Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1503 din 5 octombrie 2007

pentru modificarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 144 1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.222/2006

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 697 din 16 octombrie 2007



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările ulterioare,

în baza prevederilor art. 143 alin. (1) lit. a)-i), ale art. 143 alin. (2) şi (3) şi ale art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. I. - Anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.222/2006 privind aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operaţiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) şi art.  1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.043 din 29 decembrie 2006, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

INSTRUCŢIUNI

de aplicare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată pentru operaţiunile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) şi art. 1441 din Codul fiscal

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prin prezentele instrucţiuni se reglementează modul de justificare a scutirii de taxă pe valoarea adăugată cu drept de deducere prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) şi art. 1441 din Codul fiscal.

(2) Justificarea scutirilor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) şi art. 1441 din Codul fiscal se face, de regulă, în momentul în care este emisă o factură pentru operaţiunea în cauză. Totuşi, pentru acele operaţiuni care prin natura lor nu permit operatorilor economici să fie în posesia documentelor de justificare a scutirii în momentul emiterii facturii, prezentarea documentelor pentru justificarea scutirii de taxă se va face în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data la care a fost emisă factura. Dacă factura nu este emisă în termenul prevăzut de lege, termenul de 90 de zile menţionat anterior va începe din data la care a intervenit faptul generator de taxă pentru operaţiunea în cauză.

(3) In sensul prezentelor instrucţiuni:

a)  prin contract se înţelege şi comanda urmată de executarea acesteia;

b)  transportator este orice persoană impozabilă care realizează servicii de transport cu mijloace de transport proprii sau închiriate;

c)  casă de expediţie este orice persoană impozabilă care acţionează în nume propriu, contractând servicii de transport cu un transportator, pe care apoi le refacturează beneficiarului transportului. Serviciile casei de expediţie sunt servicii de transport;

d)  prin furnizor se înţelege orice persoană impozabilă care realizează o livrare de bunuri în sensul art. 128 alin. (1) sau alin. (2) din Codul fiscal, respectiv producătorul bunurilor sau proprietarul bunurilor ori comisionarul care acţionează în nume propriu, dar în contul comitentului;

e) sunt considerate livrări de bunuriîn sensul art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal bunurile transportate din România în afara Comunităţii Europene, denumită în continuare Comunitate, chiar şi în lipsa unei tranzacţii comerciale;

f) în scopul aplicării prezentelor instrucţiuni, livrările de bunuri care sunt transportate în afara Comunităţii, chiar şi cele prevăzute la lit. e), sunt numite exporturi, iar furnizorul menţionat la lit. d) este denumit exportator.

(4)  In cazul în care nu sunt prezentate documentele de justificare a scutirii la data efectuării controlului, organele de inspecţie fiscală au dreptul de a suspenda inspecţia fiscală până la data prezentării acestora.

(5) Suspendarea inspecţiei fiscale nu poate depăşi termenul prevăzut la alin. (2) şi se va face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(6)  Dacă inspecţia fiscală a fost deja efectuată şi, ulterior expirării termenului prevăzut la alin. (2), fără să depăşească termenul legal de prescripţie, persoana impozabilă intră în posesia documentelor de justificare a scutirii de taxă, poate solicita organelor fiscale competente reverificarea perioadei respective, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările ulterioare.

Art. 2. - (1) Sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, livrările de bunuri expediate sau transportate în afara Comunităţii de furnizor sau de altă persoană în contul său. Prin persoană care expediază sau transportă bunuri în afara Comunităţii în contul furnizorului se înţelege orice persoană care face transportul. Scutirea se aplică numai în situaţia în care, potrivit prevederilor contractuale dintre furnizor şi cumpărător, transportul bunurilor în afara Comunităţii este în sarcina furnizorului, care poate face transportul cu mijloace proprii sau poate apela la un transportator ori la o casă de expediţie.

(2) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se justifică de exportator cu următoarele documente:

a) factura care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau, dacă transportul bunurilor nu presupune o tranzacţie, documentele solicitate de autoritatea vamală pentru întocmirea declaraţiei vamale de export;

b) unul dintre următoarele documente:

b1) declaraţia vamală de export, certificată de biroul vamal de ieşire din Spaţiul comunitar, şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b2) documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din Spaţiul comunitar, şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b3) confirmarea electronică a părăsirii teritoriului comunitar, transmisă de biroul vamal;

c) documentul de transport care atestă că bunurile părăsesc Comunitatea şi, după caz, orice alt document care atestă realizarea efectivă a exportului, cum ar fi: comanda de cumpărare, de vânzare sau contractul, documentele de asigurare.

Art. 3. - (1) Potrivit prevederilor art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, sunt scutite de taxă pe valoarea adăugată livrările de bunuri expediate în afara Comunităţii de către cumpărătorul care nu este stabilit în România sau de altă persoană în contul său. Astfel de livrări au loc în cadrul unor contracte prin care persoana obligată să transporte bunurile în afara Comunităţii este cumpărătorul nestabilit în Comunitate sau altă persoană în contul său.

(2)  Scutirea de taxă pe valoarea adăugată prevăzută la alin. (1) se justifică de furnizorul care realizează livrarea, cu documentele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) şi b).

(3) In cazul în care livrarea de bunuri se referă la bunuri cumpărate în România de călători nestabiliţi în Comunitate, care sunt transportate în bagajul personal al călătorului, scutirea de taxă pe valoarea adăugată se aplică potrivit procedurilor şi condiţiilor stabilite prin ordin distinct al ministrului economiei şi finanţelor.

Art. 4. - (1) Sunt scutite de taxă, potrivit prevederilor art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, prestările de servicii, altele decât cele prevăzute la art. 1441 din Codul fiscal, legate direct de exportul de bunuri sau de bunuri plasate în regim de antrepozit de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal sau în unul dintre regimurile vamale suspensive, prevăzute la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal.

(2) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport, se justifică de transportator sau de casa de expediţie, cu următoarele documente:

a) factura care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau, după caz, documentul specific de transport, care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;

b)  contractul încheiat cu exportatorul, cu titularul regimului suspensiv sau cu casa de expediţie;

c)  documentele specifice de transport sau, după caz, copii de pe aceste documente, în funcţie de tipul transportului, prevăzute la alin. (4);

d) documentele din care să rezulte că bunurile transportate au fost exportate sau sunt plasate în unul dintre regimurile menţionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal, conform prevederilor alin. (4).

(3) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal pentru transportul bunurilor plasate în regimurile prevăzute la art. 144 alin. (1) din Codul fiscal se acordă şi în cazul în care transportul îndeplineşte condiţiile unui transport intracomunitar, astfel cum este definit la art. 133 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal.

(4) Se consideră documente specifice de transport, în funcţie de tipul transportului:

a) în cazul transportului auto: copie de pe carnetul TIR sau de pe documentul de tranzit comunitar T, în cazul unui transport intracomunitar, documentul de transport internaţional;

b)  în cazul transportului feroviar: scrisoarea de trăsură, documentul de transport internaţional pe căile ferate, care să poarte ştampila staţiei de expediţie, documentul de transmitere a vagonului la calea ferată vecină, care să confirme ieşirea mărfii din ţară;

c)   în cazul transportului multimodal cale ferată-naval: scrisoarea de trăsură şi foaia de conosament;

d) în cazul transportului prin conducte, altele decât cele prin care se transportă gazul natural, pentru care se aplică prevederile art. 133 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal: documentul emis de transportator, cuprinzând date referitoare la bunurile transportate.

(5)   Scutirea de taxă pentru transporturile prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal se aplică şi în cazul transporturilor combinate, pe baza documentelor specifice fiecărui tip de transport care intră în componenţa transportului combinat.

(6) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal pentru serviciile accesorii transportului legat direct de exportul de bunuri sau de plasarea bunurilor în regim de antrepozit de taxă pe valoarea adăugată, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sau în unul dintre regimurile vamale suspensive, prevăzute la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal, se justifică pe baza următoarelor documente:

a) contractul încheiat cu beneficiarul prestării de servicii, care poate fi exportatorul, sau cu beneficiarul ori titularul regimurilor menţionate la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, transportatorul sau casa de expediţie;

b) factura sau alte documente specifice;

c) documentele din care să rezulte că bunurile au fost exportate sau au fost plasate în regim de antrepozit de taxă pe valoarea adăugată, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sau în unul dintre regimurile vamale suspensive, prevăzute la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal.

(7) Scutirile prevăzute la alin. (6) se acordă inclusiv serviciilor accesorii unui transport intracomunitar de bunuri, astfel cum este definit la art. 133 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, aferent bunurilor plasate în regimurile prevăzute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

(8) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal pentru alte prestări de servicii legate direct de exportul de bunuri sau de plasarea bunurilor în regim de antrepozit de taxă pe valoarea adăugată, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sau în unul dintre regimurile vamale suspensive, prevăzute la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal, se justifică pe baza următoarelor documente:

a) în cazul bunurilor care sunt expediate sau transportate în afara Comunităţii, contractul încheiat cu transportatorul ori cu casa de expediţie sau cu exportatorul ori cumpărătorul;

b)  în cazul bunurilor plasate în regimurile menţionate la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, contractul încheiat cu titularul regimului vamal suspensiv, cu transportatorul sau cu casa de expediţie;

c) factura, care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;

d) documentele din care să rezulte că prestările de servicii efectuate sunt legate direct de exportul de bunuri sau de bunuri plasate în regimul de antrepozit de taxă pe valoarea adăugată sau în unul dintre regimurile vamale suspensive, menţionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal.

Art. 5. - (1) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, pentru prestările de servicii de transport, direct legate de importul de bunuri, dacă valoarea acestora este inclusă în baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 139 din Codul fiscal, în funcţie de tipul transportului, se justifică de transportator sau de casele de expediţie astfel:

a) în cazul transportului auto, cu următoarele documente: contractul încheiat cu importatorul sau, după caz, cu casa de expediţie ori cu furnizorul din străinătate, copie de pe carnetul TIR şi, după caz, de pe documentul de tranzit comunitar T, orice document din care să rezulte că transportul bunurilor a avut punctul de plecare într-un teritoriu terţ, sau copie de pe acesta, în cazul caselor de expediţie;

b) în cazul transportului prin conducte, altele decât cele prin care se transportă gazul natural care sunt prevăzute la art. 133 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal, cu următoarele documente: contractul încheiat cu importatorul sau, după caz, cu casa de expediţie ori cu furnizorul, documentul emis de transportator, cuprinzând date referitoare la bunurile transportate şi, după caz, copie de pe documentul de tranzit comunitar T;

c) în cazul transporturilor fluviale, maritime, aeriene, precum şi în cazul transporturilor combinate, cu următoarele documente: contractul încheiat cu importatorul sau, după caz, cu casa de expediţie ori cu furnizorul din afara Comunităţii, documentul specific de transport, cuprinzând date referitoare la bunurile transportate şi, după caz, copie de pe documentul de tranzit comunitar T;

d) în cazul transportului feroviar, cu următoarele documente: contractul încheiat cu importatorul sau, după caz, cu casa de expediţie ori cu furnizorul sau comenzile acestora, scrisoarea de trăsură sau copia acesteia, pentru casele de expediţie, documentul de transport internaţional pe căile ferate, care să poarte ştampila staţiei de expediţie, sau copia acestuia, pentru casele de expediţie, documentul de transmitere a vagonului la calea ferată vecină, care să confirme intrarea mărfii din ţara pentru transportator şi, după caz, copie de pe documentul de tranzit comunitar T;

e) în cazul transporturilor maritime sau fluviale care se continuă cu transportul pe cale ferată până la primul loc de destinaţie, care figurează pe documentul de transport care însoţeşte bunurile la intrarea în ţară, cu următoarele documente: pentru partea de transport maritim sau fluvial, cu documentele menţionate la lit. c), iar pentru partea de transport intern efectuat pe căile ferate, cu contractul încheiat cu persoana care angajează transportul sau comanda acesteia, în care să fie specificat locul de destinaţie al mărfurilor importate, scrisoarea de trăsură din care să rezulte că bunurile transportate provin din import şi, după caz, copie de pe documentul de tranzit comunitar T.

(2) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, pentru prestările de servicii accesorii transportului şi alte prestări de servicii, direct legate de importul de bunuri, dacă valoarea acestora este inclusă în baza de impozitare a bunurilor importate potrivit art. 139 din Codul fiscal, se justifică de prestator cu următoarele documente: contractul încheiat cu transportatorul sau cu casa de expediţie ori cu importatorul sau cu furnizorul bunurilor, documentele prezentate din care să rezulte că prestările de servicii respective sunt accesorii transportului bunurilor importate sau sunt aferente importului de bunuri.

Art. 6. - (1) Sunt scutite de taxă potrivit prevederilor art. 143 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, prestările de servicii asupra bunurilor mobile achiziţionate sau importate, plasate în regim de perfecţionare activă, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 5 din Codul fiscal, şi transportate în afara Comunităţii de către prestatorul serviciilor sau de către client, dacă acesta nu este stabilit în România, ori de altă persoană în numele oricăruia dintre aceştia.

(2)   Persoana impozabilă care realizează lucrări asupra bunurilor mobile corporale plasate în regim de perfecţionare activă şi care realizează expedierea sau transportul produselor compensatoare în afara Comunităţii justifică scutirea de taxă pe baza următoarelor documente:

a) contractul încheiat cu beneficiarul;

b) autorizaţia pentru perfecţionare activă;

c) factura pentru prestarea de servicii;

d) unul dintre următoarele documente:

d1) declaraţia vamală de export sau reexport, certificată de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

d2) documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

d3) confirmarea electronică a părăsirii teritoriului Comunitar, transmisă de biroul vamal; sau

d4) dacă regimul de perfecţionare activă este închis prin alt regim vamal suspensiv, se va prezenta declaraţia vamală de plasare a bunurilor în alt regim vamal suspensiv.

(3) Alte persoane impozabile, care sunt înscrise în autorizaţia pentru perfecţionare activă şi care efectuează prestări de servicii constând în lucrări asupra bunurilor mobile corporale sau orice alte prestări de servicii legate direct de bunuri plasate în regim de perfecţionare activă, justifică scutirea de taxă cu următoarele documente:

a) contractul încheiat cu titularul autorizaţiei pentru operaţiunile de perfecţionare activă sau cu beneficiarul produselor compensatoare;

b) copie de pe autorizaţia pentru operaţiunile de perfecţionare activă din care să rezulte că respectiva persoană este înscrisă în această autorizaţie ca persoana care concură la realizarea produselor compensatoare;

c) factura pentru prestarea de servicii efectuată.

(4) Se interzice facturarea bunurilor date spre prelucrare de către titularul operaţiunii de perfecţionare activă sau de persoana căreia i-a fost cesionat regimul de perfecţionare activă către unităţile care realizează prelucrarea acestora. Bunurile respective se predau spre prelucrare pe baza avizului de însoţire a mărfii. Unităţile care realizează prelucrarea predau bunurile titularului operaţiunii de perfecţionare activă sau persoanei căreia i-a fost cesionat regimul de perfecţionare activă, pe baza avizului de însoţire a mărfii şi a facturii pentru contravaloarea prestaţiei efectuate.

(5) Scutirea de taxă pentru serviciile de transport, precum şi pentru prestările de servicii accesorii transportului de bunuri plasate în regim de perfecţionare activă, prevăzut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 5 din Codul fiscal, în afara Comunităţii, se justifică pe baza documentelor prevăzute la art. 4.

Art. 7. - (1) Partea din transportul internaţional de persoane pentru care se aplică scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal este transportul pentru care locul prestării se consideră a fi în România, potrivit art. 133 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

(2) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal, pentru transportul internaţional de persoane cu mijloace auto, se justifică cu următoarele documente:

a) licenţa de transport;

b) caietul de sarcini al licenţei de traseu, după caz;

c) foaia de parcurs sau alte documente din care să rezulte data de ieşire/intrare din/în ţară, vizate, după caz, de organul vamal. In lipsa vizei organului vamal, pentru transporturile internaţionale din teritorii necomunitare spre România şi din România spre teritorii necomunitare, se va accepta o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al transportatorului sau a casei de expediţie;

d)  diagrama biletelor de călătorie sau, după caz, facturile fiscale, în cazul curselor ocazionale;

e) factura pentru contravaloarea biletelor vândute, în situaţia în care vânzarea biletelor se face prin intermediari.

(3) Scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal pentru transportul internaţional aerian, fluvial, maritim, feroviar, de persoane şi justificarea scutirii de taxă se fac de către transportatori cu:

a)  documentele specifice de transport din care să rezulte traseul transportului, data de ieşire/intrare din/în ţară, după caz;

b)  factura, în situaţia în care biletele de călătorie au fost vândute prin intermediari;

c)  borderoul/diagrama biletelor de călătorie vândute sau, după caz, facturile, în cazul curselor ocazionale.

Art. 8. - (1) Conform art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal sunt scutite de taxă, în cazul navelor destinate navigaţiei maritime, utilizate pentru transportul internaţional de persoane şi/sau de bunuri, pentru pescuit sau altă activitate economică sau pentru salvare ori asistenţă pe mare, următoarele operaţiuni:

1. livrarea, modificarea, repararea, întreţinerea, navlosirea, leasingul şi închirierea de nave, precum şi livrarea, leasingul, închirierea, repararea şi întreţinerea de echipamente încorporate sau utilizate pe nave, inclusiv echipamente de pescuit;

2. livrarea de carburanţi şi provizii destinate a fi utilizate pe nave, cu excepţia navelor folosite pentru pescuitul de coastă, dar inclusiv pentru nave de război ce părăsesc ţara şi se îndreaptă spre porturi străine, unde vor fi ancorate;

3. prestările de servicii, altele decât cele prevăzute la pct. 1 sau la art. 1441 din Codul fiscal, efectuate pentru nevoile directe ale navelor şi/sau pentru încărcătura acestora.

(2) In sensul art. 143 alin. (1) lit. h) pct. 2 din Codul fiscal, prin provizii se înţelege bunurile necesare aprovizionării navelor.

(3)  Justificarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată se realizează pe baza documentelor care atestă că livrările de bunuri şi prestările de servicii sunt destinate scopurilor prevăzute de lege. Scutirea nu se acordă pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii destinate construirii navelor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal. Livrările de bunuri destinate construirii navelor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal sau pentru orice alt tip de nave pot fi scutite de taxă pe valoarea adăugata conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, dacă livrarea respectivă se încadrează într-o măsură de simplificare prevăzută în Instrucţiunile de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate, prevăzute la art. 128 alin. (10) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.221/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.045 din 29 decembrie 2006, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale.

(4) Referirile la transportul internaţional din cuprinsul art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal includ şi transportul intracomunitar. Scutirea prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. h) pct. 3) din Codul fiscal nu include scutirea pentru transportul intracomunitar de bunuri, altele decât cele care se referă la transportul bunurilor care se află în unul dintre regimurile prevăzute la art. 144 din Codul fiscal şi care sunt scutite de taxă, dar includ, printre altele, scutirea de taxă pentru serviciile accesorii transportului intracomunitar de bunuri efectuat cu navele prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. h) din Codul fiscal.

Art. 9. - (1) Conform art. 143 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal sunt scutite de taxă, în cazul aeronavelor utilizate de companiile aeriene în principal pentru transportul internaţional de persoane şi/sau de mărfuri efectuate cu plată, următoarele operaţiuni:

1. livrarea, modificarea, repararea, întreţinerea, navlosirea, leasingul şi închirierea aeronavelor, precum şi livrarea, leasingul, închirierea, repararea şi întreţinerea echipamentelor încorporate sau utilizate pe aceste aeronave;

2. livrarea de carburanţi şi provizii destinate a fi utilizate pe aeronave;

3. prestarea de servicii, altele decât cele prevăzute la pct. 1 de mai sus sau la art. 1441 din Codul fiscal, efectuate pentru nevoile directe ale aeronavelor şi/sau pentru încărcătura acestora.

(2) în sensul art. 143 alin. (1) lit. i) pct. 2 din Codul fiscal, prin provizii se înţelege bunurile necesare aprovizionării aeronavelor.

(3) Justificarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată se realizează pe baza documentelor care atestă că livrările de bunuri şi prestările de servicii sunt destinate scopurilor prevăzute de lege. Scutirea nu se acordă pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii destinate construirii aeronavelor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal. Livrările de bunuri destinate construirii aeronavelor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal sau pentru orice alt tip de aeronave pot fi scutite de taxă pe valoarea adăugată conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, dacă livrarea respectivă se încadrează într-o măsură de simplificare prevăzută în Instrucţiunile de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate, prevăzute la art. 128 alin. (10) şi art. 1301 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.221/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.045 din 29 decembrie 2006, în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale.

(4) Referirile la transportul internaţional din cuprinsul art. 143 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal includ şi transportul intracomunitar. Scutirea prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. i) pct. 3 din Codul fiscal nu include scutirea pentru transportul intracomunitar de bunuri, altele decât cele care se referă la transportul bunurilor care se află în unul dintre regimurile prevăzute la art. 144 din Codul fiscal şi care sunt scutite de taxă, dar includ, printre altele, scutirea de taxă pentru serviciile accesorii transportului intracomunitar de bunuri efectuat cu aeronave.

Art. 10. - (1) Scutirea de taxă pentru livrările intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu excepţiile de la pct. 1 şi 2 ale aceleiaşi litere, se justifică pe baza următoarelor documente:

a) factura care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal şi în care să fie menţionat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit cumpărătorului în alt stat membru;

b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru şi, după caz,

c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vânzare/cumpărare, documentele de asigurare.

(2) In cazul livrărilor intracomunitare de mijloace de transport noi către un cumpărător care nu comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, scutirea de taxă se justifică prin:

a) factura care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau, dacă furnizorul nu este o persoană impozabilă, prin contractul de vânzare/cumpărare;

b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru sau, după caz, prin dovada înmatriculării mijlocului de transport nou în statul membru de destinaţie.

(3) In cazul livrărilor intracomunitare de produse accizabile prevăzute la art. 143 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal, cu excepţiile de la pct. 1 şi 2 ale aceleiaşi litere, către o persoană impozabilă sau către o persoană juridică neimpozabilă care nu îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, în cazul în care transportul de bunuri este efectuat conform art. 7 alin. (4) şi (5) sau art. 16 din Directiva Consiliului 92/12/CEE din 25 februarie 1992 privind regimul general al produselor supuse accizelor şi deţinerea, circulaţia şi controlul acestor produse, scutirea de taxă se justifică prin:

a) factura care trebuie să conţină informaţiile prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, mai puţin codul de înregistrare în scopuri de TVA al cumpărătorului în alt stat membru;

b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru şi, după caz,

c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vânzare/cumpărare, documentele asigurare.

(4)  In cazul livrărilor intracomunitare asimilate de bunuri prevăzute la art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, respectiv transferurile de bunuri, scutirea de taxă prevăzută la art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal se justifică, cu excepţiile prevăzute la acelaşi alineat, pe baza următoarelor documente:

a) autofactura prevăzută la art. 155 alin. (4) din Codul fiscal, în care să fie menţionat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit în alt stat membru, al persoanei care realizează transferul din România;

b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru.

Art. 11. - (1) Conform art. 1441 din Codul fiscal sunt scutite de taxă serviciile prestate de intermediarii care acţionează în numele şi în contul altei persoane, în cazul în care aceste servicii sunt prestate în legătură cu operaţiunile scutite prevăzute la art. 143 şi 144 din Codul fiscal, cu excepţia operaţiunilor prevăzute la art. 143 alin. (1) lit. f) şi la art. 143 alin. (2) din Codul fiscal.

(2)   Serviciile intermediarilor trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la pct. 6 alin. (2)-(4) din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.

(3) Justificarea scutirii de taxă se realizează pe baza facturii de comision şi a documentelor care atestă că serviciile sunt prestate în legătură cu operaţiunile scutite menţionate la alin. (1).

CAPITOLUL II

Dispoziţii tranzitorii

Art. 12. - (1) Pentru exportul sau livrările intracomunitare realizate prin comisionari care acţionează în nume propriu, dar în contul unui comitent din ţară, scutirea de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările realizate de comitent către comisionar până la data de 31 decembrie 2006 rămâne definitivă, dacă bunurile vor fi transportate de către comisionar din România în afara Comunităţii sau în alt stat membru, după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv. Scutirea pentru livrările realizate de comitent către comisionar se justifică astfel:

a)   în cazul în care bunurile sunt exportate de către comisionar, cu următoarele documente:

1.  contractul încheiat cu comisionarul, din care să rezulte cantităţile de bunuri, precum şi data la care trebuie efectuat exportul;

2.  unul dintre următoarele documente, în copie:

2.1. declaraţia vamală de export, certificată de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală, sau

2.2.  documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală, sau

2.3. confirmarea electronică a părăsirii teritoriului comunitar, transmisă de biroul vamal;

3.   copie de pe lista-anexă la declaraţia vamală sau la documentul de însoţire la export, în care comisionarul a înscris denumirea comitentului;

4. factura emisă de comitent către comisionar pentru livrări realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv;

b)  în cazul în care bunurile sunt livrate intracomunitar de către comisionar, cu următoarele documente:

1.  contractul încheiat cu comisionarul, din care să rezulte cantităţile de bunuri, precum şi data la care trebuia efectuat exportul, care a devenit livrare intracomunitară, dacă bunurile sunt transportate într-un stat membru după 1 ianuarie 2007;

2.  copie de pe documentele prevăzute la art. 10, emise de comisionar;

3. factura emisă de comitent către comisionar, pentru livrări realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv.

(2) Pentru exportul sau livrările intracomunitare realizate prin comisionari care acţionează în nume propriu, dar în contul unui comitent din ţară, livrările de bunuri realizate după data de 1 ianuarie 2007 de către comitenţi către comisionari nu beneficiază de scutirea de taxă, acordată în regim tranzitoriu potrivit alin. (1).

Art. 13. - (1) In situaţia în care beneficiarul stabilit în străinătate, în vederea obţinerii unui produs final, a contractat livrări de bunuri şi/sau prestări de servicii, constând în prelucrări sau expertize asupra bunurilor mobile corporale, cu fiecare unitate care concură la realizarea produsului final, scutirile de taxă pe valoarea adăugată pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv rămân definitive şi se aplică de fiecare unitate potrivit prevederilor prezentului articol, dacă produsul final este exportat sau livrat intracomunitar după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv.

(2) Exportul bunurilor sau livrarea intracomunitară de bunuri, după caz, poate fi efectuat/efectuată de oricare dintre unităţile care au participat la realizarea produsului final, precum şi de către un intermediar.

(3)  Unităţile care au efectuat livrări de bunuri care sunt încorporate în produsul final, inclusiv ambalajele, până la data de 31 decembrie 2006 justifică scutirea cu următoarele documente:

a)  contractul încheiat cu beneficiarul extern, din care să rezulte cantităţile de bunuri şi unităţile la care se face predarea acestora, precum şi termenul pentru justificarea exportului sau, după caz, a livrării intracomunitare;

b)  în cazul în care bunurile sunt exportate, unul dintre următoarele documente, în copie:

b.1) declaraţia vamală de export, certificată de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.2) documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.3) confirmarea electronică a părăsirii teritoriului comunitar transmisă de biroul vamal;

c)  documentele prevăzute la art. 10, dacă bunurile sunt livrate intracomunitar după data aderării;

d) factura emisă către beneficiarul extern pentru livrări de bunuri realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv.

(4) Unităţile care au efectuat prestări de servicii care concură la realizarea produsului final justifică scutirea de taxă pentru serviciile realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv cu următoarele documente:

a) contractul încheiat cu partenerul extern, din care să rezulte prestările de servicii efectuate şi termenul pentru efectuarea exportului sau, după caz, a livrării intracomunitare;

b)  în cazul în care bunurile sunt exportate, cu unul dintre următoarele documente, în copie:

b.1) declaraţia vamală de export, certificată de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.2) documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.3) confirmarea electronică a părăsirii teritoriului comunitar transmisă de biroul vamal;

c) documentele prevăzute la art. 10, în cazul în care produsul final este livrat intracomunitar;

d) factura emisă către beneficiarul extern pentru prestările de servicii realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv.

Art. 14. - (1) Scutirea de taxă pentru prestările de servicii asupra bunurilor plasate în regim de perfecţionare activă, inclusiv în cazul bunurilor de origine comunitară, precum şi pentru livrările de bunuri contractate cu beneficiarul stabilit în străinătate de către alte unităţi decât titularul autorizaţiei de perfecţionare activă şi care sunt încorporate în produsele compensatoare, realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, rămâne definitivă dacă produsele compensatoare sunt exportate sau sunt plasate în alt regim vamal suspensiv ori sunt transportate în alt stat membru din Comunitate după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv.

(2)  Unităţile care au contractat cu beneficiarul stabilit în străinătate livrări de bunuri care sunt încorporate în produsele compensatoare şi care au fost livrate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv justifică scutirea de taxă pe valoarea adăugată cu următoarele documente:

a)  contractul încheiat cu beneficiarul extern, din care să rezulte cantităţile de bunuri şi unităţile la care se face predarea acestora, precum şi termenul pentru justificarea exportului sau a plasării în alt regim vamal suspensiv;

b) în cazul în care produsele compensatoare sunt exportate, unul dintre următoarele documente, în copie:

b.1) declaraţia vamală de export, certificată de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.2) documentul de însoţire la export (EAD), certificat de biroul vamal de ieşire din spaţiul Comunitar şi/sau, după caz, să fie certificat liberul de vamă acordat de autoritatea vamală; sau

b.3) confirmarea electronică a părăsirii teritoriului comunitar transmisă de biroul vamal;

c)  dacă produsele compensatoare sunt transportate în alt stat membru din Comunitate, se va prezenta copie de pe declaraţia vamală de tranzit;

d) factura emisă către beneficiarul extern.

(3)   Titularii autorizaţiilor de perfecţionare activă care realizează exportul sau reexportul produselor compensatoare ori care transportă produsele compensatoare în alt stat membru al Comunităţii sau le plasează în alt regim vamal suspensiv, după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv, vor proceda astfel:

a)  dacă produsele compensatoare sunt exportate sau reexportate, vor justifica scutirea de taxă pe valoarea adăugată pentru serviciile realizate înainte şi după data aderării pe baza documentelor prevăzute la art. 6 alin. (2);

b) dacă produsele compensatoare sunt plasate în alt regim vamal suspensiv, vor justifica scutirea de taxă pentru serviciile realizate înainte şi după data aderării pe baza următoarelor documente:

1. contractul încheiat cu beneficiarul din străinătate;

2. autorizaţia pentru perfecţionare activă;

3. factura pentru prestarea de servicii;

4. declaraţia vamală de plasare în alt regim vamal suspensiv;

c) dacă produsele compensatoare sunt transportate într-un stat membru din Comunitate, vor justifica scutirea de taxă pentru prestările de servicii realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv pe baza următoarelor documente:

1. contractul încheiat cu beneficiarul din străinătate;

2. autorizaţia pentru perfecţionare activă;

3. factura pentru prestarea de servicii;

4.   declaraţia vamală de tranzit în alt stat membru al Comunităţii al produselor compensatoare.

(4) Alte persoane impozabile, care sunt înscrise în autorizaţia pentru perfecţionare activă şi care efectuează prestări de servicii constând în lucrări asupra bunurilor mobile corporale sau orice alte prestări de servicii legate direct de bunuri plasate în regim de perfecţionarea activă, dacă produsele compensatoare sunt exportate sau reexportate ori transportate în alt stat membru al Comunităţii sau sunt plasate în alt regim vamal suspensiv, după data de 1 ianuarie 2007 inclusiv, vor proceda astfel:

a) dacă produsele compensatoare sunt exportate sau reexportate, vor justifica scutirea de taxă pe valoarea adăugată pentru serviciile realizate înainte şi după data aderării pe baza documentelor prevăzute la art. 6 alin. (3);

b) dacă produsele compensatoare sunt plasate în alt regim vamal suspensiv, vor justifica scutirea de taxă pentru serviciile realizate înainte şi după data aderării pe baza următoarelor documente:

1. contractul încheiat cu beneficiarul din străinătate sau cu titularul autorizaţiei de perfecţionare activă;

2. copia de pe autorizaţia pentru perfecţionare activă;

3. factura pentru prestarea de servicii;

4. copia de pe declaraţia vamală de plasare în alt regim vamal suspensiv al produselor compensatoare;

c) dacă produsele compensatoare sunt transportate într-un stat membru din Comunitate, vor justifica scutirea de taxă pentru prestările de servicii realizate până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv pe baza următoarelor documente:

1. contractul încheiat cu beneficiarul din străinătate sau cu titularul autorizaţiei de perfecţionare activă;

2. copia de pe autorizaţia pentru perfecţionare activă;

3. factura pentru prestarea de servicii;

4. copia de pe declaraţia vamală de tranzit în alt stat membru al Comunităţii al produselor compensatoare.

(5) Incheierea regimului de perfecţionare activă cu suspendarea drepturilor de import a mărfurilor de origine comunitară plasate în acest regim pe teritoriul României înainte de aderare şi care sunt transportate după aderare în alt stat membru se efectuează potrivit legislaţiei vamale în vigoare, inclusiv dacă produsele compensatoare încorporează şi bunuri de origine comunitară provenind din România sau care au fost transportate din alt stat membru în România după data aderării. Aceste produse compensatoare sunt numite în continuare produse compensatoare mixte. Persoanele impozabile care realizează prelucrarea bunurilor aflate în acest regim vor menţiona în registrul bunurilor primite numai bunurile de origine comunitară provenind din România sau care au fost transportate din alt stat membru în România după data aderării, iar la data încheierii regimului vamal vor descărca registrul bunurilor primite pe baza documentelor vamale. Transportul produselor compensatoare mixte în alt stat membru nu va fi considerat o livrare intracomunitară de bunuri sau un transfer, respectiv o operaţiune asimilată livrării intracomunitare de bunuri, fiind supus unei operaţiuni vamale, respectiv tranzit în alt stat membru, pentru care se întocmeşte documentul T1 sau TIR şi fişa de informaţii INF 1, potrivit legislaţiei vamale.

(6) Prevederile alin. (5) se aplică şi pentru bunurile de origine necomunitară plasate în România înainte de data aderării în regimul de perfecţionare activă cu suspendarea drepturilor de import şi care sunt transportate după aderare în alt stat membru.

(7)  In situaţiile prevăzute la alin. (5) şi (6), transportul produselor compensatoare mixte din România în alt stat membru, realizat de proprietarul acestora, este scutit de taxă în conformitate cu prevederile art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, indiferent dacă are loc sau nu o livrare în sensul art. 128 alin. (1) din Codul fiscal.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1503/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1503 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1503/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu