ORDIN Nr. 157
din 9 februarie 2009
pentru modificarea Ordinului
ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 997/2008 privind
aprobarea modelelor standard ale Notificarii referitoare la misiunea de
control, Raportului de inspectie, Procesului-verbal de constatare si aplicare a
sanctiunilor contraventionale, precum si Instiintarii de plata pentru debitor,
destinate utilizarii in activitatea de inspectie a Inspectiei Sociale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 98 din 18 februarie 2009
Având în vedere prevederile
art. 22 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei
Sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.059/2007,
în baza prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului
nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei
şi Protecţiei Sociale,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. I. - Ordinul ministrului
muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 997/2008
privind aprobarea modelelor standard ale Notificării
referitoare la misiunea de control, Raportului de inspecţie, Procesului-verbal
de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale, precum şi
Inştiinţării de plată pentru debitor, destinate utilizării în activitatea de
inspecţie a Inspecţiei Sociale, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 790 din 26
noiembrie 2008, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 5 se
abrogă.
2. Anexele nr. 1-4 se modifică şi se înlocuiesc cu
anexele nr. 1-4 la prezentul ordin.
3. Anexa nr. 5 se abrogă.
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mariana Nedelcu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 997/2008)
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social Regional...........................
Str...................nr.......,
localitatea....................
Judeţul/sectorul...............................................
Telefon.....................,
fax................................
Nr.............................din.................................
NOTIFICARE
In atenţia
........................................................................................................................................................................ ..........................................
(Se
menţionează numele reprezentantului legal al entităţii inspectate şi funcţia
acestuia.)
Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă faptul că
Inspecţia Socială/Inspectoratul Social Regional ............................................................................. va efectua în
perioada..................................................o
misiune de inspecţie la (Se va
completa numele furnizorului şi al serviciului inspectat.) ..........................................................................................................................................
Misiunea de inspecţie se realizează în temeiul
ordinului de misiune al inspectorului general de stat emis în conformitate cu Planul anual de control, evaluare şi
consiliere al Inspecţiei Sociale pe anul.......şi are în vedere următoarele obiective (se va completa cu
obiectivele din fişa de inspecţie).
-
.......................................................................................................................
-
.......................................................................................................................
-
.......................................................................................................................
Pentru operativitatea şi asigurarea eficienţei
activităţii de inspecţie vă solicităm ca pe perioada desfăşurării misiunii de
inspecţie să fie puse la dispoziţia echipei de inspectori sociali următoarele
documente:
- .......................................................................................................................
-
.......................................................................................................................
- .......................................................................................................................
precum şi orice alt document ce
poate contribui la îndeplinirea misiunii de inspecţie în bune condiţii.
In conformitate cu prevederile art. 23 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspecţia Socială, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 211/2007, aveţi obligaţia ca pe timpul
efectuării misiunii de inspecţie să asiguraţi accesul echipei de inspectori
sociali în incinta tuturor entităţilor inspectate şi să puneţi la dispoziţia
acestora toate documentele ce pot contribui la îndeplinirea misiunii de
inspecţie în bune condiţii, să facilitaţi intervievarea personalului din
subordine şi a beneficiarilor.
Echipa de inspecţie este formată din următoarele
persoane:
1...................................................................................................................;
2...................................................................................................................;
3....................................................................................................................
Inspector general de stat/Inspector social-şef,
........................................................................
Organismul/Autoritatea/Instituţia
...............................................................................................................................
(Se
menţionează datele de identificare ale persoanei
juridice de drept public/privat.)
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 997/2008)
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA SOCIALA
Inspectoratul Social
Regional................................
Str............nr...........,
localitatea............................
Judeţul/sectorul....................................................
Telefon.....................................,
fax....................
Nr.............................................din.....................
Avizat
Inspector social-şef,
............................................................................
Aprobat
Inspector general de stat,
............................................................................
RAPORT DE INSPECŢIE
privind inspecţia efectuată la.............................
1. Baza legală a inspecţiei efectuate:
Inspecţia desfăşurată
la.......................................a avut loc în temeiul Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 130/2006 privind
Inspecţia Socială, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 211/2007, al Hotărârii Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare al Inspecţiei Sociale şi al Ordinului de misiune
nr.......din....................al inspectorului general de stat al inspecţiei sociale.
2. Date de identificare ale entităţii supuse
inspecţiei
3. Obiectivele controlate şi evaluate, stabilite prin
Planul anual de control, evaluare şi consiliere
4. Date referitoare la organizarea misiunii de
inspecţie
5. Constatări:
Descrierea faptelor constatate şi încadrarea juridică a
deficienţelor, precum şi organismul abilitat să aplice sancţiunile
corespunzătoare sau, după caz, sancţiunea aplicată direct de echipa de
inspectori
6. Perioada de desfăşurare
7. Echipa de inspecţie:
• componenţa echipei
• coordonatorul echipei
8. Concluzii
9. Propunerile şi recomandările formulate faţă de
situaţiile constatate
10. Numele, prenumele şi
semnăturile membrilor echipei de inspecţie.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 997/2008)
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social
Regional................................
Str............nr...........,
localitatea............................
Judeţul/sectorul....................................................
Telefon.....................................,
fax....................
Regim special
Seria I.S. nr. 0000001
PROCES-VERBAL
de constatare şi aplicare a sancţiunilor
contravenţionale privind nerespectarea dispoziţiilor legale referitoare la protecţia socială
Incheiat astăzi, ziua......luna.........anul......,
ora........., în localitatea..................................................,
judeţul/sectorul
....................................................
I. Agentul/Agenţii
constatator/constatatori....................................................................................,
având funcţia/funcţiile de
.......................................................................................................în cadrul Inspecţiei Sociale/Inspectoratului Social Regional ................................................,
în baza legitimaţiei/legitimaţiilor nr.......................... emise de
Inspecţia Socială, în temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2006
privind Inspecţia Socială, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
211/2007, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea
Regulamentului de organizare şi funcţionare al
Inspecţiei Sociale, conform atribuţiilor de control
conferite de actele normative în vigoare, şi ale Ordinului de misiune
nr................ din........................al
inspectorului general de stat al Inspecţiei Sociale, cu ocazia misiunii de
inspecţie efectuate în ziua.......luna
........anul......, ora........, la.............................................................................,
II. am constatat următoarele
fapte contravenţionale astăzi,...........(data, ora si locul sus-mentionate):
1........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
fapte prevăzute şi sancţionate de:
1.
art..............alin......lit...............din..........................................................;
2.
art..............alin......lit...............din.........................................................;
3.
art..............alin......lit...............din...................................................................,
(Se vor completa, în clar, de către
inspectorul/inspectorii social/sociali prevederile articolului, alineatului,
literei din actul normativ ale cărui dispoziţii au fost încălcate.) şi se
sancţionează astfel:
1. cu amendă de la........................lei la............................lei;
2. cu amendă de la........................lei
la............................lei;
3. cu amendă de la........................lei
la............................lei.
Inspector(i) social(i) constatator(i),
............................................................
............................................................
Martor,
............................................................
Mi s-a înmânat şi am primit o copie a procesului-verbal astăzi,
ziua..................luna.......................anul...................................
..............................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura contravenientului)
III. Contravenientul este:
1. Numele şi
prenumele.................................................................,
prenumele părinţilor:................................................... şi........................, data şi locul
naşterii....................................................., domiciliul
actual stabil................................................., CNP.................................................., BI/CI
seria.....nr..........., emis/emisă de
Poliţia.........................la data de....................., ocupaţia..................., locul de
muncă............................................................
2. Numele şi prenumele...............................................................,
prenumele
părinţilor:........................................................... şi
................................................., data şi locul naşterii
..............................................................., domiciliul actual stabil
.........................................................................,
CNP......................................................, BI/CI seria.....nr..........., emis/emisă de
Poliţia..............................................................
la data de...................................,
ocupaţia.........................................., locul de muncă................................................
3. Persoana juridică...................................................,
cu sediul în...........................,
str........................................nr....., bl.......,
sc......, ap....., judeţul/sectorul .............., constituită în
baza...........................................................,
având codul fiscal .................., cont
nr............................... la...........................,
reprezentată legal prin dl/dna
........................................................., în calitate
de...........................................,
domiciliat/domiciliată în........................................., str..............................nr..........,
bl........, sc....., ap......., judeţul/sectorul ........................,
având BI/CI seria.......nr.............., eliberat/eliberată de.......................la data
de..............., CNP..................................
Aceste fapte contravenţionale au fost săvârşite în
perioada........................................................................
Imprejurările ce pot
servi la aprecierea gravităţii faptelor şi la evaluarea
eventualelor pagube pricinuite:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Contravenientul şi-a îndeplinit/nu şi-a îndeplinit
obligaţia legală de a prezenta agenţilor constatatori, la cererea lor, actul de
identitate ori documentele solicitate pentru buna desfăşurare a activităţii de
control.
In cazul contravenienţilor cetăţeni străini, persoane
fără cetăţenie sau cetăţeni români cu domiciliul în străinătate, în procesul-verbal vor fi cuprinse şi
următoarele date: paşaport ori alt document de trecere a frontierei de stat
seria...........nr.............., data eliberării.............., statul
emitent.....................
In cazul în care contravenientul este minor,
procesul-verbal va cuprinde şi numele, prenumele şi domiciliul părinţilor,
tatăl .................., mama................................., alt
reprezentant ori ocrotitor legal......................
IV. Sancţiunea aplicată şi
măsurile dispuse:
Avertisment/Amendă contravenţională în cuantum
de...................(..............................................................................)
lei
Măsuri dispuse:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Termen de realizare
........................................................................................................................................................................ .........................
(Se barează cu o linie continuă situaţiile care nu corespund.)
Inspector(i) social(i) constatator(i),
...............................................................
...............................................................
Martor,
...............................................................
Mi s-a înmânat şi am primit o copie a procesului-verbal astăzi,
ziua..........................luna.............................anul......................
...............................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura contravenientului)
V. Amenda se va achita în
contul.......................................deschis la
Trezoreria..........................................iar documentul doveditor al plăţii va fi prezentat sau comunicat
prin poştă Inspecţiei Sociale la adresa
...................................................................,în termen
de 15 zile de laînmânarea/comunicarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a înştiinţării de plată.
Conform dispoziţiilor legale, contravenientul poate
achita, în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal
ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii
prevăzute în actul normativ ale cărui dispoziţii au fost încălcate, adică suma
de...............................lei.
VI. In conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare, împotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiei se poate face plângere în termen de
15 zile de la data înmânării/comunicării acestuia. Plângerea se va depune
la.........................................
VII. Contravenientul nu se află de faţă/refuză să
semneze sau nu poate lua cunoştinţă despre conţinutul procesului-verbal (Se barează cu o linie continuă
situaţiile care nu corespund.), fapt atestat de martor,
domnul/doamna...................................., domiciliat/domiciliată
în................................str........................nr.......,
bl........, sc. ..., ap......Judeţul/sectorul.............., având BI/CI
seria............nr...................., eliberat/eliberată de................................................la data
de......................., CNP...................................
VIII. Alte menţiuni:
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
(Se pot menţiona observaţiile/obiecţiile
contravenientului.)
Prezentul proces-verbal conţine...........pagini şi a
fost întocmit în.......exemplare, dintre care un
exemplar s-a înmânat contravenientului
astăzi,.................., sau se va comunica acestuia în cel mult o lună de la
data încheierii.
Inspector(i) social(i) constatator(i),
..........................................................
..........................................................
Martor,
..........................................................
Mi s-a înmânat şi am primit o copie a procesului-verbal astăzi,
ziua..................................luna.............................anul..............
...............................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura
contravenientului)
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 997/2008)
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social Regional..........................
Str.....................nr......,
localitatea..................
Judeţul/sectorul...............................................
Telefon..................,
fax...................................
Regim special
Seria I.S. nr. 0000001
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
pentru debitorul:
Persoana
juridică/fizică................................................................,
cu sediul/domiciliul
în........................................................,
str....................................................................nr.....,
bl......., sc......, ap.....judeţul/sectorul....................................,
constituită în
baza...................................................................................................,
având codul fiscal........................., cont
nr............................ la...........................,
reprezentată legal prin dl/dna..............................................,
în calitate de.........................., domiciliat/domiciliată în........................., str..........................
nr......, bl........., sc......, ap.......,
judeţul/sectorul......................., având BI/CI seria....... nr...................,
eliberat/eliberată...................................la data
de.................................., CNP.....................................
In baza Procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiei seria..........nr...................,
încheiat în ziua....... luna.......anul........,
vă comunicăm prezenta înştiinţare de plată pentru suma totală
de................lei, constituită debit la instituţia
noastră pe numele dumneavoastră.
După trecerea termenului-limită prevăzut în
procesul-verbal sus-menţionat, acesta devine titlu executoriu fără nicio altă
formalitate şi se supune executării silite în condiţiile dispoziţiilor legale
imperative privind executarea silită a creanţelor bugetare.
Amenda se va achita în
contul............................................................deschis la
Trezoreria......................................, iar
documentul doveditor al plăţii va fi prezentat sau comunicat prin poştă
Inspecţiei Sociale la adresa........................................., în termen de 15 zile de la înmânarea/comunicarea
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a
înştiinţării de plată.
Această înştiinţare de plată se comunică dumneavoastră,
în calitate de debitor bugetar, conform actelor normative în vigoare, pentru
opozabilitate, împreună cu procesul-verbal în cauză.
Contravenientul nu se află de faţă/refuză să semneze/nu
poate să semneze prezenta înştiinţare de plată.
(Se barează cu o linie continuă situaţiile care nu
corespund.)
Se confirmă de martorul:
Numele şi prenumele................................................,
prenumele părinţilor.........................şi ............................,
data şi locul
naşterii................................., domiciliul actual
stabil.....................................................,
CNP......................................, BI/CI seria.....nr..........., emis/emisă de
Poliţia................la data de.............., ocupaţia...................,
locul de muncă......................
Prezenta înştiinţare de plată face parte integrantă din
Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
seria......nr..................din data de......................
Alte menţiuni:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Inspector(i) social(i) constatator(i),
............................................................
............................................................
Martor,
............................................................
Mi s-a înmânat şi am primit o copie a înştiinţării de plată astăzi,
ziua..............................luna......................anul..........................
................................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura
contravenientului)