HOTARARE Nr.
184 din 29 martie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
posturilor vacante de grefieri informaticieni din cadrul instantelor
judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 253 din 16 aprilie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
având în vedere art. 8 din Legea nr. 567/2004 privind
statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi
al parchetelor de pe lângă acestea, cu modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de grefieri
informaticieni din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe
lângă acestea, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 92/2005,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 266 din 31 martie 2005, se abrogă.
Art. 3. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător
Anton Pandrea
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de grefieri
informaticieni din cadrul instanţelor
judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Ocuparea posturilor vacante de grefieri
informaticieni din cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe
lângă acestea se face prin concurs, organizat de fiecare curte de apel sau
fiecare parchet de pe lângă curtea de apel ori, după caz, de Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie
sau Direcţia Naţională Anticorupţie.
(2) Curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea
organizează concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefieri
informaticieni din circumscripţiile lor, cu sprijinul Direcţiei de exploatare a
tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei sau, după caz, al
compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie.
(3) Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul de
pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţia Naţională Anticorupţie
organizează concursul pentru ocuparea posturilor vacante de grefieri
informaticieni, cu sprijinul compartimentului informatic din cadrul acestora.
Art. 2. - (1) La concursul pentru ocuparea posturilor
vacante de grefieri informaticieni se poate înscrie
persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română, domiciliul în România şi
capacitate deplină de exerciţiu;
b) nu are antecedente penale, nu are cazier fiscal şi
se bucură de o bună reputaţie;
c) cunoaşte limba română;
d) este aptă, din punct de vedere medical, pentru
exercitarea funcţiei;
e) are studii superioare de specialitate în domeniul
informatic, automatic, cibernetic, matematic, electronic sau electrotehnic.
(2) Condiţia prevăzută la alin. (1) lit. e) se
consideră îndeplinită şi de către absolvenţii de studii superioare în domeniul
tehnic sau economic care au urmat în timpul studiilor universitare sau
postuniversitare cursuri de informatică, cu avizul Direcţiei de exploatare a
tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei sau al
compartimentului informatic din cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori al Direcţiei
Naţionale Anticorupţie, după caz.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 3. - (1) Data, locul, modul de desfăşurare a
concursului, tematica, bibliografia şi lista posturilor vacante scoase la concurs se afişează la sediul
instanţei sau al parchetului care organizează concursul şi se aduc la
cunoştinţă publică printr-un comunicat de presă cu cel puţin 45 de zile înainte
de data stabilită pentru concurs.
(2) In cazul concursului organizat de Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, de Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie şi de Direcţia Naţională Anticorupţie, informaţiile prevăzute la alin.
(1) se publică şi pe pagina de internet a acestora, iar în cazul concursului
organizat de curţile de apel ori de parchetele de pe lângă curţile de apel,
informaţiile se publică atât pe paginile de internet ale acestora, cât şi pe
pagina de internet a Ministerului Justiţiei sau, după caz, a Parchetului de pe
lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se afişează la sediul tribunalelor
ori al parchetelor de pe lângă tribunale, care au scos
la concurs posturi vacante.
Art. 4. - (1) Cererile de înscriere la concurs se depun
cu cel puţin 15 zile înainte de data acestuia la sediul instanţei sau, după
caz, al parchetului care organizează concursul.
(2) In cazul concursurilor
organizate de curţile de apel sau de parchetele de pe lângă acestea, cererile
se pot depune şi la tribunalele ori, după caz, la parchetele de pe lângă
acestea care au scos la concurs posturi vacante.
(3) Cererile depuse potrivit alin. (2) se transmit de către preşedintele tribunalului sau prim-procurorul parchetului
de pe lângă tribunal la curtea de apel ori la parchetul de pe lângă curtea de
apel care organizează concursul.
(4) La cererea de înscriere se anexează următoarele
acte: copii de pe certificatul de naştere şi, după caz, certificatul de
căsătorie, copii de pe actul de identitate şi diploma de licenţă, certificatul
de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal. In cazul prevăzut la art.
2 alin. (2), candidaţii anexează la cererea de înscriere şi acte doveditoare
din care să rezulte că au urmat în timpul studiilor universitare sau
postuniversitare cursuri de informatică.
Art. 5. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la art. 2 se efectuează de comisia de organizare a concursului din
cadrul instanţei sau parchetului care organizează concursul, pe baza dosarelor
candidaţilor.
(2) Comisia de organizare a
concursului are următoarea componenţă:
a) un judecător sau, după caz, un procuror;
b) un reprezentant al compartimentului de resurse
umane;
c) un reprezentant al compartimentului informatic.
(3) Componenţa nominală a
comisiei de organizare a concursului se stabileşte de colegiul de conducere,
la propunerea preşedintelui
instanţei sau a conducătorului parchetului care organizează concursul.
Art. 6. - (1) Subiectele şi baremul de corectare se
elaborează de comisia de organizare a concursului cu sprijinul reprezentanţilor
Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei sau
ai compartimentului informatic din Parchetul de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, desemnaţi prin ordin al ministrului justiţiei ori al
procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, pentru concursurile organizate de curţile de apel sau, după caz, de
parchetele de pe lângă acestea.
(2) In cazul concursului organizat de Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, de Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi
Justiţie sau de Direcţia Naţională Anticorupţie, comisia de organizare a
concursului elaborează subiectele şi baremul de corectare cu sprijinul
reprezentanţilor compartimentului informatic din cadrul acestora sau de alţi
specialişti în domeniul informatic, desemnaţi de preşedintele instanţei sau
conducătorul parchetului.
Art. 7. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin
susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice în
domeniul informatic şi a unei probe practice.
(2) Proba practică se susţine, de regulă, în cel mult 5
zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Art. 8. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de
concurs, pentru proba scrisă, se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare
sală şi a actului de identitate.
(2) Candidaţii care nu se
află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a
mai susţine proba scrisă.
(3) Inainte de comunicarea subiectelor, candidaţii
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit la predarea
lucrării, după care se aplică ştampila instanţei sau a parchetului.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este desfăcut de
un candidat care semnează şi Procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei
scrise.
(5) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în
sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare şi persoanele
care supraveghează desfăşurarea concursului.
(6) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
primesc coli de hârtie având ştampila instanţei sau a parchetului. Redactarea
lucrărilor se va face numai cu cerneală sau cu pastă de culoare albastră.
(7) La expirarea timpului prevăzut pentru susţinerea
probei scrise, candidaţii predau lucrarea, sub semnătură, comisiei de organizare
a concursului.
(8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se face numai cu
însoţitor.
(9) Orice fraudă dovedită se sancţionează cu
eliminarea din concurs. In aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal cu
privire la constatările făcute şi la măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă".
Procesul-verbal se comunică preşedintelui instanţei sau conducătorului
parchetului care organizează concursul, după caz.
Art. 9. - (1) Corectarea lucrărilor scrise şi evaluarea
probei practice se efectuează de o comisie de examinare constituită din
specialişti în domeniul informatic, desemnată de colegiul de conducere, la
propunerea preşedintelui instanţei sau conducătorului parchetului care
organizează concursul.
(2) In cazul concursurilor organizate de curţile de
apel şi parchetele de pe lângă acestea, un membru al comisiei prevăzute la
alin. (1) poate fi desemnat de conducerea Direcţiei de exploatare a tehnologiei
informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei sau, după caz, de conducerea
compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie.
(3) Numărul membrilor comisiei prevăzute la alin. (1)
se stabileşte în funcţie de numărul candidaţilor.
Art. 10. - Probele de concurs se notează de la 1 la 10.
Nota 1 se acordă în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu
această notă.
Art. 11. - (1) La finalizarea fiecărei probe se
întocmeşte câte un proces-verbal.
(2) La finalizarea concursului se întocmeşte un
proces-verbal care să conţină modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele
obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de organizare a concursului
şi ai comisiei prevăzute la art. 9.
(3) Promovarea probelor se
face ca urmare a obţinerii notei minime 5 pentru fiecare probă, iar promovarea
concursului, ca urmare a obţinerii notei finale minime 7. Ponderea fiecărei
probe de concurs în nota finală este de 50%.
Art. 12. - (1) Rezultatele concursului se afişează la sediul instanţei sau al parchetului care a
organizat concursul şi se publică pe paginile de internet ale acestora.
(2) In termen de 48 de ore de la data afişării
rezultatelor, candidaţii nemulţumiţi pot formula contestaţie cu privire la nota
obţinută la proba scrisă.
(3) Contestaţiile se depun la sediul instanţei sau al
parchetului care a organizat concursul şi se soluţionează de o comisie de
contestaţii desemnată de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului
care a organizat concursul. Dispoziţiile art. 9 privind componenţa şi numărul
membrilor comisiei se aplică în mod corespunzător. Nota obţinută la contestaţie
nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(4) Rezultatele contestaţiilor se afişează la sediul
instanţei sau al parchetului care a organizat concursul şi se publică pe
paginile de internet ale acestora.
Art. 13. - In cazul concursurilor organizate de curţile
de apel şi de parchetele de pe lângă acestea, candidaţii declaraţi admişi
optează, în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute, pentru posturile
scoase la concurs din circumscripţia curţii de apel sau a parchetului de pe lângă curtea de apel. La medii egale au
prioritate cei care au obţinut nota cea mai mare la proba practică şi, în
subsidiar, vechimea în specialitate.
Art. 14. - Candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi, în
condiţiile legii, pe baza mediei finale obţinute, prin decizie a preşedintelui
Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de
pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului şef al Direcţiei
Naţionale Anticorupţie, a preşedintelui curţii de apel sau, după caz, a
procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 15. - Lucrările scrise şi rezultatele concursului
se anexează la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 16. - Dosarele şi procesele-verbale, precum şi
alte lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează potrivit
nomenclatoarelor arhivistice.