Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1545 din 17 decembrie 2008

pentru aprobarea Normelor privind autorizarea punerii in functiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar conventional din Romania

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 5 ianuarie 2009



In temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b) din anexa nr. 1 - Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română -ASFR la anexa nr. 1 - Regulamentul de organizare al Autorităţii Feroviare Române -AFER la Hotărârea Guvernului României nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române -AFER, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului României nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,

ministrul transporturilor emite următorul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele privind autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se aplică subsistemelor structurale care sunt amplasate sau în funcţiune pe teritoriul României, componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, nou-construite, reînnoite sau modernizate în scopul autorizării punerii lor în funcţiune, pentru realizarea interoperabilităţii cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean.

Art. 3. - Prezentul ordin nu se aplică subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, aflate în exploatare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, până la prima reînnoire sau modernizare a acestora, care modifică nivelul de siguranţă al subsistemului.

Art. 4. - Operatorii economici care deţin, administrează şi/sau exploatează subsisteme structurale sau elemente de subsisteme structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România sunt obligaţi să solicite autorizarea de punere în funcţiune a acestor subsisteme structurale, în cazul construirii, reînnoirii sau modernizării acestora, când nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrări.

Art. 5. -Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemelor structurale atestă faptul că elementele subsistemului structural nou-construite, reînnoite sau modernizate satisfac integral cerinţele esenţiale generale, respectiv cerinţele esenţiale specifice subsistemului structural autorizat, asigurându-se interoperabilitatea cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean.

Art. 6. - (1) Autoritatea responsabilă cu acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale este Autoritatea Feroviară Română -AFER prin Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR.

(2) Acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale se va face numai după verificarea îndeplinirii integrale a cerinţelor esenţiale generale şi a celor specifice subsistemului.

Art. 7. - (1) In cazul deciziei de neacordare a autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale, eventualele contestaţii se depun la Autoritatea Feroviară Română -AFER în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea comunicării scrise şi se soluţionează în termen de 30 de zile lucrătoare.

(2) In cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia dată de către Autoritatea Feroviară Română -AFER, se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - Pe perioada de valabilitate a autorizaţiei Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR va verifica prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul cum sunt exploatate şi întreţinute subsistemele structurale autorizate de punere în funcţiune.

Art. 9. - Toate autorizaţiile de punere în funcţiune a subsistemelor structurale acordate sunt înregistrate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR în Registrul de evidenţă al autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.

Art. 10. - Pentru prestaţiile efectuate de Autoritatea Feroviară Română -AFER privind emiterea autorizaţiei, se vor percepe tarife aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului privind aprobarea tarifelor pentru prestaţiile de servicii specifice efectuate de Autoritatea Feroviară Română -AFER nr. 137/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11. - (1) Se interzice exploatarea unui subsistem structural nou-construit, reînnoit sau modernizat, care face parte din sistemul de transport feroviar convenţional interoperabil din România, fără ca acesta să fie autorizat de punere în funcţiune.

(2) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage după sine răspunderea juridică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 12. - Autoritatea Feroviară Română - AFER, Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR şi operatorii economici care deţin, administrează şi/sau exploatează subsisteme structurale incluse în sistemul de transport feroviar convenţional din România vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 13. - Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.

Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi în Buletinul Autorităţii Feroviare Române - AFER.

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

ANEXĂ

NORME

privind autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme se aplică următoarelor tipuri de subsisteme structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean:

a) infrastructură;

b) energie;

c) comandă, control şi semnalizare;

d) material rulant.

(2) Prezentele norme nu se aplică subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, care sunt amplasate sau în funcţiune la data intrării în vigoare a prezentului ordin, până la prima reînnoire sau modernizare a acestora, când nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrări.

(3) In cazul oricărui subsistem structural prezentele norme se pot aplica şi pe tipuri de elemente distinct identificabile ale acestora la momentul construirii, reînnoirii sau modernizării lor, când nivelul de siguranţă generală a subsistemului respectiv poate fi afectat de lucrări.

Art. 2. - (1) Conform prezentelor norme, autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România se efectuează de Autoritatea Feroviară Română - AFER, denumită în continuare AFER, prin Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR, denumită în continuare ASFR, pe baza unui dosar de autorizare pus la dispoziţie de operatorul economic.

(2) Prin analizarea de către ASFR a dosarului de autorizare pus la dispoziţie de operatorul economic se urmăreşte verificarea realizării compatibilităţii subsistemului structural respectiv cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean pentru realizarea interoperabilitătii.

(3)  Operatorii economici care deţin, administrează şi/sau exploatează subsisteme structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România sunt responsabili atât de îndeplinirea condiţiilor pe care trebuie să le respecte acestea, cât şi de depunerea la ASFR a dosarelor, în vederea obţinerii autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale.

Art. 3. -ASFR va lua toate măsurile necesare pentru a se asigura că aceste subsisteme structurale pot fi autorizate de punere în funcţiune numai dacă sunt proiectate, construite, reînnoite sau modernizate, după caz, astfel încât să îndeplinească cerinţele esenţiale de interoperabilitate cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean.

Art. 4. - (1) ASFR va verifica prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul în care subsistemele structurale autorizate sunt exploatate şi li se asigură mentenanţă, pe durata valabilităţii autorizaţiei, conform reglementărilor specifice în vigoare.

(2) Pe întreaga durată de viaţă a subsistemelor structurale autorizate de punere în funcţiune, asigurarea mentenanţei se realizează prin planuri de mentenanţă, concepute ţinându-se cont şi de normele tehnice obligatorii aplicabile în vigoare, astfel încât să se garanteze conformitatea respectivelor subsisteme structurale cu cerinţele esenţiale care au stat la baza autorizării, în urma lucrărilor de întreţinere şi în cursul exploatării acestora.

CAPITOLUL II

Cerinţe esenţiale pentru subsistemele structurale

Art. 5. - (1) Responsabilitatea exploatării sigure a unui subsistem structural din componenţa sistemului de transport feroviar convenţional din România aparţine operatorilor economici care deţin, administrează şi/sau exploatează subsistemul structural şi au obligaţia să pună în aplicare toate măsurile necesare pentru ca subsistemul structural feroviar şi interfeţele lui să satisfacă în permanenţă cerinţele esenţiale prevăzute în specificaţiile tehnice de interoperabilitate, denumite în continuare STI, sau cu normele naţionale de siguranţă, normativele, standardele naţionale ori cu alte reglementări tehnice existente în lipsa STI.

(2) Cerinţele esenţiale generale care se aplică subsistemelor structurale în vederea asigurării interoperabilitătii cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean sunt următoarele:

a) siguranţa circulaţiei trenurilor;

b) fiabilitate şi disponibilitate;

c) sănătate;

d) protecţia mediului;

e) compatibilitate tehnică.

(3) Cerinţele esenţiale specifice pentru fiecare subsistem structural sunt:

a) infrastructură: securitate;

b)  energie: securitate, protecţia mediului, compatibilitate tehnică;

c)  comandă, control şi semnalizare: siguranţa circulaţiei trenurilor, compatibilitate tehnică;

d) material rulant: siguranţa circulaţiei trenurilor, fiabilitate şi disponibilitate, compatibilitate tehnică.

CAPITOLUL III

Acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale

Art. 6. -Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemelor structurale se acordă de către ASFR pentru subsistemele structurale precizate la art. 1 alin. (1) sau pentru tipuri de elemente distinct identificabile, după cum urmează:

1.  Infrastructură:

a)  linii curente prevăzute pentru trafic mixt, călători şi/sau marfă;

b) staţii (noduri) feroviare de călători şi/sau de marfă, inclusiv terminale intermodale;

c) linii de racordare (conectare) între elementele de mai sus;

d) alte componente cu caracteristici determinante ale infrastructurii: aparate de cale, lucrări de artă (poduri, tuneluri etc), infrastructura aferentă staţiilor (peroane, drumuri de acces, inclusiv cele pentru persoanele cu handicap locomotor etc), echipamente de securitate şi protecţie.

2.  Energie:

a) sistemul de alimentare cu energie electrică (25 kV/50Hz) pentru tracţiunea electrică a trenurilor, inclusiv sistemul de telecomandă, telemecanică şi control al alimentării sistemului;

b) liniile de contact şi dispozitivele de captare a curentului.

3.  Comandă, control şi semnalizare, respectiv echipamente pentru comanda şi controlul deplasării vehiculelor feroviare autorizate să circule pe reţea în condiţii de siguranţă şi securitate, de tipul:

a) centralizări (electromecanice, electrodinamice, electronice), ERTMS/ETCS, bloc de linie automat, bariere şi semnalizări automate la trecerile la nivel cu calea ferată, echipamente pentru controlul poziţiei trenului (circuite de cale, numărătoare de osii);

b)  telecomunicaţii feroviare pentru comanda şi controlul deplasării vehiculelor feroviare (telefonie, radiocomunicaţii, GSM-R);

c)  electroalimentări ale instalaţiilor feroviare de siguranţă (redresori, invertori, grup electrogen, alimentare din linia de contact).

4.  Material rulant:

a) tipuri de vehicule feroviare (vehicule feroviare motoare şi remorcate de tipul locomotive electrice, locomotive diesel, automotoare, rame electrice şi diesel, vagoane de călători, vagoane de marfă, vagoane de încălzit trenul, vagoane-restaurant, vagoane-bar, boghiuri pentru transpunere);

b)   alte componente cu caracteristici determinante ale materialului rulant: structura, sistemul de comandă şi control al ansamblului de echipamente ale trenului, echipamentele de tracţiune şi de transformare a energiei, de frânare, de cuplare, organele de rulare - boghiuri şi osii - suspensia, uşile, interfeţele om-maşină, dispozitivele de securitate pasive sau active, dispozitivele necesare pentru sănătatea pasagerilor şi a personalului de bord.

Art. 7. - Pentru acordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale nou-construite, reînnoite sau modernizate, componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România conectat la sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, operatorul economic solicitant trebuie să depună la ASFR un dosar de autorizare care să conţină următoarele documente în limba română:

1. cerere pentru obţinerea autorizaţiei, din care să rezulte:

a) denumirea operatorului economic care solicită autorizaţia;

b)  adresa la care operatorul economic îşi are sediul, codul poştal, telefon/fax;

c) codul unic de înregistrare la registrul comerţului;

d) datele de identificare ale subsistemului structural sau ale elementelor componente pentru care se solicită autorizarea;

e) denumirea, numărul şi data emiterii actului care dovedeşte calitatea de deţinător al subsistemului structural pentru care solicită autorizarea;

f) tipul lucrării executate la subsistemul structural respectiv (construire, reînnoire sau modernizare);

g)   numele şi prenumele persoanei împuternicite de operatorul economic în relaţia cu ASFR şi numerele de telefon/fax la care aceasta poate fi contactată;

2. declaraţia de verificare „CE" a subsistemului structural sau a unor părţi ale acestui subsistem structural, întocmită de către operatorul economic, conform anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 850/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar convenţional din România cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, cu modificările şi completările ulterioare;

3.  copii de pe rapoartele de audit întocmite de organismul notificat selectat, cu ocazia supravegherii realizării subsistemului structural;

4.   documente justificative referitoare la aplicarea STI, normelor naţionale de siguranţă, normativelor, standardelor naţionale sau a altor reglementări tehnice existente în lipsa STI, care să cuprindă următoarele:

a)  descrierea subsistemului structural şi a soluţiei tehnice constructive adoptate;

b) domeniul de aplicare (tehnic, geografic) al subsistemului structural;

c)  verificarea conformităţii cu cerinţele esenţiale specifice subsistemului structural;

d) caracteristicile subsistemului structural;

e) parametrii de bază ai subsistemului structural;

f) interfeţele subsistemului structural;

g) performanţele şi randamentul subsistemului structural;

h) lista constituenţilor de interoperabilitate;

i) planul de mentenanţă al subsistemului structural;

5.  certificatul de conformitate „CE" eliberat de organismul notificat selectat;

6. dovada achitării contravalorii tarifelor aferente prestaţiilor efectuate de AFER.

Art. 8. - După depunerea documentelor solicitate la art. 7, ASFR va analiza în termen de 30 de zile lucrătoare datele furnizate şi va decide, după caz.

Art. 9. - (1) Dacă se constată îndeplinirea cerinţelor esenţiale de către subsistemul structural şi constituenţii acestuia de interoperabilitate, ASFR va decide acordarea şi emiterea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural.

(2)  Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemului structural va fi emisă în două exemplare, un exemplar pentru solicitant şi un exemplar pentru ASFR.

(3)  Autorizaţia de punere în funcţiune a subsistemului structural va fi înmânată reprezentantului legal al solicitantului, sub semnătură de primire, şi va fi înregistrată în Registrul de evidenţă a autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.

(4)  Modelul-cadru al autorizaţiei de punere în funcţiune pentru subsistemele structurale infrastructură, energie, comandă, control şi semnalizare este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme.

(5)  Modelul-cadru al autorizaţiei de punere în funcţiune pentru subsistemul structural material rulant este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme.

Art. 10. - Dacă ASFR constată că nu sunt îndeplinite în totalitate cerinţele esenţiale de către subsistemul structural şi constituenţii acestuia de interoperabilitate, va decide neacordarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural respectiv şi va notifica solicitantul.

CAPITOLUL IV

Valabilitatea şi reînnoirea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale

Art. 11. -Valabilitatea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale şi, după caz, a componentelor acestora distinct identificabile se acordă pe perioada ciclului de viaţă, în condiţiile în care nu se fac modificări ale elementelor constructive, caracteristicilor şi/sau parametrilor de bază şi se respectă prevederile din Planul de mentenanţă.

Art. 12. - (1) ASFR decide reînnoirea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural în cazul în care operatorul economic decide efectuarea unor lucrări la subsistemul structural autorizat care îi modifică acestuia nivelul de siguranţă şi/sau parametrii de bază.

(2)  Operatorul economic va înştiinţa ASFR şi organismul notificat selectat despre aceste cazuri şi va solicita reînnoirea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural, conform art. 7.

(3) Reînnoirea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural va fi consemnată în Registrul de evidenţă a autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.

CAPITOLUL V

Contestaţii

Art. 13. - (1) Eventualele contestaţii ale operatorilor economici împotriva deciziilor de neacordare a autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemelor structurale se depun la AFER în termen de 5 zile de la comunicarea deciziei. Depăşirea termenului va fi considerată de AFER ca acceptare a deciziei emise.

(2) Soluţionarea contestaţiilor se efectuează de către AFER în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. In cadrul aceluiaşi termen, decizia de soluţionare a contestaţiei se notifică operatorului economic contestatar.

(3) In cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia dată de către AFER, se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL VI

Eliberarea duplicatului autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural

Art. 14. - (1) In situaţia pierderii, deteriorării sau distrugerii autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural, ASFR poate elibera duplicate ale autorizaţiei, la solicitarea scrisă a titularului.

(2) Titularul autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural va declara pierderea, deteriorarea sau distrugerea autorizaţiei în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

(3) Titularul autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural va solicita în scris, la ASFR, eliberarea unui duplicat al autorizaţiei, cu menţionarea cauzelor care au condus la această situaţie şi cu prezentarea dovezii publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

(4) ASFR va înscrie pe duplicatul autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural menţiunea „(DUPLICAT)" şi îl va elibera, sub semnătură, reprezentantului legal al solicitantului şi va consemna în Registrul de evidenţă a autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 15. - (1) Toate subsistemele structurale din sistemul de transport feroviar convenţional din România, aflate în stadiu de construire, reînnoire sau modernizare la momentul intrării în vigoare a prezentului ordin, vor trebui să îndeplinească cerinţele esenţiale specifice fiecărui subsistem structural până la data finalizării lucrărilor, în vederea obţinerii autorizaţiei de punere în funcţiune.

(2) Operatorii economici care deţin, administrează şi/sau exploatează aceste subsisteme structurale ori componente ale acestora, aflate în curs de construire, reînnoire sau modernizare la momentul intrării în vigoare a prezentului ordin, vor transmite la ASFR şi la Organismul Notificat Feroviar Român - ONFR, în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, situaţia privind stadiul realizării lucrărilor şi dosarele tehnice conţinînd documentele tehnice prevăzute în prezentele norme, în vederea autorizării punerii în funcţiune a subsistemelor structurale în cauză.

Art. 16. - Titularii autorizaţiilor de punere în funcţiune a subsistemelor structurale nu sunt scutiţi de răspunderea ce le revine cu privire la respectarea reglementărilor specifice în vigoare, a planului de mentenanţă şi a cerinţelor esenţiale specifice subsistemelor structurale respective, care au stat la baza acordării autorizaţiilor de punere în funcţiune.

Art. 17. - Exploatarea de către operatorii economici a subsistemelor structurale nou-construite, reînnoite sau modernizate componente ale sistemului de transport feroviar convenţional din România, fără să deţină autorizaţia de punere în funcţiune, se sancţionează conform legislaţiei în vigoare.

ANEXA Nr. 1 la norme

(Model-cadru) (faţă)

ROMÂNIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA  FEROVIARA   ROMANA  - AFER

AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARA ROMÂNĂ-ASFR

AUTORIZAŢIE

de punere în funcţiune a subsistemului structural component al sistemului de transport feroviar convenţional din România

Seria APFSS nr....../......

In conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2006, ale Hotărârii Guvernului nr. 850/2003, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor de aplicare a Ordinului ministrului transporturilor nr............/........şi în baza documentelor din Dosarul de autorizare nr.........., se autorizează de punere în funcţiune subsistemul structural/element component: (denumirea s.s.) ................................. - (amplasarea s.s.) ...................................., după executarea lucrărilor de: (construire, reînnoire sau modernizare)............................, conform proiectului nr....................

Subsistemul structural este înregistrat cu nr. de inventar.....................ca mijloc fixîn gestiunea economică a operatorului economic: (denumirea operatorului economic)......................................................, cu sediul în localitatea ......................, str............nr......., judeţul/sectorul .............., cod poştal ................., telefon/fax............., înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr.................., cod unic de înregistrare ................, în calitate de ...........................al acestui subsistem structural.

Prezenta autorizaţie este valabilă pe perioada ciclului de viaţă, în condiţiile respectării cerinţelor care au stat la baza acordării.

Data eliberării.......................................................

Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR

Directorul ASFR,

...........................................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila unităţii)

ANEXA Nr. 2 la norme

(Model-cadru)

(faţă)

ROMÂNIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA  FEROVIARĂ   ROMÂNĂ  - AFER

AUTORITATEA DE SIGURANŢĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ-ASFR

AUTORIZAŢIE

de punere în funcţiune a subsistemului structural component al sistemului de transport feroviar convenţional din România

SeriaAPFSS nr......./.......

In conformitate cu prevederile Legii nr. 55/2006, ale Hotărârii Guvernului nr. 850/2003 cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor de aplicare a Ordinului ministrului transporturilor nr............/........şi în baza documentelor din Dosarul de autorizare nr..........., se autorizează de punere în funcţiune, ca tip, subsistemul structural: (denumirea vehiculului) ..............................................., tip ......................., după executarea lucrărilor de: (construire, reînnoire sau modernizare)...................., conform proiectului nr......................., de către operatorul economic: (denumirea operatorului economic)..................................................., cu sediul în localitatea............, str..........nr. ...Judeţul/sectorul .................., cod poştal.................., telefon/fax.........., înregistrat la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr............., cod unic de înregistrare.................., în calitate de...........................al acestui tip de subsistem structural.

Prezenta autorizaţie este valabilă pe perioada ciclului de viaţă, în condiţiile respectării cerinţelor care au stat la baza acordării.

Data eliberării........................................................

Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR

Directorul ASFR,

...........................................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila unităţii)

(Model-cadru)

(verso la anexele nr. 1 şi 2)

Posesorul autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural are următoarele obligaţii:

1.  să anunţe Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR despre orice intenţie de modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural;

2.  să anunţe Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română -ASFR despre orice schimbare a nivelului de siguranţă a subsistemului structural pentru care a primit autorizaţie de punere în funcţiune, cu ocazia efectuării unor lucrări planificate sau impuse de producerea unor accidente feroviare ori calamităţi naturale care au afectat subsistemul structural;

3.  să întreţină şi să menţină în stare de funcţionare subsistemul structural pentru care a primit autorizaţia de punere în funcţiune, conform normelor tehnice şi reglementărilor specifice în vigoare, precum şi planului de mentenanţă;

4.  să permită accesul în unităţile proprii al personalului Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR pentru exercitarea atribuţiilor de control şi inspecţie de stat şi să furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificării modului de întreţinere şi de exploatare a subsistemului structural şi de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberării autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural.

Deţinerea autorizaţiei de punere în funcţiune a subsistemului structural nu scuteşte titularul acesteia de răspunderea ce îi revine cu privire la respectarea reglementărilor specifice în vigoare referitoare la proiectarea, construirea, reînnoirea sau modernizarea, repararea, întreţinerea şi exploatarea acestui subsistem structural.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1545/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1545 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1545/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu