Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1530 din 11 octombrie 2005

privind Procedura de restituire a accizelor pe baza deconturilor de scutire de accize, depuse de beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 951 din 26 octombrie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
    potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si in temeiul art. 113 alin. (9) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Procedura de restituire a accizelor pe baza deconturilor de scutire de accize depuse de beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin denumirea compartimentelor de analiza a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare se modifica in compartimente de analiza de risc.
    (2) Regulamentul de organizare si functionare al compartimentelor de analiza de risc din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, implicate in aplicarea prevederilor prezentului ordin, se modifica corespunzator.
    Art. 3
    Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       p. Ministrul finantelor publice,
                              Mara Rimniceanu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                                 PROCEDURA
de restituire a accizelor pe baza deconturilor de scutire de accize, depuse de beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare

    I. Depunerea, inregistrarea si prelucrarea deconturilor de scutire de accize

    1. Beneficiarii produselor supuse accizelor armonizate, pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21, 22 si 23 din Normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, au dreptul sa solicite restituirea accizelor platite la momentul achizitionarii produselor, pe masura utilizarii cantitatilor aprovizionate, in baza decontului de scutire de accize.
    2. Decontul de scutire de accize se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal beneficiarul, direct la registratura sau prin posta, prin scrisoare recomandata.
    Decontul va fi insotit de:
    - copia exemplarului 2 al certificatului de scutire de plata accizelor, atat al distribuitorului autorizat, cat si al utilizatorului final, sau, dupa caz, copia exemplarului 2 al autorizatiei de utilizator final;
    - copiile facturilor fiscale de achizitie a produsului accizabil, in care acciza sa fie evidentiata distinct;
    - dovada platii accizelor catre antrepozitul fiscal expeditor, catre distribuitorul agreat sau catre importator, dupa caz, constand in copia documentului/documentelor de plata, avand confirmarea bancii la care utilizatorul are contul deschis;
    - dovada cantitatii utilizate in scopul pentru care se acorda scutirea, constand intr-o situatie centralizatoare a documentelor aferente cantitatilor efectiv utilizate.
    3. Deconturile de scutire de accize se inregistreaza in evidenta pe platitor intr-o fisa separata, denumita "Accize de restituit", si se transmit zilnic, impreuna cu documentatia aferenta, pe baza notei de predare-primire, compartimentului de analiza de risc.

    II. Fluxul de solutionare a deconturilor de scutire de accize

    A. Fluxul de solutionare in cadrul compartimentului de specialitate
    1. Compartimentul de analiza de risc, denumit in continuare compartiment de specialitate, primeste zilnic deconturile de scutire de accize de la serviciul gestiune declaratii si le inregistreaza intr-o evidenta speciala, care se conduce informatizat, organizata potrivit anexei nr. 1 la procedura.
    2. Dupa inregistrarea in evidenta, deconturile de scutire de accize vor fi supuse analizei de risc, in vederea solutionarii, etapa urmand sa fie finalizata in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data depunerii decontului.
    3. Compartimentul de specialitate verifica decontul si documentatia depuse de solicitant, mentionate la cap. I pct. 2, si analizeaza solicitarile de restituire, in vederea solutionarii.
    Procedura are ca scop final incadrarea fiecarui contribuabil intr-o categorie de risc fiscal, in functie de comportamentul sau fiscal, precum si in functie de riscul pe care acesta il prezinta pentru administratia fiscala.

