Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1338 din 13 octombrie 2009

pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la îmbunatatirea calitatii aerului, apei si solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 719 din 23 octombrie 2009



Având în vedere Referatul de aprobare nr. 31.503 din 9 octombrie 2009 al Serviciului strategii şi promovare programe din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu,

în baza art. 131 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,

ministrul mediului, interimar, emite prezentul ordin.

Art. I. - Ghidul de finanţare a Programului de înlocuire sau de completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală şi energie eoliană ori alte sisteme care conduc la îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 4, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:

,,a1) asociaţie de proprietari/locatari - formă de asociere autonomă şi nonprofit a proprietarilor unui condominiu, care este constituită şi are personalitate juridică potrivit prevederilor Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul asigurării condiţiilor de funcţionare normală a locuinţelor şi spaţiilor cu altă destinaţie din clădire, precum şi a părţilor comune;".

2. La articolul 4, literele b) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) beneficiar - solicitantul care, în baza îndeplinirii cumulative a criteriilor de eligibilitate şi a aprobării proiectului depus, a încheiat contract de finanţare nerambursabilă cu Autoritatea;

........................................................................................................................................................................ .........................................................

f) solicitant - persoana juridică care depune cerere de finanţare nerambursabilă şi documentaţia aferentă, în cadrul sesiunii de depunere organizată de Autoritate."

3. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) In cadrul Programului sunt eligibile următoarele categorii de solicitanţi:

a) unităţile administrativ-teritoriale: comune, oraşe/municipii şi judeţe, legal înfiinţate şi delimitate, administrate conform Legii administraţiei  publice locale nr. 215/2001,  republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

b) operatorii economici, constituiţi potrivit Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu obiect principal de activitate «Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare» conform CAEN - diviziunea 55, grupa 551, clasa 5510.

(2) Sunt asimilate unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la alin. (1) şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti.

(3) Solicitanţii pot depune proiecte, după cum urmează:

a)  unităţile administrativ-teritoriale, în nume propriu, pentru imobilele aflate în proprietatea ori în administrarea lor şi/sau în numele asociaţiilor de proprietari/locatari care au sediul pe raza administrativă a respectivelor unităţi administrativ-teritoriale;

b)  operatorii economici, în nume propriu, pentru imobilele aflate în proprietatea, concesiunea sau administrarea lor."

4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art.  6. - (1) La data depunerii cererii de finanţare, solicitantul unitate  administrativ-teritorială     trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul general consolidat;

b)  deţine în proprietate şi/sau în administrare, după caz, imobilul/imobilele pe care urmează să fie implementat proiectul sau are încheiat un contract de mandat cu asociaţia de proprietari/locatari în cazul în care solicită finanţare în numele acesteia;

c) deţine contribuţia proprie necesară implementării proiectului şi se angajează în vederea susţinerii acesteia; în situaţia în care unitatea administrativ-teritorială solicită finanţare în numele asociaţiei de proprietari/locatari, se va preciza contribuţia proprie cumulată, alcătuită din suma aprobată de către unitatea administrativ-teritorială şi suma aprobată de către asociaţia de proprietari/locatari.

(2) La data depunerii cererii de finanţare, solicitantul operator economic trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

a)   să fie persoană juridică care desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României şi care are ca principal obiect de activitate «Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare», conform CAEN - diviziunea 55, grupa 551, clasa 5510;

b) să funcţioneze şi să aibă activitate economică de cel puţin 6 luni la data depunerii cererii de finanţare;

c) să acţioneze în nume propriu;

d) să fie proprietar/concesionar/administrator al imobilului/imobilelor pe/în care se implementează proiectul, pe toată durata implementării şi monitorizării proiectului;

e) să nu fie insolvabil, în stare de reorganizare judiciară sau faliment, în încetare de plăţi sau în stare de insolvenţă, să nu aibă suspendate activităţile economice ori să se afle în situaţii similare;

f) să nu facă obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. e), precum şi orice altă situaţie similară;

g)  să aibă îndeplinite obligaţiile exigibile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetul local şi Fondul pentru mediu;

h) să nu sponsorizeze activităţi cu efect negativ asupra mediului;

i) să nu fie considerat «firmă în dificultate», conform dispoziţiilor Instrucţiunilor Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004;

j) să nu fie subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare de stat declarate ilegale şi incompatibile, ca urmare a unei decizii a Comisiei Europene;

k) valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia se înscrie în Program, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în baza schemei de minimis aprobate prin Dispoziţia preşedintelui Autorităţii nr. 243 din 8 octombrie 2009, nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii cererii de finanţare, a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul operatorilor economici care activează şi în sectorul transporturilor;

l) deţine contribuţia proprie necesară implementării proiectului şi se angajează în vederea susţinerii acesteia;

m) proiectul propus să nu facă obiectul unui alt program de finanţare."

5. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Finanţarea Programului se realizează din Fondul pentru mediu.

(2) Programul se derulează anual, în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotărâre a Guvernului.

(3) Pentru finanţarea proiectelor depuse de către solicitanţi şi aprobate în cadrul Programului derulat în anul 2009 este prevăzută suma de 310.000 mii lei, din care:

a)  210.000 mii lei, pentru proiectele depuse de unităţile administrativ-teritoriale;

b)  100.000 mii lei, pentru proiectele depuse de operatorii economici."

6.  La articolul 8, alineatele (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(4) In cazul unităţilor administrativ-teritoriale, finanţarea se acordă în procent de până la 80% din cheltuielile eligibile ale proiectului.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(7) In cadrul unei sesiuni de depunere, un solicitant poate depune cel mult două proiecte. Fiecare proiect poate viza mai multe amplasamente aflate în proprietatea, concesiunea sau administrarea solicitantului. Suma solicitată prin cererea de finanţare reprezintă însumarea cheltuielilor eligibile pentru toate amplasamentele vizate prin proiect."

7.  La articolul 8, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins:

„(6) In cazul operatorilor economici, finanţarea se acordă în procent de până la 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului. Finanţarea constituie ajutor de minimis stabilit şi acordat în baza schemei de minimis aprobate prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. OJ L 379 din 28 decembrie 2006."

8. La articolul 9 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

,,g) studiul de fezabilitate, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii."

9. La articolul 9, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) Pentru participarea la Program, operatorul economic trebuie să depună următoarele documente:

a)  cererea de finanţare, în original, în formatul prevăzut în anexa nr. 1;

b) actul constitutiv, în copie conformă cu originalul, împreună cu toate modificările ulterioare, după caz;

c) certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul solicitantul, în copie conformă cu originalul;

d) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în raza căruia îşi are sediul solicitantul, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, din care să rezulte: datele de identificare a operatorului economic, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activităţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi situaţia juridică;

e) certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, în original şi valabil la data depunerii cererii de finanţare;

f)  certificatul de atestare fiscală pentru sediul social şi certificatul de atestare fiscală pentru punctul de lucru pe care se implementează proiectul, dacă este cazul, emise de direcţiile de taxe şi impozite locale, în original şi valabile la data depunerii cererii de finanţare;

g) certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, în original;

h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original;

i) decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de administraţie), în original, semnată şi ştampilată, din care să rezulte acordul cu privire la contractarea finanţării, asigurarea contribuţiei proprii necesare implementării proiectului, responsabilul de proiect, precum şi persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia cu Autoritatea în vederea semnării contractului de finanţare; decizia/hotărârea organului de decizie trebuie să precizeze valoarea (procentuală sau nominală) a contribuţiei proprii;

j) decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de administraţie), în original, semnată şi ştampilată, din care să rezulte acordul cu privire la garantarea finanţării prin bilet la ordin, în alb, cu clauza „Fără protest", avalizat de administrator sau unul dintre acţionarii/asociaţii principali, în calitate de persoane fizice;

k) documentul care atestă calitatea solicitantului de proprietar/concesionar/administrator al imobilului pe/în care se implementează proiectul, respectiv contract vânzare-cumpărare/concesiune/administrare, valabil pentru durata integrală a implementării şi monitorizării proiectului, în copie legalizată;

l) declaraţia privind ajutoarele de stat primite în ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, în original, în formatul prevăzut în anexa nr. 5 la contractul de finanţare;

m) declaraţia privind încadrarea solicitantului în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, întocmită conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

n) copiile formularelor de raportare contabilă la încheierea ultimelor două exerciţii financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor publice, însoţite de rapoartele administratorilor şi ale comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, după caz, precum şi copiile formularelor de raportare contabilă semestrială, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţite de ultima balanţă de verificare lunară, aferentă anului în curs; în cazul solicitantului cu activitate până la un an, dar nu mai mică de 6 luni, se depune ultima balanţă de verificare a anului în curs, transpusă în formular de bilanţ contabil;

o) scrisoare de referinţă bancară a solicitantului, în original, emisă de o unitate bancară, din care să rezulte şi verificarea Centralei Riscurilor Bancare şi a Fişierului naţional al incidentelor de plăţi, nu mai veche de 10 zile la data depunerii cererii de finanţare;

p) plan de afaceri;

q) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal din care să reiasă dacă solicitantul va recupera sau nu taxa pe valoarea adăugată aferentă proiectului depus, pentru situaţia în care taxa pe valoarea adăugată a fost solicitată;

r) studiul de fezabilitate, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii."

10.   La articolul 10, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia cazului în care aceasta este recuperabilă, rambursabilă sau compensată prin orice mijloace;".

11.  La articolul 16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 16. - (1) Autoritatea organizează anual una sau mai multe sesiuni de depunere a proiectelor. In anul 2009 se organizează 3 sesiuni de depunere, din care una este destinată operatorilor economici.

(2) Sesiunile şi sumele alocate desfăşurării acestora se stabilesc prin dispoziţia preşedintelui Autorităţii şi se publică pe site-ul Autorităţii."

12. In anexa nr. 8 la ghidul de finanţare, la articolul 10, punctul 10.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„10.10. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul contract de finanţare."

13. Anexele nr. 1 şi 7 la ghidul de finanţare, precum şi anexa nr. 4 la contractul de finanţare se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.

14. După anexa nr. 4 la contractul de finanţare se introduce o nouă anexă, anexa nr. 5, având conţinutul prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul ordin.

Art. II. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului, interimar,

Elena Gabriela Udrea

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la ghidul de finanţare)

Antet solicitant:................................................1)

Nr. de înregistrare la solicitant:...................din data.....................1)

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM):...................din data...............2)

CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

A. Date generale

Titlul proiectului........................................................................................

Denumirea solicitantului............................................................................

Forma juridică de organizare.....................................................................

Inregistrat la.................................................sub nr...................................

C.U.I./C.I.F.............................................................................................

Adresa sediului (social): Str........................................................nr..........., bl.........., sc........., et.........., ap.........., localitatea (municipiu/oraş/comună - sat): ..............................................................., judeţul/sectorul ......................................., codul poştal:...........................

Telefon (fix/mobil)........../...................., fax......................e-mail....................., website.........................................

Reprezentantul legal (numele şi prenumele):........................................................, funcţia:.......................................

Act de identitate: B.I./C.I. seria...........nr..........................., CNP..........................................................................

Telefon (fix/mobil)......................./......................, fax:....................., e-mail:...........................................................

Responsabil de proiect (numele şi prenumele):........................................, funcţia....................................................

Act de identitate: B.I./C.I. seria ...........nr..........................., CNP..........................................................................

Telefon (fix/mobil)......................./......................, fax:....................., e-mail:...........................................................

1) Se completează de către solicitant.

2) Se completează de către personalul AFM.

B.  Finanţare solicitată

Solicitantul.......................................................(unitate administrativ-teritorială/societate comercială), prin reprezentantul său legal, solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de............................................lei (în cifre şi litere), reprezentând.........% din valoarea totală eligibilă a proiectului, pe un termen de.........luni.

Valoarea totală a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de.......................lei (în cifre şi litere).

Contribuţia proprie reprezintă..........% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului.

C. Amplasamentul pe care se implementează proiectul

Proiectul se implementează pe următoarele amplasamente:

1.  str......................................... nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea ...................................., judeţul/sectorul.........................................................., la sediul (social)/punctul de lucru................................................................... al ...........................................................;

2.  str......................................... nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea ...................................., judeţul/sectorul.........................................................., la sediul (social)/punctul de lucru................................................................... al ...........................................................;

3.  str......................................... nr.........., bl......., sc......., et........., ap......., localitatea ...................................., judeţul/sectorul.........................................................., la sediul (social)/punctul de lucru................................................................... al ...........................................................

D.  Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul, având datele de identificare menţionate la lit. A „Date generale" din cuprinsul prezentei cereri de finanţare, reprezentant legal al solicitantului................................................................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:

a) am depus dosarul de finanţare în nume propriu/în calitate de mandatar al:

a1)..................................în baza contractului de mandat nr..........din........................;

a2)..................................în baza contractului de mandat nr..........din........................;

a3)..................................în baza contractului de mandat nr..........din.........................;

b)  avem îndeplinite obligaţiile exigibile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat/bugetele locale/Fondul pentru mediu;

c) nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală sau cu fapte care privesc disciplina financiară;

d) nu suntem implicaţi în proceduri civile, penale, administrative sau de altă natură, care pot afecta realizarea proiectului;

e) nu suntem insolvabili, în stare de reorganizare judiciară sau faliment, în încetare de plăţi sau în stare de insolvenţă, nu avem suspendate activităţile economice şi nu ne aflăm în situaţii similare;

f) nu facem obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. e), precum şi orice altă situaţie similară;

g) nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului;

h) avem asigurată contribuţia proprie şi ne angajăm să o susţinem în cazul aprobării finanţării proiectului, în procentul prevăzut la lit. B „Finanţare solicitată" din cuprinsul prezentei cereri;

i) proiectul pentru care solicităm finanţarea prin prezentul Program nu face obiectul unui alt program de finanţare;

j) am depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor ghidului de finanţare;

k) suntem de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză şi evaluare poate apărea ca necesară completarea documentaţiei depusă iniţial, cu noi înscrisuri, autorizaţii, avize, acorduri etc. pe care, la solicitarea reprezentanţilor AFM, ne obligăm să le prezentăm în termenul care ne va fi precizat;

l) suntem de acord ca orice instituţie, societate comercială, bancă sau alte persoane juridice să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai AFM cu privire la orice aspect juridic, tehnic şi financiar în legătură cu activitatea noastră;

m) taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;

n) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente depuse;

o) am luat la cunoştinţă că prezentarea eronată sau falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în documentaţia aferentă va duce automat la respingerea acesteia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul Programului.

Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea datelor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantând, de asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.

Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi aplicarea ştampilei, confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal

............................................................................

............................................................................

Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului

............................................................................

............................................................................

Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect

............................................................................

............................................................................

Semnătura responsabilului de proiect

............................................................................

............................................................................

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 7 la ghidul de finanţare)

GRILĂ  DE EVALUARE  A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI

Solicitant (unitate administrativ-teritorială/societate comercială):...........................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a cererii de finanţare:...........................................

Suma solicitată prin cererea de finanţare:.....................................................lei

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

Eligibilitatea solicitantului unitate administrativ-teritorială

DA

NU

Comentarii

1.

Cererea de finanţare este completată integral, ştampilată şi semnată de reprezentantul legal şi de responsabilul de proiect.

2.

Cererea de finanţare conţine declaraţia reprezentantului legal, potrivit căreia:

- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;

- are asigurată contribuţia proprie şi se angajează să o susţină în cazul aprobării finanţării proiectului;

- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul de stat şi bugetul local;

- taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;

- a depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor ghidului de finanţare.

3.

Copia certificatului de înregistrare fiscală

4.

Copia hotărârii consiliului local sau a consiliului judeţean privind aplicarea la Program şi acordul cu privire la contractarea finanţării

5.

Documentele din care să rezulte că beneficiarul are în proprietate sau în administrare imobilul în care se va monta sistemul de încălzire şi/sau contractul de mandat privind instalarea sistemului de încălzire pentru imobilele care nu se află în proprietatea ori în administrarea consiliului local/consiliului judeţean

6.

Solicitarea de înscriere în Program a asociaţiei de proprietari/locatari şi hotărârea adunării generale a acesteia cu privire la acordul de fnscriere în Program

7.

Acordul tuturor proprietarilor/locatarilor cu privire la participarea la Program

8.

Hotărârea consiliului local/consiliului judeţean cu privire la stabilirea cotei de participare a acestuia la implementarea Programului pentru asociaţiile de proprietari/locatari

9.

Hotărârea asociaţiei de proprietari/locatari cu privire la cota de participare la Program

10.

Hotărârea consiliului local/consiliului judeţean prin care se aprobă studiul de fezabilitate potrivit anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de ' intervenţii

11.

Declaraţie pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu

12.

Declaraţie pe propria răspundere că se vor include în dosarul de achiziţii publice solicitările AFM prevăzute în ghidul de finanţare

13.

Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit consumul lunar de apă rece/apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

Eligibilitatea solicitantului societate comercială

DA

NU

Comentarii

1.

Cererea de finanţare este completată integral, ştampilată şi semnată de reprezentantul legal şi de responsabilul de proiect.

2.

Cererea de finanţare conţine declaraţia reprezentantului legal, potrivit căreia:

- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;

- are asigurată contribuţia proprie şi se angajează să o susţină în cazul aprobării finanţării proiectului;

- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul de stat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;

- nu se află înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală sau cu fapte care privesc disciplina financiară;

- nu este implicat în proceduri civile, penale, administrative sau de altă natură, care pot afecta realizarea proiectului;

- nu este insolvabil, în stare de reorganizare judiciară sau faliment, în încetare de plăţi ori în stare de insolvenţă, nu are suspendate activităţile economice şi nu se află în situaţii similare; de asemenea, nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute anterior, precum şi orice altă situaţie similară;

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

Eligibilitatea solicitantului societate comercială

DA

NU

Comentarii

- proiectul pentru care este solicitată finanţarea nu face obiectul unui alt program de finanţare;

- taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor proiectului este/nu este recuperabilă, rambursabilă sau compensată;

- a depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor ghidului de finanţare.

3.

Actul constitutiv, în copie conformă cu originalul, împreună cu toate modificările

4.

Certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul solicitantul, în copie conformă cu originalul

5.

Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în raza căruia îşi are sediul solicitantul, în original şi nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, din care să rezulte: datele de identificare a operatorului economic, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activităţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi situaţia juridică

6.

Certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, în original şi valabil la data depunerii cererii de finanţare

7.

Certificatul de atestare fiscală pentru sediul social şi certificatul de atestare fiscală pentru punctul de lucru pe care se implementează proiectul, dacă este cazul, emise de direcţiile de taxe şi impozite locale, în original şi valabile la data depunerii cererii de finanţare

8.

Certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, în original

9.

Certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de înscriere, în original

10.

Decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de administraţie), în original, semnată şi ştampilată', din care să rezulte acordul cu privire la contractarea finanţării, asigurarea contribuţiei proprii necesare implementării proiectului, responsabilul de proiect, precum şi persoana desemnată să reprezinte solicitantul în relaţia cu Autoritatea în vederea semnării contractului de finanţare. Decizia/hotărârea organului de decizie precizează valoarea (procentuală sau nominală) a contribuţiei proprii.

11.

Decizia/hotărârea organului de decizie (adunarea generală a acţionarilor/asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de administraţie), în original, semnată şi ştampilată', din care să rezulte acordul cu privire la garantarea finanţării prin bilet la ordin, în alb, cu clauza „Fără protest", avalizatde administrator sau de unul dintre acţionarii/asociaţii principali, în calitate de persoană fizică

12.

Documentul care atestă calitatea solicitantului de proprietar, concesionar sau administrator al imobilului pe/în care se implementează proiectul, valabil pentru durata integrală a implementării şi monitorizării proiectului, în copie legalizată

13.

Declaraţia privind ajutoarele de stat primite în ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligaţia notificării, în original

14.

Declaraţia privind încadrarea solicitantului în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, întocmita conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare

15.

Copiile formularelor de raportare contabilă la încheierea ultimelor două exerciţii financiare (vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice), însoţite de rapoartele administratorilor şi ale comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, după caz, precum şi copiile formularelor de raportare contabilă semestrială (vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice), însoţite de ultima balanţă de verificare lunară, aferentă anului în curs. Solicitantul cu activitate până la un an, dar nu mai mică de 6 luni, a depus ultima balanţă de verificare a anului în curs, transpusă în formular de bilanţ contabil.

16.

Scrisoare de referinţă bancară a solicitantului, în original, emisă de o unitate bancară, din care să rezulte şi verificarea Centralei Riscurilor Bancare şi a Fişierului naţional al incidentelor de plăţi, nu mai veche de 10 zile la data depunerii cererii de finanţare

17.

Plan de afaceri

18.

Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal din care să reiasă dacă solicitantul va recupera sau nu taxa pe valoarea adăugată aferentă proiectului depus (pentru situaţia în care taxa pe valoarea adăugată a fost solicitată)

19.

Studiul de fezabilitate conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008, care cuprinde explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori'

Criterii de evaluare

Punctaj

1. Cota de finanţare

0-20 pct.

- pentru unităţi administrativ-teritoriale:

20% - 0 puncte;

30% - 2 puncte;

35% - 4 puncte;

40% - 8 puncte;

45% -12 puncte;

50% -16 puncte;

> 50% -20 de puncte.

- pentru operatori economici:

> 50 - 70% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile - se acordă câte un punct la fiecare procent;

> 60% - 80% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile - când punctul de lucru unde se implementează proiectul este în Bucureşti sau Ilfov - se acordă câte un punct la fiecare procent.

2. Tipul sistemului de încălzire înlocuit

Combustibil solid - 20 de puncte Combustibil lichid - 15 puncte Combustibil gazos - 10 puncte

0-20 pct.

3. Raportul cost-beneficiu al instalaţiei

0-20 pct.

4. Gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse

0-20 pct.

NOTĂ:

In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.

REZULTATUL EVALUĂRII:

1. Juridic: acceptat/respins

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................

Data.........................

Semnătura.......................

2.  Economic: acceptat/respins

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................

Data.........................

Semnătura.......................

3. Tehnic: acceptat/respins

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................

Data.........................

Semnătura.......................

Comisia de analiză propune Comisiei de avizare aprobarea/respingerea cererii de finanţare.

Preşedintele Comisiei de analiză,

Numele şi prenumele.......................................

Data.........................

Semnătura.......................

OBSERVAŢIE:

Respingerea cererii de înscriere a solicitantului în etapa evaluării juridice atrage în mod automat respingerea cererii de finanţare, documentaţia depusă de către solicitant nemaifiind evaluată din punct de vedere economic şi tehnic.

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la Contractul de finanţare nerambursabilă nr......../......)

LISTA

documentelor justificative pentru efectuarea plăţilor de către AFM

1.  Situaţii de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric (după caz)

2. Facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casă, ordine de deplasare (după caz)

3.   Facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)

4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română)

5.  Proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrări

6. Certificate de calitate şi certificate de garanţie

7.  Declaraţia de conformitate (a producătorului utilajului)

8.   Dovada plăţii  integrale a facturilor aferente tragerii anterioare

9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale specifice achiziţiilor publice

10. In plus, operatorii economici trebuie să prezinte: certificat de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice (la fiecare tragere), certificat de atestare fiscală pentru sediul social şi certificat de atestare fiscală pentru punctul de lucru pe care se implementează proiectul, dacă este cazul, emise de direcţiile de taxe şi impozite locale (trimestrial), certificat de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, emis de AFM (la fiecare tragere), balanţele de verificare lunare şi fişa mijlocului fix.

11.  Cu acordul AFM, certificatele de atestare prevăzute la pct. 10 pot fi înlocuite cu o declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal, din care să rezulte că operatorul economic nu înregistrează obligaţii de plată exigibile la bugetul de stat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu. Declaraţia pe propria răspundere se depune la fiecare tragere.

12. Alte documente relevante

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 5 la Contractul de finanţare nerambursabilă nr......../.......)

DECLARAŢIE   PRIVIND  AJUTORUL   DE   STAT

Subsemnatul, ................................................, domiciliat în ..........................................................................................., identificat cu act de identitate BI/CI seria.......nr..........., eliberat la data de..........................de.................., CNP.............................., în calitate de reprezentant legal al  ..........................................................., cunoscând prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale actelor normative subsecvente, precum şi dispoziţiile Codului penal privind falsul în deciaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:

Nu am beneficiat/am beneficiat: NU |__|    DA |__| în ultimii 3 ani de ajutor de stat, după cum urmează:

1. anul:............;

suma:..................................lei;

sursa de finanţare:..............................................;

2. anul:............;

suma:..................................lei;

sursa de finanţare:..............................................;

3. anul:............;

suma:..................................lei;

sursa de finanţare:..............................................;

sub una sau mai multe dintre următoarele modalităţi:

a) subvenţie                        |__|

b) subvenţie pentru export   |__|

c) anularea de datorii (forma concretă a datoriei................, perioada în care a fost înregistrată)..............................:   |__|

d) preluarea pierderilor (perioada în care s-au înregistrat).........................................................................: |__|

e) exceptări de la plata taxelor si impozitelor (precizaţi fiecare taxă si/sau impozit si perioada de exceptare) .......................................................: |__|

f) reduceri de la plata taxelor şi impozitelor (precizaţi fiecare taxă şi/sau impozit, în ce constă reducerea şi perioada pentru care se acordă reducerea)........................................................:  |__|

g) amânări de la plata taxelor şi a impozitelor (precizaţi fiecare taxă şi/sau impozit, durata şi perioada de acordare a amânării).............................:   |__|

h) obţinerea unor venituri de pe urma fondurilor publice, prin:

- acordarea unor împrumuturi cu dobânzi preferenţiale (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre dobânda medie anuală practicată de băncile comerciale pentru aceeaşi perioadă şi dobânda anuală cu care a fost obţinut împrumutul).........................................................................:   |__|

- participări cu capital la investiţii în condiţii preferenţiale (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: profitul anual la care fondul respectiv a renunţat prin efectuarea investiţiei respective).........................................:   |__|

i) garanţii acordate de stat sau de alte autorităţi publice; cuantificaţi avantajele obţinute pe această cale.................:   |__|

j) reduceri de preţ la bunurile şi/sau la serviciile achiziţionate (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre valoarea la preţul de piaţă şi valoarea acestora la preţurile la care au fost achiziţionate).....................:             |__|

k) venituri obţinute din achiziţionarea sub preţul pieţei a unor terenuri aparţinând domeniului privat al statului (precizaţi suma care constituie ajutor de stat: diferenţa dintre preţul pieţei şi preţul efectiv la care s-a realizat tranzacţia)......:   |__|

l) alte modalităţi prin care s-a acordat ajutorul de stat (specificaţi).........:  |__|

Nu suntem/Suntem subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare declarate ilegale sau incompatibile.

Nu au mai fost/Au fost acordate fonduri comunitare sau naţionale în raport cu aceeaşi sumă solicitată în cererea de finanţare.

Nu au mai fost/Au fost acordate ajutoare de minimis, acordate în baza legislaţiei privind ajutorul de minimis în vigoare la momentul acordării acestuia, raportate la aceeaşi sumă solicitată prin cererea de finanţare.

Data

........................................

Semnătura şi ştampila,

........................................

NOTA: Se bifează varianta corespunzătoare.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1338/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1338 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu