E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.140 din 16.09.2015

privind aprobarea Metodologiei de stabilire a tarifelor reglementate pentru activităţile conexe celei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale şi pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 736 din 01 octombrie 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 179 alin. (1), alin. (2) lit. j), alin. (4) şi alin. (5) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 5 alin. (1) lit. b) şi ale art. 10 alin. (1) lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia de stabilire a tarifelor reglementate pentru activităţile conexe celei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Condiţiile-cadru de valabilitate a licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 84/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 24 septembrie 2014, se modifică după cum urmează:Articolul 35 va avea următorul cuprins: Articolul 35Titularul licenţei are obligaţia să desfăşoare, exclusiv în cadrul organizării proprii şi cu angajaţii proprii, activităţile conexe celei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale, care nu sunt remunerate prin tarifele de distribuţie sau de racordare şi care sunt solicitate, în limitele următoarelor activităţi: a)emiterea avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii; b)punerea în funcţiune a instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale, aparţinând clienţilor finali din zonele delimitate pentru care deţine licenţa de operare; c)deplasarea unei echipe tehnice:

(i) la locul de consum, cu excepţia situaţiilor legate de funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiei de utilizare a gazelor naturale sau a SD;
(ii) pentru asistenţă la lucrările edilitare din zona de siguranţă şi de protecţie a SD;

d)întreruperea/limitarea parametrilor tehnici/reluarea alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, după caz; e)eliberarea de copii după documentaţia tehnică privitoare la instalaţia de utilizare a gazelor naturale a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale instalaţiei de utilizare a gazelor naturale şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD; f)debranşarea clienţilor finali prin scoaterea definitivă din funcţiune a branşamentului şi postului de reglare; g)modificări ale obiectivelor SD prin deviere, la cererea clientului final sau a unui terţ. Articolul 3Contractul-cadru de distribuţie a gazelor naturale, aprobat prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 183/2005, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 12 august 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: Articolul 9 va avea următorul cuprins: Articolul 9În condiţiile permiterii accesului de către beneficiar, distribuitorul este obligat, în termen de maximum 24 de ore, să asigure reluarea prestării serviciului de distribuţie a gazelor naturale în condiţii de siguranţă, în situaţia în care beneficiarul îşi achită obligaţiile de plată scadente, inclusiv tariful aferent reluării alimentării cu gaze naturale, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 8 alin (2) lit. d). Articolul 4Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 42/2012 pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea gazelor naturale la clienţii finali, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 21 decembrie 2012, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 22, literele d) şi e) vor avea următorul cuprins: d)să întrerupă furnizarea gazelor naturale la clientul final, în condiţiile specificate în contractul de furnizare; e)să încaseze de la clientul final tariful aferent reluării alimentării cu gaze naturale, în vederea reluării furnizării gazelor naturale întreruptă ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată scadente, conform prevederilor contractuale; 2. La articolul 23, litera m) va avea următorul cuprins: m)să reia furnizarea gazelor naturale întreruptă ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată la termenele prevăzute în contract, în termen de maxim 24 de ore de la momentul la care clientul final face dovada plăţii integrale a facturilor scadente, inclusiv a majorărilor de întârziere datorate conform prevederilor contractuale şi a tarifului aferent reluării alimentării cu gaze naturale, cu condiţia permiterii de către clientul final a accesului reprezentantului operatorului de sistem în vederea reluării alimentării cu gaze naturale în condiţii de siguranţă; 3. La articolul 26, litera c) va avea următorul cuprins: c)să achite furnizorului tariful aferent reluării alimentării cu gaze naturale, în vederea reluării furnizării gazelor naturale întreruptă ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor de plată scadente, conform prevederilor contractuale; Articolul 5Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei şi operatorii licenţiaţi în sectorul gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2016. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ ANEXĂMETODOLOGIE de stabilire a tarifelor reglementate pentru activităţile conexe celei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale Capitolul I Dispoziţii generale Articolul 1(1) Prezenta metodologie reglementează modalitatea de stabilire a tarifelor reglementate pentru activităţile conexe celei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale desfăşurate de către operatorii licenţiaţi în sectorul gazelor naturale în zonele delimitate pentru care deţin licenţa de operare.(2) Stabilirea tarifelor reglementate prevăzute la alin. (1) se realizează de către operatorii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale pe baza devizelor de cheltuieli şi a formulelor specificate în prezenta metodologie. Articolul 2(1) Expresiile şi termenii folosiţi în prezenta metodologie au următoarele semnificaţii:a)activitate conexă - activitatea complementară celei de distribuţie a gazelor naturale, desfăşurată de către operatorul sistemului de distribuţie conform condiţiilor de valabilitate ale licenţei de operare, la solicitarea unei părţi interesate, denumită în continuare solicitant; b)OSD - operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale; c)SD - sistemul de distribuţie a gazelor naturale; d)solicitant - persoană fizică/juridică sau mandatarul acesteia, care solicită prestarea de către OSD a unei activităţi conexe; e)ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei; f)IU - instalaţie de utilizare a gazelor naturale aparţinând unui client final.
(2) Termenii şi expresiile de la alin. (1) se completează cu termenii definiţi prin
Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.Capitolul IIActivităţi conexe Articolul 3
(1) Tarifele reglementate pentru activităţile conexe, stabilite de către OSD conform prevederilor prezentei metodologii, sunt tarifele pe care OSD este îndreptăţit să le factureze.
(2) Tarifele reglementate prevăzute la alin. (1) nu includ taxa pe valoare adăugată (TVA).
Articolul 4Sunt considerate activităţi conexe următoarele activităţi prestate de OSD la cererea solicitantului: a)emiterea avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii; b)punerea în funcţiune a IU, aparţinând clienţilor finali din zonele delimitate pentru care deţine licenţa de operare; c)deplasarea unei echipe tehnice:

(i) la locul de consum, cu excepţia situaţiilor legate de funcţionarea în condiţii de siguranţă a IU sau a SD;
(ii) pentru asistenţă la lucrările edilitare din zona de siguranţă şi de protecţie a SD;

d)întreruperea/limitarea parametrilor tehnici/reluarea alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, după caz; e)eliberarea de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD; f)debranşarea clienţilor finali de gaze naturale prin scoaterea definitivă din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare; g)modificări ale obiectivelor SD prin deviere, la cererea clientului final sau a unui terţ. Capitolul IIISubactivităţi specifice activităţilor conexe Articolul 5În cadrul activităţii conexe de emitere a avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, sunt cuprinse, în general, următoarele subactivităţi specifice: a)înregistrarea solicitării şi verificarea documentaţiei depuse; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasarea, identificarea şi verificarea în teren a amplasamentului pentru care se solicită avizul; d)trasarea obiectivelor SD pe structura planului de amplasament; e)emiterea avizului şi, după caz, transmiterea acestuia. Articolul 6(1) În cadrul activităţii conexe de punere în funcţiune a IU aparţinând clienţilor finali din zonele delimitate pentru care OSD deţine licenţa de operare sunt cuprinse, în general, următoarele subactivităţi specifice:a)înregistrarea solicitării şi verificarea conformităţii documentelor depuse; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasarea în teren la locul amplasamentului; d)montarea sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale; e)verificarea etanşeităţilor la racordurile olandeze/flanşele echipamentului/sistemului de măsură a gazelor naturale; f)sigilarea racordurilor olandeze/flanşelor echipamentului/ sistemului de măsură a gazelor naturale; g)instruirea beneficiarului privind exploatarea corectă a IU; h)predarea către beneficiar a unui exemplar din Instrucţiunile pentru utilizarea gazelor naturale; i)punerea efectivă în funcţiune a IU.
(2) În situaţia în care punerea în funcţiune a IU nu se realizează cu montarea echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale pentru prestarea activităţii conexe prevăzute la alin. (1), se parcurg doar activităţile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi h).
Articolul 7În cadrul activităţii conexe de deplasarea echipei tehnice a OSD la locul de consum, cu excepţia situaţiilor legate de funcţionarea în condiţii de siguranţă a IU sau a SD ori pentru asistenţă la lucrările edilitare din zona de siguranţă şi de protecţie a SD sunt cuprinse următoarele subactivităţi specifice: a)înregistrarea solicitării; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasarea în teren a echipei tehnice a OSD; d)executarea unor operaţiuni legate de:

(i) acordarea de consultanţă tehnică privitoare la SD;
(ii) demontarea şi/sau remontarea echipamentului/ sistemului de măsurare a gazelor naturale în vederea verificării metrologice a acestuia sau cu ocazia efectuării reviziilor tehnice periodice ale IU;
(iii) citirea suplimentară a echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale;

Articolul 8În cadrul activităţii conexe de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, după caz, sunt cuprinse următoarele subactivităţi specifice: a)înregistrarea solicitării; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasarea în teren; d)întreruperea/limitarea parametrilor tehnici/reluarea alimentării cu gaze naturale. Articolul 9În cadrul activităţii conexe de eliberare de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD, sunt cuprinse următoarele subactivităţi specifice: a)înregistrarea solicitării; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării în arhivă, după caz; c)deplasarea în arhiva OSD, după caz; d)identificarea documentelor în arhiva OSD; e)copierea documentaţiei tehnice a IU a clientului final, fişelor de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau avizului/avizului de principiu; f)eliberarea de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau avizul/avizul de principiu. Articolul 10(1) În cadrul activităţii conexe de debranşare a clienţilor finali de gaze naturale prin scoaterea definitivă din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare sunt cuprinse următoarele subactivităţi specifice:a)înregistrarea solicitării şi verificarea conformităţii documentelor depuse; b)întocmirea documentaţiei tehnice de desfiinţare a branşamentului şi a postului de reglare; c)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării în teren, la locul de consum, în vederea scoaterii definitive din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare; d)deplasarea în teren la locul de consum în vederea scoaterii definitive din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare, după caz; e)scoaterea definitivă din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare, respectiv evacuarea gazelor naturale din branşament, tăierea capetelor branşamentului şi obturarea robinetului/teului de branşament, recuperarea postului de reglare; f)extragerea branşamentului, după caz. (2) Subactivităţile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi f) se pot executa de către OSD sau de către operatori economici autorizaţi ANRE, în funcţie de opţiunea solicitantului. Articolul 11(1) În cadrul activităţii conexe de modificare a obiectivelor SD prin deviere, la cererea clientului final sau a unui terţ, respectiv a solicitantului, sunt cuprinse următoarele subactivităţi specifice:a)înregistrarea solicitării şi verificarea conformităţii documentelor depuse; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării în teren, la locul de consum; c)deplasarea în teren, la locul de consum, în vederea stabilirii soluţiei tehnice; d)întocmirea documentaţiei tehnice pentru modificarea obiectivelor SD; e)execuţia modificării obiectivelor SD; f)acordarea de asistenţă tehnică pentru urmărirea lucrărilor de execuţie, recepţia şi punerea în funcţiune a obiectivelor SD; g)preluarea în patrimoniul OSD a bunului realizat. (2) Subactivităţile prevăzute la alin. (1) lit. d) şi e) se pot executa de către OSD sau de către operatori economici autorizaţi ANRE, în funcţie de opţiunea solicitantului. Capitolul IV Metoda şi criteriile de stabilire a tarifelor reglementate Articolul 12(1) Tarifele reglementate pentru activităţile conexe se stabilesc de către OSD pe baza devizelor de cheltuieli şi/sau a formulelor specificate în prezenta metodologie şi se aprobă de către administratorul/consiliul de administraţie al OSD.(2) Devizele de cheltuieli şi formulele de calcul pentru fiecare activitate conexă sunt prevăzute în anexele nr. 1-7, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.(3) La stabilirea tarifelor reglementate pentru activităţile conexe se au în vedere cheltuielile înregistrate în contabilitatea financiară.(4) În funcţie de modul de alocare a acestora, cheltuielile se împart în cheltuieli directe şi cheltuieli indirecte. Articolul 13(1) Cheltuielile directe sunt acele cheltuieli care se identifică pe fiecare activitate conexă în parte, încă din momentul efectuării lor, şi ca atare se includ direct în costul activităţii respective.(2) Cheltuielile directe cuprind:a)salariile directe; b)contribuţiile privind asigurările şi protecţia socială; c)materiile prime şi materiale directe; d)alte cheltuieli directe. Articolul 14(1) Cheltuielile indirecte sunt acele cheltuieli care nu se pot identifica şi nu se pot atribui direct unei activităţi, ci privesc întreaga activitate a OSD.(2) Cheltuieli indirecte cuprind:a)cheltuielile cu întreţinerea şi funcţionarea utilajelor şi echipamentelor; b)cheltuielile generale de administraţie; c)alte cheltuieli indirecte. (3) Repartizarea cheltuielilor indirecte se realizează în raport cu salariile directe, consumurile de materiale directe sau cu orele de funcţionare a utilajelor, fiind ales criteriul cu cea mai mare relevanţă în repartizarea judicioasă a cheltuielilor.(4) Repartizarea cheltuielilor indirecte se realizează, în raport cu criteriul stabilit conform alin. (3), după defalcarea şi alocarea acestora pe toate activităţile desfăşurate de către OSD, conform principiilor stabilite în raportul de separare contabilă. Articolul 15Cheltuielile directe şi cheltuielile indirecte reprezintă costul total al activităţii conexe prestate, la care se adaugă o rată a profitului de 5%. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 16(1) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet şi să afişeze la nivelul fiecărei unităţi organizatorice:a)activităţile conexe; b)structura devizelor de cheltuieli aferente fiecărei activităţi conexe şi/sau tarifele aferente, după caz. (2) Devizul estimativ de cheltuieli se comunică solicitantului în termen de maxim două zile de la data înregistrării cererii.(3) Tariful activităţii conexe stabilit în baza devizului estimativ se regularizează în urma întocmirii devizului final de cheltuieli.(4) OSD are obligaţia să elaboreze şi să transmită la ANRE, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii, procedurile operaţionale proprii prin care se asigură implementarea prevederilor prezentei metodologii. Articolul 17(1) Prestarea activităţilor conexe prevăzute la art. 4 lit. a)-c), e)-g) se realizează după efectuarea plăţii tarifului reglementat, stabilit conform prevederilor prezentei metodologii.(2) Prestarea activităţii conexe prevăzute la art. 4 lit. d) se realizează după efectuarea plăţii tarifului reglementat, stabilit conform prevederilor prezentei metodologii, în situaţia în care solicitarea de prestare a acestei activităţi vine din partea clientului final de gaze naturale, direct sau prin intermediul furnizorului său, cu excepţia cazului în care întreruperea alimentării gazelor naturale este legată de funcţionarea în condiţii de siguranţă a IU sau a SD. (3) Prestarea activităţii conexe prevăzute la art. 4 lit. d) nu este condiţionată de plata tarifului reglementat, stabilit conform prevederilor prezentei metodologii, în situaţia în care solicitarea vine din partea furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie; în această situaţie, plata tarifului reglementat se face de către furnizorul de gaze naturale sau de către operatorul conductelor de alimentare din amonte/operatorul de transport şi de sistem/operatorul de distribuţie, în termen de maxim 15 zile calendaristice de la data emiterii facturii de către OSD. (4) OSD are obligaţia să soluţioneze cererile primite şi să presteze activităţile conexe solicitate în termen de:a)maxim 7 zile lucrătoare de la primirea cererii şi/sau a documentaţiei complete pentru activităţile conexe prevăzute la art. 4 lit. c), e-g), sub condiţia achitării de către solicitant a tarifului reglementat aferent acestor activităţi, în interiorul acestui termen; b)maxim 7 zile lucrătoare de la primirea cererii pentru activitatea conexă prevăzută la art. 4 lit. b), pentru debite aprobate mai mici de 250 de mc/h, sub condiţia achitării tarifului reglementat aferent, în interiorul acestui termen; c)maxim 15 zile lucrătoare de la primirea cererii pentru activităţile conexe prevăzute la art. 4 lit. a) şi b), pentru debite aprobate mai mari de 250 de mc/h, sub condiţia achitării tarifului reglementat aferent, în interiorul acestui termen. (5) OSD are obligaţia să soluţioneze cererile primite şi să presteze activităţile conexe prevăzute la art. 4 lit. d), în termen de:a)maxim 24 de ore de la primirea cererii clientului final de gaze naturale, formulată direct sau prin intermediul furnizorului său, sub condiţia achitării de către clientul final a tarifului reglementat, cu excepţia cazului în care solicitarea este legată de funcţionarea în condiţii de siguranţă a IU sau a SD, ori în termenul solicitat de clientul final, dacă acesta din urmă este mai mare; b)maxim 24 de ore de la primirea cererii formulate de către furnizorul de gaze naturale sau operatorul de transport şi de sistem. Articolul 18(1) OSD are obligaţia să ţină evidenţe contabile separate organizate la nivelul contabilităţii financiare, care trebuie să permită obţinerea informaţiilor cu privire la veniturile, cheltuielile, imobilizările corporale/necorporale şi la obiectele de inventar aferente activităţilor desfăşurate.(2) Evidenţele contabile reglementate se transmit la ANRE, până la data de 1 iulie a fiecărui an, următor celui pentru care se efectuează raportarea, atât pe suport hârtie, cât şi pe suport electronic, la adresa de e-mail anre@anre.ro, în format Microsoft Excel, pe structura anexelor Regulamentului privind separarea contabilă, legală, funcţională şi organizatorică a activităţilor reglementate din sectorul gazelor naturale.(3) În înţelesul alin. (2), anexele Regulamentului privind separarea contabilă, legală, funcţională şi organizatorică a activităţilor reglementate din sectorul gazelor naturale sunt completate, de către OSD, prin introducerea în categoria activităţilor reglementate a unei noi coloane aferente activităţilor conexe. (4) OSD are obligaţia de a transmite până la data de 1 iulie a fiecărui an, următor celui pentru care se efectuează raportarea, situaţia tarifelor reglementate pentru fiecare tip de activitate conexă prestată. Articolul 19OSD are obligaţia să modifice raportul de separare contabilă şi să îl transmită la ANRE, în termen de maxim 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii. Articolul 20În situaţia în care OSD înregistrează la nivelul unui an de reglementare, aşa cum acesta este definit în reglementările specifice activităţii de distribuţie a gazelor naturale, o creştere mai mare sau egală cu 5% a cheltuielilor înregistrate în contabilitatea financiară, acesta are dreptul să actualizeze tarifele reglementate aferente activităţilor conexe celei de operare a SD, o singură dată, în anul următor anului de reglementare în care s-a înregistrat creşterea. Articolul 21Nerespectarea prevederilor prezentei metodologii constituie contravenţie şi se sancţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.ANEXA Nr. 1 la metodologie 1. Stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de emitere a avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii se realizează de către OSD pe baza următoarei formule şi se aprobă de către administratorul/consiliul de administraţie al OSD: T(a) = (Cd+Ci)*(1+Rpr), unde: T(a) - tariful reglementat aferent activităţii de emitere a avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii; Cd - cheltuieli directe; Ci - cheltuieli indirecte; Rpr - rata profitului. 2. Cheltuielile directe includ următoarele cheltuieli privind: a)salariile directe; b)contribuţiile la asigurările sociale; c)consumul de materiale directe; d)transportul la şi de la locul pentru care se emite avizul; e)alte cheltuieli directe.3. Nivelul cheltuielilor indirecte nu poate depăşi 10% din totalul cheltuielilor directe aferente activităţii de emitere a avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii. 4. Rata profitului este de 5%. 5. La determinarea cheltuielilor privind salariile directe OSD are în vedere includerea în această categorie doar a cheltuielilor salariale generate de implicarea unui singur salariat, instalator autorizat ANRE pentru proiectarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, tip PGD, în activităţile de: a)verificare a documentaţiei depuse; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasare, identificare şi verificare în teren a amplasamentului pentru care se solicită avizul; d)trasare a obiectivelor SD pe structura planului de amplasament; e)emitere a avizului.6. Numărul maxim de ore admis este de 2 ore pentru activităţile de verificare a documentaţiei depuse, trasare a obiectivelor SD pe structura planului de amplasament şi de emitere a avizului. 7. Contribuţiile la asigurările sociale se determină prin aplicarea coeficienţilor stabiliţi conform normelor legale în vigoare la data stabilirii tarifului aferent activităţii conexe. 8. Cheltuielile privind transportul se determină prin înmulţirea costului mediu de deplasare pe kilometru cu distanţa medie de deplasare aferentă activităţii conexe de emitere a avizelor referitoare la SD, conform prevederilor legale privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, înregistrată de către OSD în anul anterior publicării prezentei metodologii. 9. La determinarea costului mediu de deplasare se au în vedere: a)valoarea medie a mijloacelor de transport utilizate în realizarea acestei activităţi conexe; b)durata medie contabilă de amortizare; c)numărul mediu de kilometri parcurşi într-un an; d)un consum mediu de combustibil de maximum 7,5 litri/kilometru; e)valoarea medie a combustibilului; f)valoarea medie a costurilor de asigurare şi a altor taxe obligatorii aferente mijloacelor de transport implicate; g)costul mediu de întreţinere. ANEXA Nr. 2 la metodologie 1. Stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de punere în funcţiune a IU aparţinând clienţilor finali din zonele delimitate pentru care OSD deţine licenţa de operare se realizează de către OSD pe baza următoarei formule şi se aprobă de către administratorul/consiliul de administraţie al OSD: T(f) = (Cd + Ci) * (1+Rpr), unde: T(f) - tariful reglementat aferent activităţii de punere în funcţiune a IU aparţinând clienţilor finali din zonele delimitate pentru care OSD deţine licenţa de operare; Cd - cheltuieli directe; Ci - cheltuieli indirecte; Rpr - rata profitului. 2. Cheltuielile directe includ următoarele cheltuieli privind: a)salariile directe; b)contribuţiile la asigurările sociale; c)consumul de materiale directe; d)transportul la şi de la locul de consum; e)alte cheltuieli directe.3. Nivelul cheltuielilor indirecte nu poate depăşi 10% din totalul cheltuielilor directe aferente activităţii de punere în funcţiune a IU aparţinând clienţilor finali de gaze naturale din zonele delimitate pentru care OSD deţine licenţa de operare. 4. Rata profitului este de 5%. 5. La determinarea cheltuielilor privind salariile directe OSD are în vedere includerea în această categorie doar a cheltuielilor salariale generate de implicarea a maximum doi salariaţi, din care cel puţin un instalator autorizat ANRE pentru execuţia/exploatarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, tip EGD, în activităţi de: a)verificare a documentaţiei depuse; b)alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării; c)deplasare în teren la locul amplasamentului; d)montare a echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale; e)verificare a etanşeităţilor la racordurile olandeze/flanşele sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale; f)sigilare a racordurilor olandeze/flanşelor echipamentului/ sistemului de măsură a gazelor naturale; g)instruire a beneficiarului privind exploatarea corectă a IU; h)predare către beneficiar a unui exemplar din Instrucţiunile pentru utilizarea gazelor naturale; i)punere efectivă în funcţiune a IU.6. Numărul maxim de ore admis este de 2 ore pentru activităţile prevăzute la pct. 5. 7. Contribuţiile la asigurările sociale se determină prin aplicarea coeficienţilor stabiliţi conform normelor legale în vigoare la data stabilirii tarifului aferent activităţii conexe. 8. Cheltuielile privind transportul se determină prin înmulţirea costului mediu de deplasare pe kilometru cu distanţa medie de deplasare aferentă activităţii conexe de punere în funcţiune a IU aparţinând clienţilor finali de gaze naturale din zonele delimitate pentru care OSD deţine licenţa de operare, înregistrată de către OSD în anul anterior publicării prezentei metodologii. 9. La determinarea costului mediu de deplasare se au în vedere: a)valoarea medie a mijloacelor de transport utilizate în realizarea acestei activităţi conexe; b)durata medie contabilă de amortizare; c)numărul mediu de kilometri parcurşi într-un an; d)un consum mediu de combustibil de maximum 7,5 litri/kilometru; e)valoarea medie a combustibilului; f)valoarea medie a costurilor de asigurare şi a altor taxe obligatorii aferente mijloacelor de transport implicate; g)costul mediu de întreţinere.10. OSD are obligaţia stabilirii tarifului reglementat aferent activităţii de punere în funcţiune a IU diferenţiat pentru activităţile care implică montarea echipamentului/sistemului de măsură a gazelor naturale, precum şi pentru cele care nu implică montarea echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale. 11. La determinarea costului mediu de deplasare pentru stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de punere în funcţiune a IU fără montarea echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale, OSD ia în considerare doar activităţile prevăzute la pct. 5 lit. a) şi h). ANEXA Nr. 3 la metodologie Deviz de cheltuieli pentru stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de deplasare a unei echipe tehnice la locul de consum, cu excepţia situaţiilor legate de funcţionarea în condiţii de siguranţă a IU sau a SD, ori pentru asistenţă la lucrările edilitare din zona de siguranţă şi de protecţie a SD model -

Tipuri de cheltuieli U.M. Valoare
1. Cheltuieli directe: 1.1. cheltuieli privind salariile directe 1.2. cheltuieli privind contribuţiile la asigurările sociale 1.3. cheltuieli privind consumul de materiale 1.4. cheltuieli privind transportul la şi de la locul amplasamentului (în limita a 7,5 litri/100 km) 1.5. alte cheltuieli directe
2. Cheltuieli indirecte (maximum 10% din totalul cheltuielilor directe)
3. Rata profitului 5% * (1+2)
TARIF (1+2+3)

NOTĂ: 1. Pentru determinarea cheltuielilor privind salariile directe OSD are în vedere includerea în această categorie doar a cheltuielilor salariale generate de implicarea: a)unui singur salariat, instalator autorizat ANRE, pentru execuţia/exploatarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, tip EGD, în activităţi de:deplasare în teren la locul de consum; executarea unor operaţiuni legate de:

(i) acordarea de consultanţă tehnică privitoare la SD;
(ii) demontarea şi/sau remontarea echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale în vederea verificării metrologice a acestuia;
(iii) citirea suplimentară a echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale;

şi b)a unui salariat în activităţile de alocare a resurselor necesare şi de programare a deplasării.2. Numărul maxim de ore admis pentru acordarea de consultanţă tehnică privitoare la SD şi/sau executarea unor operaţii legate de echipament/sistem de măsură şi/sau legate de sistarea furnizării gazelor naturale, conform solicitării, este de o oră. 3. Numărul maxim de ore admis pentru alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării este de 0,5 ore. 4. Contribuţiile la asigurările sociale se determină prin aplicarea coeficienţilor stabiliţi conform normelor legale în vigoare la data stabilirii tarifului aferent activităţii conexe. 5. Durata de deplasare la şi de la locul de consum se determină prin împărţirea distanţei totale la o viteză medie de deplasare de 50 km/h. 6. În situaţia în care în cadrul unei deplasări se pot realiza/soluţiona şi alte activităţi/cereri, în vederea eficientizării costurilor, OSD are obligaţia stabilirii unui itinerar care să cuprindă toate amplasamentele vizate, într-o singură deplasare, fără întoarcerea salariatului la sediul OSD. Cheltuielile asociate deplasării se atribuie solicitanţilor proporţional, în funcţie de distanţa dintre fiecare amplasament şi sediul OSD. 7. În situaţia în care este solicitată verificarea metrologică a echipamentului/sistemului de măsurare, iar rezultatul verificării este „admis“, solicitantul plăteşte tariful aferent. ANEXA Nr. 4 la metodologie 1. Stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie se realizează de către OSD pe baza următoarei formule şi se aprobă de către administratorul/consiliul de administraţie al OSD: T(s/l/r) = (Cd + Ci) * (1 + Rpr), unde: T(s/l/r) - tariful reglementat aferent activităţii de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie; Cd - cheltuieli directe; Ci - cheltuieli indirecte; Rpr - rata profitului. 2. Cheltuielile directe includ următoarele cheltuieli privind: a)salariile directe; b)contribuţiile la asigurările sociale; c)consumul de materiale directe; d)transportul la şi de la locul de consum; e)alte cheltuieli directe.3. Nivelul cheltuielilor indirecte nu poate depăşi 10% din totalul cheltuielilor directe aferente activităţii de întrerupere/ limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/ operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie. 4. Rata profitului este de 5%. 5. La determinarea cheltuielilor privind salariile directe OSD are în vedere includerea în această categorie doar a cheltuielilor salariale generate de implicarea: a)unui singur salariat, instalator autorizat ANRE, pentru execuţia/exploatarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, tip EGD, în activităţi de deplasare în teren la locul de consum şi de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale în situaţia în care este vorba de echipamente/sisteme de măsură cu un debit de gaze naturale mai mic sau egal cu 25 m3/h;sau b)a doi salariaţi, instalatori autorizaţi de către ANRE, pentru execuţia/exploatarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, tip EGD, în activităţi de deplasare în teren la locul de consum şi de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale în situaţia în care este vorba de echipamente/sisteme de măsură cu un debit de gaze naturale mai mare de 25 m3/h şi mai mic sau egal cu 650 m3/h;sau c)a trei salariaţi, instalatori autorizaţi de către ANRE, pentru execuţia/exploatarea sistemelor de distribuţie a gazelor naturale în activităţi de deplasare în teren la locul de consum şi de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale în situaţia în care este vorba de echipamente/sisteme de măsură cu un debit de gaze naturale mai mare de 650 m3/h;şi d)a unui salariat în activităţile de alocare a resurselor necesare şi de programare a deplasării.6. Numărul maxim de ore admis pentru întreruperea/limitarea parametrilor tehnici/reluarea alimentării cu gaze naturale prin: a)sigilare/desigilare echipament/sistem de măsură - 0,25 ore; b)ridicare/montare echipament/sistem de măsură cu debit de gaze naturale:

(i) mai mic sau egal cu 25 m3/h - 0,25 ore;
(ii) mai mare de 25 m3/h şi mai mic sau egal cu 160 m3/h - 0,5 ore;
(iii) mai mare de 160 m3/h şi mai mic sau egal cu 650 m3/h - o oră;
(iv) mai mare de 650 m3/h - 1,30 ore.

7. Numărul maxim de ore admis pentru alocarea resurselor necesare şi programarea deplasării este de 0,5 ore. 8. Contribuţiile la asigurările sociale se determină prin aplicarea coeficienţilor stabiliţi conform normelor legale în vigoare la data stabilirii tarifului aferent activităţii conexe. 9. Cheltuielile privind transportul se determină prin înmulţirea costului mediu de deplasare pe kilometru cu distanţa medie de deplasare aferentă activităţii conexe de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie, înregistrată de către fiecare OSD în anul anterior publicării prezentei metodologii. 10. La determinarea costului mediu de deplasare se au în vedere: a)valoarea medie a mijloacelor de transport utilizate în realizarea acestei activităţi conexe; b)durata medie contabilă de amortizare; c)numărul mediu de kilometri parcurşi într-un an; d)un consum mediu de combustibil de maximum 7,5 litri/kilometru; e)valoarea medie a combustibilului; f)valoarea medie a costurilor de asigurare şi a altor taxe obligatorii aferente mijloacelor de transport implicate; g)costul mediu de întreţinere;11. Tariful reglementat aferent activităţii de întrerupere/ limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale la cererea clientului final, a furnizorului de gaze naturale sau a operatorului conductelor de alimentare din amonte/ operatorului de transport şi de sistem/operatorului de distribuţie se stabileşte diferenţiat în funcţie de intervalele de debit de gaze naturale prevăzute la pct. 6, aferent echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale. 12. OSD are obligaţia stabilirii tarifului reglementat aferent activităţii de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale diferenţiat pentru activităţile care implică ridicarea echipamentului/sistemului de măsură, precum şi pentru cele care nu implică ridicarea echipamentului/ sistemului de măsurare a gazelor naturale. 13. Ridicarea echipamentului/sistemului de măsurare a gazelor naturale se poate realiza numai în condiţiile prevăzute de reglementările specifice. 14. Tariful aferent activităţii de întrerupere/limitare a parametrilor tehnici/reluare a alimentării cu gaze naturale nu se percepe în situaţia prevăzută la art. 138 alin. (2) lit. f) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.15. Tariful prevăzut la pct. 11 se aplică şi în situaţia revenirii la parametrii tehnici iniţiali dinaintea operaţiunii de limitare a alimentării cu gaze naturale. ANEXA Nr. 5 la metodologie 1. Stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de eliberare de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD, se realizează de către OSD pe baza următoarei formule şi se aprobă de către administratorul/consiliul de administraţie al OSD: T(c) = (Cd + Ci) * (1 + Rpr), unde: T(c) - tariful reglementat aferent activităţii de eliberare de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD; Cd - cheltuieli directe; Ci - cheltuieli indirecte; Rpr - rata profitului. 2. Cheltuielile directe includ următoarele cheltuieli privind: a)salariile directe; b)contribuţiile la asigurările sociale; c)consumul de materiale directe; d)transportul la şi de la arhiva OSD, după caz; e)alte cheltuieli directe.3. Nivelul cheltuielilor indirecte nu poate depăşi 10% din totalul cheltuielilor directe aferente activităţii de eliberare de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau după avizul/avizul de principiu, deţinute de către OSD. 4. Rata profitului este de 5%. 5. Pentru determinarea cheltuielilor privind salariile directe OSD are în vedere includerea în această categorie doar a cheltuielilor salariale generate de implicarea unui singur salariat în activităţile de: a)alocare a resurselor necesare şi de programare a deplasării în arhivă, după caz; b)deplasare la arhiva OSD, după caz; c)identificare a documentelor în arhiva OSD; d)copiere a documentaţiei tehnice a IU; e)eliberare de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau avizul/avizul de principiu.6. Numărul maxim de ore admis pentru eliberarea de copii după documentaţia tehnică privitoare la IU a clientului final, fişele de evidenţă a verificărilor/reviziilor tehnice periodice ale IU şi/sau avizul/avizul de principiu este de 0,15 ore în situaţia în care realizarea copiilor nu implică deplasarea în arhiva OSD; în situaţia în care realizarea copiilor implică deplasarea în arhiva OSD, numărul maxim de ore admis pentru eliberarea de copii se completează cu durata de deplasare la şi de la arhiva OSD, determinată prin împărţirea distanţei totale la o viteză medie de deplasare de 50 km/h. 7. Contribuţiile la asigurările sociale se determină plin aplicarea coeficienţilor stabiliţi conform normelor legale în vigoare la data întocmirii devizului de cheltuieli. 8. Cheltuielile privind transportul se determină prin înmulţirea costului mediu de deplasare pe kilometru cu distanţa de deplasare la şi de la arhiva OSD, înregistrate de către OSD în anul anterior publicării prezentei metodologii. 9. La determinarea costului mediu de deplasare se au în vedere: a)valoarea medie a mijloacelor de transport utilizate în realizarea acestei activităţi conexe; b)durata medie contabilă de amortizare; c)numărul mediu de kilometri parcurşi într-un an; d)un consum mediu de combustibil de maximum 7,5 litri/kilometru; e)valoarea medie a combustibilului; f)valoarea medie a costurilor de asigurare şi a altor taxe obligatorii aferente mijloacelor de transport implicate; g)costul mediu de întreţinere.10. În situaţia în care în cadrul unei deplasări se pot realiza/soluţiona şi alte activităţi/cereri, în vederea eficientizării costurilor, OSD are obligaţia stabilirii unui itinerar care să cuprindă toate amplasamentele vizate, într-o singură deplasare, fără întoarcerea salariatului la sediul OSD; cheltuielile asociate deplasării se atribuie solicitanţilor proporţional, în funcţie de distanţa dintre fiecare amplasament şi sediul OSD. ANEXA Nr. 6 la metodologie Deviz de cheltuieli pentru stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de debranşare a clienţilor finali de gaze naturale prin scoaterea definitivă din funcţiune a branşamentului şi a postului de reglare model -

Tipuri de cheltuieli U.M. Valoare
1. Cheltuieli directe: 1.1. cheltuieli privind salariile directe 1.2. cheltuieli privind contribuţiile la asigurările sociale 1.3. cheltuieli privind consumul de materiale 1.4. cheltuieli privind transportul (în limita a 7,5 litri/100 km) 1.5. alte cheltuieli directe
2. Cheltuieli indirecte (maximum 10% din totalul cheltuielilor directe)
3. Rata profitului 5% * (1 + 2)
TARIF (1 + 2 + 3)

NOTĂ: Cheltuielile aferente subactivităţilor prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. b) şi f) din metodologie se includ în devizul de cheltuieli doar în situaţia în care aceste subactivităţi sunt executate de către OSD. ANEXA Nr. 7 la metodologie Deviz de cheltuieli pentru stabilirea tarifului reglementat aferent activităţii de modificare a obiectivelor sistemului de distribuţie a gazelor naturale prin deviere, la cererea solicitantului model -

Tipuri de cheltuieli U.M. Valoare
1. Cheltuieli directe: 1.1. cheltuieli privind salariile directe 1.2. cheltuieli privind contribuţiile la asigurările sociale 1.3. cheltuieli privind consumul de materiale 1.4. cheltuieli privind transportul (în limita a 7,5 litri/100 km) 1.5. alte cheltuieli directe
2. Cheltuieli indirecte (maximum 10% din totalul cheltuielilor directe)
3. Rata profitului 5% * (1 + 2)
TARIF (1 + 2 + 3)

NOTĂ: Cheltuielile aferente subactivităţilor prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. d) şi e) din metodologie se includ în devizul de cheltuieli doar în situaţia în care aceste subactivităţi sunt executate de către OSD.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 140/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 140 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu