ORDIN Nr. 1338
din 13 octombrie 2009
pentru modificarea si
completarea Ghidului de finantare a Programului de înlocuire sau de completare
a sistemelor clasice de încalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara,
energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la
îmbunatatirea calitatii aerului, apei si solului, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului nr. 565/2009
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 719 din 23 octombrie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 31.503 din 9
octombrie 2009 al Serviciului strategii şi promovare programe din cadrul
Administraţiei Fondului pentru Mediu,
în baza art. 131 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului
nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,
ministrul mediului, interimar, emite prezentul ordin.
Art. I. - Ghidul de finanţare a Programului de
înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care
utilizează energie solară, energie geotermală şi energie eoliană ori alte
sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 4,
după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul
cuprins:
,,a1) asociaţie de proprietari/locatari -
formă de asociere autonomă şi nonprofit a proprietarilor unui condominiu, care
este constituită şi are personalitate juridică potrivit prevederilor Legii
locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, în scopul asigurării condiţiilor de funcţionare normală a
locuinţelor şi spaţiilor cu altă destinaţie din clădire, precum şi a părţilor
comune;".
2. La articolul 4, literele b) şi f) se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
,,b) beneficiar - solicitantul care, în baza
îndeplinirii cumulative a criteriilor de eligibilitate şi a aprobării
proiectului depus, a încheiat contract de finanţare nerambursabilă cu
Autoritatea;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
f) solicitant - persoana juridică care depune
cerere de finanţare nerambursabilă şi documentaţia aferentă, în cadrul sesiunii
de depunere organizată de Autoritate."
3. Articolul 5 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) In cadrul Programului sunt eligibile
următoarele categorii de solicitanţi:
a) unităţile administrativ-teritoriale: comune,
oraşe/municipii şi judeţe, legal înfiinţate şi delimitate, administrate conform
Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
b) operatorii economici, constituiţi potrivit Legii nr.
31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, cu obiect principal de activitate «Hoteluri şi alte
facilităţi de cazare similare» conform CAEN - diviziunea 55, grupa 551, clasa
5510.
(2) Sunt asimilate unităţilor administrativ-teritoriale
prevăzute la alin. (1) şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale
municipiului Bucureşti.
(3) Solicitanţii pot depune proiecte, după cum urmează:
a) unităţile administrativ-teritoriale, în nume
propriu, pentru imobilele aflate în proprietatea ori în administrarea lor şi/sau
în numele asociaţiilor de proprietari/locatari care au sediul pe raza
administrativă a respectivelor unităţi administrativ-teritoriale;
b) operatorii economici, în nume propriu, pentru
imobilele aflate în proprietatea, concesiunea sau administrarea lor."
4. Articolul 6 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) La data depunerii cererii de finanţare,
solicitantul unitate administrativ-teritorială trebuie să îndeplinească
cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
a) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor,
impozitelor şi contribuţiilor către bugetul general consolidat;
b) deţine în proprietate şi/sau în administrare, după
caz, imobilul/imobilele pe care urmează să fie implementat proiectul sau are
încheiat un contract de mandat cu asociaţia de proprietari/locatari în cazul în
care solicită finanţare în numele acesteia;
c) deţine contribuţia proprie necesară implementării
proiectului şi se angajează în vederea susţinerii acesteia; în situaţia în care
unitatea administrativ-teritorială solicită finanţare în numele asociaţiei de
proprietari/locatari, se va preciza contribuţia proprie cumulată, alcătuită din
suma aprobată de către unitatea administrativ-teritorială şi suma aprobată de
către asociaţia de proprietari/locatari.
(2) La data depunerii cererii de finanţare,
solicitantul operator economic trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele
criterii de eligibilitate:
a) să fie persoană juridică care desfăşoară
activităţi economice pe teritoriul României şi care are ca principal obiect de
activitate «Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare», conform CAEN -
diviziunea 55, grupa 551, clasa 5510;
b) să funcţioneze şi să aibă activitate economică de
cel puţin 6 luni la data depunerii cererii de finanţare;
c) să acţioneze în nume propriu;
d) să fie proprietar/concesionar/administrator al
imobilului/imobilelor pe/în care se implementează proiectul, pe toată durata
implementării şi monitorizării proiectului;
e) să nu fie insolvabil, în stare de reorganizare
judiciară sau faliment, în încetare de plăţi sau în stare de insolvenţă, să nu
aibă suspendate activităţile economice ori să se afle în situaţii similare;
f) să nu facă obiectul unei proceduri legale în
justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. e), precum şi orice altă situaţie
similară;
g) să aibă îndeplinite obligaţiile exigibile de plată
a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetul local
şi Fondul pentru mediu;
h) să nu sponsorizeze activităţi cu efect negativ
asupra mediului;
i) să nu fie considerat «firmă în dificultate», conform
dispoziţiilor Instrucţiunilor Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru
salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004;
j) să nu fie subiectul unei proceduri de recuperare a
unor ajutoare de stat declarate ilegale şi incompatibile, ca urmare a unei
decizii a Comisiei Europene;
k) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate
operatorului economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani
fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia se înscrie în Program,
cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis
aprobate prin Dispoziţia preşedintelui Autorităţii nr. 243 din 8 octombrie
2009, nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii cererii de finanţare,
a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul operatorilor economici care
activează şi în sectorul transporturilor;
l) deţine contribuţia proprie necesară implementării
proiectului şi se angajează în vederea susţinerii acesteia;
m) proiectul propus să nu facă obiectul unui alt
program de finanţare."
5. Articolul 7 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Finanţarea Programului se realizează din
Fondul pentru mediu.
(2) Programul se derulează anual, în limita fondurilor
prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al
Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin
hotărâre a Guvernului.
(3) Pentru finanţarea proiectelor depuse de către
solicitanţi şi aprobate în cadrul Programului derulat în anul 2009 este
prevăzută suma de 310.000 mii lei, din care:
a) 210.000 mii lei, pentru proiectele depuse de
unităţile administrativ-teritoriale;
b) 100.000 mii lei, pentru proiectele depuse de
operatorii economici."
6. La articolul 8,
alineatele (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(4) In cazul unităţilor administrativ-teritoriale,
finanţarea se acordă în procent de până la 80% din cheltuielile eligibile ale
proiectului.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(7) In cadrul unei sesiuni de depunere, un solicitant
poate depune cel mult două proiecte. Fiecare proiect poate viza mai multe
amplasamente aflate în proprietatea, concesiunea sau administrarea
solicitantului. Suma solicitată prin cererea de finanţare reprezintă însumarea
cheltuielilor eligibile pentru toate amplasamentele vizate prin proiect."
7. La articolul 8,
după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu
următorul cuprins:
„(6) In cazul operatorilor economici, finanţarea se
acordă în procent de până la 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului.
Finanţarea constituie ajutor de minimis stabilit şi acordat în baza
schemei de minimis aprobate prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii,
cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din
15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de
minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. OJ L 379 din
28 decembrie 2006."
8. La articolul 9
alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu
următorul cuprins:
,,g) studiul de fezabilitate, care să cuprindă
explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de
documentele de plată şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi
autorizaţii."
9. La articolul 9,
după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul
cuprins:
„(3) Pentru participarea la Program, operatorul
economic trebuie să depună următoarele documente:
a) cererea de finanţare, în original, în formatul
prevăzut în anexa nr. 1;
b) actul constitutiv, în copie conformă cu originalul,
împreună cu toate modificările ulterioare, după caz;
c) certificatul de înregistrare emis de oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul solicitantul,
în copie conformă cu originalul;
d) certificatul constatator emis de oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul în raza căruia îşi are sediul solicitantul,
în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de
finanţare, din care să rezulte: datele de identificare a operatorului economic,
codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate
şi activităţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii
şi situaţia juridică;
e) certificatul de atestare fiscală emis de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, în original şi
valabil la data depunerii cererii de finanţare;
f) certificatul de atestare fiscală pentru sediul social
şi certificatul de atestare fiscală pentru punctul de lucru pe care se
implementează proiectul, dacă este cazul, emise de direcţiile de taxe şi
impozite locale, în original şi valabile la data depunerii cererii de
finanţare;
g) certificatul de atestare privind obligaţiile de
plată la Fondul pentru mediu, în original;
h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la
data depunerii dosarului de înscriere, în original;
i) decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea
generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie), în original, semnată şi ştampilată, din care să rezulte acordul
cu privire la contractarea finanţării, asigurarea contribuţiei proprii necesare
implementării proiectului, responsabilul de proiect, precum şi persoana
desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia cu Autoritatea în vederea
semnării contractului de finanţare; decizia/hotărârea organului de decizie
trebuie să precizeze valoarea (procentuală sau nominală) a contribuţiei
proprii;
j) decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea
generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie), în original, semnată şi ştampilată, din care să rezulte acordul
cu privire la garantarea finanţării prin bilet la ordin, în alb, cu clauza
„Fără protest", avalizat de administrator sau unul dintre
acţionarii/asociaţii principali, în calitate de persoane fizice;
k) documentul care atestă calitatea solicitantului de
proprietar/concesionar/administrator al imobilului pe/în care se implementează
proiectul, respectiv contract vânzare-cumpărare/concesiune/administrare,
valabil pentru durata integrală a implementării şi monitorizării proiectului,
în copie legalizată;
l) declaraţia privind ajutoarele de stat primite în
ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, în
original, în formatul prevăzut în anexa nr. 5 la contractul de finanţare;
m) declaraţia privind încadrarea solicitantului în
categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, întocmită conform prevederilor
Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
n) copiile formularelor de raportare contabilă la
încheierea ultimelor două exerciţii financiare, vizate de organele teritoriale
de specialitate ale Ministerului Finanţelor publice, însoţite de rapoartele
administratorilor şi ale comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, după caz,
precum şi copiile formularelor de raportare contabilă semestrială, vizate de
organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice,
însoţite de ultima balanţă de verificare lunară, aferentă anului în curs; în
cazul solicitantului cu activitate până la un an, dar nu mai mică de 6 luni, se
depune ultima balanţă de verificare a anului în curs, transpusă în formular de
bilanţ contabil;
o) scrisoare de referinţă bancară a solicitantului, în
original, emisă de o unitate bancară, din care să rezulte şi verificarea
Centralei Riscurilor Bancare şi a Fişierului naţional al incidentelor de plăţi,
nu mai veche de 10 zile la data depunerii cererii de finanţare;
p) plan de afaceri;
q) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului
legal din care să reiasă dacă solicitantul va recupera sau nu taxa pe valoarea
adăugată aferentă proiectului depus, pentru situaţia în care taxa pe valoarea
adăugată a fost solicitată;
r) studiul de fezabilitate, care să cuprindă explicit:
consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de
plată şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii."
10. La articolul
10, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,c) taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia cazului în
care aceasta este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice
mijloace;".
11. La articolul
16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Autoritatea organizează anual una sau
mai multe sesiuni de depunere a proiectelor. In anul 2009 se organizează 3
sesiuni de depunere, din care una este destinată operatorilor economici.
(2) Sesiunile şi sumele alocate desfăşurării acestora
se stabilesc prin dispoziţia preşedintelui Autorităţii şi se publică pe site-ul
Autorităţii."
12. In anexa nr. 8 la ghidul de finanţare, la
articolul 10, punctul 10.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„10.10. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul contract de finanţare."
13. Anexele nr. 1 şi
7 la ghidul de finanţare, precum şi anexa nr. 4 la contractul de finanţare se
modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
14. După anexa nr. 4 la contractul de finanţare se
introduce o nouă anexă, anexa nr. 5, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 4
la prezentul ordin.
Art. II. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, interimar,
Elena Gabriela Udrea
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la ghidul de finanţare)
Antet
solicitant:................................................1)
Nr. de înregistrare la
solicitant:...................din data.....................1)
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu (AFM):...................din data...............2)
CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
A. Date generale
Titlul
proiectului........................................................................................
Denumirea
solicitantului............................................................................
Forma juridică de
organizare.....................................................................
Inregistrat
la.................................................sub
nr...................................
C.U.I./C.I.F.............................................................................................
Adresa sediului (social):
Str........................................................nr...........,
bl.........., sc........., et.........., ap.........., localitatea
(municipiu/oraş/comună - sat):
...............................................................,
judeţul/sectorul ......................................., codul
poştal:...........................
Telefon (fix/mobil)........../....................,
fax......................e-mail.....................,
website.........................................
Reprezentantul legal (numele şi
prenumele):........................................................,
funcţia:.......................................
Act de identitate: B.I./C.I.
seria...........nr...........................,
CNP..........................................................................
Telefon
(fix/mobil)......................./......................,
fax:....................., e-mail:...........................................................
Responsabil de proiect (numele şi
prenumele):........................................,
funcţia....................................................
Act de identitate: B.I./C.I. seria ...........nr...........................,
CNP..........................................................................
Telefon
(fix/mobil)......................./......................,
fax:....................., e-mail:...........................................................
1) Se completează
de către solicitant.
2) Se completează
de către personalul AFM.
B. Finanţare solicitată
Solicitantul.......................................................(unitate
administrativ-teritorială/societate comercială), prin reprezentantul său legal,
solicită o finanţare nerambursabilă în sumă
de............................................lei (în cifre şi litere),
reprezentând.........% din valoarea totală eligibilă a proiectului, pe un
termen de.........luni.
Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile +
cheltuieli neeligibile) este de.......................lei (în cifre şi litere).
Contribuţia proprie reprezintă..........% din valoarea
totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului.
C. Amplasamentul pe
care se implementează proiectul
Proiectul se implementează pe următoarele amplasamente:
1. str.........................................
nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea
...................................., judeţul/sectorul..........................................................,
la sediul (social)/punctul de
lucru................................................................... al
...........................................................;
2. str.........................................
nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea
....................................,
judeţul/sectorul.........................................................., la
sediul (social)/punctul de lucru...................................................................
al ...........................................................;
3. str.........................................
nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea
....................................,
judeţul/sectorul.........................................................., la
sediul (social)/punctul de
lucru................................................................... al
...........................................................
D. Declaraţie pe
propria răspundere
Subsemnatul, având datele de identificare menţionate la
lit. A „Date generale" din cuprinsul prezentei cereri de finanţare,
reprezentant legal al
solicitantului.................................................................,
declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii, următoarele:
a) am depus dosarul de finanţare în nume propriu/în
calitate de mandatar al:
a1)..................................în baza
contractului de mandat nr..........din........................;
a2)..................................în baza
contractului de mandat nr..........din........................;
a3)..................................în baza
contractului de mandat nr..........din.........................;
b) avem îndeplinite obligaţiile exigibile de plată a
taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat/bugetele
locale/Fondul pentru mediu;
c) nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de
legislaţia financiară, vamală sau cu fapte care privesc disciplina financiară;
d) nu suntem implicaţi în proceduri civile, penale,
administrative sau de altă natură, care pot afecta realizarea proiectului;
e) nu suntem insolvabili, în stare de reorganizare
judiciară sau faliment, în încetare de plăţi sau în stare de insolvenţă, nu
avem suspendate activităţile economice şi nu ne aflăm în situaţii similare;
f) nu facem obiectul unei proceduri legale în justiţie
pentru situaţiile prevăzute la lit. e), precum şi orice altă situaţie similară;
g) nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra
mediului;
h) avem asigurată contribuţia proprie şi ne angajăm să
o susţinem în cazul aprobării finanţării proiectului, în procentul prevăzut la
lit. B „Finanţare solicitată" din cuprinsul prezentei cereri;
i) proiectul pentru care solicităm finanţarea prin
prezentul Program nu face obiectul unui alt program de finanţare;
j) am depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor
ghidului de finanţare;
k) suntem de acord cu faptul că în timpul procesului de
analiză şi evaluare poate apărea ca necesară completarea documentaţiei depusă
iniţial, cu noi înscrisuri, autorizaţii, avize, acorduri etc. pe care, la
solicitarea reprezentanţilor AFM, ne obligăm să le prezentăm în termenul care
ne va fi precizat;
l) suntem de acord ca orice instituţie, societate
comercială, bancă sau alte persoane juridice să furnizeze informaţii
reprezentanţilor autorizaţi ai AFM cu privire la orice aspect juridic, tehnic
şi financiar în legătură cu activitatea noastră;
m) taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor
proiectului este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;
n) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia
aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile
declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente depuse;
o) am luat la cunoştinţă că prezentarea eronată sau
falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi
în documentaţia aferentă va duce automat la respingerea acesteia ori la
neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite
ca finanţare în cadrul Programului.
Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau
incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje
patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că
nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum
responsabilitatea datelor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate
celelalte documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantând, de
asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi
aplicarea ştampilei, confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate
conţinutul acesteia.
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal
............................................................................
............................................................................
Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului
............................................................................
............................................................................
Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect
............................................................................
............................................................................
Semnătura responsabilului de proiect
............................................................................
............................................................................
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 7 la ghidul de finanţare)
GRILĂ DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI
Solicitant (unitate administrativ-teritorială/societate
comercială):...........................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu (AFM) a cererii de
finanţare:...........................................
Suma solicitată prin cererea de
finanţare:.....................................................lei
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
Eligibilitatea solicitantului unitate
administrativ-teritorială
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
1.
|
Cererea de finanţare este completată integral, ştampilată şi
semnată de reprezentantul legal şi de responsabilul de proiect.
|
|
|
|
2.
|
Cererea de finanţare conţine declaraţia reprezentantului legal,
potrivit căreia:
|
|
|
|
|
- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;
- are asigurată contribuţia proprie şi se angajează să o susţină
în cazul aprobării finanţării proiectului;
- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul de stat şi
bugetul local;
- taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului
este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;
- a depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor ghidului de
finanţare.
|
|
|
|
3.
|
Copia certificatului de înregistrare fiscală
|
|
|
|
4.
|
Copia hotărârii consiliului local sau a consiliului judeţean
privind aplicarea la Program şi acordul cu privire la contractarea finanţării
|
|
|
|
5.
|
Documentele din care să rezulte că beneficiarul are în
proprietate sau în administrare imobilul în care se va monta sistemul de
încălzire şi/sau contractul de mandat privind instalarea sistemului de încălzire
pentru imobilele care nu se află în proprietatea ori în administrarea
consiliului local/consiliului judeţean
|
|
|
|
6.
|
Solicitarea de înscriere în Program a asociaţiei de
proprietari/locatari şi hotărârea adunării generale a acesteia cu privire la
acordul de fnscriere în Program
|
|
|
|
7.
|
Acordul tuturor proprietarilor/locatarilor cu privire la
participarea la Program
|
|
|
|
8.
|
Hotărârea consiliului local/consiliului judeţean cu privire la
stabilirea cotei de participare a acestuia la implementarea Programului
pentru asociaţiile de proprietari/locatari
|
|
|
|
9.
|
Hotărârea asociaţiei de proprietari/locatari cu privire la cota
de participare la Program
|
|
|
|
10.
|
Hotărârea consiliului local/consiliului judeţean prin care se
aprobă studiul de fezabilitate potrivit anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului
nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei
tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi
metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii
şi lucrări de ' intervenţii
|
|
|
|
11.
|
Declaraţie pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget
sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu
|
|
|
|
12.
|
Declaraţie pe propria răspundere că se vor include în dosarul de
achiziţii publice solicitările AFM prevăzute în ghidul de finanţare
|
|
|
|
13.
|
Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit consumul lunar de apă
rece/apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de
utilizatori
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
Eligibilitatea solicitantului
societate comercială
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
1.
|
Cererea de finanţare este completată integral, ştampilată şi
semnată de reprezentantul legal şi de responsabilul de proiect.
|
|
|
|
2.
|
Cererea de finanţare conţine declaraţia reprezentantului legal,
potrivit căreia:
|
|
|
|
|
- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;
- are asigurată contribuţia proprie şi se angajează să o susţină
în cazul aprobării finanţării proiectului;
- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul de stat,
bugetele locale, Fondul pentru mediu;
- nu se află înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia
financiară, vamală sau cu fapte care privesc disciplina financiară;
- nu este implicat în proceduri civile, penale, administrative
sau de altă natură, care pot afecta realizarea proiectului;
- nu este insolvabil, în stare de reorganizare judiciară sau
faliment, în încetare de plăţi ori în stare de insolvenţă, nu are suspendate
activităţile economice şi nu se află în situaţii similare; de asemenea, nu
face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute
anterior, precum şi orice altă situaţie similară;
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
Eligibilitatea solicitantului
societate comercială
|
DA
|
NU
|
Comentarii
|
|
- proiectul pentru care este solicitată finanţarea nu face
obiectul unui alt program de finanţare;
- taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului
este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;
- a depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor ghidului de
finanţare.
|
|
|
|
3.
|
Actul constitutiv, în copie conformă cu originalul, împreună cu
toate modificările
|
|
|
|
4.
|
Certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul solicitantul, în copie
conformă cu originalul
|
|
|
|
5.
|
Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului
de pe lângă tribunalul în raza căruia îşi are sediul solicitantul, în
original şi nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de
finanţare, din care să rezulte: datele de identificare a operatorului
economic, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de
activitate şi activităţile secundare de activitate, administratorii,
acţionarii/asociaţii şi situaţia juridică
|
|
|
|
6.
|
Certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, în original şi valabil la
data depunerii cererii de finanţare
|
|
|
|
7.
|
Certificatul de atestare fiscală pentru sediul social şi
certificatul de atestare fiscală pentru punctul de lucru pe care se
implementează proiectul, dacă este cazul, emise de direcţiile de taxe şi
impozite locale, în original şi valabile la data depunerii cererii de
finanţare
|
|
|
|
8.
|
Certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul
pentru mediu, în original
|
|
|
|
9.
|
Certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale
de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data
depunerii dosarului de înscriere, în original
|
|
|
|
10.
|
Decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a
acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie), în original, semnată şi ştampilată', din care să rezulte
acordul cu privire la contractarea finanţării, asigurarea contribuţiei proprii
necesare implementării proiectului, responsabilul de proiect, precum şi
persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia cu Autoritatea în
vederea semnării contractului de finanţare. Decizia/hotărârea organului de
decizie precizează valoarea (procentuală sau nominală) a contribuţiei
proprii.
|
|
|
|
11.
|
Decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a
acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de
administraţie), în original, semnată şi ştampilată', din care să rezulte
acordul cu privire la garantarea finanţării prin bilet la ordin, în alb, cu
clauza „Fără protest", avalizatde administrator sau de unul dintre
acţionarii/asociaţii principali, în calitate de persoană fizică
|
|
|
|
12.
|
Documentul care atestă calitatea solicitantului de proprietar,
concesionar sau administrator al imobilului pe/în care se implementează
proiectul, valabil pentru durata integrală a implementării şi monitorizării
proiectului, în copie legalizată
|
|
|
|
13.
|
Declaraţia privind ajutoarele de stat primite în ultimii 3 ani,
inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, în original
|
|
|
|
14.
|
Declaraţia privind încadrarea solicitantului în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii, întocmita conform prevederilor Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici
şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare
|
|
|
|
15.
|
Copiile formularelor de raportare contabilă la încheierea
ultimelor două exerciţii financiare (vizate de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice), însoţite de rapoartele
administratorilor şi ale comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, după
caz, precum şi copiile formularelor de raportare contabilă semestrială
(vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor
Publice), însoţite de ultima balanţă de verificare lunară, aferentă anului în
curs. Solicitantul cu activitate până la un an, dar nu mai mică de 6 luni, a
depus ultima balanţă de verificare a anului în curs, transpusă în formular de
bilanţ contabil.
|
|
|
|
16.
|
Scrisoare de referinţă bancară a solicitantului, în original,
emisă de o unitate bancară, din care să rezulte şi verificarea Centralei
Riscurilor Bancare şi a Fişierului naţional al incidentelor de plăţi, nu mai
veche de 10 zile la data depunerii cererii de finanţare
|
|
|
|
17.
|
Plan de afaceri
|
|
|
|
18.
|
Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal din
care să reiasă dacă solicitantul va recupera sau nu taxa pe valoarea adăugată
aferentă proiectului depus (pentru situaţia în care taxa pe valoarea adăugată
a fost solicitată)
|
|
|
|
19.
|
Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotărârea
Guvernului nr. 28/2008, care cuprinde explicit: consumul lunar de apă rece şi
apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de
utilizatori'
|
|
|
|
Criterii de evaluare
|
Punctaj
|
1. Cota de finanţare
|
0-20 pct.
|
- pentru unităţi administrativ-teritoriale:
20% - 0 puncte;
30% - 2 puncte;
35% - 4 puncte;
40% - 8 puncte;
45% -12 puncte;
50% -16 puncte;
> 50% -20 de puncte.
- pentru operatori economici:
> 50 - 70% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile - se
acordă câte un punct la fiecare procent;
> 60% - 80% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile -
când punctul de lucru unde se implementează proiectul este în Bucureşti sau
Ilfov - se acordă câte un punct la fiecare procent.
|
|
2. Tipul sistemului de încălzire înlocuit
|
|
Combustibil solid - 20 de puncte Combustibil lichid - 15 puncte
Combustibil gazos - 10 puncte
|
0-20 pct.
|
3. Raportul cost-beneficiu al instalaţiei
|
0-20 pct.
|
4. Gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse
|
0-20 pct.
|
NOTĂ:
In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de
eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU
îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor
înscrie, după caz, comentariile de rigoare.
REZULTATUL EVALUĂRII:
1. Juridic: acceptat/respins
Numele şi prenumele
evaluatorului.......................................
Data.........................
Semnătura.......................
2. Economic: acceptat/respins
Numele şi prenumele
evaluatorului.......................................
Data.........................
Semnătura.......................
3. Tehnic: acceptat/respins
Numele şi prenumele
evaluatorului.......................................
Data.........................
Semnătura.......................
Comisia de analiză propune Comisiei de avizare
aprobarea/respingerea cererii de finanţare.
Preşedintele Comisiei de analiză,
Numele şi
prenumele.......................................
Data.........................
Semnătura.......................
OBSERVAŢIE:
Respingerea cererii de înscriere a solicitantului în
etapa evaluării juridice atrage în mod automat respingerea cererii de
finanţare, documentaţia depusă de către solicitant nemaifiind evaluată din
punct de vedere economic şi tehnic.
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la Contractul de finanţare
nerambursabilă nr......../......)
LISTA
documentelor justificative pentru efectuarea
plăţilor de către AFM
1. Situaţii de lucrări executate de beneficiar,
cuantificate valoric (după caz)
2. Facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont
şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri,
registre de casă, ordine de deplasare (după caz)
3. Facturi externe (traduse autorizat în limba
română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe,
declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în
cazul importurilor)
4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de
bunuri/servicii/lucrări (în situaţia în care contractul este redactat într-o
limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba
română)
5. Proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrări
6. Certificate de calitate şi certificate de garanţie
7. Declaraţia de conformitate (a producătorului
utilajului)
8. Dovada plăţii integrale a facturilor aferente
tragerii anterioare
9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale
specifice achiziţiilor publice
10. In plus, operatorii economici trebuie să prezinte:
certificat de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale
Ministerului Finanţelor Publice (la fiecare tragere), certificat de atestare
fiscală pentru sediul social şi certificat de atestare fiscală pentru punctul
de lucru pe care se implementează proiectul, dacă este cazul, emise de
direcţiile de taxe şi impozite locale (trimestrial), certificat de atestare
privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, emis de AFM (la fiecare
tragere), balanţele de verificare lunare şi fişa mijlocului fix.
11. Cu acordul AFM, certificatele de atestare
prevăzute la pct. 10 pot fi înlocuite cu o declaraţie pe propria răspundere a
reprezentantului legal, din care să rezulte că operatorul economic nu
înregistrează obligaţii de plată exigibile la bugetul de stat, bugetele locale
şi Fondul pentru mediu. Declaraţia pe propria răspundere se depune la fiecare
tragere.
12. Alte documente relevante
ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 5 la Contractul de finanţare
nerambursabilă nr......../.......)
DECLARAŢIE PRIVIND AJUTORUL DE STAT
Subsemnatul, ................................................,
domiciliat în
...........................................................................................,
identificat cu act de identitate BI/CI seria.......nr..........., eliberat la
data de..........................de..................,
CNP.............................., în calitate de reprezentant legal al
..........................................................., cunoscând
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile
naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 137/2007, şi ale actelor normative subsecvente, precum şi
dispoziţiile Codului penal privind falsul în deciaraţii, declar pe propria
răspundere următoarele:
Nu am beneficiat/am beneficiat: NU |__| DA |__| în
ultimii 3 ani de ajutor de stat, după cum urmează:
1. anul:............;
suma:..................................lei;
sursa de
finanţare:..............................................;
2. anul:............;
suma:..................................lei;
sursa de
finanţare:..............................................;
3. anul:............;
suma:..................................lei;
sursa de
finanţare:..............................................;
sub una sau mai multe dintre următoarele modalităţi:
a) subvenţie |__|
b) subvenţie pentru export |__|
c) anularea de datorii (forma concretă a
datoriei................, perioada în care a fost
înregistrată)..............................: |__|
d) preluarea pierderilor (perioada în care s-au
înregistrat).........................................................................:
|__|
e) exceptări de la plata taxelor si impozitelor
(precizaţi fiecare taxă si/sau impozit si perioada de exceptare)
.......................................................: |__|
f) reduceri de la plata taxelor şi impozitelor
(precizaţi fiecare taxă şi/sau impozit, în ce constă reducerea şi perioada
pentru care se acordă reducerea)........................................................:
|__|
g) amânări de la plata taxelor şi a impozitelor
(precizaţi fiecare taxă şi/sau impozit, durata şi perioada de acordare a
amânării).............................: |__|
h) obţinerea unor venituri de pe urma fondurilor publice,
prin:
- acordarea unor împrumuturi cu dobânzi preferenţiale
(precizaţi suma care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre dobânda medie
anuală practicată de băncile comerciale pentru aceeaşi perioadă şi dobânda
anuală cu care a fost obţinut împrumutul).........................................................................:
|__|
- participări cu capital la investiţii în condiţii
preferenţiale (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: profitul anual la
care fondul respectiv a renunţat prin efectuarea investiţiei
respective).........................................: |__|
i) garanţii acordate de stat sau de alte autorităţi
publice; cuantificaţi avantajele obţinute pe această cale.................:
|__|
j) reduceri de preţ la bunurile şi/sau la serviciile
achiziţionate (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre
valoarea la preţul de piaţă şi valoarea acestora la preţurile la care au fost
achiziţionate).....................: |__|
k) venituri obţinute din achiziţionarea sub preţul
pieţei a unor terenuri aparţinând domeniului privat al statului (precizaţi suma
care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre preţul pieţei şi preţul
efectiv la care s-a realizat tranzacţia)......: |__|
l) alte modalităţi prin care s-a acordat ajutorul de
stat (specificaţi).........: |__|
Nu suntem/Suntem subiectul unei proceduri de recuperare
a unor ajutoare declarate ilegale sau incompatibile.
Nu au mai fost/Au fost acordate fonduri comunitare sau
naţionale în raport cu aceeaşi sumă solicitată în cererea de finanţare.
Nu au mai fost/Au fost acordate ajutoare de minimis,
acordate în baza legislaţiei privind ajutorul de minimis în vigoare
la momentul acordării acestuia, raportate la aceeaşi sumă solicitată prin cererea
de finanţare.
Data
........................................
Semnătura şi ştampila,
........................................
NOTA: Se bifează varianta corespunzătoare.