Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.15 din 15.01.2021

pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 137/2020 privind aprobarea sistemului de sancţiuni aplicabil începând cu anul 2020 pentru cererile de sprijin/plată depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", aferentă măsurii 15 „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", submăsura 15.1 „Plăţi pentru angajamente de silvomediu" din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 81 din 26 ianuarie 2021



SmartCity1

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 27 din 4.01.2021 al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale,în baza prevederilor:Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020), aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C(2015)3.508 din 26 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentului (UE) nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului CE nr. 1.698/2005 al Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2.799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1.290/2005 şi (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentului delegat (UE) nr. 640/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte Sistemul Integrat de Administrare şi Control şi condiţiile pentru refuzarea sau retragerea plăţilor şi pentru sancţiunile administrative aplicabile în cazul plăţilor directe, al sprijinului pentru dezvoltare rurală şi al ecocondiţionalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte Sistemul Integrat de Administrare şi Control, măsurile de dezvoltare rurală şi ecocondiţionalitatea, cu modificările şi completările ulterioare;Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, aprobată prin Legea nr. 43/2015, cu modificările ulterioare;Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României; Decretului nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României; Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 24/2020 privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2;Hotărârii Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 16 august 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 782/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 septembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare; Hotărârii Guvernului nr. 856/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 15 octombrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 1.065/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 104/2015, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 226/2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a măsurilor programului naţional de dezvoltare rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.002/2016 privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", cu modificările şi completările ulterioare;Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare;art. 1 din Acordul de delegare pentru implementarea prin Sistemul Integrat de Administrare şi Control (IACS) a măsurilor din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020 nr. P107/A69/2015, încheiat la data de 24 iunie 2015 între Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;în temeiul prevederilor: art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;art. 9 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Articolul I Anexa la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 137/2020 privind aprobarea sistemului de sancţiuni aplicabil începând cu anul 2020 pentru cererile de sprijin/plată depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", aferentă măsurii 15 „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", submăsura 15.1 „Plăţi pentru angajamente de silvomediu" din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 463 din 2 iunie 2020, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Aurel Simion,secretar de statANEXĂ (Anexă la Ordinul nr. 137/2020) SISTEMUL DE SANCŢIUNI aplicabil începând cu anul 2020 pentru cererile de sprijin/plată, depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", aferentă măsurii 15 „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", submăsura 15.1 „Plăţi pentru angajamente de silvomediu" din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 Capitolul I Prevederi generale 1. Sistemul de sancţiuni aplicabil pentru cererile de sprijin/plată aferente schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor se stabileşte ţinându-se cont de următoarele aspecte ale neconformităţilor constatate: a)neglijenţa presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalităţi, chiar dacă beneficiarului i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancţiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acţiunii neintenţionate a beneficiarului; b)intenţia presupune prevederea de către beneficiar a rezultatului faptei sale în condiţiile în care fie urmăreşte producerea lui prin intermediul faptei, fie, deşi nu îl urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat. Aceste cazuri se pot referi, dar nu sunt limitate la: inducerea în eroare cu bună-ştiinţă a autorităţilor cu atribuţii în verificarea documentelor justificative, furnizarea de date sau documente false şi orice altă încercare de fraudă comisă în scopul obţinerii unor plăţi din fonduri europene nerambursabile. A doua repetiţie este considerată intenţie (neconformitate deliberată) numai în cazul în care ponderea suprafeţei afectate de neconformitatea care a generat a doua repetiţie faţă de suprafaţa declarată este mai mare sau egală cu 20%. În cazul în care această pondere nu depăşeşte 20%, neconformitatea se încadrează la repetiţie (Această prevedere se aplică doar la cerinţele specifice care se verifică şi sancţionează la nivel de u.a./UP, după caz, nu şi la supradeclarare); c)amploarea neconformităţii depinde în special de efectul acesteia asupra operaţiunii în ansamblu; d)durata (persistenţa) depinde în special de perioada de timp în care se manifestă efectul acesteia sau de posibilitatea de a pune capăt acestui efect prin mijloace rezonabile; e)repetiţia - identificarea unor neconformităţi similare în ultimii patru ani, în cazul aceluiaşi beneficiar sau aceleiaşi măsuri, cu condiţia ca beneficiarul să fi fost informat despre un caz precedent de neconformitate şi să fi avut posibilitatea, după caz, să ia măsurile necesare pentru a remedia situaţia anterioară de neconformitate; f)gravitatea unei neconformităţi depinde în special de importanţa consecinţelor acesteia, având în vedere obiectivele urmărite prin angajamentele sau obligaţiile care nu au fost respectate. 2. Definiţii: a)grupă de culturi (grup de plată) - o grupă pentru fiecare dintre suprafeţele declarate în scopul aplicării schemei de ajutor de stat, în cazul căreia este aplicabilă o rată a sprijinului diferită; b)suprafaţă determinată - suprafaţa unităţilor amenajistice incluse în amenajamentul silvic rezultată în urma efectuării controalelor administrative şi/sau controalelor la faţa locului; c)beneficiari multipli - două sau mai multe persoane fizice/juridice deţin o suprafaţă de teren forestier în indiviziune şi doar una dintre acestea este împuternicită prin procură notarială, ca reprezentant în relaţia cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA); d)asocierea simplă între persoane fizice - poate fi aplicată numai pentru persoane fizice care au în proprietate suprafeţe mai mici de 100 de ha în baza Acordului de asociere în vederea accesării măsurii 15 (model orientativ în anexa 15 la Ghidul solicitantului).3. Există 6 categorii de sancţiuni, care se aplică în ordinea enumerării, la suma de plată rămasă după etapa anterioară de sancţionare. Ordinea aplicării sancţiunilor este următoarea: A. sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor; B. sancţiuni privind selecţia, eligibilitatea, cerinţele specifice şi cele obligatorii: B1. sancţiuni pentru nerespectarea punctajului acordat în urma aplicării criteriilor de selecţie; B2. sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate generale, a cerinţelor specifice şi a celor obligatorii prevăzute de legislaţia silvică sau de dreptul intern relevant; C. sancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată; D. sancţiuni pentru nedeclararea tuturor suprafeţelor din cadrul exploataţiei agricole, după caz; E. sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii, din cadrul exploataţiei agricole, după caz; F. sancţiuni suplimentare. 4. În cazul în care beneficiarul care a depus cererea de sprijin/plată şi a fost selectat pentru controlul pe teren nu permite inspectarea suprafeţei angajate şi, după caz, a fermei de către reprezentanţii organismelor abilitate, se consideră că acesta nu a respectat angajamentul. În acest caz, beneficiarului nu i se va acorda nicio plată pentru anul în curs şi, în plus, i se vor recupera toate sumele acordate până la momentul respectiv. Recuperarea sumelor acordate beneficiarului până la momentul respectiv nu presupune şi aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. 5. Beneficiarul nu va fi sancţionat, dacă a prezentat documente justificative în acest sens, conform legislaţiei în vigoare şi reglementărilor procedurale specifice de implementare a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2014-2020), aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, în cazurile de forţă majoră şi circumstanţe excepţionale, recunoscute în special, după cum urmează: a)decesul beneficiarului; b)incapacitatea profesională pe termen lung a beneficiarului; c)o catastrofă naturală gravă care afectează puternic terenurile forestiere şi/sau exploataţia agricolă (exemple: inundaţii, avalanşe, alunecări de teren, precipitaţii abundente, incendii, doborâturi de vânt, rupturi de zăpadă etc.); evenimente independente de voinţa părţilor semnatare, intervenite după data semnării angajamentului, care împiedică executarea prevederilor acestuia şi care exonerează de răspundere partea care o invocă; d)o boală a plantelor care afectează pădurea aflată sub angajament; e)exproprierea în totalitate a terenurilor forestiere angajate sau a unei mari părţi a acesteia (dacă exproprierea respectivă nu ar fi putut fi anticipată la data depunerii cererii de sprijin); f)o situaţie epidemiologică internaţională, declarată pandemie de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii, incidentă şi pe teritoriul României, reglementată în condiţiile stabilite prin legislaţia naţională şi reglementările procedurale specifice de implementare a Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), aprobate prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale. 6. Dacă un beneficiar nu şi-a putut îndeplinit angajamentul din cauza unui caz de forţă majoră sau a unor circumstanţe excepţionale, plata se va efectua pentru costurile suplimentare şi pierderile de venit înregistrate de acesta în anul respectiv. Angajamentul rămâne în vigoare pentru anii următori în caz de forţă majoră sau circumstanţe excepţionale, cu excepţia situaţiei în care nu se pot atinge obiectivele propuse prin implementarea acestuia, când acesta se închide. În toate cazurile de forţă majoră ori circumstanţe excepţionale pentru suprafeţele afectate de nerespectări nu se vor recupera sumele primite în campaniile anterioare. Capitolul IICategorii de sancţiuni Secţiunea 1Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor 1.a) Dacă diferenţa dintre suprafaţa declarată pentru plată şi suprafaţa determinată la nivelul unei grupe de plată este mai mică sau egală cu 0,1 ha, suprafaţa determinată va fi considerată egală cu suprafaţa declarată. Acest paragraf nu se aplică în cazul în care diferenţa reprezintă mai mult de 20% din suprafaţa totală declarată pentru plată. b)Dacă în ceea ce priveşte o grupă de plată, suprafaţa declarată pentru plată depăşeşte suprafaţa determinată cu un procent mai mare de 3% din suprafaţa determinată sau 2 ha, dar mai mică sau egală cu 20% din suprafaţa determinată, plata se calculează pe baza suprafeţei determinate, din care se scade dublul diferenţei constatate. c)Dacă suprafaţa declarată pentru plată depăşeşte suprafaţa determinată cu un procent mai mare de 20% din suprafaţa determinată, pentru anul în cauză nu se acordă nicio plată pentru grupa de plată în cauză. d)Dacă suprafaţa declarată pentru plată depăşeşte suprafaţa determinată cu un procent mai mare de 50% din suprafaţa determinată, beneficiarul este exclus de la plată pentru grupa de plată în cauză şi, în plus, acesta este sancţionat cu valoarea cuantumului sprijinului care corespunde diferenţei dintre suprafaţa declarată şi suprafaţa determinată. 2. Sancţiunile de supradeclarare se vor aplica dacă diferenţa dintre suprafaţa declarată şi cea determinată este confirmată, atât de către controalele APIA, cât şi de către controalele Gărzii Forestiere (GF). 3.a) Dacă în urma efectuării concilierii, GF nu confirmă această diferenţă de suprafaţă, APIA va lua în calcul această diferenţă la stabilirea suprafeţelor determinate pentru plata M15, angajamentul va fi amendat prin diminuarea suprafeţei angajate, iar suprafaţa eligibilă pentru plată devine suprafaţa angajată pentru toţi anii următori de angajament. b)În situaţia în care, ca urmare a controalelor efectuate, se constată că aceleaşi suprafeţe fac parte din două amenajamente distincte, GF va determina cauza şi modalitatea de remediere. Pentru beneficiarul la care se va reface amenajamentul, având în vedere că suprafaţa se va diminua atât de către GF, cât şi de către APIA, se vor aplica sancţiuni de supradeclarare.4. Nu se vor aplica sancţiuni administrative în baza prevederilor art. 64 alin. 2 lit. c) şi d)/art. 77 alin. 2 lit. c) şi d) din Regulamentul (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care: a)neconformitatea este cauzată de o eroare a autorităţii competente sau a unei alte autorităţi şi dacă eroarea nu ar fi putut fi detectată în mod rezonabil de persoana vizată de sancţiunea administrativă; b)persoana vizată poate demonstra într-un mod considerat satisfăcător de către autoritatea competentă că nu este răspunzătoare pentru nerespectarea obligaţiilor sau dacă autoritatea competentă stabileşte într-un alt mod că persoana vizată nu este răspunzătoare în acest sens. Secţiunea a 2-aSancţiuni privind selecţia, eligibilitatea, cerinţele specifice şi cele obligatorii SUBSECŢIUNEA 1 Sancţiuni pentru nerespectarea punctajului acordat în urma aplicării criteriilor de selecţie 1. Acest tip de sancţiune se aplică numai beneficiarilor ale căror cereri de sprijin au fost selectate într-o sesiune în care valoarea publică a cererilor de sprijin depuse a depăşit alocarea financiară a sesiunii respective, caz în care se determină punctajul în vederea realizării selecţiei. 2. În cazul în care pe toată perioada de implementare a angajamentului punctajul total al cererii de sprijin nu este menţinut la un nivel cel puţin egal cu 90% din punctajul ultimei cereri de sprijin selectate pentru finanţare în cadrul raportului de selecţie final al aceleiaşi sesiuni, angajamentul va fi închis şi se vor stabili debite aferente plăţilor acordate necuvenit în anii anteriori, cu excepţia apariţiei unei situaţii de forţă majoră, a circumstanţelor excepţionale sau a modificărilor survenite ca urmare a reamenajării în ceea ce priveşte încadrarea în grupe, subgrupe şi categorii funcţionale a u.a. din suprafaţa solicitată. Excepţia referitoare la modificările grupei, subgrupei şi categoriei funcţionale este acceptată numai dacă solicitarea de modificare este făcută (şi consemnată în procesul-verbal al conferinţei I de amenajare) în cadrul conferinţei I de amenajare de către: a)administratorul/custodele ariei protejate/instituţiile responsabile pentru aria naturală protejată, în situaţia în care aceasta este constituită parţial sau total peste u.a. în cauză; b)reprezentantul structurii judeţene sau regionale pentru protecţia mediului; c)reprezentantul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură sau, după caz, al structurii teritoriale de specialitate. 3. Calculul punctajului total se va realiza utilizând criteriile de selecţie şi punctajele aferente stabilite pentru sesiunea în care cererea de sprijin a fost selectată pentru finanţare. 4. Pentru calcularea punctajului aferent principiilor de selecţie se va utiliza suprafaţa totală eligibilă stabilită în urma controalelor administrative şi la faţa locului, în cazul în care se efectuează şi acest tip de control. SUBSECŢIUNEA a 2-a Sancţiuni pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate generale, a cerinţelor specifice şi a celor obligatorii prevăzute de legislaţia silvică sau de dreptul intern relevant 1. Sancţiunile pentru nerespectarea condiţiilor de eligibilitate, inclusiv a cerinţelor specifice şi a cerinţelor de bază relevante angajamentelor se stabilesc conform tabelului nr. 1. Tabelul nr. 1

Nr. crt. Codul sancţiunii Tipul sancţiunii
1. 1 Se aplică o sancţiune de 3% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
2. 2 Se aplică o sancţiune de 10% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
3. 3 Se aplică o sancţiune de 25% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
4. 4 Se aplică o sancţiune de 50% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
5. 5 Se aplică o sancţiune de 75% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
6. 6 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe pachet pe anul respectiv de angajament.
7. 7 Se aplică o sancţiune de 100% din valoarea sprijinului pe măsură pe anul respectiv de angajament, iar, în plus, beneficiarul este obligat să returneze toţi banii primiţi pe pachetul respectiv până în acel moment (pentru anii anteriori); în cazul în care se încadrează la intenţie se exclude de la plată şi pentru anul următor.

2. Sistemul de sancţiuni este unul progresiv: în cazul în care în primul an a fost aplicată o sancţiune (de exemplu: 1), iar în al doilea an a fost aplicată aceeaşi sancţiune pentru aceeaşi condiţie nerespectată (de exemplu: 1), atunci pentru anul 2 se va aplica sancţiunea următoare (de exemplu: 2). 3. Sancţiunea se aplică pentru fiecare condiţie nerespectată în parte. Dacă în cadrul unui pachet nu sunt îndeplinite mai multe condiţii, beneficiarului i se aplică pe pachetul respectiv cea mai mare sancţiune dintre sancţiunile aplicate pentru fiecare condiţie în parte la nivel de unitate amenajistică - u.a./unitate de producţie (protecţie) - UP. 4. În cazul nivelului 7 al sancţiunilor pentru nerespectarea cerinţelor specifice, recuperarea sumelor acordate beneficiarului până la momentul respectiv nu presupune şi aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. 5. Sancţiunea se aplică la nivel de u.a./UP. 6. La stabilirea nivelului sancţiunilor s-a ţinut seama de gravitatea, amploarea şi durata (persistenţa) neconformităţilor. 7. În cazul cererii cu beneficiari multipli, dacă se constată o nerespectare a condiţiilor/cerinţelor de eligibilitate, obligatorii relevante şi specifice M15, la suma cuvenită cererii de sprijin/plată pentru M15, se va aplica sancţiunea stabilită. 8. Reducerile, excluderile şi recuperările se aplică sumelor deja plătite în anii precedenţi pentru angajamentul respectiv. 9. În cazul în care, ca urmare a controalelor efectuate de către APIA şi GF, rezultă anumite micşorări de suprafeţe, acestea se vor lua în calcul la stabilirea suprafeţelor determinate pentru plata M15. Angajamentul va fi amendat, iar suprafaţa eligibilă pentru plată devine suprafaţa angajată pentru toţi anii următori de angajament. 10. Condiţiile de eligibilitate generale, cerinţele obligatorii relevante şi cele specifice angajamentelor, precum şi sancţiunile pentru nerespectarea acestora sunt prevăzute în tabelul nr. 2. Tabelul nr. 2

Nr. crt. Condiţii de eligibilitate/ Cerinţe generale şi specifice Condiţii de aplicare Sancţiune Cod sancţiune (în cazul sancţiunilor proporţionale)
0 1 2 3 4
I. Condiţii de eligibilitate generale
1. Suprafaţa minimă pentru care se încheie angajamentul este de 100 ha. Dacă pe parcursul derulării angajamentului nu se îndeplineşte această condiţie, beneficiarul este exclus de la plată pentru campania în curs, angajamentul se închide şi se recuperează sumele primite anterior. Nu se recuperează sumele plătite anterior, în cazul în care suprafaţa aflată sub angajament scade sub 100 ha pe parcursul implementării angajamentului ca urmare a aplicării art. 36 alin. (1), art. 37 alin. (1) lit. a), e) şi f) şi/sau art. 39 alin. (1) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a încadrării în tipul I funcţional în noul amenajament faţă de cel anterior, precum şi a unei reparcelări rezultate în urma înregistrării sistematice sau sporadice a imobilelor potrivit dispoziţiilor din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. x
2. Terenurile destinate împăduririi sau reîmpăduririi nu reprezintă mai mult de 15% din suprafaţa angajată. Dacă pe parcursul derulării angajamentului nu se îndeplineşte această condiţie în unul din cei 5 ani de angajament, beneficiarul este exclus de la plată pentru anul în care s-a constatat încălcarea condiţiei. În cazul în care această condiţie nu este respectată în 2 ani de angajament, angajamentul se închide şi se recuperează sumele plătite anterior. Nu se recuperează sumele plătite anterior în cazul în care condiţia nu este respectată ca urmare a apariţiei de fenomene care impun recoltarea de produse accidentale I sau II sau reducerii suprafeţei ca urmare a aplicării art. 36 alin. (1), art. 37 alin. (1) lit. a), e) şi f) şi/sau art. 39 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ca urmare a încadrării în tipul I funcţional în noul amenajament faţă de cel anterior. x
3. Suprafaţa trebuie să facă parte dintr-un amenajament silvic în vigoare - amenajamentul se consideră a fi în vigoare după ce a fost avizat procesul-verbal al conferinţei a II-a de amenajare. [Pe toată perioada de angajament întreaga suprafaţă angajată trebuie să fie cuprinsă într-un (în) amenajament(e) silvic(e) în vigoare.] Dacă pe parcursul derulării angajamentului, amenajamentul expiră, cerinţa se consideră respectată, dacă documentaţia necesară pentru noul amenajament a fost depusă la GF înainte de data expirării amenajamentului anterior, iar avizul (cu fişa rezumativă a dosarului tehnic anexată) eliberat de GF în baza noului amenajament va fi depus la APIA odată cu cererea de plată sau în maximum 20 de zile calendaristice de la eliberarea acestuia. 1. Se exclude de la plată pentru anul de angajament în curs UP pentru care se constată că în orice perioadă a unui an de angajament orice suprafaţă din componenţa acesteia nu face parte dintr-un amenajament silvic în vigoare, cu aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. 2. În cazul în care se constată într-un alt an decât cel precizat la pct. 1 că în orice perioadă din anul respectiv orice suprafaţă din componenţa UP nu face parte dintr-un amenajament silvic în vigoare, beneficiarul este exclus de la plată pentru anul de angajament în curs pentru UP respectivă, sumele primite anterior pentru UP respectivă se recuperează, iar angajamentul se amendează prin eliminarea acesteia de la finanţare, cu aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. Nu se exclude de la plată şi nu se recuperează sumele plătite anterior, în cazul în care suprafaţa care nu se mai găseşte în noul amenajament a fost exclusă din angajament. x
0 1 2 3 4
4. Beneficiarul este deţinătorul unei suprafeţe de teren forestier din cadrul Fondului Forestier Naţional - FFN. Se exclude de la plată u.a. pentru care se constată că în orice an din perioada de angajament orice suprafaţă din componenţa acesteia solicitată la plată nu face parte din Fondul Forestier Naţional. Sumele primite anterior pentru u.a. respectivă se recuperează, iar angajamentul se amendează prin eliminarea acesteia de la finanţare. În cazul în care condiţia nu este respectată ca urmare a aplicării art. 36 alin. (1), art. 37 alin. (1) lit. a), e) şi f) şi/sau art. 39 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a unei reparcelări rezultate în urma înregistrării sistematice sau sporadice a imobilelor potrivit dispoziţiilor din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu se recuperează sumele plătite anterior, iar plata în anul de angajament în curs se diminuează proporţional cu suprafaţa care nu mai face parte din FFN. În acest caz, angajamentul se amendează prin reducerea suprafeţei angajate cu suprafaţa care nu mai face parte din FFN (dacă suprafaţa scade sub 100 ha se închide angajamentul fără recuperarea sumelor). x
5. Terenurile grevate de sarcini şi gajuri cu deposedare în favoarea unei terţe părţi, conform evidenţelor cadastrale locale, nu sunt eligibile. Dacă pe parcursul derulării angajamentului nu se îndeplineşte această condiţie în oricare din anii de implementare, pentru oricare dintre u.a., se refuză la plată u.a. care contribuie la nerespectarea acestui criteriu pentru anul cererii de sprijin/plată în cauză (anul n). În cazul în care se constată că şi în anul n+1 criteriul nu este îndeplinit, u.a. se exclude de la plată pentru anul n şi anul n+1 şi se recuperează sumele primite anterior pentru această u.a.; angajamentul se închide pentru u.a. în cauză. x
6. Beneficiarul se angajează să menţină angajamentul de silvomediu pentru o perioadă de 5 ani de la data semnării acestuia. Beneficiarul se angajează să respecte condiţiile/cerinţele de eligibilitate, obligatorii relevante şi specifice pachetelor de silvomediu pentru care aplică. Nu se permite deschiderea angajamentului dacă nu a fost semnat angajamentul multianual. x
7. Beneficiarul trebuie să deţină contract de administrare/prestări servicii silvice cu un ocol silvic autorizat. Dacă un ocol silvic se desfiinţează, proprietarul este obligat să încheie contract cu un alt ocol silvic. Nu se permite deschiderea angajamentului. Dacă pe parcursul derulării angajamentului nu se îndeplineşte această condiţie, angajamentul se închide, este exclus de la plată în campania în curs UP care nu îndeplineşte această condiţie şi se recuperează sumele primite anterior, cu aplicarea sancţiunilor de supradeclarare atât în campania în curs, cât şi în anii anteriori de angajament. x
8. Beneficiarul trebuie să participe cu toată suprafaţa deţinută de acesta într-o unitate de producţie/protecţie.i) Se exclude de la plată pentru anul de angajament în curs şi se recuperează sumele primite anterior pentru întreaga suprafaţă din UP din angajament, dacă pe parcursul derulării angajamentului se constată că beneficiarul deţinea la momentul depunerii cererii de sprijin şi altă suprafaţă forestieră eligibilă în cadrul UP respective. Angajamentul se amendează prin eliminarea de la finanţare a suprafeţei din UP respectivă, cu aplicarea sancţiunilor de supradeclarare atât în campania în curs, cât şi în anii anteriori de angajament. x
i) Beneficiarul trebuie să solicite suprafaţa eligibilă deţinută de acesta într-o unitate de producţie/protecţie. Suprafaţa neeligibilă din UP sau cea care depăşeşte procentul de 15% permis în cazul terenurilor destinate împăduririi sau reîmpăduririi va fi declarată, dar nu va fi solicitată la plată.
0 1 2 3 4
9. Beneficiarii măsurii nu trebuie să fie persoane aflate în dificultate, aşa cum sunt definite conform prevederilor Orientărilor privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate. Pentru anul cererii de plată în cauză (anul n) se refuză la plată pentru plăţile aferente ambelor pachete. Plăţile aferente anului n se pot resolicita doar în anul următor (n+1). Dacă se constată că nici în anul n+1 criteriul nu este îndeplinit, angajamentul se închide şi se recuperează sumele primite anterior. x
II. Cerinţele obligatorii relevante prevăzute de legea naţională a pădurilor sau de dreptul intern relevant aplicabile submăsurii
II.1. Pachetul 1 - Asigurarea de zone de linişte
1. Beneficiarul este obligat ca pe toată perioada de angajament să respecte cerinţele obligatorii relevante prevăzute de legislaţia naţională silvică sau de dreptul intern relevant referitoare la executarea lucrărilor de extragere a materialului lemnos prin tăieri de igienă, rărituri, tăieri de conservare şi regenerare. Nerespectarea cerinţei Se exclude de la plată pentru campania în curs u.a. pentru care s-a constatat de către instituţiile specializate, în cadrul sarcinilor care le revin, încălcarea prevederilor amenajamentului la nivel de u.a. referitor la aplicarea lucrărilor de extragere a materialului lemnos prin tăieri de igienă, rărituri, tăieri de conservare şi regenerare; sumele primite anterior pentru u.a. respectivă se recuperează, iar angajamentul se amendează prin eliminarea acesteia de la finanţare. x
II.2. Pachetul 2 - Utilizarea atelajelor la colectarea lemnului din rărituri
1. Beneficiarul este obligat ca pe toată perioada de angajament să respecte cerinţele obligatorii relevante prevăzute de legislaţia naţională silvică sau de dreptul intern relevant referitoare la executarea lucrărilor de extragere a materialului lemnos cu atelaje din u.a. selectate voluntar. Nerespectarea cerinţei Se exclude de la plată u.a. în care se execută rărituri, pentru care s-a constatat de către instituţiile specializate, în cadrul sarcinilor care le revin, încălcarea prevederilor referitoare la executarea lucrărilor de extragere cu atelaje a materialului lemnos; sumele primite anterior în cadrul pachetului 2 pentru u.a. respectivă se recuperează. x
III. Cerinţe specifice angajamentelor
III.1. Pachetul 1 - Asigurarea de zone de linişte
1. Zona de linişte compactă din cadrul unei UP nu poate avea o suprafaţă mai mică de 20 ha. Nerespectarea cerinţei privind mărimea zonei de linişte compacte Dacă pe parcursul derulării angajamentului nu se îndeplineşte această condiţie concomitent pentru toate suprafeţele compacte la nivelul unei UP, beneficiarul este exclus de la plată pentru UP în cauză pentru campania în curs, angajamentul se închide pentru UP în cauză şi se recuperează sumele primite anterior pentru suprafaţa angajată în cadrul UP în cauză. Nu se recuperează sumele plătite anterior, în cazul în care suprafaţa zonei de linişte scade sub 20 ha ca urmare a aplicării art. 36 alin. (1), art. 37 alin. (1) lit. a), e) şi f) şi/sau art. 39 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a încadrării în tipul I funcţional în noul amenajament faţă de cel anterior, precum şi a unei reparcelări rezultate în urma înregistrării sistematice sau sporadice a imobilelor potrivit dispoziţiilor din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul în care la nivel de UP există mai multe suprafeţe compacte, suprafaţa compactă care scade sub 20 ha, ca urmare a nerespectării uneia sau a mai multor condiţii/cerinţe care nu implică excluderea din angajament a uneia sau a mai multor u.a. din zona compactă respectivă, este exclusă din zona de linişte în campania curentă, iar angajamentul rămâne în desfăşurare pentru toată suprafaţa angajată iniţial. 3
0 1 2 3 4
În cazul în care la nivel de UP există mai multe suprafeţe compacte, suprafaţa compactă care scade sub 20 ha, ca urmare a nerespectării uneia sau a mai multor condiţii/cerinţe care implică excluderea din angajament a uneia sau a mai multor u.a. din zona compactă respectivă, este exclusă din zona de linişte pe toată perioada de angajament.
2. Zona de linişte compactă este de minimum 20% din totalul suprafeţei eligibile angajate. Zona de linişte compactă la nivel de UP poate fi constituită din mai multe trupuri compacte, cu suprafeţe de cel puţin 20 ha fiecare, care conţin u.a. întregi. Pentru terenurile forestiere situate în mai multe UP (administrate de acelaşi ocol silvic sau de ocoale silvice diferite), delimitarea zonei de linişte compacte de minimum 20% se va asigura la nivelul fiecărei UP. Nerespectarea cerinţei privind mărimea zonei de linişte compacte (în cazul în care suprafaţa diminuată este de peste 20 ha) 1.ii) Dacă pe perioada de derulare a angajamentului la nivel de UP suprafaţa determinată a zonei de linişte scade sub 20% din suprafaţa determinată angajată în anul 1, dar nu scade sub 17,5% 3
2.ii) Dacă pe perioada de derulare a angajamentului la nivel de UP suprafaţa determinată a zonei de linişte scade sub 17,5% din suprafaţa determinată angajată în anul 1, dar nu scade sub 15% 4
3.ii) Dacă pe perioada de derulare a angajamentului la nivel de UP suprafaţa determinată a zonei de linişte scade sub 15% din suprafaţa determinată angajată în anul 1 5
REPETIŢIE 4/5/6
Se consideră repetiţie dacă: - procentul zonei de linişte pentru care s-a stabilit sancţiunea iniţială se reduce în anii rămaşi de aplicare a angajamentului ca urmare a încălcării cerinţelor în alte u.a. decât cele care au condus la stabilirea sancţiunii iniţiale; - se constată încălcări ale cerinţelor specifice precizate la pct. 3.1, 3.2 sau 3.3 din prezenta anexă pe u.a. care au condus la stabilirea sancţiunii iniţiale.
INTENŢIE 7
ii) 1. Dacă procentul zonei de linişte scade sub 20%, se aplică atât excluderea de la plată a uneia sau a mai multor u.a. din zona de linişte în care s-au înregistrat neconformităţi, cât şi nivelul de sancţiune în funcţie de interval. Excluderea u.a. de la plată ca urmare a încălcării unei cerinţe specifice, dar şi aplicarea nivelului de sancţiune se fac pentru cererea din anul în curs (cu excepţia repetiţiei), fără ca suprafaţa zonei de linişte să fie ajustată pentru anii următori, iar angajamentul rămâne în desfăşurare pentru întreaga suprafaţă angajată iniţial. 2. În cazul excluderii u.a. din zona de linişte se vor avea în vedere următoarele posibilităţi: - completarea, dacă este posibil, a zonei de linişte cu u.a. adiacente, astfel încât să se ajungă la procentul de 20%. Condiţia ca u.a. să fie incluse în zona de linişte în anul următor este ca pe acestea să se fi respectat cerinţele specifice în anii anteriori; - în cazul în care completarea zonei de linişte cu u.a. adiacente nu este posibilă, sancţiunea identificată iniţial pentru cerinţa specifică se aplică până la finalizarea angajamentului, fără a se considera repetiţie/intenţie. În situaţia în care intervin alte nerespectări de cerinţe, acestea pot fi încadrate la repetiţie/intenţie, după caz. 3. Dacă în anul următor, solicitantul nu efectuează lucrări în nicio u.a. din zona de linişte, nu se mai aplică nicio sancţiune pentru cerinţele specifice prevăzute la pct. 3.1 şi 3.2 din prezenta anexă. Începând cu anul 2 de angajament, fiecare an de angajament se evaluează separat. Dacă în unul din anii următori solicitantul sprijinului efectuează lucrări, indiferent dacă ele sunt efectuate în aceeaşi u.a. pe care a mai fost constatată această neconformitate sau în alte u.a., se aplică nivelul de repetiţie/intenţie, după caz. 4. Nu se aplică sancţiunile prevăzute la pct. 1-3 aferente cerinţei specifice III.1.2, în cazul în care condiţia nu este respectată ca urmare a aplicării art. 36 alin. (1), art. 37 alin. (1) lit. a), e) şi f) şi/sau art. 39 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ca urmare a încadrării în tipul I funcţional în noul amenajament faţă de cel anterior, a unei reparcelări rezultate în urma înregistrării sistematice sau sporadice a imobilelor potrivit dispoziţiilor din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau în cazul aplicării prevederilor art. 18 alin. (1) lit. c) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.002/2016 privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", cu modificările şi completările ulterioare.
3. 1.iii) În cadrul zonelor de linişte pentru perioada de angajament vor fi permise doar lucrări de împădurire, ajutorare a regenerărilor naturale, întreţinere a culturilor şi a seminţişurilor până la realizarea stării de masiv, descopleşiri, degajări, depresaje şi curăţiri, precum şi lucrări de reconstrucţie ecologică care se continuă din perioada premergătoare angajamentului. Nerespectarea cerinţei În cazul în care într-o u.a. din zona de linişte, pe perioada de derulare a angajamentului, se execută într-un singur an lucrări de extragere a materialului lemnos prin rărituri, tăieri de regenerare, tăieri de conservare sau tăieri de igienă, se exclude de la plată pentru anul de campanie în curs u.a. respectivă, iar angajamentul rămâne în desfăşurare pentru toată suprafaţa angajată iniţial. 1
REPETIŢIE 2
În cazul în care neconformitatea se datorează încălcării cerinţelor atât în aceeaşi u.a., cât şi în alte u.a. decât cele care au condus la stabilirea sancţiunii iniţiale, se consideră repetiţie.
INTENŢIE 5
0 1 2 3 4
2.iii) În cazul în care pe perioada de aplicare a angajamentului în cadrul zonei de linişte apar fenomene care impun recoltarea de produse accidentale I sau II pe o suprafaţă mai mică de 50% din suprafaţa zonei de linişte, lemnul afectat va fi extras în condiţiile legii. Nerespectarea cerinţei În cazul în care în cadrul zonei de linişte apar fenomene care impun recoltarea de produse accidentale I sau II pe o suprafaţă mai mică de 50% din suprafaţa zonei de linişte şi lemnul afectat a fost extras cu încălcarea condiţiilor legale. 1
REPETIŢIE 2
INTENŢIE 5
3. iii) În cazul în care suprafaţa pe care apar fenomene care impun recoltarea de produse accidentale I sau II este de cel puţin 50% din suprafaţa zonei de linişte, angajamentul se încheie fără a fi necesară rambursarea sprijinului primit anterior în cadrul angajamentului. Nerespectarea cerinţei În cazul în care suprafaţa pe care apar fenomene care impun recoltarea de produse accidentale I sau II este de cel puţin 50% din suprafaţa zonei de linişte, angajamentul se încheie fără a fi necesară rambursarea sprijinului primit anterior în cadrul angajamentului. x
iii) O lucrare se consideră executată într-un an dacă aceasta se execută într-o singură perioadă cuprinsă între 1.01 anul n şi 31.12 anul n. În cazul în care o partidă nu a putut fi exploatată în întregime până la data de 31.12 a anului n şi stocul este reautorizat la data de 1.01 a anului n+1 pentru extragerea stocului rămas, nu se consideră a fi lucrări separate, cu condiţia ca durata de timp de la începutul exploatării şi până la reprimirea parchetului să nu depăşească 365 de zile calendaristice. Lucrarea de exploatare care nu este finalizată până la sfârşitul anului calendaristic va fi înregistrată în anul în care s-a emis autorizaţia de exploatare, fără a depăşi durata maximă cumulată de 365 de zile pentru reprimirea parchetului.
4. 1.iv) În cadrul zonei din afara zonei de linişte, în u.a. încadrate în T II nu se execută lucrări de extragere de masă lemnoasă prin lucrări de conservare pe toată perioada de aplicare a angajamentului. Nerespectarea cerinţei În cazul în care într-o u.a. din afara zonei de linişte încadrate în T II pe perioada de derulare a angajamentului se execută într-un singur an lucrări de extragere a materialului lemnos prin lucrări de conservare, se exclude de la plată pentru anul de campanie în curs u.a. respectivă, iar angajamentul rămâne în desfăşurare. 1
REPETIŢIE 2
În cazul în care s-a aplicat o sancţiune pentru nerespectarea cerinţei 4.1, iar în perioada ulterioară de derulare a angajamentului cerinţa 4.1 nu este respectată în u.a. pentru care s-a stabilit sancţiunea anterioară sau în alte u.a., se exclud de la plată pentru anul de campanie în curs u.a. respective, iar angajamentul rămâne în desfăşurare.
INTENŢIE 5
2.iv) În situaţia în care pe suprafaţa unei u.a. încadrate în T II din afara zonei de linişte are loc un fenomen ce impune recoltarea de produse accidentale I sau II, lemnul afectat va fi extras în condiţiile legii. Nerespectarea cerinţei În cazul în care într-o u.a. încadrată în T II din afara zonei de linişte are loc un fenomen ce impune recoltarea de produse accidentale I sau II şi lemnul afectat a fost extras cu încălcarea prevederilor legale. 1
REPETIŢIE 2
INTENŢIE 5
iv) O lucrare se consideră executată într-un an dacă aceasta se execută într-o singură perioadă cuprinsă între 1.01 anul n şi 31.12 anul n. În cazul în care o partidă nu a putut fi exploatată în întregime până la data de 31.12 a anului n şi stocul este reautorizat la data de 1.01 a anului n+1 pentru extragerea stocului rămas, nu se consideră a fi lucrări separate, cu condiţia ca durata de timp de la începutul exploatării şi până la reprimirea parchetului să nu depăşească 365 de zile calendaristice. Lucrarea de exploatare care nu este finalizată până la sfârşitul anului calendaristic va fi înregistrată în anul în care s-a emis autorizaţia de exploatare, fără a depăşi durata maximă cumulată de 365 de zile pentru reprimirea parchetului.
0 1 2 3 4
5. 1.v) Pe suprafaţa din angajament care nu face obiectul constituirii zonei de linişte se pot executa lucrările prevăzute de amenajamentul silvic, avându-se în vedere ca pe perioada angajamentului să nu se intervină cu lucrări mai mult de o dată pe aceeaşi u.a., cu excepţia cazului în care este necesar să se efectueze lucrări de împădurire, ajutorarea regenerărilor naturale, întreţinere a culturilor şi a seminţişurilor până la realizarea stării de masiv, descopleşiri, degajări, depresaje şi curăţiri. Nerespectarea cerinţei În cazul în care într-o u.a. încadrată în tipurile funcţionale eligibile T III-T VI (cu excepţia lui T II) din afara zonei de linişte pe perioada de derulare a angajamentului se intervine cu lucrări mai mult de o dată pe aceeaşi u.a., cu excepţia cazului în care este necesar să se efectueze lucrări de împădurire, ajutorare a regenerărilor naturale, întreţinere a culturilor şi a seminţişurilor până la realizarea stării de masiv, descopleşiri, degajări, depresaje şi curăţiri, se exclude de la plată pentru campania în curs u.a. respectivă, iar angajamentul rămâne în desfăşurare. 1
REPETIŢIE 2
În cazul în care s-a aplicat o sancţiune pentru nerespectarea prezentei cerinţe, iar în perioada ulterioară de derulare a angajamentului prezentei cerinţe nu este respectată în u.a. pentru care s-a stabilit sancţiunea anterioară sau în alte u.a., se exclud de la plată pentru anul de campanie în curs u.a. respective, iar angajamentul rămâne în desfăşurare.
INTENŢIE 5
2.v) În situaţia în care pe suprafaţa unei u.a. din afara zonei de linişte are loc un fenomen ce impune recoltarea de produse accidentale I sau II (conform definiţiei din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.002/2016 privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor", cu modificările şi completările ulterioare), lemnul afectat va fi extras în condiţiile legii. Nerespectarea cerinţei În cazul în care într-o u.a. încadrată în categoriile eligibile T III-T VI (cu excepţia lui T II) din afara zonei de linişte are loc un fenomen ce impune recoltarea de produse accidentale I sau II şi lemnul afectat a fost extras cu încălcarea prevederilor legale. 1
REPETIŢIE 2
INTENŢIE 5
v) Lucrarea prevăzută în amenajamentul silvic a se executa o singură dată la nivel de u.a. pe perioada angajamentului se execută într-o singură perioadă cuprinsă între 1.01 anul n şi 31.12 anul n (condiţia se aplică inclusiv în anul I de angajament). În cazul în care o partidă nu a putut fi exploatată în întregime până la data de 31.12 a anului n şi stocul este reautorizat la data de 1.01 a anului n+1 pentru extragerea stocului rămas, nu se consideră a fi lucrări separate, cu condiţia ca durata de timp de la începutul exploatării şi până la reprimirea parchetului să nu depăşească 365 de zile calendaristice. În cazul angajamentelor care se întind pe perioada a două amenajamente, se va avea în vedere ca pe u.a. pe care s-au executat lucrări în perioada de aplicabilitate a primului amenajament să nu se mai execute lucrările prevăzute în noul amenajament pe perioada rămasă din angajament. Lucrarea de exploatare care nu este finalizată până la sfârşitul anului calendaristic va fi înregistrată în anul în care s-a emis autorizaţia de exploatare, fără a depăşi durata maximă cumulată de 365 de zile pentru reprimirea parchetului.
6. Respectarea volumului rămas de recoltat prin tăieri de regenerare la nivel de UP (Cerinţa se verifică doar pentru cererile de plată aferente sesiunii de depunere 1/2017.) Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat Nerespectarea cerinţei 1. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de regenerare pe toată suprafaţa din angajament scade până la 75% din volumul rezultat din înmulţirea indicelui de recoltare a produselor de igienă cu de 2 ori suprafaţa din angajament din zona de linişte şi de 1,6 ori suprafaţa din angajament din afara zonei de linişte. 2
2. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de regenerare pe toată suprafaţa din 3
0 1 2 3 4
prin tăieri de regenerare pe toată suprafaţa din angajament trebuie să fie egal cel puţin cu volumul rezultat din înmulţirea indicelui de recoltare a produselor de igienă cu de 2 ori suprafaţa din angajament din zona de linişte şi de 1,6 ori suprafaţa din angajament din afara zonei de linişte. angajament este între 50% şi 75% din volumul rezultat din înmulţirea indicelui de recoltare a produselor de igienă cu de 2 ori suprafaţa din angajament din zona de linişte şi de 1,6 ori suprafaţa din angajament din afara zonei de linişte.
3. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de regenerare pe toată suprafaţa din angajament scade sub 50% din volumul rezultat din înmulţirea indicelui de recoltare a produselor de igienă cu de 2 ori suprafaţa din angajament din zona de linişte şi de 1,6 ori suprafaţa din angajament din afara zonei de linişte. 4
REPETIŢIE 3/4/5
INTENŢIE 7
7. Respectarea volumului rămas de recoltat prin tăieri de conservare Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de conservare pe toată suprafaţa din angajament trebuie să fie egal cu cel puţin 5 posibilităţi*) anuale de recoltare a masei lemnoase prin tăieri de conservare prevăzute în amenajamentul sau amenajamentele silvice (cumulate). *) Posibilitatea anuală se consideră a fi egală cu volumul total prevăzut în Planul lucrărilor de conservare împărţit la numărul de ani de aplicare a amenajamentului silvic. 1. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de conservare pe toată suprafaţa scade până la 75% din volumul aferent a 5 posibilităţi anuale de recoltare a masei lemnoase prin tăieri de conservare prevăzute în amenajamentul sau amenajamentele silvice (cumulate). 3
2. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de conservare pe toată suprafaţa din angajament este între 50% şi 75% din volumul aferent a 5 posibilităţi anuale de recoltare a masei lemnoase prin tăieri de conservare prevăzute în amenajamentul sau amenajamentele silvice (cumulate). 4
3. Până la expirarea amenajamentului sau, în cazul în care angajamentul se întinde pe perioada a două amenajamente, până la expirarea celor două amenajamente silvice, volumul rămas de recoltat prin tăieri de conservare pe toată suprafaţa din angajament scade sub 50% din volumul aferent a 5 posibilităţi anuale de recoltare a masei lemnoase prin tăieri de conservare prevăzute în amenajamentul sau amenajamentele silvice (cumulate). 5
REPETIŢIE 4/5/6
INTENŢIE 7
III.2. Pachetul 2 - Utilizarea atelajelor la colectarea lemnului din rărituri
1. Poate fi aplicat doar adiţional la pachetul 1. x Nu este permisă deschiderea angajamentului pentru pachetul 2, dacă nu optează şi pentru pachetul 1. Suprafaţa solicitată pentru pachetul 2 poate fi mai mică sau egală cu suprafaţa u.a. pe care este solicitat pachetul 1. x
0 1 2 3 4
2. Adoptând acest pachet, solicitantul sprijinului exploatează materialul lemnos provenit din rărituri folosind exclusiv atelaje la operaţiile de adunat, scos şi apropiat pe suprafaţa ce face obiectul angajamentului, până la platforma primară. Neefectuarea lucrărilor de rărituri sau nerespectarea cerinţei privind echipamentele utilizate pentru efectuarea lucrărilor de colectare a materialului lemnos 1. Neefectuarea lucrărilor de rărituri sau nerespectarea cerinţei privind echipamentele utilizate pentru efectuarea lucrărilor de colectare a materialului lemnos pe o suprafaţă cumulată (suma suprafeţelor u.a. sau a părţilor de u.a., după caz, solicitată pentru plată în anul respectiv, pe care nu s-a respectat cerinţa) mai mică de 15% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 3
2. Neefectuarea lucrărilor de rărituri sau nerespectarea cerinţei privind echipamentele utilizate pentru efectuarea lucrărilor de colectare a materialului lemnos pe o suprafaţă cumulată (suma suprafeţelor u.a. sau a părţilor de u.a., după caz, solicitată pentru plată în anul respectiv, pe care nu s-a respectat cerinţa) cuprinsă între 15% şi 30% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 4
3. Neefectuarea lucrărilor de rărituri sau nerespectarea cerinţei privind echipamentele utilizate pentru efectuarea lucrărilor de colectare a materialului lemnos pe o suprafaţă cumulată (suma suprafeţelor u.a. sau a părţilor de u.a., după caz, solicitată pentru plată în anul respectiv, pe care nu s-a respectat cerinţa) mai mare de 30% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 6
REPETIŢIE 4/5/6
INTENŢIE 7
3. La nivel de UP suma suprafeţelor de parcurs cu lucrări de rărituri a u.a. selectate nu poate depăşi jumătate din suprafaţa totală a u.a. prevăzute cu lucrări de rărituri în Planul lucrărilor de îngrijire/rărituri, aferente suprafeţei care face obiectul cererii de sprijin/plată. Nerespectarea cerinţei În cazul în care se constată depăşirea suprafeţei reprezentând jumătate din suprafaţa totală a u.a. prevăzute cu lucrări de rărituri în Planul lucrărilor de îngrijire/rărituri, aferente suprafeţei care face obiectul cererii de sprijin/plată, valoarea plăţii se limitează la maximum jumătate din suprafaţa totală a u.a. prevăzute cu lucrări de rărituri în Planul lucrărilor de îngrijire/rărituri, aferente suprafeţei care face obiectul cererii de sprijin/plată, fără aplicarea sancţiunilor de supradeclarare. x
4. Lucrările de colectare trebuie să cuprindă cel puţin operaţia de adunat şi una sau amândouă din operaţiile de scos şi apropiat cu atelaje. Nerespectarea cerinţei 1. Nerespectarea cerinţei privind efectuarea lucrărilor de colectare care trebuie să cuprindă cel puţin operaţia de adunat şi una sau amândouă din operaţiile de scos şi apropiat cu atelaje în u.a. selectate a căror suprafaţă cumulată este mai mică de 15% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 1
2. Nerespectarea cerinţei privind efectuarea lucrărilor de colectare, care trebuie să cuprindă cel puţin operaţia de adunat şi una sau amândouă din operaţiile de scos şi apropiat cu atelaje în u.a. selectate, a căror suprafaţă cumulată este între 15% şi 30% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 2
3. Nerespectarea cerinţei privind efectuarea lucrărilor de colectare care trebuie să cuprindă cel puţin operaţia de adunat şi una sau amândouă din operaţiile de scos şi apropiat cu atelaje în u.a. selectate a căror suprafaţă cumulată este mai mare de 30% din suprafaţa solicitată prin acest pachet în anul respectiv 3
REPETIŢIE 2/3/4
INTENŢIE 6
0 1 2 3 4
5. Suprafaţa anuală pentru care se poate solicita sprijin este de 20% din suprafaţa selectată (+/–10%). Nerespectarea cerinţei Suprafaţa anuală pentru care solicită sprijin este mai mică decât 10% sau mai mare decât 30% din total suprafaţă solicitată pentru pachetul 2.vi) 2
REPETIŢIE 3
INTENŢIE 6
vi) Această sancţiune se aplică numai în cazul în care beneficiarul, conform mărimii suprafeţelor şi/sau numărului u.a. din planul lucrărilor de îngrijire, avea posibilitatea respectării acestei cerinţe.
6. Distanţa de colectare pentru care se solicită sprijin trebuie să fie de minimum 100 m, iar cea maximă de 2.000 m; distanţa de colectare va fi precizată în documentele privind organizarea lucrărilor de exploatare. 1. Distanţa de colectare pentru o u.a. pentru care se solicită sprijin este cuprinsă între 75 m şi 100 m şi/sau 2.000 m şi 2.250 m. 1
2. Distanţa de colectare pentru o u.a. pentru care se solicită sprijin este cuprinsă între 50 m şi 75 m şi/sau 2.250 m şi 2.500 m. 2
3. Distanţa de colectare pentru care se solicită sprijin este mai mică de 50 m şi/sau mai mare de 2.500 m. 3
REPETIŢIE 2/3/4
INTENŢIE Se recuperează sumele plătite în anii anteriori. 6
7. Atelajele vor fi folosite avându-se în vedere ca volumul arborelui mediu colectat să fie de cel mult 0,3 m3.vii) Nerespectarea cerinţei 1. Volumul arborelui mediu colectat este cu până la 30% mai mare de 0,3 m3, în anul de cerere. 2
2. Volumul arborelui mediu colectat este cu 30-50% mai mare de 0,3 m3, în anul de cerere. 3
3. Volumul arborelui mediu colectat este cu peste 50% mai mare de 0,3 m3, în anul de cerere. 4
REPETIŢIE 3/4/5
INTENŢIE Se recuperează sumele plătite în anii anteriori 6
vii) În situaţia în care, după constituirea actului de punere în valoare (APV), conform Hotărârii Guvernului nr. 715/2017 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, cu modificările şi completările ulterioare, se constată că în u.a. respectivă volumul arborelui mediu este mai mare de 0,3 m3 sau distanţa de colectare nu se încadrează în limitele de la pct. 6, beneficiarul poate solicita înlocuirea (numai în perioada de depunere a cererilor de plată) sau excluderea acestui u.a. din lista u.a. selectate pentru pachetul 2. Informaţia privind volumul arborelui mediu se regăseşte în APV întocmit de către ocolul silvic anterior efectuării lucrării de rărituri

Secţiunea a 3-aSancţiuni pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată 1. Anual, data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări este data de 15 mai sau o dată ulterioară stabilită potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control, măsurile de dezvoltare rurală şi ecocondiţionalitatea, cu modificările şi completările ulterioare. Termenul de depunere a cererii de plată este comunicat anual de APIA pe site-ul www.apia.org.ro. 2. Beneficiarul nu va fi sancţionat pentru depunerea cu întârziere a cererii de plată în cazurile de forţă majoră şi în circumstanţe excepţionale, constatate conform prevederilor legale de către autorităţile publice desemnate. 3. Cu excepţia cazurilor de forţă majoră sau a circumstanţelor excepţionale, pentru depunerea unei cereri de plată după data-limită stabilită se aplică în anul respectiv o reducere de 1% pe zi lucrătoare la sumele la care ar fi avut dreptul beneficiarul dacă cererea ar fi fost depusă în termenul stabilit. Dacă perioada de întârziere depăşeşte 25 de zile calendaristice, cererea de plată este respinsă de la plată. 4. Modificările la o cerere de plată pot fi acceptate fără aplicarea unei sancţiuni până la data de 31 mai sau până la o dată ulterioară stabilită în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 809/2014, cu modificările şi completările ulterioare. Introducerea unei modificări pentru cerere după această dată-limită presupune aplicarea unei sancţiuni de 1% pe zi lucrătoare la sumele cuvenite. Modificările privind cererea de plată pot fi admise până la ultima dată de depunere cu întârziere a cererilor de plată. Modificările referitoare la o cerere de plată nu sunt admise după data menţionată. 5. Prin Cererea de retragere totală a declaraţiei privind pachetele pentru care s-a solicitat sprijin financiar, beneficiarul poate retrage oricând întreaga suprafaţă angajată în cererea de sprijin, cu excepţia situaţiilor în care Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA)/gărzile forestiere din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (GF)/Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR): a)a/au informat deja beneficiarul de existenţa unor nereguli în cererea de sprijin/plată; b)a/au notificat beneficiarul de intenţia de a realiza control pe teren; sau c)au fost constatate nereguli în urma controlului. 6. Pentru cererile de plată, retragerea totală/parţială a suprafeţei angajate în cadrul pachetului 1 atrage recuperarea sumelor acordate în anul anterior/anii anteriori. 7. Beneficiarul poate să renunţe la: a)pachetul 1 de pe o UP (aplicabil doar pentru cererile care conţin mai multe UP); b)pachetul 2 din cererea de plată din anul de campanie respectiv. 8. Modificările în cadrul pachetului 2 (de alegere/înlocuire a u.a. sau de reprogramare pe ani) faţă de u.a. prevăzute/estimate cu pachetul 2 în cererea de sprijin se efectuează pe toată durata angajamentului, numai în perioadele de depunere/modificare a cererilor de plată. Dacă beneficiarul renunţă la una sau mai multe u.a. în perioada de implementare a angajamentului, nu se vor aplica sancţiuni. 9. În cazul în care la data depunerii cererii de plată pentru anul „n" de angajament/la modificarea cererii de plată, beneficiarul exclude o anumită u.a din lista de u.a. selectate pentru pachetul 2/toate u.a. selectate pentru anul de cerere respectiv, suprafaţa totală selectată care se va lua în calcul la verificarea cerinţei privind suprafaţa anuală pentru care se poate solicita sprijin este 20% din suprafaţa selectată +/–10%, în anul curent şi în anii următori de angajament va fi actualizată. Secţiunea a 4-aSancţiuni pentru nedeclararea tuturor suprafeţelor din cadrul exploataţiei agricole 1. În cazul în care, pentru un anumit an, un beneficiar nu declară toate suprafeţele exploataţiei agricole, iar diferenţa dintre suprafaţa totală declarată în cererea unică de plată, pe de o parte, şi suma dintre suprafaţa declarată şi suprafaţa totală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mare de 3% din suprafaţa totală declarată, valoarea totală a plăţilor directe pe suprafaţă şi/sau a sprijinului în cadrul măsurilor de sprijin pe suprafaţă cuvenite beneficiarului pentru anul în care s-a constatat nedeclararea se reduce cu până la 3% în funcţie de gravitatea omisiunii, astfel: a)dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 3%, dar mai mic sau egal cu 30% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 1%; b)dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 30%, dar mai mic sau egal cu 50% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 2%; c)dacă suma suprafeţelor parcelelor nedeclarate reprezintă un procent mai mare de 50% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul va fi sancţionat cu un procent de 3%. 2. În cazul în care diferenţa dintre suprafaţa totală declarată în cererea unică de plată, pe de o parte, şi suma dintre suprafaţa declarată şi suprafaţa totală a parcelelor nedeclarate, pe de altă parte, este mai mică sau egală cu 3% din suprafaţa totală declarată, beneficiarul nu va fi sancţionat. 3. În cazul cererii cu beneficiari multipli/cererilor depuse în baza unei asocieri simple între persoane fizice în baza Acordului de asociere în vederea accesării măsurii 15, dacă se aplică o sancţiune de nedeclarare pe una dintre cererile unice de plată depuse de către aceştia, la suma cuvenită cererii de sprijin/plată pentru măsura 15 se va aplica sancţiunea stabilită. Secţiunea a 5-aSancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii din cadrul exploataţiei agricole În cazul în care beneficiarul sprijinului are depusă cerere unică de plată pe suprafaţă, acesta are obligaţia de a respecta pe suprafaţa întregii ferme normele de ecocondiţionalitate aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 352/636/54/2015 pentru aprobarea normelor privind ecocondiţionalitatea în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri în România, cu modificările ulterioare. Cererea unică va fi supusă eşantionării în scop de verificare a respectării normelor de ecocondiţionalitate. În cazul în care beneficiarul sprijinului nu are depusă cerere unică de plată pe suprafaţă, în perioada de depunere a acesteia, va depune cererea unică de plată cu declararea tuturor suprafeţelor exploataţiei agricole pe care o deţine, fără a fi obligatorie solicitarea sprijinului pe vreuna dintre schemele/măsurile de sprijin, însoţită de documentele justificative privind utilizarea terenurilor agricole, precum şi de adeverinţa de la primărie privind identificarea şi modul de utilizare a terenului. Pentru beneficiarii schemei de ajutor de stat care deţin exploataţii agricole, în cazul în care se constată nerespectarea cerinţelor obligatorii, se vor aplica sancţiuni administrative în conformitate cu Sistemul de sancţiuni pentru nerespectarea normelor de ecocondiţionalitate, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 999/2016 privind aprobarea sistemului de sancţiuni administrative pentru ecocondiţionalitate aplicabil schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri începând cu anul 2016, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul cererilor cu beneficiari multipli/cererilor depuse în baza unei asocieri simple între persoane fizice în baza Acordului de asociere în vederea accesării măsurii 15, sumele primite de la APIA în baza măsurii 15 se vor repartiza între coproprietari/membri asociaţi, proporţional cu suprafaţa de teren forestier deţinută de fiecare în parte. Fiecare coproprietar/ membru asociat care deţine teren agricol/animale va avea obligaţia de a depune o cerere unică de plată în scopul verificării respectării normelor de ecocondiţionalitate. În cazul în care APIA constată o nerespectare a normelor de ecocondiţionalitate pe suprafeţele de teren agricol/animale deţinute de către unul dintre coproprietari/membru asociat, la suma cuvenită pentru cererea de sprijin/plată măsura 15 se va aplica sancţiunea stabilită pentru cererea unică de plată. În cazul în care APIA constată nerespectări ale normelor de ecocondiţionalitate pe suprafeţele/animalele deţinute de mai mulţi coproprietari/membri asociaţi, la suma cuvenită pentru cererea de sprijin/plată măsura 15 se va aplica sancţiunea cea mai mare dintre cele stabilite pentru fiecare cerere unică de plată. Secţiunea a 6-aSancţiuni suplimentare 1. Sumele rezultate din sancţiunile prevăzute la secţiunea 1 „Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor", pct. 4, se recuperează în conformitate cu prevederile art. 28 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, normele referitoare la controale, valorile mobiliare şi transparenţa, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv statele membre compensează orice creanţă restantă a unui beneficiar stabilită în conformitate cu dreptul naţional, din orice plăţi viitoare care urmează a fi efectuate de agenţia de plăţi responsabilă cu recuperarea creanţei de la respectivul beneficiar. 2. Dacă suma rezultată din sancţiunile prevăzute la pct. 4 din secţiunea 1 - „Sancţiuni pentru supradeclararea suprafeţelor" nu poate fi reţinută în totalitate în cei 3 ani calendaristici care urmează anului calendaristic al constatării, soldul se anulează. 3. Aplicarea sancţiunilor în cazul transferului terenurilor forestiere aflate sub angajament se realizează astfel: a)dacă cesionarul preia suprafaţa, dar nu preia angajamentul, cedentul nu returnează plăţile primite până la acea dată pentru respectiva suprafaţă, în situaţia în care noul utilizator al suprafeţei în cauză nu acceptă preluarea angajamentului existent; b)dacă cesionarul preia suprafaţa împreună cu angajamentul, cesionarul este responsabil pentru eventualele neconformităţi depistate ulterior transferului şi, ca urmare, acestuia i se vor aplica sancţiunile privind neconformităţile legate de nerespectarea angajamentelor, precum şi sumele acordate necuvenit în anii anteriori transferului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 15/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 15 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 15/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu