Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.130 din 08.11.2016

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului apărării nr. M.82/2008 pentru stabilirea domeniilor şi condiţiilor privind angajarea şi executarea, la cerere, prin unităţile Ministerului Apărării Naţionale, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 945 din 24 noiembrie 2016



SmartCity1

Pentru aplicarea prevederilor art. 53 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul IOrdinul ministrului apărării nr. M.82/2008 pentru stabilirea domeniilor şi condiţiilor privind angajarea şi executarea, la cerere, prin unităţile Ministerului Apărării Naţionale, a prestărilor de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 631 din 1 septembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: (2) Prezentul ordin nu se aplică structurilor prevăzute la art. 53 alin. (2) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru serviciile respective. 2. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2(1) Prestările de servicii reprezintă activităţile desfăşurate de unităţi militare din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, în folosul sau în interesul unor persoane juridice sau fizice, la cererea acestora. 3. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: (2) Prestările de servicii în alte domenii de activitate decât cele prevăzute în anexa nr. 1 se pot executa de unităţile militare, potrivit specificului acestora, numai cu aprobarea prealabilă a şefului structurii centrale/subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale, în subordinea căreia se află acestea. 4. La articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 4(1) Comandanţii unităţilor militare aprobă prestările de servicii care necesită participarea efectivelor şi/sau tehnicii de valoarea unui pluton/similare, cu informarea ierarhică a eşalonului superior, până la nivelul statelor majore ale categoriilor de forţe, al comandamentelor, structurilor centrale sau departamentelor din Ministerul Apărării Naţionale, după caz. 5. La articolul 4 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)pentru echipamentele militare de luptă - tancuri, maşini de luptă ale infanteriei, transportoare amfibii blindate, tunuri, armament, muniţie de manevră, în vederea participării la producţii cinematografice, cu respectarea prevederilor instrucţiunilor privind activitatea de relaţii publice în armată, precum şi pentru efectuarea activităţilor de cercetare-dezvoltare - ministrul apărării naţionale, la propunerea şefului Statului Major General, cu avizul structurilor cu responsabilităţi în domeniu, după caz. 6. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 8(1) Pentru a putea beneficia de prestările de servicii efectuate de unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale, persoanele juridice şi/sau fizice trebuie să depună cerere scrisă, la sediul unităţii prestatoare. Personalul aparţinând Ministerului Apărării Naţionale solicită executarea prestărilor de servicii prin raport personal adresat comandantului unităţii. 7. La articolul 8 alineatul (2), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)să nu facă obiectul stării de insolvenţă sau faliment, al procedurii de reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, administrare specială, să nu aibă suspendate ori restricţionate activităţile economice, să nu se afle într-o altă situaţie similară legal reglementată şi să nu facă obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi nici pentru orice altă situaţie similară; 8. La articolul 8 alineatul (2), după litera d) se introduce o literă nouă, litera e) , cu următorul cuprins: e)să nu se înregistreze cu datorii faţă de Ministerul Apărării Naţionale. 9. La articolul 8, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) , cu următorul cuprins: (3) Prestatorul solicită beneficiarului o declaraţie pe propria răspundere cu privire la neîncadrarea în prevederile alin. (2). 10. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 9(1) În situaţia în care a aprobat cererea privind prestarea de servicii, comandantul unităţii militare numeşte, prin ordin de zi pe unitate, o comisie de negociere, cu respectarea legislaţiei în vigoare aplicabile conflictului de interese. Membrii comisiei completează o declaraţie în acest sens. 11. La articolul 10 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1) , cu următorul cuprins: a^1) stabileşte dacă prestarea de servicii afectează activitatea de bază a unităţii militare; 12. La articolul 10 alineatul (1), după litera d) se introduc două noi litere, literele d^1) şi d^2) , cu următorul cuprins: d^1) stabileşte tariful de la care începe negocierea. Acest tarif trebuie să fie superior celui stabilit la art. 14; d^2) elaborează, în proiect, contractul pentru prestări de servicii în care sunt stabilite toate clauzele contractuale, cu indicarea celor care pot fi negociate; 13. La articolul 10 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g) , cu următorul cuprins: g)după caz, modifică şi completează prevederile contractului pentru prestări de servicii, conform procesului-verbal privind negocierea unor prestări de servicii. 14. La articolul 10, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: (2) Dacă sunt mai multe solicitări pentru prestarea de servicii în aceeaşi perioadă sau în perioade care se suprapun, în cazul în care unitatea militară nu are resursele necesare pentru a presta concomitent serviciile solicitate, criteriile care se au în vedere la negociere pentru selecţionarea beneficiarului sunt legate de oferta cea mai avantajoasă prezentată de beneficiarul prestărilor de servicii şi, atunci când este cazul, de condiţiile privind hrănirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicală pentru personalul participant, precum şi de protecţia mediului, securitatea şi sănătatea în muncă pe care acesta le oferă, dacă este cazul.(3) La sfârşitul negocierii, comisia de negociere încheie un proces-verbal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. Procesul-verbal conţine în mod obligatoriu date referitoare la negocierea tarifului şi a clauzelor contractului de prestări servicii. 15. La articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) , cu următorul cuprins:
(3) Activităţile privind angajarea şi executarea prestărilor de servicii se desfăşoară cu respectarea următoarele principii: a)neimplicarea/neasocierea politică a armatei; b)neimplicarea armatei în activităţi cu caracter rasist, antisemit sau contrare bunelor moravuri; c)neimplicarea armatei în activităţi ale sectelor/cultelor religioase sau ale unor asociaţii/fundaţii/organizaţii/alte asemenea, nerecunoscute prin lege; d)evitarea activităţilor care atrag nerespectarea demnităţii umane, a statului de drept şi a instituţiilor acestuia. 16. La articolul 13, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: (2) La încheierea contractului se utilizează modelul prezentat în anexa nr. 3, care conţine elemente considerate ca fiind obligatorii, contractul urmând a fi completat cu alte clauze care se consideră a fi necesare pentru clarificarea condiţiilor de execuţie a contractului, stabilite prin procesul-verbal privind negocierea unor prestări de servicii. 17. La articolul 14, alineatele (1) - (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 14(1) Contravaloarea serviciilor prestate se stabileşte de către unităţile militare ale Ministerului Apărării Naţionale care le efectuează, luându-se în calcul atât cheltuielile curente, cât şi amortizarea activelor fixe şi uzura materialelor de natura obiectelor de inventar. Valoarea minimă a tarifului va fi reprezentată de cheltuielile directe/indirecte aferente prestării serviciului. (2) Pentru activele fixe şi materialele de natura obiectelor de inventar, în calculul cheltuielilor indirecte se include şi amortizarea/uzura acestora. Contravaloarea stabilită la alin. (1) se actualizează periodic în funcţie de modificarea unor componente ale preţului, pentru eventuale solicitări ulterioare privind prestarea unor servicii. Suma rezultată de la alin. (1) constituie valoarea minimă pentru negocierea tarifelor-limită sub care serviciul nu poate fi prestat.(3) Pentru unităţile militare productive ale Ministerului Apărării Naţionale, contravaloarea este cea determinată prin calculaţii de preţ, pe categorii de lucrări, întocmite conform prevederilor instrucţiunilor privind planificarea, evidenţa şi raportarea activităţilor de producţie din unităţile Ministerului Apărării Naţionale. 18. La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31 ) , cu următorul cuprins: (31 ) Pentru beneficiarii care au calitatea de angajat al unei structuri din compunerea sau subordinea Ministerului Apărării Naţionale, tariful reprezintă valoarea minimă stabilită la alin. (1). 19. La articolul 15, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4) , cu următorul cuprins: (4) În cazul în care, până la împlinirea termenului prevăzut la alin. (1), prestatorul constată că se află în imposibilitatea de a executa prestarea de servicii angajată, informează în scris beneficiarul, care este exonerat de obligaţia achitării avansului stabilit, iar dacă acesta a fost deja achitat, beneficiarul este îndreptăţit la restituirea lui. 20. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 17Destinaţia veniturilor proprii realizate din activităţile de prestări servicii executate în domeniile de activitate stabilite în anexa nr. 1, potrivit aprobărilor prevăzute la art. 4, este următoarea: a)pentru unităţile militare finanţate potrivit art. 62 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se încasează şi se utilizează în conformitate cu prevederile aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli; b)pentru unităţile militare finanţate potrivit art. 62 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se încasează şi se varsă integral la bugetul de stat sau se încasează şi se utilizează potrivit legii, în măsura în care au aprobat buget al activităţilor finanţate integral din venituri proprii, în condiţiile prevederilor art. 67 şi 68 din aceeaşi lege. 21. Anexele nr. 1-3 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul IIIPrezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării. Ministrul apărării naţionale, Mihnea Ioan Motoc ANEXA Nr 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. M.82/2008) LISTA cu domeniile în care unităţile militare din Ministerul Apărării Naţionale pot presta servicii 1. Servicii de reparare şi de întreţinere a vehiculelor şi a echipamentelor aferente şi servicii conexe 2. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru mijloacele de transport aerian, feroviar, rutier şi maritim 3. Servicii de reparare şi de întreţinere şi servicii conexe pentru computere personale, pentru echipament de birotică, pentru echipament de telecomunicaţii şi pentru echipament audiovizual 4. Servicii de reparare şi de întreţinere a echipamentului medical şi de precizie 5. Servicii de reparare şi de întreţinere a aparatelor de măsurare, de testare şi de control 6. Servicii de calibrare 7. Servicii de reparare şi de întreţinere a pompelor, a vanelor, a robinetelor, a containerelor de metal şi a maşinilor 8. Servicii de reparare şi de întreţinere a maşinilor şi aparatelor electrice şi a echipamentului conex 9. Servicii de reparare şi de întreţinere a instalaţiilor de construcţii 10. Servicii de reparare şi de întreţinere a armelor de foc şi a sistemelor de armament 11. Servicii de confecţionare, de reparare şi de întreţinere a mobilierului 12. Servicii de reparare şi de întreţinere a instrumentelor muzicale 13. Servicii de instalare de motoare electrice, de generatoare şi de transformatoare 14. Servicii de instalare de echipament de distribuţie şi de comandă a energiei electrice 15. Servicii de instalare de echipament mecanic 16. Servicii de instalare de motoare de vehicule 17. Servicii de instalare de motoare de nave 18. Servicii de instalare de motoare de aeronave 19. Servicii de instalare de echipament de măsurat, de control, de testare şi de navigare 20. Servicii de instalare de echipament comunicaţii 21. Servicii de instalare de emiţătoare radio 22. Servicii de instalare de echipament de telefonie prin fir 23. Servicii de instalare de echipament de telegrafie prin fir 24. Servicii de instalare de echipament de ridicare şi de manipulare, cu excepţia ascensoarelor şi a scărilor rulante 25. Servicii de instalare de utilaje şi aparate de filtrare sau de purificare a lichidelor 26. Servicii de închiriere de utilaje de construcţii 27. Servicii de instalare de utilaje de prelucrare a alimentelor 28. Servicii de instalare de utilaje pentru fabricarea materialelor textile, a îmbrăcămintei şi a pielii 29. Servicii de instalare de sisteme de armament 30. Servicii de cercetare-dezvoltare pentru echipamente militare de luptă - tancuri, maşini de luptă ale infanteriei, transportoare amfibii blindate, tunuri, armament sau muniţie de orice tip 31. Servicii de instalare de computere şi de echipament de birotică 32. Servicii de instalare de rezervoare 33. Servicii de transport terestru 34. Servicii de transport cu automobile blindate 35. Servicii de transport naval 36. Servicii de transport aerian 37. Servicii de transport medical (aeromedical, naval sau terestru) 38. Servicii de transport de arme şi muniţii 39. Servicii aeriene şi servicii conexe 40. Servicii de manipulare şi depozitare a încărcăturilor 41. Servicii conexe pentru transportul terestru 42. Servicii conexe pentru transportul naval 43. Servicii conexe pentru transportul aerian 44. Servicii de consultanţă privind sistemele informatice 45. Servicii de analiză şi de programare de sisteme 46. Servicii de asistenţă privind reţelele de informaţii 47. Servicii de analiză de date 48. Servicii de gestionare a instalaţiilor informatice 49. Servicii de asistenţă şi de consultanţă informatică 50. Servicii de reţele informatice 51. Servicii de elaborare de acorduri privind nivelul de asistenţă 52. Servicii de laborator de cercetare 53. Servicii de cercetare marină 54. Servicii de dezvoltare experimentală 55. Servicii de consultanţă în cercetare şi în dezvoltare 56. Servicii de gestionare a registrelor contabile 57. Servicii de gestionare a salariilor 58. Servicii de elaborare a studiilor de fezabilitate 59. Servicii de consultanţă în domeniul securităţii 60. Servicii de consultanţă tehnică 61. Servicii de inspectare şi verificare a construcţiilor 62. Servicii de consultanţă în telecomunicaţii 63. Servicii de consultanţă în protecţia contra riscurilor şi în controlul riscurilor 64. Servicii de consultanţă în domeniul naval 65. Servicii de consultanţă în domeniul geospaţial 66. Servicii de expertiză 67. Servicii de elaborare a studiilor tehnice 68. Servicii de topografie 69. Servicii de analiză a suprafeţelor 70. Servicii de analiză hidrografică şi oceanografică 71. Servicii de asistenţă tehnică şi lucrări în mediul subacvatic/hiperbar 72. Servicii de medicină hiperbară 73. Servicii de recunoaştere a calificărilor profesionale 74. Servicii de autorizare şi inspectare a activităţilor subacvatice/hiperbare cu scafandri 75. Servicii de formare profesională 76. Servicii de verificare şi atestare a personalului cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea activităţilor de scufundare 77. Servicii de asigurare a activităţilor în mediu subacvatic/hiperbar 78. Servicii pentru verificarea, repararea, întreţinerea echipamentelor de scufundare şi a recipienţilor sub presiune 79. Servicii de expertiză în mediul subacvatic/hiperbar 80. Servicii de analiză a constituenţilor din gaze şi amestecuri de gaze 81. Servicii de asanare a terenurilor şi a poligoanelor subacvatice, de muniţii sau alte mijloace explozive 82. Servicii de cartografie 83. Servicii de furnizare produse cartografice proprii 84. Servicii de cadastru 85. Servicii de fotogrammetrie 86. Servicii geospaţiale facilitate de reţea 87. Servicii de asistenţă tehnică 88. Servicii de analiză tehnică 89. Servicii de inspecţie a utilajelor 90. Servicii de inspecţie tehnică a automobilelor 91. Servicii de inspecţie tehnică a construcţiilor 92. Servicii de inspecţie în domeniul siguranţei maritime 93. Servicii de testare a etanşeităţii 94. Servicii de inspecţie a podurilor 95. Servicii de testare tehnică 96. Servicii de pază 97. Servicii de supraveghere 98. Servicii de patrulare 99. Servicii de fotografie şi servicii conexe 100. Servicii de radiografie 101. Servicii de traducere 102. Servicii de interpretariat 103. Servicii de arhivare 104. Servicii de protecţie a persoanelor şi bunurilor 105. Servicii de tipărire şi conexe tipăririi 106. Servicii de editare 107. Servicii de legare şi de finisare 108. Servicii de tehnoredactare 109. Servicii de corectură 110. Servicii de multiplicare 111. Servicii de prelucrare imagine şi grafică pe calculator 112. Servicii de învăţământ superior 113. Servicii de formare şi specializare în domeniul aviaţiei 114. Servicii de formare şi specializare în domeniul marinei 115. Servicii de formare şi specializare pentru scafandri 116. Servicii privind organizarea de cursuri de schi şi alpinism 117. Servicii privind organizarea de cursuri de informatică 118. Servicii de formare în domeniul mediului 119. Servicii de formare în domeniul securităţii 120. Servicii de formare şi atestare a personalului medical de specialitate 121. Servicii privind organizarea de cursuri de limbi străine 122. Servicii pentru gestionarea unui centru de învăţământ 123. Servicii de sănătate 124. Servicii de recreere, culturale şi sportive 125. Servicii de cinematografie şi servicii video 126. Servicii de radio şi de televiziune 127. Servicii de divertisment prestate de producătorii de teatru, coruri, ansambluri muzicale şi orchestre 128. Servicii de pirotehnie 129. Servicii prestate de biblioteci, arhive, muzee şi alte servicii culturale 130. Servicii marine 131. Servicii de supraveghere a calităţii/asigurare guvernamentală a calităţii 132. Servicii de reparare şi de întreţinere a materialelor de securitate şi apărare 133. Servicii de testare şi evaluare de arme de foc şi muniţie 134. Servicii de asigurare a suportului logistic pentru activităţi de protocol şi reprezentare 135. Servicii de asigurare a suportului logistic pentru desfăşurarea activităţilor/evenimentelor de recreere, culturale şi sportive, precum şi pentru amenajarea unor puncte de prim ajutor 136. Servicii de asigurare cu energie electrică 137. Servicii de utilizare a poligoanelor pentru executarea tragerilor cu armament letal şi neletal şi a activităţilor de testare echipamente 138. Servicii de publicitate 139. Servicii de orientare topografică şi supravieţuire 140. Servicii de paraşutare în tandem cu pasager 141. Servicii de prelucrare a metalelor şi a lemnului 142. Servicii de verificare, încărcare butelii pentru echipamentele prevăzute cu instalaţii speciale de stins incendiu 143. Servicii de consiliere prin asigurarea calităţii în educaţie 144. Servicii de cazare 145. Servicii de amenajări genistice 146. Servicii de deservire pe cursuri de apă şi lacuri, cu bărci pneumatice şi şalupe cu sau fără motopropulsor 147. Servicii de amenajare şi deservire puncte de trecere pe diferite tipuri de poduri, portiţe de pontoane, poduri mobile de asalt 148. Servicii de execuţie, reparaţii, deblocare, deszăpezire, întreţinere a construcţiilor civile, industriale, agricole, drumurilor şi podurilor cu utilaje şi tehnica din dotare 149. Servicii de verificare şi compensare a aparaturii electrice de navigaţie de la bordul navelor 150. Servicii de croitorie - confecţionat/reparat uniforme şi elemente de uniformă 151. Servicii conexe activităţilor de turism 152. Servicii de sonorizare 153. Servicii de suport logistic pentru executarea activităţilor de traducere 154. Servicii de pavoazare 155. Servicii de prelucrări mecanice 156. Servicii de verificare, reparare, încărcare extinctoare presurizate permanent cu pulbere 157. Servicii de verificare, reparare, etalonare aparatură de cercetare în domeniul chimic-bacteorologic-radiologic-nuclear CBRN 158. Servicii de execuţie lucrări de construcţii, cu materiale puse la dispoziţie de beneficiar 159. Servicii de urmărire a execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii pentru construcţii/dirigenţie de şantier 160. Servicii de consultanţă pentru implementarea proiectelor imobiliare 161. Servicii de verificare a rezistenţei la dispersie a prizelor de pământ/paratonere 162. Servicii de etalonare şi verificare metrologică a aparatelor de măsură şi control 163. Servicii de măsurători privind protecţia împotriva radiaţiilor compromiţătoare a echipamentelor - transient electromagnetic pulse emanation standard/TEMPEST 164. Servicii de măsurători de compatibilitate electromagnetică 165. Servicii de măsurători ale camerelor/incintelor tratate electromagnetic 166. Servicii privind evaluarea produselor criptografice 167. Servicii privind evaluarea produselor de securitate IT 168. Servicii privind analiza şi avizarea proiectelor de instalare de echipamente de comunicaţii 169. Servicii de testare şi evaluare sisteme de comunicaţii şi informatică 170. Servicii de proiectare în domeniul sistemelor integrate de securitate 171. Servicii de analize de laborator fizico-chimice şi explozive 172. Servicii de calibrare/etalonare aparatură de măsură şi control CBRN 173. Servicii pentru fabricarea unor produse speciale 174. Servicii de testare şi evaluare a materialelor şi echipamentelor de protecţie CBRN, balistică, protecţia muncii 175. Servicii de măsurare a suprapresiunii şi vitezei de detonaţie 176. Servicii de cercetare şi dezvoltare a materialelor de securitate şi apărare 177. Servicii de studii de prefezabilitate şi demonstraţie tehnologică 178. Servicii de testare şi evaluare tehnică de aviaţie, spaţială, echipamente, armament şi muniţie de aviaţie 179. Servicii de testare şi evaluare 180. Servicii de testare şi evaluare de sisteme electronice militare 181. Servicii de control nedistructiv 182. Servicii de asigurare zbor ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. M.82/2008) ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ........ Aprob Comandantul/Şeful U.M. .........., ........ ................ ................ ........... PROCES-VERBAL privind negocierea unor prestări de servicii (MODEL) Nr. ............... din ........ .......... 1. Prestarea de servicii negociată ........ ................ ................ ................ ................ ................ 2. Prestarea a fost solicitată cu ........ ................ ................ ........ ........ nr. .......... din ............, de către ........ ................ ................ ................ ........... (solicitantul prestării sau reprezentantul negocierii) 3. Comisia de negociere este constituită, în baza OZU nr. ........ ..........., din: a)preşedinte: ........ ........; b)membri: ........ ................ ........ ............. (nume, prenume, calitate) 4. Tariful stabilit iniţial pentru prestare ........ ................ ............. lei. 5. Tarifele oferite pe parcursul negocierii ............... lei. 6. Prestarea a fost stabilită la tariful de ............ lei. 7. Termen de execuţie ........... . 8. Termen de plată ........ .............. . 9. Prevederi contractuale: a)Următoarele prevederi din contractul de prestări servicii (proiect) au fost negociate:

........ ..............;

........ ............ . b)Forma negociată este următoarea:

........ .............;Anexe: Contractul de prestări servicii (proiect);

........ ............... .Preşedinte: ........ ................ ........ Membri: ........ ................ ........... . Solicitantul prestării, ........ ........ ........ ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. M.82/2008) ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ........ CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII (MODEL) Nr. ............... din ........ .......... Părţi contractante Articolul 1Între Ministerul Apărării Naţionale, prin Unitatea Militară nr. .........., cu sediul în .............., str. ........ ................ nr. ....., judeţul (sectorul) ............, cod fiscal nr. ................, telefon ........ ........, fax ............, cont de virament nr. ............., deschis la ........ ................ ........ ..........., reprezentată prin ........ ................ ........ comandant/şef ........ ..............şi contabil şef ........ ................ ........., în calitate de prestator şi ........ ................ ..........., cu sediul în str. ........ ........ .......... nr. ......, judeţul (sectorul) ................, cod fiscal nr. ............., telefon ................, fax ................, cont de virament nr. ........ ..............., deschis la ........ ........ ............., reprezentată prin ........ ................ ............, în calitate de beneficiar, s-a încheiat următorul contract: I. Obiectul contractului Articolul 2Prestarea de servicii referitoare la ........ şi obligaţia corelativă de plată a tarifului de ...... lei, la care se adaugă (după caz) TVA de ... lei. II. Obligaţiile prestatorului NOTĂ: Se menţionează, sub formă de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului, conform Procesului-verbal privind negocierea unor prestări de servicii. III. Obligaţiile beneficiarului NOTĂ: Se menţionează, sub formă de articole, obligaţiile asumate cu ocazia negocierii contractului, conform Procesului-verbal privind negocierea unor prestări de servicii, inclusiv cele privind hrănirea, echiparea, cazarea, transportul, asistenţa medicală pentru personalul participant şi de securitate şi sănătate în muncă, potrivit normelor în vigoare din Ministerul Apărării Naţionale, dacă este cazul. IV. Termenul de efectuare a prestării de servicii Articolul xPrestarea de servicii se realizează începând cu data de ......... până la data de ............, inclusiv. V. Tariful prestării de servicii Articolul xTariful prestării de servicii este în valoare de ............ . VI. Modalităţi şi condiţii de plată NOTĂ: Se vor menţiona, sub formă de articole, modalitatea, termenul de plată şi moneda naţională în care se efectuează plata. VII. Recepţia prestărilor NOTĂ: Se vor menţiona, sub formă de articole, modalitatea de recepţie (periodic sau la final), modul de comunicare a deficienţelor constatate şi de remediere a acestora. VIII. Răspunderea contractuală Forţa majoră Articolul xForţa majoră reprezintă un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinii acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Articolul xForţa majoră absolvă părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează. Articolul xForţa majoră apără de răspundere partea care o invocă şi o dovedeşte în condiţiile legii. Forţa majoră se va notifica şi dovedi în termen de 5 zile de la apariţia ei, cu documente oficiale, emise de autorităţile competente. Articolul xÎndeplinirea contractului se suspendă în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. Achitarea avansului Articolul xÎn termen de 3 zile lucrătoare de la încheierea contractului, beneficiarul va achita 50% din contravaloarea prestaţiei, ca avans pentru derularea în bune condiţiuni a acesteia. Plata se va face prin depunerea sumei în contul sau la casieria prestatorului. IX. Alte clauze Articolul xPentru plata cu întârziere a contravalorii prestaţiei, beneficiarul datorează prestatorului penalităţi de întârziere în cuantum de 0,06% pentru fiecare zi de întârziere. Articolul xPentru prestarea cu întârziere a serviciului, prestatorul datorează beneficiarului penalităţi de întârziere în cuantum de 0,06% pentru fiecare zi de întârziere. Articolul xNerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului de prestări de servicii şi de a pretinde plata de daune-interese. Articolul xUnitatea militară poate suspenda sau înceta executarea contractului, fără a plăti despăgubiri sau penalizări în situaţia când, prin ordine ale eşaloanelor superioare, este chemată să îndeplinească activităţi de instruire sau misiuni specifice unităţii. În această situaţie unitatea militară va notifica în timp util beneficiarul, precizând dacă şi când se continuă prestarea serviciului. Articolul xPărţile contractante vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele sau în legătură cu îndeplinirea contractului. Articolul xEventualele divergenţe se vor rezolva pe cale amiabilă, iar în cazul în care după 15 zile de la invitarea la negocieri părţile nu ajung la o înţelegere, părţile se pot adresa instanţei competente. Articolul xPrezentul contract, încheiat în două exemplare, intră în vigoare la data semnării de către părţi şi este valabil până la data de ........ ......... sau data stingerii oricărui posibil litigiu. PRESTATOR Comandant/şef, ........ ................ Contabil-şef , ........ ................ Vizat Control financiar preventiv propriu, ........ ................ ........ ............... Aviz juridic Beneficiar, ........ ................ ........ ................ Vizat ........ ................ Aviz juridic



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 130/2016

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 130 din 2016
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu