile minime stabilite de Uniunea Europeana si ale caror reguli de clasificare sunt recunoscute de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cuprinsa in anexa nr. 3.
    Art. 4
    Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 5
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 6
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.

                      p. Ministrul lucrarilor publice,
                        transporturilor si locuintei,
                              Ileana Tureanu,
                             secretar de stat

    ANEXA 1

                                  SISTEMUL
privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman cu regulile si reglementarile tehnice aplicabile

    Art. 1
    Prezenta anexa stabileste sistemul privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman, precum si a masinilor, instalatiilor, echipamentelor si materialelor pentru acestea cu normele tehnice nationale si cu prevederile conventiilor internationale.
    Art. 2
    In intelesul prezentului ordin, termenii utilizati se definesc dupa cum urmeaza:
    a) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului caruia i-au fost delegate competentele pentru ducerea la indeplinire a obligatiile ce revin Guvernului ca parte la conventiile internationale;
    b) certificat de clasa - documentul emis de o societate de clasificare prin care se atesta ca structura corpului, masinile si instalatiile navei, corespunzatoare tipului si destinatiei acesteia, precum si zonei de navigatie, sunt in conformitate cu regulile si reglementarile elaborate si publicate de respectiva societate;
    c) certificate statutare - documentele emise de Autoritatea Navala Romana sau de o organizatie recunoscuta, prin care se atesta conformitatea navei, precum si a instalatiilor si echipamentelor acesteia cu prevederile conventiilor internationale;
    d) conventii internationale sunt: Conventia internationala din 1974 privind siguranta vietii omenesti pe mare (SOLAS), Conventia internationala din 1966 asupra liniilor de incarcare (LL), Conventia internationala din 1973/1978 pentru prevenirea poluarii de catre nave (MARPOL), impreuna cu protocoalele si amendamentele la acestea, precum si cu codurile la care respectivele conventii fac trimitere;
    e) inspectie si supraveghere tehnica - inspectia si supravegherea tehnica ce se realizeaza obligatoriu, in conformitate cu prevederile conventiilor internationale si/sau cu regulile si normele tehnice nationale elaborate de Autoritatea Navala Romana si aprobate de Minister privind siguranta constructiva a navelor, siguranta persoanelor si a marfurilor de la bordul navelor, precum si prevenirea poluarii mediului;
    f) Minister - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    g) nava care arboreaza pavilionul roman - o nava care a primit dreptul de arborare a pavilionului roman in conformitate cu reglementarile in vigoare;
    h) nava fluviala - o nava avand constructia, echiparea si certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a naviga in siguranta pe caile navigabile interioare, potrivit serviciului pe care il realizeaza si caracteristicilor zonei de navigatie, in conformitate cu reglementarile nationale aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana si aprobate de Minister;
    i) nava maritima pentru navigatie in apele nationale navigabile ale Romaniei - o nava avand constructia, echiparea si certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a naviga in siguranta in apele nationale navigabile ale Romaniei sau pentru a efectua voiajuri internationale ocazionale, potrivit serviciului pe care il realizeaza si caracteristicilor zonei de navigatie, in conformitate cu reglementarile nationale aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana si aprobate de Minister, si/sau in conformitate cu acordurile bilaterale aplicabile;
    j) nava maritima pentru voiaj international - o nava avand constructia, echiparea si certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a efectua in siguranta voiajuri internationale, potrivit serviciului pe care il realizeaza si caracteristicilor zonei de navigatie, in conformitate cu prevederile conventiilor internationale;
    k) organizatie recunoscuta - o societate de clasificare careia Ministerul ii deleaga, cu conditia respectarii criteriilor minime stabilite de legislatia Uniunii Europene si prevazute in anexa nr. 2, competentele privind emiterea certificatelor statutare, inspectia si supravegherea tehnica conform conventiilor internationale;
    l) voiaj international - un voiaj efectuat de o nava intre doua porturi situate in state diferite.
    Art. 3
    (1) Navele maritime pentru voiajuri internationale care arboreaza pavilionul roman vor corespunde din punct de vedere tehnic cerintelor ce le sunt aplicabile din conventiile internationale.
    (2) Constructia, reconstructia, modernizarea si repararea navelor prevazute la alin. (1), precum si masinile, instalatiile, echipamentele si materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai in baza unor documentatii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu cerintele aplicabile din conventiile internationale.
    (3) Documentatiile tehnice mentionate la alin. (2) vor face obiectul examinarii si avizarii Directiei de certificare tehnica si inmatriculari nave din cadrul Autoritatii Navale Romane.
    Art. 4
    (1) Pentru indeplinirea standardelor de siguranta constructiva si prevenire a poluarii, prevazute in conventiile internationale, navele maritime pentru voiajuri internationale care arboreaza pavilionul roman trebuie sa corespunda regulilor si reglementarilor uneia dintre societatile de clasificare prevazute in anexa nr. 3.
    (2) Conformitatea cu regulile si reglementarile de constructie si clasificare mentionate la alin. (1) se atesta prin certificatul de clasa al societatii de clasificare ale carei reguli sunt aplicate.
    Art. 5
    (1) Certificatele statutare pentru navele maritime pentru voiajuri internationale care arboreaza pavilionul roman se emit de Autoritatea Navala Romana.
    (2) Competentele ce revin Autoritatii Navale Romane privind efectuarea inspectiilor si supravegherii tehnice obligatorii si certificarii prevazute de conventiile internationale pot fi delegate, partial sau total, unor organizatii recunoscute.
    Art. 6
    (1) Delegarea competentelor prevazute la art. 5 alin. (2) se face in baza unui protocol de recunoastere (conform recomandarilor Organizatiei Maritime Internationale) incheiat de Minister cu o societate de clasificare.
    (2) Pentru a fi recunoscuta societatea de clasificare trebuie sa prezinte Ministerului o solicitare oficiala scrisa, insotita de documentatiile necesare cu informatii complete si evidente privind satisfacerea criteriilor minime de recunoastere prevazute in anexa nr. 2.
    (3) Dupa analiza documentatiilor mentionate la alin. (2) Ministerul va informa societatea de clasificare solicitanta asupra conditiilor de perfectare si semnare a protocolului de recunoastere.
    (4) Pe perioada derularii protocolului de recunoastere Autoritatea Navala Romana va monitoriza activitatea organizatiei recunoscute si va aproba emiterea de catre aceasta organizatie a certificatelor de scutire.
    (5) Daca pe perioada derularii protocolului de recunoastere organizatia recunoscuta cu care s-a semnat protocolul a emis certificate statutare unor nave, la care ulterior se constata in mod repetat deficiente majore care au ca rezultat retinerea repetata a respectivelor nave, Ministerul, la propunerea Autoritatii Navale Romane, poate anula protocolul de recunoastere.
    Art. 7
    Ministerul va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, lista organizatiilor recunoscute.
    Art. 8
    (1) Certificatele de clasa emise de Registrul Naval Roman sunt valabile pana la data expirarii lor, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2003, cand le inceteaza valabilitatea.
    (2) Pentru certificatele de clasa emise de Registrul Naval Roman, care expira inainte de 31 decembrie 2003, nu se mai acorda prelungiri.
    (3) Proprietarii, armatorii sau operatorii de nave vor lua masurile care se impun ca la data expirarii valabilitatii certificatelor de clasa sa se conformeze prevederilor art. 4.
    Art. 9
    (1) Navele maritime pentru navigatie in apele nationale navigabile ale Romaniei, care arboreaza pavilionul roman, vor corespunde regulilor si normelor tehnice de constructie si echipare aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana si aprobate de Minister.
    (2) Constructia, reconstructia, modernizarea si repararea navelor, precum si masinile, instalatiile, echipamentele si materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai in baza unor documentatii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu regulile si normele mentionate la alin. (1).
    (3) Documentatiile tehnice mentionate la alin. (2) vor face obiectul examinarii si avizarii Directiei de certificare tehnica si inmatriculari nave din cadrul Autoritatii Navale Romane, care va efectua prin inspectoratele sale tehnice teritoriale inspectiile si supravegherea tehnica obligatorie in vederea certificarii conformitatii cu regulile si normele mentionate la alin. (1).
    (4) Atestarea faptului ca structura corpului, masinile si instalatiile navelor maritime pentru navigatie in apele nationale navigabile sunt adecvate tipului, serviciului si zonei de navigatie, conform normelor tehnice aplicabile, se va face prin emiterea, confirmarea anuala si reinnoirea la intervale de 5 ani de catre Autoritatea Navala Romana a Certificatului de siguranta a constructiei si echipamentelor navei, in baza inspectiilor tehnice stabilite prin regulile si normele mentionate la alin. (1).
    Art. 10
    (1) Navele fluviale care arboreaza pavilionul roman vor corespunde regulilor si normelor tehnice de constructie si echipare aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana si aprobate de Minister.
    (2) Constructia, reconstructia, modernizarea si repararea navelor, precum si masinile, instalatiile, echipamentele si materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai in baza unor documentatii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu regulile si normele mentionate la alin. (1).
    (3) Documentatiile tehnice mentionate la alin. (2) vor face obiectul examinarii si avizarii Directiei de certificare tehnica si inmatriculari nave din cadrul Autoritatii Navale Romane, care va efectua prin inspectoratele sale tehnice teritoriale inspectiile si supravegherea tehnica obligatorie in vederea certificarii conformitatii cu regulile si normele mentionate la alin. (1).
    (4) Atestarea faptului ca structura corpului, masinile si instalatiile navelor fluviale sunt adecvate tipului, serviciului si zonei de navigatie, conform normelor tehnice aplicabile, se va face prin emiterea, confirmarea anuala si reinnoirea la intervale de 5 ani de catre Autoritatea Navala Romana a Certificatului tehnic de navigatie interioara, in baza inspectiilor tehnice stabilite prin regulile si normele mentionate la alin. (1).

    ANEXA 2

                             CRITERII MINIME
pe care trebuie sa le indeplineasca o societate de clasificare in vederea delegarii de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a competentelor privind emiterea certificatelor statutare navelor care arboreaza pavilionul roman

    ARTICOL UNIC
    Pentru a fi recunoscuta, o societate de clasificare trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii minime generale si specifice:

    I. criterii minime generale:
    1. sa demonstreze pe baza de documente ca are o experienta vasta privind evaluarea proiectarii si constructiei navelor comerciale;
    2. sa fi acordat clasa sa la cel putin 1.000 de nave maritime, fiecare cu un tonaj brut mai mare de 100 si care impreuna au un tonaj brut de cel putin 5 milioane;
    3. sa aiba suficient personal tehnic angajat proportional cu numarul de nave clasificate, dar nu mai putin de 100 de inspectori proprii;
    4. sa aiba un set cuprinzator de reguli si reglementari pentru proiectarea, constructia si supravegherea tehnica periodica a navelor comerciale, publicat, actualizat si imbunatatit continuu, in baza unor programe de cercetare si dezvoltare;
    5. sa aiba un registru propriu cu navele carora le-a acordat clasa, pe care il publica anual sau il difuzeaza intr-o forma electronica, ambele accesibile publicului;
    6. sa nu fie controlata de armatori ori constructori de nave sau de orice alta parte care are interese comerciale in constructia, echiparea, repararea sau operarea navelor. Veniturile sale nu trebuie sa provina in principal de la o singura societate comerciala. Societatea de clasificare nu trebuie sa emita certificate statutare pentru navele la care are calitatea de armator sau operator ori pentru navele cu ai caror armatori sau operatori are relatii de afaceri personale ori familiale. Aceasta incompatibilitate este valabila si pentru inspectorii angajati in cadrul societatii de clasificare;
    7. sa-si desfasoare activitatea in conformitate cu prevederile anexei la Rezolutia Organizatiei Maritime Internationale A.789(19) privind activitatile de supraveghere si certificare specifice ale unei organizatii recunoscute care actioneaza in numele administratiei;

    II. criterii minime specifice:
    1. sa dispuna de:
    a) un numar suficient de personal care sa asigure activitatile tehnice, manageriale, administrative si de cercetare proportional cu sarcinile societatii de clasificare, cu numarul de nave carora le-a acordat clasa si care sa asigure totodata dezvoltarea si mentinerea la un nivel ridicat a regulilor si reglementarilor sale;
    b) o reprezentare corespunzatoare in toata lumea prin personalul tehnic propriu sau prin personalul tehnic al altor organizatii recunoscute;
    2. sa isi desfasoare activitatea in baza unui cod etic;
    3. conducerea si administrarea societatii de clasificare sa asigure confidentialitatea informatiilor cerute de autoritatile romane;
    4. sa puna la dispozitia autoritatilor romane si a altor parti interesate informatii relevante;
    5. conducerea are definite si cuprinse intr-un document politica si obiectivele sale, precum si angajamentul sau pentru asigurarea calitatii si pentru ca politica sa sa fie inteleasa, implementata si mentinuta la toate nivelurile in cadrul societatii de clasificare. Politica sa trebuie sa vizeze atingerea scopurilor si indicatorilor privind siguranta si prevenirea poluarii;
    6. sa aiba un sistem intern efectiv de asigurare a calitatii, care a fost dezvoltat, implementat si este mentinut in conformitate cu capitolele aplicabile din standardele internationale recunoscute privind calitatea, precum si in conformitate cu standardele EN 45004 si EN 29001, asa cum au fost preluate in cerintele Asociatiei Internationale a Societatilor de Clasificare (IACS) privind schema de certificare a sistemului calitatii.
    Sistemul de asigurare a calitatii trebuie sa asigure in special ca:
    a) regulile si reglementarile sunt stabilite si mentinute sistematic;
    b) regulile si reglementarile satisfac un sistem intern de evaluare permanenta a calitatii serviciilor societatii de clasificare privind punerea in aplicare a acestora;
    c) sunt satisfacute cerintele privind emiterea certificatelor statutare pentru care i-au fost delegate competentele si ca are un sistem propriu de asigurare a calitatii serviciilor prin care se asigura conformitatea cu prevederile conventiilor internationale;
    d) responsabilitatile si competentele persoanelor a caror activitate poate influenta calitatea serviciilor furnizate de societatea de clasificare, precum si relatiile dintre aceste persoane sunt definite pe baza unor documente corespunzatoare;
    e) toate activitatile desfasurate in cadrul societatii de clasificare sunt controlabile;
    f) exista un sistem de supervizare prin care se monitorizeaza actiunile si munca inspectorilor, precum si ale personalului tehnic si administrativ angajat in cadrul societatii de clasificare;
    g) activitatile pentru indeplinirea cerintelor privind emiterea certificatelor statutare pentru care i-au fost delegate competentele se efectueaza de catre inspectorii proprii sau cu inspectori ai altor organizatii recunoscute; acesti inspectori trebuie sa aiba cunostinte vaste privind tipul de nava la care urmeaza sa emita certificatele statutare, precum si despre supravegherea si cerintele referitoare pentru emiterea acestor certificate;
    h) este implementat un sistem privind calificarea si actualizarea permanenta a cunostintelor inspectorilor;
    i) pastrarea inregistrarilor prin care se poate demonstra ca serviciile au fost furnizate de societatea de clasificare cu respectarea standardelor aplicabile si a procedurilor din sistemul intern de asigurare a calitatii;
    j) exista un sistem de audit intern documentat si planificat in vederea mentinerii calitatii in toate compartimentele societatii de clasificare;
    k) activitatile de supraveghere tehnica si inspectii cerute de Sistemul armonizat de supraveghere si certificare pentru care societatea de clasificare este autorizata se realizeaza in conformitate cu prevederile anexei si apendicelui la Rezolutia Organizatiei Maritime Internationale A.746(18) privind liniile directoare pentru supravegherea in conformitate cu Sistemul armonizat de supraveghere si certificare;
    l) sunt stabilite linii clare si directe de responsabilitati si control intre sediul central si sediile regionale ale societatii de clasificare si intre societate si inspectorii sai;
    7. trebuie sa demonstreze capacitatea:
    a) de a dezvolta si de a actualiza un set complet si adecvat de reguli si reglementari proprii privind structura corpului, masinile, instalatiile de masini, echipamentul electric, precum si de control al navelor, care sa fie la acelasi nivel cu standardele tehnice recunoscute international pe baza carora se elibereaza certificatele de siguranta conform Conventiei SOLAS si cele referitoare la navele de pasageri, in ceea ce priveste siguranta structurii navei si a sistemului principal de masini, precum si certificatele de bord liber, in ceea ce priveste rezistenta navei;
    b) de a efectua inspectiile si supravegherea tehnica prevazute de conventiile internationale in vederea emiterii certificatelor statutare, inclusiv toate mijloacele de evaluare, cu un personal calificat si experimentat de a aplica si mentine un sistem de management al sigurantei atat pentru activitatea de la uscat, cat si pentru activitatea de la bordul navelor care se supun certificarii, in conformitate cu anexa la Rezolutia Organizatiei Maritime Internationale A.788(19) privind liniile directoare pentru implementarea Codului international privind managementul sigurantei de catre administratii;
    8. sistemul de calitate al societatii de clasificare este certificat de un corp independent de auditori recunoscuti de catre administratia statului in care isi are sediul central;
    9. sa permita participarea la dezvoltarea regulilor si/sau reglementarilor sale a reprezentantilor autoritatilor competente din Romania.

    ANEXA 3

                                  LISTA
societatilor de clasificare care indeplinesc criteriile minime stabilite de Uniunea Europeana si ale caror reguli de clasificare sunt recunoscute de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei

    American Bureau of Shipping (ABS)
    Bureau Veritas (BV)
    China Classification Society (CCS)
    Det Norske Veritas (DNV)
    Germanischer Lloyd (GL)
    Korean Register of Shipping (KR)
    Lloyd's Register of Shipping (LR)
    Nippon Kaiji Kyokai (NK)
    Registro Italiano Navale (RINA)
    Russian Maritime Register of Shipping (RS)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 169/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 169 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 169/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu