Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1605 din 26 august 1997

privind aprobarea structurii organizatorice a Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat,


SmartCity3

precum si a atributiilor acesteia si ale unitatilor sale teritoriale
ACT EMIS DE: MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 241 din 15 septembrie 1997

    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Comertului, al Hotararii Parlamentului Romaniei nr. 12/1996 si al Decretului nr. 591/1996 privind numirea membrilor Guvernului,
    ministru de stat, ministrul industriei si comertului, emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Se aproba structura organizatorica, prevazuta in anexa nr. 1, a Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat, denumita in continuare I.S.C.I.R., unitate in subordinea Ministerului Industriei si Comertului.
    (2) Numarul maxim de posturi este de 285, dintre care 248 de posturi pentru unitatile din teritoriu. Numarul de posturi necesare pentru fiecare compartiment din structura organizatorica din aparatul propriu, precum si pentru fiecare unitate teritoriala se stabileste de catre conducerea I.S.C.I.R.
    Art. 2
    I.S.C.I.R. functioneaza cu finantare extrabugetara.
    Art. 3
    Pentru efectuarea incasarilor si platilor necesare functionarii, I.S.C.I.R. are tarife proprii si va dispune de conturi si subconturi la unitatile de trezorerie ale Ministerului Finantelor, precum si la societati bancare, dupa caz.
    Art. 4
    Atributiile I.S.C.I.R. si ale unitatilor sale teritoriale sunt prevazute in anexele nr. 2, 3 si 4.
    Art. 5
    Statele de functii pentru aparatul propriu al I.S.C.I.R. si pentru unitatile sale teritoriale se aproba de catre inspectorul de stat sef al inspectiei si se avizeaza de catre secretarul de stat din Ministerul Industriei si Comertului, coordonator al inspectiei.
    Art. 6
    Atributiile si sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al I.S.C.I.R., precum si ale unitatilor sale teritoriale se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat de conducerea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    Art. 7
    In vederea desfasurarii in bune conditii a activitatii I.S.C.I.R., unitatile sale teritoriale pot contracta servicii si colaborari in domeniu, cu aprobarea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    Gestionarea parcului auto propriu, respectiv a numarului de autovehicule, dotarea acestora, consumul de carburant etc. se vor efectua pe baza regulamentului de functionare aprobat de I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    Art. 8
    Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.), directiile generale, precum si directiile functionale cu activitati legate de functionarea inspectiei vor colabora pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

                 p. Ministru de stat,
                 ministrul industriei
                 si comertului,
                 Nicolae Staiculescu,
                 secretar de stat

    ANEXA 1

    MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI

                        STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.)

               -------------------------
               | INSPECTOR DE STAT SEF |
               -------------------------
                          |------------------------------------
                          |                                   |
          ----------------------------------                  |
          | INSPECTOR DE STAT SEF ADJUNCT  |                  |
          ----------------------------------                  |
                          |                                   |
                          |                                   |
      -----------------------------------------               |
      |         |         |         |         |               |
     -----   -----     -----      -----    -----              |
     | A |   | B |     | C |      | D |    | E |              |
     -----   -----     -----      -----    -----              |
                                                              |
                            -----------------------------------
                            |
                            |
     ---------------------------------------------------------------
     |       |        |        |          |       |       |        |
     |  ___  |  ___   |  ___   |  ___     |       |       |        |
     |--|F|  |--|H|   |--|K|   |--|N|   ----    ----     ----    -----
     |  __   |  ___   |  ___   |  ___   | R |   | S |    | T |   | U |
     |--|G|  |--|I|   |--|L|   |--|O|   -----   -----    -----   -----
             |  ___   |  ___   |  ___
             |--|J|   |--|M|   |--|P|

    SEMNIFICATIA COLOANELOR
    A = Serviciul tehnic si componente nucleare
    B = Serviciul instalatii sub presiune
    C = Serviciul instalatii de ridicat
    D = Serviciul laboratoare
    E = Compartimentul activitati functionale
    F = Inspectoratul teritorial Bucuresti
    G = Inspectoratul teritorial Constanta
    H = Inspectoratul teritorial Ploiesti
    I = Inspectoratul teritorial Brasov
    J = Inspectoratul teritorial Galati
    K = Inspectoratul teritorial Bacau
    L = Inspectoratul teritorial Iasi
    M = Inspectoratul teritorial Suceava
    N = Inspectoratul teritorial Cluj
    O = Inspectoratul teritorial Oradea
    P = Inspectoratul teritorial Mures
    R = Inspectoratul teritorial Craiova
    S = Inspectoratul teritorial Pitesti
    T = Inspectoratul teritorial Sibiu
    U = Inspectoratul teritorial Timisoara

    NOTA:
    Din punct de vedere al activitatii financiar-contabile, unitatile pot fi grupate numai pentru aceasta activitate (cont comun, contabilitate comuna, banci etc.)


    ANEXA 2

                   ATRIBUTIILE
Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat (I.S.C.I.R.)

    Atributiile I.S.C.I.R., prevazute in prezenta anexa, se refera la instalatiile, componentele, dispozitivele de siguranta, aparatele, materialele si mijloacele de control, mentionate la cap. II si III.

    CAP. 1
    Pentru instalatiile mentionate in prezentele capitole, I.S.C.I.R. are urmatoarele atributii:
    1. Elaboreaza prescriptiile tehnice obligatorii privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, intretinerea, exploatarea, utilizarea, incarcarea, transportul, depozitarea, incercarea, verificarea si importul instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor si mijloacelor de control, dupa caz; de asemenea, elaboreaza prescriptiile tehnice obligatorii privind examinarea si autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive, precum si a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri, mecanici trolisti si alte categorii de personal stabilite prin prescriptiile tehnice.
    2. Examineaza, in vederea autorizarii, agentii economici care urmeaza sa proiecteze, sa construiasca, sa monteze, sa repare, sa controleze prin mijloace nedistructive, sa intretina, sa incarce, sa transporte, sa depoziteze sau sa verifice, dupa caz, instalatii, componente, dispozitive de siguranta, aparate si poate elibera certificari privind asigurarea calitatii in domeniu.
    3. Examineaza, in vederea autorizarii, laboratoarele sau standurile unde urmeaza sa se execute incercarile in vederea omologarii instalatiilor, componentelor si aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta, respectiv probele de tip ale aparatelor sau ale dispozitivelor de siguranta.
    4. Avizeaza conform proiectele, respectiv desenele-tip de ansamblu, elaborate de agentii economici, cu privire la respectarea prevederilor prescriptiilor tehnice.
    5. Participa la lucrarile de omologare a instalatiilor, componentelor, aparatelor, dispozitivelor de siguranta aferente acestora, a produselor din metale feroase si neferoase si a materialelor pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor de siguranta si aparatelor, procedeelor de sudare, precum si a materialelor sau mijloacelor de control nedistructive si materialelor pentru testarea agentilor termici si, dupa caz, isi da acordul daca sunt indeplinite prevederile din prescriptiile tehnice.
    6. Verifica, dupa caz, instalatiile, componentele, dispozitivele de siguranta si aparatele, in timpul construirii, pe fluxul de fabricatie si, in final, pe parcursul montajului, la punerea in functiune, periodic, in exploatare, pe parcursul repararii, in timpul incarcarii, transportului sau depozitarii.
    7. Verifica, prin sondaj, in unitatile producatoare (dupa ce acestea au fost autorizate conform prevederilor legale), materialele feroase si neferoase, inclusiv cele pentru sudare destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si materialele sau mijloacele de control nedistructiv si materialele pentru tratarea agentilor termici, respectarea conditiilor prevazute prin documentatia de omologare si normele de produs.
    8. Examineaza, in vederea autorizarii, sudorii, personalul care executa examinari nedistructive, precum si personalul de exploatare, conform prevederilor prescriptiilor tehnice.
    9. Avizeaza importul instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta, aparatelor, materialelor feroase si neferoase si pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si importul materialelor sau al mijloacelor de control nedistructiv si al materialelor pentru tratarea agentilor termici, in cazul in care prescriptiile tehnice ale furnizorului strain, dupa care se ofera instalatia, componenta, dispozitivele de siguranta, aparatele, materialele sau mijloacele de control, prezinta diferente fata de prescriptiile tehnice in vigoare in tara. Este interzis importul fara acest aviz. Acceptarea importului echipamentelor si al instalatiilor supuse regimului de verificare tehnic I.S.C.I.R. se face numai in urma efectuarii auditului tehnic la furnizor.
    10. Verifica instalatiile, componentele, dispozitivele de siguranta si aparatele, materialele feroase si neferoase pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si a materialelor sau mijloacelor de control nedistructiv, in conditiile prevazute de prescriptiile tehnice, fara de care importul este interzis (daca nu au avize sau certificate de la organisme similare recunoscute in temeiul legii de I.S.C.I.R.) si accepta importul din punct de vedere al indeplinirii conditiilor de siguranta.
    11. Retrage autorizatiile eliberate agentilor economici, sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive sau personalului de exploatare, ori de cate ori constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice.
    12. Interzice functionarea instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor atunci cand constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice privind functionarea in conditii de siguranta a acestora.
    13. Interzice producerea, livrarea sau utilizarea materialelor feroase si neferoase, inclusiv a celor pentru sudare, destinate construirii, montarii sau repararii instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si a materialelor si mijloacelor de control nedistructiv si a materialelor pentru tratarea agentilor termici cand constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice.
    14. Incheie, cu avizul conducerii ministerului, cu organizatiile de supraveghere tehnica similare din strainatate, conventii de recunoastere reciproca a verificarilor si incercarilor.
    15. Stabileste, cu avizul conducerii ministerului, relatii cu ministerele, departamentele, celelalte organe ale administratiei publice centrale si locale, agenti economici, unitati de cercetare si institute de invatamant superior din tara, precum si cu organisme nationale din alte tari sau cu organizatii internationale de profil.
    16. Avizeaza standardele nationale in domeniul sau de activitate.
    17. Examineaza si tine evidenta avariilor si a accidentelor instalatiilor, componentelor si aparatelor, analizeaza cauzele care le-au generat si stabileste masuri de prevenire.
    18. Percepe, pentru prestarile de servicii efectuate, tarife stabilite in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    19. Sesizeaza organele competente despre faptele de incalcare a dispozitiilor legale privind functionarea in conditii de siguranta a instalatiilor si aparatelor, sanctionate de legea penala.
    20. Initiaza masurile necesare pentru publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a ordinelor de aprobare a prescriptiilor tehnice, precum si a modificarilor si/sau completarilor la acestea; informeaza, prin mass-media, asupra prescriptiilor tehnice, modificarilor si/sau completarilor la acestea, elaborarii, datei intrarii in vigoare si asupra modului de procurare; redacteaza si publica periodic, dupa caz, un buletin de informare tehnica.
    21. Acorda asistenta tehnica, la cerere, pentru verificarea si autorizarea functionarii instalatiilor prevazute la cap. III, in conditiile prevazute in capitolul respectiv.
    22. In exercitarea atributiilor prevazute pentru instalatiile mentionate la cap. II, organele Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat incheie documente (procese-verbale, buletine, certificate) de verificare si constatare; dispozitiile scrise in documentele respective sunt obligatorii.
    23. In acest scop, organele mai sus mentionate, pe baza legitimatiilor speciale emise de catre Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat au acces permanent oriunde se proiecteaza, omologheaza, produce, construieste, monteaza, repara, intretine, exploateaza, functioneaza, utilizeaza, incarca, depoziteaza, transporta, importa sau verifica instalatiile sau aparatele, precum si materialele si mijloacele de control prevazute la cap. II; de asemenea, au dreptul sa ceara, iar agentii economici au obligatia sa le puna la dispozitie toate datele si informatiile privitoare la proiectarea, omologarea, producerea, construirea, montarea, repararea, intretinerea, exploatarea, functionarea, utilizarea, incarcarea, detinerea, depozitarea, transportul si importul instalatiilor, aparatelor, materialelor sau mijloacelor de control, dupa caz, precum si utilajul, echipamentul de protectie si, dupa caz, personalul necesar executarii verificarilor si constatarilor.

    CAP. 2
    Lista instalatiilor sub presiune si a instalatiilor de ridicat clasice, a aparatelor consumatoare de combustibil de uz neindustrial si a instalatiilor sub presiune, a instalatiilor de ridicat si a unor componente din obiectivele si instalatiile nucleare, a dispozitivelor de siguranta, a materialelor si mijloacelor de control a caror verificare tehnica si autorizare de functionare se efectueaza de catre I.S.C.I.R.,  care necesita verificari si autorizari obligatorii

    Toti cei care proiecteaza, omologheaza, produc, construiesc, monteaza, repara, intretin, detin, indiferent sub ce forma (proprietate, inchiriate etc.), exploateaza, utilizeaza, incarca, transporta, depoziteaza, verifica, incearca si/sau importa astfel de instalatii, componente, dispozitive de siguranta, aparate, materiale si/sau mijloace de control, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate sau de organizare a agentului economic, se vor supune regimului tehnic de autorizare I.S.C.I.R.
    A. Instalatii sub presiune si de ridicat clasice, aparate consumatoare de combustibil si dispozitive de siguranta aferente acestora:
    1. Cazane de abur, de apa calda sau fierbinte si similare.
    2. Recipiente care lucreaza sub presiune si/sau fara, daca sunt pentru produse letale sau explozive.
    3. Conducte pentru fluide sub presiune.
    4. Macarale, mecanisme de ridicat, ascensoare, instalatii de transport pe cablu, instalatii de ridicat pe plan inclinat.
    5. Sobe sau alte aparate pentru incalzit, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos.
    6. Aparate de gatit si pentru incalzirea apei si similare, de uz individual sau colectiv, alimentate cu combustibil solid, lichid sau gazos.
    7. Arzatoare pentru combustibil solid, lichid si gazos, care se fabrica independent, in serie, cu care se echipeaza instalatiile si aparatele prevazute la pct. 1, 5 si 6 inclusiv, daca acestea sunt pentru ridicarea (cresterea) nivelului energetic al produsului.
    8. Dispozitive de siguranta pentru instalatiile si aparatele prevazute la pct. 1-7 inclusiv.
    B. Instalatii sub presiune si de ridicat, precum si unele componente din obiectivele si instalatiile nucleare si dispozitivele de siguranta aferente acestora:
    1. Generatoare de abur, de apa calda sau fierbinte, inclusiv corpul reactorului.
    2. Recipiente care lucreaza sub presiune.
    3. Conducte de abur si apa, precum si alte lichide, vapori si gaze tehnice uscate sau umede.
    4. Pompe.
    5. Armaturi.
    6. Suportii elementelor sub presiune.
    7. Macarale, poduri rulante sau mecanisme de ridicat.
    8. Ascensoare.
    Dispozitivele de siguranta pentru instalatiile prevazute la pct 1, 2, 3, 7 si 8.
    C. Materiale folosite la construirea, montarea, exploatarea, repararea si verificarea instalatiilor, componentelor, dispozitivelor de siguranta si aparatelor, precum si a mijloacelor de control:
    1. Produse din metale feroase si neferoase - table, tevi, profiluri forjate, turnate, semifabricate, pentru organe de asamblare.
    2. Materiale pentru sudare - electrozi, sarme, fluxuri.
    3. Radiofilme pentru radiografie industriala.
    4. Lichide penetrante - degresanti, penetranti, emulgatori, developanti.
    5. Pulberi magnetice pentru examinari nedistructive.
    6. Materiale folosite pentru tratarea agentilor termici - mase schimbatoare de ioni, agenti de alcalinizare si similare.
    7. Mijloace de control manuale, semiautomate sau automate pentru examinari, masuratori si incercari nedistructive prin radiografie, ultrasunete, lichide penetrante, pulberi magnetice, curenti turbionari, precum si accesoriile necesare executarii lucrarilor respective.
    8. Detectoare pentru examinarile de etanseitate, precum accesoriile acestora.

    CAP. 3
    Lista instalatiilor sub presiune si de ridicat, altele decat cele mentionate la cap. II, pentru care I.S.C.I.R. acorda asistenta tehnica pentru verificarea si autorizarea functionarii acestora prin avizarea prescriptiilor proprii ale detinatorilor

    1. Cazanele locomotivelor de cale ferata, recipientele care lucreaza sub presiune pentru instalatii de franare, basculare, semnalizare, montate pe vehicule feroviare, utilaje grele pentru intretinerea mecanizata a caii si autovehicule, precum si instalatiile sub presiune si instalatiile de ridicat montate pe baza prescriptiilor tehnice ale Ministerului Transporturilor.
    2. Instalatiile sub presiune si instalatiile de ridicat aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe si a Serviciului de Paza si Protocol, pe baza prescriptiilor tehnice ale acestor ministere.
    3. Conductele cu fluide sub presiune si/sau cu produse explozive sau letale, cu exceptia celor de abur si apa fierbinte, pe baza prescriptiilor tehnice-cadru elaborate de I.S.C.I.R., adaptate in mod corespunzator specificului de catre agentii economici care detin astfel de conducte. Prescriptiile tehnice privind conductele magistrale pentru transportul produselor petroliere si al gazelor naturale, conductele sub presiune pentru produsele din rafinariile si schelele petroliere, conductele de legatura dintre acestea, conductele de gaze naturale, etc. din schelele de petrol si gaze, precum si conductele de distributie sub presiune din localitati vor fi elaborate prin specialistii proprii sau ai unor unitati de specialitate din aria de activitate a Ministerului Industriei si Comertului si vor fi avizate de I.S.C.I.R.
    4. Instalatiile sub presiune si de ridicat din subteran, troliile si instalatiile de extractie miniera, troliile de la excavatoarele cu rotor, masinile de haldat si masinile din depozitele carierelor, precum si instalatiile de ridicat din sondele de foraj si extractie, pe baza prescriptiilor tehnice ale Ministerului Industriei si Comertului - Departamentul minelor si geologiei (sau echivalentul acestuia) si, respectiv, Directia generala petrol si gaze.

    ANEXA 3

                      ATRIBUTIILE
       unitatilor (inspectiilor) teritoriale ale I.S.C.I.R.

    a) Colaboreaza cu I.S.C.I.R., unitatea centrala, la cererea acesteia, la elaborarea prescriptiilor tehnice privind proiectarea, omologarea, construirea, montarea, repararea, intretinerea, exploatarea, incarcarea, transportul, depozitarea, incercarea materialelor si mijloacelor de control, dupa caz, a prescriptiilor tehnice privind examinarea si autorizarea sudorilor, a personalului care executa examinari nedistructive, precum si a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri, mecanici, trolisti si alte categorii de personal stabilite prin prescriptiile tehnice.
    b) Examineaza, in baza imputernicirii I.S.C.I.R., unitatea centrala, in vederea autorizarii, agentii economici care urmeaza sa proiecteze, sa construiasca, sa monteze, sa repare, sa controleze prin mijloace nedistructive, sa intretina, sa incarce, sa transporte, sa depoziteze sau sa verifice instalatii, aparate si dispozitive de siguranta, dupa caz. Examineaza capacitatea tehnica a agentilor economici, eliberand certificate privind asigurarea calitatii.
    c) Examineaza, in baza imputernicirii I.S.C.I.R., unitatea centrala, in vederea autorizarii, laboratoarele sau standurile unde urmeaza sa se execute incercarile in vederea omologarii instalatiilor si aparatelor, inclusiv a dispozitivelor de siguranta.
    d) Verifica, in vederea avizarii conforme, proiectele, respectiv desenele-tip de ansamblu, elaborate de agentii economici, cu privire la respectarea prevederilor prescriptiilor tehnice.
    La proiecte complexe, prin delegare de la I.S.C.I.R., unitatea centrala, se pot executa verificari si de catre unitati de proiectare autorizate de I.S.C.I.R., avizarea facandu-se de catre unitatile I.S.C.I.R., pe baza documentatiei de verificare prezentata.
    e) Executa in laboratoarele proprii sau participa la lucrarile de omologare (acceptare) a instalatiilor, aparatelor, procedeelor de sudare, materialelor si mijloacelor de control, la cererea si din imputernicirea I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    f) Verifica, dupa caz, instalatiile si aparatele in timpul construirii, pe fluxul de fabricatie si in final, pe parcursul montajului, la punerea in functiune, periodic in exploatare, pe parcursul repararii, in timpul incarcarii, transportului sau depozitarii in conformitate cu prevederile prescriptiilor tehnice - Colectia I.S.C.I.R.
    g) Verifica, prin sondaj, la agentii economici care produc materiale si mijloace de control, respectarea conditiilor prevazute prin documentatia de omologare si normele de produs, precum si respectarea prescriptiilor tehnice - Colectia I.S.C.I.R.
    h) Organizeaza si/sau participa la cursuri, in vederea specializarii, scolarizarii si/sau instruirii profesionale, dupa caz, a sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive, precum si a personalului de exploatare - fochisti, macaragii, liftieri si alte categorii de personal stabilite prin prescriptiile tehnice - Colectia I.S.C.I.R.
    i) Intocmeste, pe baza documentatiei prezentate si, dupa caz, a verificarilor si incercarilor efectuate, propuneri privind indeplinirea conditiilor de siguranta prevazute in prescriptiile tehnice in vigoare in Romania, pe care le prezinta la I.S.C.I.R., unitatea centrala, in vederea avizarii de catre aceasta a importului de instalatii, aparate, materiale si mijloace de control.
    j) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, retragerea autorizatiilor acordate agentilor economici, sudorilor, personalului care executa examinari nedistructive sau personalului de exploatare, ori de cate ori constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice si retrage aceste autorizatii cu acordul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    k) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, in vederea interzicerii functionarii instalatiilor si aparatelor, atunci cand constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice privind functionarea in conditii de siguranta a acestora si retrage autorizatia de functionare cu acordul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    l) Propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, masuri, in vederea interzicerii producerii, livrarii sau utilizarii materialelor si mijloacelor de control, cand constata ca nu sunt indeplinite prevederile prescriptiilor tehnice si interzice, in baza proceselor-verbale incheiate, producerea si livrarea acestora cu acceptul I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    m) Face propuneri cu privire la problemele de standardizare si prezinta observatii la standardele nationale din domeniul sau de activitate.
    n) Intocmeste, la cererea I.S.C.I.R., unitatea centrala, rapoarte tehnice de analiza, in vederea avizarii proiectelor de acte normative, sau alte situatii in domeniul sau de activitate.
    o) Analizeaza cauzele producerii avariilor si accidentelor instalatiilor si aparatelor si propune I.S.C.I.R., unitatea centrala, masuri pentru prevenirea acestora.
    p) Percepe, pentru prestarile de servicii efectuate, tarife stabilite in conformitate cu prevederile legale in vigoare, ce se constituie in surse de finantare a activitatii acestor unitati.
    r) Sesizeaza I.S.C.I.R., unitatea centrala, pentru a aplica, in conditiile prevazute de lege, sanctiuni contraventionale privind abaterile de la prevederile legii si ale prescriptiilor tehnice si pentru instiintarea organelor competente despre faptele de incalcare a dispozitiilor legale privind functionarea, in conditii de siguranta, a instalatiilor si aparatelor, sanctionate de legea penala.

    ANEXA 4

                          ATRIBUTII
                privind activitatea financiar-contabila

    I.S.C.I.R., constituita si organizata conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 382/1997, este prevazuta cu finantare din venituri extrabugetare, obtinute pe baza serviciilor prestate agentilor economici sau persoanelor fizice, conform atributiilor pe linie tehnica, prevazute in anexele nr. 2 si 3.
    Veniturile extrabugetare se incaseaza, se administreaza si se contabilizeaza de catre I.S.C.I.R., unitatea centrala, si de catre unitatile teritoriale ale acesteia, potrivit normelor legale in vigoare. Un procent de pana la 30% din veniturile extrabugetare realizate de unitatile din teritoriu, in functie de necesitati, este la dispozitia inspectiei centrale, in vederea redistribuirii pentru investitii, cheltuieli curente (cheltuieli de personal si cheltuieli materiale) si pentru dotarea tehnica de ansamblu a inspectiei. In acest scop isi vor deschide conturi la unitatile de trezorerie ale Ministerului Finantelor, precum si la societati bancare, dupa caz, si isi vor constitui aparatul financiar-contabil de specialitate propriu sau, dupa caz, pot contracta servicii si colaborari in domeniu.
    Din veniturile incasate au dreptul sa efectueze cheltuieli curente (de personal si cheltuieli materiale) si cheltuieli de capital (investitii) in limita veniturilor si a prevederilor aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli propriu si pe baza fundamentarilor si aprobarilor cerute de legislatia in vigoare.
    Bugetele de venituri si cheltuieli pentru unitatile teritoriale se vor aproba de catre I.S.C.I.R., unitatea centrala.
    Cheltuielile se vor prevedea in bugetul de venituri si cheltuieli si se vor inregistra in executie conform clasificatiei bugetare-tip, aprobata pe anul in curs.
    Orice cheltuiala se poate aproba de conducatorul unitatii, daca a fost in prealabil avizata, potrivit legii, de catre conducatorul compartimentului financiar-contabil sau de alte persoane insarcinate cu executarea controlului financiar preventiv, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 720/1992.
    Controlul financiar preventiv se organizeaza prin grija fiecarui titular de cont.
    Activitatea financiara va fi condusa pe baza bugetului de venituri si cheltuieli, intocmit pentru fiecare unitate in parte, conform normelor Ministerului Finantelor, si aprobat de inspectia centrala, centralizat si analizat la nivelul intregii activitati prin grija I.S.C.I.R. si cu viza secretarului de stat coordonator, pentru bugetul de venituri si cheltuieli total al inspectiei.
    Contabilitatea veniturilor, a cheltuielilor si a patrimoniului unitatilor se organizeaza la nivelul unitatilor I.S.C.I.R., conform Planului de conturi pentru institutiile de stat si instructiunilor de aplicare aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 324/1994, cu modificarile ulterioare, Ordinului ministrului finantelor nr. 596/1970, Legii contabilitatii nr. 82/1991 si Regulamentului de aplicare a Legii contabilitatii, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993.
    In acest scop I.S.C.I.R. si unitatile sale teritoriale vor organiza inventarierea patrimoniului, vor stabili rezultatele si vor face valorificarea conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991 si Regulamentului de aplicare a Legii contabilitatii, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 704/1993. I.S.C.I.R. si unitatile sale teritoriale isi vor constitui, prin decizie proprie vizata de secretarul de stat coordonator, comisii si subcomisii de inventariere a patrimoniului (a mijloacelor materiale, financiare si banesti).
    Persoanele care indeplinesc functia de casier, gestionar sau functii asimilate acestora vor prezenta, la angajare, cazierul, iar dupa angajare vor constitui o garantie din salariul propriu, intr-un cuantum conform dispozitiilor legale in vigoare.
    Toate documentele de angajare de cheltuieli (contracte, comenzi, deconturi etc.) vor putea constitui baza pentru efectuarea platilor, daca poarta semnatura de certificare a conducatorului unitatii I.S.C.I.R., viza de control preventiv a organului financiar propriu al I.S.C.I.R. si a unitatii teritoriale, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 720/1991.
    Trimestrial si anual, la termenele solicitate, I.S.C.I.R. va prezenta Directiei generale economico financiare bilantul contabil, contul de executie si anexele la bilant, conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    I.S.C.I.R. va intocmi toate darile de seama si rapoartele prevazute in actele normative in vigoare si le va inainta, in termen, organelor in drept.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1605/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1605 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1605/1997
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu