ORDIN Nr. 1369
din 30 octombrie 2009
pentru aprobarea tarifelor
practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activitatile
desfasurate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 752 din 4 noiembrie 2009
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei pentru
infrastructura sanitară, logistică şi dispozitive medicale nr. A.V. 1.012 din
30 octombrie 2009,
având în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Tehnic de Dispozitive
Medicale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 2.281/2004,
în temeiul art. 7 din Hotărârea Guvernului nr.
1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii, interimar, emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă tarifele practicate de Oficiul
Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate, prevăzute în
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, articolul 9, anexa nr. 4 „Tarifele practicate de Oficiul Tehnic de
Dispozitive Medicale în cazul controlului prin verificare periodică a
dispozitivelor medicale" la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr.
1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor
medicale puse în funcţiune şi aflate în utilizare, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 1 noiembrie 2007, precum şi Ordinul
ministrului sănătăţii nr. 608/2005 privind aprobarea tarifelor practicate de
Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539 din 24 iunie 2005,
cu modificările ulterioare, se abrogă.
Art. 3. - Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale va
duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii, interimar,
Cristian-Anton Irimie,
secretar de stat
ANEXĂ
TARIFELE
practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale
pentru activităţile desfăşurate
1. Incercări în vederea emiterii avizului de
utilizare după punere în funcţiune/buletinului de verificare periodică
1.1. Pentru dispozitive medicale (DM)
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
1.
|
Incercări de electrosecuritate pentru dispozitive electromedicale
|
280
|
2.
|
Incercări de electrosecuritate pentru sisteme electromedicale
conţinând n dispozitive
|
280+(18 x n)
|
3.
|
Incercări de performanţe pentru dispozitive electromedicale
|
180
|
4.
|
Incercări de performanţe pentru sisteme electromedicale conţinând
n dispozitive
|
180+(10 x n)
|
5.
|
Incercări de performanţe pentru dispozitive medicale neelectrice
|
220
|
6.
|
Emiterea sau modificarea avizului de utilizare/buletinului de
verificare periodică
|
20
|
7.
|
Eliberarea la cererea clientului a unui exemplar original al
raportului de încercări
|
40
|
1.2. Pentru dispozitive medicale cu generator de
radiaţii (DM-GR)
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
1.
|
Incercări de electrosecuritate pentru dispozitive electromedicale
|
320
|
2.
|
Incercări de electrosecuritate pentru sisteme electromedicale
conţinând n dispozitive
|
320+(18 x n)
|
3.
|
Incercări conform criteriilor de acceptabilitate ale Comisiei
Naţionale pentru Controlul Activităţilor
Nucleare pentru:
Rxfix post grafie
Rx fix post scopie
Rxfix două posturi
Rx mobil grafie
Rx mobil C-arm (inclusiv pentru litotriptor)
Rx mamografie
RxAngiograf
Rx dentar panoramic
Osteodensitometru
Simulator de iradiere în terapie
|
1.800
|
4.
|
Incercări conform criteriilor de acceptabilitate ale Comisiei
Naţionale pentru Controlul Activităţilor
Nucleare pentru:
- aparat de radiografie dentară intraorală
|
1.200
|
5.
|
Incercări conform criteriilor de acceptabilitate ale Comisiei
Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare pentru:
- computer tomograf
- echipament rezonanţă magnetică nucleară
- simulator computer tomograf
- echipamente pentru imagistică direct digitală
|
2.000
|
6.
|
Incercări conform criteriilor de acceptabilitate ale Comisiei
Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare pentru:
- accelerator liniar
- cobaltron
- echipament brahiterapie HDR
- echipament brahiterapie cu debit de doză redus
- iradiator
|
1.800
|
7.
|
Incercări conform criteriilor de acceptabilitate ale Comisiei
Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare pentru dispozitive medicale
de medicină nucleară
|
1.200
|
8.
|
Verificare echipament de radioprotecţie
|
100
|
9.
|
Execuţie radiografie pentru echipament de radioprotecţie
|
180
|
10.
|
Incercări de performanţă pentru laser terapeutic
|
800
|
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
11.
|
Incercări de performanţă pentru laser chirurgical
|
1.200
|
12.
|
Incercări de performanţă pentru dispozitive medicale electrice
conexe DM-GR
|
180
|
13.
|
Incercări de performanţă pentru dispozitive medicale neelectrice
conexe DM-GR
|
180
|
14.
|
Verificări pentru autorizare/reautorizare Comisia Naţională
pentru Controlul Activităţilor Nucleare
|
30% din valoarea tarifului de bază
|
15.
|
Emiterea sau modificarea avizului de utilizare/buletinului de
verificare periodică
|
20
|
16.
|
Eliberarea unui exemplar original al raportului de încercări
|
40
|
NOTA:
n reprezintă numărul de
dispozitive medicale din sistem.
1.3. Alte verificări si încercări
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
1.
|
Verificarea periodică a parametrilor de sterilizare ai
sterilizatoarelor
|
140
|
2.
|
Incercări climatice: umiditate 48 de ore
|
320
|
3.
|
Incercări climatice: umiditate 7 zile
|
400
|
4.
|
Depozitare
|
240
|
5.
|
Ceaţă salină
|
240
|
6.
|
Verificări performanţe în domeniul nominal
|
160
|
7.
|
Măsurare nivel zgomot
|
160
|
1.4. Pentru dispozitivele medicale din dotarea
unităţilor mobile de intervenţie se aplică în mod corespunzător tarifele de la
pct. 1.1.
In situaţia în care se impune şi verificarea sistemelor
de menţinere şi fixare a echipamentelor în compartimentul pacientului, se
adaugă tariful de 400 lei pentru această încercare.
1.5. Negaţii, avize de vamă
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
1.
|
Negaţii
|
60
|
2.
|
Aviz de vamă
|
60
|
3.
|
Aviz vamă pentru donaţii consumabile
|
20
|
1.6. Orice altă activitate care nu este enumerată mai
sus se tarifează la ore efectiv lucrate la tariful de 80 lei/oră.
NOTĂ:
Tarifele menţionate la pct. 1.1, 1.2, 1.3 şi 1.4 nu
includ cheltuielile de deplasare. Cheltuielile de deplasare se suportă de
unitatea pentru care se execută activităţile privind dispozitivele medicale
specificate în prezentul ordin.
Pentru unele activităţi de control prin verificare
periodică se pot încheia şi abonamente, pe bază de contract, având la bază
contracte în urma negocierii clauzelor privind obligaţiile părţilor.
Pentru retragerea cererilor de efectuare a lucrărilor
înainte cu 10 zile faţă de data programată pentru efectuarea lucrării, se vor
reţine 50% din valoarea totală calculată.
2. Auditul unităţilor care prestează servicii în domeniul
dispozitivelor medicale
Nr. crt.
|
Tipul activităţii
|
Tarif
- lei -
|
1.
|
Evaluare dosar pentru audit
|
120
|
2.
|
Unităţi cu maximum 3 angajaţi
|
700
|
3.
|
Unităţi cu 3-5 angajaţi
|
1.000
|
4.
|
Unităţi cu 6-10 angajaţi
|
1.200
|
5.
|
Unităţi cu 11-20 angajaţi
|
1.400
|
6.
|
Unităţi cu peste 21 angajaţi
|
1.600
|
Tarifele de mai sus sunt valabile pentru o singură
activitate. Pentru fiecare activitate suplimentară se majorează tariful cu 50%
din tariful de bază. Pentru punctele de lucru teritoriale se percep 50% din
tariful de bază pentru primul punct de lucru şi câte 25% din tariful de bază
pentru fiecare din celelalte puncte de lucru de pe aceeaşi cerere.
Tariful pentru reevaluarea activităţii în cazul unui „raport
de inspecţie nefavorabil" este de 50% din tariful de bază stabilit pentru
evaluare.
Valoarea tarifului pentru supravegherea unităţii va fi
de 50% din tariful de bază stabilit pentru evaluarea iniţială.