ORDIN
Nr. 1491/1627 din 4 octombrie 2004
pentru aprobarea Normelor privind fundamentarea, acordarea si justificarea
sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de
unii agenti economici prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului, precum si a transferurilor consolidabile acordate consiliilor
locale pentru intretinerea, repararea si construirea de drumuri locale
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

Nr. 1.491 din 4 octombrie 2004
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Nr. 1.627 din 8 septembrie 2004
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 971 din 22 octombrie 2004
In temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice, cu modificarile ulterioare, ale art. 10 alin. (6) din
Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 5 alin. (4)
din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
ministrul finantelor publice si ministrul transporturilor, constructiilor
si turismului emit urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor
primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de unii
agenti economici prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, precum si a transferurilor consolidabile acordate consiliilor
locale pentru intretinerea, repararea si construirea de drumuri locale,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME
privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul
de stat pentru unele activitati desfasurate de unii agenti economici prin
bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, precum si a
transferurilor consolidabile acordate consiliilor locale pentru intretinerea,
repararea si construirea de drumuri locale
Art. 1
Unitati care vor aplica prevederile prezentelor norme
(1) Agentii economici care beneficiaza pentru desfasurarea activitatii de
sume de la bugetul de stat, sub forma de cheltuieli materiale,
subventii/transferuri, precum si de sume destinate rambursarii creditelor
externe/interne, platii dobanzilor si comisioanelor, in baza prevederilor art.
3 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, dupa caz, sunt:
a) Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania;
b) Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos";
c) Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti -
Baneasa" - S.A.;
d) Societatea Nationala "Aeroportul International Constanta" -
S.A.;
e) Societatea Nationala "Aeroportul International Timisoara - Traian
Vuia" - S.A.;
f) Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.;
g) Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A.;
h) Autoritatea Feroviara Romana;
i) Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti
"Metrorex" - S.A.;
j) Compania Nationala "Aeroportul International Henri Coanda -
Bucuresti" - S.A.;
k) Societatea Comerciala "Compania Nationala de Transporturi Aeriene
Romane - TAROM" - S.A.;
l) Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" - S.A.
Constanta;
m) Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "Radionav" -
S.A.;
n) Societatea Comerciala "Navrom Delta" - S.A. Tulcea.
(2) Prevederile acestor norme se vor aplica si altor agenti economici care
vor beneficia de sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pentru cheltuielile prevazute la
art. 1 alin. (1).
Art. 2
Inscrierea in bugetul de stat
(1) Agentii economici mentionati mai sus au obligatia de a prezenta
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului propuneri pentru
inscrierea in bugetul de stat a sumelor ce reprezinta cheltuieli curente,
rambursari de credite externe/interne si plati de dobanzi si comisioane, in
vederea cuprinderii in bugetul ministerului, in termenele stabilite de Legea
nr. 500/2002, cu modificarile ulterioare.
(2) Anual, in etapa de elaborare a proiectului bugetului de stat, fiecare
agent economic care beneficiaza de sume de la bugetul de stat fundamenteaza
necesarul acestora, urmarind realizarea in conditii corespunzatoare a
obiectului de activitate, cu incadrarea in limitele transmise de Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Sumele destinate rambursarii
creditelor externe/interne si platilor de dobanzi si comisioane se vor stabili
in functie de scadente.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate
de ordonator principal de credite, transmite fiecarui agent economic sumele
aprobate in bugetul de stat pentru anul respectiv, cu defalcare pe trimestre.
(4) Agentii economici beneficiari ai sumelor respective raspund de utilizarea
acestora potrivit scopului pentru care au fost acordate.
(5) Bugetele de venituri si cheltuieli ale agentilor economici mentionati
la art. 1 sunt aprobate conform prevederilor legale privind infiintarea
acestora, in cadrul termenului prevazut de legea anuala a bugetului de stat.
Art. 3
Solicitarea lunara a subventiilor/transferurilor de catre unii agenti
economici
(1) Agentii economici care beneficiaza de subventii/transferuri vor intocmi
lunar, in 5 exemplare, formularul prevazut in anexa nr. 1 "Nota de
fundamentare si justificare a subventiilor/transferurilor pentru
..................... la data de ..................".
(2) Nivelul subventiilor/transferurilor solicitate pentru perioada
respectiva va rezulta ca diferenta intre veniturile si cheltuielile prognozate
a se realiza in luna respectiva si se va incadra in bugetul aprobat pentru
fiecare agent economic, care beneficiaza de sumele respective, potrivit actului
constitutiv.
(3) "Veniturile totale" se vor defalca in functie de natura lor,
conform prevederilor legale. Veniturile totale din col. 3 vor corespunde
totalului veniturilor din clasa 7 din balanta de verificare, diminuat cu sumele
reprezentand surse de investitii, subventii/transferuri primite de la bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, conform legii anuale a bugetului de stat, si inregistrate.
(4) "Cheltuielile totale" se vor defalca pe categorii de
cheltuieli, iar acolo unde anumite cheltuieli prezinta o pondere insemnata,
acestea se inscriu ca alineat distinct, mentionandu-se documentul in baza
caruia se efectueaza cheltuiala (de exemplu, contract .................).
(5) Cheltuielile totale din col. 3 vor corespunde totalului cheltuielilor
din clasa 6 din balanta de verificare, diminuate cu cheltuielile de capital.
(6) Pentru transportul feroviar public de calatori, agentul economic
prestator intocmeste in 5 exemplare documentatia conform anexei nr. 2
"Nota de fundamentare si justificare a subventiilor/transferurilor pentru
transportul feroviar public de calatori la data de .........".
(7) Directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili
verifica si avizeaza "Notele de fundamentare si justificare a
subventiilor/transferurilor pentru ................ la data de
............." (anexele nr. 1 si 2, dupa caz) pentru col. 3, respectiv
col. 4, in baza datelor prezentate in balanta de verificare contabila pentru
luna precedenta, la sediul organului de avizare. Avizul se acorda pe baza
datelor prezentate sub responsabilitatea agentului economic, cu rezerva
controlului ulterior asupra modului de utilizare a acestor surse bugetare,
ocazie cu care se dispun masurile de regularizare a eventualelor diferente.
(8) In cursul lunilor ianuarie - februarie agentii economici nu vor
completa col. 3 a anexei nr. 1 si col. 4 a anexei nr. 2, dupa caz.
(9) "Veniturile totale" din formularul prevazut in col. 3 din
anexa nr. 1 vor fi defalcate conform anexei nr. 1/a) "Defalcarea
veniturilor ce se incaseaza in luna ................ de agentul economic
................................".
(10) "Cheltuielile preliminate pentru luna in curs" (col. 4 din
formularul prevazut in anexa nr. 1) vor fi prezentate detaliat in formularul
prevazut in anexa nr. 1/b) "Memoriu privind justificarea sumelor
preliminate a se plati in luna in curs", ce va cuprinde toate platile
efective ale agentilor economici pana la data de 20 ale lunii respective, la
care se vor adauga platile preliminate a se efectua pana la sfarsitul lunii. In
platile respective se pot regasi si avansurile acordate potrivit legii pentru
achizitii de bunuri si servicii.
(11) Aceste plati urmeaza sa se regaseasca in conturile de cheltuieli si
stocuri.
(12) In cazul platilor mai mari de 800 milioane lei se vor anexa copii dupa
documentele care dovedesc oportunitatea efectuarii platii.
(13) In cazul lucrarilor de intretinere si reparatii capitale la
infrastructura formularul prevazut in anexa nr. 1/b) "Memoriu privind
justificarea sumelor preliminate a se plati in luna in curs" va fi insotit
de documentatia aprobata conform prevederilor legale.
(14) In cazul in care apar disponibilitati in cont la finele lunii precedente
celei in care se solicita deschiderea de credite, se vor explica motivele care
au determinat acest disponibil. Neprezentarea acestei explicatii va conduce in
mod automat la diminuarea subventiilor/transferurilor in perioada pentru care
se solicita deschiderea de credite.
(15) La fundamentarea subventiilor/transferurilor se vor lua in calcul si
cresterile de stocuri fata de luna precedenta.
(16) Stocurile avute in vedere sunt, de regula, cele legate de caracterul
sezonier al unor activitati (de exemplu, cazul Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - procurarea bitumului pentru
perioadele de vara, a stocurilor de nisip, sare, motorina, combustibil etc.
pentru perioada de iarna, Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii
de Jos" - asigurarea stocurilor de combustibil pentru cazuri de inghet al
Dunarii).
(17) Valoarea acestor stocuri se cumuleaza cu sumele ce figureaza la pct.
II "Cheltuieli totale" din formularul prevazut in anexa nr. 1. Suma
acestora va sta la baza justificarii subventiilor/transferurilor solicitate.
(18) O data cu transmiterea acestor documente se va prezenta Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in mod obligatoriu, si balanta
de verificare contabila intocmita pentru luna precedenta celei in care se
solicita deschiderea de credite, precum si "Situatia obligatiilor fata de
bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul fondurilor
speciale la data de .......", prevazuta in anexa nr. 1/c).
(19) Notele de fundamentare si justificare (formularele prevazute in
anexele nr. 1 si 2), vizate conform alin. (7), inclusiv formularele prevazute
in anexele nr. 1/a), 1/b) si 1/c), dupa caz, se prezinta la data de 20 a
fiecarei luni la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului -
Directia generala economica si buget in vederea analizarii utilizarii sumelor
primite, a fundamentarii unor noi sume pentru luna urmatoare si a intocmirii
cererii de deschidere a creditelor bugetare.
(20) In cazul in care un agent economic nu mai solicita
subventii/transferuri pentru o anumita perioada, acesta are obligatia de a
prezenta justificarea subventiilor/transferurilor primite, in fiecare luna, cu
cheltuielile perioadei respective.
(21) Pentru solicitarea creditelor bugetare, Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului prezinta la Ministerul Finantelor Publice cererea
de deschidere a creditelor, impreuna cu documentatia intocmita in conformitate
cu Normele metodologice privind deschiderea creditelor bugetare din bugetul de
stat, elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(22) Agentii economici care au beneficiat in cursul anului de subventii sau
de transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, au obligatia de a verifica, pe
baza deconturilor definitive, daca alocatiile bugetare primite sunt justificate
si, in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus, acestea vor fi
restituite in contul de venituri ale bugetului de stat "Restituiri de
fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", deschis la
Trezoreria Statului, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator, daca legea
nu prevede altfel.
Art. 4
Solicitarea si justificarea sumelor de la bugetul de stat, reprezentand contributia
Guvernului la realizarea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii de
transporturi, precum si a sumelor destinate rambursarii creditelor
externe/interne, a platilor de dobanzi si comisioane
(1) Agentii economici care primesc sume de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, reprezentand
contributia Guvernului la realizarea lucrarilor de reabilitare a
infrastructurii de transporturi, precum si sume destinate rambursarii
creditelor externe/interne, a platilor dobanzilor si comisioanelor aferente
completeaza in 5 exemplare formularul prevazut in anexa nr. 3 "Nota
privind fundamentarea si justificarea utilizarii sumelor primite de la bugetul
de stat reprezentand contributia Guvernului la realizarea lucrarilor de
reabilitare a ........., rambursari credite externe/interne, plati dobanzi si
comisioane". In sustinerea datelor se intocmesc formularele prevazute in
anexa nr. 3/a) - 3/f), conform modelelor prezentate.
(2) Directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili
verifica si avizeaza "Nota privind fundamentarea si justificarea
utilizarii sumelor primite de la bugetul de stat reprezentand contributia
Guvernului la realizarea lucrarilor de reabilitare a ..........., rambursari
credite externe/interne, plati dobanzi si comisioane" (formularul prevazut
in anexa nr. 3) pentru col. 3 si 4, pe baza datelor prezentate in balanta de
verificare contabila pentru luna precedenta, la sediul organului de avizare.
Avizul se acorda pe baza datelor prezentate sub responsabilitatea agentului
economic, cu rezerva controlului ulterior asupra modului de utilizare a acestor
surse bugetare, ocazie cu care se dispun masurile de regularizare a
eventualelor diferente.
(3) Notele de fundamentare si justificare, cuprinzand formularele prevazute
in anexa nr. 3/a) - 3/f), vizate conform alin. (2), se prezinta la Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului - Directia generala economica si
buget in vederea analizarii modului de utilizare a sumelor primite si a modului
de fundamentare a sumelor pentru luna urmatoare celei in care se solicita
deschiderea de credite bugetare.
(4) In cazul in care din formularul prevazut in anexa nr. 3 rezulta ca
agentul economic respectiv nu a utilizat integral sumele puse la dispozitie
pentru perioada de la inceputul anului pana la sfarsitul lunii anterioare celei
in care se solicita deschiderea creditelor bugetare, cu sumele respective se va
diminua necesarul pe luna pentru care se solicita deschiderea de credite
bugetare.
(5) In situatia inversa, cu sumele de primit se va majora necesarul pe luna
pentru care se solicita deschiderea de credite bugetare, in limita sumelor aprobate
in bugetul de stat.
(6) Agentii economici care au beneficiat in cursul anului de sume de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, pot pastra la finele anului in conturile deschise la unitati bancare
numai valuta procurata in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturi
externe guvernamentale si platii dobanzilor sau comisioanelor acestora, cu
termene scadente pana la data de 15 ianuarie a anului urmator. Sumele ramase
neconsumate vor fi restituite in contul de venituri ale bugetului de stat
"Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti",
deschis la Trezoreria Statului, pana la data de 31 ianuarie, daca legea nu
prevede altfel.
Art. 5
Solicitarea, acordarea si justificarea sumelor de la bugetul de stat
reprezentand cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea
drumurilor nationale
(1) Cheltuielile curente ce se pot finanta din sume de la bugetul de stat
pentru drumurile nationale sunt:
a) cheltuieli pentru administrare, intretinere si reparatii curente si
periodice la drumurile publice, lucrarile de arta, constructiile, utilajele,
echipamentele si mijloacele de transport specifice sectorului de drumuri,
inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor astfel nominalizate,
variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea lucrarilor, avansurile
lunare, acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli pentru licitatii,
taxe, avize si autorizatii, precum si pentru serviciile aferente;
b) cheltuieli pentru reparatii capitale la drumurile publice, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare, acordate potrivit prevederilor legale,
cheltuieli pentru licitatii, taxe, avize si autorizatii, precum si serviciile
aferente.
(2) a) Unitatile teritoriale din subordinea Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vor intocmi cererea justificativa
conform modelului din anexa nr. 4 "Cerere justificativa privind cheltuieli
curente pentru intretinerea, repararea si administrarea drumurilor nationale
pentru luna .......... 200....", pe care o vor transmite Companiei Nationale
de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, pana la data de 16 a fiecarei
luni pentru luna urmatoare.
b) Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania va
analiza si va transmite la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, pana la data de 20 a lunii curente pentru luna urmatoare, sumele
solicitate prin cererile justificative conform anexei nr. 5 "Cerere
justificativa privind cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si
administrarea drumurilor nationale pentru luna ........... 200....".
Decontul justificativ va fi insotit de balanta de verificare centralizata,
precum si de copii ale documentelor ce atesta plata unor sume de peste 800
milioane lei.
c) Pentru sumele primite in luna in care se intocmeste documentatia de
fundamentare a sumelor solicitate si care nu pot fi justificate pe baza de
balanta de verificare se va intocmi un memoriu justificativ ce va cuprinde
principalele tipuri de plati ce s-au efectuat pana la momentul intocmirii
documentelor, precum si platile ce se prelimina a se efectua pana la sfarsitul
lunii respective.
d) Cu sumele primite in plus fata de cheltuielile prezentate prin
deconturile justificative se vor diminua sumele din cererile justificative
intocmite potrivit prezentelor norme.
(3) Dupa verificarea si aprobarea cererilor justificative, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin Directia generala economica
si buget, va solicita Ministerului Finantelor Publice deschiderea creditelor
bugetare.
In limita creditelor bugetare deschise, Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului va vira sumele cuvenite Companiei Nationale de
Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
(4) a) Lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale ale Companiei
Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vor transmite
Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania decontul
justificativ privind utilizarea sumelor primite pana la sfarsitul lunii
anterioare, intocmit pe propria raspundere, conform modelului din anexa nr. 6
"Decont justificativ privind cheltuieli finantate de la bugetul statului
reprezentand cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea
drumurilor nationale pentru luna ........... 200....", pe baza datelor
inregistrate in balantele de verificare contabila.
b) Lunar, pana la data de 20, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania, pe baza datelor rezultate din balantele de verificare
contabila proprii si din deconturile justificative intocmite si transmise
potrivit prevederilor alineatului precedent, va depune la Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului decontul justificativ privind
utilizarea sumelor primite pana la sfarsitul lunii anterioare, conform
modelului din anexa nr. 7 "Decont justificativ privind cheltuieli
finantate de la bugetul de stat reprezentand cheltuieli curente pentru
intretinerea, repararea si administrarea drumurilor nationale pentru luna
........ 200....".
La justificarea si fundamentarea sumelor solicitate de Compania Nationala
de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania se va lua in calcul si cresterea
de stocuri.
(5) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va inregistra
pe cheltuieli sumele utilizate pentru administrarea, intretinerea si repararea
drumurilor nationale, pe baza deconturilor justificative depuse de Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
Art. 6
Solicitarea/alocarea sumelor din transferuri consolidabile pentru drumurile
aflate in administrarea consiliilor judetene, municipale si pentru strazile din
cvartalele noi de locuinte
(1) Alocarea sumelor din transferuri consolidabile pentru drumurile aflate
in administrarea consiliilor judetene, municipale si pentru strazile din
cvartale noi de locuinte se face de catre Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului avand la baza documentele analizate, centralizate
si in concordanta cu strategia in domeniul drumurilor locale, transmise de
catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
(2) Cheltuielile ce se finanteaza din transferurile consolidabile de la
bugetul de stat pentru drumurile publice - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetre destinate constructiilor de cvartale de
locuinte noi in localitatile rurale si urbane reprezinta:
I. Cheltuieli curente, din care:
a) cheltuieli pentru administrare, intretinere si reparatii curente si
periodice la drumurile locale, lucrarile de arta, constructiile, utilajele,
echipamentele si mijloacele de transport specifice sectorului de drumuri,
inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor astfel nominalizate,
variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea lucrarilor, avansurile
lunare, acordate potrivit prevederilor legale, cheltuieli pentru licitatii,
taxe, avize si autorizatii, precum si pentru serviciile aferente;
b) cheltuieli pentru reparatii capitale la drumurile locale, lucrari de
arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor
astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile la inceperea
lucrarilor, avansurile lunare, acordate potrivit prevederilor legale,
cheltuieli pentru licitatii, taxe, avize si autorizatii, precum si pentru
serviciile aferente.
II. Cheltuieli de capital pentru drumurile locale, ce pot fi utilizate
pentru lucrari de arta si constructii, inclusiv taxa pe valoarea adaugata
aferenta lucrarilor astfel nominalizate, variatia stocului de materiale, avansurile
la inceperea lucrarilor, avansurile lunare, acordate potrivit prevederilor
legale, cheltuieli pentru licitatii, achizitii de terenuri, taxe, avize si
autorizatii, precum si pentru serviciile aferente.
(3) Consiliile locale vor depune cereri justificative conform anexei nr. 8
"Cerere justificativa privind sumele necesare pentru transferuri
consolidabile finantate de la bugetul de stat pentru drumurile locale - drumuri
judetene, municipale si strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate
constructiilor de cvartale de locuinte noi in localitatile rurale si urbane
pentru luna ............ 200...." la Compania Nationala de Autostrazi si
Drumuri Nationale din Romania pana la data de 16 a lunii anterioare celei in
care se face solicitarea, iar aceasta va centraliza cererile si le va transmite
la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pana la data de 20
a lunii anterioare celei in care se face solicitarea, conform anexei nr. 9
"Cerere justificativa privind sumele necesare pentru transferuri
consolidabile finantate de la bugetul de stat pentru drumurile locale - drumuri
judetene, municipale si strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate
constructiilor de cvartale de locuinte noi in localitatile rurale si urbane
pentru luna ......... 200....", in limita programelor aprobate si
incadrarea in trimestrializarea transmisa de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si aprobata de Ministerul Finantelor Publice.
(4) Dupa verificarea si aprobarea cererilor justificative, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin Directia generala economica
si buget, va solicita Ministerului Finantelor Publice deschiderea creditelor
bugetare.
(5) a) Lunar, pana la data de 10, consiliile judetene/municipale vor transmite
Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, pentru
drumurile aflate in administrarea consiliilor judetene/municipale si pentru
strazile din cvartale noi de locuinte, decontul justificativ privind utilizarea
sumelor primite pana la sfarsitul lunii anterioare, intocmit pe propria
raspundere, conform modelului din anexa nr. 10 "Decont justificativ
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la
bugetul de stat pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale
de locuinte noi in localitatile rurale si urbane pentru luna ...........
200....", pe baza datelor inregistrate in balantele de verificare
contabile.
b) Lunar, pana la data de 15, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania, pe baza datelor rezultate din deconturile justificative
intocmite si transmise potrivit prevederilor alineatului precedent, va depune
la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului decontul
justificativ privind utilizarea sumelor primite pana la sfarsitul lunii
anterioare, conform modelului din anexa nr. 11 "Decont justificativ
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la bugetul
de stat pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si strazi care
se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte
noi in localitatile rurale si urbane pentru luna ........... 200....", pe
baza datelor inregistrate in balantele de verificare contabile.
c) Cu sumele primite in plus fata de cheltuielile prezentate prin
deconturile justificative se vor diminua sumele din cererile justificative,
intocmite potrivit prezentelor norme.
(6) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va inregistra
pe cheltuieli sumele utilizate de consiliile judetene/municipale pentru
drumurile aflate in administrarea consiliilor judetene/municipale si pentru
strazile din cvartale noi de locuinte, pe baza deconturilor justificative
depuse de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
Art. 7
(1) Formularele "Nota de fundamentare si justificare a
subventiilor/transferurilor pentru ................ la data de
..........", "Nota de fundamentare si justificare a
subventiilor/transferurilor pentru transportul feroviar public de calatori la
data de ..........", "Nota privind fundamentarea si justificarea
utilizarii sumelor primite de la bugetul de stat reprezentand contributia
Guvernului la realizarea lucrarilor de reabilitare a ............., rambursari
credite externe/interne, plati dobanzi si comisioane", "Decont
justificativ privind cheltuieli finantate de la bugetul statului reprezentand
cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea drumurilor
nationale pentru luna ........... 200....", precum si "Decont
justificativ privind cheltuieli finantate de la bugetul statului reprezentand
cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea drumurilor
nationale pentru luna ............. 200...." vor constitui documentele
prin care se va aproba de catre ordonatorul principal de credite inregistrarea
in contabilitatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului a
sumelor cheltuite, inclusiv platile efectuate pentru taxa pe valoarea adaugata
aferenta bunurilor, serviciilor si lucrarilor achizitionate in ultimele luni
ale anului, pentru care decontul de T.V.A. se intocmeste si se regularizeaza cu
bugetul de stat in urmatorul an financiar. Cu sumele respective agentul
economic va face regularizarea direct cu bugetul de stat.
(2) Taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor, serviciilor si lucrarilor
achizitionate, platita din sumele primite de la bugetul de stat reprezentand
contributia Guvernului la realizarea lucrarilor de reabilitare a
infrastructurii de transporturi, va fi inclusa in documentele de justificare.
(3) Taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor, serviciilor si lucrarilor
achizitionate de catre agentii economici inregistrati ca platitori de taxa pe
valoarea adaugata se deduce potrivit prevederilor art. 145 si 147 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Dupa incheierea exercitiului bugetar anual, agentii economici vor vira
la bugetul statului sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta
bunurilor, serviciilor si lucrarilor achizitionate, platite in cursul anului
din sumele primite de la bugetul de stat reprezentand contributia Guvernului la
realizarea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii in transporturi, si care
a fost dedusa potrivit prevederilor art. 145 si 147 din Legea nr. 571/2003, cu
modificarile si completarile ulterioare, potrivit legislatiei in vigoare.
(5) Operatiunile de regularizare a T.V.A. cu bugetul de stat, prevazute la
alin. (4), nu se evidentiaza in conturile specifice de T.V.A. si nici in
decontul de T.V.A. Pentru determinarea sumelor de regularizat cu bugetul de
stat se vor tine evidente extracontabile.
(6) Toate formularele de fundamentare si justificare a sumelor primite de
la bugetul de stat vor cuprinde, in mod obligatoriu, mentiunea:
"certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise" si vor purta semnatura persoanelor
autorizate (de regula, directorul general si directorul economic).
Art. 8
Anexele nr. 1 - 11*) fac parte integranta din prezentele norme.
------------
*) Anexele nr. 1 - 11 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
la norme
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI Avizat
Agentul Economic DGFP sau
DGAMC
Nota de fundamentare si justificare a subventiilor/transferurilor pentru
______________________________ la data de _____________
mii lei
______________________________________________________________________________
| | Indicator |Prevederi|Realizari |Cheltuieli
|Propuneri|
| | |buget |in luna |preliminate|pentru
|
| | |perioada |precedenta|pentru luna|luna*
|
| | | |(cumulat |in curs |
|
| | | |de la | |
|
| | | |inceputul | |
|
| | | |anului) | |
|
|____|______________________________|_________|__________|___________|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|____|______________________________|_________|__________|___________|_________|
| I.| VENITURI TOTALE, | | | |
|
| | (total cls. 7) | | | |
|
| | din care: | | | |
|
| | 70. CIFRA DE AFACERI | | | |
|
| | 71. VARIATIA STOCURILOR | | | |
|
| | 72. VENITURI DIN PRODUCTIA | | | |
|
| | DE IMOBILIZARI | | | |
|
| | 75. ALTE VENITURI DIN | | | |
|
| | EXPLOATARE | | | | |
| | 76. VENITURI FINANCIARE | | | |
|
| | 77. VENITURI EXTRAORDINARE | | | |
|
| | 78. VENITURI DIN PROVIZIOANE | | | |
|
| | | | | |
|
| II.| CHELTUIELI TOTALE, | | | |
|
| | (total cls. 6)* | | | | |
| | din care: | | | |
|
| | 60. CHELTUIELI PRIVIND | | | |
|
| | STOCURILE | | | |
|
| | 61. CHELTUIELI CU LUCR. SI | | | |
|
| | SERV. EXEC. DE TERTI | | | |
|
| | 62. CHELTUIELI CU ALTE SERV. | | | |
|
| | EXEC. DE TERTI | | | |
|
| | 63. CHELT. CU ALTE IMPOZ., | | | |
|
| | TAXE, VARSAM. ASIMILATE | | | |
|
| | 64. CHELTUIELI CU PERSONALUL | | | |
|
| | 65. ALTE CHELTUIELI DE | | | |
|
| | EXPLOATARE | | | |
|
| | 66. CHELTUIELI FINANCIARE | | | |
|
| | 67. CHELTUIELI EXTRAORDINARE | | | |
|
| | 68. CHELTUIELI CU | | | |
|
| | AMORTIZARILE SI | | | |
|
| | PROVIZIOANE | | | |
|
| | 69. CHELT. CU IMPOZITUL PE | | | |
|
| | PROFIT SI ALTE IMPOZITE | | | |
|
| | | | | |
|
|III.| CRESTEREA DE STOCURI | | | |
|
| | | | | |
|
| IV.| SUBVENTII/TRANSFERURI PENTRU | | | |
|
| | ACTIVITATE | | | |
|
| | (II - I)/(II + III - I) | | | |
|
|____|______________________________|_________|__________|___________|_________|
NOTA:
* Luna urmatoare celei in care se solicita deschiderea de credite bugetare.
* Pentru activitatea curenta.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
Vizat
pentru controlul financiar preventiv
ANEXA 1/a)
la norme
DEFALCAREA
veniturilor ce se incaseaza in luna _________ de agentul economic
______________
mii lei
_____________________________________________________________
|Nr. | Tipul venitului | Suma |
|crt.| | |
|____|___________________________________________|____________|
| | VENITURI TOTALE, (total cls. 7) | |
| | din care: | |
| | 70. CIFRA DE AFACERI | |
| | 71. VARIATIA STOCURILOR | |
| | 72. VENITURI DIN PRODUCTIA DE IMOBILIZARI | |
| | 74. VENITURI DIN SUBVENTII DE EXPLOATARE | |
| | 75. ALTE VENITURI DIN EXPLOATARE | |
| | 76. VENITURI FINANCIARE | |
| | 77. VENITURI EXTRAORDINARE | |
| | 78. VENITURI DIN PROVIZIOANE | |
|____|___________________________________________|____________|
| | TOTAL | |
|____|___________________________________________|____________|
NOTA:
Pentru fiecare categorie de venituri se vor prezenta, cantitativ si
valoric, datele care conduc la sumele justificate sau solicitate de ordonatorul
principal de credite de la bugetul statului.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 1/b)
la norme
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
MEMORIU
privind justificarea sumelor preliminate a se plati in luna in curs
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Tipul platii |Documentul|Beneficiarul|Suma
|
|crt.| |(tip, nr.,|platii |platita
sau|
| | |data) | |preliminata|
| | | | |a se plati
|
|____|_____________________________________|__________|____________|___________|
| 1.| Plati cu materiile prime | | | |
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| 2.| Plati cu materialele consumabile, | | |
|
| | din care: | | |
|
| a)| plati privind combustibilul | | |
|
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| b)| plati privind piesele de schimb | | |
|
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| 3.| Plati privind materialele de natura | | |
|
| | obiectelor de inventar | | |
|
| 4.| Plati privind energia electrica | | |
|
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| 5.| Plati privind consumul de apa | | |
|
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| 6.| Plati de intretinere si reparatii | | | |
| | - | | |
|
| | - | | |
|
| 7.| Plati de protocol, reclama si | | |
|
| | publicitate | | |
|
| 8.| Plati cu transportul de bunuri si | | |
|
| | personal | | |
|
| 9.| Plati postale si taxe de comunicatii| | |
|
| 10.| Plati cu remuneratiile nete ale | | |
|
| | personalului | | |
|
| 11.| Plati cu asigurarile si protectia | | |
|
| | sociala | | |
|
| | din care: | | |
|
| a)| plati privind contributia unitatii | | |
|
| | la asigurarile sociale | | |
|
| b)| plati privind contributia unitatii | | |
|
| | pentru ajutorul de somaj | | |
|
| c)| plati privind contributia unitatii | | |
|
| | pentru asigurarile sociale de | | |
|
| | sanatate | | | |
| 12.| Plati cu alte impozite, taxe si | | |
|
| | varsaminte asimilate | | |
|
| 13.| Plati din diferente de curs valutar | | |
|
| 14.| Plati privind dobanzile | | |
|
| 15.| Plati privind amortizarile si | | |
|
| | provizioanele | | |
|
| | TOTAL PLATI, din care: | | |
|
| | - efectuate din venituri proprii | | |
|
| | - efectuate din subventii/ | | |
|
| | transferuri de la bugetul de stat | | |
|
|____|_____________________________________|__________|____________|___________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 1/c)
la norme
SITUATIA
obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat,
bugetul fondurilor speciale la data de ________________
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumire indicator |Datorat|Varsat | Ramas de varsat
|
|crt.| |
|efectiv|_________________|
| | | | |in
termen|restant|
|____|_______________________________________|_______|_______|_________|_______|
| 1.| Obligatii fata de bugetul de | | | |
|
| | stat - TOTAL, din care: | | | |
|
| | - * | | | |
|
| | - * | | | |
|
| | - * | | | |
|
| 2.| Obligatii fata de bugetul asigurarilor| | | |
|
| | sociale de sanatate - TOTAL | | | |
|
| 3.| Obligatii fata de bugetele fondurilor | | | | |
| | speciale - TOTAL, din care: | | | |
|
| | - * | | | |
|
| | - * | | | |
|
| | - * | | | |
|
|____|_______________________________________|_______|_______|_________|_______|
* Se completeaza dupa caz.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 2
la norme
MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI Avizat
S.N.T.F.C. "C.F.R. Calatori" SA DGFPJ
sau
DGAMC
Nota de fundamentare si justificare a subventiilor/transferurilor pentru
transportul feroviar public de calatori la data de _________________
______________________________________________________________________________
|Nr. | Indicator |U/M |Prevederi|Realizari |Cheltuieli
|Propuneri|
|crt.| | |buget |in luna |preliminate|pentru
|
| | | | |precedenta|pentru luna|luna* |
| | | | |(cumulat |in curs |________
|
| | | | |de la | |
|
| | | | |inceputul | |
|
| | | | |anului) | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 1.| CALATORI - KM |mil.| | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 2.| Tarif mediu/calator km |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 3.| Cost mediu/calator km |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 4.| Venituri din transportul|mii | | | |
|
| | de calatori (1 * 2) |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 5.| Cheltuieli pentru |mii | | | |
|
| | transportul de calatori |lei | | | |
|
| | (1 * 3) | | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 6.| Subventie/transfer |mii | | | |
|
| | (5 - 4) |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| | TOTAL CHELTUIELI |mii | | | |
|
| | (A + B + C) |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| A.| CHELTUIELI PENTRU |mii | | | |
|
| | EXPLOATARE |lei | | | |
|
| | (I + II +III + IV) | | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| I.| CHELTUIELI CU MUNCA VIE |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 1.| salarii |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 2.| C.A.S. |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 3.| contributia pentru |mii | | | |
|
| | ajutorul de somaj |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 4.| contributii pentru |mii | | | |
|
| | asigurarile sociale de |lei | | | |
|
| | sanatate | | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 5.| deplasari, detasari, |mii | | | |
|
| | transferari |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| II.| CHELTUIELI MATERIALE |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 1.| materii prime |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 2.| piese de schimb |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 3.| combustibili |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 4.| energie electrica |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 5.| consum de apa |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 6.| amortizare |mii | | | |
|
| | |lei | | | | |
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 7.| reparatii |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| 8.| alte cheltuieli |mii | | | |
|
| | materiale* |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|III.| ALTE CHELTUIELI |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| IV.| TAXA ACCES |mii | | | |
|
| | INFRASTRUCTURA |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| B.| CHELTUIELI FINANCIARE |mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
| C.| CHELTUIELI EXTRAORDINARE|mii | | | |
|
| | |lei | | | |
|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
|____|_________________________|____|_________|__________|___________|_________|
* Se nominalizeaza pana la minim 70% .
* Luna urmatoare celei in care se solicita deschiderea de credite bugetare.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
Vizat
pentru controlul financiar preventiv
ANEXA 3
la norme
UNITATEA _________________
Avizat
DGFPJ sau
DGAMC
Nota privind fundamentarea si justificarea utilizarii sumelor primite de la
bugetul de stat reprezentand contributia Guvernului la realizarea lucrarilor de
reabilitare a _________________________, rambursari credite externe/interne,
plati dobanzi si comisioane
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Indicator |Program| Realizari |Propuneri|Realizari
|
|crt.| |anual | perioada* |pentru
|preliminate|
| | | |____________|luna |luna in
|
| | | |cumulat|luna| |curs
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| I.| TOTAL Surse din care: | | | | |
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| A.| Realizarea lucrarilor de | | | | |
|
| | reabilitare (Anexa nr. 3/a) | | | | |
|
| | (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| | - programe cu finantare | | | | |
|
| | rambursabila | | | | |
|
|
|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| | - programe cu finantare | | | | | |
| | nerambursabila | | | | |
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| B.| Rambursare rate la credite | | | | |
|
| | externe/interne | | | | |
|
| | (Anexa nr. 3/b) (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| C.| Dobanzi si comisioane pentru | | | | |
|
| | credite externe/interne | | | | |
|
| | (Anexa nr. 3/c) (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| II.| Utilizare surse TOTAL, din | | | | |
|
| | care pentru: | | | | |
|
|____| |_______|_______|____|_________|___________|
| A.| Realizarea lucrarilor de | | | | |
|
| | reabilitare (Anexa nr. 3/d) | | | | |
|
| | (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| | - programe cu finantare | | | | |
|
| | rambursabila | | | | | |
|
|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| | - programe cu finantare | | | | |
|
| | nerambursabila | | | | |
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| B.| Rambursare rate la credite | | | | |
|
| | externe/interne | | | | |
|
| | (Anexa nr. 3/e) (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
| C.| Dobanzi si comisioane pentru | | | | |
|
| | credite externe/interne | | | | |
|
| | (Anexa nr. 3/f) (rd. )* | | | | | |
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
|III.| Sume de primit/justificat | | | | |
|
| | (II - I) | | | | |
|
|____|______________________________|_______|_______|____|_________|___________|
* cuprinde realizarile la luna anterioara celei in care se solicita
deschiderea de credite.
* se completeaza cu sumele inscrise in randurile corespunzatoare din
bugetul de venituri si cheltuieli, pentru coloanele "program anual",
"propuneri pentru perioada" aferenta lunii urmatoare celei in care se
solicita deschiderea de credite bugetare.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
Vizat
pentru controlul financiar preventiv
ANEXA 3/a)
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
sumelor incasate de la bugetul statului destinate realizarii lucrarilor de
reabilitare ___________________________ in perioada ______________________
mii lei
____________________________________________________________________
|Nr. | Documentul (O.P.) | Data | Sume | din care TVA |
|crt.| | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | TOTAL | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 3/b
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
sumelor incasate pentru rambursare rate la credite externe/interne in perioada
____________________________
mii lei
__________________________________________________
|Nr. | Documentul (O.P.) | Data | Sume |
|crt.| | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | TOTAL | | |
|____|________________________|_________|__________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 3/c)
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
sumelor incasate de la bugetul statului pentru plata dobanzilor si
comisioanelor aferente creditelor externe/interne in perioada
______________________
mii lei
__________________________________________________
|Nr. | Documentul (O.P.) | Data | Sume |
|crt.| | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | | | |
|____|________________________|_________|__________|
| | TOTAL | | |
|____|________________________|_________|__________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 3/d)
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
utilizarii surselor pentru realizarea lucrarilor de reabilitare in perioada
______________________
mii lei
____________________________________________________________________
|Nr. | Documentul (O.P.) | Data | Sume | din care TVA |
|crt.| | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
| | TOTAL | | | |
|____|________________________|_________|__________|_________________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 3/e)
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
utilizarii surselor pentru rambursare rate la credite externe/interne in
perioada ______________________
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Beneficiar |Nr. |Program an | Propuneri pentru | Realizari
perioada|
|crt.| Banca |contract| | perioada |
|
| | | |
|___________________|___________________|
| | | | | cumulat | luna | cumulat | luna
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | TOTAL | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 3/f)
la norme
UNITATEA ________________
SITUATIA
sumelor utilizate pentru plata dobanzilor si comisioanelor aferente creditelor
externe/interne in perioada ___________________________
mii lei
______________________________________________________________________________
|Nr. | Beneficiar |Nr. |Program an | Propuneri pentru | Realizari
perioada|
|crt.| Banca |contract| | perioada |
|
| | | |
|___________________|___________________|
| | | | | cumulat | luna | cumulat | luna
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
| | TOTAL | | | | | |
|
|____|____________|________|___________|_________|_________|_________|_________|
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
ANEXA 4
la norme
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI ________________
Nr. ______ /____________
CERERE JUSTIFICATIVA
privind cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea
drumurilor nationale pentru luna ........... 200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |TOTAL| din care
|
|crt.| |
|__________________________|
| | | | Intretinere | Reparatii
|
| | | | si reparatii | capitale
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 1. | Valoarea programului anual aprobat | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 2. | Valoarea programului cumulat pana la | | |
|
| | finele lunii pentru care se face | | |
|
| | solicitarea | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 3. | Sumele cumulate de la inceputul anului | | |
|
| | alocate pana la finele lunii precedente| | |
|
| | lunii pentru care se face solicitarea | | |
|
| | in baza cererilor justificative | | |
|
| | anterioare | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 4. | Sume utilizate cumulate de la inceputul| | |
|
| | anului pana la finele lunii precedente | | |
|
| | celei in care se face cererea | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 5. | Sume preliminate a se utiliza pana la | | |
|
| | finele lunii in care se face cererea | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 6. | Sumele primite in plus fata de decontul| | |
|
| | justificativ prezentat la finele lunii | | |
|
| | precedente lunii in care se | | |
|
| | face solicitarea (3 - 4 - 5) | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 7. | Sumele de alocat conform programului | | |
|
| | corectat cu sumele primite in plus | | |
|
| | (2 - 3 - 6) | | |
|
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
| 8. | Sume de alocat in limita disponibilului| | |
|
| | (</=7) | |
| |
|____|________________________________________|_____|______________|___________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
D.R.D.P.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
ANEXA 5
la norme
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI
SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA
Nr. ______/___________
APROBAT
MINISTRU
CERERE JUSTIFICATIVA
privind cheltuieli curente pentru intretinerea, repararea si administrarea
drumurilor nationale pentru luna .............. 200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |
|
|crt.| |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 1. | Valoarea programului anual aprobat |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 2. | Valoarea programului cumulat pana la finele lunii | |
| | pentru care se face solicitarea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 3. | Sumele cumulate de la inceputul anului alocate pana la |
|
| | finele lunii precedente lunii pentru care se face |
|
| | solicitarea in baza cererilor justificative anterioare |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 4. | Sume utilizate cumulate de la inceputul anului pana la |
|
| | finele lunii precedente celei in care se face cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 5. | Sume preliminate a se utiliza pana la finele lunii in |
|
| | care se face cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 6. | Sumele primite in plus fata de decontul justificativ |
|
| | prezentat la finele lunii precedente lunii in care se |
|
| | face solicitarea (3 - 4 - 5) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 7. | Sumele de alocat conform programului corectat cu sumele|
|
| | primite in plus (2 - 3 - 6) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 8. | Sume de alocat in limita disponibilului (</=7)
| |
|____|________________________________________________________|________________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
D.G.I.C. D.G.E.B.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
ANEXA 6
la norme
DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI
_______________________________________
Nr. _________/_____________
DECONT JUSTIFICATIV
privind cheltuieli finantate de la bugetul statului reprezentand cheltuieli
curente pentru intretinerea, repararea si administrarea drumurilor nationale
pentru luna ............... 200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii | Luna pentru| Cumulat de
|
|crt.| | care se | la
inceputul|
| | | justifica | anului
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
| I.| Sume alocate de la bugetul statului | |
|
| | reprezentand cheltuieli curente pentru | |
|
| | intretinerea, repararea si administrarea | |
|
| | drumurilor nationale | |
|
| A) | pentru efectuarea de: | |
|
| | Cheltuieli curente, din care: | |
|
| | - Reparatii, intretinere si administrare | |
|
| B) | - Reparatii capitale | |
|
| | | |
|
| II.| Sume utilizate pentru cheltuieli totale, | | |
| | din care: | |
|
| | Cheltuieli curente, din care: | |
|
| A) | - Reparatii, intretinere si administrare | |
|
| B) | - Reparatii capitale | |
|
| | | |
|
|III.| Diferenta de regularizat (I - II) | |
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
D.R.D.P.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta utilizarea sumelor pentru lucrarile nominalizate
conform programelor aprobate.
ANEXA 7
la norme
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI
SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA
Nr. ______/___________
APROBAT
MINISTRU
DECONT JUSTIFICATIV
privind cheltuieli finantate de la bugetul statului reprezentand cheltuieli
curente pentru intretinerea, repararea si administrarea drumurilor nationale
pentru luna ............. 200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii | Luna pentru| Cumulat de
|
|crt.| | care se | la
inceputul|
| | | justifica | anului
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
| I.| Sume alocate de la bugetul statului | | |
| | reprezentand cheltuieli curente pentru | |
|
| | intretinerea, repararea si administrarea | |
|
| | drumurilor nationale | |
|
| A) | pentru efectuarea de: | |
|
| | Cheltuieli curente, din care | |
|
| | - Reparatii, intretinere si administrare | |
|
| B) | - Reparatii capitale | |
|
| | | |
|
| II.| Sume utilizate pentru cheltuieli totale, | |
|
| | din care: | |
|
| | Cheltuieli curente, din care: | |
|
| A) | - Reparatii, intretinere si administrare | |
|
| B) | - Reparatii capitale | |
|
| | | |
|
|III.| Diferenta de regularizat (I -II) | |
|
| | | |
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
D.G.I.C. D.G.E.B.
NOTA:
In anexa se va prezenta, utilizarea sumelor pentru lucrarile nominalizate
conform programelor aprobate.
ANEXA 8
la norme
CONSILIUL JUDETEAN/LOCAL
________________________
Nr. ______/_____________
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la
bugetul statului pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale
de locuinte noi in localitatile rurale si urbane pentru luna .............
200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |
|
|crt.| |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 1. | Valoarea bugetului anual aprobat |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 2. | Valoarea bugetului cumulat pana la finele trimestrului |
|
| | pentru care se face solicitarea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 3. | Sumele cumulate de la inceputul anului alocate pana la |
|
| | finele lunii precedente lunii pentru care se face |
|
| | solicitarea in baza cererilor justificative anterioare |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 4. | Sume utilizate cumulate de la inceputul anului pana la |
|
| | finele lunii precedente celei in care se face cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 5. | Sume preliminate a se utiliza pana la finele lunii in |
|
| | care se face cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 6. | Sumele primite in plus fata de decontul justificativ |
|
| | prezentat la finele lunii precedente lunii in care se |
|
| | face solicitarea (3 - 4 - 5) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 7. | Sumele de alocat conform programului corectat cu sumele|
|
| | trimite in plus (2 - 3 - 6) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 8. | Sume de alocat in limita disponibilului (</=7)
| |
|____|________________________________________________________|________________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
CONSILIUL JUDETEAN
PRESEDINTE CONDUCATORUL VIZAT-DIRECTOR
COMPARTIM. FINANCIAR-CONTABIL D.R.D.P.
sau
CONSILIUL LOCAL
PRIMAR CONDUCATORUL VIZAT-DIRECTOR
COMPARTIM. FINANCIAR-CONTABIL D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
ANEXA 9
la norme
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI
SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA
Nr. _______/_____________
APROBAT
MINISTRU
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la
bugetul statului pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale
de locuinte noi in localitatile rurale si urbane pentru luna ..............
200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii |
|
|crt.| |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 1.| Valoarea programului anual aprobat |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 2.| Valoarea programului cumulat pana la finele lunii |
|
| | pentru care se face solicitarea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 3.| Sumele cumulate de la inceputul anului alocate pana la |
|
| | finele lunii precedente lunii pentru care se face |
|
| | solicitarea in baza cererilor justificative anterioare |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 4.| Sume utilizate cumulate de la inceputul anului pana |
|
| | la finele lunii precedente celei in care se face |
|
| | cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 5.| Sume preliminate a se utiliza pana la finele lunii in |
|
| | care se face cererea |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 6.| Sumele primite in plus fata de decontul justificativ |
|
| | prezentat la finele lunii precedente lunii in care se |
|
| | face solicitarea (3 - 4 - 5) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 7.| Sumele de alocat conform programului corectat cu |
|
| | sumele primite in plus (2 - 3 - 6) |
|
|____|________________________________________________________|________________|
| 8.| Sume de alocat in limita disponibilului (</=7)
| |
|____|________________________________________________________|________________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
D.G.I.C. D.G.E.B.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
ANEXA 10
la norme
CONSILIUL JUDETEAN/LOCAL _______________
Nr. ______ /____________
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la
bugetul statului pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale
de locuinte noi in localitatile rurale si urbane pentru luna ............
200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii | Luna pentru| Cumulat de
|
|crt.| | care se | la
inceputul|
| | | justifica | anului
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
| I.| Sume alocate din transferuri consolidabile | |
|
| | care se finanteaza de la bugetul statului | |
|
| | pentru drumurile publice | |
|
| | | |
|
| II.| Sume utilizate din transferuri consolidabile | |
|
| | care se finanteaza de la bugetul statului | |
|
| | pentru drumurile publice | |
|
| | | |
|
|III.| Diferenta de regularizat (I - II) | |
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
D.R.D.P.
DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC,
sau
CONSILIUL JUDETEAN
PRESEDINTE CONDUCATORUL VIZAT-DIRECTOR
COMPARTIM. FINANCIAR-CONTABIL D.R.D.P.
sau
CONSILIUL LOCAL
PRIMAR CONDUCATORUL VIZAT-DIRECTOR
COMPARTIM. FINANCIAR-CONTABIL D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta, utilizarea sumelor pentru lucrarile nominalizate
conform programelor aprobate.
ANEXA 11
la norme
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI
SI DRUMURI NATIONALE DIN ROMANIA
Nr. _______/___________
APROBAT
MINISTRU
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele necesare pentru transferuri consolidabile finantate de la
bugetul statului pentru drumurile locale - drumuri judetene, municipale si
strazi care se vor amenaja in perimetrele destinate constructiilor de cvartale
de locuinte noi in localitatile rurale si urbane pentru luna ...............
200...
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Nr. | Explicatii | Luna pentru| Cumulat de
|
|crt.| | care se | la
inceputul|
| | | justifica | anului
|
|____|______________________________________________|____________|_____________|
| I.| Sume alocate din transferuri consolidabile | |
|
| | care se finanteaza de la bugetul statului | |
|
| | pentru drumurile publice | |
|
| | | |
|
| II.| Sume utilizate din transferuri consolidabile | |
|
| | care se finanteaza de la bugetul statului | |
|
| | pentru drumurile publice | |
|
| | | |
|
|III.| Diferenta de regularizat (I - II) | | |
|____|______________________________________________|____________|_____________|
Certificam pe propria raspundere legalitatea, necesitatea, oportunitatea,
realitatea si exactitatea datelor inscrise.
DIRECTOR GENERAL, DIRECTOR ECONOMIC,
C.F.P.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
AVIZAT
SECRETAR DE STAT DIRECTII DE SPECIALITATE
D.G.I.C. D.G.E.B.
NOTA:
In anexa se va prezenta, utilizarea sumelor pentru lucrarile nominalizate
conform programelor aprobate.