Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.144 din 21.09.2016

pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice
ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 776 din 04 octombrie 2016



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2(1) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, nr. 73/2015 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 30 iulie 2015, cu modificările ulterioare, se abrogă.Ministrul afacerilor interne,Ioan-Dragoş TudoracheANEXĂ REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale logistice Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Direcţia generală logistică, denumită în continuare Direcţia generală, îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament. Articolul 2(1) Direcţia generală este unitate a Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, fără personalitate juridică, ce îndeplineşte atribuţii cu privire la elaborarea strategiilor, politicilor şi procedurilor unitare în domeniul de competenţă. (2) Direcţia generală coordonează, îndrumă şi controlează activităţile pe linie de planificare logistică şi investiţională, de administrare a patrimoniului imobiliar, de asigurare tehnică a mijloacelor de mobilitate, a armamentului şi tehnicii speciale, de cercetare ştiinţifică, standardizare şi reglementări, de intendenţă, de aplicare a componentelor sistemului calităţii în construcţii, precum şi de protecţia mediului desfăşurate la nivelul tuturor structurilor MAI. (3) Activitatea Direcţiei generale este coordonată de către secretarul general. Articolul 3Direcţia generală asigură aplicarea şi respectarea prevederilor actelor normative din domeniul logistic în toate structurile MAI. Capitolul IIOrganizarea Direcţiei generale Secţiunea 1 Structura organizatorică Articolul 4(1) Direcţia generală are următoarea structură organizatorică: a)conducerea; b)Serviciul metodologie logistică; c)Serviciul bugetare şi monitorizare investiţii; d)Serviciul tehnic; e)Serviciul intendenţă; f)Serviciul patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului; g)Serviciul controlul calităţii în construcţii; h)Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice (la nivel de serviciu); i)Biroul secretariat şi documente clasificate; j)Structura de securitate (la nivel de compartiment). (2) Direcţia generală are în subordine următoarele structuri, denumite în continuare structuri subordonate: a)Direcţia asigurare logistică integrată; b)Direcţia achiziţii publice; c)Direcţia proiectare şi consultanţă în construcţii. (3) Organigrama Direcţiei generale este prezentată în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament. (4) Prevederile prezentului regulament se aplică personalului Direcţiei generale din structurile prevăzute la alin. (1). (5) Regulamentele de organizare şi funcţionare a structurilor subordonate, prevăzute la alin. (2), se aprobă în conformitate cu prevederile art. 30 lit. d) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 105/2013 privind activitatea de planificare structurală şi management organizatoric în unităţile Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare. Secţiunea a 2-aSistemul relaţional Articolul 5(1) În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Direcţia generală are relaţii: a)de autoritate ierarhică: cu conducerea MAI, precum şi cu structurile subordonate Direcţiei generale; b)de cooperare: cu celelalte structuri din aparatul central al MAI; c)de autoritate funcţională: cu unităţi, instituţii şi structuri aflate în subordinea/în cadrul MAI, precum şi cu structurile logistice ale acestora; d)de colaborare: cu componentele Sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, cu autorităţile publice şi cu diverşi operatori economici. (2) Diagrama principalelor relaţii ale Direcţiei generale este prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament. Secţiunea a 3-aSistemul informaţional Articolul 6(1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor Direcţiei generale, se parcurge un ciclu funcţional ce angrenează în mod eşalonat şi diferenţiat, din punctul de vedere al responsabilităţilor, atât elementele structurilor proprii, cât şi ale structurilor centrale de specialitate sau aflate în subordinea/ coordonarea MAI. (2) Ciclul funcţional este realizat prin parcurgerea următoarelor etape: a)asigurarea cu date şi informaţii; b)prelucrarea datelor, analiza informaţiilor, elaborarea deciziei şi efectuarea corecţiilor de rigoare. (3) În funcţie de sensul de circulaţie al informaţiilor, între structurile Direcţiei generale se identifică circuite informaţionale verticale şi orizontale. Articolul 7Principiile care stau la baza activităţii Direcţiei generale sunt: a)transparenţă în actul decizional; b)conducerea unitară în scopul optimizării relaţionării structurale, armonizarea şi sincronizarea acţiunilor pentru atingerea obiectivelor; c)creşterea eficienţei şi eficacităţii în scopul obţinerii rezultatelor maxime cu eforturi şi costuri reduse; d)economicitate, prin care se urmăreşte utilizarea judicioasă a rezervelor şi resurselor proprii; e)legalitate în vederea asigurării şi respectării cadrului legislativ şi normativ specific fiecărui domeniu de activitate. Secţiunea a 4-aFundamentarea şi luarea deciziilor Articolul 8(1) Fundamentarea deciziilor conducerii Direcţiei generale se realizează de către structurile din subordine, potrivit domeniilor de responsabilitate. (2) În procesul de fundamentare a deciziilor pot fi cerute puncte de vedere şi de la alte structuri sau grupuri colective de analiză, în funcţie de nivelul de competenţă al acestora faţă de problematica abordată. Articolul 9(1) Deciziile în cadrul Direcţiei generale se iau în urma consilierii sau analizei individuale. (2) Conducerea Direcţiei generale, în funcţie de situaţie, poate atribui temporar unor persoane subordonate ierarhic, prin delegare de competenţă, îndeplinirea unor atribuţii ce îi revin, respectiv coordonarea şi derularea anumitor acţiuni, reprezentarea în comisii/grupuri de lucru sau alte asemenea activităţi. (3) Conducerea Direcţiei generale răspunde de îndeplinirea sarcinilor încredinţate structurii pe care o conduce. Această responsabilitate nu poate fi delegată. Capitolul IIIAtribuţiile principale ale Direcţiei generale Articolul 10 Obiectivul general al Direcţiei generale este creşterea capacităţii sistemului logistic al MAI prin asigurarea unui cadru normativ unitar în domeniu şi coordonarea eficientă a activităţii structurilor de logistică din cadrul MAI. Articolul 11(1) Direcţia generală are următoarele atribuţii principale: a)realizează managementul sistemului logistic pe domeniul de competenţă pentru starea de pace şi, împreună cu structurile centrale de specialitate, la instituirea stării de asediu sau de urgenţă, precum şi la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; iniţiază măsuri de restructurare şi modernizare a acestuia; b)elaborează concepţia unitară privind dotarea unităţilor MAI cu mijloace tehnice şi aparatură modernă care să asigure compatibilitatea, din acest punct de vedere, cu structurile similare din statele membre ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi Uniunii Europene, pentru starea de pace, şi, împreună cu structurile centrale de specialitate, la instituirea stării de asediu sau de urgenţă, precum şi la declararea stării de mobilizare sau război; c)elaborează, prin structurile de specialitate şi/sau subordonate, regulamentele de organizare şi funcţionare a bazelor logistice teritoriale care se înfiinţează la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; d)asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul de specialitate la bazele logistice teritoriale care se înfiinţează la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; e)participă, prin structurile de specialitate şi/sau subordonate, împreună cu Direcţia generală management operaţional, la elaborarea Dispoziţiei comune privind competenţa zonală a bazelor logistice teritoriale care se înfiinţează la declararea stării de mobilizare sau a stării de război; f)elaborează cererile de produse şi servicii de resort logistic, necesare structurilor din Aparatul central al MAI, pentru fundamentarea proiectului Planului de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare, prin structurile subordonate cu atribuţii în domeniu; g)asigură, prin structurile subordonate, suportul logistic necesar pentru organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Conducere a Acţiunilor de Ordine Publică potrivit planurilor de operaţionalizare şi modernizare elaborate în acest sens; h)elaborează anteproiecte de acte normative pentru aplicarea unitară a strategiilor, politicilor şi a procedurilor în domeniul de competenţă; i)elaborează strategii pe termen mediu şi lung pe domeniul aflat în responsabilitate; j)contribuie la funcţionarea optimă a unităţilor MAI şi, implicit, la realizarea misiunilor operative specifice prin coordonarea dotării materiale, uniforme la nivelul întregii ţări, respectiv:

(i) asigurarea cu armament, echipament şi bunuri de resortul hrănirii, autovehicule, nave şi aeronave, carburanţi şi lubrifianţi pentru unităţile MAI;
(ii) planificarea şi monitorizarea investiţiilor;
(iii) coordonarea întreţinerii şi reparaţiilor curente la imobilele din administrare;
(iv) coordonarea actualizării inventarului domeniului public/privat al statului depus la Ministerul Finanţelor Publice;
(v) îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul logistic;
(vi) modernizarea şi creşterea nivelului de performanţă a mijloacelor tehnice de dotare a unităţilor MAI;

k)realizează controlul structurilor de logistică din cadrul unităţilor MAI pentru a asigura aplicarea unitară şi corectă a reglementărilor interne şi de nivel superior în domeniu; l)elaborează, pe baza propunerilor inspectoratelor generale şi a unităţilor necuprinse în structura acestora, în funcţie de alocaţiile bugetare aprobate, programe multianuale privind înzestrarea structurilor cu armament şi tehnică specială; m)coordonează activitatea de efectuare a analizelor fizico-chimice şi de laborator şi a verificărilor prin trageri în poligon, în vederea determinării rezervei de stabilitate tehnică a loturilor de materiale periculoase aflate în înzestrarea unităţilor MAI; n)analizează propunerile de asigurare a mijloacelor de transport înaintate de structurile centrale, inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în organigrama acestora, pe baza cărora se fundamentează, după caz, propuneri pentru proiectele programelor logistice; o)asigură managementul activităţilor de cercetare ştiinţifică, standardizare, protecţia proprietăţii industriale, precum şi a celor din segmentul schimbului de informaţii cu statele membre şi Comisia Europeană, privind reglementările tehnice şi produsele specifice MAI; p)organizează în mod unitar evidenţa de cadastru pentru toate imobilele aflate în proprietatea statului şi în administrarea MAI; q)gestionează baza de date pentru întregul patrimoniu imobiliar administrat de instituţie şi elaborează sinteze ale datelor din sistemul informaţional propriu; r)monitorizează şi controlează aplicarea prevederilor legale referitoare la patrimoniul imobiliar şi protecţia mediului în toate unităţile MAI; s)creează şi actualizează evidenţa informatizată pentru urmărirea îmbunătăţirii continue a activităţii de prevenire a poluării, reducerea şi măsurarea emisiilor de poluanţi în mediu, managementul adecvat al deşeurilor şi utilizarea raţională a mediului natural din cadrul obiectivelor aflate în administrarea sau folosinţa unităţilor MAI; t)elaborează metodologii unitare privind echiparea şi hrănirea efectivelor, aplicabile tuturor unităţilor MAI; u)stabileşte valoarea financiară a cotei-părţi anuale a drepturilor de echipament pentru toate categoriile de cadre militare şi poliţişti; v)actualizează, periodic, valoarea financiară a normelor de hrană, în mod unitar cu celelalte instituţii publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională; w)inspectează modul de aplicare şi funcţionare a sistemului calităţii şi a componentelor sale la obiectivele de investiţii ale MAI; x)emite acordurile pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor, avizele tehnice de desfiinţare a construcţiilor şi avizele tehnice pentru documentaţiile tehnico-economice aferente investiţiilor în construcţii, la nivelul MAI; y)verifică şi controlează aplicarea prevederilor legislaţiei în vigoare, privind proiectarea, autorizarea, execuţia, exploatarea şi postutilizarea construcţiilor; z)stabileşte politicile în domeniul investiţional, în funcţie de prevederile Programului de guvernare şi ale Legii responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată; aa) coordonează, îndrumă şi controlează activitatea de programare investiţională în MAI şi răspunde de întocmirea, actualizarea şi monitorizarea derulării programelor anuale şi multianuale de investiţii publice ale MAI; bb) gestionează bugetul alocat ordonatorului principal de credite pentru cheltuielile de capital finanţate din sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale şi, în acest sens, realizează acţiunile stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice cu modificările şi completările ulterioare; cc) analizează, avizează şi supune aprobării ordonatorului principal de credite Programul anual de achiziţii publice pentru Aparatul central al MAI, inclusiv modificările şi completările ulterioare; dd) cooperează în domeniile de competenţă, pentru derularea/monitorizarea Programului de investiţii, cu Direcţia generală financiară, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Institutul Naţional de Statistică şi Comisia Naţională de Prognoză; ee) cooperează, în domeniile de competenţă, cu Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale pentru organizarea şi derularea Planului de relaţii internaţionale al Direcţiei generale; ff) participă în grupurile de lucru intra- şi interinstituţionale în cadrul cărora analizează şi propune soluţii privind problemele ce vizează domeniul logistic; gg) asigură controlul de specialitate pentru aplicarea şi respectarea metodologiilor/ghidurilor de lucru şi normelor pe linie de protecţie a informaţiilor clasificate la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; hh) asigură circuitul optim al documentelor în cadrul Direcţiei generale. (2) Direcţia generală, prin structurile subordonate, are următoarele atribuţii principale: a)asigură logistic structurile Aparatului central, precum şi alte unităţi ale MAI care nu dispun de suport logistic propriu, conform competenţelor stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne; b)asigură achiziţionarea de produse, lucrări şi servicii pentru ordonatorul principal de credite, precum şi achiziţiile centralizate de produse, lucrări şi servicii pentru MAI, conform competenţelor stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne; c)elaborează documentaţiile tehnico-economice pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii la construcţii existente şi urmăreşte realizarea în fapt, din punct de vedere tehnic, a soluţiilor tehnice adoptate în acestea; d)execută lucrări topografice pentru realizarea şi actualizarea documentelor de cadastru, în vederea asigurării nivelului calitativ impus prin normativele naţionale, la întregul patrimoniu imobiliar al MAI. Capitolul IVConducerea Direcţiei generale Articolul 12(1) Conducerea Direcţiei generale este asigurată de directorul general, ajutat de doi directori generali adjuncţi. (2) Directorul general se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne şi în subordinea nemijlocită a secretarului general. Directorii generali adjuncţi se află în subordinea nemijlocită a directorului general. Articolul 13(1) Directorul general conduce întreaga activitate a Direcţiei generale şi o reprezintă în relaţiile cu celelalte structuri din Aparatul central al MAI, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea MAI şi cu unităţile din subordinea acestora, precum şi cu structurile similare din cadrul instituţiilor şi organismelor din afara MAI. (2) Directorul general poate delega, prin dispoziţie, în condiţiile legii, atribuţii din competenţa sa directorilor generali adjuncţi. (3) Raporturile de coordonare şi îndrumare a activităţilor structurilor Direcţiei generale, precum şi ale celor subordonate acesteia, de către directorii generali adjuncţi, se stabilesc prin dispoziţie a directorului general. Articolul 14(1) În baza şi executarea actelor normative de nivel superior, a ordinelor/instrucţiunilor ministrului afacerilor interne şi a dispoziţiilor secretarilor de stat şi secretarului general, emise conform competenţelor, directorul general emite dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine. (2) Organizarea şi modalităţile de planificare a activităţilor desfăşurate de direcţia generală, precum şi de evaluare a activităţilor desfăşurate de către structurile acesteia se stabilesc prin dispoziţie a directorului general. Articolul 15(1) Directorul general răspunde în faţa conducerii MAI de întreaga activitate pe care o desfăşoară Direcţia generală. (2) Atribuţiile directorului general sunt cuprinse în fişa postului. Articolul 16Directorii generali adjuncţi răspund, în condiţiile legii, potrivit fişelor posturilor, în faţa directorului general de activitatea structurilor care le sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare, precum şi de îndeplinirea altor atribuţii sau competenţe, care le sunt dispuse sau delegate de către directorul general. Capitolul VObiectivele şi atribuţiile structurilor Direcţiei generale Secţiunea 1Serviciul metodologie logistică Articolul 17Obiectivele specifice Serviciului metodologie logistică sunt: a)asigurarea unui cadru normativ explicit, unitar şi eficient în domeniul de competenţă; b)planificarea şi monitorizarea activităţilor aferente Direcţiei generale şi structurilor subordonate acesteia, în vederea îndeplinirii obiectivelor şi atingerii rezultatelor prezumate; c)dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate pentru a permite asigurarea continuităţii unui management eficient şi îmbunătăţirea acestuia în cadrul structurilor proprii. Articolul 18În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul metodologie logistică îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează, în colaborare cu structurile Direcţiei generale, programe strategice pe termen scurt şi mediu în domeniul logistic; b)iniţiază şi elaborează, pentru domeniul de competenţă, anteproiecte de acte normative, precum şi dispoziţii tehnice sau indicaţii metodologice privind aplicarea acestora în unităţile MAI, în scopul reglementării unitare a activităţilor logistice; propune modificarea şi completarea celor aflate în vigoare pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ al activităţii specifice; c)organizează activitatea de elaborare a anteproiectelor de acte normative, dispoziţii sau reglementări interne în domeniul logistic aplicabile unităţilor MAI; d)participă cu personal de specialitate la controalele tematice executate de Direcţia generală în unităţile MAI şi la inspecţiile Corpului de control al ministrului; e)elaborează graficul de controale tematice planificate de structurile Direcţiei generale, monitorizează efectuarea acestora, centralizează concluziile rezultate şi le înaintează Corpului de control al ministrului; f)coordonează sau, după caz, participă la întocmirea contractelor de comodat, a convenţiilor şi protocoalelor încheiate între MAI şi alte instituţii, referitoare la activitatea din domeniul logistic; g)analizează documentaţiile privind donaţiile şi sponsorizările oferite unităţilor MAI şi elaborează propuneri privind acordarea avizului de specialitate, potrivit competenţelor; h)analizează şi elaborează puncte de vedere referitoare la anteproiectele de acte normative propuse de către unităţile MAI, precum şi de alte instituţii sau organisme ale administraţiei publice centrale pentru aspectele care vizează domeniul logistic; i)asigură aplicarea în mod unitar în domeniul logistic a prevederilor actelor normative de nivel superior prin elaborarea, împreună cu structurile de specialitate ale Direcţiei generale, a anteproiectelor de acte normative cu caracter intern; j)acordă consultanţă metodologică în domeniul logistic inspectoratelor generale şi celorlalte unităţi ale MAI, la solicitarea acestora, prin elaborarea şi transmiterea de precizări de ordin metodologic; k)soluţionează petiţiile adresate MAI sau Direcţiei generale în domeniul propriu de competenţă, potrivit prevederilor legale în vigoare; l)elaborează şi actualizează, împreună cu structurile de specialitate ale Direcţiei generale, normele interne privind clasificarea şi duratele de funcţionare ale bunurilor de resort logistic aflate în administrarea MAI; m)elaborează documentele programatice şi de planificare a activităţilor la nivelul Direcţiei generale, respectiv:

(i) Planul anual al principalelor activităţi ale Direcţiei generale şi structurilor subordonate;
(ii) Planul anual de management al Direcţiei generale şi structurilor subordonate;
(iii) Programul de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul Direcţiei generale, Direcţiei achiziţii publice şi Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii;
(iv) Planul de relaţii internaţionale aferent Direcţiei generale;

n)coordonează elaborarea documentelor programatice la nivelul structurilor subordonate; o)elaborează, potrivit dispoziţiilor conducerii MAI şi a Direcţiei generale, alte documente programatice şi de planificare a activităţilor la nivelul acesteia; p)participă la organizarea şi coordonarea activităţii de elaborare a sintezelor, informărilor şi a altor documente solicitate de conducerea Direcţiei generale şi de conducerea MAI; q)constituie şi actualizează baza de date cu principalele acte normative care au incidenţă în domeniul logistic; r)monitorizează şi îndrumă metodologic implementarea/ dezvoltarea sistemului de control intern/managerial la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; s)verifică modul de elaborare a programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial întocmit la nivelul Direcţiei asigurare logistică integrată, sprijină şi urmăreşte modul de implementare a acestuia; t)efectuează controale având ca obiectiv verificarea modului de implementare şi dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; u)asigură realizarea procesului de evaluare a stadiului de implementare a standardelor de control intern/managerial şi a celui de autoevaluare a sistemului de control intern/managerial la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; v)coordonează atât elaborarea fişelor de risc ale Direcţiei generale şi structurilor subordonate, cât şi monitorizarea riscurilor identificate, participă la elaborarea şi actualizarea Registrului de riscuri întocmit la nivelul entităţii publice centrale; w)coordonează activităţile de elaborare/actualizare a procedurilor formalizate la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate şi gestionează eventualele abateri faţă de procedurile stabilite; x)coordonează organizarea şi desfăşurarea activităţilor de prevenire a corupţiei în cadrul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; y)coordonează implementarea normelor metodologice privind managementul riscurilor de corupţie identificate şi aplicarea măsurilor de prevenire şi control la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate; z)îndeplineşte atribuţiile consilierului pentru integritate la nivelul Direcţiei generale şi structurilor subordonate, prin persoana desemnată conform dispoziţiei directorului general; aa) coordonează activitatea de elaborare a regulamentelor de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale şi a structurilor subordonate; bb) aplică şi particularizează elementele de strategie şi politicile generale în domeniul pregătirii continue a personalului din cadrul Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii; cc) elaborează proiectele de dispoziţii ale directorului general al Direcţiei generale referitoare la organizarea, desfăşurarea şi evaluarea formării profesionale continue a poliţiştilor din cadrul Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii; dd) participă la determinarea necesarului de formare profesională continuă a poliţiştilor din cadrul Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii, precum şi la elaborarea documentelor de organizare a formării profesionale pe post; ee) organizează şi desfăşoară nemijlocit unele activităţi de formare profesională continuă a poliţiştilor din cadrul Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii; ff) coordonează, sprijină, îndrumă şi controlează, în cadrul structurilor Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii, modul de desfăşurare a activităţilor de formare profesională continuă; gg) organizează şi asigură evaluarea formării profesionale continue a poliţiştilor din cadrul Direcţiei generale, al Direcţiei achiziţii publice şi al Direcţiei proiectare şi consultanţă în construcţii; hh) coordonează cursurile pentru schimbarea specialităţii/ profilului de muncă, potrivit competenţei; ii) analizează curriculumul cursurilor de management organizate la nivelul MAI, conform competenţelor; jj) monitorizează serviciile de pregătire continuă oferite de structurile specializate cu atribuţii în domeniu din MAI; kk) participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul de specialitate de către unităţile MAI; ll) iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; mm) participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate; nn) participă la activităţile Comisiei de jurisdicţie a imputaţiilor. Secţiunea a 2-aServiciul bugetare şi monitorizare investiţii Articolul 19Obiectivele specifice Serviciului bugetare şi monitorizare investiţii sunt: a)să stabilească politicile în domeniul investiţional, pentru o utilizare optimă a resurselor financiare alocate cheltuielilor de capital; b)să coordoneze, să controleze şi să monitorizeze pe domeniul de responsabilitate activitatea de programare investiţională; c)să stabilească şi să fundamenteze necesarul de credite bugetare şi de angajament la nivelul ordonatorului principal de credite pentru cheltuieli cu investiţiile, astfel cum sunt definite de lege, în vederea elaborării proiectului anual de buget; d)să gestioneze eficient bugetul alocat pentru cheltuielile de capital finanţate din sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale; e)să participe la coordonarea, controlul şi monitorizarea programelor/planurilor sectoriale ce cuprind cheltuieli de capital; f)să avizeze cererile de finanţare pentru acţiunile de resort logistic preconizate a fi finanţate din fonduri externe nerambursabile; g)să elaboreze, la propunerea unităţilor MAI, fişele de proiect privind cheltuielile de capital cuprinse în Programul de investiţii publice, aferente acţiunilor finanţate din fondurile externe. Articolul 20În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul bugetare şi monitorizare investiţii are următoarele atribuţii: a)elaborează şi structurează direcţiile de acţiune privind politicile investiţionale ce urmează a fi aplicate în MAI, pe care le supune aprobării ordonatorului principal de credite; b)elaborează/actualizează Strategia fiscal-bugetară a MAI, exclusiv pentru cheltuielile cu investiţiile finanţate din sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 69/2010, republicată, şi o transmite/susţine la Ministerul Finanţelor Publice, după obţinerea aprobării ordonatorului principal de credite; c)evaluează şi selectează obiectivele/acţiunile de investiţii în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 980/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice, în vederea includerii acestora în Programul anual de investiţii al MAI, în baza propunerilor ordonatorilor secundari şi terţiari de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite; d)elaborează criterii de prioritizare specifice pentru evaluarea şi selecţia obiectivelor de investiţii, conform pct. 5 lit. B din anexa nr. 2 la Normele metodologice privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 980/2005; e)întocmeşte/actualizează Programul multianual de investiţii publice al MAI, conform Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de prevederile Strategiei fiscal-bugetare şi ale politicilor investiţionale aprobate; f)întocmeşte şi actualizează Programul anual de investiţii al MAI cu finanţare integrală sau parţială de la bugetul de stat pentru cheltuielile de capital; g)întocmeşte şi actualizează fişele obiectivelor şi acţiunilor de investiţii cuprinse în Programul anual de investiţii al MAI, anexă la legea bugetului de stat, prin operarea aplicaţiei informatice implementate de Ministerul Finanţelor Publice; h)introduce Programul multianual de investiţii al MAI în aplicaţia gestionată de către Ministerul Finanţelor Publice; i)repartizează şi urmăreşte utilizarea atât a creditelor bugetare, cât şi a creditelor de angajament alocate MAI prin legea bugetului de stat pentru realizarea obiectivelor şi acţiunilor de investiţii multianuale; j)întocmeşte şi transmite către ordonatorii secundari şi terţiari de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal de credite extrasele din Programul anual de investiţii al MAI pentru obiectivele de investiţii şi alte cheltuieli de investiţii defalcate pe categorii de bunuri, conform legii bugetului de stat; k)analizează propunerile ordonatorilor secundari/terţiari de credite privind modificarea/redistribuirea fondurilor între obiectivele, programele sau categoriile de investiţii cuprinse în Programul anual de investiţii al MAI, anexă la bugetul ordonatorului principal de credite, în cadrul exerciţiului bugetar; l)întocmeşte, pentru cheltuielile de capital finanţate din sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale, propunerile de modificare a bugetului MAI, în cadrul procesului de rectificare a bugetului de stat; m)propune virări de credite bugetare şi de angajament, în limita fondurilor aprobate pentru sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale, atât între capitole, cât şi între articole şi alineate bugetare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul eficientizării execuţiei bugetare; n)participă, prin personalul desemnat, la şedinţele Consiliului tehnico-economic al MAI, organizate pentru analiza şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii noi şi/sau lucrărilor de intervenţie la construcţiile din administrarea MAI; o)constituie şi actualizează baza de date referitoare la valorile iniţiale/actualizate aferente investiţiilor - lucrări de construcţii, aprobate în Consiliul tehnico-economic al MAI; p)iniţiază demersuri pentru obţinerea aprobării ordonatorului principal de credite pentru actualizarea valorii investiţiilor - lucrări de construcţii, în funcţie de evoluţia indicelui de preţuri, în baza Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare; q)întocmeşte rapoarte statistice, solicitate trimestrial de către Institutul Naţional de Statistică în baza convenţiei de colaborare; r)monitorizează Programul anual de investiţii al MAI şi elaborează fişele solicitate lunar de Ministerul Finanţelor Publice, în baza Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.202/2008 privind stabilirea structurii situaţiilor referitoare la monitorizarea derulării programului de investiţii publice prevăzute la art. 5 alin. (2) şi a unor precizări referitoare la prevederile art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar; s)întocmeşte Situaţia privind stadiul realizării obiectivelor şi acţiunilor de investiţii publice ale MAI, pe care o transmite trimestrial la Comisia Naţională de Prognoză; t)elaborează Situaţia privind stadiul implementării proiectelor promovate ce se încadrează în categoria lucrărilor publice care au fost avizate în Consiliul interministerial, pe care o transmite la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice; u)postează pe site-ul MAI şi actualizează lunar situaţia cu informaţiile publice privind cheltuielile de capital efectuate de structurile MAI, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare; v)soluţionează rapoartele transmise de ordonatorii secundari/terţiari de credite privind solicitările de fonduri pe linia cheltuielilor de capital; w)întocmeşte şi actualizează baza de date cu solicitările ordonatorilor de credite din finanţarea directă a ordonatorului principal de modificare sau suplimentare a bugetului alocat, utilizată atât la analiza solicitărilor de virări de credite, cât şi la fundamentarea solicitărilor de rectificare a bugetului de stat pe linia cheltuielilor de capital; x)participă la elaborarea şi actualizarea programelor sectoriale ce cuprind cheltuieli de capital; y)monitorizează derularea programelor sectoriale aprobate de conducerea MAI, finanţate din sursele aflate în responsabilitatea Direcţiei generale, şi elaborează analize, sinteze sau raportări cu privire la derularea acestora; z)formulează propuneri de activităţi, ţinând cont de experienţa organizaţională a instituţiei în domeniul abordat, de nevoile acesteia şi de cerinţele legislative din domeniu; aa) avizează cererile de finanţare pentru acţiunile de resort logistic preconizate a fi finanţate din fonduri externe nerambursabile; bb) elaborează, la propunerea unităţilor MAI, fişele de proiect privind cheltuielile de capital cuprinse în Programul de investiţii publice, aferente acţiunilor finanţate din fondurile externe; cc) participă, prin personalul desemnat, în comisiile constituite la nivelul Aparatului central al MAI pentru evaluarea proiectelor cu finanţare externă, pentru evitarea suprapunerilor investiţionale; dd) asigură sprijin şi îndrumare pentru structurile logistice ale MAI privind finanţarea investiţiilor din fonduri externe; ee) avizează cererile de finanţare pentru proiectele care cuprind acţiuni de resort logistic, pentru care se solicită finanţare din fonduri externe; ff) identifică şi analizează, împreună cu beneficiarii, posibilele surse de finanţare externă pentru activităţile logistice specifice MAI, prin care pot fi îndeplinite obiectivele specifice; gg) acordă consultanţă structurilor de administrare privind derularea obiectivelor de investiţii; hh) participă la identificarea de noi oportunităţi pentru dezvoltarea proiectelor, în acord cu ghidurile aferente fiecărui program, împreună cu structurile interesate; ii) avizează Programul anual al achiziţiilor publice pentru structurile Aparatului central al MAI, inclusiv propunerile de modificare sau completare; jj) execută controale tematice, de sprijin şi îndrumare la unităţile MAI, urmărind modul de fundamentare şi realizare a Programului anual/multianual de investiţii, şi participă la inspecţiile organizate de Direcţia generală şi de Corpul de control al ministrului; kk) urmăreşte, inclusiv prin deplasări în teritoriu, stadiile fizice şi valorice aferente lucrărilor de natura investiţiilor cuprinse în Programul multianual de investiţii al MAI; ll) participă, în calitate de reprezentant al ordonatorului principal de credite, prin persoane desemnate, la activităţile de recepţie la terminarea lucrărilor, pentru obiectivele de investiţii şi lucrările de intervenţie cuprinse în Programul multianual de investiţii al MAI; mm) elaborează metodologii, proceduri şi ghiduri pe domeniul de responsabilitate şi acordă consultanţă pe linia finanţării obiectivelor şi acţiunilor de investiţii; nn) participă la elaborarea punctelor de vedere referitoare la anteproiectele de acte normative şi a altor documente transmise spre consultare de către unităţile MAI; oo) participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul specialitate de către unităţile MAI; pp) iniţiază organizarea unor convocări/ instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; qq) participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate. Secţiunea a 3-aServiciul tehnic Articolul 21Obiectivele specifice Serviciului tehnic sunt: a)realizarea unui sistem logistic modern de înzestrare a unităţilor MAI cu mijloace tehnice de resort, adaptat conceptual, structural şi operativ la dimensiunile, configuraţia şi misiunile specifice acestora; b)organizarea şi coordonarea activităţilor privind asigurarea condiţiilor optime de pregătire şi de executare a misiunilor de către personalul unităţilor MAI; c)perfecţionarea cadrului legislativ şi normativ pentru implementarea elementelor conceptuale privind înzestrarea, pregătirea şi instruirea efectivelor, precum şi a modului de organizare şi ţinere a evidenţei, de mentenanţă, păstrare, depozitare, transport, clasare pe grupe, valorificare, transmitere fără plată şi casare a mijloacelor tehnice de resort aparţinând inspectoratelor generale şi unităţilor necuprinse în structura acestora. Articolul 22În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul tehnic îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează şi stabileşte, pe bază de studii, strategia de dotare a unităţilor MAI cu mijloace tehnice, obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung, precum şi concepţia unitară privind înzestrarea şi logistica unităţilor MAI; b)participă la elaborarea strategiilor/concepţiilor de înzestrare a structurilor MAI cu mijloace tehnice, în situaţii de criză, la instituirea stării de asediu sau de urgenţă, precum şi la declararea stării de mobilizare sau de război; c)iniţiază şi elaborează anteproiecte de acte normative interne în domeniul de activitate, în scopul reglementării unitare a activităţilor de exploatare, reparare, depozitare, conservare şi întreţinere a mijloacelor tehnice şi materialelor de resort şi propune modificarea şi completarea celor aflate în vigoare pentru îmbunătăţirea cadrului legal al activităţii specifice; d)analizează şi emite puncte de vedere referitoare la anteproiectele actelor normative elaborate la nivelul altor unităţi ale MAI; e)participă la elaborarea anteproiectelor de acte normative cu incidenţă în domeniul de activitate al serviciului; f)efectuează analize şi elaborează sinteze cu privire la înzestrarea şi problematica asigurării cu mijloace tehnice a unităţilor MAI, pentru informarea conducerii ministerului, a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, Guvernului, Parlamentului etc.; g)fundamentează programele logistice multianuale privind înzestrarea structurilor cu mijloace tehnice de resort, pe baza propunerilor transmise de inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora, în funcţie de alocaţiile bugetare aprobate; h)implementează, la nivelul său, sistemul de control intern/managerial, în vederea punerii în aplicare a Programului de dezvoltare a sistemului de control managerial la nivelul entităţii publice centrale; i)monitorizează activitatea logistică de resort privind implementarea Strategiei Naţionale de Management Integrat al Frontierei de Stat a României; j)participă la întocmirea proiectelor, contractelor de comodat, convenţiilor şi protocoalelor MAI cu alte instituţii, referitoare la activitatea din domeniul tehnic; k)analizează din punct de vedere tehnic şi propune avizarea, la nivelul directorului general, a specificaţiilor tehnice pentru mijloacele tehnice, conform competenţelor stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne, ce se achiziţionează de către inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora; l)elaborează informări privind evenimentele rutiere şi tehnice în care sunt implicate autovehiculele din dotarea unităţilor MAI şi respectarea prevederilor legale în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, în vederea reducerii acestora; m)monitorizează comportarea în exploatare a mijloacelor tehnice nou-introduse în înzestrarea unităţilor MAI, centralizează datele raportate de unităţile deţinătoare şi efectuează studiile tehnice aferente; n)fundamentează necesarul de carburanţi al unităţilor MAI, în vederea includerii în proiectul bugetului anual sau în proiectul rectificărilor bugetare; o)organizează şi ţine evidenţa armelor pe serii, a muniţiilor şi materialelor periculoase, pe loturi, precum şi a celorlalte categorii de mijloace tehnice şi materiale de resortul serviciului, aflate în dotarea inspectoratelor generale şi a unităţilor necuprinse în structura acestora; p)coordonează şi execută activităţi de verificare a stării tehnice a muniţiilor şi materialelor periculoase aflate în înzestrarea unităţilor subordonate inspectoratelor generale şi a unităţilor necuprinse în structura acestora, efectuate prin analize fizico-chimice de laborator şi verificări prin trageri în poligon; q)execută activităţi de verificare şi stabilire a cauzelor care determină funcţionarea anormală a muniţiilor şi materialelor periculoase în vederea stabilirii destinaţiei acestora; r)execută activităţi de casare a muniţiilor aflate la grupa a IV-a şi de asanare a poligonului de muniţiile neexplodate rezultate în urma executării activităţilor de distrugere; s)elaborează dispoziţii tehnice privind rezultatele analizelor fizico-chimice şi ale verificărilor prin trageri ale muniţiilor şi materialelor periculoase şi stabileşte destinaţia loturilor analizate, respectiv restricţionarea de la folosire, consum cu prioritate, declasare şi casare; t)participă în comisiile de omologare a poligoanelor de tragere care aparţin unităţilor MAI; u)analizează şi avizează documentaţiile tehnice de fabricaţie, omologare şi recepţie a armamentului, muniţiei şi tehnicii speciale şi participă la activităţile de asimilare în fabricaţie şi omologare de produse noi sau de modernizare a produselor specifice dotării unităţilor MAI; v)elaborează norme de consum pentru muniţii, materiale periculoase, criminalistice şi norme de dotare cu aparatură audiovideo-tv; w)coordonează activitatea de reparare, verificare şi etalonare a aparaturii dozimetrice aflate în înzestrarea unităţilor MAI; x)monitorizează activitatea de achiziţii a mijloacelor tehnice destinate dotării unităţilor MAI; y)organizează sau/şi participă, la ordin, în cadrul comisiilor de evaluare sau/şi la recepţiile cantitative şi/sau calitative ale mijloacelor tehnice contractate; z)elaborează, în calitate de integrator al cerinţelor tehnice solicitate de unităţile MAI, specificaţiile tehnice necesare achiziţiei aparatelor de zbor fără echipaj uman la bord - UAV; aa) monitorizează, controlează şi îndrumă activitatea de mentenanţă din cadrul unităţilor de aviaţie, potrivit competenţelor, a mijloacelor tehnice din MAI; bb) avizează Planul anual de inspecţii şi supravegheri tehnice a mijloacelor de mobilitate navală şi monitorizează activitatea desfăşurată în acest sens; cc) avizează propunerile unităţilor MAI deţinătoare de mijloace de mobilitate navală, referitoare la dimensiunea şi componenţa obligatorie a echipajelor minime de siguranţă; dd) efectuează analize referitoare la propunerile promovate de inspectoratele generale şi unităţilor necuprinse în structura acestora privind introducerea în dotare a unor categorii de produse noi, precum şi de scoatere din înzestrarea unităţilor a mijloacelor tehnice şi materialelor de resort, uzate moral şi fizic, în vederea prezentării spre avizare Consiliului de supraveghere a înzestrării al MAI; ee) analizează şi propune Centrului de coordonare a cercetării ştiinţifice proiecte de cercetare-dezvoltare pe domeniile de competenţă ale serviciului; ff) monitorizează operaţionalizarea contingentelor din MAI angajate în misiuni internaţionale; gg) participă, prin reprezentanţi, la organizarea şi desfăşurarea activităţilor la mobilizare şi război pe linie logistică din partea MAI; hh) organizează şi execută controale tematice proprii şi participă cu personal de specialitate la controalele executate de Direcţia generală în unităţile MAI şi la inspecţiile Corpului de control al ministrului şi urmăreşte modul de îndeplinire a măsurilor stabilite în urma constatărilor efectuate; ii) coordonează, îndrumă şi controlează modul în care se organizează activitatea de valorificare a mijloacelor tehnice scoase din funcţiune şi a bunurilor disponibilizate; jj) verifică şi avizează, din punct de vedere tehnic, listele unităţilor MAI cu propuneri de scoatere din funcţiune, declasare şi casare a mijloacelor tehnice şi materialelor a căror competenţă de aprobare o au ordonatorii secundari de credite sau ordonatorul principal de credite, după caz; kk) analizează şi avizează, din punct de vedere tehnic, documentaţiile privind transmiterea fără plată sau valorificarea mijloacelor tehnice şi materialelor din competenţă, propuse pentru disponibilizare de către inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora; ll) analizează şi avizează procesele-verbale de cercetare administrativă, în conformitate cu Instrucţiunile ministrului afacerilor interne nr. 114/2013 privind răspunderea materială a personalului pentru pagubele produse Ministerului Afacerilor Interne; mm) analizează şi avizează, din punct de vedere tehnic, donaţiile de mijloace tehnice oferite structurilor Aparatului central al MAI de către persoane juridice sau fizice; nn) participă la şedinţele Comitetului interministerial pentru evaluarea stării industriei de securitate în vederea elaborării Strategiei industriei naţionale de securitate; participă în grupurile de lucru specifice industriei de apărare; oo) analizează din punct de vedere tehnic şi prezintă propuneri privind oportunitatea preluării de către unităţile MAI a unor bunuri materiale de resort, confiscate şi intrate în proprietatea statului, în condiţiile legii; organizează şi participă, dacă este cazul, la verificarea tehnică, pe teren, a produselor care urmează să fie preluate; pp) analizează solicitările de redistribuire sau transfer temporar al mijloacelor tehnice între inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora, precum şi între structurile Aparatului central şi emite ordinele aferente mişcării bunurilor în cauză; qq) analizează şi propune spre aprobare normele de consum carburanţi determinate conform reglementărilor legale pentru mijloacele tehnice nou-introduse în înzestrare în condiţiile specifice executării misiunilor unităţilor, precum şi coeficienţii de corecţie ai acestora; rr) analizează şi propune spre aprobare normele de consum carburanţi şi lubrifianţi pentru mijloacele navale din înzestrare, determinate de inspectoratele generale în condiţiile specifice executării misiunilor ce revin unităţilor din subordinea acestora; ss) organizează şi efectuează înregistrarea şi radierea navelor aparţinând MAI, emite certificate de înregistrare; tt) monitorizează activităţile privind înregistrarea şi radierea mijloacelor de transport auto aparţinând MAI; uu) ţine evidenţa statistică a mijloacelor de transport auto, navale şi aeriene din înzestrare; vv) soluţionează petiţiile adresate MAI sau Direcţiei generale în domeniul propriu de competenţă, potrivit prevederilor legale în vigoare; ww) participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul specialitate de către unităţile MAI; xx) iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; yy) participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului, în domeniul de specialitate; zz) organizează şi participă cu personalul serviciului la expoziţii interne şi internaţionale, simpozioane de specialitate şi alte manifestări tehnico-ştiinţifice, precum şi la schimburi de experienţă cu parteneri externi, în vederea documentării şi identificării celor mai performante mijloace tehnice din domeniul de activitate pentru dotarea unităţilor MAI; aaa) organizează şi participă cu personal la întâlniri ce au loc între conducerea MAI şi reprezentanţii firmelor producătoare sau ofertante de produse tehnice specifice domeniului de competenţă; bbb) analizează ofertele de bunuri şi servicii specifice care sunt transmise Direcţiei generale de către operatorii economici şi le pune la dispoziţia unităţilor MAI. Secţiunea a 4-aServiciul intendenţă Articolul 23Obiectivele specifice Serviciului intendenţă sunt: a)realizarea strategiei de hrănire şi echipare, precum şi de dotare cu materiale de resortul intendenţei, în mod unitar, a categoriilor de personal, precum şi a unităţilor MAI; b)organizarea şi coordonarea activităţilor în domeniul intendenţei privind asigurarea condiţiilor optime de pregătire şi de executare a misiunilor de către personalul unităţilor MAI; c)perfecţionarea cadrului legislativ şi normativ privind echiparea şi hrănirea personalului unităţilor MAI. Articolul 24În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul intendenţă îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)iniţiază şi elaborează, pentru domeniul de competenţă, anteproiecte de acte normative, precum şi dispoziţii tehnice sau precizări metodologice privind aplicarea acestora în structurile MAI, în scopul reglementării unitare a activităţilor pe linie de intendenţă; propune modificarea şi completarea celor aflate în vigoare pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ al activităţii specifice; b)participă cu personal de specialitate la controalele executate de Direcţia generală în structurile MAI şi la inspecţiile Corpului de control al ministrului şi urmăreşte modul de îndeplinire a măsurilor stabilite în urma constatărilor efectuate; c)acordă consultanţă de specialitate inspectoratelor generale şi celorlalte structuri ale MAI, la solicitarea acestora, prin elaborarea şi transmiterea de precizări, pe problemele specifice domeniului intendenţă; d)soluţionează petiţiile adresate MAI sau Direcţiei generale în domeniul propriu de competenţă, potrivit prevederilor legale în vigoare; e)elaborează studii şi prezintă propuneri cu privire la strategia de hrănire şi echipare, în mod unitar, a tuturor categoriilor de personal din MAI; f)elaborează, cu consultarea unităţilor MAI, proiecte de norme de hrănire şi echipare a personalului, precum şi de norme de dotare cu materiale de resort; g)calculează valoarea financiară a cotei-părţi anuale a drepturilor de echipament pentru toate categoriile de cadre militare şi poliţişti, pe care le supune aprobării ministrului afacerilor interne, şi întocmeşte precizări tehnice în legătură cu modul de acordare a acestora; h)calculează periodic plafoanele valorice ale normelor privind echiparea efectivelor şi ale celor de aprovizionare cu materiale de întreţinere, gospodărie, curăţenie şi alte materiale specifice; i)participă împreună cu celelalte instituţii publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională la activitatea de actualizare periodică a valorii financiare a normelor de hrană; j)actualizează anual valoarea financiară a normelor de hrană pentru animalele de serviciu; k)colaborează cu organele similare din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională pentru rezolvarea unitară a problemelor de interes comun referitoare la hrănirea şi echiparea efectivelor; l)analizează din punct de vedere tehnic şi propune avizarea de către directorul general a specificaţiilor tehnice ale bunurilor de resortul intendenţei; m)participă în comisiile de monitorizare a proiectelor de cercetare ce vizează îmbunătăţirea performanţelor articolelor de echipament din compunerea uniformelor cadrelor militare şi poliţiştilor; n)monitorizează gradul de echipare şi hrănire a efectivelor şi elaborează, la solicitare, informări pentru conducerea MAI; o)elaborează, împreună cu inspectoratele generale şi alte unităţi necuprinse în structura acestora, propuneri de îmbunătăţire a imaginii unităţilor MAI reflectate în realizarea uniformelor; p)elaborează cererile/rapoartele de echipament anuale şi le difuzează unităţilor MAI; q)coordonează, îndrumă şi controlează modul în care se organizează activitatea de valorificare a mijloacelor scoase din funcţiune şi a bunurilor disponibilizate; r)analizează şi ia măsuri de redistribuire între unităţile MAI pentru materialele de resortul intendenţei disponibilizate; s)analizează şi avizează din punct de vedere tehnic documentaţiile privind transmiterea fără plată sau valorificarea bunurilor materialele de resortul intendenţei, propuse pentru disponibilizare de către inspectoratele generale şi unităţile necuprinse în structura acestora; t)asigură consultarea unităţilor MAI cu privire la bunurile materiale de resortul intendenţei, disponibilizate de către instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională; u)verifică, avizează din punct de vedere tehnic şi supune aprobării conducerii MAI listele cu propunerile de declasare şi casare/scoatere din funcţiune a bunurilor materiale de resortul intendenţei, conform competenţelor; participă la casări prin delegaţi; v)participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul specialitate de către unităţile MAI; w)iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; x)participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate; y)participă la activităţile Comisiei de însemne heraldice a MAI; z)ţine evidenţa unor bunuri de resortul intendenţei. Secţiunea a 5-aServiciul patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului Articolul 25Obiectivele specifice Serviciului patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului sunt: a)gestionarea eficientă a patrimoniului MAI prin coordonarea activităţilor de asigurare a imobilelor necesare funcţionării structurilor; b)asigurarea unui cadru normativ intern unitar şi eficient în domeniul de competenţă; c)coordonarea şi monitorizarea aplicării corespunzătoare a legislaţiei în domeniul protecţiei mediului, eficientizarea acţiunilor de prevenire, limitare şi eliminare a poluărilor accidentale, precum şi gestionarea situaţiilor de urgenţă care pot apărea în urma acestora, în incintele şi în zonele de responsabilitate sau de acţiune ale unităţilor MAI. Articolul 26În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul patrimoniu imobiliar şi protecţia mediului îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)elaborează studii şi strategii ale MAI privind administrarea patrimoniului imobiliar; b)actualizează datele din inventarul centralizat al bunurilor din domeniului public/privat al statului, administrat de MAI, depus la Ministerul Finanţelor Publice; c)asigură completarea, păstrarea şi conservarea înscrisurilor pe care le deţine referitoare la patrimoniul imobiliar al MAI; d)constituie şi actualizează baza de date pentru patrimoniul imobiliar administrat de instituţie prin unităţile de administrare şi elaborează sinteze ale datelor din sistemul informaţional propriu; e)coordonează inventarierea periodică a patrimoniului imobiliar, analizează datele obţinute şi informează conducerea Direcţiei generale asupra concluziilor rezultate; f)analizează rapoartele privind transmiterea unor imobile între ordonatorii de credite din structura MAI, în limita competenţelor stabilite prin reglementările în domeniu; g)actualizează permanent datele din evidenţa de cadastru, în concordanţă cu transformările apărute în structura patrimoniului imobiliar ca urmare a preluării-predării de imobile, demolării unor clădiri, schimbării destinaţiei acestora sau a oricăror altor acţiuni care produc modificări ale datelor existente în evidenţa de bază, pe baza datelor transmise de către unităţile de administrare; h)analizează din punct de vedere tehnic cererile de restituire pe cale administrativă sau judecătorească a unor imobile aflate în patrimoniul MAI şi prezintă propuneri şi observaţii, iar la cererea Direcţiei generale juridice sau a structurilor implicate, pune la dispoziţia acestora datele tehnice şi documentele privind dreptul de proprietate, necesare susţinerii în instanţă a drepturilor şi intereselor legitime ale MAI; i)analizează petiţiile, sesizările şi cererile primite de la persoane juridice sau fizice care vizează domeniul de activitate şi elaborează proiecte de răspuns potrivit prevederilor legale în vigoare; j)centralizează necesarul de locuinţe pe baza solicitărilor inspectoratelor generale, a celorlalte unităţi din structura MAI şi a Direcţiei asigurare logistică integrată, în vederea fundamentării programelor de investiţii locuinţe; k)coordonează activitatea de redistribuire între unităţi a bunurilor materiale atipice cu mişcare lentă sau propuse pentru disponibilizare şi întocmeşte documentele prevăzute de actele normative cu caracter intern; l)analizează proiectele tabelelor de înzestrare cu bunuri specifice domeniului, transmise de unităţile MAI şi formulează propuneri şi observaţii referitoare la conţinutul documentaţiilor respective; m)analizează documentaţiile primite de la persoane fizice sau juridice şi emite avizul MAI pentru planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism referitoare la municipii, oraşe, comune, staţiuni balneoclimaterice şi turistice, sate situate în zona de graniţă, zona riverană Dunării şi Mării Negre şi în zonele de traversare a Munţilor Carpaţi, inclusiv zonele centrale ale acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; n)analizează documentaţiile primite referitoare la realizarea unor obiective de investiţii aparţinând altor persoane fizice sau juridice şi emite, după caz, avizul MAI în conformitate cu prevederile legale în vigoare; o)iniţiază, potrivit legii, anteproiecte de acte normative interne pentru reglementarea unitară a modului de desfăşurare a activităţii de resort în cadrul MAI; p)analizează şi participă nemijlocit la elaborarea unor anteproiecte de acte normative de nivel superior cu referire la patrimoniul imobiliar transmise spre consultare, formulând propuneri specifice domeniului de activitate; q)analizează cererile ataşaţilor de afaceri interne privind propunerile de închiriere a locuinţelor de serviciu, respectiv dotarea cu articole de resort şi stabileşte varianta optimă de rezolvare a acestor solicitări; r)organizează şi execută controale tematice proprii şi participă cu personal de specialitate la controalele executate de Direcţia generală în unităţile MAI şi la inspecţiile Corpului de control al ministrului şi urmăreşte modul de îndeplinire a măsurilor stabilite în urma constatărilor efectuate; s)analizează împreună cu specialiştii altor instituţii oferta acestora de imobile disponibilizate şi, în funcţie de nevoile de spaţii ale unităţilor MAI, întocmeşte documentele premergătoare acţiunii de preluare în administrare a acestora, respectiv note raport la conducerea MAI, adrese de intenţie, şi la nevoie întocmeşte proiectul de act normativ; t)analizează solicitările de eliberare a autorizaţiilor de construire/desfiinţare pentru construcţiile aflate în imobilele din administrarea MAI şi face propuneri de eliberare a acestora; u)participă la şedinţele Consiliului tehnico-economic al MAI în vederea avizării studiilor de fezabilitate pentru realizarea unor lucrări de investiţii şi intervenţii asupra construcţiilor, în limita competenţelor; v)participă la recepţia la terminarea lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente obiectivelor cuprinse în programele de investiţii ale MAI; w)iniţiază şi elaborează, pentru domeniul de protecţia mediului, anteproiecte de acte normative, precum şi dispoziţii sau indicaţii metodologice privind aplicarea acestora în unităţile MAI, în scopul reglementării unitare a activităţilor în domeniu, şi propune modificarea şi completarea celor aflate în vigoare pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ al activităţii specifice; x)analizează anteproiectele de acte normative pe linia protecţiei mediului, transmise spre consultare de alte ministere sau organisme ale administraţiei publice centrale, elaborând puncte de vedere; y)elaborează puncte de vedere referitoare la anteproiectele de acte normative cu caracter intern propuse de către direcţiile de specialitate din cadrul MAI, precum şi de inspectoratele generale sau alte structuri pentru aspectele care vizează domeniul protecţia mediului; z)acordă consultanţă metodologică inspectoratelor generale şi celorlalte unităţi ale MAI la solicitarea acestora, prin elaborarea şi transmiterea de precizări şi explicaţii de ordin metodologic, pe problemele specifice protecţiei mediului referitoare la: folosirea raţională a tuturor resurselor în corelare cu măsuri de protejare a factorilor naturali, utilizarea în activităţile specifice de tehnologii cât mai puţin poluante, echiparea instalaţiilor şi a mijloacelor de transport generatoare de poluanţi cu dispozitive şi instalaţii care să prevină efectele dăunătoare asupra mediului înconjurător, precum şi recuperarea/ valorificarea optimă a deşeurilor şi/sau substanţelor reziduale ce pot fi reutilizate; aa) coordonează, îndrumă şi controlează, din punct de vedere metodologic, activitatea de protecţia mediului a compartimentelor de linie şi a responsabililor de mediu din unităţile MAI; bb) reprezintă MAI în relaţiile de cooperare cu instituţii şi structuri cu responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului; cc) colaborează cu organele similare din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională pentru rezolvarea unitară a problemelor de interes comun, referitoare la aplicarea legislaţiei specifice de protecţie a mediului; dd) creează şi actualizează evidenţa informatizată pentru urmărirea îmbunătăţirii continue a activităţii de prevenire a poluării prin monitorizarea obiectivelor şi ţintelor de mediu, reducerea şi măsurarea emisiilor de poluanţi în mediu, managementul adecvat al deşeurilor şi utilizarea raţională a mediului natural din cadrul obiectivelor aflate în administrarea sau folosinţa unităţilor MAI; ee) participă la reuniunile şi activităţile comitetelor speciale şi grupurilor de lucru constituite în cadrul procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, la nivelul autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul mediului sau al structurilor subordonate ori aflate în coordonarea acestora; ff) participă la investigarea incidentelor de mediu, accidentelor ecologice sau accidentelor ecologice majore produse în incintele unităţilor MAI sau în zona de competenţă a acestora, în îndeplinirea atribuţiilor specifice ce le revin, care au avut drept rezultat o deversare/emisie de substanţe sau preparate periculoase poluante; gg) participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul de specialitate de către unităţile MAI; hh) iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; ii) participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate. Secţiunea a 6-aServiciul controlul calităţii în construcţii Articolul 27Obiectivele specifice Serviciului controlul calităţii în construcţii sunt: a)controlul şi monitorizarea aplicării componentelor sistemului calităţii în construcţii la obiectivele de investiţii ale MAI; b)constatarea neconformităţilor şi aplicarea de sancţiuni în domeniul de control al calităţii în construcţii în cadrul MAI; c)emiterea acordurilor şi avizelor tehnice privind construcţiile în MAI. Articolul 28În realizarea obiectivelor specifice, Serviciul controlul calităţii în construcţii îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)organizează şi efectuează inspecţii privind modul de aplicare şi funcţionare a sistemului calităţii şi a componentelor sale la obiectivele de investiţii aferente MAI; b)emite acordurile pentru intervenţii în timp asupra construcţiilor şi avizele tehnice de desfiinţare a construcţiilor administrate de structurile MAI; c)autorizează, după caz, continuarea execuţiei lucrărilor ajunse în fazele de execuţie determinante pentru rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor aferente obiectivelor de investiţii ale MAI; d)constată abaterile de la prevederile legale şi aplică sancţiunile contravenţionale prevăzute de legislaţia în vigoare, cu privire la proiectarea, autorizarea, execuţia, exploatarea şi postutilizarea construcţiilor, conform legislaţiei în vigoare, la nivelul MAI; e)eliberează avizul tehnic pentru documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii ale MAI finanţate din fonduri publice; f)analizează soluţionarea de către proiectant/executant a neconformităţilor, neconcordanţelor, deficienţelor şi defectelor de construcţie semnalate pe parcursul derulării lucrărilor de construcţii şi instalaţii, la fazele de execuţie determinante, la obiectivele MAI; g)dispune efectuarea expertizei lucrărilor realizate, în caz de avarii sau degradări produse pe perioada execuţiei la construcţiile MAI; h)verifică aplicarea prevederilor legale şi a reglementărilor în vigoare referitoare la păstrarea şi completarea cărţii tehnice a construcţiei şi, după caz, modul în care administratorii construcţiilor efectuează urmărirea curentă a stării construcţiilor, la nivelul MAI; i)efectuează inspecţii în cazul accidentelor tehnice produse la construcţiile MAI în exploatare, din cauza fenomenelor şi calamităţilor naturale sau provocate de acţiuni ale omului; j)efectuează inspecţii asupra clădirilor MAI care prezintă degradări ce pot pune în pericol rezistenţa şi stabilitatea construcţiilor şi actualizează Programul multianual de punere în siguranţă a construcţiilor MAI cu risc seismic ridicat; k)verifică existenţa documentelor ce stau la baza începerii execuţiei obiectivelor de investiţii ale MAI; l)participă în comisia de recepţie la terminarea lucrărilor de investiţii ale MAI; m)propune, în cazuri motivate, suspendarea atestării verificatorilor de proiecte, a experţilor tehnici, a responsabililor tehnici cu execuţia lucrărilor şi a diriginţilor de şantier; n)organizează autorizarea inspectorilor de specialitate ai serviciului, autorizarea diriginţilor de şantier şi responsabililor cu urmărirea comportării în timp a construcţiilor din toate unităţile MAI; o)elaborează şi reactualizează metodologiile, procedurile şi instrucţiunile specifice MAI; p)efectuează inspecţii tematice, dispuse de conducerea MAI sau a Direcţiei generale la factorii implicaţi în procesul de autorizare, proiectare, execuţie, exploatare şi postutilizare, având ca obiect analiza unor probleme legate de calitatea construcţiilor MAI sau a modului de aplicare a componentelor sistemului calităţii în construcţii; q)efectuează inspecţii prin sondaj la obiectivele MAI, din dispoziţia directorului general al Direcţiei generale sau conform planificării conducerii serviciului; r)elaborează tematici în domeniul de specialitate, aferente programelor analitice ale cursurilor, convocărilor şi instruirilor de specialitate organizate de/în cadrul instituţiilor de învăţământ ale MAI; s)propune tematici pentru pregătirea de specialitate organizată de către inspectoratele generale şi alte unităţi ale MAI, conform planurilor de pregătire continuă ale acestora; t)participă la cursurile/convocările/instruirile organizate în domeniul specialitate de către unităţile MAI; u)iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; v)participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate. Secţiunea a 7-aCentrul de coordonare a cercetării ştiinţifice Articolul 29Obiectivele specifice ale Centrului de coordonare a cercetării ştiinţifice sunt: a)să contribuie la modernizarea şi creşterea nivelului de performanţă a mijloacelor tehnice de dotare a unităţilor MAI, prin activităţi de cercetare ştiinţifică şi prin asigurarea standardelor necesare; b)să contribuie la perfecţionarea activităţilor specifice din domeniul de învăţământ şi formare profesională iniţială şi continuă a personalului; c)să asigure conformitatea reglementărilor tehnice emise de unităţile MAI cu principiile europene; d)să asigure un cadru normativ intern unitar şi eficient în domeniul de competenţă. Articolul 30În realizarea obiectivelor specifice, Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)exercită funcţia de îndrumare metodologică, unitară la nivelul MAI, în domeniul de competenţă şi elaborează normative specifice privind coordonarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor; b)elaborează documente de planificare a activităţilor de cercetare ştiinţifică şi standardizare în MAI; c)organizează şi execută activităţi de control şi sprijin la unităţile MAI, în domeniile de competenţă; d)organizează şi coordonează, la nivel central, activitatea de cercetare ştiinţifică în cadrul MAI; e)elaborează, fundamentează şi susţine proiectele planurilor de cercetare-dezvoltare ale MAI; f)monitorizează şi evaluează realizarea planurilor de cercetare-dezvoltare ale MAI; g)elaborează documente de informare şi raportare privind stadiile de realizare a acestora; h)asigură identificarea de produse noi specifice dotării unităţilor MAI, analizează oportunitatea şi posibilităţile de realizare a acestora prin activităţi de cercetare-dezvoltare, în vederea fundamentării şi includerii în planurile de cercetare-dezvoltare ale MAI; i)coordonează, monitorizează şi participă la procedurile de atribuire a contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în planurile de cercetare-dezvoltare ale MAI; j)acordă consultanţă metodologică şi tehnică la elaborarea documentelor de definire a cerinţelor operaţionale, fabricaţie, recepţie, testare operaţională, transfer şi valorificare a rezultatelor cercetărilor obţinute în cadrul proiectelor de cercetare-dezvoltare; k)desfăşoară şi coordonează activităţi ce au ca scop atât definirea, dezvoltarea conceptuală şi realizarea de prototipuri şi proiecte-pilot, cât şi testarea şi validarea acestora în medii operaţionale reprezentative, specifice unităţilor MAI; l)identifică oportunităţi şi colaborează cu entităţi de cercetare (universităţi, institute de cercetare, operatori economici cu activitate de cercetare, agenţii de transfer tehnologic, intermediari pentru inovare şi entităţi cu activitate orientată spre cercetare), în domeniile de competenţă ale MAI; m)coordonează elaborarea materialelor privind susţinerea şi prezentarea prototipurilor omologate şi a produselor noi testate, în Consiliul de supraveghere a înzestrării din MAI, în vederea avizării introducerii acestora în înzestrarea unităţilor MAI; n)asigură preluarea în patrimoniul MAI a rezultatelor cercetărilor obţinute în cadrul proiectelor de cercetare proprii; o)asigură desfăşurarea activităţilor din responsabilitate stabilite de cadrul procedural intern privind participarea unităţilor MAI la programe de cercetare, dezvoltare tehnologică şi activităţi demonstrative, cu finanţare naţională/europeană (identificarea şi diseminarea de oportunităţi, analizarea condiţiilor/termenilor participării, monitorizarea şi coordonarea acţiunilor la nivelul MAI etc.); p)participă şi reprezintă direcţia generală în proiecte de cercetare-dezvoltare naţionale/europene, realizate în domeniile proprii de competenţă; q)asigură Punctul de contact al MAI pentru activităţile privind participarea unităţilor ministerului cu/la proiecte de cercetare-dezvoltare în cadrul programelor europene, precum şi colaborarea cu punctele naţionale de contact stabilite pentru fiecare dintre instrumentele de finanţare şi/sau componente ale acestora; r)organizează şi coordonează activitatea grupului de lucru instituţional pentru susţinerea participării unităţilor MAI la programe de cercetare-dezvoltare cu finanţare naţională/ europeană, în domeniile de competenţă ale MAI; s)participă şi asigură reprezentarea MAI în cadrul grupului interinstituţional pentru cercetare, dezvoltare şi inovare în domeniul securităţii, alături de instituţiile din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi autoritatea naţională pentru cercetare ştiinţifică şi inovare; t)asigură secretariatul Consiliului de supraveghere a înzestrării din MAI; u)monitorizează activitatea de cercetare-dezvoltare şi rezultatele acesteia şi elaborează documente de informare pentru conducerea MAI şi Institutul Naţional de Statistică; v)organizează şi coordonează, la nivel central, activitatea de standardizare în MAI; w)asigură secretariatul Comisiei de standardizare şi interoperabilitate din MAI; x)elaborează şi fundamentează proiectele programelor anuale de standardizare ale MAI, în baza propunerilor formulate de către structurile proprii; y)organizează şi coordonează procesul de standardizare pentru domeniile tehnic şi administrativ din MAI; z)asigură achiziţia standardelor naţionale, precum şi adoptarea celor europene/internaţionale de interes pentru unităţile MAI; aa) gestionează biblioteca electronică de standarde, constituită la nivelul MAI; bb) coordonează şi îndrumă activitatea de protecţie a proprietăţii industriale (invenţii-inovaţii) la nivelul MAI; cc) analizează cererile de brevet de invenţie înregistrate la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, create pe teritoriul naţional, şi propune atribuirea caracterului „SECRET" celor care se referă la domeniile de activitate ale MAI şi impun acest lucru; dd) asigură schimbul de informaţii privind reglementările tehnice şi produsele din domeniul de autoritate/competenţă al MAI cu statele membre şi Comisia Europeană prin intermediul Punctului naţional organizat în cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri; ee) analizează reglementările tehnice elaborate de unităţile MAI şi le notifică statelor membre şi Comisiei Europene; ff) analizează reglementările tehnice notificate de statele membre, consultă unităţile MAI cu responsabilităţi în domeniile reglementate şi notifică la Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri punctul de vedere al MAI; gg) analizează solicitările de informaţii primite de la operatori din statele membre, pentru produsele din domeniul de autoritate/competenţă al MAI, consultă structurile competente ale ministerului, în funcţie de domeniul de referinţă din conţinutul solicitării, şi transmite datele solicitate prin intermediul Punctului naţional; hh) monitorizează anteproiectele actelor normative iniţiate de unităţile MAI în scopul identificării celor care fac referiri la standarde, pentru asigurarea existenţei şi funcţionării unui cadru legislativ specific standardizării voluntare, precum şi pentru anularea reglementărilor tehnice conflictuale; ii) elaborează anteproiecte de acte normative interne aplicabile domeniilor de competenţă şi formulează puncte de vedere referitoare la anteproiecte de acte normative elaborate la nivelul altor unităţi ale MAI; jj) elaborează documente de informare şi raportare solicitate de conducerea MAI, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, precum şi de alte organisme colaboratoare, referitoare la coordonarea activităţii de cercetare ştiinţifică şi standardizare, precum şi la asigurarea schimbului de informaţii privind reglementările tehnice şi produsele în MAI; kk) participă la/organizează, după caz, manifestări tehnico-ştiinţifice şi expoziţionale interne şi internaţionale, schimburi de experienţă, prezentări de produse, în domeniile de competenţă; ll) participă cu teme şi articole specifice domeniilor proprii de competenţă, la realizarea unor publicaţii editate de MAI; mm) reprezintă MAI în cadrul relaţiilor de colaborare din domeniul cercetare-dezvoltare cu autoritatea de stat coordonatoare a domeniului cercetare-dezvoltare şi inovare, cu entităţile din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, cu instituţiile din Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, cu instituţiile de învăţământ superior, cu operatorii economici etc., pe linia activităţii de standardizare cu Asociaţia de Standardizare din România, Ministerul Apărării Naţionale şi cu alte instituţii, în domeniul reglementărilor tehnice şi produselor cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, precum şi cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci în probleme vizând cererile de acordare a brevetelor de invenţii al căror titular este MAI; nn) asigură activităţile privind participarea şi reprezentarea MAI în cadrul Comisiei pentru aprobarea suspendării drepturilor vamale la anumite armamente şi echipamente militare, pentru conducerea MAI şi a direcţiei generale; oo) iniţiază organizarea unor convocări/instructaje/seminare în domeniul de specialitate cu personalul din unităţile MAI; pp) participă, la solicitarea unităţilor MAI, în comisiile de examinare sau la alte forme de evaluare profesională a personalului MAI, în domeniul de specialitate. Secţiunea a 8-aBiroul secretariat şi documente clasificate Articolul 31Obiectivele specifice Biroului secretariat şi documente clasificate sunt: a)să asigure circuitul optim al documentelor clasificate şi neclasificate în cadrul Direcţiei generale; b)să organizeze şi să asigure întocmirea Dispoziţiei zilnice a directorului general al Direcţiei generale şi a situaţiei de efective. Articolul 32În realizarea obiectivelor specifice, Biroul secretariat şi documente clasificate îndeplineşte următoarele atribuţii principale: a)asigură transportul, primirea, înregistrarea şi manipularea corespondenţei clasificate şi neclasificate, distribuirea acesteia către structurile Direcţiei generale, conform rezoluţiei conducerii Direcţiei generale; b)repartizează şi urmăreşte soluţionarea corespondenţei clasificate şi neclasificate conform dispoziţiilor rezolutive; c)verifică şi pregăteşte corespondenţa clasificată şi neclasificată pentru expediere şi realizează expedierea propriu-zisă a acesteia; d)asigură gestiunea şi evidenţa sigiliilor şi ştampilelor la nivelul Direcţiei generale, execută inventarierea acestora, anual sau ori de câte ori este nevoie, raportând conducerii problemele constatate; e)asigură multiplicarea documentelor clasificate şi neclasificate şi ţine evidenţa acestora în registre constituite în acest scop, conform reglementărilor în vigoare; f)gestionează documentele clasificate clasate/arhivate primite de la structurile Direcţiei generale, conform competenţelor; g)întocmeşte necesarul de consumabile, rechizite, formulare tipizate etc. pentru conducerea Direcţiei generale şi pentru activitatea biroului; h)verifică şi întocmeşte zilnic Situaţia prezenţei personalului Direcţiei generale, precum şi a răspândirilor acestuia; i)întocmeşte Dispoziţia zilnică a directorului general al Direcţiei generale pe care o prezintă spre aprobare şi o aduce la cunoştinţa celor în drept prin multiplicare sau întocmire de extrase, conform prevederilor legale în vigoare; j)întocmeşte situaţia cu prezenţa zilnică la serviciu a personalului Direcţiei generale, în vederea comunicării către Direcţia generală financiară, pentru acordarea drepturilor salariale legale; k)întocmeşte, conform precizărilor conducerii Direcţiei generale, ordinea de zi a şedinţelor de conducere, o comunică participanţilor şi elaborează procesele-verbale de şedinţă; l)în baza notelor de fundamentare/rapoartelor de concediu aprobate, întocmeşte ordinele de serviciu pentru personalul Direcţiei generale, conform competenţelor; m)asigură evidenţa petiţiilor, sesizărilor şi reclamaţiilor primite şi le repartizează conform dispoziţiilor rezolutive, monitorizează şi urmăreşte modul de soluţionare a acestora la nivelul Direcţiei generale şi al structurilor subordonate; n)întocmeşte semestrial raportul privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de primire, examinare, evidenţă şi soluţionare a petiţiilor, precum şi de primire în audienţă a cetăţenilor, conform prevederilor legale, la nivelul Direcţiei generale şi al structurilor subordonate; o)asigură activitatea de informare-documentare la nivelul Direcţiei generale conform ordinelor şi dispoziţiilor în vigoare; p)preia notele telefonice, faxurile şi e-mailurile adresate Direcţiei generale şi le prezintă conducerii acesteia; q)urmăreşte scăderea, clasarea, îndosarierea şi arhivarea corespondenţei clasificate şi neclasificate, precum şi predarea dosarelor de arhivă la unitatea specializată din cadrul MAI; r)gestionează şi actualizează periodic pagina proprie de intranet şi asigură gestionarea informaţiilor postate, prin tehnoredactarea paginilor, actualizarea informaţiilor şi încărcarea fişierelor de tip document sau imagine; s)organizează activitatea de audienţe la nivelul conducerii Direcţiei generale; t)asigură perfecţionarea pregătirii de specialitate a personalului cu atribuţii pe linie de secretariat, documente clasificate şi gestionare a fondului arhivistic, din cadrul Direcţiei generale; u)organizează şi asigură serviciul la cabinetul directorului general al Direcţiei generale; v)centralizează propunerile compartimentelor şi întocmeşte proiectul Nomenclatorului arhivistic la nivelul Direcţiei generale; w)centralizează şi transmite la şi de la nivelul Direcţiei generale toate datele existente ce pot fi făcute publice, în vederea formulării punctelor de vedere, răspunsului sau proiectului de răspuns, la solicitările privind informaţii de interes public primite în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 9-aStructura de securitate Articolul 33Obiectivul specific al Structurii de securitate este de a asigura coordonarea, îndrumarea şi controlul de specialitate al aplicării şi respectării normelor de protecţie a informaţiilor clasificate de către personalul structurilor Direcţiei generale. Articolul 34În realizarea acestui obiectiv specific, Structura de securitate are următoarele atribuţii: a)acordă asistenţă de specialitate, coordonează şi controlează activitatea ce se desfăşoară în cadrul sistemelor informatice şi de comunicaţii din cadrul structurilor Direcţiei generale; b)întocmeşte raportul de analiză a riscului de securitate, cerinţele de securitate specifice şi procedurile operaţionale de securitate, pentru funcţionarea în condiţii de securitate a sistemelor informatice şi de comunicaţii ce procesează informaţii clasificate şi răspunde de implementarea acestora în condiţiile legii; c)planifică dezvoltarea unor sisteme informatice şi de comunicaţii care stochează, procesează sau transmit informaţii clasificate; d)monitorizează permanent toate aspectele de securitate specifice sistemelor informatice şi de comunicaţii; e)organizează activităţi de pregătire specifică şi verifică dacă personalul cu acces autorizat la sistemele informatice şi de comunicaţii cunoaşte responsabilităţile care îi revin în domeniul protecţiei informaţiilor; f)întocmeşte Programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării Departamentului de Informaţii şi Protecţie Internă, iar după aprobare acţionează pentru aplicarea acestuia; g)ţine evidenţa certificatelor de securitate, a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate, a permiselor de acces în unitate pe zone şi clase de secretizare şi asigură păstrarea acestora; h)actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces; i)acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai Departamentului de Informaţii şi Protecţie Internă, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate; j)întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare; k)efectuează, cu aprobarea şefului structurii de securitate şi a conducerii Direcţiei generale, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate; l)informează şeful structurii de securitate şi directorul general al Direcţiei generale despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora; m)aplică măsuri de securitate specifice terminalelor izolate şi celorlalte echipamente aflate în zona de responsabilitate; n)coordonează activitatea pe linie de informaţii clasificate din cadrul Biroului secretariat, documente clasificate; o)implementează metodele, mijloacele şi măsurile necesare protecţiei informaţiilor în format electronic; p)asigură exploatarea operaţională a Sistemului de prelucrare automată a datelor (SPAD) şi Reţelei de transmisii date - Sistemului informatic de comunicaţii (RTD-SIC) în condiţii de securitate; q)coordonează cooperarea dintre unitatea deţinătoare a SPAD sau RTD-SIC şi autoritatea care asigură acreditarea; r)implementează măsurile de securitate şi protecţia criptografică ale SPAD sau RTD-SIC; s)planifică dezvoltarea sau achiziţia de SPAD sau RTD; t)propune schimbarea configuraţiei unor sisteme existente; u)propune conectarea unui SPAD sau a unei RTD-SIC cu un alt SPAD sau RTD-SIC; v)propune schimbările care se impun privind modul de operare de securitate ale SPAD sau RTD-SIC; w)propune schimbarea în programele existente sau înlocuirea acestora cu noi programe, pentru optimizarea securităţii SPAD sau RTD-SIC; x)iniţiază proceduri de modificare a nivelului de clasificare a SPAD şi RTD-SIC care au fost deja acreditate; y)planifică sau propune întreprinderea oricărei altei activităţi referitoare la îmbunătăţirea securităţii SPAD sau RTD-SIC deja acreditate; z)cu aprobarea autorităţii de acreditare de securitate, stabileşte procedurile de securitate care trebuie respectate de către furnizorii de echipamente, pe parcursul dezvoltării, instalării şi testării SPAD şi RTD-SIC şi răspunde pentru justificarea, selecţia, implementarea şi controlul componentelor de securitate, care constituie parte a SPAD şi RTD-SIC. Capitolul VIDispoziţii finale Articolul 35Personalul Direcţiei generale este obligat să cunoască şi să aplice, în părţile care îl privesc, prevederile prezentului regulament, potrivit atribuţiilor specifice. Articolul 36(1) Fişele posturilor pentru celelalte categorii de personal al Direcţiei generale se elaborează în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale reglementărilor interne privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale MAI. (2) Conducerea Direcţiei generale şi şefii structurilor componente au obligaţia de a actualiza, ori de câte ori este nevoie, conţinutul fişelor postului pentru personalul din subordine. Actualizarea se va realiza potrivit prevederilor legale în vigoare, în concordanţă cu evoluţia prevederilor actelor normative de nivel superior şi proprii ale MAI. Articolul 37Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.la regulament ORGANIGRAMA Direcţiei generale logistice ANEXA Nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.la regulament DIAGRAMA DE RELAŢII a Direcţiei generale logistice



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 144/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 144 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 144/2016
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu