ORDIN Nr. 1564
din 27 mai 2010
privind aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea
Programului privind reabilitarea, modernizarea si/sau asfaltarea drumurilor de
interes judetean si de interes local, alimentarea cu apa, canalizarea si
epurarea apelor uzate la sate, precum si în unitatile administrativ-teritoriale
cu resurse turistice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 366 din 3 iunie 2010
In temeiul prevederilor art. II din Hotărârea
Guvernului nr. 330/2010 pentru modificarea şi completarea Hotărârii
Guvernului nr. 577/1997 privind pietruirea, reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea
cu apă a satelor şi al prevederilor art. 13 alin. (6) din
Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,
cu modificările ulterioare,
ministrul dezvoltării regionale şi
turismului emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de
aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului
privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea
şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice, prevăzute în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin, Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor
publice şi locuinţelor nr. 612/2007 pentru aprobarea Normei
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 privind
pietruirea, reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de
interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelor, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 din 12 octombrie 2007, se
abrogă.
p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,
Gheorghe Nastasia,
secretar general
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 577/1997
pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau
asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea
cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi
în unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice
CAPITOLUL I
Cadrul general
Art. 1. - Programul privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice, denumit în continuare Program, reprezintă
sprijinul acordat de către statul român echipării teritoriului
ţării cu lucrări de infrastructură rutieră şi
tehnico-edilitară.
Art. 2. - Programul este coordonat de către
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi este compus
din:
a) Subprogramul privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local;
b) Subprogramul privind alimentarea cu apă la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice;
c) Subprogramul privind canalizarea şi epurarea
apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice.
CAPITOLUL II
Lucrări eligibile în cadrul Programului
Art. 3. - Prin implementarea Programului, se pot
finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:
a) spaţiul rural, aşa cum este definit la
art. 1 alin. (21) din Hotărârea Guvernului nr. 577/1997 pentru
aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea
drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu
apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în
unităţile administrativ-teritoriale cu resurse turistice,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
denumită în continuare Hotărâre;
b) unităţile administrativ-teritoriale unde
există resurse turistice, definite în conformitate cu prevederile
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind
aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a
VIII-a - zone cu resurse turistice, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 190/2009.
Art. 4. - Obiectivele de investiţii ce pot fi
finanţate în cadrul Programului trebuie să vizeze unul dintre
domeniile prevăzute la art. 13 alin. (1) din Hotărâre
şi vor avea în vedere:
a) drumurile judeţene care asigură
legătura între comune;
b) drumurile de interes local, aşa cum sunt
definite de Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) sectoarele de drumuri judeţene situate în
intravilanul localităţilor rurale;
d) drumuri judeţene care fac legătura între
reşedinţele de comună cu oraşe, municipii sau, după
caz, cu obiective de interes economic şi turistic;
e) străzile principale din interiorul comunelor,
în funcţie de importanţa lor;
f) în cazul apariţiei unor situaţii speciale,
pot face obiectul Programului: lucrările de eliminare a efectelor produse
de alunecări de teren, inundaţii, dezafectări, modificarea
lungimii tronsoanelor de drum;
g) realizarea de noi sisteme de alimentare cu apă,
inclusiv staţii de tratare;
h) extinderea şi modernizarea sistemelor de
alimentare cu apă şi/sau a staţiilor de tratare aferente;
i) realizarea de noi sisteme de canalizare şi
staţii de tratare a apelor uzate;
j) extinderea şi modernizarea sistemelor de
canalizare şi staţii de tratare a apelor uzate existente.
CAPITOLUL III
Atribuţii şi responsabilităţi în
derularea Programului
III. 1. Atribuţii şi obligaţii ale autorităţilor administraţiei publice locale
Art. 5. - Consiliile locale, ai căror
preşedinţi sunt, în sensul prezentelor norme metodologice, ordonatori
terţiari de credite, au toate drepturile şi obligaţiile
prevăzute de Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. - (1) Autorităţile administraţiei
publice locale pot transmite solicitări privind includerea în Program a
obiectivelor de investiţii atât către consiliile judeţene, cât
şi către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(2) Solicitările administraţiei publice
locale privind includerea în Program a obiectivelor de investiţii se vor
face conform modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Autorităţile administraţiei publice
locale vor transmite şi la consiliul judeţean o copie de pe
solicitarea trimisă la Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului.
(4) In exercitarea competenţelor şi
atribuţiilor ce le revin, autorităţile administraţiei
publice locale adoptă hotărâri în legătură cu:
a) elaborarea şi aprobarea strategiilor proprii,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare, privind dezvoltarea
infrastructurii, a programelor de reabilitare, extindere şi modernizare a
sistemelor de utilităţi publice existente, precum şi a
programelor de înfiinţare a unor noi sisteme;
b) atribuirea contractelor de servicii, respectiv
lucrări, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind
achiziţiile publice;
c) actualizarea devizelor generale, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare;
d) elaborarea şi aprobarea strategiilor proprii în
vederea îmbunătăţirii şi dezvoltării infrastructurii
rutiere şi tehnico-edilitare, utilizând principiul planificării
strategice multianuale.
Art. 7. - Consiliile locale vor aduce la
cunoştinţă locuitorilor comunei prevederile Programului,
proiectele înscrise în Program, etapele de realizare şi costurile
estimative.
Art. 8. - Consiliile locale, ca autorităţi
deliberative, şi primarii, ca autorităţi executive, răspund
de realizarea prevederilor Programului în interesul colectivităţii
locale respective.
Art. 9. - Autorităţile administraţiei
publice locale au următoarele atribuţii şi obligaţii cu
privire la derularea investiţiilor finanţate prin Program:
a) să organizeze şi să conducă
toate procedurile de achiziţii publice, conform Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările si completările ulterioare, şi ale Hotărârii
Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor
referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu
modificările şi completările ulterioare;
b) să pună la dispoziţia antreprenorului
general selectat, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr.
925/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
documentaţia tehnică necesară execuţiei;
c) să asigure asistenţa tehnică pe timpul
execuţiei lucrărilor;
d) să raporteze lunar la consiliul judeţean,
până la data de 30 a lunii, modul de cheltuire a sumelor alocate şi
să solicite fonduri pentru luna următoare, dar numai pentru
lucrări bine justificate şi confirmate de dirigintele de şantier
angajat în acest scop, acesta fiind direct răspunzător de
corectitudinea situaţiilor de lucrări;
e) sunt direct răspunzătoare de modul în care
au fost consumate sumele alocate, de calitatea şi cantitatea
lucrărilor executate;
f) sumele rămase ca rezervă pentru
lucrările încheiate sunt obligatoriu restituite, în timpul anului,
după finalizarea lucrărilor;
g) sumele primite de la consiliul judeţean şi
neutilizate se restituie în contul acestuia până la data de 5 decembrie a
anului în curs;
h) până la data de 30 noiembrie a fiecărui
an, consiliul local va prezenta consiliului judeţean un raport sintetic
despre modul în care s-au desfăşurat activităţile
programate în cursul anului, stadiile fizice ale obiectivelor care au
beneficiat de finanţare, precum şi restul de executat;
i) să organizeze recepţia la terminarea
lucrărilor şi/sau finale şi să solicite reprezentanţi
în comisiile de recepţie de la consiliul judeţean şi de la
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
III. 2. Atribuţii şi obligaţii ale
consiliilor judeţene
Art. 10. - Consiliile judeţene, ai căror
preşedinţi sunt, în sensul prezentelor norme metodologice, ordonatori
secundari de credite, au toate drepturile şi obligaţiile
prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare, şi de Legea nr.
273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11. - Consiliile judeţene, în baza
atribuţiilor lor, sprijină şi coordonează activitatea
consiliilor locale în fundamentarea propunerilor de obiective ce pot fi incluse
în Program, asigură asistenţa juridică şi tehnică de
specialitate necesară la cererea acestuia şi monitorizează
executarea lucrărilor în calitatea lor de ordonator secundar de credite,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Legii nr. 273/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 12. - Consiliile judeţene, după
consultarea consiliilor locale, transmit Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului propunerile de obiective ce pot fi incluse în
Program şi nivelurile valorice ale acestora până la data de 31
decembrie.
Art. 13. - Obiectivele de investiţii aprobate de
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului se nominalizează
în listele anuale de investiţii ale unităţilor
administrativ-teritoriale anexate la bugetele locale şi se aprobă
odată cu acestea prin hotărâri ale consiliilor locale, respectiv ale
consiliilor judeţene.
Art. 14. - (1) Pentru o derulare eficientă a
Programului, consiliile judeţene vor deschide la unităţile
Trezoreriei Statului conturi distincte pentru finanţarea fiecărui
subprogram, aşa cum sunt prevăzute la art. 11 din
Hotărâre.
(2) Consiliile judeţene asigură evidenţa
alocării şi utilizării fondurilor în conturile deschise la
unităţile Trezoreriei Statului.
(3) Consiliile judeţene răspund, în
condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea
obiectivelor cuprinse în listele aferente Programului, aprobate în acest scop.
(4) Consiliile judeţene au obligaţia de a
înregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea
şi utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului.
(5) Alocarea şi utilizarea fondurilor se
reflectă în execuţia bugetară a consiliului judeţean, iar
sumele neutilizate la sfârşitul anului se restituie în contul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului, până la data de 15
decembrie a anului în curs.
Art. 15. - (1) în scopul monitorizării
derulării Programului şi a rezultatelor acestuia, semestrial,
până la data de 15 a lunii următoare semestrului încheiat, consiliile
judeţene vor transmite la Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului o informare pentru fiecare subprogram, care va cuprinde, după
caz, datele indicate în anexele nr. 2a-2c.
(2) Până la data de 31 decembrie a fiecărui
an, consiliile judeţene, pe baza datelor înaintate de către toate
consiliile locale din judeţ, vor întocmi şi vor transmite la
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului inventarierea
lucrărilor de alimentare cu apă, canalizare, staţii de tratare a
apelor uzate, precum şi starea de viabilitate a drumurilor de interes
judeţean şi local.
Art. 16. - La terminarea lucrărilor, consiliile
judeţene vor transmite, în copie, Ministerului Dezvoltării Regionale
şi Turismului procesele-verbale de recepţie, iar după expirarea
duratei garanţiei de bună execuţie, şi procesele-verbale de
recepţie finală.
III. 3. Atribuţii şi obligaţii ale
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului
Art. 17. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului asigură realizarea politicii generale a statului în
domeniul lucrărilor de infrastructură publică, în
concordanţă cu Programul de guvernare, prin acordarea de transferuri
de la bugetul de stat pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere şi
tehnico-edilitare de interes local sau judeţean, cu respectarea
principiului subsidiarităţii şi
proporţionalităţii.
(2) Exercitarea funcţiei de analiză,
sinteză, decizie, coordonare şi planificare la nivel central în
vederea implementării Programului este încredinţată Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului, ca autoritate a
administraţiei publice centrale de specialitate, având, în principal,
următoarele atribuţii:
a) stabileşte priorităţile în alocarea
resurselor financiare guvernamentale;
b) colaborează cu autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale pentru o derulare mai
eficientă a Programului.
(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului stabileşte priorităţile şi listele de
investiţii pe categorii de lucrări, lucrări în continuare
şi lucrări noi, în conformitate cu prevederile Hotărârii.
Art. 18. - Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului, în exercitarea atribuţiei de coordonare a Programului,
pe baza situaţiilor transmise anual de către consiliile judeţene,
în conformitate cu art. 15 alin. (2), întocmeşte centralizarea
inventarierii la nivelul întregii ţări a lucrărilor de
alimentare cu apă, canalizare, staţii de tratare a apelor uzate,
precum şi starea de viabilitate a drumurilor de interes judeţean
şi local.
Art. 19. - Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului coordonează realizarea Programului, fundamentează
necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat, prezintă şi
susţine la Ministerul Finanţelor Publice necesarul anual de fonduri
din sume de la bugetul de stat, ca anexă la proiectul legii anuale de
aprobare a bugetului de stat.
Art. 20. - Fondurile alocate de la bugetul de stat
pentru finanţarea Programului se cuprind şi se derulează prin
bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita
sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform prevederilor
legale în vigoare.
Art. 21. - (1) Selecţia proiectelor care fac
obiectul finanţării Programului se va face de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe baza propunerilor consiliilor
judeţene elaborate în colaborare cu consiliile locale, a
solicitărilor directe ale consiliilor locale, precum şi a
inventarului elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului, avându-se în vedere, în principal, următoarele:
a) zonele cu disfuncţionalităţi mari în
alimentarea cu apă potabilă;
b) comunele şi oraşele cu potenţial
economico-turistic;
c) asigurarea condiţiilor minimale de
infrastructură rurală în comunităţile sărace;
d) nivelul investiţiilor derulate prin programe
finanţate de la bugetul de stat în fiecare judeţ/zonă de
dezvoltare;
e) asigurarea unei dezvoltări regionale
echilibrate;
f) conexiunea drumurilor cu DN, DJ;
g) numărul de locuitori;
h) numărul de gospodării;
i) numărul de unităţi administrative;
j) numărul obiectivelor turistice deservite;
k) stadiul elaborării documentaţiei
tehnico-economice;
l) bornarea drumurilor;
m) întărirea coeziunii economico-sociale la
nivelul comunităţilor locale;
n) dezvoltarea durabilă a unităţilor
administrativ-teritoriale şi corelării cerinţelor cu resursele.
(2) Promovarea de noi proiecte de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului va urmări posibilitatea
asigurării surselor de finanţare, având ca priorităţi
finalizarea celor începute.
(3) Programele anuale vor viza corelarea cu termenele
de punere în funcţiune a obiectivelor promovate şi cu cuantumul
posibil de asigurat în finanţarea execuţiei acestora.
Art. 22. - Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului participă, după caz, prin reprezentanţii
săi, împreună cu reprezentanţi ai consiliilor judeţene:
a) în comisiile de evaluare a ofertelor în cadrul
procedurilor de atribuire a contractelor de proiectare şi/sau
execuţie pentru obiectivele din Program;
b) în comisiile de recepţie la terminarea
lucrărilor şi recepţia finală, pentru obiectivele din
Program.
CAPITOLUL IV
Finanţarea Programului
Art. 23. - (1) Fundamentarea necesarului anual de
fonduri pentru Program se stabileşte pe subprograme şi obiective de
către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe baza
listelor cuprinzând propunerile de obiective ale consiliilor judeţene,
precum şi pe baza propunerilor înaintate direct de către consiliile
locale, cumulate cu criteriile prevăzute la art. 21 alin. (1).
(2) Necesarul de fonduri va fi fundamentat astfel:
a) pentru lucrările în continuare, în funcţie
de realizările valorice la zi, restul de executat, actualizat conform
prevederilor legale în vigoare, stadiul fizic al execuţiei şi
termenul de punere în funcţiune prevăzut în contract;
b) pentru obiectivele noi, în funcţie de stadiul
pregătirii şi aprobării documentaţiei de execuţie.
Art. 24. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului analizează şi verifică propunerile prezentate
de către consiliile judeţene şi încadrarea acestora în Program şi
stabileşte distinct creditele bugetare care urmează să fie
cuprinse în proiectul bugetului propriu.
(2) După intrarea în vigoare a legii bugetului de
stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe baza
propunerilor înaintate de consiliile judeţene, în colaborare cu consiliile
locale, şi a solicitărilor formulate direct către minister de
către consiliile locale, precum şi a inventarului întocmit,
elaborează şi aprobă lista obiectivelor încadrate în prevederile
Programului prin aplicarea criteriilor de selecţie şi nivelurile
valorice ale acestora.
(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului transmite la consiliile judeţene listele anuale de
alocaţii bugetare, aprobate de conducerea ministerului, pe subprograme,
elaborate în conformitate cu modelele prevăzute în anexele nr. 3a-3c.
(4) După aprobarea de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului a listelor anuale de
finanţare, eventualele solicitări de redistribuire a sumelor între
obiectivele aprobate, de suplimentare a valorii de contract iniţial,
precum şi solicitările de scoatere din Program a unor obiective
aprobate ori de introducere în Program a unor obiective noi trebuie
însoţite în mod obligatoriu de note de fundamentare care să justifice
necesitatea şi oportunitatea modificărilor, semnate de către
preşedintele consiliului judeţean. Solicitările vor fi
însoţite de lista anuală de alocaţii bugetare, elaborată în
conformitate cu modelele prevăzute în anexele nr. 3a-3c, care vor cuprinde
noile modificări.
Art. 25. - (1) Consiliile judeţene încheie
convenţii cu consiliile locale pentru alocarea sumelor de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,
pentru finanţarea lucrărilor de servicii şi execuţie lucrări,
înscrise în Program.
(2) Situaţiile de lucrări lunare, întocmite
de către executanţi în vederea decontării, vor fi verificate
şi însuşite de diriginţii de şantier şi primari.
(3) Consiliile judeţene, în urma verificării
rapoartelor primite de la consiliile locale referitoare la verificarea şi
însuşirea situaţiilor de lucrări, centralizează lunar
şi transmit obligatoriu la Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului lista tuturor situaţiilor de plată înaintate de toate
consiliile locale.
(4) Consiliile judeţene virează lunar în
conturile deschise, pe subprograme, de către consiliile locale,
beneficiare de lucrări, la Trezoreria Statului, sumele aprobate în limita
alocărilor de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(5) Consiliile judeţene vor restitui lunar sumele
neutilizate de la lucrările terminate Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului pentru a fi redistribuite.
(6) Consiliile judeţene vor continua alimentarea
contului deschis în scopul finanţării investiţiei, conform alocaţiilor
anuale repartizate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
până la finalizarea obiectivului.
(7) Plata sumelor se realizează prin virament
bancar, cu ordin de plată tip trezorerie din contul consiliului
judeţean în contul consiliului local, conform repartizării
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(8) Lunar, consiliile judeţene vor transmite
direcţiei coordonatoare a Programului din cadrul Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului, până la data de 5 a lunii
următoare celei încheiate, situaţia privind derularea Programului pe
anul în curs, în conformitate cu modelele prevăzute în anexele nr. 4a-4c.
(9) La finele anului, consiliile judeţene vor
justifica Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului sumele
primite, potrivit modelului de decont prevăzut în anexele nr. 5a-5c,
după caz, pentru fiecare subprogram, care se va transmite până la
data de 20 ianuarie a anului următor celui încheiat.
Art. 26. - Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului verifică solicitările lunare de finanţare
înscrise de către consiliile judeţene, în conformitate cu modelele
prevăzute în anexele nr. 4a-4c, după care întocmeşte şi
transmite acestora, pe subprograme, listele lunare de finanţare, aprobate de
conducerea ministerului, şi le virează acestora, lunar, cu ordin de
plată tip trezorerie, sumele stabilite de Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului, în conturile consiliilor judeţene deschise
la unităţile Trezoreriei Statului, în limita plafoanelor anuale
aprobate.
Art. 27. -In conformitate cu prevederile art. 6 alin.
(2) din Hotărâre, nu este permisă dubla finanţare a
aceleiaşi investiţii din alte fonduri comunitare sau naţionale
asigurate prin alte Programe.
Art. 28. - (1) In completarea fondurilor alocate de la
bugetul de stat pentru realizarea lucrărilor prevăzute în cadrul
Programului vor fi utilizate şi soluţii alternative de
finanţare, cum ar fi: alocaţii de la bugetul local, bugetul
judeţean şi alte surse atrase, spre exemplu: contribuţia
populaţiei, sponsorizări şi altele asemenea.
(2) Fiecare consiliu local va identifica şi
propune şi alte surse de finanţare, altele decât cele exemplificate
la alin. (1), care să sprijine bugetul de stat şi care să
contribuie la urgentarea realizării lucrărilor.
CAPITOLUL V
Subprogramul privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local
Art. 29. - (1) In sensul Subprogramului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, prin drumuri publice din punct de
vedere funcţional şi administrativ-teritorial se înţelege
drumurile de interes judeţean şi drumurile de interes local. Fac
obiectul Programului drumurile judeţene care asigură legătura
între comune, sectoarele de drumuri judeţene situate în intravilanul
localităţilor rurale, între reşedinţele de comună cu
oraşe, municipii sau, după caz, obiective economico-turistice.
(2) Subprogramul prevăzut la alin. (1) are în
vedere şi străzile principale din interiorul comunelor, în
funcţie de importanţa lor. Introducerea în lista anuală de
alocaţii bugetare a unor străzi principale din comune este
condiţionată de prezentarea tuturor elementelor de identificare
aferente, separat pentru fiecare stradă, astfel: denumire, traseu,
poziţii kilometrice, lungime.
(3) Străzile principale din interiorul comunelor
care pot fi finanţate în cadrul subprogramului sunt:
a) străzile care fac legătura cu drumurile
judeţene, naţionale şi drumurile expres;
b) străzile care uşurează accesul
populaţiei la obiectivele importante din comună, cum ar fi:
instituţii publice, instituţii de învăţământ,
dispensar, biserică, cimitir, complexuri agrozootehnice, obiective
turistice, mănăstiri.
Art. 30. - (1) Categoriile de lucrări care pot fi
finanţate în cadrul subprogramului sunt:
a) îmbrăcăminţi bituminoase pe drumurile
de interes local de pământ sau pietruite;
b) refacerea îmbrăcăminţii drumurilor de
interes local pietruite, asfaltate sau cu îmbrăcăminţi
bituminoase degradate.
(2) De asemenea, pot fi finanţate următoarele
lucrări:
a) corecţia elementelor geometrice - profiluri
transversale şi longitudinale, curbe, supraînălţări etc;
b) amenajarea acostamentelor;
c) amenajarea intersecţiilor cu alte drumuri,
inclusiv cu cele de exploatare sau vicinale, prin îmbrăcăminte din
macadam sau balast pe o lungime de 50 m;
d) execuţia de şanţuri de colectare
şi dirijare a apelor pluviale;
e) construcţia de podeţe şi poduri,
ziduri de sprijin şi consolidări de taluzuri, acolo unde
situaţia o impune.
(3) Categoriile de lucrări prevăzute la alin.
(1) şi (2) sunt aferente drumurilor de interes judeţean şi de
interes local, definite conform art. 29.
Art. 31. - Lucrările de pietruire vor face
obiectul subprogramului doar în mod excepţional, în următoarele
cazuri:
a) lucrările de pietruire numai pentru obiectivele
care au fost deja incluse în Program până la data intrării în vigoare
a Hotărârii Guvernului nr. 330/2010 pentru modificarea şi completarea
Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 privind pietruirea, reabilitarea,
modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi
alimentarea cu apă a satelor;
b) în cazul în care autoritatea publică
locală justifică necesitatea şi oportunitatea realizării de
pietruiri pe străzile principale din interiorul comunelor.
Art. 32. - (1) Pentru a se evita scoaterea terenurilor
din circuitul agricol sau silvic se vor respecta, pe cât posibil, traseul
actual, lăţimea carosabilului şi ampriza existentă.
(2) Lucrările noi sau de reabilitare se vor
realiza pe bază de proiect tehnic, iar încredinţarea atât a
elaborării documentaţiei tehnico-economice, cât şi a
contractelor de execuţie a lucrărilor se va face prin contract de
achiziţie publică, încheiat în condiţiile legii.
(3) Documentaţia tehnico-economică,
indiferent de administratorul drumului, se aprobă de către
ordonatorul de credite, secundar sau terţiar, conform competenţelor
stabilite prin Legea nr. 500/2002, cu modificările ulterioare.
(4) In corelare cu condiţiile de relief, de
trafic, cu structura solului şi cu condiţiile climatice, autorităţile
administraţiei publice locale vor avea în vedere şi posibilitatea
prevederii în documentaţiile tehnico-economice de noi materiale
şi/sau tehnologii moderne şi eficiente agrementate, care să
asigure soluţii viabile atât din punctul de vedere al costurilor, cât
şi al calităţii în exploatare. In acest sens, se vor avea în
vedere tehnologii de reciclare şi stabilizare ecologică la rece cu
lianţi hidraulici bituminoşi sau enzimatici, care să constituie
soluţia optimă din punct de vedere tehnico-economic atât pentru
construcţia şi întreţinerea drumurilor, cât şi pentru
recuperarea îmbrăcăminţilor bituminoase degradate. Se impune ca
prevederea soluţiilor să fie stabilită de către
proiectanţi pe baza unor criterii fundamentate atât teoretic, cât şi
experimentat, în urma concluziilor rezultate din aplicarea programelor-pilot
care au condus la eliberarea agrementelor de aplicare a soluţiilor, astfel
încât să se răspundă cerinţelor de eficienţă a
investiţiilor şi de durabilitate a lucrărilor.
Art. 33. - In intravilan, accesul din drumul comunal
sau judeţean către gospodăriile riveranilor se va realiza prin
grija şi pe cheltuiala fiecărui proprietar. Pentru o rezolvare
unitară, primăriile, sub coordonarea direcţiei de specialitate
din cadrul consiliului judeţean, vor elabora detalii-tip de amenajare a
accesului, obligatorii pentru fiecare locuitor riveran drumului.
Art. 34. - In situaţia în care un drum comunal
este administrat pe tronsoane de către mai multe consilii locale, iar
Programul prevede reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea
integrală a acestuia, atribuţiile fiecărei primării se vor
stabili pe bază de protocol, cu avizul consiliului judeţean. In
protocol se va desemna consiliul local care răspunde de realizarea
unitară a proiectului.
Art. 35. - Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri
comunale şi judeţene care urmează a fi reabilitate, modernizate
şi/sau asfaltate sunt investiţii publice şi se realizează
în conformitate cu reglementările în domeniu. Consiliile judeţene
şi locale vor urmări ca podurile noi să se realizeze corelat cu
lucrările de bază. In mod similar se va proceda şi cu
reparaţiile podurilor existente.
Art. 36. - (1) Autorităţile locale vor
asigura realizarea activităţilor de întreţinere a drumurilor de
interes judeţean şi de interes local (judeţene, comunale,
vicinale, străzi), pietruite, reabilitate, modernizate şi/sau
asfaltate, care constau, în principal, în:
a) întreţinerea platformei drumului: nivelarea,
astuparea gropilor, refacerea stratului de balast sau de macadam etc;
b) asigurarea scurgerii apelor din zona drumului;
c) întreţinerea şi curăţarea
şanţurilor, rigolelor şi drenurilor;
d) întreţinerea zidurilor de sprijin;
e) întreţinerea semnalizării verticale;
f) repararea prin plombare a degradărilor şi
fisurilor;
g) tratamente de suprafaţă.
(2) Lucrările de întreţinere se vor efectua
în conformitate cu normativele privind întreţinerea şi repararea
drumurilor publice în vigoare.
CAPITOLUL VI
Subprogramul privind alimentarea cu apă la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice
Art. 37. - (1) Subprogramul privind alimentarea cu
apă la sate asigură introducerea sistemelor centralizate de
alimentare cu apă şi are în vedere asigurarea alimentării cu
apă a localităţilor care nu dispun de sisteme centralizate de
alimentare cu apă, prin:
a) finalizarea/modernizarea/extinderea obiectivelor de
investiţii aflate în execuţie (inclusiv a celor puse în
funcţiune parţial);
b) începerea de noi obiective, pe bază de studii
de fezabilitate aprobate, în curs de aprobare sau în stadiul de elaborare la
data aprobării Programului.
(2) Subprogramul privind alimentarea cu apă la
sate asigură introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu
apă şi în unităţile administrativ-teritoriale unde
există resurse turistice de interes naţional.
(3) Alimentările cu apă sunt obiective de
investiţii publice, iar începerea de noi obiective se va face
eşalonat, în funcţie de priorităţi.
Art. 38. - Pentru asigurarea protecţiei şi
funcţionării normale a sistemelor de utilităţi publice,
precum şi pentru evitarea punerii în pericol a persoanelor, bunurilor
şi mediului se instituie zone de protecţie şi de
siguranţă a acestora, în conformitate cu normele tehnice elaborate de
autorităţile competente.
Art. 39. - (1) Elaborarea documentaţiilor
tehnico-economice, respectiv studiile de fezabilitate şi proiectele
tehnice de execuţie, şi încredinţarea execuţiei
lucrărilor se vor face cu respectarea prevederilor legale în vigoare
privind achiziţiile publice.
(2) Aprobarea documentaţiilor tehnico-economice se
va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, în contextul avizării studiilor de
fezabilitate conform reglementărilor în vigoare.
(3) Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor noi
de alimentare cu apă vor adopta soluţii compatibile cu
reglementările de mediu din România. In studiile de fezabilitate se va
nominaliza cine este operatorul. Dacă reţeaua va fi predată unui
operator zonal/regional, trebuie să aibă avizul acestuia.
Art. 40. - Stabilirea priorităţilor pentru
obiectivele de investiţii noi va avea în vedere rezolvarea zonelor cu
disfuncţionalităţi mari în asigurarea cu apă potabilă,
în localităţile cu potenţial economic existent sau de
perspectivă şi în comunităţile sărace, precum şi
în zonele cu resurse turistice.
Art. 41. - (1) In cadrul procesului de analiză, de
adoptare a deciziilor şi de stabilire a soluţiilor, factorii
implicaţi în procesul de implementare a investiţiilor de alimentare
cu apă potabilă în mediul rural trebuie să aibă în vedere
promovarea unor variante cât mai simple şi economice, determinate şi
de tipul surselor de apă - de adâncime sau de suprafaţă.
(2) Nu se vor realiza sisteme centralizate de
alimentare cu apă în situaţiile în care sunt posibile adâncirea,
amenajarea, curăţarea şi dezinfectarea fântânilor existente,
dacă pânza de apă freatică este situată la mică
adâncime, iar parametrii de calitate a apei se încadrează în limitele
admise.
(3) După caz, poate fi avută în vedere
şi construirea de puţuri forate de mică adâncime, dotate cu
pompe submersibile, conductă de refulare, staţie de clorinare,
rezervor şi reţea de distribuţie locală sau
ramificată.
(4) La realizarea lucrărilor de alimentare cu
apă potabilă va fi prevăzută utilizarea exclusivă a
materialelor agrementate, conform reglementărilor naţionale şi
pe baza standardelor naţionale armonizate cu legislaţia şi cu
exigenţele Uniunii Europene în domeniu.
(5) Operatorii de apă, cu avizul
autorităţilor locale, vor elabora o metodologie simplificată
privind posibilităţile locuitorilor de branşare la reţeaua
de distribuţie a apei potabile, cu costuri minime în ceea ce priveşte
autorizaţia de construire şi lucrările de execuţie.
(6) Autorităţile locale vor iniţia
şi vor efectua o campanie de educare a populaţiei pentru a
gospodări raţional resursele de apă existente, de
conştientizare a populaţiei în ceea ce priveşte importanţa
lucrărilor având ca obiect apa şi de mobilizare a cetăţenilor
în lupta împotriva poluării resurselor de apă.
CAPITOLUL VII
Subprogramul privind canalizarea şi epurarea
apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice
Art. 42. - (1) Subprogramul privind canalizarea şi
epurarea apelor uzate la sate asigură introducerea sistemelor de
canalizare şi de epurare a apelor uzate, prin începerea de noi obiective,
pe bază de studii de fezabilitate aprobate, în curs de aprobare sau în
stadiul de elaborare la data aprobării Programului.
(2) Promovarea investiţiilor ce vor face obiectul
Programului se va face în conformitate cu masterplanurile regionale şi cu
operatorul regional.
(3) Subprogramul privind canalizarea şi epurarea
apelor uzate asigură introducerea sistemelor de canalizare şi de
epurare a apelor uzate şi în unităţile administrativ-teritoriale
unde există resurse turistice de interes naţional.
(4) Canalizarea şi epurarea apelor uzate sunt
obiective de investiţii publice, iar începerea lor se va face
eşalonat, în funcţie de priorităţi.
Art. 43. - Pentru asigurarea protecţiei şi
funcţionării normale a sistemelor de utilităţi publice,
precum şi pentru evitarea punerii în pericol a persoanelor, bunurilor
şi mediului, se instituie zone de protecţie şi de
siguranţă a acestora, în conformitate cu normele tehnice elaborate de
autorităţile competente.
Art. 44. - (1) Elaborarea documentaţiilor
tehnico-economice, respectiv studiile de fezabilitate şi proiectele
tehnice de execuţie, şi încredinţarea execuţiei
lucrărilor se vor face cu respectarea prevederilor legale în vigoare
privind achiziţiile publice.
(2) Aprobarea documentaţiilor tehnico-economice se
va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările
şi completările ulterioare, în contextul avizării studiilor de
fezabilitate conform reglementărilor în vigoare.
(3) Studiile de fezabilitate aferente obiectivelor de
canalizare şi de epurare a apelor uzate vor adopta soluţii
compatibile cu reglementările de mediu din România. In studiile de
fezabilitate se va nominaliza cine este operatorul. Dacă reţeaua va
fi predată unui operator zonal/regional, trebuie să aibă avizul
acestuia.
Art. 45. - La realizarea lucrărilor de canalizare
şi epurare ape uzate va fi prevăzută utilizarea exclusivă a
materialelor agrementate, conform reglementărilor naţionale şi
pe baza standardelor naţionale armonizate cu legislaţia şi
exigenţele Uniunii Europene în domeniu.
Art. 46. - (1) Reţeaua de canalizare se poate
amplasa pe străzile unde există reţea de apă, odată cu
reţeaua de apă sau în avans, dacă există un program de
alimentare cu apă, urmărind în principal pozarea ei în
vecinătatea şoselei şi a căilor de acces definitive, pe cât
posibil pe traseul rigolelor STRADAle de scurgere existente.
(2) Reţeaua de canalizare se va realiza numai
pentru apele uzate, apele de ploaie scurgându-se în şanţuri sau
rigole până la emisarul cel mai apropiat.
(3) Staţiile de epurare şi fluxul tehnologic
de epurare a apelor uzate se vor încadra în prevederile normativelor şi
legilor în vigoare, având în vedere utilizarea emisarului în avalul
localităţii.
(4) Proiectarea reţelei de canalizare şi
epurare a apelor uzate se va face în conformitate cu prescripţiile tehnice
în vigoare.
Art. 47. - Operatorul de reţea cu avizul
autorităţilor locale va elabora o metodologie simplificată
privind posibilităţile locuitorilor de branşare la reţeaua
de canalizare şi epurare a apelor uzate cu costuri minime în ceea ce
priveşte autorizaţia de construire şi lucrările de
execuţie.
Art. 48. - Autorităţile locale trebuie
să întocmească un program pentru monitorizarea exploatării
şi analiza periodică privind controlul emisiei de poluanţi
şi trebuie să respecte prevederile Strategiei naţionale de
protecţia mediului şi respectarea convenţiilor şi
reglementărilor în vigoare.
Art. 49. -Anexa nr. 1 şi anexele nr. 2a-2c, 3a-3c,
4a-4c şi, respectiv, 5a-5c fac parte integrantă din prezentele norme
metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
SOLICITARE PRIVIND INCLUDEREA IN PROGRAM
DENUMIREA SOLICITANTULUI
|
|
|
|
ADRESA SOLICITANTULUI
|
JUDEŢ
LOCALITATE
COD POŞTAL
STRADA
NR.
TELEFON
FAX
E-MAIL
|
|
|
REPREZENTANTUL LEGAL
|
NUME
PRENUME
FUNCŢIE
SPECIMEN DE SEMNĂTURĂ
STAMPILĂ
|
|
DRUMURI DE INTERES JUDEŢEAN
|
REABILITAREA
MODERNIZAREA
ASFALTAREA
|

|
|
DRUMURI DE INTERES LOCAL
|
REABILITAREA
MODERNIZAREA
ASFALTAREA
|

|
SUBPROGRAME
|
SISTEME DE ALIMENTARE CU APĂ
|
CONSTRUCŢIA
EXTINDEREA
MODERNIZAREA
|

|
|
SISTEME DE CANALIZARE ŞI TRATARE A APELOR UZATE
|
CONSTRUCŢIA
EXTINDEREA
MODERNIZAREA
|

|
NECESITĂŢI ŞI OPORTUNITĂŢI (DETALII PE
SCURT DESPRE LUCRARE)
|
AMPLASAMENT (ÎNCADRAREA IN ZONA, VECINĂTĂŢI,
INDICATIV, TRASEU, POZIŢIE KILOMETRICA. LUNGIME)
|
|
|
|
|
|
NUMĂRUL DE LOCUITORI Al UNITĂŢII
ADMINISTRATIV-TERITORIALE
|
|_____|
|
NUMĂRUL DE GOSPODĂRII ALE UNITĂŢII
ADMINISTRATIV-TERITORIALE
|
|_____|
|
NUMĂRUL DE UNITĂŢI ADMINISTRATIVE:
|
- ŞCOLI
- CĂMINE
- GRĂDINIŢE
- DISPENSARE
- CINEMATOGRAFE
- SPITALE
- SANATORII
- CASE DE ODIHNĂ
- BĂI PUBLICE
- GĂRI
- CANTINE
- RESTAURANTE
- CLUBURI
- ETC.
|

|
OBIECTIVE TURISTICE (NOMINALIZARE)
|
|_____|
|
UNITĂŢI INDUSTRIALE
|
|_____|
|
DOCUMENTAŢIE EXISTENTĂ:
|
- STUDIU DE FEZABILITATE
- PROIECT TEHNIC
- NU ARE
|

|
INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI:
|
- COSTUL INVESTIŢIEI
- DURATA DE REALIZARE
- LUNGIMEA REŢELEI DE APĂ
- LUNGIMEA REŢELEI DE CANALIZARE
- KM DE DRUM
|

|
NOTA:
Completarea datelor va face referire la tronsonul
solicitat.
Primar
Nume
............................................................
Prenume
............................................................
Ştampila
............................................................
ANEXA Nr. 2a la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN........................
INFORMARE
asupra modului de derulare a Subprogramului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local în semestrul .... anul........
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului: comuna,
satul
|
Caracteristici:
lungimea totală,
tronson finanţat în anul
curent, poziţii kilometrice
|
Principalele probleme înregistrate
şi modul de soluţionare:
- încheierea contractului de
achiziţie;
- încheierea contractului de
proiectare şi execuţie;
- respectarea prevederilor
proiectului tehnic;
- calitatea lucrărilor
executate etc.
|
Cazuri de abandonare
nejustificată a execuţiei şi măsurile întreprinse
|
Orice alte aspecte pentru a
căror rezolvare se solicită sprijinul Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Preşedinte,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 2b la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.........................
INFORMARE
asupra modului de derulare a Subprogramului privind
alimentarea cu apă a satelor în semestrul .... anul........
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului: comuna,
satul
|
Caracteristici:
tipul sursei, capacitatea,
rezervor, lungimea
reţelei de distribuţie,
populaţia deservită
(nr. de locuitori)
|
Principalele probleme înregistrate
şi modul de soluţionare:
- încheierea contractului de
achiziţie;
- încheierea contractului de
proiectare şi execuţie;
- respectarea prevederilor
proiectului tehnic;
- calitatea lucrărilor
executate etc.
|
Cazuri de abandonare
nejustificată a execuţiei şi măsurile întreprinse
|
Orice alte aspecte
pentru a căror rezolvare
se solicită sprijinul
Ministerului
Dezvoltării Regionale
şi Turismului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Preşedinte,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 2c la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.........................
INFORMARE asupra modului de derulare a
Subprogramului privind canalizarea şi epurarea apelor uzate în semestrul
.... anul........
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului: comuna,
satul
|
Caracteristici:
nr. de staţii de epurare, nr.
de staţii de pompare,lungimea reţelei de canalizare (km),
populaţia deservită (nr. de locuitori)
|
Principalele probleme înregistrate şi
modul de soluţionare:
- încheierea contractului de
achiziţie;
- încheierea contractului de
proiectare şi execuţie;
- respectarea prevederilor
proiectului tehnic;
- calitatea lucrărilor
executate etc.
|
Cazuri de abandonare
nejustificată a execuţiei şi măsurile întreprinse
|
Orice alte aspecte pentru a
căror rezolvare se solicită sprijinul Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Preşedinte,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 3a la normele metodologice
CONSILIUL
JUDEŢEAN.................................
LISTA ANUALĂ DE ALOCAŢII BUGETARE PE ANUL
20.....
pentru finanţarea Subprogramului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare

*) In loc de cuvântul „TOTAL" se va trece suma
totală a coloanei respective.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 3b la normele metodologice
CONSILIUL
JUDEŢEAN.................................
LISTA ANUALĂ DE ALOCAŢII BUGETARE PE ANUL
20.....
pentru finanţarea Subprogramului privind
alimentarea cu apă a satelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare

*) La denumirea obiectivului se va specifica tipul
lucrării (alimentare cu apă), fără a se preciza comuna
şi satul, care sunt specificate la pct. 3 şi 4.
**) La lucrări în continuare (coloana 5) se va
trece litera „C", iar la lucrări noi (coloana 6) se va trece litera
„N".
***) Valoarea investiţiei reprezintă valoarea
totală a devizului general recalculată în urma procedurilor de
achiziţie publică.
****) Se va trece stadiul fizic al lucrărilor
(procentual) pe principalele categorii de lucrări (foraj-captare,
aducţiune gospodărie apă, distribuţie etc).
*****) La „TOTAL" se va înscrie suma totală a
coloanei respective.
NOTĂ:
Pentru obiectivele noi valoarea investiţiei va
reprezenta valoarea devizului general de la studiul de fezabilitate, care va fi
modificată numai după procedura de achiziţie publică.
La coloana 7 „Contract" se vor trece atât
contractul de proiectare, cât şi cel de execuţie.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 3c la normele metodologice
CONSILIUL
JUDEŢEAN.................................
LISTA ANUALĂ DE ALOCAŢII BUGETARE PE ANUL
20.....
pentru finanţarea Subprogramului privind
canalizarea şi epurarea apelor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
577/1997 pentru aprobarea Programului privind reabilitarea, modernizarea
şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes
local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la
sate, precum şi în unităţile administrativ-teritoriale cu
resurse turistice, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare

*) La denumirea obiectivului se va specifica tipul
lucrării (canalizare cu apă), fără a se preciza comuna
şi satul, care sunt specificate la pct. 3 şi 4.
**) La lucrări în continuare (coloana 5) se va
trece litera „C", iar la lucrări noi (coloana 6) se va trece litera „
N".
***) Valoarea investiţiei reprezintă valoarea
totală a devizului general recalculată în urma procedurilor de
achiziţie publică.
****) Se va trece stadiul fizic al lucrărilor
(procentual) pe principalele categorii de lucrări (reţea de
canalizare, staţie de epurare, staţie de pompare etc).
*****) La „TOTAL" se va înscrie suma totală a
coloanei respective.
NOTĂ:
Pentru obiectivele noi valoarea investiţiei va
reprezenta valoarea devizului general de la studiul de fezabilitate, care va fi
modificată numai după procedura de achiziţie publică.
La coloana 7 „Contract" se vor trece atât
contractul de proiectare, cât şi cel de execuţie.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 4a la normele metodologice
CONSILIUL
JUDEŢEAN.................................
LISTA LUCRĂRILOR DE REABILITARE, MODERNIZARE
ŞI/SAU ASFALTARE A DRUMURILOR DE INTERES JUDEŢEAN ŞI DE INTERES
LOCAL
finanţate în luna..........20.....pentru
lucrările executate în luna....................20....., conform
Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea
şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare

*) In loc de cuvântul „TOTAL" se va trece suma
totală a coloanei respective.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 4b la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.......................
LISTA LUCRĂRILOR DE ALIMENTARE CU APĂ
finanţate în luna................20 .... pentru
lucrările executate în luna.................20 ...., conform
Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea
şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare

*) La denumirea obiectivului se va specifica tipul
lucrării (alimentare cu apă), fără a se preciza comuna
şi satul, care sunt specificate la pct. 3 şi 4.
**) La lucrări în continuare (coloana 5) se va
trece litera „C", iar la lucrări noi (coloana 6) se va trece litera
„N".
***) Valoarea investiţiei reprezintă valoarea
totală a devizului general recalculată în urma procedurilor de
achiziţie publică.
****) Se va trece stadiul fizic al lucrărilor
(procentual) pe principalele categorii de lucrări (foraj-captare,
aducţiune, gospodărie apă, distribuţie etc).
*****) La „TOTAL" se va înscrie suma totală a
coloanei respective.
NOTĂ:
Pentru obiectivele noi valoarea investiţiei va
reprezenta valoarea devizului general de la studiul de fezabilitate, care va fi
modificată numai după procedura de achiziţie publică.
La coloana 7 „Contract" se vor trece atât
contractul de proiectare, cât şi cel de execuţie.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 4c la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.......................
LISTA LUCRĂRILOR DE CANALIZARE Şl EPURARE
A APELOR
finanţate în luna................20 .... pentru
lucrările executate în luna.................20...., conform
Hotărârii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind
reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes
judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea
şi epurarea apelor uzate la sate, precum şi în unităţile
administrativ-teritoriale cu resurse turistice, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare

*) La denumirea obiectivului se va specifica tipul
lucrării (alimentare cu apă), fără a se preciza comuna
şi satul, care sunt specificate la pct. 3 şi 4.
**) La lucrări în continuare (coloana 5) se va
trece litera „C", iar la lucrări noi (coloana 6) se va trece litera
„N".
***) Valoarea investiţiei reprezintă valoarea
totală a devizului general recalculată în urma procedurilor de
achiziţie publică.
****) Se va trece stadiul fizic al lucrărilor
(procentual) pe principalele categorii de lucrări (reţea de
canalizare, staţie de epurare, staţie de pompare etc).
*****) La „TOTAL" se va înscrie suma totală a
coloanei respective.
NOTĂ:
Pentru obiectivele noi valoarea investiţiei va
reprezenta valoarea devizului general de la studiul de fezabilitate, care va fi
modificată numai după procedura de achiziţie publică.
La coloana 7 „Contract" se vor trece atât
contractul de proiectare, cât şi cel de execuţie.
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
Director tehnic,
............................................................
ANEXA Nr. 5a la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.........................
DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru finanţarea
Subprogramului privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea
drumurilor de interes judeţean şi interes local în anul.......
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivelor
cuprinse în lista de finanţare
pentru anul în curs
|
Programul aprobat
|
Valoarea lucrărilor
executate, recepţionate
şi plătite
|
Sumele primite drept finanţare
de la Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului
|
Sumele neutilizate la finele anului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=4-3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
ANEXA Nr. 5b la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.........................
DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru finanţarea
Subprogramului privind alimentarea cu apă în anul..........
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivelor
cuprinse în lista de finanţare
pentru anul în curs
|
Programul aprobat
|
Valoarea lucrărilor
executate, recepţionate
şi plătite
|
Sumele primite drept finanţare
de la Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului
|
Sumele neutilizate la finele anului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=4-3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................
ANEXA Nr. 5c la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN.......................
DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru finanţarea
Subprogramului privind canalizarea şi epurarea apelor uzate în
anul..........
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivelor
cuprinse în lista de finanţare
pentru anul în curs
|
Programul aprobat
|
Valoarea lucrărilor
executate, recepţionate
şi plătite
|
Sumele primite drept finanţare
de la Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului
|
Sumele neutilizate la finele anului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=4-3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
............................................................
Director economic,
............................................................