    B. Procedura de stabilire a gradului de risc fiscal in cazul restituirilor de accize
    B1. Stabilirea comportamentului fiscal
    1. Dupa analiza decontului si a documentatiei depuse, compartimentul de specialitate va stabili comportamentul fiscal al contribuabililor solicitanti.
    2. In prima etapa se identifica contribuabilii care prezinta risc fiscal mare, prin completarea cartusului B din Fisa indicatorilor de risc fiscal prevazuta in anexa nr. 2 la procedura. In aceasta categorie intra contribuabilii care indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele conditii:
    - au inscrise fapte in cazierul fiscal;
    - sunt nou-autorizati;
    - nu au nici un salariat;
    - nu au bunuri imobile sau mobile in patrimoniu;
    - activitatea de inspectie fiscala a comunicat compartimentului de specialitate informatii ca prezinta un risc fiscal mare;
    - organele teritoriale ale Garzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informatii ca prezinta un risc fiscal mare.
    2.1. Contribuabilii nou-autorizati sunt acei contribuabili autorizati in cadrul perioadei de referinta si care nu prezinta, la data calcularii mediei restituirilor, 12 deconturi de scutire de accize.
    Pentru contribuabilii nou-autorizati, care prezinta in 3 luni consecutive deconturi de scutire de accize, solutionate cu control anticipat si la care au fost stabilite diferente de accize mai mici de 2%, la fiecare decont, media restituirilor se stabileste ca medie aritmetica a sumelor aprobate la restituire.
    2.2. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, pe baza informatiilor primite de la organele de inspectie fiscala pentru contribuabilul respectiv, se realizeaza de compartimentul de specialitate.
    Astfel, organul fiscal cu atributii de inspectie fiscala va oferi informatii referitoare la contribuabilii pentru care au fost primite solicitari de la alte institutii de efectuare a inspectiei fiscale in scopul cercetarii unor fapte de evaziune fiscala, cei pentru care au fost transmise organelor de cercetare penala sesizari efectuate cu ocazia inspectiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea intruni elementele constitutive ale infractiunii, precum si orice alte informatii pe care le considera importante in stabilirea riscului fiscal mare.
    Informatiile vor fi transmise pe baza unui referat motivat, aprobat de conducerea organului de inspectie fiscala, pana pe data de 5 a lunii urmatoare celei in care au fost primite solicitarile sau au fost inaintate sesizari. Referatul va cuprinde toti contribuabilii in cauza. Societatile cuprinse in referatele trimise compartimentelor de specialitate vor fi inscrise de catre acestea din urma intr-o baza de date speciala.
    Schimbarea incadrarii din categoria de risc fiscal mare si stergerea din baza de date speciala se fac tot la propunerea organului de inspectie fiscala, prin referat motivat, transmis compartimentului de specialitate pana la data de 5 a fiecarei luni.
    2.3. Stabilirea riscului fiscal mare al unui contribuabil, de catre organul teritorial al Garzii Financiare, se realizeaza pe baza unui referat motivat, aprobat de conducerea acestuia.
    Referatul motivat privind stabilirea riscului fiscal mare, aprobat, se transmite compartimentului de specialitate pana la data de 30 a fiecarei luni si se inscrie intr-o baza de date speciala.
    Schimbarea incadrarii din categoria de risc fiscal mare si stergerea din baza de date speciala se realizeaza tot la propunerea organului teritorial al Garzii Financiare, prin referat motivat, aprobat de conducerea acestuia, transmis compartimentului de specialitate pana la data de 30 a fiecarei luni si inscris in baza de date speciala.
    3. A doua etapa presupune completarea cartusului C "Indicatori" al Fisei indicatorilor de risc fiscal, pentru contribuabilii care nu se incadreaza in prevederile pct. 2 de la lit. B1.
    Pentru stabilirea comportamentului fiscal al contribuabililor, perioada de referinta ce se va lua in calcul cuprinde ultimele 12 luni anterioare lunii la care se refera decontul de scutire de accize.
    Datele din situatiile financiare se vor completa astfel:
    - pentru deconturi aferente perioadei ianuarie - iunie - raportari contabile din anul precedent;
    - pentru deconturi aferente perioadei iulie - decembrie - situatii financiare anuale.
    3.1. In baza punctajului obtinut la indicatori, contribuabilii se impart in doua categorii:
    a) contribuabili cu risc fiscal mare, daca punctajul obtinut este mai mare de 250 de puncte;
    b) contribuabili cu risc fiscal mic, daca punctajul obtinut este mai mic sau egal cu 250 de puncte.
    4. Solicitarile depuse de contribuabilii cu risc fiscal mare se transmit zilnic, pe baza de borderou, compartimentului cu atributii in domeniul inspectiei fiscale.
    Pentru fiecare solicitare, dosarul va cuprinde:
    - decontul de scutire de accize;
    - documentatia depusa de solicitant;
    - fisa indicatorilor de risc fiscal.
    5. In cazul deconturilor de scutire de accize depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic, se verifica in evidenta speciala, pentru fiecare contribuabil, daca exista deconturi de scutire de accize depuse in perioadele anterioare si nesolutionate. In aceasta situatie decontul de scutire de accize va fi solutionat odata cu deconturile anterioare, fiind incadrat in aceeasi categorie de risc.
    In situatia in care, pentru contribuabilul care a depus decontul de scutire de accize, nu exista deconturi de scutire de accize depuse in perioadele anterioare si nesolutionate, decontul se va supune analizei de risc.
    B2. Analiza de risc in cazul deconturilor depuse de contribuabilii cu risc fiscal mic
    1. Prima etapa a analizei consta in compararea sumei solicitate la restituire cu media aritmetica a accizelor restituite in ultimele 12 luni anterioare lunii la care se refera decontul de scutire de accize.
    2. Daca suma solicitata la restituire este mai mica sau egala cu media aritmetica a accizelor restituite in ultimele 12 luni anterioare lunii la care se refera decontul de scutire de accize, se emite Decizia de restituire a accizelor prevazuta in anexa nr. 3 la procedura.
    Decizia de restituire a accizelor se emite in 3 exemplare (un exemplar se transmite compartimentului de colectare, un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si un exemplar se transmite contribuabilului), se vizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se aproba de conducatorul unitatii fiscale/directorul coordonator.
    Decizia de restituire de accize emisa este o decizie sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    3. Daca suma solicitata la restituire este mai mare decat media aritmetica a accizelor restituite in ultimele 12 luni anterioare lunii la care se refera decontul de scutire de accize, decontul se supune analizei documentare.
    B3. Analiza documentara
    1. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicita contribuabilului prezentarea de documente suplimentare, care sa justifice diferenta in plus fata de suma solicitata la restituire.
    2. Solicitarea documentatiei se face in scris, mentionandu-se documentele care trebuie prezentate, data si locul intalnirii, precum si numele si prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupa de analiza. Modelul instiintarii este prevazut in anexa nr. 4 la procedura.
    3. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate va solicita contribuabilului sa prezinte:
    - balantele de verificare;
    - contractele comerciale, facturile si documentele vamale care sa ateste importul efectuat, dupa caz;
    - documentele pentru operatiuni economice la intern;
    - documentele care sa ateste cresterea consumului mediu fata de perioadele precedente, precum si alte documente din care sa rezulte diferenta de accize solicitata la restituire;
    - orice alte documente pe care organul fiscal le considera necesare pentru justificarea restituirii.
    Documentele prezentate trebuie sa se refere la perioada din care provine suma accizelor solicitate la restituire.
    4. Neprezentarea in termenul stabilit de organul fiscal a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage incadrarea in gradul de risc fiscal mare si solutionarea cu verificare de catre organele de inspectie fiscala.
    5. Termenul legal de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data emiterii instiintarii pentru prezentarea documentelor si data prezentarii documentelor la organul fiscal, potrivit art. 199 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    6. Pentru toate deconturile supuse analizei documentare se intocmeste Referatul pentru analiza documentara, in doua exemplare, potrivit modelului din anexa nr. 5 la procedura.
    7. Referatul pentru analiza documentara se inainteaza, impreuna cu decontul de scutire de accize, conducatorului compartimentului, pentru avizare.
    8. In cazul in care, prin referat, se propune restituirea sumei solicitate, se intocmeste decizia de restituire a accizelor. Decontul de scutire de accize, referatul pentru analiza documentara si decizia de restituire a accizelor se transmit conducatorului unitatii fiscale/directorului coordonator pentru aprobare.
    Decizia de restituire a accizelor emisa este o decizie sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    9. In cazul in care prin referatul pentru analiza documentara se propune efectuarea verificarii de catre organele de inspectie fiscala, acesta se inainteaza, impreuna cu decontul de scutire de accize, spre avizare conducatorului compartimentului, apoi spre aprobare conducatorului unitatii fiscale/directorului coordonator.
    Dupa aprobare se transmite compartimentului de inspectie fiscala dosarul solicitarii, cuprinzand urmatoarele documente:
    - decontul de scutire de accize;
    - documentatia depusa de solicitant;
    - fisa indicatorilor de risc fiscal;
    - referatul pentru analiza documentara.

    C. Fluxul operatiunilor in cazul deconturilor de scutire de accize, solutionate cu verificare efectuata de organele de inspectie fiscala
    1. Deconturile de scutire de accize care au fost incadrate in categoria de risc fiscal mare se transmit, zilnic, impreuna cu documentatia aferenta, compartimentului cu atributii de inspectie fiscala, in vederea efectuarii verificarii. Verificarea se efectueaza in baza art. 56 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    2. Dupa finalizarea controlului, compartimentul cu atributii in domeniul inspectiei fiscale va intocmi procesul-verbal de control, in care se vor inscrie, in mod distinct, motivele de fapt si temeiul de drept pentru accizele propuse spre respingere.
    3. In maximum 35 de zile calendaristice de la data depunerii decontului, compartimentul cu atributii de inspectie fiscala va transmite compartimentului de specialitate dosarul solicitarii, impreuna cu procesul-verbal de control.
    4. In situatiile in care, pentru solutionarea solicitarii de restituire, organul cu atributii in domeniul inspectiei fiscale considera ca sunt necesare informatii suplimentare, termenul de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data solicitarii si data primirii informatiilor respective, potrivit art. 199 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Prelungirea termenului de solutionare se realizeaza pentru intreaga solicitare de restituire, nu pentru sume partiale.
    5. In baza procesului-verbal de control, compartimentul de specialitate va emite decizia de restituire a accizelor.
    6. In maximum 40 de zile calendaristice de la data depunerii decontului, compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de colectare decizia de restituire a accizelor aprobata de conducatorul unitatii fiscale/directorul coordonator.

    D. Fluxul operatiunilor in cadrul compartimentului de colectare
    1. La sfarsitul fiecarei zile compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii, deciziile de restituire a accizelor aprobate.
    2. Compartimentul de colectare, in baza datelor din evidenta analitica pe platitor si a deciziei de restituire, intocmeste nota de compensare si/sau nota de restituire/rambursare, conform formularelor aprobate.
    Nota se intocmeste in 4 exemplare, se semneaza de seful compartimentului de colectare si se aproba de conducatorul unitatii fiscale/directorul coordonator.
    Nota aprobata se transmite cel mai tarziu a doua zi, pe baza de borderou, compartimentului trezorerie, in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.
    Datele din decizia de restituire aprobata vor fi operate in evidenta analitica pe platitor, la pozitia denumita "accize de restituit", in fisa de platitor fiind inscrise numai accizele aprobate la restituire.
    3. Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii, compartimentul de trezorerie va transmite compartimentului de colectare 3 exemplare din nota de compensare si/sau nota de restituire/rambursare, cuprinzand si data la care s-a efectuat operatiunea de compensare si/sau restituire, cel tarziu a doua zi de la efectuarea compensarii si/sau restituirii.

    E. Finalizarea procedurii si arhivarea documentelor
    1. Compartimentul de colectare va retine decizia de restituire a accizelor si un exemplar din nota de compensare si/sau nota de restituire/rambursare si va transmite compartimentului de specialitate, cel mai tarziu a doua zi, doua exemplare din nota, un exemplar pentru a fi comunicat contribuabilului si un exemplar in vederea arhivarii.
    2. Dupa operarea datelor privind solutionarea decontului de scutire de accize in evidenta speciala, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitarii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, in vederea arhivarii.
    Dosarul solicitarii va cuprinde:
    1. decontul de scutire de accize;
    2. documentatia depusa de solicitant;
    3. fisa indicatorilor de risc fiscal;
    4. referatul pentru analiza documentara si/sau procesul-verbal de control, dupa caz;
    5. decizia de restituire a accizelor;
    6. nota de compensare si/sau nota de restituire/rambursare, cuprinzand data la care s-a efectuat operatiunea de compensare si/sau restituire.
    3. In cel mult o zi de la primirea notei de compensare si/sau a notei de restituire/rambursare de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate instiinteaza contribuabilul despre modul de solutionare a solicitarii de restituire, prin transmiterea notei de compensare si/sau a notei de restituire/rambursare, insotite de decizia de restituire a accizelor.
    4. Compartimentul de specialitate va transmite compartimentului de inspectie fiscala, pana la data de intai a lunii urmatoare, un extras al registrului de evidenta speciala, cuprinzand deconturile de scutire de accize, solutionate cu control ulterior in luna anterioara, pentru cuprinderea in programul de inspectie fiscala.
    5. Controlul ulterior se efectueaza in maximum 2 ani de la aprobarea restituirii.

    ANEXA 1
    la procedura

                   EVIDENTA DECONTURILOR DE SCUTIRE DE ACCIZE

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Denumirea/numele si prenumele
    B - Codul de identificare fiscala
    C - Nr. si data inregistrarii decontului de scutire de accize
    D - Suma solicitata
    E - Procedura aplicata in solutionare*1)
    F - Decizia organului fiscal*2)
    G - Suma aprobata
    H - Diferentele constatate fata de suma solicitata
    I - Nr. si data adresei de transmitere spre solutionare compartimentului de inspectie fiscala
    J - Nr. si data adresei de transmitere a rezultatelor controlului de la activitatea de inspectie fiscala
    K - Ca urmare a inspectiei fiscale
    L - Ca urmare a analizei documentare
________________________________________________________________________________
Nr.  A B C D E F G H I J  Prelungirea Data          Nr. de zile de solutionare
crt.                      termenului  efectuarii
                          de          compensarii
                          solutionare si/sau a
                          ___________ restituirii ______________________________
                             K   L                 A)     B)          Depasirea
                                                   Total  Prelungirea termenului
                                                          termenului  legal
________________________________________________________________________________
 0   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   11   12        13      14 =    15 =        16 =
                                                   (col.   (col. 11 +  (col. 14-
                                                   13 -    col. 12)    col. 15 -
                                                   col. 3)             45 de
                                                                       zile)
________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________
    *1) Se va completa cu:
    R - in cazul in care se incadreaza la pct. 2 al lit. B din cap. II al procedurii (risc fiscal mare fara analiza);
    D - in cazul solutionarii directe (suma solicitata mai mica sau egala cu media pe 12 luni a restituirilor);
    AD - in cazul solutionarii pe baza de analiza documentara;
    V - in cazul solutionarii cu verificare efectuata de organele de inspectie fiscala.
    *2) Se va completa cu:
    A - in cazul cererilor aprobate;
    R - in cazul cererilor respinse.

    ANEXA 2
    la procedura

                          FISA INDICATORILOR DE RISC FISCAL

    A. Datele de identificare a contribuabilului
    Denumirea ................................................................
    Codul de identificare fiscala ............................................
    Domiciliul fiscal ........................................................

    B. Risc fiscal mare
    - au inscrise fapte in cazierul fiscal;
    - sunt nou-autorizati;
    - nu au nici un salariat;
    - nu au bunuri imobile sau mobile in patrimoniu;
    - activitatea de inspectie fiscala a comunicat compartimentului de specialitate informatii ca prezinta un risc fiscal mare, conform Referatului nr. ............................;
    - organele teritoriale ale Garzii Financiare au comunicat compartimentului de specialitate informatii ca prezinta un risc fiscal mare, conform Referatului nr. ............................

    C. Indicatori
________________________________________________________________________________
Nr.                       Indicatori                                   Punctajul
crt.
________________________________________________________________________________
  1.  Capitalurile proprii
      - mai mic sau egal cu 0                                            100
      - mai mare decat 0                                                   0
  2.  Gradul de indatorare = capital imprumutat/capital propriu
      - mai mare decat 0 si mai mic sau egal cu 1                          0
      - mai mare decat 1                                                  50
  3.  Profitabilitatea = profit/cifra de afaceri
      - egal cu 0                                                         70
      - mai mare decat 0                                                   0
 4.*) Declaratiile fiscale nedepuse in perioada de referinta
      - nici una (toate declaratiile depuse)                               0
      - 1                                                                 50
      - mai mult de una                                                  100
 5.*) Obligatiile fiscale restante in perioada de referinta
      - obligatii la inceputul perioadei mai mici decat obligatiile
        la sfarsitul perioadei                                            50
      - obligatii la inceputul perioadei mai mari decat obligatiile
        la sfarsitul perioadei                                            30
      - nu exista                                                          0
  6. Numarul de restituiri solutionate fara verificare in ultimele
     12 luni
     - pana la 3 inclusiv                                                  0
     - intre 4 - 6 inclusiv                                               20
     - intre 7 - 9 inclusiv                                               40
     - intre 10 - 12 inclusiv                                             60
  7. Ponderea sumelor neaprobate la restituire in totalul sumei
     solicitate la restituire
     [(sume solicitate-sume aprobate)/sume solicitate]
     - pondere suma neaprobata </= 2%                                      0
     - 2% > pondere suma neaprobata </= 4%                                 5
     - 4% > pondere suma neaprobata </= 6%                                15
     - 6% > pondere suma neaprobata </= 8%                                35
     - 8% > pondere suma neaprobata </= 10%                               45
     - pondere suma neaprobata > 10%                                      60
  8. Totalul sumelor restituite in ultimele 12 luni fara verificare
     - intre 5.000 lei RON si 50.000 lei RON inclusiv                      0
     - intre 50.001 lei RON si 150.000 lei RON inclusiv                   10
     - intre 150.001 lei RON si 350.000 lei RON inclusiv                  20
     - intre 350.001 lei RON si 550.000 lei RON inclusiv                  30
     - intre 550.001 lei RON si 750.000 lei RON inclusiv                  40
     - intre 750.001 lei RON si 1 milion lei RON inclusiv                 50
     - mai mari de 1 milion lei RON                                       60
________________________________________________________________________________
     TOTAL PUNCTAJ:
________________________________________________________________________________

    D. Media accizelor restituite in ultimele 12 luni ........................
    (suma accizelor restituite in ultimele 12 luni/12)
------------
    Pct. 4*) - se verifica depunerea formularului 100 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si, dupa caz, a formularului 300 "Decont de T.V.A.".
    Pct. 5*) - se considera toate obligatiile declarate de catre contribuabili sau stabilite de catre organul fiscal si neachitate, cu exceptia sumelor pentru care acesta beneficiaza de inlesniri la plata aprobate.

    LEGENDA:
    Locul de unde se obtin elementele din fisa de calcul al mediei restituirilor:
    1. Bilantul contabil, pentru pct. 1, 2 si 3, precum si contul de profit si pierdere, pentru pct. 3.
    Rd. 1 = rd. 82 bilant conform Ordinului ministrului finantelor publice
            nr. 94/2001
            rd. 32 bilant conform Ordinului ministrului finantelor publice
            nr. 306/2002
    Rd. 2 = rd. 58/rd. 82 bilant conform Ordinului ministrului finantelor
            publice nr. 94/2001
            rd. 14/rd. 32 bilant conform Ordinului ministrului finantelor
            publice nr. 306/2002
    Datele se completeaza numai in conditiile in care capitalul propriu este pozitiv si exista datorii ce trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an (capital imprumutat).
    Rd. 3 = rd. 77 bilant sau rd. 1 cont profit si pierdere, conform Ordinului
            ministrului finantelor publice nr. 94/2001
            rd. 29 bilant sau rd. 1 cont profit si pierdere, conform Ordinului
            ministrului finantelor publice nr. 306/2002
    2. Aplicatia "DECIMP", pentru pct. 4.
    3. Fisa analitica de evidenta pe platitori, pentru pct. 5.

    ANEXA 3
    la procedura

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
    Unitatea fiscala .................................
    Nr. inregistrare ........... Data ................

                        DECIZIE DE RESTITUIRE A ACCIZELOR

    Catre: Denumirea/Numele si prenumele .....................................
    Codul de identificare fiscala ............................................
    Adresa: localitatea ........................, str. ........................ nr. ......, bl. ......, ap. ......, et. ....., judetul/sectorul ........... .

    In baza art. 85 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Decontului de scutire de accize pentru perioada fiscala .................., inregistrat sub nr. ........ din ............, si a analizei de risc/verificarii efectuate in perioada .............., se stabileste acciza de restituit astfel:
    1. Acciza solicitata la restituire      ..................... lei
    2. Acciza aprobata la restituire        ..................... lei
    3. Acciza respinsa la restituire        ..................... lei
    3.1. Motivele de fapt ale respingerii
    3.2. Temeiul de drept
    Actul normativ nr. ...................... art. ..... paragraful ..... pct. ..... lit. ..... alin. .....
    Suma aprobata la restituire urmeaza procedura prevazuta la art. 111, 112 sau 113, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Prezenta decizie de restituire a accizelor poate fi contestata in termen de 30 de zile de la data comunicarii, sub sanctiunea decaderii, la organul fiscal emitent.

        Aprobat,                Verificat,              Intocmit,
        Functia                 Functia                 Functia
        Numele si prenumele     Numele si prenumele     Numele si prenumele
        Data                    Data                    Data
        Semnatura               Semnatura               Semnatura

    ANEXA 4
    la procedura

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
    Unitatea fiscala .................................
    Nr. inregistrare ............ Data ...............

                                  CATRE,

    Denumirea ................................................................
    Codul de identificare fiscala ............................................
    Adresa: localitatea ........................, str. ........................ nr. ......, bl. ......, ap. ......, et. ....., judetul/sectorul ..............

    Prin decontul de scutire a accizelor aferent lunii .............. anul ..........., ati solicitat restituirea sumei de ........................... lei.
    In vederea solutionarii acestei solicitari, va rugam sa prezentati, pana cel tarziu la data de ............................., intre orele ..................., la domnul/doamna ............................, camera .........., telefon ......................, urmatoarele documente, pentru perioada ..............................................:
    - balantele de verificare;
    - contractele comerciale, facturile si documentele vamale care sa ateste importul efectuat, dupa caz;
    - documentele care sa ateste cresterea consumului mediu fata de perioadele precedente, precum si alte documente din care sa rezulte diferenta de accize solicitata la restituire;
    - alte documente relevante pentru sustinerea solicitarii dumneavoastra.
    Documentele vor fi prezentate in original si in copie.
    Neprezentarea, in termenul stabilit, a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage incadrarea in gradul de risc fiscal mare si solutionarea cu verificare de catre organele de inspectie fiscala a solicitarii dumneavoastra.

                      Conducatorul unitatii fiscale,
                   ...................................

    ANEXA 5
    la procedura

    MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
    AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
    Unitatea fiscala ........................
    Nr. .....................................

                                                            Aprobat,
                                                Conducatorul unitatii fiscale/
                                                       Director coordonator

               Avizat,
    Sef compartiment specialitate

                       REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARA

    A. Datele de identificare a contribuabilului
    Codul de identificare fiscala ............................................
    Denumirea ................................................................
    Domiciliul fiscal ........................................................

    B. Analiza documentara
 ______________________________________________________________________________
| 1. Perioada fiscala la care se refera decontul|                              |
|    de scutire de accize                       |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
| 2. Media pe 12 luni a restituirilor de accize |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
| 3. Suma solicitata la restituire              |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
| 4. Diferenta dintre suma solicitata si media  |                              |
|    de la rd. 2                                |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
| 5. Se incadreaza decontul in tiparul ultimelor|  _                           |
|    perioade?                                  | |_| Da                       |
|                                               |  _                           |
|                                               | |_| Nu                       |
|_______________________________________________|______________________________|
| 6. Ofera ultimul raport de inspectie fiscala  |  _                           |
|    motive pentru initierea unei inspectii     | |_| Da                       |
|    anticipate?                                |  _                           |
|                                               | |_| Nu                       |
|_______________________________________________|______________________________|
| 7. Au fost solicitate documente suplimentare? | Da, adresa nr. ............. |
|                                               | din ................         |
|_______________________________________________|______________________________|
| 8. Contribuabilul nu s-a prezentat pana la    |  _                           |
|    expirarea termenului stabilit de organul   | |_| Decontul se transmite    |
|    fiscal                                     | activitatii de inspectie     |
|                                               | fiscala.                     |
|_______________________________________________|______________________________|
| 9. Sunt anexate copii ale documentelor care au|                              |
|    fost supuse analizei, potrivit borderoului |                              |
|    anexat:                                    |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
|10. Documente analizate si aspecte constatate  |                              |
|_______________________________________________|______________________________|
|11. Se propune aprobarea restituirii in urma   |  _                           |
|    analizei documentare:                      | |_| Da, in totalitate -      |
|                                               | suma ..........              |
|                                               |  _                           |
|                                               | |_| Nu, se transmite pentru  |
|                                               | verificare organelor de      |
|                                               | inspectie fiscala.           |
|_______________________________________________|______________________________|

                                 Intocmit,
                           ......................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1530/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1530 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1530/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu